Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Ik geef de context net spreek er schande van!!quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
Zonder context is er weinig over die foto te zeggen.
En waar haal je die context vandaan?quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:13 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik geef de context net spreek er schande van!!
Waarom stel je die vragen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En waar haal je die context vandaan?
Omdat ik het me afvraag?quote:
Jawel.quote:Doe je ook niet als Hamas iets beweert!
Vast.quote:
Bewijs maar dat je dat doet tot dusverre vind ik het hypocriet vooral.quote:Jawel.
Dat eenzijdige "het past in mijn straatje dus het is waar, maar als het in het straatje van die ander past dan hangt het van de bron, de context of de photoshopper af en is het sowieso propaganda"-gelul komt me een beetje de neus uit. Van welke kant het dan ook komt.
Daarom is het excessief bombarderen niet echt een goede keus naar mijn idee.quote:The more Israeli casualties, the better it is for Hamas. The more Palestinian civilian casualties, the better it is for Hamas.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:53 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat een onzinwelk belang heeft Israel om zomaar interventies uit te voeren, zonder enkele rede ? Alsof er wat te halen valt daar
![]()
90 % van Palestijns grondgebied ? stop maar met liegen want met dit zinnetje overtuig je me niet, gebasseerd op helemaal niets, dat is jou waarheid en die deel ik nog niet misschien.
De Palestijnen zijn nog niet in staat om voor drinkwater te zorgen, of om zelf electriciteit op te wekken, daar ligt overigens de prioriteit van Hamas ook niet, die willen de staat Israel tot de laatste joodse inwoner vernietigen, door te infilteren in Israel en aanslagen te plegen, alsmede door raketbeschietingen, het lukt ze alleen niet, en dat gaat ook nooit lukken.
En mensen hier op fok vragen zich af waarom Israel de grens dicht laat ? nou daar kan ik me wel in vinden.
Waarom is geen enkel normaal westers land Palestina gaan helpen ? de enige hulp die Palestina krijgt is hulp van de schurkenstaat Iran..
En daar is alles mee gezegd, de ruim 1300 doden zijn verschrijkelijk, en daarin gaat Israel misschien te ver, maar die schuld ligt tevens bij Hamas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of er wat te halen valt? Jazeker, terreinwinst. Door deze confrontatie rechtvaardigen ze weer de bouw van een 3000 tal huizen, als 'straf'.
De Palestijnen waren in staat om zelf drinkwater en elektriciteit te verzorgen, tot Isral een hek om Palestina heeft gezet en de drinkwater- en elektriciteitstoevoer heeft beperkt. Wat was er volgens jou eerst, Isral die Palestina voortdurend aanviel (zoals te zien op de kaart begon dit al in 1947) of Hamas (ontstaan in 1987)?
Iemand verwoordde het laatst heel mooi: als een volwassene een kind in elkaar slaat en het kind verweert zichzelf hiertegen. Is het kind dan fout bezig? Isral moet zich eens gaan gedragen naar hoe ze zichzelf graag propaganderen tegenover de rest van de wereld: de enige democratische, liberale staat in het Midden-Oosten. Ondertussen een ander volk uit je land verdrijven is hypocriet als je jezelf zo voordoet. Dan liever een willekeurig land in de omgeving, die pretenderen namelijk niet beter te zijn dan de rest.
Daarnaast zijn vrijwel alle VN-resoluties (= het Westen?) tegen Isral en voor Palestina. Dus niet alleen Iran helpt Palestina, de belangen voor westerse landen individueel zijn echter te groot om daadwerkelijk in te willen grijpen.
Etnische zuivering is ook al aan inflatie onderhevig kennelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
Gaat isis zich er mee bemoeien ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:24 schreef HeatWave het volgende:
@ISISpressoffice: #BREAKING: #Islamic state declared a full military support to #Hamas brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. #Gaza
Maar kies lekker de Hamaskant jongens, heel erg verstandig.
"Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig"quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:24 schreef HeatWave het volgende:
@ISISpressoffice: #BREAKING: #Islamic state declared a full military support to #Hamas brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. #Gaza
Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen.
Blijkbaar. is natuurlijk ook gewoon hetzelfde, Hamas/ISIS.quote:
Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijkbaar. is natuurlijk ook gewoon hetzelfde, Hamas/ISIS.
Hamas ook nietquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
Hoe gaan ze dat doen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:24 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijkbaar. is natuurlijk ook gewoon hetzelfde, Hamas/ISIS.
Komt door de bijzonderheid van het conflict.. jodendom versus islam en Westen tegen het Oostenquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syri doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
Gaat nooit gebeuren.. en Hamas moet wegquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Dat laatste bedoelde ik uiteraard.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.
Dat ze beide van lotje getikt zijn klopt wel trouwen, maar hetzelfde, nee.
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
Waar Isral in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.
op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?
En dan denken ze beter af te zijn ? Ik hoop dat die ISIS mongolen ver uit de buurt blijven.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.
ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
Joh dat hele 'wat niet van hen is', is de reden dat er uberhaupt oorlog is natuurlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Waar Isral in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syri doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Taxandria het volgende:
[..]
ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.
Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.
Er is een "hardline" binnen hamas, maar ook een zachtere lijn die wel degelijk voor een 2 staten-oplossing zijn en die niet kijken naar extreme groepen voor hulp.
Er zijn heel wat demonstratie's geweest voor syrie, er is zelfs een beweging van moslims die opkomt voor de christenen in irak bv, de afkeuring van het verdrijven of erger van christenen is trouwens erg groot onder de geleerden en wetsscholen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?
Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.
Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:25 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.
Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.
Ook hamas in zijn geheel is al een klein beetje milder geworden, de oplossingen die niet betekenen dat israel weg moet zijn vrij algemeen aangenomen(het slot op gaza eraf, nederzettingen niet uitbreiden), dat is toch al anders dan het gebrul dat alle israeliers weg of dood moeten(wat nogsteeds wel klinkt bij de harde lijn, maar die brullen met te weinig mensen).
Dus of een aansluiten bij een andere groep, of ik zie een scheuring aankomen. Dit gezeik van nu helpt hier trouwens niet bij mee, maakt de harde lijn sterker.
Ik ben niet blind en ik vereer niks. Dus nee!quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loop je nu niet een tikje hard van stapel in je blinde Israelverering?
wat een waardeloze godwinquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Waar Isral in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:33 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.
De haat van Isralirs houdt niet op bij de Palestijnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een waardeloze godwin
de tweede wereldoorlog hield niet op bij de jodenvergolging ofzo hoor
En Boko Haram, waar houdt Boko Haram op, en ISIS, vertel dat eens, waar houden die op?!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De haat van Isralirs houdt niet op bij de Palestijnen.
En dan de vele Afrikanen die sterven vanwege oorlog, echte genocide, ziekte, honger, etc. niet te vergeten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?
Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.
Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.
Heb niet het idee dat dit ook maar iets zal helpen om de agressie van de palestijnen in gaza te stoppen, dat is immers gedreven door wanhoop, alleen een persoon die niets heeft, geen toekomst denkt te hebben zal zo licht zijn leven geven.
Heb eerder het idee dat dit soort actie's zorgen voor een continuiteit in de agressie wat isreal erg goed uitkomt omdat ze dan door kunnen gaan met landjepik.
Vergeet niet dat het ook hamas is die zorgt dat mensen toch nog wat medicatie krijgen, die voedsel brengt e.d., ze hebben daardoor wel wat credits opgebouwd. Dat naast angst, want zeker de harde lijn maakt gebruik van het zoet aan de ene kant en het zuur aan de andere kant(doe wat we willen en je krijgt bv eten, doe wat we niet willen en het loopt slecht met jou en/of je familie af).
ok ... nou en?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De haat van Isralirs houdt niet op bij de Palestijnen.
Nou ik zou geen Palestijnse vlag en een Kalashnikov meenemen....quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef BlaZ het volgende:
Weet iemand overigens of er binnen Israel zelf beperkingen zijn? Ik ga er over een paar weken namelijk op vakantie.
Waarschijnlijk houden die pas op als ze massaal aan de antipsychotica gaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:43 schreef Taxandria het volgende:
[..]
En Boko Haram, waar houdt Boko Haram op, en ISIS, vertel dat eens, waar houden die op?!
Welk district?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef BlaZ het volgende:
Weet iemand overigens of er binnen Israel zelf beperkingen zijn? Ik ga er over een paar weken namelijk op vakantie.
lol ja zonder dit soort onzin was iedereen rijk ...quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
NWS / Joodse vrouw mishandeld om Israelische vlag
Nee, DIT is het hele probleem op het moment in dit land.
Was ook niet de bedoeling. Ik wilde aangeven dat het geen oplossing is als alle Palestijnen vluchten. Israls drang naar een totale Joodse staat is daar te groot voor.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok ... nou en?
maakt je vergelijking niet ineens heel erg sterk
http://israel.nlambassade(...)ueel-reisadvies.htmlquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef BlaZ het volgende:
Het is redelijk simpel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:44 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.
Zoals al die keren hiervoor bedoel je? Heeft dat hun macht verzwakt?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:44 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.
Nou, volgens Isral vliegen de raketten je om de oren, zou het niet doen, daar op vakantie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef BlaZ het volgende:
het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Was ook niet de bedoeling. Ik wilde aangeven dat het geen oplossing is als alle Palestijnen vluchten. Israls drang naar een totale Joodse staat is daar te groot voor.
Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948
dat was het punt nu net
Goed verwoord.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het is redelijk simpel.
Na jaren lange druk heeft Israel de GAZA terug gegeven aan de Palestijnen.
Iedereen natuurlijk blij maar let wel.....de Israelies hadden nog meer bedoelingen hiermee te weten: kunnen de Palestijnen zich in Gaza ontwikkelen als goede buren en pakken ze deze kans aan om door te onderhandelen over de WestBank, op een serieuze vreedzame manier.
Het antwoord weten we allemaal. De nazi's van Hamas pikten de mooiste huizen in, grepen de beste baantjes en de raketten vlogen richting Israel in de eerste dagen dat ze de GAZA terug hadden.
Experiment mislukt, Israel kon volmondig roepen "Zie je nu wel! Paarlen voor de zwijnen".
Niet alleen de Israelies hebben last van Hamas, de normale Palestijnen leven ook onder Hamas terreur.
Hamas heeft dan ook letterlijk de enige open deur, die Israel voor hield, kapot geschoten.
En waarom? Omdat men zwelgt in haar positie. Ben je lid van Hamas dan ben je in een machtspositie, de gewone Palestijn rilt voor je, deuren gaan open, aan geld geen gebrek wegens zwarte handel, smokkelwaar en buitenlandse valuta en je voelt je God in je land want niemand doet je wat.
Denk je dat Hamas en haar leden deze positie wenst op te geven? Tuurlijk niet dus hebben zij meer baat bij een konflikt met Israel dan dat er vrede is.
Ik durf zelfs te stellen dat zonder al die oorlogszuchtige Hamas groepjes de Palestijnen nu al aan de opbouw van hun land hadden kunnen beginnen en de hele wereld had meegeholpen...
hoe geen idee meer van wie het dan wel ws, het was iig iig een reactie op een ander slecht plan, geen serieuze suggestie ofzoquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:07 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.
Ik wilde eigenlijk Masada, Tiberias, Caesarea en de oude stad van Jeruzalem bezoeken.quote:
Welke ongemeen gunstige voorwaarden heb je het dan over? Veelal houdt het meer in dat het niet bekent is dat het Isralisch is. Bijvoorbeeld citrusvruchten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja.
Er is al druk om export uit de illegale nederzettingen in de bezette gebieden (dus uit Palestina) via Israel, die nu aangeduid wordt als Israelisch, te merken als afkomstig uit illegale nederzettingen. Daar was enige steun voor, ook van Nederlandse supermarkten. Hetgeen de woede wekte van Israeli's, zelfs uit de regering. (De standaard-schuimbekkerij, maar toch.)
Israel heeft, als ik het goed heb, heel veel gunstige, ongemeen gunstige zelfs, voorwaarden voor de handel met de EU.
Er was handel vanuit Gaza, met Palestijnse bedrijven. Maar ja, die zagen de zee- en luchthaven kapot gemaakt worden en de grenzen met prikkeldraad en wachttorens afgesloten worden.
Druk uitoefenen? Je weet dat de afluistersoftware van de telefoonbedrijven Isrealisch is? Vast niet.
Hoe wil je dan druk uitoefenen?
Beetje zoals geen gas meer afnemen van Rusland of olie van Saoedi-Arabi.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Isral om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
Nou, inderdaad.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
NWS / Joodse vrouw mishandeld om Israelische vlag
Nee, DIT is het hele probleem op het moment in dit land.
Kan je zien aan de datum van aanmeldingquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Isral om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
Doet me denken aan dit akkefietjequote:Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Moeite waard om te lezen
http://www.smh.com.au/com(...)_types=og.recommends
Mwah. Als je kijkt naar wanneer JIDF is opgericht, hoeft dat helemaal niet. Zie ook de tweet over Reddit. Zo obvious is het allemaal niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan je zien aan de datum van aanmelding
Onwerkelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Moeite waard om te lezen
quote:Today, in Operation Protective Edge, the air force boasts of having released more than 100 one-tonne bombs on Gaza. What was once the exception is now the policy.
Jij bent er zelf ook n. Hoeveel extra maagden krijg je straks hiervoor?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Vooral voor bepaalde groepen in bepaalde steden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De mening wat 'toelaatbaar is' verschuift gigantisch
Nja bij iedereen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:59 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Vooral voor bepaalde groepen in bepaalde steden.
interessant wel, maar dit is natuurlijk vooral gekomen door de escalatie van het conflict. Sinds 2002 heeft Israel te maken gehad met zelfmoordaanslagen, raketregens en zijn de meer gematigde politici eigenlijk buitenspel gezet door de hardliners of opgeschoven richting de hardliners. Ondertussen hebben beide kanten steeds zwaardere wapens ingezet. Op een gegeven moment 'knapt' er iets, stapt men een grens over en is er geen weg meer terug...quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Moeite waard om te lezen
mjah onwerkelijkquote:
Met als gevolg 1,422 slachtoffers aan Palestijnse kant. Waarom stopt niemand deze waanzin? Waarom zegt Obama dat hij zich zorgen maakt om het geweld, maar bevoorraadden ze wel de Israeli's als die gister aangeven dat hun tering zooi opraakt. Ik snap het echt niet hoe we met zijn allen toekijken en niemand wat doet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
interessant wel, maar dit is natuurlijk vooral gekomen door de escalatie van het conflict. Sinds 2002 heeft Israel te maken gehad met zelfmoordaanslagen, raketregens en zijn de meer gematigde politici eigenlijk buitenspel gezet door de hardliners of opgeschoven richting de hardliners. Ondertussen hebben beide kanten steeds zwaardere wapens ingezet. Op een gegeven moment 'knapt' er iets, stapt men een grens over en is er geen weg meer terug...
Dat eerste, Obama en Netanyahu liggen elkaar niet, maar Obama doet verder niks, want die kan verder niks. Amerika is uitgespeeld met hun hands-off buitenlandbeleid. Obama heeft geen gezag, zoals Clinton of Bush dat had.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met als gevolg 1,422 slachtoffers aan Palestijnse kant. Waarom stopt niemand deze waanzin? Waarom zegt Obama dat hij zich zorgen maakt om het geweld, maar bevoorraadden ze wel de Israeli's als die gister aangeven dat hun tering zooi opraakt. Ik snap het echt niet hoe we met zijn allen toekijken en niemand wat doet.
Het is voornamelijk onwerkelijk dat in 2002 een enkele 1-tonner tot zoveel kritiek leidde en nu meer dan tien jaar na die 1-tonners de norm zijn geworden. Ondertussen is het niet onveiliger geworden in Isral. Door de muur en de controles zijn zelfmoordacties gepareerd, de iron-dome voorkomt raketinslagen en toch vindt men dit proportioneel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah onwerkelijk
De Serviers kregen van ons gemiddeld 180 bommen en 30 raketten om de oren in 1999
daar zaten ook Tomahawks en heel veel 2000 kg bommen tussrn
nu is servie wat groter qua oppervlakte maar het plaats de cijfers wel wat in perspectief lijkt me
nou proportioneel is het niet, volgens mij is dat ook niet echt de bedoelingquote:Op donderdag 31 juli 2014 20:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is voornamelijk onwerkelijk dat in 2002 een enkele 1-tonner tot zoveel kritiek leidde en nu meer dan tien jaar na die 1-tonners de norm zijn geworden. Ondertussen is het niet onveiliger geworden in Isral. Door de muur en de controles zijn zelfmoordacties gepareerd, de iron-dome voorkomt raketinslagen en toch vindt men dit proportioneel.
Ja, die drie bezetters in Hebron, dat die willens en wetens het gevaar opzoeken, daar kunnen Palestijnse kinderen niets aan doen.
Ik denk dat het in sommige wijken niet veel scheelt met een Apocalyps.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou proportioneel is het niet, volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling
maar het is nu ook weer niet de apocalypse
Voor de mensen daar wel jaquote:Op donderdag 31 juli 2014 20:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik denk dat het in sommige wijken niet veel scheelt met een Apocalyps.
In het begin doet het pijn ja, op en duur begint het gewoon te wennen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Het doet mij oprecht pijn... Serieus. Dit zou niet nodig moeten zijn.
Dat denk ik niet. Het is niet n van de vele. Zie ook recente acties van Zuid-Amerikaanse landen, waaronder Bolivia: "Isral is een terreurstaat". De publieke opinie keert zich tegen Isral op het moment.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:15 schreef karton2 het volgende:
[..]
Isral is gewoon n van de vele, vele oorlogen die al jaren aan een stuk op tv voorbij komen.
Dat is het nare aan de mensheid , dat het gaat wennen. Dat als het weer op tv voorbij komt we weg zappen omdat we het nu wel kennen. Het gaat mij niet wennen! Nooit zal ik er aan wennen dat mensen dit elkaar aan doen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:15 schreef karton2 het volgende:
[..]
In het begin doet het pijn ja, op en duur begint het gewoon te wennen.
In Irak maken ze elkaar af, in Syri maken ze elkaar af, in Libi maken ze elkaar af, in Soedan zullen ze elkaar ook nog wel afmaken, in Mali maken ze elkaar af en ik vergeet vast nog welk een tiental conflicten waar aan de lopende band handen en hoofden eraf worden gehakt.
Isral is gewoon n van de vele, vele oorlogen die al jaren aan een stuk op tv voorbij komen.
Doet de Hamas propaganda toch zijn werk goed.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is niet n van de vele. Zie ook recente acties van Zuid-Amerikaanse landen, waaronder Bolivia: "Isral is een terreurstaat". De publieke opinie keert zich tegen Isral op het moment.
Brazili, Venezuela en meer zuid-Amerikaanse landen. "Propaganda" werkt goed, en dat zonder bijbaantjes voor Hamas tieners om online een keyboard warrior te zijn i.t.t de andere kant.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:20 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Doet de Hamas propaganda toch zijn werk goed.
Bolivia dude, boeie
Boeie, Israel gaat door met het vernietigen van Hamas, en dat kan niet snel genoeg gebeuren zodat de Palestijnen zijn verlost van deze achterlijke terroristen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Brazili, Venezuela en meer zuid-Amerikaanse landen. "Propaganda" werkt goed, en dat zonder bijbaantjes voor Hamas tieners om online een keyboard warrior te zijn i.t.t de andere kant.
http://www.huffingtonpost(...)cbklnkushpmg00000014quote:Our shelters are overflowing. There are 2,000 to 3,000 people per shelter on average, and the number of displaced continues to rise. We'll soon be in a situation where there are tens of thousands of people on the streets of Gaza, no food, no water, no electricity, nowhere to run. We have reached a breaking point.
Deze landen kiezen zo vaak mogelijk de anti-VS, pro-wat-Rusland-zegt, kant.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Brazili, Venezuela en meer zuid-Amerikaanse landen. "Propaganda" werkt goed, en dat zonder bijbaantjes voor Hamas tieners om online een keyboard warrior te zijn i.t.t de andere kant.
Tijd voor Hamas om hun eigen bevolking uit hun leiden te verlossen, hamas moet weg zodat de Palestijnen een leven kunnen opbouwen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:27 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)cbklnkushpmg00000014
Met wat? Er is geen eten, geen stroom, geen water.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:29 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Tijd voor Hamas om hun eigen bevolking uit hun leiden te verlossen, hamas moet weg zodat de Palestijnen een leven kunnen opbouwen.
Wat denk je nou, dat Obama ook maar een fuck geeft om de Palestijnen? Obama kan wel zeggen en willen maar feit is dat hij vrij machteloos is. de VS is gewoon te goed bevriend met Israel om er wat van te zeggen, zoals Hillary Clinton al zei; "no matter what, we will always support Israel".quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met als gevolg 1,422 slachtoffers aan Palestijnse kant. Waarom stopt niemand deze waanzin? Waarom zegt Obama dat hij zich zorgen maakt om het geweld, maar bevoorraadden ze wel de Israeli's als die gister aangeven dat hun tering zooi opraakt. Ik snap het echt niet hoe we met zijn allen toekijken en niemand wat doet.
Isral - Palestina wordt wel groter gemaakt dan de rest, maar is dat terecht?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is niet n van de vele. Zie ook recente acties van Zuid-Amerikaanse landen, waaronder Bolivia: "Isral is een terreurstaat". De publieke opinie keert zich tegen Isral op het moment.
Zodra de raketbeschietingen stoppen, en de terroristen van Hamas stoppen met het graven van tunnels, en zij zijn verdreven, komt de hulpverlening heel snel opgang.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Met wat? Er is geen eten, geen stroom, geen water.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het correcte antwoord is dat deze landen zich niet beperkt voelen door de VS in het uiten van hun opinie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Deze landen kiezen zo vaak mogelijk de anti-VS, pro-wat-Rusland-zegt, kant.
Dit artikel geeft niemand de schuld. Het is een weergave van de huidige situatie waarin ruim 200.000 Palestijnen zich bevinden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:33 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zodra de raketbeschietingen stoppen, en de terroristen van Hamas stoppen met het graven van tunnels, en zij zijn verdreven, komt de hulpverlening heel snel opgang.
Hamas vecht tegen een tegenstander die niet te verslaan is, het wordt tijd dat zij aan hun eigen bevolking gaan denken.
Het is makkelijk Israel overal de schuld van te geven, bij velen ontbeekt de nuance, jammer.
maar dat is hun eigen schuld, ze moeten gaan werken en die wapens neerleggen en geen bommen en tunnels meer makenquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit artikel geeft niemand de schuld. Het is een weergave van de huidige situatie waarin ruim 200.000 Palestijnen zich bevinden.
Dankzij Isral is er altijd al een beperkte uitvoer van onder andere bloemen. Maar over dit alles gaat het artikel niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat is hun eigen schuld, ze moeten gaan werken en die wapens neerleggen en geen bommen en tunnels meer maken
De Nederlandse bedrijven kunnen nu ook geen bloemen uit de GAZA uitvoeren , dat zijn inkomsten voor hen
Ja dat doen ze zelf de stommelingen, moeten ze maar niet drie kleine jongens ontvoeren en dood maken, maar dat was om de oorlog te kunnen beginnenquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel beperkt in intelligentie en daarom zijn, en blijven, het 3e wereldlanden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het correcte antwoord is dat deze landen zich niet beperkt voelen door de VS in het uiten van hun opinie.
Kleine jongens my ass. Die aggressieve bezetters zoeken zelf de grenzen op van het toelaatbare. Ziehier voorbeelden:quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat doen ze zelf de stommelingen, moeten ze maar niet drie kleine jongens ontvoeren en dood maken, maar dat was om de oorlog te kunnen beginnen
Heb je niet meegekregen dat Isral onlangs toegaf dat niet Palestijnen achter die ontvoering zaten?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat doen ze zelf de stommelingen, moeten ze maar niet drie kleine jongens ontvoeren en dood maken, maar dat was om de oorlog te kunnen beginnen
quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:47 schreef Clashy het volgende:
[..]
Heb je niet meegekregen dat Isral onlangs toegaf dat niet Palestijnen achter die ontvoering zaten?
In tijden van "vrede" overigens ook niet. I.p.v. elektriciteitscentrales en installaties om water mee te reinigen stak Hamas liever geld en moeite in tunnels en raketten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Men weet verdomd goed dat Isral keihard is en niks pikt, die raketten zijn dan ook geen uitingen van verzet of pogingen om te vechten, maar het doelbewust uitlokken van een aanval, en dus doden, en uiteindelijk steun. Over de rug van de Palestijnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:33 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zodra de raketbeschietingen stoppen, en de terroristen van Hamas stoppen met het graven van tunnels, en zij zijn verdreven, komt de hulpverlening heel snel opgang.
Hamas vecht tegen een tegenstander die niet te verslaan is, het wordt tijd dat zij aan hun eigen bevolking gaan denken.
Het is makkelijk Israel overal de schuld van te geven, bij velen ontbeekt de nuance, jammer.
nee ??quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:47 schreef Clashy het volgende:
[..]
Heb je niet meegekregen dat Isral onlangs toegaf dat niet Palestijnen achter die ontvoering zaten?
helemaal mee eens, raketten in VN scholen verstoppen en raketten afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden moet stoppenquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:54 schreef havanagila het volgende:
[..]
In tijden van "vrede" overigens ook niet. I.p.v. elektriciteitscentrales en installaties om water mee te reinigen stak Hamas liever geld en moeite in tunnels en raketten.
[..]
Volledig mee eens. Men weet verdomd goed dat Isral keihard is en niks pikt, die raketten zijn dan ook geen uitingen van verzet of pogingen om te vechten, maar het doelbewust uitlokken van een aanval, en dus doden, en uiteindelijk steun. Over de rug van de Palestijnen.
En de grote baas en hoge piefen van Hamas: die zitten ondertussen in een hotel in Qatar wat te chillen en akkoorden te weigeren. Lekker met eisen zoals "de VN moet ons een internationaal vliegveld geven" aankomen. Bah.
http://blogs.news.com.au/(...)ry_of_their_reports/quote:Embedded with Islamists. So be wary of their reports
HAMAS is not just targeting Israeli civilians, threatening Gazans and using them as humans shields.
It has another terror tactic: intimidating foreign journalists…
Reporter Peter Stefanovic, of the Nine Network’s news, stationed in Gaza, received a surge of abuse and threats when he tweeted that he had seen rockets fired into Israel from near his hotel, in a civilian area…
John Reed, a reporter for Britain’s Financial Times, tweeted about seeing “two rockets fired toward Israel from near al-Shifa hospital (the largest in Gaza), even as more bombing victims were brought in”. He was also subject to threats and abuse.
The Wall Street Journal’s reporter Nick Casey fell foul of Hamas by reporting that Shifa hospital was Hamas’s control centre. On July 21, Casey posted a photo on Twitter of a chief Hamas spokesman being interviewed from a room in Shifa hospital in front of a makeshift backdrop of a photo of a destroyed house… Almost immediately, Casey received a flood of online threats. Two days later, the tweet was deleted…
French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagga wrote that he was forcibly blocked from leaving Gaza and detained and interrogated by members of Hamas’s al-Qassam Brigade at a room in Shifa hospital next to the emergency room. His account of his treatment, in the French newspaper Liberation, also has since been taken down from the paper’s website at Dagga’s request…
Italian reporter Gabriele Barbati tweeted on Tuesday: “Out of #Gaza far from #Hamas retaliation: misfired rocket killed children today in Shati. Witness: militants rushed and cleared debris.”
He was referring to a strike on Monday at al-Shati refugee camp which, together with a near-simultaneous hit on Shifa hospital, killed 10 people, including a number of children.
Israel vehemently denied responsibility and said it had proof via photos and radar that misfired Islamic Jihad rockets had caused the deaths.
In his tweet, Barbati backed up the Israeli version (the fast clean-up suggests a cover-up) — and implied that he would not have been free to say this had he been in Gaza.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kleine jongens my ass. Die aggressieve bezetters zoeken zelf de grenzen op van het toelaatbare. Ziehier voorbeelden:
Vol met haat jegens Palestijnen en dagen onschuldige burgers continu uit. Isralische politie grijpt niet in bij acties van deze zionisten, maar wel zodra Palestijnen reageren.
Hamas brengt idd. de palestijnen onnodig in gevaar, maar ook als hamas niets doet dan blijft israel toch nederzettingen bouwen, dat gaat altijd onverminderd door. Israel zit de Palestijnen altijd op alle mogelijke manieren dwars, ik vraag me serieus af of er binnen 30 jaar ook maar iets gaat veranderen aan deze eindeloze kutsituatie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:33 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is Israel het zo zat, dat het gehele gebied Israel heet, en Palestina niet meer bestaat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:22 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Hamas brengt idd. de palestijnen onnodig in gevaar, maar ook als hamas niets doet dan blijft israel toch nederzettingen bouwen, dat gaat altijd onverminderd door. Israel zit de Palestijnen altijd op alle mogelijke manieren dwars, ik vraag me serieus af of er binnen 30 jaar ook maar iets gaat veranderen aan deze eindeloze kutsituatie.
ja ik ken de beelden, deels omdat ze hier al 1 miljoen keer gepost zijn en deels omdat ik ze al in 1 miljoen keer in 1 miljoen andere oorlogen voorbij heb zien komenquote:Op donderdag 31 juli 2014 20:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik denk dat het in sommige wijken niet veel scheelt met een Apocalyps.
Zucht dat lijkt me niet, aangezien Israel geen terroristische organisatie is, je doelt uiteraard op de Syrie gangers, trieste vergelijking wat jou domheid weer erg goed illustreert.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:27 schreef klawie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-leger-Israel.dhtml
Worden hun ook tegen gehouden bij se grens?????
Omdat ze vriendjes zijn met de vs maar ze zijn geen haar beterquote:Op donderdag 31 juli 2014 22:36 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zucht dat lijkt me niet, aangezien Israel geen terroristische organisatie is, je doelt uiteraard op de Syrie gangers, trieste vergelijking wat jou domheid weer erg goed illustreert.
Israel is geen ISIS, en overigens gaan die mensen daar ongewapend werk doen.
het doet er simpelweg niet toequote:Op donderdag 31 juli 2014 22:43 schreef klawie het volgende:
[..]
Omdat ze vriendjes zijn met de vs maar ze zijn geen haar beter
Had jij het van de week nou niet over persoonlijk worden? Dat bedoel ik alleeb als het uitkomt mietje
Die mensen gaan een leger ondersteunen die zich schulig maakt aan schending van de mensen rechten onderdrukking moord etcetc
En als geen wapebs vast houdt betekent het niet gelijk dat je goed werk doet dze mensen zijn er net zo schuldig aan als de militairen die zomaar kindjes neerknallen
Discussie is zinloos met jou, jij gelooft in je eigen verzonnen onzin dus heeft het automatisch geen zin, toch doe ik nog een poging:quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:43 schreef klawie het volgende:
[..]
Omdat ze vriendjes zijn met de vs maar ze zijn geen haar beter
Had jij het van de week nou niet over persoonlijk worden? Dat bedoel ik alleeb als het uitkomt mietje
Die mensen gaan een leger ondersteunen die zich schulig maakt aan schending van de mensen rechten onderdrukking moord etcetc
En als geen wapebs vast houdt betekent het niet gelijk dat je goed werk doet dze mensen zijn er net zo schuldig aan als de militairen die zomaar kindjes neerknallen
dit hele verhaal doet er niet toequote:Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Discussie is zinloos met jou, jij gelooft in je eigen verzonnen onzin dus heeft het automatisch geen zin, toch doe ik nog een poging:
Israel heeft meerdere bondgenoten, en zowat de gehele wereld doet zaken met Israel.
Israel is een erkende staat met westerse normen en waarden, waar je vrij kunt zijn om te doen wat je wilt, ook al ben je moslim of homo of wat dan ook.
Dat jij continue de USA erbij betrekt begint ook nogal irritant en vervelend te worden, ze zijn bondgenoten, deal with it.
Hamas schend net zo goed mensenrechten, dus die vlieger gaat niet op, Hamas is de onderdrukker van het Palestijnse volk niet Israel.
Israel voert een oorlog tegen de internationaal aangemerkte terroristische Hamas beweging.
Israel vermoord niet lukraak burgers, en ze knallen al helemaal niet zomaar kinderen af, dit is wat jij gelooft maar dat is wederom niet gelijk de waarheid.
Dat die mensen daar in Israel gaan helpen moeten ze zelf weten, wie ben jij om daarover te oordelen ?
excuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee me ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Discussie is zinloos met jou, jij gelooft in je eigen verzonnen onzin dus heeft het automatisch geen zin, toch doe ik nog een poging:
Israel heeft meerdere bondgenoten, en zowat de gehele wereld doet zaken met Israel.
Israel is een erkende staat met westerse normen en waarden, waar je vrij kunt zijn om te doen wat je wilt, ook al ben je moslim of homo of wat dan ook.
Dat jij continue de USA erbij betrekt begint ook nogal irritant en vervelend te worden, ze zijn bondgenoten, deal with it.
Hamas schend net zo goed mensenrechten, dus die vlieger gaat niet op, Hamas is de onderdrukker van het Palestijnse volk niet Israel.
Israel voert een oorlog tegen de internationaal aangemerkte terroristische Hamas beweging.
Israel vermoord niet lukraak burgers, en ze knallen al helemaal niet zomaar kinderen af, dit is wat jij gelooft maar dat is wederom niet gelijk de waarheid.
Dat die mensen daar in Israel gaan helpen moeten ze zelf weten, wie ben jij om daarover te oordelen ?
Edit: Het zou je sieren om de ISIS gekkie's te verwerpen, maar het lijkt alsof je daar allemaal niet zo'n problemen mee hebt.
Heb jij enig idee hoeveel doden er in Iraq en Syrie zijn gevallen door die gestoorden ?
Daar zijn Nederlandse Moslims mede verantwoordelijk voor die zich daar bewezen schuldig maken aan moord en genocide.
Heb mijn post aangepast, had niet op de man moeten spelen maar kon het niet laten om erop in te gaan en inderdaad het doet er totaal niet toe.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit hele verhaal doet er niet toe
ook in Iran kun je dit werk doen zonder dat de staat je wat kan maken
Syrie daarentegen ...
Raketten in de school of directe omgeving, dit is de smerigheid van Hamas, niet dat Israel onschuldig is, totaal niet maar hier zijn 2 schuldigen aan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
excuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee me ?
http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=fb-share&_r=0
Dit is wat jij zegt. Ze voeren niet alleen oorlog tegen Hamas maar ook tegen de burger bevolking van Gaza.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Edit: Het zou je sieren om de ISIS gekkie's te verwerpen, maar het lijkt alsof je daar allemaal niet zo'n problemen mee hebt.
Heb jij enig idee hoeveel doden er in Iraq en Syrie zijn gevallen door die gestoorden ?
Daar zijn Nederlandse Moslims mede verantwoordelijk voor die zich daar bewezen schuldig maken aan moord en genocide.
De VN komt op voor de onschuldige burgers ! Iets waar jij totaal niet aan denkt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:08 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Raketten in de school of directe omgeving, dit is de smerigheid van Hamas, niet dat Israel onschuldig is, totaal niet maar hier zijn 2 schuldigen aan.
Ik snap niet wat die VN daar uberhaupt doet, ze zouden het aan Hamas moeten overlaten dan waren er geen safe zone's, kan de hele wereld zien hoeveel Hamas geeft om hun eigen burgerbevolking.
Verdraai mijn woorden aub niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is wat jij zegt. Ze voeren niet alleen oorlog tegen Hamas maar ook tegen de burger bevolking van Gaza.
Onderbouw jou standpunt eens, hoezo denk ik niet aan de burgerbevolking ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De VN komt op voor de onschuldige burgers ! Iets waar jij totaal niet aan denkt.
Misschien in het begin wel maar nu niet meer. Anders waren niet zoveel onnodige burgerslachtoffers toch? Wist je dat bij die aanval op de VN 17 keer is gewaarschuwd aan Israel dat hier burgers zaten ? De locaties meerdere malen zijn aangegeven ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:12 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Verdraai mijn woorden aub niet.
Ze voeren oorlog tegen Hamas.
Omdat je het zelf nog weet te zeggen dat je niet snapt wat de VN daar doet ? Tenminste iemand die voor ze opkomt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Onderbouw jou standpunt eens, hoezo denk ik niet aan de burgerbevolking ?
Ik heb het artikel gelezen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien in het begin wel maar nu niet meer. Anders waren niet zoveel onnodige burgerslachtoffers toch? Wist je dat bij die aanval op de VN 17 keer is gewaarschuwd aan Israel dat hier burgers zaten ? De locaties meerdere malen zijn aangegeven ?
Dat begrijp ik inderdaad niet, er zijn namelijk 6 VN doden gevallen inmiddels, en daarbij wordt VN personeel bedreigd door Hamas, evenals journalisten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat je het zelf nog weet te zeggen dat je niet snapt wat de VN daar doet ? Tenminste iemand die voor ze opkomt.
Dat is enkel het verhaal van Isral, maar zeker niet de praktijk. Direct en indirect is de burgerbevolking van Gaza ook het doel van de aanvallen van Isral. Enerzijds voeren ze opzettelijk aanvallen uit in dichtbevolkte gebieden, waarvan ze weten dat er burgers om het leven zullen komen. Anderzijds proberen ze de burgers van Gaza onder druk te zetten om zodoende de steun voor Hamas te verminderen. Middels geweld jegens burgers proberen ze politieke doelen te bereiken. Puur staatsterrorisme.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:12 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Verdraai mijn woorden aub niet.
Ze voeren oorlog tegen Hamas.
Hamas dit Hamas dat. Niet alleen Hamas is een terroristische organisatie maar Israel ook. Je ontkent totaal het leed wat door Isral de mensen nu word aangedaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:21 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen.
Nu nog steeds, dat er zoveel burgerslachtoffers zijn is erg, maar dat is het gevolg van oorlog.
Hamas moet denken aan hun burgers en stoppen met raketbeschietingen en het graven van infiltratie tunnels.
Als Hamas dat doet zullen de onschuldige burgers ook niets te vrezen hebben van Israel, feit is dat Hamas wapens moedwillig verstopt waar burgers aanwezig zijn.
Ben je soms vergeten dat er in meerdere scholen en VN gebouwen raketten zijn gevonden ?
Tevens in een ziekenhuis, IN EEN ZIEKENHUIS ! WTF waar ben je dan mee bezig als '' overheid '' zijnde.
[..]
Dat begrijp ik inderdaad niet, er zijn namelijk 6 VN doden gevallen inmiddels, en daarbij wordt VN personeel bedreigd door Hamas, evenals journalisten.
Ik vindt het de verantwoordelijkheid van Hamas om voor hun burgers te zorgen, maar die zijn te druk met tunnels bouwen en raketten afschieten.
Dat ze dat geld maar gebruiken voor het opbouwen van het land ipv zinloze oorlogvoering, Israel gaat dit winnen hoe doe dan ook, dus stop er mee als Hamas zijnde en denk aan je burgers.
Verzonnen??? ik zet er een link bij wil geen leugens hebben als je er niet tegen kan moet je hier niet posten !!!!!quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat is de missie afmaken? En onafgemaakt werk blijft het zolang er geen tweestatenoplossing is. Isral kan deze tunnels dichtgooien, maar die honderden levens die Isral genomen heeft en die duizenden ontwrichte levens zullen alleen maar tot meer haat leiden. Dan kunnen ze Hamas misschien ontmantelen, maar dan komt er een andere groep voor in de plaats.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef Proximo het volgende:
Israel voert strijd met een terreurgroepering, erg zegHamas is gewoon aan de verliezende hand in het veld en probeert het dan maar met PR te winnen.
Netanyahu is een klaplul, maar ik kan me goed voorstellen dat je deze missie af gaat maken, nu kappen is gezichtsverlies en onafgemaakt werk.
Als Belgi al een paar maanden raketten op je grachtengordel in Amsterdam aan het lanceren was dan moet de overheid niks terug doen omdat er dan burgerslachtoffers vallen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hamas dit Hamas dat. Niet alleen Hamas is een terroristische organisatie maar Israel ook. Je ontkent totaal het leed wat door Isral de mensen nu word aangedaan.
Haalt Isral nu wel de grondtroepen terug? De vorige bestanden heeft Isral bij voorbaat geschonden door de confrontatie te blijven zoeken met de grondtroepen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
http://nos.nl/artikel/681629-bestand-tussen-israel-en-hamas.html
Hopelijk houden BEIDE partijen het vol !
Bezetten wij Belgie? Hebben we er een grote muur omheen gebouwd en hebben wij checkpoints ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als Belgi al een paar maanden raketten op je grachtengordel in Amsterdam aan het lanceren was dan moet de overheid niks terug doen omdat er dan burgerslachtoffers vallen.
Staat er niet bij. Volgt later hopelijk ik meer info. Maar dit is hopelijk al een hele opluchting voor de mensen daar.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Haalt Isral nu wel de grondtroepen terug? De vorige bestanden heeft Isral bij voorbaat geschonden door de confrontatie te blijven zoeken met de grondtroepen.
En om zich te verdedigen tegen die grondtroepen heeft Hamas toen maar wat raketten om Joodse kinderen afgeschoten?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Haalt Isral nu wel de grondtroepen terug? De vorige bestanden heeft Isral bij voorbaat geschonden door de confrontatie te blijven zoeken met de grondtroepen.
Nouja als Nederland Belgie zou onderdrukken, bezetten, en continu landje van ze zou pikken, zou Nederland wel mogen verwachten dat ze wat raketten op hun grachtengordel krijgen. Anders zijn ze gewoon superdom.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als Belgi al een paar maanden raketten op je grachtengordel in Amsterdam aan het lanceren was dan moet de overheid niks terug doen omdat er dan burgerslachtoffers vallen.
Onvergelijkbaar:quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dankjewelquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ze kunnen zo zien waar ze vandaan komen pakken ze die gene hoef je niet heel vlanderen kapot te knallenquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het is verschrikkelijk! Hoeveel raketten zijn er richting Egypte gegaan?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bezetten wij Belgie? Hebben we er een grote muur omheen gebouwd en hebben wij checkpoints ?
Kijk je kan wel zo sarcastisch reageren. Het moet stoppen voor de burgers in Gaza die opgesloten zitten en geen kant op kunnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het is verschrikkelijk! Hoeveel raketten zijn er richting Egypte gegaan?
30? 8? 1273?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het is verschrikkelijk! Hoeveel raketten zijn er richting Egypte gegaan?
Ahh dus je buurman probeert je al maanden neer te schieten, maar je bent veilig want hij durft niet naar buiten, hij is scheel en je hebt een kogelwerend pak. Het is volledig onbegrijpelijk waarom je hoeveelheid sympathie voor die man na een paar maanden minder wordt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar:
1. de raketten van Hamas zijn in feite veredelde vuurpijlen;
2. het Iron-dome systeem laat weinig raketten door;
3. feitelijk dus weinig gevaar voor Isral;
4. Isral heeft het het laatste conflict zelf opgezocht door razzia's uit te voeren;
5. tussen niks terug doen en kinderen vermoorden zit er nog een heel scala aan mogelijkheden.
Maar draagt die man een hoed of niet?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ahh dus je buurman probeert je al maanden neer te schieten, maar je bent veilig want hij durft niet naar buiten, hij is scheel en je hebt een kogelwerend pak. Het is volledig onbegrijpelijk waarom je hoeveelheid sympathie voor die man na een paar maanden minder wordt.
Wat is er sarcastisch aan? Waarom zou de grens open moeten waarvan je weet dat er dan binnen een maand gigantische hoeveelheden burgers doodgaan door zelfmoordaanslagen, terwijl de Arabische broeders de boel potdicht hebben?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kijk je kan wel zo sarcastisch reageren. Het moet stoppen voor de burgers in Gaza die opgesloten zitten en geen kant op kunnen.
Waarom zou je in eerste instantie de boel bezetten en land afpakken ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:00 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat is er sarcastisch aan? Waarom zou de grens open moeten waarvan je weet dat er dan binnen een maand gigantische hoeveelheden burgers doodgaan door zelfmoordaanslagen, terwijl de Arabische broeders de boel potdicht hebben?
Dan ga je met vuurwerk gooien naar zijn kinderen en als de wijkagent met zijn pistool langskomt dan hou je je vrouw voor je als hij het vuur opent natuurlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar draagt die man een hoed of niet?
En als die andere man toevallig vriendjes is met de wijkagent en graag zijn flatje wil uitbreiden en dus de muur langzaam opschuift. Wat dan?
Omdat de mensen die in de vluchtelingen kampen zitten in eerste instantie uit de weg gingen zodat de Arabische legers de joden wat makkelijker uit de weg konden ruimen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je in eerste instantie de boel bezetten en land afpakken ?
Uh ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat de mensen die in de vluchtelingen kampen zitten in eerste instantie uit de weg gingen zodat de Arabische legers de joden wat makkelijker uit de weg konden ruimen.
Isral kan weinig doen om die dolle honden te stoppen. Zolang die achterlijke doodverheerlijking doorgaat zal er altijd iemand vanuit Palestijnse gebieden met raketten blijven schieten. Isral heeft in het verleden al land opgegeven aan landen die geen gevaar meer waren dus ik zie niet in waarom dat niet met die paar kutdorpjes zou kunnen. Niks doen terwijl je burgers worden beschoten, er tunnels onder je huis worden gegraven en je mensen worden ontvoerd is geen optie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat is jouw gewenste oplossing brum_brum. Neem aan dat je het net mij eens bent dat je Hamas waarschijnlijk niet kan uitschakelen, dus hoe dient Isral dit aan te pakken?
Niet meer, de raketten van Hamas worden groter, de Fjar-5 wordt bijvoorbeeld regelmatig gebruikt nu:quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar:
1. de raketten van Hamas zijn in feite veredelde vuurpijlen;
Het Iron Dome systeem is al veel over geschreven, maar er zit een grote flaw in het systeem. De explosieve lading explodeert namelijk niet altijd in de lucht, maar de raketten komen meestal in tact op de grond terecht. Plus, de raketinstallatie is heel duur en complex om te onderhouden. Raketschilden zijn een vrij nieuwe techniek, het werkt nu goed, maar vooral omdat de Israeli's er goed mee omgaan en alleen de raketten neerhalen die boven dichtbevolkte gebieden komen.quote:2. het Iron-dome systeem laat weinig raketten door;
Ze hebben het gevaar redelijk geneutraliseerd door verdedigingswerken, maar een eeuwige blokkade tegen zelfmoordterroristen en een raketschild 24/7 bemannen is ook geen optie. En zodra Hamas kruisraketten krijgt die voor impact van richting kunnen wijzigen is de Iron Dome machteloos. Kortom, het is een tijdelijke linie geen oplossing.quote:3. feitelijk dus weinig gevaar voor Isral;
Wie begon met schieten is in dit conflict altijd troebel. In tegenstelling tot bij de vorige actie had Israel dit keer wel een duidelijk doel en dat waren de tunnels van Hamas die naar Israel leiden en die ze ook echt gebruikt hadden. Israel gelooft in de pre-emptive strike en hebben een pre-emptive strike tegen de tunnels uitgevoerd en met succes.quote:4. Isral heeft het het laatste conflict zelf opgezocht door razzia's uit te voeren;
Hamas schoot al een tijdje raketten de muur over. Israel had al eerder gewaarschuwd dat er een militaire actie aan zat te komen. Israel had in dit conflict voorzichter moeten omspringen met VN gebouwen en schuilplaatsen van burgers. Hamas blijft echter, ook nu weer, burgers gebruiken als menselijk schild en hebben hun hoofdkwartier nota bene in het grootste ziekenhuis gevestigd.quote:5. tussen niks terug doen en kinderen vermoorden zit er nog een heel scala aan mogelijkheden.
Je rare manier van communiceren in dit topic en dat hameren op al die raketten en n Palestina, bewijst vooral dat je er nog minde ervan af weet dan ik. Misschien je mening wat temperenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:09 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Isral kan weinig doen om die dolle honden te stoppen. Zolang die achterlijke doodverheerlijking doorgaat zal er altijd iemand vanuit Palestijnse gebieden met raketten blijven schieten. Isral heeft in het verleden al land opgegeven aan landen die geen gevaar meer waren dus ik zie niet in waarom dat niet met die paar kutdorpjes zou kunnen. Niks doen terwijl je burgers worden beschoten, er tunnels onder je huis worden gegraven en je mensen worden ontvoerd is geen optie.
Dat excuus van een menselijk schild is gewoon te onzinnig, een hamas figuur zal altijd in de buurt zijn van een burger.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Sorry maar als je willens en wetens de mensen uit de weg ruimt die door Hamas worden gebruikt als menselijk schild ben je geen haar beter ! Zowiezo moet Hamas ergens z'n wapentuig kwijt , ze hebben niet echt veel plek.
Nja het is wel het enige wat ze als argument kunnen aandragen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat excuus van een menselijk schild is gewoon te onzinnig, een hamas figuur zal altijd in de buurt zijn van een burger.
Waarom zou Hamas wapentuig moeten hebben?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Sorry maar als je willens en wetens de mensen uit de weg ruimt die door Hamas worden gebruikt als menselijk schild ben je geen haar beter ! Zowiezo moet Hamas ergens z'n wapentuig kwijt , ze hebben niet echt veel plek.
Hameren op 2600 raketten afgevuurd op kinderen raar noemenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je rare manier van communiceren in dit topic en dat hameren op al die raketten en n Palestina, bewijst vooral dat je er nog minde ervan af weet dan ik. Misschien je mening wat temperen
Het heeft geen enkele zin voor Hamas om daar raketten neer te leggen en terwijl de kinderen in Gaza de Israelische artillerie koppen zitten de leiders van Hamas in Iran, Qatar en elders in luxe resorts en via satteliet verbinding met CNN kunnen ze dan hun gedachtegoed de wereld in helpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:19 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom zou Hamas wapentuig moeten hebben?
[..]
Hameren op 2600 raketten afgevuurd op kinderen raar noemen
quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En om zich te verdedigen tegen die grondtroepen heeft Hamas toen maar wat raketten om Joodse kinderen afgeschoten?
quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ahh dus je buurman probeert je al maanden neer te schieten, maar je bent veilig want hij durft niet naar buiten, hij is scheel en je hebt een kogelwerend pak. Het is volledig onbegrijpelijk waarom je hoeveelheid sympathie voor die man na een paar maanden minder wordt.
Raar!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dan ga je met vuurwerk gooien naar zijn kinderen en als de wijkagent met zijn pistool langskomt dan hou je je vrouw voor je als hij het vuur opent natuurlijk.
Wat erg !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Reki het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011
Meerdere luchtaanvallen op ambulances, burgers en journalisten.
Ik ben benieuwd hoe het dit keer goedgepraat wordt
Woensdag gebeurde dit al.. geen haan die er naar kraait.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Reki het volgende:
ja dit was gisterquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Woensdag gebeurde dit al.. geen haan die er naar kraait.
Wat fucked up.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Reki het volgende:
Precies hetzelfde?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:32 schreef Brum_brum het volgende:
Als jullie oorlog en doden zo erg vinden waarom staat er dan niemand op de barricaden om eindelijk onze oorlog te stoppen waar ieder jaar tienduizenden doden door vallen? Waarom is er alleen maar gezeik op de dichte grens van Isral terwijl de buurlanden precies hetzelfde doen?
Dat is verschrikkelijk ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Is toch godverdomme verschrikkelijk terwijl wij hier zitten te lullen over die de schuldige is worden mensen kapot geschoten. Stel je voor dat jij daar zit
Er is geen bewijs dat die luchtaanvallen doelbewust gericht zijn geweest op ambulances, burgers en journalisten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Reki het volgende:
Dat het moet stoppen ! Wat begrijp je daar niet aan. Zijn mensen net zoals ons.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is verschrikkelijk ja.
En nu?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:32 schreef Brum_brum het volgende:
Als jullie oorlog en doden zo erg vinden waarom staat er dan niemand op de barricaden om eindelijk onze oorlog te stoppen waar ieder jaar tienduizenden doden door vallen? Waarom is er alleen maar gezeik op de dichte grens van Isral terwijl de buurlanden precies hetzelfde doen?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat die luchtaanvallen doelbewust gericht zijn geweest op ambulances, burgers en journalisten.
Isral maakt ook fouten.
Dit kan je geen foutje meer noemen ! En geloof er niks van dat ze dit niet kunnen voorkomen !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat die luchtaanvallen doelbewust gericht zijn geweest op ambulances, burgers en journalisten.
Isral maakt ook fouten.
wij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat het moet stoppen ! Wat begrijp je daar niet aan. Zijn mensen net zoals ons.
Buurlanden houden ook de grens dicht voor Palestijnen. Waarom al dat geklaag over wat anderen doen terwijl onze overheid ook nog steeds meewerkt aan de massaslachting van kansarmen in het buitenland en het onderdrukken van mensen met psychische problemen in eigen land?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies hetzelfde?
Welke dichte grens bedoel je of gewoon alles om alle gebieden van Palestina?
En wat doen die buurlanden?
Ik zeg ook nergens dat het een fout is, maar het zou een fout kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit kan je geen foutje meer noemen ! En geloof er niks van dat ze dit niet kunnen voorkomen !
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
Als israel daadwerkelijk weinig burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gegaan.
Jij vindt dit allemaal acceptabel ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Als Isral wil dan vernietigen ze heel Palestina. Toch is dat alles behalve het geval, en dit conflict duurt al jaren en jaren.
Dan hadden ze alleen wel echt de wereld tegen zich in het harnas (niet hamas) gejaagd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
Als israel daadwerkelijk veel burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gaan.
Nee, ik vind oorlog per definitie niet acceptabel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij vindt dit allemaal acceptabel ?
Waarom doe je er dan zo laconiek over ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik vind oorlog per definitie niet acceptabel.
Oorlog en bewapende conflicten zijn walgelijk.
Jij vindt het laconiek, ik vind dat jij er overdreven emotioneel over doet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom doe je er dan zo laconiek over ?
Dit is echt een groep 3 redenering die te vaak gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Als Isral wil dan vernietigen ze heel Palestina. Toch is dat alles behalve het geval, en dit conflict duurt al jaren en jaren.
Ja omdat het mij raakt dat mensen elkaar dit aan doen ? Dat is er mis met deze wereld... het boeit ons niet meer en dat hoort nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt het laconiek, ik vind dat jij er overdreven emotioneel over doet.
Zo heeft ieder zijn eigen morele kompas.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dit is echt een groep 3 redenering die te vaak gebruikt wordt.
Ze kunnen niet een heel gebied vernietigen met over 4 miljoen inwoners. In dat geval zouden er hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel sancties komen. Ze doen het nu lekker rustig en kijk hoe er nu al naar ze gekeken wordt.
Doen ze al.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Deze aanvallen gebeuren eens in de zoveel tijd. Isral heeft de macht om het constant te doen, constant burgerslachtoffers, constant de Palestijnen het leven zuur maken enz. Isral heeft de macht om daadwerkelijk een genocide op de Palestijnen te plegen.
Toch doen ze dit niet.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dit is echt een groep 3 redenering die te vaak gebruikt wordt.
Ze kunnen niet een heel gebied vernietigen met over 4 miljoen inwoners. In dat geval zouden er hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel sancties komen. Ze doen het nu lekker rustig en kijk hoe er nu al naar ze gekeken wordt.
Hoe kom jij erbij dat het mij niet boeit?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja omdat het mij raakt dat mensen elkaar dit aan doen ? Dat is er mis met deze wereld... het boeit ons niet meer en dat hoort niet
Het gebeurt zo vaak. Op zo veel plekken. Als het Isral/hamas betreft gaan er alleen altijd veel mensen opeens selectief verontwaardigd doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja omdat het mij raakt dat mensen elkaar dit aan doen ? Dat is er mis met deze wereld... het boeit ons niet meer en dat hoort niet
Jawel hoor, maar het gaat nergens over.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Doen ze al.
En voor de rest, je hebt mijn post niet gelezen volgens mij:
[..]
wat dacht je van MH17?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef znarch het volgende:
[..]
Het gebeurt zo vaak. Op zo veel plekken. Als het Isral/hamas betreft gaan er alleen altijd veel mensen opeens selectief verontwaardigd doen.
Als het met andere conflicten vergelijkt vallen de doden mee. En de manier waarop ook.
Misschien omdat Israel tot een 'beschaafd' land wordt gerekend ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef znarch het volgende:
[..]
Het gebeurt zo vaak. Op zo veel plekken. Als het Isral/hamas betreft gaan er alleen altijd veel mensen opeens selectief verontwaardigd doen.
Als het met andere conflicten vergelijkt vallen de doden mee. En de manier waarop ook.
Klopt. Met hamas valt niet te praten (sowieso waarom zou je vrede willen met een terroristische organisatie, dan weet je gewoon dat ze je in je rug steken). Met isral valt wel te praten, hoop ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien omdat Israel tot een 'beschaafd' land wordt gerekend ?
jawelquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar het gaat nergens over.
Sancties? van wie? de VS? waar zionisten aan de touwtjes trekken...
Het punt is dat Isral dit heel slim, maar smerig speelt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Met hamas valt niet te praten (sowieso waarom zou je vrede willen met een terroristische organisatie, dan weet je gewoon dat ze je in je rug steken). Met isral valt wel te praten, hoop ik.
Voor mij heeft Israel die status ook bereikt , vandaar beschaafd tussen aanhalingstekens. En ik hoop idd dat er met beide partijen gesproken kan worden over een oplossingquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Met hamas valt niet te praten (sowieso waarom zou je vrede willen met een terroristische organisatie, dan weet je gewoon dat ze je in je rug steken). Met isral valt wel te praten, hoop ik.
Dus in een gebied dat zo volstaat met huizen dat Hamas haar wapentuig wel in scholen en ziekenhuizen met leggen is nog genoeg ruimte om als Isralir een boerenbedrijf te stichten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is dat Isral dit heel slim, maar smerig speelt.
Isral heeft al verschillende keren opgeroepen om de wapens neer te leggen , alleen hamas gaf hieraan geen gehoor.
Maar waarom gaf Hamas hier geen gehoor aan? omdat israel wel gewoon doorgaat met de nederzettingen.
met nederzettingen is niets mis op zich. Wel als daardoor palestijnen in het gedrang komen. De wereld is groot genoeg voor ons allen om op te leven. Waarom kunnen palestijnen en isralirs niet gewoon samen gelukkig worden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is dat Isral dit heel slim, maar smerig speelt.
Isral heeft al verschillende keren opgeroepen om de wapens neer te leggen , alleen hamas gaf hieraan geen gehoor.
Maar waarom gaf Hamas hier geen gehoor aan? omdat israel wel gewoon doorgaat met de nederzettingen.
Blijf jij maar lekker emotioneel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ok blijf jij maar geloven dat een 'westers' land genocide kan plegen zonder consequenties
En dan je laatste zin....quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
met nederzettingen is niets mis op zich. Wel als daardoor palestijnen in het gedrang komen. De wereld is groot genoeg voor ons allen om op te leven. Waarom kunnen palestijnen en isralirs niet gewoon samen gelukkig worden?
Er is maar 1 partij waarmee te praten valt, en dat is Isral. Hamas zijn terroristen en die hebben niet het beste voor het met volk van het land waar ze aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor mij heeft Israel die status ook bereikt , vandaar beschaafd tussen aanhalingstekens. En ik hoop idd dat er met beide partijen gesproken kan worden over een oplossing
emotioneelquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker emotioneel.
Je begrijpt er echt geen zak van.
En een ad hominem.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
emotioneel
ik probeer iets door te laten dringen in dat grote waterhoofd van je, maar het lukt helaas niet
zet een palestijns en isralisch kind samen in de zandbak en ze spelen gewoon leuk samen. Waarom onthouden wij het verleden zo goed en worden die kinderen door ouderen uit elkaar gehaald omdat het niet hoort?quote:
Ben ik niet met je eens. Israel laat nu al zien dat ze schijt hebben aan de veroordelingen die gedaan worden door verschillende organisaties.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er is maar 1 partij waarmee te praten valt, en dat is Isral. Hamas zijn terroristen en die hebben niet het beste voor het met volk van het land waar ze aan de macht zijn.
Weet je uberhaupt wat 'ad hominem' betekent? Want dan zou je misschien snappen dat jij dat net ook gedaan hebtquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zet een palestijns en isralisch kind samen in de zandbak en ze spelen gewoon leuk samen. Waarom onthouden wij het verleden zo goed en worden die kinderen door ouderen uit elkaar gehaald omdat het niet hoort?
Dat deed je wel degelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt wat 'ad hominem' betekent? Want dan zou je misschien snappen dat jij dat net ook gedaan hebt
Maar het geeft niet hoor.
mja jij bent turks of marokkaans of niet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Israel laat nu al zien dat ze schijt hebben aan de veroordelingen die gedaan worden door verschillende organisaties.
Nogmaals ik hoop dat met BEIDE partijen gesproken worden.
Nee , waarom vraag je dat ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja jij bent turks of marokkaans of niet?
Jij kunt echt niet lezen he?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat deed je wel degelijk.
Maar goed, maakt niet uit. De argumenten zijn op zie ik.
Ja, je vraagt je af wat iemand beweegt om zijn eigen vijand te creren.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
Hamas , het heeft veel geld en veel doden gekost, loosers
Ga nu maar een echte baan zoeken
[ afbeelding ]
omdat je naam yasmin isquote:
omdat het verleden misschien het heden heeft gecreerd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zet een palestijns en isralisch kind samen in de zandbak en ze spelen gewoon leuk samen. Waarom onthouden wij het verleden zo goed en worden die kinderen door ouderen uit elkaar gehaald omdat het niet hoort?
Het verzet was net zo "schuldig" als Nazi Duitsland?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap ook serieus niet hoezo je dat vraagt na wat ik gezegd heb. Er zijn twee partijen bij die conflict betrokken. Twee hebben er schuld. Is het toch logisch dat ik hoop dat met beide partijen gesproken kan worden ?
een collega vna mij is turks en diens vader geeft Isral de schuld van MH17. Turkse vrienden van mij willen dat hitler het werk af had gemaakt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doet het er wat aan toe aan de dingen ik zeg en hoop?
Gahaha ja wat heeft mijn naam daarmee te maken? Stel ik was Turks had ik dan ook zo gedacht ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
een collega vna mij is turks en diens vader geeft Isral de schuld van MH17. Turkse vrienden van mij willen dat hitler het werk af had gemaakt.
dit soort verhalen moet je op verjaardagen vertellenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
een collega vna mij is turks en diens vader geeft Isral de schuld van MH17. Turkse vrienden van mij willen dat hitler het werk af had gemaakt.
Zeg tegen hem dat als Hitler echt, maar dan ook echt zijn werk had afgemaakt dat hij als Turk ook niet op de wereld was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daarom zeg ik ook dat geschiedenisboeken verbrand en verboden moeten worden. en iedereen een mind-wipe als ze teveel leren. dan hebben ze nog allene maar een hekel aan de mensen die hun daadwerkelijk iets hebben aangedaan, ipv aan een volk wat hun iets heeft aangedaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
omdat het verleden misschien het heden heeft gecreerd?
Mwa, soms komen er nieuwe posters langs die onzin uitkramen, maar de meesten komen hier al een tijdje, dus dat zal wel meevallen. Op De Speld is er soms enige overlast.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Jij bent geen Israel-hater, integendeel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik het joodse volk of de staat Israel haat. Nergens heb ik geweld verheerlijkt dus snap niet zo goed wat die onzin met mij te maken heeft ?
http://www.ibtimes.co.uk/(...)arbaric-jews-1459190quote:"It is only matter of time and patience before it [Islamic State] reaches Palestine to fight the barbaric Jews and kill those of them hiding behind the gharqad trees - the trees of the Jews," the statement read.
The group said it would do "everything within its means" to continue the fight against any obstacle on the way to "Palestine", alluding to the Middle Eastern territory before the creation of the State of Israel in 1948.
Nee maar ik vind wat Israel nu doet allang het punt van zelfverdediging voorbij is gegaan. En als zij het recht mogen hebben mogen de Palestijnen dat dus ook.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent geen Israel-hater, integendeel.
Ik vind het eerder opvallend dat jij zegt dat beide partijen schuldig zijn. Is zelfverdediging verboden?
in Nederland heb je daar een mooie 'noodweer' wetgeving voor.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent geen Israel-hater, integendeel.
Ik vind het eerder opvallend dat jij zegt dat beide partijen schuldig zijn. Is zelfverdediging verboden?
Ik bedoel juist de Palestijnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ik vind wat Israel nu doet allang het punt van zelfverdediging voorbij is gegaan. En als zij het recht mogen hebben mogen de Palestijnen dat dus ook.
Kom is dichterbij het scherm..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in Nederland heb je daar een mooie 'noodweer' wetgeving voor.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:05 schreef theunderdog het volgende:
m is dichterbij het scherm..
Dan fluister ik iets in je oor.
Gaat dit richting Dresden?quote:
Nja ik vind Hamas ook niet geschikt voor de Palestijnen. Maar ik snap wel dat er vezet is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik bedoel juist de Palestijnen.
Het is Israel die aan nederzettingen doet he.
Het heeft niets met "zeggen" te maken, je kan het simpelweg bij de feiten houden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik vind Hamas ook niet geschikt voor de Palestijnen. Maar ik snap wel dat er vezet is.
En ik begreep je punt verkeerd omdat veel mensen zeggen dat was Israel nu doet zelfverdediging is.
Ja maar dat de onderdrukte kan dit ook bestrijden zonder excessief geweld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met "zeggen" te maken, je kan het simpelweg bij de feiten houden.
Israel doet aan nederzettingen, Palestina niet.
When Israel, in the occupied territories now, claim that they have to defend themselves, they are defending themselves in the sense that any military occupier has to defend itself against the population that they’re crushing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik vind Hamas ook niet geschikt voor de Palestijnen. Maar ik snap wel dat er vezet is.
En ik begreep je punt verkeerd omdat veel mensen zeggen dat was Israel nu doet zelfverdediging is.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat de onderdrukte kan dit ook bestrijden zonder excessief geweld.
Ik snap je punt niet ...
ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhmm... Palestina is geen Nederland...
maar ssstttt, niet verder vertellen hoor.
Nee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt.
De Palestijnen moeten gewoon bloemetjes geven aan de bezetters. Kom op, ik begrijp je emotie en je wil naar een betere wereld. Maar dit conflict is er nu eenmaal, en dat lossen we zeker niet op met dit soort libelle redeneringen.
Als hamas niks doet, verslechtert de situatiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.
heb jij alternatieven die beter zijn?quote:
Je wil het niet echt snappen volgens mij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
omdat die shit ook in de moskeen verteld wordtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?
Waarover precies?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb jij alternatieven die beter zijn?
Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat die shit ook in de moskeen verteld wordt. en omdat ik dacht dat jij turks was dacht ik dat jij misschien ook pro-hamas was dankzij zulke uitspraken.
Wat wil ik niet snappen ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil het niet echt snappen volgens mij.
Thanks voor die verduidelijking (had het al eerder door) en sorry dat ik je verkeerd inschatte!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd !
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Maar Israel en zijn verdedigers doen steeds net alsof ze vredelievend zijn en alsof Israel en de joden bedreigd worden en toch ergens naar toe moeten en dat ze zo gehaat worden en zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 03:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat het van Isral alleen komt? Ja, ik geloof meteen dat er ouders zijn die hun kinderen opvoeden met haar in Isral, maar dat is andersom niet minder. Zelfs kinderprogramma's worden hier aan geweid. De aankomende generatie is dus nog erger.
Ik heb trouwens enorm veel respect voor het rode kruis die toch neutraal de mensen in Isral willen en kunnen verzorgen, en tegelijk ook de gewonden in Gaza.
Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.quote:
Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.
Waar het omgaat is dat Hamas niets meer is dan een verzetsgroepering die vecht tegen de bezetters.
Hamas is democratisch verkozen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.
Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is democratisch verkozen.
tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:
En geweld is mens-eigen. Juist de ontkenning daarvan kan zorgen voor hele nare dingen.
1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.
Ik heb het gevoel dat je mij in een hoekje probeert te duwen.
Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.
En dat is logisch: want degene die het durft op te nemen tegen de bezetter is een held. Het is alleen jammer dat Hamas niet zo sterk is als Hezbollah.
2: Uhhhh....
?
ja dat zou ik dus niet over m'n hart kunnen verkrijgen, iemand vermoorden zodat ik zijn land krijg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.
Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...
Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
Aldus Yasmin23, met goeden tijden&slechte tijden, haar knuffeldiertje en computer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...
Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
Dus wat is dan de oplossing ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.
Mens... er is geen oplossing.quote:
Je doet serieus raar. Of je bent aan het trollen. Wat denk jij dan de oplossing is ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aldus Yasmin23, met goeden tijden&slechte tijden, haar knuffeldiertje en computer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |