Gaat nooit gebeuren.. en Hamas moet wegquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
Dat laatste bedoelde ik uiteraard.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.
Dat ze beide van lotje getikt zijn klopt wel trouwen, maar hetzelfde, nee.
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
Waar Israël in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.
op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?
En dan denken ze beter af te zijn ? Ik hoop dat die ISIS mongolen ver uit de buurt blijven.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.
ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
Joh dat hele 'wat niet van hen is', is de reden dat er uberhaupt oorlog is natuurlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Waar Israël in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syrië doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Taxandria het volgende:
[..]
ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.
Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.
Er is een "hardline" binnen hamas, maar ook een zachtere lijn die wel degelijk voor een 2 staten-oplossing zijn en die niet kijken naar extreme groepen voor hulp.
Er zijn heel wat demonstratie's geweest voor syrie, er is zelfs een beweging van moslims die opkomt voor de christenen in irak bv, de afkeuring van het verdrijven of erger van christenen is trouwens erg groot onder de geleerden en wetsscholen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?
Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.
Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:25 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.
Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.
Ook hamas in zijn geheel is al een klein beetje milder geworden, de oplossingen die niet betekenen dat israel weg moet zijn vrij algemeen aangenomen(het slot op gaza eraf, nederzettingen niet uitbreiden), dat is toch al anders dan het gebrul dat alle israeliers weg of dood moeten(wat nogsteeds wel klinkt bij de harde lijn, maar die brullen met te weinig mensen).
Dus of een aansluiten bij een andere groep, of ik zie een scheuring aankomen. Dit gezeik van nu helpt hier trouwens niet bij mee, maakt de harde lijn sterker.
Ik ben niet blind en ik vereer niks. Dus nee!quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loop je nu niet een tikje hard van stapel in je blinde Israelverering?
wat een waardeloze godwinquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Waar Israël in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:33 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.
De haat van Israëliërs houdt niet op bij de Palestijnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een waardeloze godwin
de tweede wereldoorlog hield niet op bij de jodenvergolging ofzo hoor
En Boko Haram, waar houdt Boko Haram op, en ISIS, vertel dat eens, waar houden die op?!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De haat van Israëliërs houdt niet op bij de Palestijnen.
En dan de vele Afrikanen die sterven vanwege oorlog, echte genocide, ziekte, honger, etc. niet te vergeten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?
Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.
Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.
Heb niet het idee dat dit ook maar iets zal helpen om de agressie van de palestijnen in gaza te stoppen, dat is immers gedreven door wanhoop, alleen een persoon die niets heeft, geen toekomst denkt te hebben zal zo licht zijn leven geven.
Heb eerder het idee dat dit soort actie's zorgen voor een continuiteit in de agressie wat isreal erg goed uitkomt omdat ze dan door kunnen gaan met landjepik.
Vergeet niet dat het ook hamas is die zorgt dat mensen toch nog wat medicatie krijgen, die voedsel brengt e.d., ze hebben daardoor wel wat credits opgebouwd. Dat naast angst, want zeker de harde lijn maakt gebruik van het zoet aan de ene kant en het zuur aan de andere kant(doe wat we willen en je krijgt bv eten, doe wat we niet willen en het loopt slecht met jou en/of je familie af).
ok ... nou en?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De haat van Israëliërs houdt niet op bij de Palestijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |