Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt.
De Palestijnen moeten gewoon bloemetjes geven aan de bezetters. Kom op, ik begrijp je emotie en je wil naar een betere wereld. Maar dit conflict is er nu eenmaal, en dat lossen we zeker niet op met dit soort libelle redeneringen.
Als hamas niks doet, verslechtert de situatiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.
heb jij alternatieven die beter zijn?quote:
Je wil het niet echt snappen volgens mij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
omdat die shit ook in de moskeeën verteld wordtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?
Waarover precies?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb jij alternatieven die beter zijn?
Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat die shit ook in de moskeeën verteld wordt. en omdat ik dacht dat jij turks was dacht ik dat jij misschien ook pro-hamas was dankzij zulke uitspraken.
Wat wil ik niet snappen ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil het niet echt snappen volgens mij.
Thanks voor die verduidelijking (had het al eerder door) en sorry dat ik je verkeerd inschatte!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd !
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Maar Israel en zijn verdedigers doen steeds net alsof ze vredelievend zijn en alsof Israel en de joden bedreigd worden en toch ergens naar toe moeten en dat ze zo gehaat worden en zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 03:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat het van Israël alleen komt? Ja, ik geloof meteen dat er ouders zijn die hun kinderen opvoeden met haar in Israël, maar dat is andersom niet minder. Zelfs kinderprogramma's worden hier aan geweid. De aankomende generatie is dus nog erger.
Ik heb trouwens enorm veel respect voor het rode kruis die toch neutraal de mensen in Israël willen en kunnen verzorgen, en tegelijk ook de gewonden in Gaza.
Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.quote:
Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.
Waar het omgaat is dat Hamas niets meer is dan een verzetsgroepering die vecht tegen de bezetters.
Hamas is democratisch verkozen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.
Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is democratisch verkozen.
tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:
En geweld is mens-eigen. Juist de ontkenning daarvan kan zorgen voor hele nare dingen.
1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.
Ik heb het gevoel dat je mij in een hoekje probeert te duwen.
Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.
En dat is logisch: want degene die het durft op te nemen tegen de bezetter is een held. Het is alleen jammer dat Hamas niet zo sterk is als Hezbollah.
2: Uhhhh....
?
ja dat zou ik dus niet over m'n hart kunnen verkrijgen, iemand vermoorden zodat ik zijn land krijg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.
Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...
Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
Aldus Yasmin23, met goeden tijden&slechte tijden, haar knuffeldiertje en computer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...
Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
Dus wat is dan de oplossing ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |