het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Was ook niet de bedoeling. Ik wilde aangeven dat het geen oplossing is als alle Palestijnen vluchten. Israëls drang naar een totale Joodse staat is daar te groot voor.
Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948
dat was het punt nu net
Goed verwoord.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het is redelijk simpel.
Na jaren lange druk heeft Israel de GAZA terug gegeven aan de Palestijnen.
Iedereen natuurlijk blij maar let wel.....de Israelies hadden nog meer bedoelingen hiermee te weten: kunnen de Palestijnen zich in Gaza ontwikkelen als goede buren en pakken ze deze kans aan om door te onderhandelen over de WestBank, op een serieuze vreedzame manier.
Het antwoord weten we allemaal. De nazi's van Hamas pikten de mooiste huizen in, grepen de beste baantjes en de raketten vlogen richting Israel in de eerste dagen dat ze de GAZA terug hadden.
Experiment mislukt, Israel kon volmondig roepen "Zie je nu wel! Paarlen voor de zwijnen".
Niet alleen de Israelies hebben last van Hamas, de normale Palestijnen leven ook onder Hamas terreur.
Hamas heeft dan ook letterlijk de enige open deur, die Israel voor hield, kapot geschoten.
En waarom? Omdat men zwelgt in haar positie. Ben je lid van Hamas dan ben je in een machtspositie, de gewone Palestijn rilt voor je, deuren gaan open, aan geld geen gebrek wegens zwarte handel, smokkelwaar en buitenlandse valuta en je voelt je God in je land want niemand doet je wat.
Denk je dat Hamas en haar leden deze positie wenst op te geven? Tuurlijk niet dus hebben zij meer baat bij een konflikt met Israel dan dat er vrede is.
Ik durf zelfs te stellen dat zonder al die oorlogszuchtige Hamas groepjes de Palestijnen nu al aan de opbouw van hun land hadden kunnen beginnen en de hele wereld had meegeholpen...
hoe geen idee meer van wie het dan wel ws, het was iig iig een reactie op een ander slecht plan, geen serieuze suggestie ofzoquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:07 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.
Ik wilde eigenlijk Masada, Tiberias, Caesarea en de oude stad van Jeruzalem bezoeken.quote:
Welke ongemeen gunstige voorwaarden heb je het dan over? Veelal houdt het meer in dat het niet bekent is dat het Israëlisch is. Bijvoorbeeld citrusvruchten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja.
Er is al druk om export uit de illegale nederzettingen in de bezette gebieden (dus uit Palestina) via Israel, die nu aangeduid wordt als Israelisch, te merken als afkomstig uit illegale nederzettingen. Daar was enige steun voor, ook van Nederlandse supermarkten. Hetgeen de woede wekte van Israeli's, zelfs uit de regering. (De standaard-schuimbekkerij, maar toch.)
Israel heeft, als ik het goed heb, heel veel gunstige, ongemeen gunstige zelfs, voorwaarden voor de handel met de EU.
Er was handel vanuit Gaza, met Palestijnse bedrijven. Maar ja, die zagen de zee- en luchthaven kapot gemaakt worden en de grenzen met prikkeldraad en wachttorens afgesloten worden.
Druk uitoefenen? Je weet dat de afluistersoftware van de telefoonbedrijven Isrealisch is? Vast niet.
Hoe wil je dan druk uitoefenen?
Beetje zoals geen gas meer afnemen van Rusland of olie van Saoedi-Arabië.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Israël om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
Nou, inderdaad.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
NWS / Joodse vrouw mishandeld om Israelische vlag
Nee, DIT is het hele probleem op het moment in dit land.
Kan je zien aan de datum van aanmeldingquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Israël om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
Doet me denken aan dit akkefietjequote:Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Moeite waard om te lezen
http://www.smh.com.au/com(...)_types=og.recommends
Mwah. Als je kijkt naar wanneer JIDF is opgericht, hoeft dat helemaal niet. Zie ook de tweet over Reddit. Zo obvious is het allemaal niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan je zien aan de datum van aanmelding
Onwerkelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Moeite waard om te lezen
http://www.smh.com.au/com(...)_types=og.recommends
quote:Today, in Operation Protective Edge, the air force boasts of having released more than 100 one-tonne bombs on Gaza. What was once the exception is now the policy.
Jij bent er zelf ook één. Hoeveel extra maagden krijg je straks hiervoor?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Vooral voor bepaalde groepen in bepaalde steden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De mening wat 'toelaatbaar is' verschuift gigantisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |