Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.quote:Het antisemitisme in Europa is helemaal terug, schrijft columnist Max Pam. 'In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat.'
Karel van het Reve heeft eens opgemerkt dat direct na de bevrijding het antisemitisme in Nederland sterker was dan voor de oorlog. Hoezeer men Duitsers verafschuwde, de nazipropaganda had kennelijk toch haar werk gedaan. Pas toen beelden uit concentratiekampen vrijkwamen, ebde het antisemitisme weg, om te veranderen in een uitbundig pro-Israël-gevoel. Een tijdje was het jodendom zelfs sexy.
Idealistische jongeren gingen in de kibboets werken en journalist Joop van Tijn wilde zich nog aanmelden bij het Israëlisch leger, toen in 1967 de Zesdaagse Oorlog uitbrak. Gelukkig kwam het er niet van door de kortheid van de veldslag, want met Joop in de gelederen hadden ze die oorlog zeker verloren.
Het antisemitisme is helemaal terug
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug. In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'
Joden als aparte groep om tegen te vechten.
Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen
Vorig weekend stond in NRC Handelsblad een intrigerend stuk van David Suurmond, die in Leiden cum laude promoveerde op 'de vergelijking tussen nazisme, communisme en islamisme'. Daarin betoogt hij dat jodenhaat nu eenmaal hoort bij de islam. Meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie zijn niet zonder gevolgen gebleven.
De rentree van de islam in Europa betekent de rentree van het antisemitisme. En zo kon je erop wachten: aanslagen op joodse scholen en synagogen, die toch al zijn veranderd in bunkers. Tevens worden types die de Holocaust ontkennen in de moslimwereld als helden ingehaald. De conclusies van Suurmond zijn bikkelhard, maar deze is misschien wel de hardste: 'Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Jansen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk.'
Nauwelijks reactie
In de dagen daarna kwam uit islamitische kring nauwelijks reactie, maar wel drukte NRC brieven af van verschillende emeritus hoogleraren die zich aangesproken voelden. Een brief was van prof. Witkam, die niet ontkent dat Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Sion populaire publicaties zijn in islamitische landen. (Hamas heeft die protocollen zelfs in zijn Handvest opgenomen, hoewel alom bekend is dat het vervalsingen zijn). Maar volgens Witkam is daarmee juist aangetoond dat gaat om 'een boemerangeffect van het Westers antisemitisme'.
Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt. En door maar weer naar het Westen te verwijzen, valt het argument in de naargeestige categorie: dat het mijn schuld is, is eigenlijk jullie schuld.
Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen. Misschien herinnert u zich de judaïst Pieter van der Horst, die in 2007 een afscheidscollege wilde geven over het antisemitisme in islamitische landen, maar die door het Utrechtse universiteitsbestuur lafhartig werd gecensureerd, zogenaamd omdat zijn lezing 'onwetenschappelijk' zou zijn. Eerherstel graag.
En dan ga ik nu een lekker broodje ham eten, om met wijlen Ischa Meijer te spreken.
Max Pam is columnist van de Volkskrant.
Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is allemaal wel relatief.
Voornamelijk olie, dat wel. Maar christelijk Afrika heeft meer "recht" het Westen te "haten" dan moslimlanden imo.
Het lijkt me net zo onzinnig om in verre verledens te leven als voor de users hier die de moorse bezetting van Spanje en het oprukken van de Ottomanen tot Wenen als leidraad nemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.
Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
Maar weinigen weten van de massamoorden door de Fransen in Algerije.
Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.quote:Weinigen weten hoeveel slachtoffers het dekolonisatie proces van Noord Marokko heeft gekost. Ga zo maar door. Niemand weet dat de spanjaarden daar met gifgas hebben gesmeten..
Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd. Overigens kent subsahara afrika ook aardig wat moslimlanden.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.
Toegegeven, jij zal er veel meer van weten dan ik.
[..]
Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.
Nee, dat zal het zijn.quote:
Mwoch, Kijk eens naar Belgisch Kongo...quote:Op maandag 28 juli 2014 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd.
Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, Kijk eens naar Belgisch Kongo...
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:37 schreef truthortruth het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die hele islamitische cultuur toch zo tolereren. Ook ik ken hele aardig moslims, maar dat staat toch los van de complete idioterie die voortkomt uit deze ideologie. Hoe weinig analytisch vermogen moet je hebben om de relatie tussen intolerantie, agressie en de islam niet te zien. Blijft bizar.
Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...quote:Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef ADQ het volgende:
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.
Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie. Het lijkt mij bovendien geen bewijs voor de impliciete stelling dat christelijk afrika zwaarder onder het westen heeft geleden dan niet christelijk afrika.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.
Wat onzichtbaarder ja. Maar zeker niet beter.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.
De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...
De diamanten en olie stroomden gewoon in Westerse zakken.
Opvallend is dan ook de richting van de tegenstand. Op 7/7 en 2 geflipte Nigerianen na zijn er bij mijn weten geen terroristische aanslagen geweest in het VK, terwijl de Britten duidelijk heer en meester waren in het Midden-Oosten (Egypte, Arabisch Schiereiland, Soedan).
9/11 wil ik niet meerekenen en de reactionaire aanslagen op een bezettende VSAmerikaanse macht in Irak en Afghanistan ook niet, maar zijn de VS niet de grootste boeman voor moslims, en niet de eigenlijke bezettende machten?
Heb ik iets anders gesteld dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.
Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.
Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?
Je hapt leuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.
Jij haat moslims he? Misschien kan je samen met breivik wat snode plannetjes bedenken om moslims uit te roeien.
Zelfde manier van reageren..
Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hapt leuk.
Moslims haten, dat kost toch veel teveel nuttige energie?
Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?
Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.
Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.
Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.
Van de geschiedenis moet je m.i. leren, het niet als wapen gebruiken om het heden te verwerken.
Idem met Israel (ontopic); niet het eeuwige gevecht "wie zijn de rechtmatige bewoners van Judea/Palestina" maar "hoe en wat hebben beide partijen de afgelopen tijd gedaan".
Daarin komt Israel toch echt als grotere agressor naar voren dan de Palestijnen.
Eens. Of je bekijkt de geschiedenis consequent, afgemeten naar de tijd, of je beschouwt alles op basis van de huidige moraal. Niet in het ene geval A en het andere B.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.
Oh ik las je prima hoor.quote:Verder blijkt maar weer dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik stel namelijk dat de recente aanslagen niets te maken hebben met de gedragingen vsn het westen destijds. Het heeft dan ook niets met haat jegens het westen als oud kolonisator te maken.
Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.quote:
Nee hoor.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.
Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.quote:
Doe dat. Ga ik die vreselijke katholieken hier verder uitroeien.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.
Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee hoor.
Maar misschien dat jou de Breivikmethode beter ligt, dat kan.
Exact, ik dus ook.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:
Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.quote:
Niet lullig bedoeld, maar dat is dan heel erg jouw mening.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?quote:Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.
Maar wie weet hebben ze het wel over het uitroeien van elkaar. Kan natuurlijk.
Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?
quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.
Onmogelijk, jullie zijn duidelijk aan het hallucineren.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.
Dergelijk antisemitisme kan toch niet heden ten dage!!
Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?quote:Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
[..]
Onmogelijk, jullie zijn duidelijk aan het hallucineren.
Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
De schok na wo2 was anders dusdanig groot dat ik nog op school te leren kreeg 'dat nooit meer' . Maar ik begrijp dat in amsterdam west sommige leraren het onderwerp holocaust niet eens meer durven te bespreken. (Gelukkig verft er een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge, dus dat maakt het dan weer goed...).quote:Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:
Onmogelijk, jullie zijn duidelijk aan het hallucineren.
Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:
Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.
Inderdaad? Werkt het? Nee. Dan ben ik niet dom.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
quote:Op maandag 28 juli 2014 21:49 schreef .Exe het volgende:
Islam? Wat is dat? Over een jaar of 50 bestaat dat bijna niet meer.
Uitgeroeid met wortel en tak
Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ging toch over Palestijnen? Oh Nee! Over zeuren en zieken. In dit land waar men het oh zo makkelijk heeft.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Dan moeten die ook geslacht worden, met wortel en tak.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:00 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.
De catch is dat jij het werk voor hun doet.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
Je kan natuurlijk ook kiezen om niet te reageren en on topic te reageren.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.
Het maakt zichzelf grotendeels kapot. Mensen die nadenken keren zich al af. En ik ken de leuke moslims. Die gaan gewoon mee met de flow van normaal zijn. Dan kan je nog moslim zijn. Maar niet streng. Dat stopt. Dat is echt achterlijk.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.
Nee. Dat men dom is. En daarom woont men in achterstandwijken. En ik niet. Men past hier niet inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De catch is dat jij het werk voor hun doet.
Persoonlijk stoor ik mij meer aan figuren zoals jij die de problematiek van de intolerantie van de islam onder het kleed schuiven dan een stel van die reljongeren met isis vlaggen.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Geloof jij dit werkelijk??quote:Op maandag 28 juli 2014 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm gewone leuke moslims volgen de islam gewoon hoor. Dat ze niet radicaal zijn maakt hen niet minder moslim. Deradicalisering zorgt niet voor minder islam.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het maakt zichzelf grotendeels kapot. Mensen die nadenken keren zich al af. En ik ken de leuke moslims. Die gaan gewoon mee met de flow van normaal zijn. Dan kan je nog moslim zijn. Maar niet streng. Dat stopt. Dat is echt achterlijk.
Nee. Dergelijke interessante aspecten laat ik niet varen. Het zou je sieren nog je excuses aan te bieden voor je misplaatste kruistocht.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook kiezen om niet te reageren en on topic te reageren.
Leuke moslims zijn leuk. Die hebben meestal ook niets met extremisten.....zeker niet uit Europa. Daar lacht men om. Van mij hoeft islam niet minder te worden. Wel moet men normaler doen. Als je je neerzet als dom en agressief gaat het nooit werken.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm gewone leuke moslims volgen de islam gewoon hoor. Dat ze niet radicaal zijn maakt hen niet minder moslim. Deradicalisering zorgt niet voor minder islam.
Ik weet dit. Hun doel is recruteren. Recruteren lukt alleen bij figuren die min of meer zichzelf buiten de maatschappij hebben geplaatst of zijn geplaatst. Die gasten zijn zeer bewust aan het stoken. En inderdaad dat geldt ook voor een voorpost bijv.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geloof jij dit werkelijk??
Zoek jij dat soort 'complotten'/strategieen ook achter demonstrerende kaalkopjes of zijn die wel gewoon dom?
Misschien moet men als moslims in het westen eens ingrijpen. Hoe denk je daar over?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dit. Hun doel is recruteren. Recruteren lukt alleen bij figuren die min of meer zichzelf buiten de maatschappij hebben geplaatst of zijn geplaatst. Die gasten zijn zeer bewust aan het stoken. En inderdaad dat geldt ook voor een voorpost bijv.
Welke misplaatste kruistocht? Nogmaals ik vind jou een engere gedachtegang hebben dan zo'n simpel rel figuur die de weg kwijt is (waarmee ik diegene niet vrijpleit). Jij verdedigt willens en wetens intolerantie, dat vind ik veel erger.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Dergelijke interessante aspecten laat ik niet varen. Het zou je sieren nog je excuses aan te bieden voor je misplaatste kruistocht.
Ik woon ook in een achterstandswijk ben universitair geschoold en heb een topbaan. En nu?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:07 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Nee. Dat men dom is. En daarom woont men in achterstandwijken. En ik niet. Men past hier niet inderdaad.
Het enge is dat veel radicale terroristen hier aan voldoen....quote:Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik woon ook in een achterstandswijk ben universitair geschoold en heb een topbaan. En nu?
Dat lijkt mij uitstekend. De demonstraties tegen isis waren daar al een goede aanzet voor.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Misschien moet men als moslims in het westen eens ingrijpen. Hoe denk je daar over?
Ik zou het liefste zien dat de normale moslim zich veel harder afzet tegen de moslimgekkies, dat er zeg maar een schisma in de "islamkerk" komt.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Leuke moslims zijn leuk. Die hebben meestal ook niets met extremisten.....zeker niet uit Europa. Daar lacht men om. Van mij hoeft islam niet minder te worden. Wel moet men normaler doen. Als je je neerzet als dom en agressief gaat het nooit werken.
interessant. Hoe kom je aan deze wijsheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het enge is dat veel radicale terroristen hier aan voldoen....
Dan zal je er iets aan moeten doen. Niet je verschuilen achter religie en 'broeders'. Laten zien dat je voor dit land staat en die rare zaken van bepaalde moslims niet accepteert. Doe jij dat? Het is heel simpel. Je kiest voor een kant. En ik ben niet tegen moslims die normaal kiezen. Maar uit ervaring zijn dat dat niet de jonge moslims uit een kanswijk in Nederland. Men is totaal verdwaalt en wordt niet eens meer serieus genomen door moslims uit arme landen. "Lekker makkelijk in Nederland wonen met een grote bek" en zo is het ook. Men durft niet eens te leven in thuisland.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik woon ook in een achterstandswijk ben universitair geschoold en heb een topbaan. En nu?
De framing van de 9/11-"terroristen" helpt niet mee, denk ik zo...quote:Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
interessant. Hoe kom je aan deze wijsheid.
Ik zie dat je louter doorgaat met valse beschuldigingen. Gaat wel lekker zo he.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Welke misplaatste kruistocht? Nogmaals ik vind jou een engere gedachtegang hebben dan zo'n simpel rel figuur die de weg kwijt is (waarmee ik diegene niet vrijpleit). Jij verdedigt willens en wetens intolerantie, dat vind ik veel erger.
Ik bedoel het niet om jouw aan te vallen maar heel veel topfiguren en radicalen hebben vaak hogere achtergronden.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
interessant. Hoe kom je aan deze wijsheid.
Aangezien ik vanwege mijn beroep een enorme bijdrage lever aan de maatschappij hoef ik niet te kiezen. Die keuze is gemaakt. Echter ik ga mij geen valse dilemma s laten voorleggen door figuren die menen een politiek slaatje te kunnen slaan uit wangedrag van bepaalde radicalen. Derhalve zal ik nimmer meegaan met de retoriek van figuren die menen al het negatieve maar aan moslims of de islam te kunnen wijten. Het is dus inderdaad heel simpel.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan zal je er iets aan moeten doen. Niet je verschuilen achter religie en 'broeders'. Laten zien dat je voor dit land staat en die rare zaken van bepaalde moslims niet accepteert. Doe jij dat? Het is heel simpel. Je kiest voor een kant. En ik ben niet tegen moslims die normaal kiezen. Maar uit ervaring zijn dat dat niet de jonge moslims uit een kanswijk in Nederland. Men is totaal verdwaalt en wordt niet eens meer serieus genomen door moslims uit arme landen. "Lekker makkelijk in Nederland wonen met een grote bek" en zo is het ook. Men durft niet eens te leven in thuisland.
Ben jij niet bang dat het op een bepaald moment zo ver gaat komen dat men jouw DWINGT om te kiezen?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien ik vanwege mijn beroep een enorme bijdrage lever aan de maatschappij hoef ik niet te kiezen. Die keuze is gemaakt. Echter ik ga mij geen valse dilemma s laten voorleggen door figuren die menen een politiek slaatje te kunnen slaan uit wangedrag van bepaalde radicalen. Derhalve zal ik nimmer meegaan met de retoriek van figuren die menen al het negatieve maar aan moslims of de islam te kunnen wijten. Het is dus inderdaad heel simpel.
Ja. Je heel duidelijk afzetten tegen die radicalen. Die mensen ken ik ook. Triest dat het moet. Bepaalde mensen slaan totaal door. Maar dat is toch wat je zal moeten doen als je in bijv. Europa moslim bent. Je duidelijk uitspreken tegen tuig. Dat gebeurt te weinig. En ik begrijp ook dat je daar geen zin in hebt. Maar als ik het doe heeft het weinig zin.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien ik vanwege mijn beroep een enorme bijdrage lever aan de maatschappij hoef ik niet te kiezen. Die keuze is gemaakt. Echter ik ga mij geen valse dilemma s laten voorleggen door figuren die menen een politiek slaatje te kunnen slaan uit wangedrag van bepaalde radicalen. Derhalve zal ik nimmer meegaan met de retoriek van figuren die menen al het negatieve maar aan moslims of de islam te kunnen wijten. Het is dus inderdaad heel simpel.
Tja, zie reacties hier in dit topic. Men gaat dit soort idioten vereenzelvigen met gematigde moslims. En daar zijn sommigen gevoelig voor.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou het liefste zien dat de normale moslim zich veel harder afzet tegen de moslimgekkies, dat er zeg maar een schisma in de "islamkerk" komt.
Het zou onzin zijn normale moslims het wangedrag van de gekkies aan te rekenen en ze zijn er absoluut niet verantwoordelijk voor
Dat gaat over PVV figuren. Bepaalde mensen zien het verschil wel. Toch moet het uit eigen groep komen.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, zie reacties hier in dit topic. Men gaat dit soort idioten vereenzelvigen met gematigde moslims. En daar zijn sommigen gevoelig voor.
Dat is een leuke analyse. Maar is niet een op een te kopiëren op deze figuren. Uit niets blijkt dat veel van deze lieden universitair geschoold zijn en een topbaan hebben. Hun taalgebruik verraad al het een en ander wat dat bebetreft.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet om jouw aan te vallen maar heel veel topfiguren en radicalen hebben vaak hogere achtergronden.
Vaak kunnen zij zaken heel gedegen uitleggen en beargumenteren om anderen over te halen.
Dat zag je ook in het Nazi rijk, dat zie je overal.
Zeg maar een ssort van sluwe intelligentie die op de verkeerde manier gebruikt word.
Aan de andere kant heb je ook intelectuelen die lijnrecht hier tegenover staan.
Vele intellectuelen, schrijvers, wetenschappers, moeten vaak hun land ontvluchten omdat zij twijfelen aan de leiders of gewoonweg twijfelen aan bepaalde zaken die men voorschrijft in hun land uit naam van het/een geloof.
En DAT kan natuurlijk niet.
In Nederland mag je in principe vrijwel ALLES zeggen en daar zullen streng gelovigen wel vaker wat problemen mee hebben.
En daaruit kan weer radicaliseren voortvloeien...
Wat gaan we doen met de mensen die het verschil niet zien. Want dat is een enorm grote groep volgens de peilingen.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:34 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat gaat over PVV figuren. Bepaalde mensen zien het verschil wel. Toch moet het uit eigen groep komen.
Ik geloof niet dat dit de figuren zijn met echt intellect. Waar blijkt dit uit? Het zijn vooral vmbo figuren.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet om jouw aan te vallen maar heel veel topfiguren en radicalen hebben vaak hogere achtergronden.
Vaak kunnen zij zaken heel gedegen uitleggen en beargumenteren om anderen over te halen.
Dat zag je ook in het Nazi rijk, dat zie je overal.
Zeg maar een ssort van sluwe intelligentie die op de verkeerde manier gebruikt word.
Aan de andere kant heb je ook intelectuelen die lijnrecht hier tegenover staan.
Vele intellectuelen, schrijvers, wetenschappers, moeten vaak hun land ontvluchten omdat zij twijfelen aan de leiders of gewoonweg twijfelen aan bepaalde zaken die men voorschrijft in hun land uit naam van het/een geloof.
En DAT kan natuurlijk niet.
In Nederland mag je in principe vrijwel ALLES zeggen en daar zullen streng gelovigen wel vaker wat problemen mee hebben.
En daaruit kan weer radicaliseren voortvloeien...
De excuses, vingerwijzingen en alle andere reacties die typisch zijn voor een ideologie met weinig zelfreflectie helpen niet meer, daar los je het probleem niet mee op.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, zie reacties hier in dit topic. Men gaat dit soort idioten vereenzelvigen met gematigde moslims. En daar zijn sommigen gevoelig voor.
Volgens mij is het geen valse beschuldiging dat jij de intolerantie binnen de islam bagatelliseert.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie dat je louter doorgaat met valse beschuldigingen. Gaat wel lekker zo he.
Op wat voor keuze doel je specifiek dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ben jij niet bang dat het op een bepaald moment zo ver gaat komen dat men jouw DWINGT om te kiezen?
Dat komt het ook, alleen die geluiden worden stelselmatig genegeerd. Of weggemoffeld.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:34 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat gaat over PVV figuren. Bepaalde mensen zien het verschil wel. Toch moet het uit eigen groep komen.
Ik zeg ook niet "veel van deze figuren".quote:Op maandag 28 juli 2014 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een leuke analyse. Maar is niet een op een te kopiëren op deze figuren. Uit niets blijkt dat veel van deze lieden universitair geschoold zijn en een topbaan hebben. Hun taalgebruik verraad al het een en ander wat dat bebetreft.
Even back to reality. De gematigde moslim heeft doorgaans nergens last van. Behalve hooguit van internethelden.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De excuses, vingerwijzingen en alle andere reacties die typisch zijn voor een ideologie met weinig zelfreflectie helpen niet meer, daar los je het probleem niet mee op.
Ook niet de GroenLinks-maniertjes met buurtBBQs en andere koddige marketingstunts om de islam positiever te maken.
De bal ligt echt bij de normale moslim. Intelligente mensen weten heus wel dat zij niet achter de ISISgekken, de haatbaarden en de (heimelijke) terroristen staan. Die hoef je dan ook niet te bereiken
Het is een verwijt (onterecht) dan wel oproep (terecht) die al jaren gedaan wordt, door "de Nederlander" aan de moslim; neem nou eens afstand van je "broeders". Steevast komen er antwoorden als 'ik ben niet verantwoordelijk' en 'een Feyenoordfan hoeft zich ook niet te verontschuldigen voor het gedrag van hooligans van dezelfde club'.
Allemaal waar.
Maar daar gaat het niet om. De impact van een Europabrede massale protestactie is veel en veel groter. Om eindelijk duidelijk te maken aan anderen hoe en wat normale moslims nou wel geloven en waartegen ze zich keihard afzetten.
De cynicus zal stellen dat "het Telegraafvolk toch niet bij te sturen is". De vingerwijzer zal zeggen "protesteer zelf eerst maar es tegen Obama en zijn boevenkliek".
DOE het nou gewoon, laat die miljoenen stemmen nou eens horen.
Precies zoals de Spanen de ETA en de Colombianen de FARC in ieder geval moreel volledig gemarginaliseerd hebben.
Het is in het belang van de gematigde moslim zelf, want hij heeft last van die beeldvorming door de media van al die gekkies die onevenredige aandacht krijgen.
Goh, dus al het geklaag door "onderdrukte moslims" in Nederland is allemaal niet waar.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even back to reality. De gematigde moslim heeft doorgaans nergens last van. Behalve hooguit van internethelden.
Al dat geklaag. Enorm veel ook. Neuh.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goh, dus al het geklaag door "onderdrukte moslims" in Nederland is allemaal niet waar.
Als je er niet op in kan gaan, kan je altijd nog de realiteit ontkennen. Vingers in je oren en schreeuwen maar. En vingerwijzen. Sure.
Moslimtokkies.....een nieuw VanDale woord...quote:Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al dat geklaag. Enorm veel ook. Neuh.
Dat geklaag moet je maar zien als volwaardige integratie. Zijn moslimtokkies die dat roepen. Doorgaans om het eigen falen te verbergen. Sluit aan bij je constatering van het gebrek aan zelfreflectie.
Isis leden willen dat niet-moslims een negatieve kijk op moslims krijgen, zodat ze de moslims gaan gaten. Op die manier hopen ze dat de moslims bij hen gaan aansluiten.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
Het lukt ze aardig. Overigens denk ik dat Moslims ook een andere kijk krijgen op de islam als men zo doorgaat om hun geloofsgenoten te vermoorden....quote:Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Isis leden willen dat niet-moslims een negatieve kijk op moslims krijgen, zodat ze de moslims gaan gaten. Op die manier hopen ze dat de moslims bij hen gaan aansluiten.
Om terug te gaan op het onderwerp, antisemitisme zorgt er wel voor dat Israel steeds groter wordt.
Ik weet niet wat "gaten" is maar ik neem aan dat het iets is van afstand nemen van normale mensen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Isis leden willen dat niet-moslims een negatieve kijk op moslims krijgen, zodat ze de moslims gaan gaten. Op die manier hopen ze dat de moslims bij hen gaan aansluiten.
Om terug te gaan op het onderwerp, antisemitisme zorgt er wel voor dat Israel steeds groter wordt.
Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml
[..]
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:24 schreef Marzoen het volgende:
[..]
In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.
In de jaren 70 en 80 keken we met enig wantrouwen naar die afwijkende figuren maar de muziek was populair en zo lang ze niemand lastig vallen was het best in NLquote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
Misschien verkeer ik in andere kringen dan. Ik zie bij autochtonen weinig homo haat. Dat mensen er misschien moeite mee hebben dat kan. Zelfs dat merk ik niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
Ook niet waar. In Thailand is men bijv. toleranter. Ook t.o. omgebouwde mensen. Behalve de moslims daar natuurlijk. Maar die hebben altijd ruzie en problemen met iedereen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een groot fan van multicultureel, maar ook een tegenstander van de islam ideologie. Mag dat ook?
Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.
Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.
Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.
Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
Natuurlijk is dat jammer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.
Het kan wat vervelend zijn voor mensen die wél normaal doen. Maar die ergeren zich meestal ook enorm aan het geimporteerde tuig. Het vreemde is vaak ook dat dat tuig zich zo totaal niet zo zou kunnen gedragen in 'eigen'land.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat jammer.
Maar het herzien van mijn mening en standpunten was op een gegeven moment niet te vermijden.
Ik moest me aanpassen aan de realiteit.
Er is dan ook geen goede mix.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.
Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.
Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.
Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Marzoen het volgende:
Er zijn prima mixen mogelijk. Zie normale wijken.
Het probleem ontstaat o.a. doordat men (sommige groepen zoals bepaalde Marokkanen) allemaal bij elkaar blijft wonen. Dát met het totaal niet op willen opvoeden van kinderen is een nare en gevaarlijke mix.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
Daarom ben ik anti-zionisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
Alleen zo jammer dat je dan wel die intolerante religie support.quote:
Kijk, we worden op onze wenken bediend:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.
Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
Je hebt toch ook een eigen mening? Ik zat op het Amsterdam College van Ostadestraat. Dat daar veel tuig zat maakt van mij nog geen tuig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.
Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
Is er denk ik eigenlijk nooit geweest.quote:
Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef Marzoen het volgende:
Die is er vaak wel. Niet in kanswijken waar veel geld aan uitgegeven wordt.
Sommige van die (normale) Nederlandse wijken worden steeds meer ingenomen door kansloos volk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Er zijn prima mixen mogelijk. Zie normale wijken.
Precies.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.
Ook in Rotterdam-Zuid gaat het de goede kant op sinds een aantal jaren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Die is er vaak wel. Niet in kanswijken waar veel geld aan uitgegeven wordt.
Oostblokshit.....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Sommige van die (normale) Nederlandse wijken worden steeds meer ingenomen door kansloos volk.
Autochtonen en ja ook sommige allochtonen gaan er graag weg om plaats te maken voor nieuwe ladingen van buiten de grenzen.
Hier vooral de Oostblokshit die zich vrolijk overal nestelt.
Opnieuw een herhaling van de fouten van eerder.
Daar plukken we de wrange vruchten over een paar jaar weer van.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.
Wat een gezwamquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:47 schreef De_Ilias het volgende:
De moslims zijn ideologisch gezien geen anti Semieten, de Profeet Mohammed had Joodse vrouwen die puur Semitisch en Joods (met hoofdletter) waren. Dus het zou raar zijn dat de Islam een anti Joodse religie zou zijn, je kan er immers niks aan doen om Joods/zwart/wit geboren te zijn. Dat zou dus erg oneerlijk zijn. Maar we zouden kunnen zeggen dat de Islam anti-joods is, dat is niet te ontkennen uiteraard want de Islam zegt dat joden het met God hebben verpest (net zoals de christenen dat zeggen). Dus we zouden niet kunnen zeggen dat Islam en Anti Semitisme een relatie hebben, dat er moslims zijn die anti Semitisch zijn kan best, ontken ik ook nergens maar dat is dus gewoon een emotie die vooral in deze tijd zijn werk heeft gedaan bij veel moslims. Dankzij Israël (Joodse staat) is deze emotie groter en sterker geworden bij veel moslims, want ze vermoorden moslims systematisch en dat is iets wat je als moslim natuurlijk erg vindt en niet kan accepteren. Maar als we het theologisch gaan bekijken dan kunnen we de schuld niet leggen bij de Islam als religie, racisme is niet toegestaan en elk kleurtje en afkomst is welkom. (mijn 2e overgroot opa en oma waren Sefardische Joden die zich bekeerden naar de Islam.)
quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:47 schreef De_Ilias het volgende:
De moslims zijn ideologisch gezien geen anti Semieten, de Profeet Mohammed had Joodse vrouwen die puur Semitisch en Joods (met hoofdletter) waren. Dus het zou raar zijn dat de Islam een anti Joodse religie zou zijn, je kan er immers niks aan doen om Joods/zwart/wit geboren te zijn. Dat zou dus erg oneerlijk zijn. Maar we zouden kunnen zeggen dat de Islam anti-joods is, dat is niet te ontkennen uiteraard want de Islam zegt dat joden het met God hebben verpest (net zoals de christenen dat zeggen). Dus we zouden niet kunnen zeggen dat Islam en Anti Semitisme een relatie hebben, dat er moslims zijn die anti Semitisch zijn kan best, ontken ik ook nergens maar dat is dus gewoon een emotie die vooral in deze tijd zijn werk heeft gedaan bij veel moslims. Dankzij Israël (Joodse staat) is deze emotie groter en sterker geworden bij veel moslims, want ze vermoorden moslims systematisch en dat is iets wat je als moslim natuurlijk erg vindt en niet kan accepteren. Maar als we het theologisch gaan bekijken dan kunnen we de schuld niet leggen bij de Islam als religie, racisme is niet toegestaan en elk kleurtje en afkomst is welkom. (mijn 2e overgroot opa en oma waren Sefardische Joden die zich bekeerden naar de Islam.)
Tegen alles dat geen Islam is, maar vooral anti-Joods.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef ems. het volgende:
Islam is niet per definitie anti-joods. Islam is gewoon tegen alles dat geen islam is.
Dat doen ze vooral omdat dat lekker makkelijk is en "gedoogd" wordt. Lafheid is ook inherent aan de islam.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Tegen alles dat geen Islam is, maar vooral anti-Joods.
Onzinnige propaganda. De meeste moslims die hier wonen zijn helemaal niet tegen het westen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef ems. het volgende:
Islam is niet per definitie anti-joods. Islam is gewoon tegen alles dat geen islam is.
Een mix moet wel redelijk zijn inderdaad. Wat jij beschrijft zie ik ook. Dan is er iets mis. Ook als mensen totaal in hun eigen wereld leven en de Nederlandse taal niet spreken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus blijft er dus nog een deel in dit land over dat helemaal wel anti Westers is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzinnige propaganda. De meeste moslims die hier wonen zijn helemaal niet tegen het westen.
Dat wederom die fout maken (oostblok) begrijp ik ook niet. Maar dat is wat we krijgen met Europa. Moet ik zeggen dat men ook in mijn buurt woont en we daar geen enkel probleem mee hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Sommige van die (normale) Nederlandse wijken worden steeds meer ingenomen door kansloos volk.
Autochtonen en ja ook sommige allochtonen gaan er graag weg om plaats te maken voor nieuwe ladingen van buiten de grenzen.
Hier vooral de Oostblokshit die zich vrolijk overal nestelt.
Opnieuw een herhaling van de fouten van eerder.
Daar plukken we de wrange vruchten over een paar jaar weer van.
Dat gebeurt nu opnieuw met Oostblok import.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:56 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Een mix moet wel redelijk zijn inderdaad. Wat jij beschrijft zie ik ook. Dan is er iets mis. Ook als mensen totaal in hun eigen wereld leven en de Nederlandse taal niet spreken.
Maar dan niet neem ik aan. Je kan weinig doen aan een wijk als mensen niet willen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook in Rotterdam-Zuid gaat het de goede kant op sinds een aantal jaren.
De vraag is ook niet of ze tegen het 'westen' zijn of niet, want dat is een ruim begrip. De vraag is of ze zich kunnen vinden in onze belangrijkste instituties, de grondwet, de mensenrechten(die wij in Europa erg hoor hebben staan vergeleken bij de rest van de wereld...), de rechtsstaat en de parlementaire democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus blijft er dus nog een deel in dit land over dat helemaal wel anti Westers is.
Oostblokkers passen zich over het algemeen beter aan, omdat onze cultuur dichterbij die van hen ligt. Ze sturen ook hun kinderen naar Nederlandse scholen, wat enorm daarbij helpt. Het verschil met Polen en Oost Duitsland is al veel kleiner dan tien jaar geleden. Het heeft wat wisselwerking nodig, ook van onze kant, maar dat kan prima werken. Immers zijn er al genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld gevluchte Serviers in de jaren 90 die zich prima hebben aangesloten bij de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu opnieuw met Oostblok import.
Niks geleerd van het verleden.
Europa.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:57 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat wederom die fout maken (oostblok) begrijp ik ook niet. Maar dat is wat we krijgen met Europa. Moet ik zeggen dat men ook in mijn buurt woont en we daar geen enkel probleem mee hebben.
Juist.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
De vraag is ook niet of ze tegen het 'westen' zijn of niet, want dat is een ruim begrip. De vraag is of ze zich kunnen vinden in onze belangrijkste instituties, de grondwet, de mensenrechten(die wij in Europa erg hoor hebben staan vergeleken bij de rest van de wereld...), de rechtsstaat en de parlementaire democratie.
Men neemt banen weg. Men drinkt vaak teveel. Ook achter het stuur. Zeker dat laatste heb ik veel moeite mee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
De vraag is ook niet of ze tegen het 'westen' zijn of niet, want dat is een ruim begrip. De vraag is of ze zich kunnen vinden in onze belangrijkste instituties, de grondwet, de mensenrechten(die wij in Europa erg hoor hebben staan vergeleken bij de rest van de wereld...), de rechtsstaat en de parlementaire democratie.
[..]
Oostblokkers passen zich over het algemeen beter aan, omdat onze cultuur dichterbij die van hen ligt. Ze sturen ook hun kinderen naar Nederlandse scholen, wat enorm daarbij helpt. Het verschil met Polen en Oost Duitsland is al veel kleiner dan tien jaar geleden. Het heeft wat wisselwerking nodig, ook van onze kant, maar dat kan prima werken. Immers zijn er al genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld gevluchte Serviers in de jaren 90 die zich prima hebben aangesloten bij de Nederlandse samenleving.
En voor debiel zijn........lijkt mij passen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Tegen alles dat geen Islam is, maar vooral anti-Joods.
Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:01 schreef Marzoen het volgende:
Men neemt banen weg. Men drinkt vaak teveel. Ook achter het stuur. Zeker dat laatste heb ik veel moeite mee.
Mensen willen over het algemeen juist wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Maar dan niet neem ik aan. Je kan weinig doen aan een wijk als mensen niet willen.
Inderdaad. Er ligt geen ideologie achter. Men drinkt gewoon veel. Daarnaast heb je geloven die hier niet passen. Of je moet zeer gematigd zijn. De meeste mensen uit het deel islamitische familie van mij drinkt gewoon alcohol bijv. Dat is ook voor de moslims die dat niet doen geen probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.
Wat is er mis met hoofddoekjes?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Wat is er mis met hoofddoekjes?
Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.
Feit is wel dat vele Westerse normen en waarden gewoon rot zijn.
An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat is er mis met hoofddoekjes?
Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.quote:Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.
Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etcquote:Feit is wel dat vele Westerse normen en waarden gewoon rot zijn.
Bron?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen willen over het algemeen juist wel.
Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt,
Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:11 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.
Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Dan zit er niks anders op dan een lidmaatschap van de VARA.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Dat is ook triest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.
Het is geen verplichting een hoofddoek te dragen voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.
[..]
Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.
[..]
Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etc
Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)
Daarna komt zelfontplooiing etc...
Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.
Probleem is dat de auto total loss is natuurlijk. Daarvoor zou je dan dus eigenlijk bij zij de Koran hebben samengesteld moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:18 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.
Op wie stem jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:20 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.
Niks mis met een hoofddoek, een burka is al een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Verder moet er altijd dialoog zijn en is het wegzenden van mensen nooit goed, je verlegt het probleem enkel maar. Maar zolang de islam als het kwade wordt afgeschilderd door de media zal je altijd twee kampen hebben.
Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Het is een religieuze verplichting.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?
Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.
De Islam werkt niet. Dat heb ik in vele landen gezien. Sommige moslims zijn zeker normaal. Voor de rest gaat het meestal om en over dwang. Nooit anders gezien.
Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.
Of jij geintegreerd bent verder weet ik niet. In elk geval schrijf je normaal Nederlands.
Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.
Het spijtige met systemen, hoe perfect ze ook mogen zijn als concept, is dat ze bestuurd moeten worden door mensen. En het feit dat mensen niet perfect zijn maakt het al lastig.
Leuk voor jequote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het is een cultureel fenomeen maar in geen Hadith terug te vinden.
Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thaiquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?
Neuh, de juiste interpretatie is dat ze hun tieten moeten bedekken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.
Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijvenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.
Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijven)
Zelf las ik de qur'an en ik moet zelf toegeven dat deze mij totaal niet schockeerde. Voor ik het boek las had ik daar een mening over die gebaseerd was op de media verslaggeving, maar ja hoe kan het ook anders... een paar verzen uit de context quoteren doet veel.
Nee, je gewoon aan de wet houden moet genoeg zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
Wat mij betreft niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, je gewoon aan de wet houden moet genoeg zijn.
Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, je gewoon aan de wet houden moet genoeg zijn.
Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?
Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:32 schreef Marzoen het volgende:
[..]
De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.
In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.
En neen, ik ben zelfs geen moslim.
Ik interesseer me sinds kort wel erg in religie en filosofie, dat wel.
Dat zijn dan geen Nederlanders met een NL paspoort neem ik aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.
Waar in Amsterdam? In Amsterdam heb je weinig tot geen ISIS aanhang, die zitten vooral in Den haag.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef Marzoen het volgende:
[..]
In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.
Interesse hebben is prima. Kijk ook eens naar Boeddhisme.
Weet ik niet sommige Friezen spreken ook geen normaal Nederlands.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.
En dat is oké?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef Tem het volgende:
Weet ik niet sommige Friezen spreken ook geen normaal Nederlands.
Maar dat zijn originele Nederlanders waarvan hun voorvaderen uit Nederland komen, die kan je niet vergelijken met mensen die uit andere landen komen en zich komen vestigen in Nederland.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef Tem het volgende:
[..]
De Pijp en Oost Indische buurt. Ik heb het daar niet ovr Isis. Gewoon over totaal aso gedrag en ouders die niets doen. Die gaan wel naar de moskee. Dan begrijp je iets niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Waar in Amsterdam? In Amsterdam heb je weinig tot geen ISIS aanhang, die zitten vooral in Den haag.
Nee, dat klopt. Ik weet niet of het een verplichting is, zou ik op moeten zoeken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat zijn dan geen Nederlanders met een NL paspoort neem ik aan?
Ik denk dat jij meer doelt op straattuig? Ja die hebben gewoon harde aanpak nodig, het gros van dat straattuig bid niet eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef Marzoen het volgende:
[..]
De Pijp en Oost Indische buurt. Ik heb het daar niet ovr Isis. Gewoon over totaal aso gedrag en ouders die niets doen. Die gaan wel naar de moskee. Dan begrijp je iets niet.
Dan maak je in de rest van Nederland ook weinig kans op een goede baan. Dat is een keus. De Friezen die ik ken zijn gewoon tweetalig trouwens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Je had het in eerste instantie over wanneer iemand geïntegreerd is. Niet over het aannemen van het Nederlandschap.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Maar dat zijn originele Nederlanders waarvan hun voorvaderen uit Nederland komen, die kan je niet vergelijken met mensen die uit andere landen komen en zich komen vestigen in Nederland.
true thatquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Je had het in eerste instantie over wanneer iemand geïntegreerd is. Niet over het aannemen van het Nederlandschap.
Het spijtige aan die jongeren is dat zij in de ogen van de menigte de islam representeren terwijl dit natuurlijk niet zo is. Een snelle conclusie die vaak uit gemakzucht wordt gedaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef Marzoen het volgende:
[..]
De Pijp en Oost Indische buurt. Ik heb het daar niet ovr Isis. Gewoon over totaal aso gedrag en ouders die niets doen. Die gaan wel naar de moskee. Dan begrijp je iets niet.
Dat klopt maar dat blijft dan toch een keuze en geen verplichting?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan maak je in de rest van Nederland ook weinig kans op een goede baan. Dat is een keus. De Friezen die ik ken zijn gewoon tweetalig trouwens.
Komt wel uit familie die islamitisch zeggen te zijn. Dat is raar. Ik heb er zelf enorm veel problemen mee gehad in twee kroegen. Het is gewoon geheel ontspoort.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik denk dat jij meer doelt op straattuig? Ja die hebben gewoon harde aanpak nodig, het gros van dat straattuig bid niet eens.
Men geeft het zelf aan.......en als er iets mis gaat de familie ook. Dus zo gek is dat denken niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Het spijtige aan die jongeren is dat zij in de ogen van de menigte de islam representeren terwijl dit natuurlijk niet zo is. Een snelle conclusie die vaak uit gemakzucht wordt gedaan.
Dan ook geen uitkering dus. Dan is het prima.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat blijft dan toch een keuze en geen verplichting?
Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Komt wel uit familie die islamitisch zeggen te zijn. Dat is raar. Ik heb er zelf enorm veel problemen mee gehad in twee kroegen. Het is gewoon geheel ontspoort.
Precies, als dat de reden is dat iemand niet aan het werk komt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan ook geen uitkering dus. Dan is het prima.
Bedankt, Hans.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:19 schreef G_d het volgende:
Jaagt mijn gekozenen weg, jaagt het kap'taal weg,
En uw Neederland wordt het nieuwe Portugal,
Beroofd van grootse Joodse inleg,
Met Moslims zullen jullie uitgaan met eenen knal.
Daar zit het probleem dus. Maar hoe kan het zijn dat je als ouders, die kozen voor het westen, niet weet hoe je jouw kinderen op moet voeden? Sterker nog. Men komt er in bijv. Marokko niet mee weg als je kinderen zo zou opvoeden. Ook in een berggebied niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.
Dat is een probleem. Ik zou mijn kinderen niet op een zwarte school dumpen. Veel allochtone ouders doen dat wel. Uit zicht....geen probleem. Ik wil gewoon goede educatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:48 schreef De_Ilias het volgende:
Nederland heeft dit probleem ook verkeerd aangepakt, zwarte scholen zijn meestal de plek waar deze criminele jongeren vandaan komen. Marokkanen die op witte scholen hebben gezeten zullen minder snel slecht gedrag tonen.
In hun eigen ogen belijden ze ook de islam, 'Gangsterislam' de zoveelste agressieve variant van de islam.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Het spijtige aan die jongeren is dat zij in de ogen van de menigte de islam representeren terwijl dit natuurlijk niet zo is. Een snelle conclusie die vaak uit gemakzucht wordt gedaan.
Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globaliquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef Marzoen het volgende:
Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
Dus?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.
Maar wat probeer je nou te zeggen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:19 schreef G_d het volgende:
Jaagt mijn gekozenen weg, jaagt het kap'taal weg,
En uw Neederland wordt het nieuwe Portugal,
Beroofd van grootse Joodse inleg,
Met Moslims zullen jullie uitgaan met eenen knal.
Homofobie is een groot woord, maar er is wel degelijk een tijd geweest dat homo's hand in hand over straat konden lopen zonder angst te hebben in elkaar geramd te worden, en die tijd is voorbij, voornamelijk door de intolerantie van jonge Marokkanen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.
Joh?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globali
Klopt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.
Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 06:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.
Ja nu je het zegt. Even tr maken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globali
Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeftquote:Op donderdag 31 juli 2014 06:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.
Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.quote:Op donderdag 31 juli 2014 06:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeft
Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.
Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:
http://inserbia.info/toda(...)ex-republika-srpska/
http://wiwibloggs.com/201(...)balkan-floods/50988/
http://www.pravoslavie.ru/english/70783.htm
Kan je Kroatisch / Servisch lezen?
Dan nog deze:
http://www.vesti-online.c(...)rinej-Ovo-je-strasno
http://www.index.hr/black(...)ta-zlobe/747752.aspx
Heb je een fijne voedingsbodem voor haat en nationalisme vanuit de kerk. Of deze artikelen:
http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank/ERR7_isidora.pdf
http://druzboslovnerazprave.org/clanek/pdf/2013/73/5/
http://www.theguardian.co(...)bia-gay-pride-parade
Natuurlijk heeft homofobie niet puur een religieuze inslag, vaak zijn sociaal-economische omstandigheden (slechte zoals in Servië) een voedingsbodem voor haat, maar de haatbaarden hier in Nederland komen ook niet bepaald uit de beste sociaal-economische posities.
Dat ben ik met je eens, maar als de cultuur al niet homovriendelijk is en de omstandigheden ook niet bijzonder goed zijn, dan zie je dat de kerk gewoon een kwalijke invloed heeft. In Oekraïne en Rusland heeft de Orthodoxe kerk ook een aanzwengelende werking op de homofobie. Het is niet de enige factor, maar het is niet alsof het totaal geen rol van betekenis speelt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.
Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:50 schreef Shokirbek85 het volgende:
In Brussel krijg je als Turk een pistol tegen je hoofd van een Marokkaan of 1 of ander Arabier. En je kan er niks aan doen dan erin mee gaan. Brussel is een 'warzone' aan het worden. En dit begint zich langzaam aan te verspreiden over het land. Ook in bepaalde Franse steden voel je je gewoon NIET veilig met tientallen Algerien om je heen. 'Vroeger' inde 90s was dat nog geen probleem. Als klein kind heb ik dat helemaal niet als probleem ervaren.
Sinds 2001 , 11 september met het instorten van de Twintowers lijkt alles verdwenen te zijn. Ineens werden mensen bewust van 'moslims'. Ik had een vriend uit Irak (meedere) en we hebben samen van alles gedaan. Niemand die raar keek. Na de aanslagen was (voor mij en hem Ali) alles voorbij.
Ik heb van mijn grootmoeder ( Russisch/ Tataarse Turk) altijd te horen gekregen : " een multi-culturele samenleving bestaat niet,het is een illusie. Volkeren moeten zich niet mengen met elkaar"
Altijd vond ik haar kortzichtig en teveel gericht op haar eigen afkomst. En zelfs racistisch. Maar ik begin (als geboren Nederlander) serieus in te zien dat ze gelijk heeft.
Een multiculturele samenleving is een fata morgana. Niet mogelijk.
Ps: dit betekent niet dat ik een rascist ben wat betreft 'minderheden' en dat ik ga stemmen op een pipo , alleen dat mijn beeld van een multiculturele samenleving niet meer bestaat. Mede dankzij de media die ene grote rol heeft gespeeld in mijn beeldvorming jegens minderheden en in mindere mate mijn eigen ervaringen. Ondanks ik heel veel Arabische vrienden heb en we ontzettend goed met elkaar kunnen omgaan en ik laatst nog een Mimouna heb bijgewoond met lekker Marokaans eten , muziek en kleding en hoe prachtig dit is om te zien, vind ik een multiculturele samenleving niet haalbaar.
Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
En de Chinezen in Nederland dan? Heb ik nooooit last van
Ik gaf geen voorbeeld voor integratie, ik gaf een voorbeeld hoe 2 groepen mensen elkaar ook -geen- last kunnen bezorgenquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.
Verkeerd voorbeeld derhalve.
Verder vereist multiculturalisme dat de gevestigde orde daar ook voor openstaat. Dat is ook nog niet optimaal.
Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
Multikul werkt prima, zolang het:
- goed gemixed is
- op vrijwillige basis is
Als je het niet gelooft; kijk eens bij een gemiddeld groot bedrijf.
Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolgquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.
En de Chinezen in Nederland dan? Heb ik nooooit last van
Je bent niet de enige die daar zo over denkt,quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:40 schreef Shokirbek85 het volgende:
Is een grote illusie multiculturele samenleving. En dit zeg ik als een persoon met 'gemixte' achtergrond.
Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.
We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.quote:Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde.
Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.quote:Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.
Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.
We leven in een enorme illusie.
En religies zijn een belangrijke factor die daarbij extra olie op het vuur gooien, want broederschap onder een klein groepje onder de noemer religie gaat al snel richting haat en wantrouwen naar mensen buiten je eigen groepje/religie. De islam is daarvan een makkelijk voorbeeld, die zit nu in een fase vergelijkbaar met de fase waarin het christendom in de middeleeuwen verkeerde.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.
Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde. Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.
Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.
We leven in een enorme illusie.
Op industriële schaal zoals de Joden in de 2e wereldoorlog?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:49 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolg
Leuk verhaal.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.
Er is 1 soort (homo sapiens) en verschillende rassen (die steeds meer vermengd worden, weinig mensen zullen nog "raszuiver" zijn door de globalisering), maar er bestaan verschillende culturen/volkeren.
Ga eens de straat op in 100 verschillende landen en vraag in elk land aan 10.000 mensen of ze zich als onderdeel van een cultuur zien. Ik wed dat je van de miljoen antwoorden ongeveer 99% "ja" krijgt en een klein zich als "verheven" ziend deel zal jouw standpunt aanhangen.
[..]
We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.
[..]
Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.
Zo ben ik Nederlander in een latinocultuur. Van beide culturen heb ik iets. Zou ik "omdat we toch allemaal 'hetzelfde' zijn" in een moslimcultuur net zo makkelijk aarden? Of in een Aziatische? Nee, dat kan nu al zeggen, door ervaringen daar.
Multicultuur werkt prima. Mits het een mix is.
En laat dat nu net het probleem in Europa zijn; door de massaimmigratie (anders dan de immigratie voor de jaren 60 van de vorige eeuw) is er een scheve verhouding ontstaan wat de linkse partijen maar niet willen begrijpen.
Die denken dat 87% niet-westerse allochtonen in de Schilderswijk "multicultuur" is. Dat is het door de compleet scheve verhouding juist NIET.
Naja, tenzij we het anders gaan aanpakken he?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:38 schreef Trebo het volgende:
[..]
Leuk verhaal.
Soort zoekt soort, volk zoekt volk, traditie zoekt traditie.
Multiculti gaat nooit werken, nergens ter wereld.
Ja, hij is natuurlijk heel erg objectief in deze. Zeer geloofwaardig.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:14 schreef Proximo het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die daar zo over denkt,
http://www.geenstijl.nl/m(...)erie_en_de_gevo.html
Weliswaar GS, maar de gastcolumn van David Pinto mag er zijn
Dat is geen multicultuur, maar segregatie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voorbeeldje met de Chinezen in Nederland laat zien dat het ook anders kan
Maar zijn die nou zo geïntegreerd dan?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, tenzij we het anders gaan aanpakken he?
Voorbeeldje met de Chinezen in Nederland laat zien dat het ook anders kan
Ik denk dat als alle genuanceerde hoogopgeleide moslims nu hier hadden gezeten en het domme haatbaardenvolk nog daar, dat die genuanceerde hoogopgeleiden dan ook geen gezouten kritiek hadden gehad op die haatmoslimsquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is geen multicultuur, maar segregatie.
Als er geen beelden zouden verschijnen in de media van schreeuwende haatbaarden en domme mocrotjes, geen Marokkanen oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar we allemaal genuanceerde hoogopgeleide moslims hadden gehad, was de visie op de islam in het onderdeel multicultuur ook heel anders geweest.
Neen, en dat is juist mijn hele punt! En het werkt beter dan de "integratie" van die haatbaardmoslimsquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:48 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar zijn die nou zo geïntegreerd dan?
Wel eens in Chinatown geweest in New York? Als je daar Engels spreekt kijken ze je aan of ze water zien branden.
Chinezen heb je over de hele wereld, maar nergens zijn ze echt geïntegreerd.
True that.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen, en dat is juist mijn hele punt! En het werkt beter dan de "integratie" van die haatbaardmoslims
Ik zie geen hoop meer voor die groep, maar met de meeste andere groepen lijkt het veel beter gegaan te zijn. Misschien kunnen we daar nog wat van leren?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:51 schreef Trebo het volgende:
[..]
True that.
Maar zie jij het ooit gebeuren dat moslims volledig integreren óf een 'Chinezen'bestaan gaan leiden?
Ik niet..
Ja..quote:
Fixed.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde Verstandige hoogopgeleide moslims mensen blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
So true.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja..
Ik verlang weer naar de jaren 80/90. Wat een land leefden we toen in.. Daar is niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van over.
Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zie geen hoop meer voor die groep, maar met de meeste andere groepen lijkt het veel beter gegaan te zijn. Misschien kunnen we daar nog wat van leren?
Maar denk dat die offers ons internet wel waard warenquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja..
Ik verlang weer naar de jaren 80/90. Wat een land leefden we toen in.. Daar is niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.quote:
Met "wij" bedoel ik alle Nederlandse (legale) inwoners, behalve dan de haatbaardenmoslims.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Trebo het volgende:
[..]
Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..
Idem hier.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.
Ik vind het geen overtuigend artikel/overtuigende redenering.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
[..]
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
De rentree van de islam in Europa? Het idee alleen al.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
[..]
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).
Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland-), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.
Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).
Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland-), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.
Dat zegt hij net: genuanceerde hoog opgeleide moslims (die dus niet de hele dag liggen te bidden) gaan naar een ander land toe waar ze meer tot hun recht komen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Volgens mij lees je niet goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten!![]()
![]()
Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien.
Dat laatste ben ik niet met je eens, als er al iets fucked hier is, dan zijn het die kleffe zweetzomers wel hier, geef me dan maar dat droge Mediterane klimaat, maar goed...we dwalen af.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.
Nog een positief punt is dat alles het doet (en toch klagen mensen, maar zo zijn wij Hollanders -let op, Kees gaat nu weer flippen- ), alles werkt, de supermarkten zijn een walhalla aan keuzevrijheid, de electronica is spotgoedkoop, er kan gewoon heel veel.
Ook de feestjes mis ik in Nederland, het lange licht in de zomer. Mensen zijn in de zomer relaxed in Nederland.
Meest ideale is zomer in Nederland en winter elders.
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk, is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed.
Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.
Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk,
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.quote:is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.
Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.
Nou lees jij niet goed: de maximumsnelheid is geen enkele belemmering voor zakendoen. Jij snijdt in een zin, niet ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.
[..]
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Heb je het nou over Singapore of over Nederland? Ik herken je geklaag niet, ook niet van verjaardagen of zo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.
"kliko 10 minuten 'te vroeg'buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.
Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.
Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.
Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 03:01 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
Ook in 2014 ben ik er rijk mee geworden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:31 schreef Trebo het volgende:
[..]
Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
Kijk, dit vind ik wel een goed initiatiefquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moskeeën: joden in Nederland zijn broeders
Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.
[ afbeelding ]
Essalammoskee in Rotterdam. De grootste moskee van Europa.
De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Mquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.
[ afbeelding ]
De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
In principe is wat ze verkondigen gewoon common sense en iedereen die rationeel naar de discussie kijkt snapt dat kritiek op Israël en kritiek op zionisten gescheiden moet worden van kritiek op Joden/joden. Helaas is men in dit conflict niet altijd rationeel. Aan beide kanten verwart men kritiek op Israël/zionisme met kritiek op Joden/joden, al dan niet bewust. Je hebt mensen die kritiek op het zionisme als antisemitisme zien en je hebt mensen die kritisch zijn jegens Israël, maar dat uiten door zich te richten op joden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
M
[..]
Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is ook nooit goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.Verhelderend stukje tekst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite".
Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:58 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
Waarom is Nederland "fucked" dan?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |