abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142825128
Originele OP:

http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml

quote:
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug, schrijft columnist Max Pam. 'In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat.'

Karel van het Reve heeft eens opgemerkt dat direct na de bevrijding het antisemitisme in Nederland sterker was dan voor de oorlog. Hoezeer men Duitsers verafschuwde, de nazipropaganda had kennelijk toch haar werk gedaan. Pas toen beelden uit concentratiekampen vrijkwamen, ebde het antisemitisme weg, om te veranderen in een uitbundig pro-Israël-gevoel. Een tijdje was het jodendom zelfs sexy.

Idealistische jongeren gingen in de kibboets werken en journalist Joop van Tijn wilde zich nog aanmelden bij het Israëlisch leger, toen in 1967 de Zesdaagse Oorlog uitbrak. Gelukkig kwam het er niet van door de kortheid van de veldslag, want met Joop in de gelederen hadden ze die oorlog zeker verloren.

Het antisemitisme is helemaal terug
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug. In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'

Joden als aparte groep om tegen te vechten.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen

Vorig weekend stond in NRC Handelsblad een intrigerend stuk van David Suurmond, die in Leiden cum laude promoveerde op 'de vergelijking tussen nazisme, communisme en islamisme'. Daarin betoogt hij dat jodenhaat nu eenmaal hoort bij de islam. Meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie zijn niet zonder gevolgen gebleven.

De rentree van de islam in Europa betekent de rentree van het antisemitisme. En zo kon je erop wachten: aanslagen op joodse scholen en synagogen, die toch al zijn veranderd in bunkers. Tevens worden types die de Holocaust ontkennen in de moslimwereld als helden ingehaald. De conclusies van Suurmond zijn bikkelhard, maar deze is misschien wel de hardste: 'Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Jansen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk.'

Nauwelijks reactie
In de dagen daarna kwam uit islamitische kring nauwelijks reactie, maar wel drukte NRC brieven af van verschillende emeritus hoogleraren die zich aangesproken voelden. Een brief was van prof. Witkam, die niet ontkent dat Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Sion populaire publicaties zijn in islamitische landen. (Hamas heeft die protocollen zelfs in zijn Handvest opgenomen, hoewel alom bekend is dat het vervalsingen zijn). Maar volgens Witkam is daarmee juist aangetoond dat gaat om 'een boemerangeffect van het Westers antisemitisme'.

Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt. En door maar weer naar het Westen te verwijzen, valt het argument in de naargeestige categorie: dat het mijn schuld is, is eigenlijk jullie schuld.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen. Misschien herinnert u zich de judaïst Pieter van der Horst, die in 2007 een afscheidscollege wilde geven over het antisemitisme in islamitische landen, maar die door het Utrechtse universiteitsbestuur lafhartig werd gecensureerd, zogenaamd omdat zijn lezing 'onwetenschappelijk' zou zijn. Eerherstel graag.

En dan ga ik nu een lekker broodje ham eten, om met wijlen Ischa Meijer te spreken.

Max Pam is columnist van de Volkskrant.
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 20:22:34 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_142825184
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is allemaal wel relatief.

Voornamelijk olie, dat wel. Maar christelijk Afrika heeft meer "recht" het Westen te "haten" dan moslimlanden imo.
Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_142825369
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.
Het lijkt me net zo onzinnig om in verre verledens te leven als voor de users hier die de moorse bezetting van Spanje en het oprukken van de Ottomanen tot Wenen als leidraad nemen.

Van die Bat Ye'Or sukkels. Die neem jij toch ook niet serieus?

Het is met name een excuus om niet de eigen leiders aan te pakken; het gebrek aan zelfreflectie dat toch zeker sterk in de islam zit.

Daarom was de aanzet (en alleen die helaas) van de Arabische Lente ook zo goed en opvallend. Helaas de ontwikkeling niet bepaald (Moslimbroeders en andere gekkies die de macht kregen).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142825373
Klopt niet. EL matador. Ik denk dat je weinig hebt meegekregen van de kolonisatie van moslimlanden en de wijze hoe ze, na dekolonisatie, de koude oorlog in zijn getrokken. Maar weinigen weten van de massamoorden door de Fransen in Algerije. Weinigen weten hoeveel slachtoffers het dekolonisatie proces van Noord Marokko heeft gekost. Ga zo maar door. Niemand weet dat de spanjaarden daar met gifgas hebben gesmeten.. Allemaal zwarte pagina's on de geschiedenis maar qua geschiedschrijving niet of nauwelijks belicht uit eigenbelang.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825431
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
Maar weinigen weten van de massamoorden door de Fransen in Algerije.
Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.

Toegegeven, jij zal er veel meer van weten dan ik.

quote:
Weinigen weten hoeveel slachtoffers het dekolonisatie proces van Noord Marokko heeft gekost. Ga zo maar door. Niemand weet dat de spanjaarden daar met gifgas hebben gesmeten..
Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.

pi_142825547
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.

Toegegeven, jij zal er veel meer van weten dan ik.

[..]

Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.
Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd. Overigens kent subsahara afrika ook aardig wat moslimlanden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825626
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas nergens op gebaseerd.
Nee, dat zal het zijn. :*

maandag 28 juli 2014 @ 20:35:23 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_142825674
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd.
Mwoch, Kijk eens naar Belgisch Kongo...
pi_142825725
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die hele islamitische cultuur toch zo tolereren. Ook ik ken hele aardig moslims, maar dat staat toch los van de complete idioterie die voortkomt uit deze ideologie. Hoe weinig analytisch vermogen moet je hebben om de relatie tussen intolerantie, agressie en de islam niet te zien. Blijft bizar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142825799
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825811
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:37 schreef truthortruth het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die hele islamitische cultuur toch zo tolereren. Ook ik ken hele aardig moslims, maar dat staat toch los van de complete idioterie die voortkomt uit deze ideologie. Hoe weinig analytisch vermogen moet je hebben om de relatie tussen intolerantie, agressie en de islam niet te zien. Blijft bizar.
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.
pi_142825848
quote:

[..]

Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...

De diamanten en olie stroomden gewoon in Westerse zakken.

Opvallend is dan ook de richting van de tegenstand. Op 7/7 en 2 geflipte Nigerianen na zijn er bij mijn weten geen terroristische aanslagen geweest in het VK, terwijl de Britten duidelijk heer en meester waren in het Midden-Oosten (Egypte, Arabisch Schiereiland, Soedan).

9/11 wil ik niet meerekenen en de reactionaire aanslagen op een bezettende VSAmerikaanse macht in Irak en Afghanistan ook niet, maar zijn de VS niet de grootste boeman voor moslims, en niet de eigenlijke bezettende machten?

pi_142825868
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef ADQ het volgende:
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.
Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.
pi_142825882
quote:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie. Het lijkt mij bovendien geen bewijs voor de impliciete stelling dat christelijk afrika zwaarder onder het westen heeft geleden dan niet christelijk afrika.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juli 2014 @ 20:41:53 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_142825909
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.
Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.
pi_142825949
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.
Wat onzichtbaarder ja. Maar zeker niet beter.
pi_142825964
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...

De diamanten en olie stroomden gewoon in Westerse zakken.

Opvallend is dan ook de richting van de tegenstand. Op 7/7 en 2 geflipte Nigerianen na zijn er bij mijn weten geen terroristische aanslagen geweest in het VK, terwijl de Britten duidelijk heer en meester waren in het Midden-Oosten (Egypte, Arabisch Schiereiland, Soedan).

9/11 wil ik niet meerekenen en de reactionaire aanslagen op een bezettende VSAmerikaanse macht in Irak en Afghanistan ook niet, maar zijn de VS niet de grootste boeman voor moslims, en niet de eigenlijke bezettende machten?
De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826004
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.
Heb ik iets anders gesteld dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826022
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.
Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?

pi_142826149
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?
Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.

Jij haat moslims he? Misschien kan je samen met breivik wat snode plannetjes bedenken om moslims uit te roeien.

Zelfde manier van reageren..
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826194
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.

Jij haat moslims he? Misschien kan je samen met breivik wat snode plannetjes bedenken om moslims uit te roeien.

Zelfde manier van reageren..
Je hapt leuk. :*

Moslims haten, dat kost toch veel teveel nuttige energie?

pi_142826280
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hapt leuk. :*

Moslims haten, dat kost toch veel teveel nuttige energie?
Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826287
En nu weer on-topic, of is mutant01's plannetje om de islam problematiek te ontwijken weer gelukt? (Zo triest).
pi_142826328
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?
Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.

pi_142826418
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.
Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826491
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.
Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.

Van de geschiedenis moet je m.i. leren, het niet als wapen gebruiken om het heden te verwerken.

Idem met Israel (ontopic); niet het eeuwige gevecht "wie zijn de rechtmatige bewoners van Judea/Palestina" maar "hoe en wat hebben beide partijen de afgelopen tijd gedaan".

Daarin komt Israel toch echt als grotere agressor naar voren dan de Palestijnen.

pi_142826788
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.

Van de geschiedenis moet je m.i. leren, het niet als wapen gebruiken om het heden te verwerken.

Idem met Israel (ontopic); niet het eeuwige gevecht "wie zijn de rechtmatige bewoners van Judea/Palestina" maar "hoe en wat hebben beide partijen de afgelopen tijd gedaan".

Daarin komt Israel toch echt als grotere agressor naar voren dan de Palestijnen.
Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.

Verder blijkt maar weer dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik stel namelijk dat de recente aanslagen niets te maken hebben met de gedragingen vsn het westen destijds. Het heeft dan ook niets met haat jegens het westen als oud kolonisator te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826834
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.
Eens. Of je bekijkt de geschiedenis consequent, afgemeten naar de tijd, of je beschouwt alles op basis van de huidige moraal. Niet in het ene geval A en het andere B.

Daar wilde ik ook naartoe.

quote:
Verder blijkt maar weer dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik stel namelijk dat de recente aanslagen niets te maken hebben met de gedragingen vsn het westen destijds. Het heeft dan ook niets met haat jegens het westen als oud kolonisator te maken.
Oh ik las je prima hoor. :*

pi_142827058
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:
Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.
pi_142827090
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.
Nee hoor. :*

Maar misschien dat jou de Breivikmethode beter ligt, dat kan.

pi_142827146
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:

Oh ik las je prima hoor. :*
Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827173
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.
Doe dat. Ga ik die vreselijke katholieken hier verder uitroeien.

pi_142827174
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee hoor. :*

Maar misschien dat jou de Breivikmethode beter ligt, dat kan.
Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
pi_142827206
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:
Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
Exact, ik dus ook.

maandag 28 juli 2014 @ 21:15:26 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142827242
Hier geen antisemitisme onder de moslims. Voornamelijk een West - Europees probleem. Dus nee. Niet eens met TT.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142827252
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact, ik dus ook.
Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.
pi_142827265
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.
Niet lullig bedoeld, maar dat is dan heel erg jouw mening.

maandag 28 juli 2014 @ 21:17:42 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142827321
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.

Maar wie weet hebben ze het wel over het uitroeien van elkaar. Kan natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142827467
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827614
Vanuit de onderlaag van de islamitische bevolking brengt het weinig goeds hier. Er zijn ook leuke moslims. Wat is wie? Brengt Islam veel goeds? Nee.
pi_142827622
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.

ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.

Dergelijk antisemitisme kan toch niet heden ten dage!!
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827986
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?
Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.
pi_142828120
quote:

quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.

Dergelijk antisemitisme kan toch niet heden ten dage!!
Onmogelijk, jullie zijn duidelijk aan het hallucineren. :P

Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_142828382
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

[..]

Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
pi_142828462
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:

De schok na wo2 was anders dusdanig groot dat ik nog op school te leren kreeg 'dat nooit meer' . Maar ik begrijp dat in amsterdam west sommige leraren het onderwerp holocaust niet eens meer durven te bespreken. (Gelukkig verft er een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge, dus dat maakt het dan weer goed...).
pi_142828491
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:
Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 21:49:42 #47
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142828660
Islam? Wat is dat? Over een jaar of 50 bestaat dat bijna niet meer.
Uitgeroeid met wortel en tak w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142829040
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829089
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
Inderdaad? Werkt het? Nee. Dan ben ik niet dom.
pi_142829108
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:49 schreef .Exe het volgende:
Islam? Wat is dat? Over een jaar of 50 bestaat dat bijna niet meer.
Uitgeroeid met wortel en tak w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
pi_142829161
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het ging toch over Palestijnen? Oh Nee! Over zeuren en zieken. In dit land waar men het oh zo makkelijk heeft.
pi_142829189
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.
pi_142829245
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829302
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:04:50 #55
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142829342
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan moeten die ook geslacht worden, met wortel en tak.
Het houdt een keer op met de nuance w/
pi_142829349
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:00 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.
Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829386
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
De catch is dat jij het werk voor hun doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829402
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.
Je kan natuurlijk ook kiezen om niet te reageren en on topic te reageren.
pi_142829421
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.
Het maakt zichzelf grotendeels kapot. Mensen die nadenken keren zich al af. En ik ken de leuke moslims. Die gaan gewoon mee met de flow van normaal zijn. Dan kan je nog moslim zijn. Maar niet streng. Dat stopt. Dat is echt achterlijk.
pi_142829455
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De catch is dat jij het werk voor hun doet.
Nee. Dat men dom is. En daarom woont men in achterstandwijken. En ik niet. Men past hier niet inderdaad.
pi_142829467
quote:
Persoonlijk stoor ik mij meer aan figuren zoals jij die de problematiek van de intolerantie van de islam onder het kleed schuiven dan een stel van die reljongeren met isis vlaggen.
pi_142829529
quote:

[..]

Geloof jij dit werkelijk?? :D

Zoek jij dat soort 'complotten'/strategieen ook achter demonstrerende kaalkopjes of zijn die wel gewoon dom?

pi_142829567
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het maakt zichzelf grotendeels kapot. Mensen die nadenken keren zich al af. En ik ken de leuke moslims. Die gaan gewoon mee met de flow van normaal zijn. Dan kan je nog moslim zijn. Maar niet streng. Dat stopt. Dat is echt achterlijk.
Ehm gewone leuke moslims volgen de islam gewoon hoor. Dat ze niet radicaal zijn maakt hen niet minder moslim. Deradicalisering zorgt niet voor minder islam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829659
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook kiezen om niet te reageren en on topic te reageren.
Nee. Dergelijke interessante aspecten laat ik niet varen. Het zou je sieren nog je excuses aan te bieden voor je misplaatste kruistocht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829681
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm gewone leuke moslims volgen de islam gewoon hoor. Dat ze niet radicaal zijn maakt hen niet minder moslim. Deradicalisering zorgt niet voor minder islam.
Leuke moslims zijn leuk. Die hebben meestal ook niets met extremisten.....zeker niet uit Europa. Daar lacht men om. Van mij hoeft islam niet minder te worden. Wel moet men normaler doen. Als je je neerzet als dom en agressief gaat het nooit werken.
pi_142829805
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geloof jij dit werkelijk?? :D

Zoek jij dat soort 'complotten'/strategieen ook achter demonstrerende kaalkopjes of zijn die wel gewoon dom?
Ik weet dit. Hun doel is recruteren. Recruteren lukt alleen bij figuren die min of meer zichzelf buiten de maatschappij hebben geplaatst of zijn geplaatst. Die gasten zijn zeer bewust aan het stoken. En inderdaad dat geldt ook voor een voorpost bijv.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829914
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet dit. Hun doel is recruteren. Recruteren lukt alleen bij figuren die min of meer zichzelf buiten de maatschappij hebben geplaatst of zijn geplaatst. Die gasten zijn zeer bewust aan het stoken. En inderdaad dat geldt ook voor een voorpost bijv.
Misschien moet men als moslims in het westen eens ingrijpen. Hoe denk je daar over?
pi_142829917
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Dergelijke interessante aspecten laat ik niet varen. Het zou je sieren nog je excuses aan te bieden voor je misplaatste kruistocht.
Welke misplaatste kruistocht? Nogmaals ik vind jou een engere gedachtegang hebben dan zo'n simpel rel figuur die de weg kwijt is (waarmee ik diegene niet vrijpleit). Jij verdedigt willens en wetens intolerantie, dat vind ik veel erger.
pi_142829951
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:07 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Nee. Dat men dom is. En daarom woont men in achterstandwijken. En ik niet. Men past hier niet inderdaad.
Ik woon ook in een achterstandswijk ben universitair geschoold en heb een topbaan. En nu?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juli 2014 @ 22:19:53 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142830068
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik woon ook in een achterstandswijk ben universitair geschoold en heb een topbaan. En nu?
Het enge is dat veel radicale terroristen hier aan voldoen.... :Y
pi_142830177
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Misschien moet men als moslims in het westen eens ingrijpen. Hoe denk je daar over?
Dat lijkt mij uitstekend. De demonstraties tegen isis waren daar al een goede aanzet voor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142830189
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Leuke moslims zijn leuk. Die hebben meestal ook niets met extremisten.....zeker niet uit Europa. Daar lacht men om. Van mij hoeft islam niet minder te worden. Wel moet men normaler doen. Als je je neerzet als dom en agressief gaat het nooit werken.
Ik zou het liefste zien dat de normale moslim zich veel harder afzet tegen de moslimgekkies, dat er zeg maar een schisma in de "islamkerk" komt.

Het zou onzin zijn normale moslims het wangedrag van de gekkies aan te rekenen en ze zijn er absoluut niet verantwoordelijk voor, maar voor de beeldvorming en de acceptatie van de normale islam door westerlingen en anderen zou het wel enorm veel helpen als er meer protest zou komen.

Las dat er een paar honderd Koerden protesteerden tegen ISIS. Dat dus, maar dan massaal.

Zie bijvoorbeeld deze miljoenen personen tellende protestmarsen (in de eerste zelf meegelopen, in de tweede liep Miss Escobar mee):
http://edant.clarin.com/diario/2000/01/24/i-02001d.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_miljoen_stemmen_tegen_de_FARC

pi_142830229
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het enge is dat veel radicale terroristen hier aan voldoen.... :Y
interessant. Hoe kom je aan deze wijsheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142830250
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zal je er iets aan moeten doen. Niet je verschuilen achter religie en 'broeders'. Laten zien dat je voor dit land staat en die rare zaken van bepaalde moslims niet accepteert. Doe jij dat? Het is heel simpel. Je kiest voor een kant. En ik ben niet tegen moslims die normaal kiezen. Maar uit ervaring zijn dat dat niet de jonge moslims uit een kanswijk in Nederland. Men is totaal verdwaalt en wordt niet eens meer serieus genomen door moslims uit arme landen. "Lekker makkelijk in Nederland wonen met een grote bek" en zo is het ook. Men durft niet eens te leven in thuisland.
pi_142830275
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De framing van de 9/11-"terroristen" helpt niet mee, denk ik zo... ;)

pi_142830312
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Welke misplaatste kruistocht? Nogmaals ik vind jou een engere gedachtegang hebben dan zo'n simpel rel figuur die de weg kwijt is (waarmee ik diegene niet vrijpleit). Jij verdedigt willens en wetens intolerantie, dat vind ik veel erger.
Ik zie dat je louter doorgaat met valse beschuldigingen. Gaat wel lekker zo he.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juli 2014 @ 22:29:45 #77
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142830614
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet om jouw aan te vallen maar heel veel topfiguren en radicalen hebben vaak hogere achtergronden.
Vaak kunnen zij zaken heel gedegen uitleggen en beargumenteren om anderen over te halen.
Dat zag je ook in het Nazi rijk, dat zie je overal.
Zeg maar een ssort van sluwe intelligentie die op de verkeerde manier gebruikt word.
Aan de andere kant heb je ook intelectuelen die lijnrecht hier tegenover staan.
Vele intellectuelen, schrijvers, wetenschappers, moeten vaak hun land ontvluchten omdat zij twijfelen aan de leiders of gewoonweg twijfelen aan bepaalde zaken die men voorschrijft in hun land uit naam van het/een geloof.
En DAT kan natuurlijk niet.
In Nederland mag je in principe vrijwel ALLES zeggen en daar zullen streng gelovigen wel vaker wat problemen mee hebben.
En daaruit kan weer radicaliseren voortvloeien...
pi_142830641
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:22 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dan zal je er iets aan moeten doen. Niet je verschuilen achter religie en 'broeders'. Laten zien dat je voor dit land staat en die rare zaken van bepaalde moslims niet accepteert. Doe jij dat? Het is heel simpel. Je kiest voor een kant. En ik ben niet tegen moslims die normaal kiezen. Maar uit ervaring zijn dat dat niet de jonge moslims uit een kanswijk in Nederland. Men is totaal verdwaalt en wordt niet eens meer serieus genomen door moslims uit arme landen. "Lekker makkelijk in Nederland wonen met een grote bek" en zo is het ook. Men durft niet eens te leven in thuisland.
Aangezien ik vanwege mijn beroep een enorme bijdrage lever aan de maatschappij hoef ik niet te kiezen. Die keuze is gemaakt. Echter ik ga mij geen valse dilemma s laten voorleggen door figuren die menen een politiek slaatje te kunnen slaan uit wangedrag van bepaalde radicalen. Derhalve zal ik nimmer meegaan met de retoriek van figuren die menen al het negatieve maar aan moslims of de islam te kunnen wijten. Het is dus inderdaad heel simpel.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juli 2014 @ 22:31:34 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142830701
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aangezien ik vanwege mijn beroep een enorme bijdrage lever aan de maatschappij hoef ik niet te kiezen. Die keuze is gemaakt. Echter ik ga mij geen valse dilemma s laten voorleggen door figuren die menen een politiek slaatje te kunnen slaan uit wangedrag van bepaalde radicalen. Derhalve zal ik nimmer meegaan met de retoriek van figuren die menen al het negatieve maar aan moslims of de islam te kunnen wijten. Het is dus inderdaad heel simpel.
Ben jij niet bang dat het op een bepaald moment zo ver gaat komen dat men jouw DWINGT om te kiezen?
pi_142830777
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja. Je heel duidelijk afzetten tegen die radicalen. Die mensen ken ik ook. Triest dat het moet. Bepaalde mensen slaan totaal door. Maar dat is toch wat je zal moeten doen als je in bijv. Europa moslim bent. Je duidelijk uitspreken tegen tuig. Dat gebeurt te weinig. En ik begrijp ook dat je daar geen zin in hebt. Maar als ik het doe heeft het weinig zin.
pi_142830788
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou het liefste zien dat de normale moslim zich veel harder afzet tegen de moslimgekkies, dat er zeg maar een schisma in de "islamkerk" komt.

Het zou onzin zijn normale moslims het wangedrag van de gekkies aan te rekenen en ze zijn er absoluut niet verantwoordelijk voor
Tja, zie reacties hier in dit topic. Men gaat dit soort idioten vereenzelvigen met gematigde moslims. En daar zijn sommigen gevoelig voor.
pi_142830842
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, zie reacties hier in dit topic. Men gaat dit soort idioten vereenzelvigen met gematigde moslims. En daar zijn sommigen gevoelig voor.
Dat gaat over PVV figuren. Bepaalde mensen zien het verschil wel. Toch moet het uit eigen groep komen.
pi_142830872
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet om jouw aan te vallen maar heel veel topfiguren en radicalen hebben vaak hogere achtergronden.
Vaak kunnen zij zaken heel gedegen uitleggen en beargumenteren om anderen over te halen.
Zeg maar een ssort van sluwe intelligentie die op de verkeerde manier gebruikt word.
Vele intellectuelen, schrijvers, wetenschappers, moeten vaak hun land ontvluchten omdat zij twijfelen aan de leiders of gewoonweg twijfelen aan bepaalde zaken die men voorschrijft in hun land uit naam van het/een geloof.
In Nederland mag je in principe vrijwel ALLES zeggen en daar zullen streng gelovigen wel vaker wat problemen mee hebben.
Dat is een leuke analyse. Maar is niet een op een te kopiëren op deze figuren. Uit niets blijkt dat veel van deze lieden universitair geschoold zijn en een topbaan hebben. Hun taalgebruik verraad al het een en ander wat dat bebetreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142831010
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:34 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat gaat over PVV figuren. Bepaalde mensen zien het verschil wel. Toch moet het uit eigen groep komen.
Wat gaan we doen met de mensen die het verschil niet zien. Want dat is een enorm grote groep volgens de peilingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142831052
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dit de figuren zijn met echt intellect. Waar blijkt dit uit? Het zijn vooral vmbo figuren.
pi_142831105
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De excuses, vingerwijzingen en alle andere reacties die typisch zijn voor een ideologie met weinig zelfreflectie helpen niet meer, daar los je het probleem niet mee op.

Ook niet de GroenLinks-maniertjes met buurtBBQs en andere koddige marketingstunts om de islam positiever te maken.

De bal ligt echt bij de normale moslim. Intelligente mensen weten heus wel dat zij niet achter de ISISgekken, de haatbaarden en de (heimelijke) terroristen staan. Die hoef je dan ook niet te bereiken.

Het is een verwijt (onterecht) dan wel oproep (terecht) die al jaren gedaan wordt, door "de Nederlander" aan de moslim; neem nou eens afstand van je "broeders". Steevast komen er antwoorden als 'ik ben niet verantwoordelijk' en 'een Feyenoordfan hoeft zich ook niet te verontschuldigen voor het gedrag van hooligans van dezelfde club'.

Allemaal waar.

Maar daar gaat het niet om. De impact van een Europabrede massale protestactie is veel en veel groter. Om eindelijk duidelijk te maken aan anderen hoe en wat normale moslims nou wel geloven en waartegen ze zich keihard afzetten.

De cynicus zal stellen dat "het Telegraafvolk toch niet bij te sturen is". De vingerwijzer zal zeggen "protesteer zelf eerst maar es tegen Obama en zijn boevenkliek".

DOE het nou gewoon, laat die miljoenen stemmen nou eens horen.

Precies zoals de Spanen de ETA en de Colombianen de FARC in ieder geval moreel volledig gemarginaliseerd hebben.

Het is in het belang van de gematigde moslim zelf, want hij heeft last van die beeldvorming door de media van al die gekkies die onevenredige aandacht krijgen.

pi_142831112
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie dat je louter doorgaat met valse beschuldigingen. Gaat wel lekker zo he.
Volgens mij is het geen valse beschuldiging dat jij de intolerantie binnen de islam bagatelliseert.
pi_142831196
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ben jij niet bang dat het op een bepaald moment zo ver gaat komen dat men jouw DWINGT om te kiezen?
Op wat voor keuze doel je specifiek dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142831205
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:34 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat komt het ook, alleen die geluiden worden stelselmatig genegeerd. Of weggemoffeld.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:43:24 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831305
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een leuke analyse. Maar is niet een op een te kopiëren op deze figuren. Uit niets blijkt dat veel van deze lieden universitair geschoold zijn en een topbaan hebben. Hun taalgebruik verraad al het een en ander wat dat bebetreft.
Ik zeg ook niet "veel van deze figuren".
De meesten zijn kannonenvlees.
De opvallendste "bekeerlingen" zijn vaak intellectuelen en bezetten hogere posities...
pi_142831700
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De excuses, vingerwijzingen en alle andere reacties die typisch zijn voor een ideologie met weinig zelfreflectie helpen niet meer, daar los je het probleem niet mee op.

Ook niet de GroenLinks-maniertjes met buurtBBQs en andere koddige marketingstunts om de islam positiever te maken.

De bal ligt echt bij de normale moslim. Intelligente mensen weten heus wel dat zij niet achter de ISISgekken, de haatbaarden en de (heimelijke) terroristen staan. Die hoef je dan ook niet te bereiken

Het is een verwijt (onterecht) dan wel oproep (terecht) die al jaren gedaan wordt, door "de Nederlander" aan de moslim; neem nou eens afstand van je "broeders". Steevast komen er antwoorden als 'ik ben niet verantwoordelijk' en 'een Feyenoordfan hoeft zich ook niet te verontschuldigen voor het gedrag van hooligans van dezelfde club'.

Allemaal waar.

Maar daar gaat het niet om. De impact van een Europabrede massale protestactie is veel en veel groter. Om eindelijk duidelijk te maken aan anderen hoe en wat normale moslims nou wel geloven en waartegen ze zich keihard afzetten.

De cynicus zal stellen dat "het Telegraafvolk toch niet bij te sturen is". De vingerwijzer zal zeggen "protesteer zelf eerst maar es tegen Obama en zijn boevenkliek".

DOE het nou gewoon, laat die miljoenen stemmen nou eens horen.

Precies zoals de Spanen de ETA en de Colombianen de FARC in ieder geval moreel volledig gemarginaliseerd hebben.

Het is in het belang van de gematigde moslim zelf, want hij heeft last van die beeldvorming door de media van al die gekkies die onevenredige aandacht krijgen.
Even back to reality. De gematigde moslim heeft doorgaans nergens last van. Behalve hooguit van internethelden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142831779
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Even back to reality. De gematigde moslim heeft doorgaans nergens last van. Behalve hooguit van internethelden.
Goh, dus al het geklaag door "onderdrukte moslims" in Nederland is allemaal niet waar.

Als je er niet op in kan gaan, kan je altijd nog de realiteit ontkennen. Vingers in je oren en schreeuwen maar. En vingerwijzen. Sure. :')

pi_142831900
De Islam is juist erg tegen antisemitisme en het wordt ten strengste verboden. Er moet een programma ontworpen worden die volledige en nauwkeurige informatie over alle betrokken partijen in deze strijd geeft, zodat een internationale dialoog mogelijk wordt.

Een belangrijke stap naar wederzijdse, vriendschappelijke relaties is het voortbrengen van een omgeving waarin Joden en Moslims elkaars geloof, tradities en rituelen beter kunnen leren kennen.
Dit kan door culturele en opvoedende programma's gedaan worden.

Wanneer mensen elkaar beter leren kennen, zullen ze zich realiseren dat ze veel met elkaar gemeen hebben. Dit, op zijn beurt, zal verzoening mogelijk maken.

Moslims en Joden zouden elkaar moeten vertellen over hun respectievelijke wereldbeschouwing, overeenkomstig met de goddelijke openbaringsboeken van God, daardoor worden de wederzijdse misverstanden en radicalisme, die veroorzaakt worden door een gebrek aan nauwkeurige kennis, vermeden.
pi_142831967
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goh, dus al het geklaag door "onderdrukte moslims" in Nederland is allemaal niet waar.

Als je er niet op in kan gaan, kan je altijd nog de realiteit ontkennen. Vingers in je oren en schreeuwen maar. En vingerwijzen. Sure. :')
Al dat geklaag. Enorm veel ook. Neuh.

Dat geklaag moet je maar zien als volwaardige integratie. Zijn moslimtokkies die dat roepen. Doorgaans om het eigen falen te verbergen. Sluit aan bij je constatering van het gebrek aan zelfreflectie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142832212
De Islam veroordeelt anti semitisme

www.islamdenouncesantisemitism.com

Naar aanleiding van het werk van nazaat van de profeet Mohammed, Harun Yahya (Adnan Oktar).

Adnan Oktar in gesprek met hoofd Rabbi Yisrael Meir Lau

Adnan Oktar in gesprek met Rabbi Menachem Froman

Adnan Oktar in gesprek met verschillende belangrijke Rabbi's

maandag 28 juli 2014 @ 23:04:41 #96
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832351
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Al dat geklaag. Enorm veel ook. Neuh.

Dat geklaag moet je maar zien als volwaardige integratie. Zijn moslimtokkies die dat roepen. Doorgaans om het eigen falen te verbergen. Sluit aan bij je constatering van het gebrek aan zelfreflectie.
Moslimtokkies.....een nieuw VanDale woord...
pi_142832411
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Isis leden willen dat niet-moslims een negatieve kijk op moslims krijgen, zodat ze de moslims gaan gaten. Op die manier hopen ze dat de moslims bij hen gaan aansluiten.

Om terug te gaan op het onderwerp, antisemitisme zorgt er wel voor dat Israel steeds groter wordt.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 28 juli 2014 @ 23:07:05 #98
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832478
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Isis leden willen dat niet-moslims een negatieve kijk op moslims krijgen, zodat ze de moslims gaan gaten. Op die manier hopen ze dat de moslims bij hen gaan aansluiten.

Om terug te gaan op het onderwerp, antisemitisme zorgt er wel voor dat Israel steeds groter wordt.
Het lukt ze aardig. Overigens denk ik dat Moslims ook een andere kijk krijgen op de islam als men zo doorgaat om hun geloofsgenoten te vermoorden....
pi_142835776
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat "gaten" is maar ik neem aan dat het iets is van afstand nemen van normale mensen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 03:21:49 #100
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_142838727
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:

[..]

Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_142838733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 03:21 schreef rakotto het volgende:

[..]

Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.
In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 03:40:52 #102
137562 rakotto
pi_142838790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 03:24 schreef Marzoen het volgende:

[..]

In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
pi_142838797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:

[..]

Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
In de jaren 70 en 80 keken we met enig wantrouwen naar die afwijkende figuren maar de muziek was populair en zo lang ze niemand lastig vallen was het best in NL
Dat is veranderd en heeft wel degelijk te maken met de import van andere culturen.
pi_142841333
quote:

[..]

Misschien verkeer ik in andere kringen dan. Ik zie bij autochtonen weinig homo haat. Dat mensen er misschien moeite mee hebben dat kan. Zelfs dat merk ik niet.
pi_142841537
quote:
Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:54:56 #106
137562 rakotto
pi_142842061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
pi_142842364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.

Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
pi_142842447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ook niet waar. In Thailand is men bijv. toleranter. Ook t.o. omgebouwde mensen. Behalve de moslims daar natuurlijk. Maar die hebben altijd ruzie en problemen met iedereen.
pi_142842994
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds een groot fan van multicultureel, maar ook een tegenstander van de islam ideologie. Mag dat ook?
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.

Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.

Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.

Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
pi_142843026
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.

Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.

Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.

Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.
pi_142843066
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:29 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.
Natuurlijk is dat jammer.

Maar het herzien van mijn mening en standpunten was op een gegeven moment niet te vermijden.

Ik moest me aanpassen aan de realiteit.
pi_142843109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat jammer.

Maar het herzien van mijn mening en standpunten was op een gegeven moment niet te vermijden.

Ik moest me aanpassen aan de realiteit.
Het kan wat vervelend zijn voor mensen die wél normaal doen. Maar die ergeren zich meestal ook enorm aan het geimporteerde tuig. Het vreemde is vaak ook dat dat tuig zich zo totaal niet zo zou kunnen gedragen in 'eigen'land.
pi_142843125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:

Er is dan ook geen goede mix.
pi_142843185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn prima mixen mogelijk. Zie normale wijken.
pi_142843313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Marzoen het volgende:
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
pi_142843367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
Het probleem ontstaat o.a. doordat men (sommige groepen zoals bepaalde Marokkanen) allemaal bij elkaar blijft wonen. Dát met het totaal niet op willen opvoeden van kinderen is een nare en gevaarlijke mix.
pi_142843524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:
Daarom ben ik anti-zionisme. :Y
-
pi_142843614
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:49 schreef Charismatisch het volgende:
Alleen zo jammer dat je dan wel die intolerante religie support.
pi_142843843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:49 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ben je inderdaad moslim?
pi_142845555
Hakenkruisen en antisemitische leuzen in Rome

In Rome zijn op tientallen Joodse winkels hakenkruizen, bedreigingen en antisemitische leuzen gespoten. De autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld. Sommige opschriften waren duidelijk gericht tegen het Israëlische ingrijpen in de Gazastrook.

De verdachten worden zowel in extreemlinkse als extreemrechtse hoek gezocht. Ignazio Marino, de burgemeester van Rome, veroordeelde de graffiti en sprak van het zaaien van haat. De opschriften deden de voorzitter van de plaatselijke Joodse gemeenschap denken aan de acties van nazi's tegen Joodse zaken in Duitsland in 1933.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tisme_in_Rome__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142846376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef truthortruth het volgende:
Mag dat ook?
Ja
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:03:07 #122
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_142847364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.

Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
Kijk, we worden op onze wenken bediend:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dam-toegenomen.dhtml
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_142848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hebt toch ook een eigen mening? Ik zat op het Amsterdam College van Ostadestraat. Dat daar veel tuig zat maakt van mij nog geen tuig.
pi_142848884
quote:

[..]

Die is er vaak wel. Niet in kanswijken waar veel geld aan uitgegeven wordt.
pi_142851112
quote:

[..]

Is er denk ik eigenlijk nooit geweest.

De Schilderswijk is het ultieme voorbeeld hoe het fout gaat.
pi_142851212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef Marzoen het volgende:
Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.
pi_142851253
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Sommige van die (normale) Nederlandse wijken worden steeds meer ingenomen door kansloos volk.

Autochtonen en ja ook sommige allochtonen gaan er graag weg om plaats te maken voor nieuwe ladingen van buiten de grenzen.

Hier vooral de Oostblokshit die zich vrolijk overal nestelt.

Opnieuw een herhaling van de fouten van eerder.

Daar plukken we de wrange vruchten over een paar jaar weer van.
pi_142851270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.
Precies.
pi_142851383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ook in Rotterdam-Zuid gaat het de goede kant op sinds een aantal jaren.
pi_142852816
De moslims zijn ideologisch gezien geen anti Semieten, de Profeet Mohammed had Joodse vrouwen die puur Semitisch en Joods (met hoofdletter) waren. Dus het zou raar zijn dat de Islam een anti Joodse religie zou zijn, je kan er immers niks aan doen om Joods/zwart/wit geboren te zijn. Dat zou dus erg oneerlijk zijn. Maar we zouden kunnen zeggen dat de Islam anti-joods is, dat is niet te ontkennen uiteraard want de Islam zegt dat joden het met God hebben verpest (net zoals de christenen dat zeggen). Dus we zouden niet kunnen zeggen dat Islam en Anti Semitisme een relatie hebben, dat er moslims zijn die anti Semitisch zijn kan best, ontken ik ook nergens maar dat is dus gewoon een emotie die vooral in deze tijd zijn werk heeft gedaan bij veel moslims. Dankzij Israël (Joodse staat) is deze emotie groter en sterker geworden bij veel moslims, want ze vermoorden moslims systematisch en dat is iets wat je als moslim natuurlijk erg vindt en niet kan accepteren. Maar als we het theologisch gaan bekijken dan kunnen we de schuld niet leggen bij de Islam als religie, racisme is niet toegestaan en elk kleurtje en afkomst is welkom. (mijn 2e overgroot opa en oma waren Sefardische Joden die zich bekeerden naar de Islam.)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:05:45 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142853422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sommige van die (normale) Nederlandse wijken worden steeds meer ingenomen door kansloos volk.

Autochtonen en ja ook sommige allochtonen gaan er graag weg om plaats te maken voor nieuwe ladingen van buiten de grenzen.

Oostblokshit..... :N
pi_142854096
quote:

[..]

:D
pi_142854148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:47 schreef De_Ilias het volgende:
De moslims zijn ideologisch gezien geen anti Semieten, de Profeet Mohammed had Joodse vrouwen die puur Semitisch en Joods (met hoofdletter) waren. Dus het zou raar zijn dat de Islam een anti Joodse religie zou zijn, je kan er immers niks aan doen om Joods/zwart/wit geboren te zijn. Dat zou dus erg oneerlijk zijn. Maar we zouden kunnen zeggen dat de Islam anti-joods is, dat is niet te ontkennen uiteraard want de Islam zegt dat joden het met God hebben verpest (net zoals de christenen dat zeggen). Dus we zouden niet kunnen zeggen dat Islam en Anti Semitisme een relatie hebben, dat er moslims zijn die anti Semitisch zijn kan best, ontken ik ook nergens maar dat is dus gewoon een emotie die vooral in deze tijd zijn werk heeft gedaan bij veel moslims. Dankzij Israël (Joodse staat) is deze emotie groter en sterker geworden bij veel moslims, want ze vermoorden moslims systematisch en dat is iets wat je als moslim natuurlijk erg vindt en niet kan accepteren. Maar als we het theologisch gaan bekijken dan kunnen we de schuld niet leggen bij de Islam als religie, racisme is niet toegestaan en elk kleurtje en afkomst is welkom. (mijn 2e overgroot opa en oma waren Sefardische Joden die zich bekeerden naar de Islam.)
Wat een gezwam
pi_142854184
Islam is niet per definitie anti-joods. Islam is gewoon tegen alles dat geen islam is.
Conscience do cost.
pi_142854221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een gezwam
Waarom dat? Zeg ik iets verkeerds?
pi_142854289
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:37 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom dat? Zeg ik iets verkeerds?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:47 schreef De_Ilias het volgende:
pi_142854297
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef ems. het volgende:
Islam is niet per definitie anti-joods. Islam is gewoon tegen alles dat geen islam is.
Tegen alles dat geen Islam is, maar vooral anti-Joods.
pi_142854377
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat doen ze vooral omdat dat lekker makkelijk is en "gedoogd" wordt. Lafheid is ook inherent aan de islam.
Conscience do cost.
pi_142854496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef ems. het volgende:
Onzinnige propaganda. De meeste moslims die hier wonen zijn helemaal niet tegen het westen.
pi_142854594
Als ik in Iran zou wonen zou ik ook beweren dat islam helemaal kool & the gang is.
Conscience do cost.
pi_142854708
quote:

[..]

Een mix moet wel redelijk zijn inderdaad. Wat jij beschrijft zie ik ook. Dan is er iets mis. Ook als mensen totaal in hun eigen wereld leven en de Nederlandse taal niet spreken.
pi_142854712
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzinnige propaganda. De meeste moslims die hier wonen zijn helemaal niet tegen het westen.
Dus blijft er dus nog een deel in dit land over dat helemaal wel anti Westers is.
pi_142854752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat wederom die fout maken (oostblok) begrijp ik ook niet. Maar dat is wat we krijgen met Europa. Moet ik zeggen dat men ook in mijn buurt woont en we daar geen enkel probleem mee hebben.
pi_142854769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:56 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Een mix moet wel redelijk zijn inderdaad. Wat jij beschrijft zie ik ook. Dan is er iets mis. Ook als mensen totaal in hun eigen wereld leven en de Nederlandse taal niet spreken.
Dat gebeurt nu opnieuw met Oostblok import.

Niks geleerd van het verleden.
pi_142854775
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook in Rotterdam-Zuid gaat het de goede kant op sinds een aantal jaren.
Maar dan niet neem ik aan. Je kan weinig doen aan een wijk als mensen niet willen.
pi_142854788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:56 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dus blijft er dus nog een deel in dit land over dat helemaal wel anti Westers is.
De vraag is ook niet of ze tegen het 'westen' zijn of niet, want dat is een ruim begrip. De vraag is of ze zich kunnen vinden in onze belangrijkste instituties, de grondwet, de mensenrechten(die wij in Europa erg hoor hebben staan vergeleken bij de rest van de wereld...), de rechtsstaat en de parlementaire democratie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu opnieuw met Oostblok import.

Niks geleerd van het verleden.
Oostblokkers passen zich over het algemeen beter aan, omdat onze cultuur dichterbij die van hen ligt. Ze sturen ook hun kinderen naar Nederlandse scholen, wat enorm daarbij helpt. Het verschil met Polen en Oost Duitsland is al veel kleiner dan tien jaar geleden. Het heeft wat wisselwerking nodig, ook van onze kant, maar dat kan prima werken. Immers zijn er al genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld gevluchte Serviers in de jaren 90 die zich prima hebben aangesloten bij de Nederlandse samenleving.
pi_142854800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:57 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat wederom die fout maken (oostblok) begrijp ik ook niet. Maar dat is wat we krijgen met Europa. Moet ik zeggen dat men ook in mijn buurt woont en we daar geen enkel probleem mee hebben.
Europa.

Ja ik weet t.
pi_142854813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

De vraag is ook niet of ze tegen het 'westen' zijn of niet, want dat is een ruim begrip. De vraag is of ze zich kunnen vinden in onze belangrijkste instituties, de grondwet, de mensenrechten(die wij in Europa erg hoor hebben staan vergeleken bij de rest van de wereld...), de rechtsstaat en de parlementaire democratie.
Juist.
pi_142854868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

Oostblokkers passen zich over het algemeen beter aan, omdat onze cultuur dichterbij die van hen ligt. Ze sturen ook hun kinderen naar Nederlandse scholen, wat enorm daarbij helpt. Het verschil met Polen en Oost Duitsland is al veel kleiner dan tien jaar geleden. Het heeft wat wisselwerking nodig, ook van onze kant, maar dat kan prima werken. Immers zijn er al genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld gevluchte Serviers in de jaren 90 die zich prima hebben aangesloten bij de Nederlandse samenleving.
Men neemt banen weg. Men drinkt vaak teveel. Ook achter het stuur. Zeker dat laatste heb ik veel moeite mee.
pi_142854892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Inhoudsloos gezwam van je....
pi_142854964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En voor debiel zijn........lijkt mij passen.
pi_142854993
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:01 schreef Marzoen het volgende:
Men neemt banen weg. Men drinkt vaak teveel. Ook achter het stuur. Zeker dat laatste heb ik veel moeite mee.
Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.
pi_142855050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Maar dan niet neem ik aan. Je kan weinig doen aan een wijk als mensen niet willen.
Mensen willen over het algemeen juist wel.
pi_142855075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.
Inderdaad. Er ligt geen ideologie achter. Men drinkt gewoon veel. Daarnaast heb je geloven die hier niet passen. Of je moet zeer gematigd zijn. De meeste mensen uit het deel islamitische familie van mij drinkt gewoon alcohol bijv. Dat is ook voor de moslims die dat niet doen geen probleem.
pi_142855076
quote:

[..]

Wat is er mis met hoofddoekjes?
Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.

Feit is wel dat vele Westerse normen en waarden gewoon rot zijn.
pi_142855164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.

Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.
pi_142855221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:
An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.
quote:
Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.
quote:
Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etc
pi_142855233
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen willen over het algemeen juist wel.
Bron?
pi_142855255
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
pi_142855317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt,
Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.
pi_142855334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:11 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.
Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)

Daarna komt zelfontplooiing etc...

Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
pi_142855340
quote:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.
pi_142855351
quote:
Dan zit er niks anders op dan een lidmaatschap van de VARA.
pi_142855352
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.
Dat is ook triest.
pi_142855371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.

[..]

Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.

[..]

Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etc
Het is geen verplichting een hoofddoek te dragen voor zover ik weet.
pi_142855379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)

Daarna komt zelfontplooiing etc...

Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.
pi_142855391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
pi_142855426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Probleem is dat de auto total loss is natuurlijk. Daarvoor zou je dan dus eigenlijk bij zij de Koran hebben samengesteld moeten zijn.
pi_142855430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.
pi_142855449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.

Verder moet er altijd dialoog zijn en is het wegzenden van mensen nooit goed, je verlegt het probleem enkel maar. Maar zolang de islam als het kwade wordt afgeschilderd door de media zal je altijd twee kampen hebben.
pi_142855456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
Op wie stem jij eigenlijk?
pi_142855489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:20 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:23:06 #173
117098 Hathor
Effe niet
pi_142855522
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Niks mis met een hoofddoek, een burka is al een ander verhaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_142855525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.

Verder moet er altijd dialoog zijn en is het wegzenden van mensen nooit goed, je verlegt het probleem enkel maar. Maar zolang de islam als het kwade wordt afgeschilderd door de media zal je altijd twee kampen hebben.
Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.

De Islam werkt niet. Dat heb ik in vele landen gezien. Sommige moslims zijn zeker normaal. Voor de rest gaat het meestal om en over dwang. Nooit anders gezien.
pi_142855528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Op wie stem jij eigenlijk?
Ik stem niet. Vind het een verspilling van mijn tijd.
pi_142855536
quote:
Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?
pi_142855552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?
Het is een religieuze verplichting.
pi_142855586
quote:

[..]

Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.

Of jij geintegreerd bent verder weet ik niet. In elk geval schrijf je normaal Nederlands.
pi_142855599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.

De Islam werkt niet. Dat heb ik in vele landen gezien. Sommige moslims zijn zeker normaal. Voor de rest gaat het meestal om en over dwang. Nooit anders gezien.
Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.

Het spijtige met systemen, hoe perfect ze ook mogen zijn als concept, is dat ze bestuurd moeten worden door mensen. En het feit dat mensen niet perfect zijn maakt het al lastig.
pi_142855647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.

Of jij geintegreerd bent verder weet ik niet. In elk geval schrijf je normaal Nederlands.
Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?
pi_142855671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.

Het spijtige met systemen, hoe perfect ze ook mogen zijn als concept, is dat ze bestuurd moeten worden door mensen. En het feit dat mensen niet perfect zijn maakt het al lastig.
Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.
pi_142855672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:24 schreef De_Ilias het volgende:
Het is een religieuze verplichting.
Dat is het niet. Het is een cultureel fenomeen maar in geen Hadith terug te vinden.
pi_142855688
quote:
Leuk voor je
pi_142855691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het is een cultureel fenomeen maar in geen Hadith terug te vinden.
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.
pi_142855710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?
Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
pi_142855763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Neuh, de juiste interpretatie is dat ze hun tieten moeten bedekken.
pi_142855767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.
Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijven ;) )

Zelf las ik de qur'an en ik moet zelf toegeven dat deze mij totaal niet schockeerde. Voor ik het boek las had ik daar een mening over die gebaseerd was op de media verslaggeving, maar ja hoe kan het ook anders... een paar verzen uit de context quoteren doet veel.
pi_142855771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
pi_142855812
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijven ;) )

Zelf las ik de qur'an en ik moet zelf toegeven dat deze mij totaal niet schockeerde. Voor ik het boek las had ik daar een mening over die gebaseerd was op de media verslaggeving, maar ja hoe kan het ook anders... een paar verzen uit de context quoteren doet veel.
Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?
pi_142855815
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
Nee, je gewoon aan de wet houden moet genoeg zijn.
pi_142855820
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.
pi_142855840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:

[..]

De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.
pi_142855906
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.
pi_142855921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?
Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.
En neen, ik ben zelfs geen moslim.

Ik interesseer me sinds kort wel erg in religie en filosofie, dat wel.
pi_142855934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:32 schreef Marzoen het volgende:

[..]

De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.
Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.
pi_142855965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.
En neen, ik ben zelfs geen moslim.

Ik interesseer me sinds kort wel erg in religie en filosofie, dat wel.
In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.

Interesse hebben is prima. Kijk ook eens naar Boeddhisme.
pi_142855970
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.
Dat zijn dan geen Nederlanders met een NL paspoort neem ik aan?
pi_142856006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef Marzoen het volgende:

[..]

In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.

Interesse hebben is prima. Kijk ook eens naar Boeddhisme.
Waar in Amsterdam? In Amsterdam heb je weinig tot geen ISIS aanhang, die zitten vooral in Den haag.
pi_142856014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.
Weet ik niet sommige Friezen spreken ook geen normaal Nederlands.
pi_142856056
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef Tem het volgende:
En dat is oké?
pi_142856058
quote:

[..]

Maar dat zijn originele Nederlanders waarvan hun voorvaderen uit Nederland komen, die kan je niet vergelijken met mensen die uit andere landen komen en zich komen vestigen in Nederland.
pi_142856061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waar in Amsterdam? In Amsterdam heb je weinig tot geen ISIS aanhang, die zitten vooral in Den haag.
De Pijp en Oost Indische buurt. Ik heb het daar niet ovr Isis. Gewoon over totaal aso gedrag en ouders die niets doen. Die gaan wel naar de moskee. Dan begrijp je iets niet.
pi_142856088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat zijn dan geen Nederlanders met een NL paspoort neem ik aan?
Nee, dat klopt. Ik weet niet of het een verplichting is, zou ik op moeten zoeken.
pi_142856098
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef Marzoen het volgende:

[..]

De Pijp en Oost Indische buurt. Ik heb het daar niet ovr Isis. Gewoon over totaal aso gedrag en ouders die niets doen. Die gaan wel naar de moskee. Dan begrijp je iets niet.
Ik denk dat jij meer doelt op straattuig? Ja die hebben gewoon harde aanpak nodig, het gros van dat straattuig bid niet eens.
pi_142856099
quote:

[..]

Dan maak je in de rest van Nederland ook weinig kans op een goede baan. Dat is een keus. De Friezen die ik ken zijn gewoon tweetalig trouwens.
pi_142856156
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Maar dat zijn originele Nederlanders waarvan hun voorvaderen uit Nederland komen, die kan je niet vergelijken met mensen die uit andere landen komen en zich komen vestigen in Nederland.
Je had het in eerste instantie over wanneer iemand geïntegreerd is. Niet over het aannemen van het Nederlandschap.
pi_142856177
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Je had het in eerste instantie over wanneer iemand geïntegreerd is. Niet over het aannemen van het Nederlandschap.
true that
pi_142856182
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het spijtige aan die jongeren is dat zij in de ogen van de menigte de islam representeren terwijl dit natuurlijk niet zo is. Een snelle conclusie die vaak uit gemakzucht wordt gedaan.
pi_142856186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dan maak je in de rest van Nederland ook weinig kans op een goede baan. Dat is een keus. De Friezen die ik ken zijn gewoon tweetalig trouwens.
Dat klopt maar dat blijft dan toch een keuze en geen verplichting?
pi_142856202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik denk dat jij meer doelt op straattuig? Ja die hebben gewoon harde aanpak nodig, het gros van dat straattuig bid niet eens.
Komt wel uit familie die islamitisch zeggen te zijn. Dat is raar. Ik heb er zelf enorm veel problemen mee gehad in twee kroegen. Het is gewoon geheel ontspoort.
pi_142856225
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Het spijtige aan die jongeren is dat zij in de ogen van de menigte de islam representeren terwijl dit natuurlijk niet zo is. Een snelle conclusie die vaak uit gemakzucht wordt gedaan.
Men geeft het zelf aan.......en als er iets mis gaat de familie ook. Dus zo gek is dat denken niet.
pi_142856239
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat blijft dan toch een keuze en geen verplichting?
Dan ook geen uitkering dus. Dan is het prima.
pi_142856298
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Komt wel uit familie die islamitisch zeggen te zijn. Dat is raar. Ik heb er zelf enorm veel problemen mee gehad in twee kroegen. Het is gewoon geheel ontspoort.
Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.
pi_142856350
Nederland heeft dit probleem ook verkeerd aangepakt, zwarte scholen zijn meestal de plek waar deze criminele jongeren vandaan komen. Marokkanen die op witte scholen hebben gezeten zullen minder snel slecht gedrag tonen.
pi_142857027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dan ook geen uitkering dus. Dan is het prima.
Precies, als dat de reden is dat iemand niet aan het werk komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 19:17:35 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:19:22 #216
431938 G_d
Uw Vader, Uw Herder, Uw Heer.
pi_142857299
Jaagt mijn gekozenen weg, jaagt het kap'taal weg,
En uw Neederland wordt het nieuwe Portugal,
Beroofd van grootse Joodse inleg,
Met Moslims zullen jullie uitgaan met eenen knal.
pi_142857360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:19 schreef G_d het volgende:
Bedankt, Hans.
pi_142858778
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:46 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.
Daar zit het probleem dus. Maar hoe kan het zijn dat je als ouders, die kozen voor het westen, niet weet hoe je jouw kinderen op moet voeden? Sterker nog. Men komt er in bijv. Marokko niet mee weg als je kinderen zo zou opvoeden. Ook in een berggebied niet.
pi_142858835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:48 schreef De_Ilias het volgende:
Nederland heeft dit probleem ook verkeerd aangepakt, zwarte scholen zijn meestal de plek waar deze criminele jongeren vandaan komen. Marokkanen die op witte scholen hebben gezeten zullen minder snel slecht gedrag tonen.
Dat is een probleem. Ik zou mijn kinderen niet op een zwarte school dumpen. Veel allochtone ouders doen dat wel. Uit zicht....geen probleem. Ik wil gewoon goede educatie.
pi_142858981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:
In hun eigen ogen belijden ze ook de islam, 'Gangsterislam' de zoveelste agressieve variant van de islam.
pi_142859821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef Marzoen het volgende:
Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globali
-
pi_142868068
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:02 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Inhoudsloos gezwam van je....
Zou je willen, dombo.
pi_142868290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dus?
pi_142868373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:19 schreef G_d het volgende:
Maar wat probeer je nou te zeggen?
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:59:44 #225
117098 Hathor
Effe niet
pi_142908186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 03:21 schreef rakotto het volgende:

[..]

Homofobie is een groot woord, maar er is wel degelijk een tijd geweest dat homo's hand in hand over straat konden lopen zonder angst te hebben in elkaar geramd te worden, en die tijd is voorbij, voornamelijk door de intolerantie van jonge Marokkanen.
pi_142911083
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Joh?

donderdag 31 juli 2014 @ 06:13:52 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142911611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:46 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Klopt.
De overgang is gewoon te groot voor deze mensen.
Men begrijpt lekaars cultuur niet en wenst zich niet aan te passen.
En dat geeft spanningen.....
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:20:36 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_142911620
quote:

Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:36:49 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142911652
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.
Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:38:02 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142911655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt. Even tr maken.
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:43:31 #231
396550 Richestorags
pi_142911672
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.
Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeft :D
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:12:48 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142912985
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeft :D
Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:05:13 #233
396550 Richestorags
pi_142914100
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.
Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:
http://inserbia.info/toda(...)ex-republika-srpska/
http://wiwibloggs.com/201(...)balkan-floods/50988/
http://www.pravoslavie.ru/english/70783.htm

Kan je Kroatisch / Servisch lezen?

Dan nog deze:
http://www.vesti-online.c(...)rinej-Ovo-je-strasno
http://www.index.hr/black(...)ta-zlobe/747752.aspx

Heb je een fijne voedingsbodem voor haat en nationalisme vanuit de kerk :'). Of deze artikelen:

http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank/ERR7_isidora.pdf
http://druzboslovnerazprave.org/clanek/pdf/2013/73/5/
http://www.theguardian.co(...)bia-gay-pride-parade

Natuurlijk heeft homofobie niet puur een religieuze inslag, vaak zijn sociaal-economische omstandigheden (slechte zoals in Servië) een voedingsbodem voor haat, maar de haatbaarden hier in Nederland komen ook niet bepaald uit de beste sociaal-economische posities.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:16:03 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142914351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:
http://inserbia.info/toda(...)ex-republika-srpska/
http://wiwibloggs.com/201(...)balkan-floods/50988/
http://www.pravoslavie.ru/english/70783.htm

Kan je Kroatisch / Servisch lezen?

Dan nog deze:
http://www.vesti-online.c(...)rinej-Ovo-je-strasno
http://www.index.hr/black(...)ta-zlobe/747752.aspx

Heb je een fijne voedingsbodem voor haat en nationalisme vanuit de kerk :'). Of deze artikelen:

http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank/ERR7_isidora.pdf
http://druzboslovnerazprave.org/clanek/pdf/2013/73/5/
http://www.theguardian.co(...)bia-gay-pride-parade

Natuurlijk heeft homofobie niet puur een religieuze inslag, vaak zijn sociaal-economische omstandigheden (slechte zoals in Servië) een voedingsbodem voor haat, maar de haatbaarden hier in Nederland komen ook niet bepaald uit de beste sociaal-economische posities.
Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:19:44 #235
396550 Richestorags
pi_142914443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.
Dat ben ik met je eens, maar als de cultuur al niet homovriendelijk is en de omstandigheden ook niet bijzonder goed zijn, dan zie je dat de kerk gewoon een kwalijke invloed heeft. In Oekraïne en Rusland heeft de Orthodoxe kerk ook een aanzwengelende werking op de homofobie. Het is niet de enige factor, maar het is niet alsof het totaal geen rol van betekenis speelt.
pi_142933312
In Brussel krijg je als Turk een pistol tegen je hoofd van een Marokkaan of 1 of ander Arabier. En je kan er niks aan doen dan erin mee gaan. Brussel is een 'warzone' aan het worden. En dit begint zich langzaam aan te verspreiden over het land. Ook in bepaalde Franse steden voel je je gewoon NIET veilig met tientallen Algerien om je heen. 'Vroeger' inde 90s was dat nog geen probleem. Als klein kind heb ik dat helemaal niet als probleem ervaren.

Sinds 2001 , 11 september met het instorten van de Twintowers lijkt alles verdwenen te zijn. Ineens werden mensen bewust van 'moslims'. Ik had een vriend uit Irak (meedere) en we hebben samen van alles gedaan. Niemand die raar keek. Na de aanslagen was (voor mij en hem Ali) alles voorbij.

Ik heb van mijn grootmoeder ( Russisch/ Tataarse Turk) altijd te horen gekregen : " een multi-culturele samenleving bestaat niet,het is een illusie. Volkeren moeten zich niet mengen met elkaar"

Altijd vond ik haar kortzichtig en teveel gericht op haar eigen afkomst. En zelfs racistisch. Maar ik begin (als geboren Nederlander) serieus in te zien dat ze gelijk heeft.

Een multiculturele samenleving is een fata morgana. Niet mogelijk.

Ps: dit betekent niet dat ik een rascist ben wat betreft 'minderheden' en dat ik ga stemmen op een pipo , alleen dat mijn beeld van een multiculturele samenleving niet meer bestaat. Mede dankzij de media die ene grote rol heeft gespeeld in mijn beeldvorming jegens minderheden en in mindere mate mijn eigen ervaringen. Ondanks ik heel veel Arabische vrienden heb en we ontzettend goed met elkaar kunnen omgaan en ik laatst nog een Mimouna heb bijgewoond met lekker Marokaans eten , muziek en kleding en hoe prachtig dit is om te zien, vind ik een multiculturele samenleving niet haalbaar.
pi_142933841
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:50 schreef Shokirbek85 het volgende:
In Brussel krijg je als Turk een pistol tegen je hoofd van een Marokkaan of 1 of ander Arabier. En je kan er niks aan doen dan erin mee gaan. Brussel is een 'warzone' aan het worden. En dit begint zich langzaam aan te verspreiden over het land. Ook in bepaalde Franse steden voel je je gewoon NIET veilig met tientallen Algerien om je heen. 'Vroeger' inde 90s was dat nog geen probleem. Als klein kind heb ik dat helemaal niet als probleem ervaren.

Sinds 2001 , 11 september met het instorten van de Twintowers lijkt alles verdwenen te zijn. Ineens werden mensen bewust van 'moslims'. Ik had een vriend uit Irak (meedere) en we hebben samen van alles gedaan. Niemand die raar keek. Na de aanslagen was (voor mij en hem Ali) alles voorbij.

Ik heb van mijn grootmoeder ( Russisch/ Tataarse Turk) altijd te horen gekregen : " een multi-culturele samenleving bestaat niet,het is een illusie. Volkeren moeten zich niet mengen met elkaar"

Altijd vond ik haar kortzichtig en teveel gericht op haar eigen afkomst. En zelfs racistisch. Maar ik begin (als geboren Nederlander) serieus in te zien dat ze gelijk heeft.

Een multiculturele samenleving is een fata morgana. Niet mogelijk.

Ps: dit betekent niet dat ik een rascist ben wat betreft 'minderheden' en dat ik ga stemmen op een pipo , alleen dat mijn beeld van een multiculturele samenleving niet meer bestaat. Mede dankzij de media die ene grote rol heeft gespeeld in mijn beeldvorming jegens minderheden en in mindere mate mijn eigen ervaringen. Ondanks ik heel veel Arabische vrienden heb en we ontzettend goed met elkaar kunnen omgaan en ik laatst nog een Mimouna heb bijgewoond met lekker Marokaans eten , muziek en kleding en hoe prachtig dit is om te zien, vind ik een multiculturele samenleving niet haalbaar.
Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.

En de Chinezen in Nederland dan? Heb ik nooooit last van :)
pi_142934046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.

Verkeerd voorbeeld derhalve.

Verder vereist multiculturalisme dat de gevestigde orde daar ook voor openstaat. Dat is ook nog niet optimaal.
pi_142934174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.

Verkeerd voorbeeld derhalve.

Verder vereist multiculturalisme dat de gevestigde orde daar ook voor openstaat. Dat is ook nog niet optimaal.
Ik gaf geen voorbeeld voor integratie, ik gaf een voorbeeld hoe 2 groepen mensen elkaar ook -geen- last kunnen bezorgen :)

Dit werkt tenminste wel, zo, iedereen happy :D

Edit: Ik vind het niet zo gek dat ze liever geen mohammed willen, dat zijn de mensen die constant in het nieuws komen bijvoorbeeld wegens het in elkaar slaan van homo's en van mensen die een andere mening toebedeeld zijn
pi_142934320
Multikul werkt prima, zolang het:
- goed gemixed is
- op vrijwillige basis is

Als je het niet gelooft; kijk eens bij een gemiddeld groot bedrijf.

pi_142937882
Is een grote illusie multiculturele samenleving. En dit zeg ik als een persoon met 'gemixte' achtergrond.
pi_142938156
quote:
12s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
Multikul werkt prima, zolang het:
- goed gemixed is
- op vrijwillige basis is

Als je het niet gelooft; kijk eens bij een gemiddeld groot bedrijf.
Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.

Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde. Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.

We leven in een enorme illusie.
pi_142938296
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.

Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolg :)
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:14:41 #244
155616 Proximo
For god, king & country
pi_142939508
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:40 schreef Shokirbek85 het volgende:
Is een grote illusie multiculturele samenleving. En dit zeg ik als een persoon met 'gemixte' achtergrond.
Je bent niet de enige die daar zo over denkt,

http://www.geenstijl.nl/m(...)erie_en_de_gevo.html

Weliswaar GS, maar de gastcolumn van David Pinto mag er zijn
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_142939769
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.
Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.

Er is 1 soort (homo sapiens) en verschillende rassen (die steeds meer vermengd worden, weinig mensen zullen nog "raszuiver" zijn door de globalisering), maar er bestaan verschillende culturen/volkeren.

Ga eens de straat op in 100 verschillende landen en vraag in elk land aan 10.000 mensen of ze zich als onderdeel van een cultuur zien. Ik wed dat je van de miljoen antwoorden ongeveer 99% "ja" krijgt en een klein zich als "verheven" ziend deel zal jouw standpunt aanhangen.

quote:
Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde.
We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.

quote:
Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.

Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.

Zo ben ik Nederlander in een latinocultuur. Van beide culturen heb ik iets. Zou ik "omdat we toch allemaal 'hetzelfde' zijn" in een moslimcultuur net zo makkelijk aarden? Of in een Aziatische? Nee, dat kan nu al zeggen, door ervaringen daar.

Multicultuur werkt prima. Mits het een mix is.

En laat dat nu net het probleem in Europa zijn; door de massaimmigratie (anders dan de immigratie voor de jaren 60 van de vorige eeuw) is er een scheve verhouding ontstaan wat de linkse partijen maar niet willen begrijpen.

Die denken dat 87% niet-westerse allochtonen in de Schilderswijk "multicultuur" is. Dat is het door de compleet scheve verhouding juist NIET.

pi_142939852
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde. Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

En religies zijn een belangrijke factor die daarbij extra olie op het vuur gooien, want broederschap onder een klein groepje onder de noemer religie gaat al snel richting haat en wantrouwen naar mensen buiten je eigen groepje/religie. De islam is daarvan een makkelijk voorbeeld, die zit nu in een fase vergelijkbaar met de fase waarin het christendom in de middeleeuwen verkeerde.

In theorie is 1 manier om te voorkomen dat die religie-haat de kop opsteekt, ervoor te zorgen dat iedereen exact dezelfde religie aanhangt, echter is dat niet mogelijk noch is het wenselijk.
De andere mogelijkheid is om de rol van religies te marginaliseren, zoals ind e westerse landen al gebeurd is. Zolang religies niet al te diep kunnen wortelen, maar het meer een soort "hobby" blijft, zal religie ook niet meer zo'n desastreuse rol spelen zoals die nu al doet.
pi_142939948
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:49 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolg :)
Op industriële schaal zoals de Joden in de 2e wereldoorlog? :o

Er zijn talloze andere voorbeelden te bedenken van waar het scheef loopt. Echter de Chinezen in Nederland, daar hoor je bijna nooit wat van. Zij hebben geen last van mij, ik heb geen last van hun, prima zo. :)
pi_142940165
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt. Even tr maken.
Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
pi_142940445
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.

Er is 1 soort (homo sapiens) en verschillende rassen (die steeds meer vermengd worden, weinig mensen zullen nog "raszuiver" zijn door de globalisering), maar er bestaan verschillende culturen/volkeren.

Ga eens de straat op in 100 verschillende landen en vraag in elk land aan 10.000 mensen of ze zich als onderdeel van een cultuur zien. Ik wed dat je van de miljoen antwoorden ongeveer 99% "ja" krijgt en een klein zich als "verheven" ziend deel zal jouw standpunt aanhangen.

[..]

We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.

[..]

Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.

Zo ben ik Nederlander in een latinocultuur. Van beide culturen heb ik iets. Zou ik "omdat we toch allemaal 'hetzelfde' zijn" in een moslimcultuur net zo makkelijk aarden? Of in een Aziatische? Nee, dat kan nu al zeggen, door ervaringen daar.

Multicultuur werkt prima. Mits het een mix is.

En laat dat nu net het probleem in Europa zijn; door de massaimmigratie (anders dan de immigratie voor de jaren 60 van de vorige eeuw) is er een scheve verhouding ontstaan wat de linkse partijen maar niet willen begrijpen.

Die denken dat 87% niet-westerse allochtonen in de Schilderswijk "multicultuur" is. Dat is het door de compleet scheve verhouding juist NIET.
Leuk verhaal.

Soort zoekt soort, volk zoekt volk, traditie zoekt traditie.

Multiculti gaat nooit werken, nergens ter wereld.
pi_142940630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:38 schreef Trebo het volgende:

[..]

Leuk verhaal.

Soort zoekt soort, volk zoekt volk, traditie zoekt traditie.

Multiculti gaat nooit werken, nergens ter wereld.
Naja, tenzij we het anders gaan aanpakken he? :P
Voorbeeldje met de Chinezen in Nederland laat zien dat het ook anders kan :)
pi_142940688
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:14 schreef Proximo het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die daar zo over denkt,

http://www.geenstijl.nl/m(...)erie_en_de_gevo.html

Weliswaar GS, maar de gastcolumn van David Pinto mag er zijn
Ja, hij is natuurlijk heel erg objectief in deze. Zeer geloofwaardig.
pi_142940761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat is geen multicultuur, maar segregatie.

Als er geen beelden zouden verschijnen in de media van schreeuwende haatbaarden en domme mocrotjes, geen Marokkanen oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar we allemaal genuanceerde hoogopgeleide moslims hadden gehad, was de visie op de islam in het onderdeel multicultuur ook heel anders geweest.

pi_142940811
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naja, tenzij we het anders gaan aanpakken he? :P
Maar zijn die nou zo geïntegreerd dan?
Wel eens in Chinatown geweest in New York? Als je daar Engels spreekt kijken ze je aan of ze water zien branden.
Chinezen heb je over de hele wereld, maar nergens zijn ze echt geïntegreerd.
pi_142940847
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geen multicultuur, maar segregatie.

Als er geen beelden zouden verschijnen in de media van schreeuwende haatbaarden en domme mocrotjes, geen Marokkanen oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar we allemaal genuanceerde hoogopgeleide moslims hadden gehad, was de visie op de islam in het onderdeel multicultuur ook heel anders geweest.
Ik denk dat als alle genuanceerde hoogopgeleide moslims nu hier hadden gezeten en het domme haatbaardenvolk nog daar, dat die genuanceerde hoogopgeleiden dan ook geen gezouten kritiek hadden gehad op die haatmoslims :)
pi_142940894
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:48 schreef Trebo het volgende:

[..]

Maar zijn die nou zo geïntegreerd dan?
Wel eens in Chinatown geweest in New York? Als je daar Engels spreekt kijken ze je aan of ze water zien branden.
Chinezen heb je over de hele wereld, maar nergens zijn ze echt geïntegreerd.
Neen, en dat is juist mijn hele punt! En het werkt beter dan de "integratie" van die haatbaardmoslims :)
pi_142940918
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
pi_142940967
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen, en dat is juist mijn hele punt! En het werkt beter dan de "integratie" van die haatbaardmoslims :)
True that.

Maar zie jij het ooit gebeuren dat moslims volledig integreren óf een 'Chinezen'bestaan gaan leiden?
Ik niet..
pi_142941022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:51 schreef Trebo het volgende:

[..]

True that.

Maar zie jij het ooit gebeuren dat moslims volledig integreren óf een 'Chinezen'bestaan gaan leiden?
Ik niet..
Ik zie geen hoop meer voor die groep, maar met de meeste andere groepen lijkt het veel beter gegaan te zijn. Misschien kunnen we daar nog wat van leren? :)
pi_142941036
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Nederland is fucked.
Ja.. :'(

Ik verlang weer naar de jaren 80/90. Wat een land leefden we toen in.. Daar is niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van over.
pi_142941055
quote:
Genuanceerde Verstandige hoogopgeleide moslims mensen blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Fixed. :7

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik verlang weer naar de jaren 80/90. Wat een land leefden we toen in.. Daar is niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van over.
So true. O+

pi_142941091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zie geen hoop meer voor die groep, maar met de meeste andere groepen lijkt het veel beter gegaan te zijn. Misschien kunnen we daar nog wat van leren? :)
Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..
pi_142941093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Trebo het volgende:

[..]

Maar denk dat die offers ons internet wel waard waren :)

SPOILER
pi_142941171
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fixed. :7

[..]

So true. O+
Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.
pi_142941179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Trebo het volgende:

[..]

Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..
Met "wij" bedoel ik alle Nederlandse (legale) inwoners, behalve dan de haatbaardenmoslims.
pi_142941242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.
Idem hier.

pi_142944404
quote:
Originele OP:

[..]

Ik vind het geen overtuigend artikel/overtuigende redenering.
Alleen al de vermelding dat meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie niet zonder gevolgen zijn gebleven.
Ik weet ook wel dat indoctrinatie van pakweg 3000 jaar geleden haar weg vindt. Maar zo oud ben ik zelf helemaal niet. En de belangrijkste geïndoctrineerden, namelijk die van 20 tot 40 jaar oud, al helemaal niet.

De rentree van de islam in Europa (als die al het geval is!) zou de rentree van het antisemitisme betekenen. Ik heb zijn proefschrift niet gelezen, maar als ik het citaat in de OP zie over de beschuldigingen aan het adres van Bolkestein, Fortuin, Jansen etc., heb ik wel erg mijn twijfels. Dit onderbouwen, eist wel heel veel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944417
quote:
Originele OP:

[..]

De rentree van de islam in Europa? Het idee alleen al.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944449
quote:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
pi_142944480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).

Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland :') -), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.

pi_142944494
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).

Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland :') -), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.
Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien. :P
pi_142944513
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten! _O- :W 8)7
pi_142944557
quote:

[..]

Dat zegt hij net: genuanceerde hoog opgeleide moslims (die dus niet de hele dag liggen te bidden) gaan naar een ander land toe waar ze meer tot hun recht komen.
pi_142944562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten! _O- :W 8)7
Volgens mij lees je niet goed.

Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.

Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).

pi_142944610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien. :P
Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.

Nog een positief punt is dat alles het doet (en toch klagen mensen, maar zo zijn wij Hollanders -let op, Kees gaat nu weer flippen- ), alles werkt, de supermarkten zijn een walhalla aan keuzevrijheid, de electronica is spotgoedkoop, er kan gewoon heel veel.

Ook de feestjes mis ik in Nederland, het lange licht in de zomer. Mensen zijn in de zomer relaxed in Nederland.

Meest ideale is zomer in Nederland en winter elders.

pi_142944645
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.

Nog een positief punt is dat alles het doet (en toch klagen mensen, maar zo zijn wij Hollanders -let op, Kees gaat nu weer flippen- ), alles werkt, de supermarkten zijn een walhalla aan keuzevrijheid, de electronica is spotgoedkoop, er kan gewoon heel veel.

Ook de feestjes mis ik in Nederland, het lange licht in de zomer. Mensen zijn in de zomer relaxed in Nederland.

Meest ideale is zomer in Nederland en winter elders.
Dat laatste ben ik niet met je eens, als er al iets fucked hier is, dan zijn het die kleffe zweetzomers wel hier, geef me dan maar dat droge Mediterane klimaat, maar goed...we dwalen af.
pi_142944658
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij lees je niet goed.

Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.

Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk, is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.

En inderdaad: ik ben geen Hollander, dus voel me niet aangesproken.
(Welke halve gare gaat nou onder NAP wonen in de blubber?)
pi_142944676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk,
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

quote:
is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.

pi_142944700
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

[..]

Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
Nou lees jij niet goed: de maximumsnelheid is geen enkele belemmering voor zakendoen. Jij snijdt in een zin, niet ik.

Overigens zijn er in Nederland weinig belemmeringen om zaken te doen, lijkt me. Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
pi_142944714
Maar wat heeft een en ander met de rentree van de islam in Europa te maken?
En nog verder verwijderd: met de vermeende rentree van het antisemitisme?
En wat is er zo erg aan een van beide processen?
pi_142944727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.

"kliko 10 minuten 'te vroeg' :') buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.

Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.

Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.

pi_142944776
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.

"kliko 10 minuten 'te vroeg' :') buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.

Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.

Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.
Heb je het nou over Singapore of over Nederland? Ik herken je geklaag niet, ook niet van verjaardagen of zo.

Naar mijn idee zijn overheidsbemoeienis en misdaadbemoeienis redelijk inwisselbaar. Waar de ene een gat laat vallen, vult de ander in. Betalen en gehoorzamen zul je toch.
pi_142944839
quote:

[..]

Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
pi_142944865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:01 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
Daar heb je wel gelijk in dan.
pi_142945839
Moskeeën: joden in Nederland zijn broeders

Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.

Essalammoskee in Rotterdam. De grootste moskee van Europa.

De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.

De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.

Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.

Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml

[ Bericht 3% gewijzigd door voetbalmanager2 op 01-08-2014 07:30:53 (plaatje toegevoegd) ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:14:47 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142946789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:31 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
Ook in 2014 ben ik er rijk mee geworden.
pi_142950891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.

[ afbeelding ]

De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.

De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.

Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.

Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
Kijk, dit vind ik wel een goed initiatief :)

Alleen ben ik gezien het verleden wel afwachtend of dit een positief resultaat gaat behalen, maar wel goed dat er vanuit die kant ook wat gedaan wordt :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:07:59 #287
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142951109
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.

SPOILER
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_142953176
quote:

[ afbeelding ]

M
quote:

[ afbeelding ]

Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
pi_142962436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

M

[..]

Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
In principe is wat ze verkondigen gewoon common sense en iedereen die rationeel naar de discussie kijkt snapt dat kritiek op Israël en kritiek op zionisten gescheiden moet worden van kritiek op Joden/joden. Helaas is men in dit conflict niet altijd rationeel. Aan beide kanten verwart men kritiek op Israël/zionisme met kritiek op Joden/joden, al dan niet bewust. Je hebt mensen die kritiek op het zionisme als antisemitisme zien en je hebt mensen die kritisch zijn jegens Israël, maar dat uiten door zich te richten op joden.

Er speelt veel emotie en dat maakt dat de discussie niet zuiver gehouden wordt.
pi_142962442
quote:

Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
pi_142962638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
Het is ook nooit goed.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:38:40 #292
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142962851
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.

SPOILER
Verhelderend stukje tekst.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_142962906
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:31 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed.
Ojawel. Geen woorden maar daden
pi_142962945
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:38 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Verhelderend stukje tekst.
^O^
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite". :')

vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:42:27 #295
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142962986
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite". :')
_O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_142963337
Joden zijn weer in de mode :)
pi_142963433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
pi_142963865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:58 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
:{w

Onder elke djellaba minstens een bomgordel verwachten.

Anders ben je een jodenhater.

pi_142979092
-Geen Trouw-

HOAX!

[ Bericht 81% gewijzigd door Specularium op 02-08-2014 01:00:49 ]
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 06:57:38 #300
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142982574
quote:
Waarom is Nederland "fucked" dan?
Geef eens wat voorbeelden...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 07:05:34 #301
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')