abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142825128
Originele OP:

http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml

quote:
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug, schrijft columnist Max Pam. 'In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat.'

Karel van het Reve heeft eens opgemerkt dat direct na de bevrijding het antisemitisme in Nederland sterker was dan voor de oorlog. Hoezeer men Duitsers verafschuwde, de nazipropaganda had kennelijk toch haar werk gedaan. Pas toen beelden uit concentratiekampen vrijkwamen, ebde het antisemitisme weg, om te veranderen in een uitbundig pro-Israël-gevoel. Een tijdje was het jodendom zelfs sexy.

Idealistische jongeren gingen in de kibboets werken en journalist Joop van Tijn wilde zich nog aanmelden bij het Israëlisch leger, toen in 1967 de Zesdaagse Oorlog uitbrak. Gelukkig kwam het er niet van door de kortheid van de veldslag, want met Joop in de gelederen hadden ze die oorlog zeker verloren.

Het antisemitisme is helemaal terug
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug. In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'

Joden als aparte groep om tegen te vechten.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen

Vorig weekend stond in NRC Handelsblad een intrigerend stuk van David Suurmond, die in Leiden cum laude promoveerde op 'de vergelijking tussen nazisme, communisme en islamisme'. Daarin betoogt hij dat jodenhaat nu eenmaal hoort bij de islam. Meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie zijn niet zonder gevolgen gebleven.

De rentree van de islam in Europa betekent de rentree van het antisemitisme. En zo kon je erop wachten: aanslagen op joodse scholen en synagogen, die toch al zijn veranderd in bunkers. Tevens worden types die de Holocaust ontkennen in de moslimwereld als helden ingehaald. De conclusies van Suurmond zijn bikkelhard, maar deze is misschien wel de hardste: 'Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Jansen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk.'

Nauwelijks reactie
In de dagen daarna kwam uit islamitische kring nauwelijks reactie, maar wel drukte NRC brieven af van verschillende emeritus hoogleraren die zich aangesproken voelden. Een brief was van prof. Witkam, die niet ontkent dat Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Sion populaire publicaties zijn in islamitische landen. (Hamas heeft die protocollen zelfs in zijn Handvest opgenomen, hoewel alom bekend is dat het vervalsingen zijn). Maar volgens Witkam is daarmee juist aangetoond dat gaat om 'een boemerangeffect van het Westers antisemitisme'.

Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt. En door maar weer naar het Westen te verwijzen, valt het argument in de naargeestige categorie: dat het mijn schuld is, is eigenlijk jullie schuld.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen. Misschien herinnert u zich de judaïst Pieter van der Horst, die in 2007 een afscheidscollege wilde geven over het antisemitisme in islamitische landen, maar die door het Utrechtse universiteitsbestuur lafhartig werd gecensureerd, zogenaamd omdat zijn lezing 'onwetenschappelijk' zou zijn. Eerherstel graag.

En dan ga ik nu een lekker broodje ham eten, om met wijlen Ischa Meijer te spreken.

Max Pam is columnist van de Volkskrant.
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 20:22:34 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_142825184
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is allemaal wel relatief.

Voornamelijk olie, dat wel. Maar christelijk Afrika heeft meer "recht" het Westen te "haten" dan moslimlanden imo.
Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_142825369
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een kleinigheidje als driehonderd jaar Kruistochten vergeten we maar even.
Het lijkt me net zo onzinnig om in verre verledens te leven als voor de users hier die de moorse bezetting van Spanje en het oprukken van de Ottomanen tot Wenen als leidraad nemen.

Van die Bat Ye'Or sukkels. Die neem jij toch ook niet serieus?

Het is met name een excuus om niet de eigen leiders aan te pakken; het gebrek aan zelfreflectie dat toch zeker sterk in de islam zit.

Daarom was de aanzet (en alleen die helaas) van de Arabische Lente ook zo goed en opvallend. Helaas de ontwikkeling niet bepaald (Moslimbroeders en andere gekkies die de macht kregen).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142825373
Klopt niet. EL matador. Ik denk dat je weinig hebt meegekregen van de kolonisatie van moslimlanden en de wijze hoe ze, na dekolonisatie, de koude oorlog in zijn getrokken. Maar weinigen weten van de massamoorden door de Fransen in Algerije. Weinigen weten hoeveel slachtoffers het dekolonisatie proces van Noord Marokko heeft gekost. Ga zo maar door. Niemand weet dat de spanjaarden daar met gifgas hebben gesmeten.. Allemaal zwarte pagina's on de geschiedenis maar qua geschiedschrijving niet of nauwelijks belicht uit eigenbelang.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825431
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
Maar weinigen weten van de massamoorden door de Fransen in Algerije.
Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.

Toegegeven, jij zal er veel meer van weten dan ik.

quote:
Weinigen weten hoeveel slachtoffers het dekolonisatie proces van Noord Marokko heeft gekost. Ga zo maar door. Niemand weet dat de spanjaarden daar met gifgas hebben gesmeten..
Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.

pi_142825547
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen ik als kind op een zeldzame vakantie naar Frankrijk met pa en ma meewas, werden we aangehouden en gecontroleerd omdat er FIS-terroristen actief waren.

Toegegeven, jij zal er veel meer van weten dan ik.

[..]

Toch denk ik dat subsahara Afrika harder te lijden heeft gehad. Geen excuus of reden, wel een observatie.
Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd. Overigens kent subsahara afrika ook aardig wat moslimlanden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825626
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas nergens op gebaseerd.
Nee, dat zal het zijn. :*

maandag 28 juli 2014 @ 20:35:23 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_142825674
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen observatie het is een vermoeden. Helaas nergens op gebaseerd.
Mwoch, Kijk eens naar Belgisch Kongo...
pi_142825725
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die hele islamitische cultuur toch zo tolereren. Ook ik ken hele aardig moslims, maar dat staat toch los van de complete idioterie die voortkomt uit deze ideologie. Hoe weinig analytisch vermogen moet je hebben om de relatie tussen intolerantie, agressie en de islam niet te zien. Blijft bizar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142825799
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825811
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:37 schreef truthortruth het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die hele islamitische cultuur toch zo tolereren. Ook ik ken hele aardig moslims, maar dat staat toch los van de complete idioterie die voortkomt uit deze ideologie. Hoe weinig analytisch vermogen moet je hebben om de relatie tussen intolerantie, agressie en de islam niet te zien. Blijft bizar.
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.
pi_142825848
quote:

[..]

Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...

De diamanten en olie stroomden gewoon in Westerse zakken.

Opvallend is dan ook de richting van de tegenstand. Op 7/7 en 2 geflipte Nigerianen na zijn er bij mijn weten geen terroristische aanslagen geweest in het VK, terwijl de Britten duidelijk heer en meester waren in het Midden-Oosten (Egypte, Arabisch Schiereiland, Soedan).

9/11 wil ik niet meerekenen en de reactionaire aanslagen op een bezettende VSAmerikaanse macht in Irak en Afghanistan ook niet, maar zijn de VS niet de grootste boeman voor moslims, en niet de eigenlijke bezettende machten?

pi_142825868
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef ADQ het volgende:
En dan kijk ik naar de paus en zie ik ook agressie, intolerantie en bizarre dingen.
Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.
pi_142825882
quote:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie. Het lijkt mij bovendien geen bewijs voor de impliciete stelling dat christelijk afrika zwaarder onder het westen heeft geleden dan niet christelijk afrika.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juli 2014 @ 20:41:53 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_142825909
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kijk eens hoeveel daarover bekend is. Dat maakt nogal wat uit in de observatie.
Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.
pi_142825949
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ow absoluut, religie is daar zeer kenmerkend in. Alleen de actuelle agressie is bij katholieken wat ingedamd.
Wat onzichtbaarder ja. Maar zeker niet beter.
pi_142825964
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zuid-Afrika, Mozambique, Angola...

De diamanten en olie stroomden gewoon in Westerse zakken.

Opvallend is dan ook de richting van de tegenstand. Op 7/7 en 2 geflipte Nigerianen na zijn er bij mijn weten geen terroristische aanslagen geweest in het VK, terwijl de Britten duidelijk heer en meester waren in het Midden-Oosten (Egypte, Arabisch Schiereiland, Soedan).

9/11 wil ik niet meerekenen en de reactionaire aanslagen op een bezettende VSAmerikaanse macht in Irak en Afghanistan ook niet, maar zijn de VS niet de grootste boeman voor moslims, en niet de eigenlijke bezettende machten?
De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826004
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik niet weet hoe het in de rest zat? Geloof me, Belgisch Kongo is één van de ergste voorbeelden van kolonialisme in sub-Sahara Afrika.
Heb ik iets anders gesteld dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826022
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De recente aanslagen hebben niets van doen met de achterlijke gedragingen vam het Westen tijdens de periode van kolonisatie.
Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?

pi_142826149
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij haat "het Westen" ook een beetje he? Net als Xapet. Kunnen jullie samen mooi heimelijk de terroristen steunen want eigenlijk hebben ze wel een goed punt?
Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.

Jij haat moslims he? Misschien kan je samen met breivik wat snode plannetjes bedenken om moslims uit te roeien.

Zelfde manier van reageren..
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826194
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat ik de gedragingen van het westen tijdens de koloniale periode acherlijk noem haat ik het westen.

Jij haat moslims he? Misschien kan je samen met breivik wat snode plannetjes bedenken om moslims uit te roeien.

Zelfde manier van reageren..
Je hapt leuk. :*

Moslims haten, dat kost toch veel teveel nuttige energie?

pi_142826280
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hapt leuk. :*

Moslims haten, dat kost toch veel teveel nuttige energie?
Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826287
En nu weer on-topic, of is mutant01's plannetje om de islam problematiek te ontwijken weer gelukt? (Zo triest).
pi_142826328
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de spiegel die ik je zojuist voorhield heeft gewerkt?
Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.

pi_142826418
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, totaal niet, maar als het jou afhoudt van een vliegtuigkaping, ben ik er blij mee.
Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826491
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus massamoorden en dergelijke zijn helemaal je ding. Aangezien de gedragingen van het Westen gedurende die periode niet als achterlijk bestempeld mogen worden. Weten we dat ook weer.
Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.

Van de geschiedenis moet je m.i. leren, het niet als wapen gebruiken om het heden te verwerken.

Idem met Israel (ontopic); niet het eeuwige gevecht "wie zijn de rechtmatige bewoners van Judea/Palestina" maar "hoe en wat hebben beide partijen de afgelopen tijd gedaan".

Daarin komt Israel toch echt als grotere agressor naar voren dan de Palestijnen.

pi_142826788
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neuh, maar als "het Westen" (oneens, zie discussie met DUTCHKO) "achterlijk" is gebaseerd op de historie, is Mohammed ook een pedofiel.

Van de geschiedenis moet je m.i. leren, het niet als wapen gebruiken om het heden te verwerken.

Idem met Israel (ontopic); niet het eeuwige gevecht "wie zijn de rechtmatige bewoners van Judea/Palestina" maar "hoe en wat hebben beide partijen de afgelopen tijd gedaan".

Daarin komt Israel toch echt als grotere agressor naar voren dan de Palestijnen.
Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.

Verder blijkt maar weer dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik stel namelijk dat de recente aanslagen niets te maken hebben met de gedragingen vsn het westen destijds. Het heeft dan ook niets met haat jegens het westen als oud kolonisator te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142826834
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoevaak hoor je autochtonen dan niet hetzelfde zeggen over de gedragingen van de profeet. Doe je hetzelfde over het westen, dan ben je ineens een potentiële terrorist. Hypocrisie alom.
Eens. Of je bekijkt de geschiedenis consequent, afgemeten naar de tijd, of je beschouwt alles op basis van de huidige moraal. Niet in het ene geval A en het andere B.

Daar wilde ik ook naartoe.

quote:
Verder blijkt maar weer dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik stel namelijk dat de recente aanslagen niets te maken hebben met de gedragingen vsn het westen destijds. Het heeft dan ook niets met haat jegens het westen als oud kolonisator te maken.
Oh ik las je prima hoor. :*

pi_142827058
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:
Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.
pi_142827090
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je maakt het mutant01 echt te makkelijk.
Nee hoor. :*

Maar misschien dat jou de Breivikmethode beter ligt, dat kan.

pi_142827146
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:

Oh ik las je prima hoor. :*
Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827173
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan kan ik je reactie niet plaatsen. Maar goed ik ga verder chillen met al die antisemieten die dit land rijk is.
Doe dat. Ga ik die vreselijke katholieken hier verder uitroeien.

pi_142827174
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee hoor. :*

Maar misschien dat jou de Breivikmethode beter ligt, dat kan.
Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
pi_142827206
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:
Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
Exact, ik dus ook.

maandag 28 juli 2014 @ 21:15:26 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142827242
Hier geen antisemitisme onder de moslims. Voornamelijk een West - Europees probleem. Dus nee. Niet eens met TT.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142827252
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact, ik dus ook.
Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.
pi_142827265
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar daar ben je dan niet erg in geslaagd.
Niet lullig bedoeld, maar dat is dan heel erg jouw mening.

maandag 28 juli 2014 @ 21:17:42 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142827321
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.

Maar wie weet hebben ze het wel over het uitroeien van elkaar. Kan natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142827467
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou nee, ik ben niet zo van geweld. Wel van on-topic discussies en een juiste duiding.
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827614
Vanuit de onderlaag van de islamitische bevolking brengt het weinig goeds hier. Er zijn ook leuke moslims. Wat is wie? Brengt Islam veel goeds? Nee.
pi_142827622
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.

ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.

Dergelijk antisemitisme kan toch niet heden ten dage!!
Allah Al Watan Al Malik
pi_142827986
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
Juiste duiding? Je bedoelt te zeggen jouw duiding. Niet iedereen hoeft mee te gaan in bepaalde zuiver anti islam retoriek. Wanneer leer je dat eens?
Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.
pi_142828120
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:

quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik zag gisteren een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge een nieuwe laag verf geven. Onderhoud... betaald door de staat. Een moslimland.

Dergelijk antisemitisme kan toch niet heden ten dage!!
Onmogelijk, jullie zijn duidelijk aan het hallucineren. :P

Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_142828382
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

[..]

Maar even serieus, antisemitisme is iets wat al eeuwenlang in Europa afspeelt. Beetje jammer om dan de islam hiervan volledig de schuld te geven.
Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
pi_142828462
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:37 schreef Morrigan het volgende:

De schok na wo2 was anders dusdanig groot dat ik nog op school te leren kreeg 'dat nooit meer' . Maar ik begrijp dat in amsterdam west sommige leraren het onderwerp holocaust niet eens meer durven te bespreken. (Gelukkig verft er een moslimman met baard en traditioneel islamitisch hoedje een synagoge, dus dat maakt het dan weer goed...).
pi_142828491
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:
Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 21:49:42 #47
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142828660
Islam? Wat is dat? Over een jaar of 50 bestaat dat bijna niet meer.
Uitgeroeid met wortel en tak w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142829040
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat je weer een compleet ander onderwerp erbij haalde dan het topic. En volgens mij doe je dat express, het onderwerp zelf is nogal gevoelig voor je.
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829089
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het doel van die pro-IS-demonstratie is om te polariseren en te provoceren. Aan jouw reacties te zien is het hen prima gelukt. Wie is hier nu dom.
Inderdaad? Werkt het? Nee. Dan ben ik niet dom.
pi_142829108
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:49 schreef .Exe het volgende:
Islam? Wat is dat? Over een jaar of 50 bestaat dat bijna niet meer.
Uitgeroeid met wortel en tak w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
pi_142829161
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het ging toch over Palestijnen? Oh Nee! Over zeuren en zieken. In dit land waar men het oh zo makkelijk heeft.
pi_142829189
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het uitroeien daarvan gaat dan weer tot meer fundamentalisme en dergelijke leiden.
Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.
pi_142829245
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:43 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Onzin. Men is er als bepaalde moslims erg duidelijk mee bezig. Niet de normale Nederlander. Maar dat is ook zo knap van die demonstraties. Het werkt averechts. En men heeft het zelf niet door. Hoe dom moet je dan zijn?
Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829302
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent echter diegene die hapt. Die Isis leden zijn zich bewust van de nefatieve reacties en weerslag daarvan op moslims in het algemeen. Feitelijk gebruiken ze die negatieve weerslag, zoals je reacties in het vorige topic, om naïeve moslims mee te krijgen in hun retoriek dat ongelovigen of westerlingen het slechtste met hen voor hebben. Ze lijken dom, ze gedragen zich dom, maar ze weten prima het spel te spelen.
Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:04:50 #55
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142829342
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan moeten die ook geslacht worden, met wortel en tak.
Het houdt een keer op met de nuance w/
pi_142829349
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:00 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat bedoelt wordt waarschijnlijk is dat dat geloof dan niet meer echt zal spelen. Men zal eens wakker worden. Dat neem ik ook aan.
Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829386
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Welk spel? Het je enorm dom voor doen in Europa? Dat lukt. Waar zit de catch dan? Men is dom.
De catch is dat jij het werk voor hun doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142829402
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Knap hoe je mij beticht van het veranderen van omderwerp, terwijl ik louter op iemand reageerde die dat aspect naar boven bracht. Dat kan elke retard zien en nalezen in het vorige topic. Behalve jij dan. Nog knapper is om dan de discussie op de persoon te spitsen en diegene betichten van allerlei gevoeligheden. Well done.
Je kan natuurlijk ook kiezen om niet te reageren en on topic te reageren.
pi_142829421
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Getuige zijn spoiler is dat niet wat er staat. Doet er verder niet toe. Mensen die denken dat de Islam over 50 jaar niet bestaat leven in fantasieland.
Het maakt zichzelf grotendeels kapot. Mensen die nadenken keren zich al af. En ik ken de leuke moslims. Die gaan gewoon mee met de flow van normaal zijn. Dan kan je nog moslim zijn. Maar niet streng. Dat stopt. Dat is echt achterlijk.
pi_142829455
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De catch is dat jij het werk voor hun doet.
Nee. Dat men dom is. En daarom woont men in achterstandwijken. En ik niet. Men past hier niet inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')