Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk, is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed.
Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.
Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk,
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.quote:is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.
Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.
Nou lees jij niet goed: de maximumsnelheid is geen enkele belemmering voor zakendoen. Jij snijdt in een zin, niet ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.
[..]
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Heb je het nou over Singapore of over Nederland? Ik herken je geklaag niet, ook niet van verjaardagen of zo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.
"kliko 10 minuten 'te vroeg'buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.
Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.
Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.
Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Daar heb je wel gelijk in dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 03:01 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
Ook in 2014 ben ik er rijk mee geworden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:31 schreef Trebo het volgende:
[..]
Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
Kijk, dit vind ik wel een goed initiatiefquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moskeeën: joden in Nederland zijn broeders
Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.
[ afbeelding ]
Essalammoskee in Rotterdam. De grootste moskee van Europa.
De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Mquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.
[ afbeelding ]
De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
In principe is wat ze verkondigen gewoon common sense en iedereen die rationeel naar de discussie kijkt snapt dat kritiek op Israël en kritiek op zionisten gescheiden moet worden van kritiek op Joden/joden. Helaas is men in dit conflict niet altijd rationeel. Aan beide kanten verwart men kritiek op Israël/zionisme met kritiek op Joden/joden, al dan niet bewust. Je hebt mensen die kritiek op het zionisme als antisemitisme zien en je hebt mensen die kritisch zijn jegens Israël, maar dat uiten door zich te richten op joden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
M
[..]
Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is ook nooit goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.Verhelderend stukje tekst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite".
Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:58 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
Waarom is Nederland "fucked" dan?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |