abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142944658
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij lees je niet goed.

Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.

Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk, is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.

En inderdaad: ik ben geen Hollander, dus voel me niet aangesproken.
(Welke halve gare gaat nou onder NAP wonen in de blubber?)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk,
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

quote:
is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142944700
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

[..]

Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
Nou lees jij niet goed: de maximumsnelheid is geen enkele belemmering voor zakendoen. Jij snijdt in een zin, niet ik.

Overigens zijn er in Nederland weinig belemmeringen om zaken te doen, lijkt me. Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944714
Maar wat heeft een en ander met de rentree van de islam in Europa te maken?
En nog verder verwijderd: met de vermeende rentree van het antisemitisme?
En wat is er zo erg aan een van beide processen?
pi_142944727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.

"kliko 10 minuten 'te vroeg' :') buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.

Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.

Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142944776
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.

"kliko 10 minuten 'te vroeg' :') buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.

Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.

Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.
Heb je het nou over Singapore of over Nederland? Ik herken je geklaag niet, ook niet van verjaardagen of zo.

Naar mijn idee zijn overheidsbemoeienis en misdaadbemoeienis redelijk inwisselbaar. Waar de ene een gat laat vallen, vult de ander in. Betalen en gehoorzamen zul je toch.
pi_142944839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
pi_142944865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:01 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een hoogopgeleid iemand de hele dag aan het bidden is, dat wordt ook niet verwacht van zo'n persoon. Verder is Nederland fucked als het zo doorgaat, etnische rellen, hogere belastingen (vooral voor de mensen met hogere inkomen), kut politiek en de rij is nog lang. Er zijn genoeg landen waar je als hoogopgeleide beter en chiller kunt leven, waarom zou men dat niet doen dan?
Daar heb je wel gelijk in dan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_142945839
Moskeeën: joden in Nederland zijn broeders

Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.

Essalammoskee in Rotterdam. De grootste moskee van Europa.

De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.

De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.

Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.

Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml

[ Bericht 3% gewijzigd door voetbalmanager2 op 01-08-2014 07:30:53 (plaatje toegevoegd) ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:14:47 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142946789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:31 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
Ook in 2014 ben ik er rijk mee geworden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142950891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend.

[ afbeelding ]

De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.

De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. 'Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.

Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. 'Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk', aldus de schriftelijke verklaring.

Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
Kijk, dit vind ik wel een goed initiatief :)

Alleen ben ik gezien het verleden wel afwachtend of dit een positief resultaat gaat behalen, maar wel goed dat er vanuit die kant ook wat gedaan wordt :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:07:59 #287
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142951109
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_142953176
quote:

[ afbeelding ]

M
quote:

[ afbeelding ]

Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
pi_142962436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

M

[..]

Mooi initiatief! Vooral omdat het om autoriteitsfiguren gaat. Legt nét wat extra gewicht in de weegschaal.
In principe is wat ze verkondigen gewoon common sense en iedereen die rationeel naar de discussie kijkt snapt dat kritiek op Israël en kritiek op zionisten gescheiden moet worden van kritiek op Joden/joden. Helaas is men in dit conflict niet altijd rationeel. Aan beide kanten verwart men kritiek op Israël/zionisme met kritiek op Joden/joden, al dan niet bewust. Je hebt mensen die kritiek op het zionisme als antisemitisme zien en je hebt mensen die kritisch zijn jegens Israël, maar dat uiten door zich te richten op joden.

Er speelt veel emotie en dat maakt dat de discussie niet zuiver gehouden wordt.
pi_142962442
quote:

Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
pi_142962638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Algemeen bekend dat men daar naar buiten toe iets anders vertelt dan naar binnen toe.
Het is ook nooit goed.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:38:40 #292
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142962851
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Fair and balanced artikeltje van Geenstijl over mogelijke mishandelhoax van joodse vrouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhelderend stukje tekst.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_142962906
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:31 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed.
Ojawel. Geen woorden maar daden
pi_142962945
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:38 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Verhelderend stukje tekst.
^O^
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite". :')

vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:42:27 #295
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142962986
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
KoosVogels: "nee, GeenStijl doet niet aan waarheidsvinding, baggerwebsite". :')
_O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_142963337
Joden zijn weer in de mode :)
pi_142963433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
pi_142963865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:58 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, ik kom altijd in de moskee en ze hebben niks te verbergen.
:{w

Onder elke djellaba minstens een bomgordel verwachten.

Anders ben je een jodenhater.

pi_142979092
-Geen Trouw-

HOAX!

[ Bericht 81% gewijzigd door Specularium op 02-08-2014 01:00:49 ]
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 06:57:38 #300
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142982574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Waarom is Nederland "fucked" dan?
Geef eens wat voorbeelden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')