abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142911083
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globali
Joh?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:13:52 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142911611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:46 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ze zijn zeker problematisch dat ontkent men zeker niet, het probleem wordt ook in de moskeeën aangekaart maar het lijkt er gewoon op dat veel Marokkaanse ouders lak hebben aan hetgeen wat de imam benoemd. Dat weet ik omdat ik vaak in de moskee kom, dit probleem wordt zeker aangekaart. Veel ouders hebben moeite met het opvoeden van hun kinderen, ze weten niet hoe zij hun kinderen in een westerse maatschappij moeten opvoeden omdat ze vaak onwetende bergbewoners waren. (serieus) veel Immigranten (marokkaanse) komen uit berggebied.
Klopt.
De overgang is gewoon te groot voor deze mensen.
Men begrijpt lekaars cultuur niet en wenst zich niet aan te passen.
En dat geeft spanningen.....
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:20:36 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_142911620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Dven het volgende:
Moskee staat hier overigens naast de synagoge. Zie de mannetjes zelfs babbelen met elkaar.

Maar wie weet hebben ze het wel over het uitroeien van elkaar. Kan natuurlijk.
Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:36:49 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142911652
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Balkanmoslims drinken vaak gewoon en zijn van een totaal andere orde dan Salafistische haatbaarden. Hoewel je in Bosnie nog wel wat haatimport over hebt t.g.v. de oorlog.
Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:38:02 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142911655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Aha, nu weet ik weer wie jij bent, kloon van gebande: Globali
Ja nu je het zegt. Even tr maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:43:31 #231
396550 Richestorags
pi_142911672
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Totaal niet relevant. Rentree islam is dus in ieder geval niet de oorzaak van de rentree van homofobie en meer van dat soort geneuzel.
Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeft :D
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:12:48 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142912985
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jawel, dat de moslims op de Balkan relaxter zijn dan haatbaarden (o.a.) omdat ze de leer wat minder strikt nemen, wil niet zeggen dat het niet gelinkt is. Of wou je zeggen dat de homofobie en de recentelijke achterlijke grondwetswijziging in Kroatie niet met de RK kerk van doen heeft en de homofobie in Servie niets met de Orthodoxe kerk van doen heeft :D
Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:05:13 #233
396550 Richestorags
pi_142914100
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Noem mij alsjeblieft even de verschillen tussen de Orthodoxe kerk in Servie en Bulgarije. Ben ik zelf namelijk niet zo goed van op de hoogte.
Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:
http://inserbia.info/toda(...)ex-republika-srpska/
http://wiwibloggs.com/201(...)balkan-floods/50988/
http://www.pravoslavie.ru/english/70783.htm

Kan je Kroatisch / Servisch lezen?

Dan nog deze:
http://www.vesti-online.c(...)rinej-Ovo-je-strasno
http://www.index.hr/black(...)ta-zlobe/747752.aspx

Heb je een fijne voedingsbodem voor haat en nationalisme vanuit de kerk :'). Of deze artikelen:

http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank/ERR7_isidora.pdf
http://druzboslovnerazprave.org/clanek/pdf/2013/73/5/
http://www.theguardian.co(...)bia-gay-pride-parade

Natuurlijk heeft homofobie niet puur een religieuze inslag, vaak zijn sociaal-economische omstandigheden (slechte zoals in Servië) een voedingsbodem voor haat, maar de haatbaarden hier in Nederland komen ook niet bepaald uit de beste sociaal-economische posities.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:16:03 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142914351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben zelf bepaald geen expert in de Orthodoxe leer maar met uitspraken als deze:
http://inserbia.info/toda(...)ex-republika-srpska/
http://wiwibloggs.com/201(...)balkan-floods/50988/
http://www.pravoslavie.ru/english/70783.htm

Kan je Kroatisch / Servisch lezen?

Dan nog deze:
http://www.vesti-online.c(...)rinej-Ovo-je-strasno
http://www.index.hr/black(...)ta-zlobe/747752.aspx

Heb je een fijne voedingsbodem voor haat en nationalisme vanuit de kerk :'). Of deze artikelen:

http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank/ERR7_isidora.pdf
http://druzboslovnerazprave.org/clanek/pdf/2013/73/5/
http://www.theguardian.co(...)bia-gay-pride-parade

Natuurlijk heeft homofobie niet puur een religieuze inslag, vaak zijn sociaal-economische omstandigheden (slechte zoals in Servië) een voedingsbodem voor haat, maar de haatbaarden hier in Nederland komen ook niet bepaald uit de beste sociaal-economische posities.
Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:19:44 #235
396550 Richestorags
pi_142914443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Punt is dat de kerken niet zo veel verschillen terwijl Bulgarije een bijzonder tolerant land is, ook ten opzichte van homo's. Dus het zal niet zomaar aan die kerk liggen.
Dat ben ik met je eens, maar als de cultuur al niet homovriendelijk is en de omstandigheden ook niet bijzonder goed zijn, dan zie je dat de kerk gewoon een kwalijke invloed heeft. In Oekraïne en Rusland heeft de Orthodoxe kerk ook een aanzwengelende werking op de homofobie. Het is niet de enige factor, maar het is niet alsof het totaal geen rol van betekenis speelt.
pi_142933312
In Brussel krijg je als Turk een pistol tegen je hoofd van een Marokkaan of 1 of ander Arabier. En je kan er niks aan doen dan erin mee gaan. Brussel is een 'warzone' aan het worden. En dit begint zich langzaam aan te verspreiden over het land. Ook in bepaalde Franse steden voel je je gewoon NIET veilig met tientallen Algerien om je heen. 'Vroeger' inde 90s was dat nog geen probleem. Als klein kind heb ik dat helemaal niet als probleem ervaren.

Sinds 2001 , 11 september met het instorten van de Twintowers lijkt alles verdwenen te zijn. Ineens werden mensen bewust van 'moslims'. Ik had een vriend uit Irak (meedere) en we hebben samen van alles gedaan. Niemand die raar keek. Na de aanslagen was (voor mij en hem Ali) alles voorbij.

Ik heb van mijn grootmoeder ( Russisch/ Tataarse Turk) altijd te horen gekregen : " een multi-culturele samenleving bestaat niet,het is een illusie. Volkeren moeten zich niet mengen met elkaar"

Altijd vond ik haar kortzichtig en teveel gericht op haar eigen afkomst. En zelfs racistisch. Maar ik begin (als geboren Nederlander) serieus in te zien dat ze gelijk heeft.

Een multiculturele samenleving is een fata morgana. Niet mogelijk.

Ps: dit betekent niet dat ik een rascist ben wat betreft 'minderheden' en dat ik ga stemmen op een pipo , alleen dat mijn beeld van een multiculturele samenleving niet meer bestaat. Mede dankzij de media die ene grote rol heeft gespeeld in mijn beeldvorming jegens minderheden en in mindere mate mijn eigen ervaringen. Ondanks ik heel veel Arabische vrienden heb en we ontzettend goed met elkaar kunnen omgaan en ik laatst nog een Mimouna heb bijgewoond met lekker Marokaans eten , muziek en kleding en hoe prachtig dit is om te zien, vind ik een multiculturele samenleving niet haalbaar.
pi_142933841
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:50 schreef Shokirbek85 het volgende:
In Brussel krijg je als Turk een pistol tegen je hoofd van een Marokkaan of 1 of ander Arabier. En je kan er niks aan doen dan erin mee gaan. Brussel is een 'warzone' aan het worden. En dit begint zich langzaam aan te verspreiden over het land. Ook in bepaalde Franse steden voel je je gewoon NIET veilig met tientallen Algerien om je heen. 'Vroeger' inde 90s was dat nog geen probleem. Als klein kind heb ik dat helemaal niet als probleem ervaren.

Sinds 2001 , 11 september met het instorten van de Twintowers lijkt alles verdwenen te zijn. Ineens werden mensen bewust van 'moslims'. Ik had een vriend uit Irak (meedere) en we hebben samen van alles gedaan. Niemand die raar keek. Na de aanslagen was (voor mij en hem Ali) alles voorbij.

Ik heb van mijn grootmoeder ( Russisch/ Tataarse Turk) altijd te horen gekregen : " een multi-culturele samenleving bestaat niet,het is een illusie. Volkeren moeten zich niet mengen met elkaar"

Altijd vond ik haar kortzichtig en teveel gericht op haar eigen afkomst. En zelfs racistisch. Maar ik begin (als geboren Nederlander) serieus in te zien dat ze gelijk heeft.

Een multiculturele samenleving is een fata morgana. Niet mogelijk.

Ps: dit betekent niet dat ik een rascist ben wat betreft 'minderheden' en dat ik ga stemmen op een pipo , alleen dat mijn beeld van een multiculturele samenleving niet meer bestaat. Mede dankzij de media die ene grote rol heeft gespeeld in mijn beeldvorming jegens minderheden en in mindere mate mijn eigen ervaringen. Ondanks ik heel veel Arabische vrienden heb en we ontzettend goed met elkaar kunnen omgaan en ik laatst nog een Mimouna heb bijgewoond met lekker Marokaans eten , muziek en kleding en hoe prachtig dit is om te zien, vind ik een multiculturele samenleving niet haalbaar.
Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.

En de Chinezen in Nederland dan? Heb ik nooooit last van :)
pi_142934046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.

Verkeerd voorbeeld derhalve.

Verder vereist multiculturalisme dat de gevestigde orde daar ook voor openstaat. Dat is ook nog niet optimaal.
pi_142934174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daar noem je een groep. Blinken die uit in integratie? Neuh. Gasten hebben een eigen community. Jij hebt geen last van de Chinezen, de Chinezen wel.

Verkeerd voorbeeld derhalve.

Verder vereist multiculturalisme dat de gevestigde orde daar ook voor openstaat. Dat is ook nog niet optimaal.
Ik gaf geen voorbeeld voor integratie, ik gaf een voorbeeld hoe 2 groepen mensen elkaar ook -geen- last kunnen bezorgen :)

Dit werkt tenminste wel, zo, iedereen happy :D

Edit: Ik vind het niet zo gek dat ze liever geen mohammed willen, dat zijn de mensen die constant in het nieuws komen bijvoorbeeld wegens het in elkaar slaan van homo's en van mensen die een andere mening toebedeeld zijn
pi_142934320
Multikul werkt prima, zolang het:
- goed gemixed is
- op vrijwillige basis is

Als je het niet gelooft; kijk eens bij een gemiddeld groot bedrijf.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142937882
Is een grote illusie multiculturele samenleving. En dit zeg ik als een persoon met 'gemixte' achtergrond.
pi_142938156
quote:
12s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
Multikul werkt prima, zolang het:
- goed gemixed is
- op vrijwillige basis is

Als je het niet gelooft; kijk eens bij een gemiddeld groot bedrijf.
Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.

Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde. Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.

We leven in een enorme illusie.
pi_142938296
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je linkt multiculti en "warzone" aan elkaar.

Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolg :)
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:14:41 #244
155616 Proximo
For god, king & country
pi_142939508
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:40 schreef Shokirbek85 het volgende:
Is een grote illusie multiculturele samenleving. En dit zeg ik als een persoon met 'gemixte' achtergrond.
Je bent niet de enige die daar zo over denkt,

http://www.geenstijl.nl/m(...)erie_en_de_gevo.html

Weliswaar GS, maar de gastcolumn van David Pinto mag er zijn
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_142939769
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen volkeren bestaan. Ze bestaan alleen omdat WIJ dat zelf hebben gemaakt. Er is maar 1 : de mens. Zolang mensen elkaar niet als eenheid zien zoals de natuur dat doet zal het alleen maar erger worden.
Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.

Er is 1 soort (homo sapiens) en verschillende rassen (die steeds meer vermengd worden, weinig mensen zullen nog "raszuiver" zijn door de globalisering), maar er bestaan verschillende culturen/volkeren.

Ga eens de straat op in 100 verschillende landen en vraag in elk land aan 10.000 mensen of ze zich als onderdeel van een cultuur zien. Ik wed dat je van de miljoen antwoorden ongeveer 99% "ja" krijgt en een klein zich als "verheven" ziend deel zal jouw standpunt aanhangen.

quote:
Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde.
We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.

quote:
Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

Natuur ziet geen Russen , Muslims of Duitsers. Zij (natuur) houdt geen rekening met 'etniciteit' of onze (gemaakte) grenzen.

Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.

Zo ben ik Nederlander in een latinocultuur. Van beide culturen heb ik iets. Zou ik "omdat we toch allemaal 'hetzelfde' zijn" in een moslimcultuur net zo makkelijk aarden? Of in een Aziatische? Nee, dat kan nu al zeggen, door ervaringen daar.

Multicultuur werkt prima. Mits het een mix is.

En laat dat nu net het probleem in Europa zijn; door de massaimmigratie (anders dan de immigratie voor de jaren 60 van de vorige eeuw) is er een scheve verhouding ontstaan wat de linkse partijen maar niet willen begrijpen.

Die denken dat 87% niet-westerse allochtonen in de Schilderswijk "multicultuur" is. Dat is het door de compleet scheve verhouding juist NIET.

pi_142939852
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Multi cultureel is dus een illusie omdat die niet bestaat. We zijn allemaal hetzelfde. Zolang dit niet wordt gezien door mensen en geaccepteerd wordt de afstand alleen maar groter en groter en nationalisme groter en groter en groter.

En religies zijn een belangrijke factor die daarbij extra olie op het vuur gooien, want broederschap onder een klein groepje onder de noemer religie gaat al snel richting haat en wantrouwen naar mensen buiten je eigen groepje/religie. De islam is daarvan een makkelijk voorbeeld, die zit nu in een fase vergelijkbaar met de fase waarin het christendom in de middeleeuwen verkeerde.

In theorie is 1 manier om te voorkomen dat die religie-haat de kop opsteekt, ervoor te zorgen dat iedereen exact dezelfde religie aanhangt, echter is dat niet mogelijk noch is het wenselijk.
De andere mogelijkheid is om de rol van religies te marginaliseren, zoals ind e westerse landen al gebeurd is. Zolang religies niet al te diep kunnen wortelen, maar het meer een soort "hobby" blijft, zal religie ook niet meer zo'n desastreuse rol spelen zoals die nu al doet.
pi_142939948
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:49 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Mijn familie wordt in China door hen wel gediscrimeerd met pure genocide tot gevolg :)
Op industriële schaal zoals de Joden in de 2e wereldoorlog? :o

Er zijn talloze andere voorbeelden te bedenken van waar het scheef loopt. Echter de Chinezen in Nederland, daar hoor je bijna nooit wat van. Zij hebben geen last van mij, ik heb geen last van hun, prima zo. :)
pi_142940165
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt. Even tr maken.
Jij had steenrijk kunnen worden in WWII
pi_142940445
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me aantoonbaar onjuist.

Er is 1 soort (homo sapiens) en verschillende rassen (die steeds meer vermengd worden, weinig mensen zullen nog "raszuiver" zijn door de globalisering), maar er bestaan verschillende culturen/volkeren.

Ga eens de straat op in 100 verschillende landen en vraag in elk land aan 10.000 mensen of ze zich als onderdeel van een cultuur zien. Ik wed dat je van de miljoen antwoorden ongeveer 99% "ja" krijgt en een klein zich als "verheven" ziend deel zal jouw standpunt aanhangen.

[..]

We zijn nu juist allemaal verschillend! Dat is het grote probleem, collectivisten.

[..]

Dat de Natuur dat niet ziet klopt, maar we leven natuurlijk in gemeenschappen.

Zo ben ik Nederlander in een latinocultuur. Van beide culturen heb ik iets. Zou ik "omdat we toch allemaal 'hetzelfde' zijn" in een moslimcultuur net zo makkelijk aarden? Of in een Aziatische? Nee, dat kan nu al zeggen, door ervaringen daar.

Multicultuur werkt prima. Mits het een mix is.

En laat dat nu net het probleem in Europa zijn; door de massaimmigratie (anders dan de immigratie voor de jaren 60 van de vorige eeuw) is er een scheve verhouding ontstaan wat de linkse partijen maar niet willen begrijpen.

Die denken dat 87% niet-westerse allochtonen in de Schilderswijk "multicultuur" is. Dat is het door de compleet scheve verhouding juist NIET.
Leuk verhaal.

Soort zoekt soort, volk zoekt volk, traditie zoekt traditie.

Multiculti gaat nooit werken, nergens ter wereld.
pi_142940630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:38 schreef Trebo het volgende:

[..]

Leuk verhaal.

Soort zoekt soort, volk zoekt volk, traditie zoekt traditie.

Multiculti gaat nooit werken, nergens ter wereld.
Naja, tenzij we het anders gaan aanpakken he? :P
Voorbeeldje met de Chinezen in Nederland laat zien dat het ook anders kan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')