abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142941091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zie geen hoop meer voor die groep, maar met de meeste andere groepen lijkt het veel beter gegaan te zijn. Misschien kunnen we daar nog wat van leren? :)
Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..
pi_142941093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja.. :'(

Ik verlang weer naar de jaren 80/90. Wat een land leefden we toen in.. Daar is niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van over.
Maar denk dat die offers ons internet wel waard waren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142941171
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fixed. :7

[..]

So true. O+
Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.
pi_142941179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Trebo het volgende:

[..]

Wie is wij? De Nederlanders? De Moslims zouden daar wat van kunnen leren ja..
Met "wij" bedoel ik alle Nederlandse (legale) inwoners, behalve dan de haatbaardenmoslims.
pi_142941242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik zit al jaren niet meer in Nederland en dat bevalt me goed. Nederland is wel goed om je studie mee te bekostigen maar that's it.
Idem hier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142944404
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:

http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml

[..]

Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
Ik vind het geen overtuigend artikel/overtuigende redenering.
Alleen al de vermelding dat meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie niet zonder gevolgen zijn gebleven.
Ik weet ook wel dat indoctrinatie van pakweg 3000 jaar geleden haar weg vindt. Maar zo oud ben ik zelf helemaal niet. En de belangrijkste geďndoctrineerden, namelijk die van 20 tot 40 jaar oud, al helemaal niet.

De rentree van de islam in Europa (als die al het geval is!) zou de rentree van het antisemitisme betekenen. Ik heb zijn proefschrift niet gelezen, maar als ik het citaat in de OP zie over de beschuldigingen aan het adres van Bolkestein, Fortuin, Jansen etc., heb ik wel erg mijn twijfels. Dit onderbouwen, eist wel heel veel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944417
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:

http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml

[..]

Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
De rentree van de islam in Europa? Het idee alleen al.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142944449
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef De_Ilias het volgende:
Genuanceerde hoogopgeleide moslims blijven niet meer in Nederland (dat is mijn ervaring), die gaan vaker naar een ander land toe. Nederland is fucked.
Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_142944480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederland is niet fucked, er wordt alleen iets meer van je verwacht hier dan de hele dag met je kont omhoog richting Mekka te gaan liggen lallen.
Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).

Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland :') -), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142944494
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland is anders wel in staat dé motor van de economie; de (ondernemende) middenklasse, zo enorm te pesten (al dan niet met flitspalen) dat als je eenmaal meer van de wereld hebt gezien en geen harde reden hebt om te blijven, haar hoogopgeleide mensen wegjaagt (al dan niet met torenhoge belastingen of straattuig dat niet aangepakt wordt).

Ik ben zelf weggegaan om positieve motieven (wilde naar Latijns-Amerika -en ging daarom naar Duitsland :') -), maar ik begrijp mensen die "er genoeg van hebben" heel heel goed.
Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien. :P
pi_142944513
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten! _O- :W 8)7
pi_142944557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zegt hij net: genuanceerde hoog opgeleide moslims (die dus niet de hele dag liggen te bidden) gaan naar een ander land toe waar ze meer tot hun recht komen.
pi_142944562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Flitspalen! Wat een reden om een land te verlaten! _O- :W 8)7
Volgens mij lees je niet goed.

Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.

Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).

pi_142944610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach wat zal ik zeggen...misschien laat ik me graag naaien. :P
Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.

Nog een positief punt is dat alles het doet (en toch klagen mensen, maar zo zijn wij Hollanders -let op, Kees gaat nu weer flippen- ), alles werkt, de supermarkten zijn een walhalla aan keuzevrijheid, de electronica is spotgoedkoop, er kan gewoon heel veel.

Ook de feestjes mis ik in Nederland, het lange licht in de zomer. Mensen zijn in de zomer relaxed in Nederland.

Meest ideale is zomer in Nederland en winter elders.

pi_142944645
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ik begrijp Nederlanders die niet weggaan ook heel goed. Nederland is een extreem makkelijk land. Leuk detail; verpakkingen van levensmiddelen. Toen ik in Duitsland woonde (net over de grens, maar het was echt Duitsland) merkte ik dat.

Nog een positief punt is dat alles het doet (en toch klagen mensen, maar zo zijn wij Hollanders -let op, Kees gaat nu weer flippen- ), alles werkt, de supermarkten zijn een walhalla aan keuzevrijheid, de electronica is spotgoedkoop, er kan gewoon heel veel.

Ook de feestjes mis ik in Nederland, het lange licht in de zomer. Mensen zijn in de zomer relaxed in Nederland.

Meest ideale is zomer in Nederland en winter elders.
Dat laatste ben ik niet met je eens, als er al iets fucked hier is, dan zijn het die kleffe zweetzomers wel hier, geef me dan maar dat droge Mediterane klimaat, maar goed...we dwalen af.
pi_142944658
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij lees je niet goed.

Het is de algemene controlemaatschappij. In Nederland is de sociale vrijheid echt niet zo groot als je denkt. Ja, je kan met veren in je reet over straat als je dat zou willen, maar dat bedoel ik niet.

Flitspalen zijn echt een terreur, omdat Nederlanders zo mobiel zijn. En omdat het nut nergens op slaat (geld vangen en niet gevaarlijke wegen veiliger maken).
Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk, is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.

En inderdaad: ik ben geen Hollander, dus voel me niet aangesproken.
(Welke halve gare gaat nou onder NAP wonen in de blubber?)
pi_142944676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik lees heel goed. Ik snap wel dat je verhaal eigenlijk gaat over de regeltjes in Nederland, maar je flitspalen zijn een zinloze vergelijking. Je houden aan de maximumsnelheid is helemaal niet moeilijk,
Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

quote:
is geen enkele belemmering voor zakendoen en vergroot wel de veiligheid van jezelf en je klanten. Een maximumsnelheid is een zinvolle beperking voor ieders veiligheid.

Nu begin je over de sociale vrijheid. Tja, daar heb ik nou echt geen last van: het kan me echt geen ene fuck schelen wat mensen over mij roddelen.
Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.

pi_142944700
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is de controle. Oeh, rijd ik niet te hard, oeh staat er geen agent die me bekeurt omdat ik door rood fiets (en goed kijk of er niks aankomt), etc.

[..]

Er is geen enkele belemmering voor zakendoen. Sja, dan verschillen we van mening.
Nou lees jij niet goed: de maximumsnelheid is geen enkele belemmering voor zakendoen. Jij snijdt in een zin, niet ik.

Overigens zijn er in Nederland weinig belemmeringen om zaken te doen, lijkt me. Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
pi_142944714
Maar wat heeft een en ander met de rentree van de islam in Europa te maken?
En nog verder verwijderd: met de vermeende rentree van het antisemitisme?
En wat is er zo erg aan een van beide processen?
pi_142944727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Met name corruptie is een schaars verschijnsel.
Dat is een heel goed iets natuurlijk. Maar er zijn genoeg landen waar dat ook laag is en toch niet zo'n controlestaat.

"kliko 10 minuten 'te vroeg' :') buiten gezet?" = hoppa 50 euro boete.

Dat soort gezeik, wat niets met veiligheid of nuttige controle te maken heeft.

Burgertje pesten is het. Als je dat niet meer om je heen hebt, merk je de bevrijding pas echt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')