In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homofobie is nooit weggegaan, dus kan het geen rentree maken. Anti-semitisme/Anti-Joods jammergenoeg wel.
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:24 schreef Marzoen het volgende:
[..]
In de jaren tachtig en negentig en wat verder waren homo's geen echt probleem volgens mij. Nu wel weer. Dan heeft iemand anders een probleem.
In de jaren 70 en 80 keken we met enig wantrouwen naar die afwijkende figuren maar de muziek was populair en zo lang ze niemand lastig vallen was het best in NLquote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
Misschien verkeer ik in andere kringen dan. Ik zie bij autochtonen weinig homo haat. Dat mensen er misschien moeite mee hebben dat kan. Zelfs dat merk ik niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Homo's zijn nog niet altijd geliefd. Dat men toleranter is geworden zegt niet dat de homofobie sterk is gedaald. Velen hebben er hekel aan en willen niet eens in de buurt zijn van homo's en/of er naar kijken. En het zijn niet eens allochtonen, maar autochtonen.
Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:40 schreef rakotto het volgende:
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat een complete onzin. In de jaren '70 en '80 is actief tolerantie en homeacceptatie in het onderwijs opgenomen. En die invloed zie je nog steeds. Amsterdam was jarenlang homo hoofdstad van de wereld, dat is nu wel anders.
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
Ook niet waar. In Thailand is men bijv. toleranter. Ook t.o. omgebouwde mensen. Behalve de moslims daar natuurlijk. Maar die hebben altijd ruzie en problemen met iedereen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat je wat op school krijgt en dat iets in de media constant leuk is wil niet zeggen dat het geaccepteerd/goed is in de maatschappij. Men is wel toleranter in Nederland in vergelijking met de hele wereld, maar zeker niet 100% of 90% naar mijn idee.
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een groot fan van multicultureel, maar ook een tegenstander van de islam ideologie. Mag dat ook?
Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.
Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.
Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.
Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
Natuurlijk is dat jammer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik merk dat minder tolerant worden ook aan mijzelf. Toch is dat jammer.
Het kan wat vervelend zijn voor mensen die wél normaal doen. Maar die ergeren zich meestal ook enorm aan het geimporteerde tuig. Het vreemde is vaak ook dat dat tuig zich zo totaal niet zo zou kunnen gedragen in 'eigen'land.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat jammer.
Maar het herzien van mijn mening en standpunten was op een gegeven moment niet te vermijden.
Ik moest me aanpassen aan de realiteit.
Er is dan ook geen goede mix.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:
Ik was toen ik jonger was heel tolerant en heel open naar andere culturen , zag ze als interessant en had het idee dat er wellicht een win-win situatie kon ontstaan.
Na ruim 20 jaar wonen in Den Haag en de doorgeslagen idiotie van het gedogen en paaien van kansloze bevolkingsgroepen die zich hier komen vestigen te hebben meegemaakt ben ik er persoonlijk echt zo goed als klaar mee.
Met de intocht en nesteling van de laagopgeleide Oostblokshit in mijn stad en wijk als bijna laatste druppel in de emmer.
Teveel shit komt er met de paar goede hardwerkende mensen (ja natuurlijk die zijn er!) mee naar binnen om het maar keer op keer te bestempelen als een verrijking.
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Marzoen het volgende:
Er zijn prima mixen mogelijk. Zie normale wijken.
Het probleem ontstaat o.a. doordat men (sommige groepen zoals bepaalde Marokkanen) allemaal bij elkaar blijft wonen. Dát met het totaal niet op willen opvoeden van kinderen is een nare en gevaarlijke mix.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
Daarom ben ik anti-zionisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:41 schreef truthortruth het volgende:
Absoluut. Daarom ben ik ook geen tegenstander van multicultureel, wel een tegenstander van een intolerante idealogie.
Alleen zo jammer dat je dan wel die intolerante religie support.quote:
Kijk, we worden op onze wenken bediend:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.
Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
Je hebt toch ook een eigen mening? Ik zat op het Amsterdam College van Ostadestraat. Dat daar veel tuig zat maakt van mij nog geen tuig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
100% zal het nooit zijn, en zelfs 90% vind ik al hoog en prima. Echter dit is wel wat anders dan het acceptatie percentage binnen de islam en dat heeft nu zijn directe invloed.
Als je in Amsterdam op school zit met een meerderheid aan moslims en al je vrindjes roepen dat homos vies zijn, dan is de kans groot dat je dat over neemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |