abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142855536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?
pi_142855552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom willen jullie eigenlijk een hoofddoek?
Het is een religieuze verplichting.
pi_142855586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.

Of jij geintegreerd bent verder weet ik niet. In elk geval schrijf je normaal Nederlands.
pi_142855599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:23 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.

De Islam werkt niet. Dat heb ik in vele landen gezien. Sommige moslims zijn zeker normaal. Voor de rest gaat het meestal om en over dwang. Nooit anders gezien.
Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.

Het spijtige met systemen, hoe perfect ze ook mogen zijn als concept, is dat ze bestuurd moeten worden door mensen. En het feit dat mensen niet perfect zijn maakt het al lastig.
pi_142855647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Jij wil.......maar het is haar keuze. In mijn wereld werkt dat anders. Daarom ben ik ook geboren en getogen in het westen. Als zij dat werkelijk wil zie ik geen probleem.

Of jij geintegreerd bent verder weet ik niet. In elk geval schrijf je normaal Nederlands.
Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?
pi_142855671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Excuus, je had het inderdaad niet over wegsturen. Mijn fout.

Het spijtige met systemen, hoe perfect ze ook mogen zijn als concept, is dat ze bestuurd moeten worden door mensen. En het feit dat mensen niet perfect zijn maakt het al lastig.
Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.
pi_142855672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:24 schreef De_Ilias het volgende:
Het is een religieuze verplichting.
Dat is het niet. Het is een cultureel fenomeen maar in geen Hadith terug te vinden.
pi_142855688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Leuk voor je
pi_142855691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het is een cultureel fenomeen maar in geen Hadith terug te vinden.
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.
pi_142855710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dan vraag ik jou graag de volgende vraag; Wanneer ben je geïntegreerd? Kan je dat voor mij definiëren?
Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
pi_142855763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in de Koran.
Neuh, de juiste interpretatie is dat ze hun tieten moeten bedekken.
pi_142855767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ja. Want op zich is geloof niet slecht. Het gaat erom wat bepaalde mensen je aanpraten. En juist DIE mensen volgen de regels die men preekt vaak niet. Kijk naar de RK kerk en misbruik van kinderen. Ik kom zel uit een RK gezin. Wat een geneuzel.
Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijven ;) )

Zelf las ik de qur'an en ik moet zelf toegeven dat deze mij totaal niet schockeerde. Voor ik het boek las had ik daar een mening over die gebaseerd was op de media verslaggeving, maar ja hoe kan het ook anders... een paar verzen uit de context quoteren doet veel.
pi_142855771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat gaat vooral om taal en het erkennen van wetten. Mijn ex is een allochtoon. Is die werkelijk geintegreerd? Volgens mij wel. Maar het blijft een Thai
Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
pi_142855812
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Exact, zijn net de figuren met de meeste macht die verleid worden door de duivel (om even in de geloofssfeer te blijven ;) )

Zelf las ik de qur'an en ik moet zelf toegeven dat deze mij totaal niet schockeerde. Voor ik het boek las had ik daar een mening over die gebaseerd was op de media verslaggeving, maar ja hoe kan het ook anders... een paar verzen uit de context quoteren doet veel.
Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?
pi_142855815
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Zolang men Nederlands spreekt (minimaal zijn best doet om het te leren) en zich houdt aan de wetten van het land, spreken we dan over een geïntegreerd iemand? Of ben je ook nog verplicht om bepaalde Hollandse cultuur aspecten over te nemen in je dagelijkse leven?
Nee, je gewoon aan de wet houden moet genoeg zijn.
pi_142855820
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.
pi_142855840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:

[..]

De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.
pi_142855906
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.
pi_142855921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:31 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik ken zelf de Koran niet maar daar ligt het probleem ook niet echyt denk ik. Het gaat meer over Isis figuren denk ik. Maar ben je werkelijk streng moslim?
Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.
En neen, ik ben zelfs geen moslim.

Ik interesseer me sinds kort wel erg in religie en filosofie, dat wel.
pi_142855934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:32 schreef Marzoen het volgende:

[..]

De taal leren en kennen als je hier woont en blijft wonen is normaal.
Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.
pi_142855965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Tja, dat zijn extreme figuren zoals je die in elk geloof/groep wel vindt.
En neen, ik ben zelfs geen moslim.

Ik interesseer me sinds kort wel erg in religie en filosofie, dat wel.
In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.

Interesse hebben is prima. Kijk ook eens naar Boeddhisme.
pi_142855970
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Handig maar niet "gewoon". Zat mensen die hier jaren wonen en werken en alleen Engels spreken. Ik vind het geen verplichting. Het maakt het alleen makkelijker voor die persoon als hij de taal wel leert.
Dat zijn dan geen Nederlanders met een NL paspoort neem ik aan?
pi_142856006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef Marzoen het volgende:

[..]

In bepaalde wijken zie je dat groeien. Daarom ook die aanhang van bijv. Isis. Het totaal aso zijn maar wel roepen dat je moslim bent. Ik ken het zelf uit Amsterdam.

Interesse hebben is prima. Kijk ook eens naar Boeddhisme.
Waar in Amsterdam? In Amsterdam heb je weinig tot geen ISIS aanhang, die zitten vooral in Den haag.
pi_142856014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Oke dat is dan gebaseerd op jouw persoonlijke mening denk ik, want het leren van Nederlands is toch wel een minimale verplichting voor iemand die een Nederlandse nationaliteit wilt aanvragen? (hoop ik wel uiteraard) Het is raar om als Nederlander (NL paspoort bezitter) geen Nederlands te beheersen.
Weet ik niet sommige Friezen spreken ook geen normaal Nederlands.
pi_142856056
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:38 schreef Tem het volgende:
Weet ik niet sommige Friezen spreken ook geen normaal Nederlands.
En dat is oké?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')