En voor debiel zijn........lijkt mij passen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Tegen alles dat geen Islam is, maar vooral anti-Joods.
Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:01 schreef Marzoen het volgende:
Men neemt banen weg. Men drinkt vaak teveel. Ook achter het stuur. Zeker dat laatste heb ik veel moeite mee.
Mensen willen over het algemeen juist wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:58 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Maar dan niet neem ik aan. Je kan weinig doen aan een wijk als mensen niet willen.
Inderdaad. Er ligt geen ideologie achter. Men drinkt gewoon veel. Daarnaast heb je geloven die hier niet passen. Of je moet zeer gematigd zijn. De meeste mensen uit het deel islamitische familie van mij drinkt gewoon alcohol bijv. Dat is ook voor de moslims die dat niet doen geen probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe erg een probleem dat is. Maar er zit in ieder geval geen fundament achter, het zijn geen gedragingen die voortkomen uit een ideologie en dus eenvoudiger aan te passen, zeker een nieuwe generatie.
Wat is er mis met hoofddoekjes?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar een mix vind ik ook gewoon meer culturen. Nu is het vaak de nederlandse en de islamitische cultuur. Er zijn nogal wat meer culturen dan alleen die twee. In de kansenwijken zie je winkelcentra met gewoon 90% hoofddoekjes, dat vind ik niet multicultureel.
Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Wat is er mis met hoofddoekjes?
Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.
Feit is wel dat vele Westerse normen en waarden gewoon rot zijn.
An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat is er mis met hoofddoekjes?
Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.quote:Daarbij betekent integreren ook niet je eigen identiteit weggooien, al zouden velen dat natuurlijk graag zien.
Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etcquote:Feit is wel dat vele Westerse normen en waarden gewoon rot zijn.
Bron?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen willen over het algemeen juist wel.
Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt,
Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:11 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Is dat laatste een feit? Komt men daarom hier wonen? Ik denk eerder dat het andersom is. Waarom radicaliseren zoveel jonge moslims hier? Ga dan in een islamitisch land wonen. Dat doet en durft men niet. Hier is het makkelijk. Afrikaanse moslims, zoals in mijn familie, hebben ook 0 respect voor dat soort westerse 0 figuren die zeggen islamitisch te zijn.
Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Dan zit er niks anders op dan een lidmaatschap van de VARA.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef De_Ilias het volgende:
Integreren is ook weer zo'n onzin term met weinig inhoud. Ik vind van mezelf dat ik niet eens hoef te integreren (zie: assimileren) want ik ben hier geboren en getogen. Hoe ik mezelf gedraag of kleed is een persoonlijke keuze die je in Nederland mag hebben zolang het gepaard gaat met jezelf houden aan de regels die Nederland voorschrijft. Zolang men zich aan de regels houdt en "meedraait" met de maatschappij heeft niemand of iets het voor het zeggen om te spreken over "integreren". Nee ik wil geen carnaval vieren met m'n familie, nee ik wil geen kerstboom thuis met kerst, nee ik wil niet dat zwarte piet mijn kindjes thuis "blij" maken, nee ik wil geen kaas voor mijn gasten klaarleggen, nee ik wil geen bier in mijn koelkast hebben, nee ik wil niet dat mijn vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, nee ik wil niet zonder baard mezelf tentoonstellen, nee ik wil geen "morguh" in mijn mond nemen s'ochtends vroeg om de mensen te begroeten ik zeg gewoon "goedemorgen" en zo is de rij nog lang.
Dat is ook triest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ooops deze stop je er ff snel tussen....triest.
Het is geen verplichting een hoofddoek te dragen voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
An sich zou er niets mis mee zijn, ware het niet dat het een verplichting is geworden.
[..]
Als die identiteit betekent dat je andere mensen niet tolereert in de prullenbak ermee inderdaad.
[..]
Ja, belachelijk al die tolerantie richting homo sexualiteit, vrouwen die niet uitgehuwelijkt worden, vrij in religieuze keuzes, geen kledingregels etc etc
Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Dat men hier komt wonen heeft er vooral mee te maken dat men zijn behoeften wil bevredigen. Met name de behoefte veiligheid en zekerheid. (zie Piramide van Maslow)
Daarna komt zelfontplooiing etc...
Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Maar dat kan en mag toch ook allemaal? Zonder probleem.
Probleem is dat de auto total loss is natuurlijk. Daarvoor zou je dan dus eigenlijk bij zij de Koran hebben samengesteld moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Natuurlijk zijn er ook slechte moslims, net zoals er slechte Christenen en slechte Joden zijn.. maar haal een heilig boek en de gelovigen ervan nooit door elkaar. Dat is net hetzelfde als de chauffeur en de auto door elkaar halen.. Als een chauffeur crasht dan ligt de schuld bij hem en niet bij de auto.
Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:18 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan moet men een minder grote mond hebben over deze maatschappij. Als het niet bevalt.....ga je weg. Zo simpel is het. Ik ga ook niet in Iran wonen.
Op wie stem jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
Ja uiteraard, maar volgens pvv en rechtse nederlanders ben ik dus niet goed en moet ik me integreren. Waarom dan?
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:20 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Als JIJ bepaald dat jouw vrouw een hoofddoek moet dragen klopt er iets niet. Voor de rest ga jij je gang maar. Maar ik ben dan ook geen PVV aanhanger.
Niks mis met een hoofddoek, een burka is al een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het is logisch dat mijn vrouw ook akkoord gaat dat ze een hoofddoek draagt, ik dwing haar daar niet in. Het is haar persoonlijke keuze. Maar dit is voor veel Nederlanders al een reden om te beweren dat ik niet geïntegreerd ben en dat ik mezelf meer moet aanpassen aan de Nederlandse "normen".
Ik heb het niet over mensen wegsturen. Tot die conclusie moet men zelf komen. Een islamitische plicht zelfs.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:21 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten in Nederland, dat is net het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Verder moet er altijd dialoog zijn en is het wegzenden van mensen nooit goed, je verlegt het probleem enkel maar. Maar zolang de islam als het kwade wordt afgeschilderd door de media zal je altijd twee kampen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |