• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik vind het maar raar dat er nu ineens marachaussee heen moet. Het is nu al een week later ....
Het was of afwachten wat diplomatie kon doen (en een week wachten zorgt er dus voor dat Rusland met ons mee doet), of met blind militair ingrijpen een soeverein land binnenvallen waarbij je eigenlijk de garantie hebt dat Rusland tegenover je staat.
Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik vind het maar raar dat er nu ineens marachaussee heen moet. Het is nu al een week later ....
D'r valt ook niks meer te onderzoeken dan alleen nog maar de rest van de lijken terugvinden en opruimen. Al de belangrijke aanwijzingen zijn al meegenomen en vernietigd door de rebellen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik vind het maar raar dat er nu ineens marachaussee heen moet. Het is nu al een week later ....
Is beter zo anders was Amerika zich er ook mee gaan bemoeien.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Wel kwalijk dat die OVSE gasten die in het rampgebied lopen in ieder geval tot vandaag geen idee hadden wanneer de Nederlandse experts eens zouden komen. Communiceer dan.
Mag ik jou en de crew hier eens even een bedankje geven voor de, op tijden redelijke moeilijke, goede orde te houden hier! Puik werk!
* wijst naar crew en users! Die, pluim!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Ach laat dat toch alstublieft toe. Zolang het bij grappen en grollen en zijstraten blijft, who geeft een neuk. Ieder zijn manier om hier mee om te gaan. Zolang de trollen maar het respect hebben om, voorlopig iig, uit deze reeks weg te blijven.
Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Rabieluh het volgende: Wel kwalijk dat die OVSE gasten die in het rampgebied lopen in ieder geval tot vandaag geen idee hadden wanneer de Nederlandse experts eens zouden komen. Communiceer dan.
Ik vond dat verhaal niet heel sterk ook trouwens van die OVSE..maar wel raar inderdaad aangezien NL de leiding neemt.
Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Rabieluh het volgende: Wel kwalijk dat die OVSE gasten die in het rampgebied lopen in ieder geval tot vandaag geen idee hadden wanneer de Nederlandse experts eens zouden komen. Communiceer dan.
Ja, leek me ook niet zo moeilijk. "Hoi, Nederlanders we hebben Borodai gevonden, wil je contact met ons opnemen"
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef MakkieR het volgende: Is het niet een beetje vreemd dat de marechaussee er ongewapend heen gaat. Hier lopen politieagenten toch ook niet ongewapend rond?
Zijn ook geen politie. Is het rampen identificatie team.
Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef MakkieR het volgende: Is het niet een beetje vreemd dat de marechaussee er ongewapend heen gaat. Hier lopen politieagenten toch ook niet ongewapend rond?
Ja is ook een stuk veiliger. Want nu zijn het tegen over die separatisten net parkeerwachters.
Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef MakkieR het volgende: Is het niet een beetje vreemd dat de marechaussee er ongewapend heen gaat. Hier lopen politieagenten toch ook niet ongewapend rond?
Ja vond ik in de eerste instantie ook vreemd. Maar de gewapende bescherming gaat Nederland eerst voorleggen bij de VN.
Mag ik jou en de crew hier eens even een bedankje geven voor de, op tijden redelijke moeilijke, goede orde te houden hier! Puik werk!
Eensch. Het wordt tijd de crew voor te dragen als het nieuwe bestuur van de Vrije Republiek Donetsk.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Marechaussee zijn toch synoniem voor militaire politie?
Ze hebben, zo lees ik het, verschillende afdelingen daar. Dit zijn wel de juist mensen voor deze ramp. Ook forensische experts: uit de link:
"Met de komst van het Landelijk Team Forensische Opsporing (LTFO) kunnen met één druk op de knop alle forensisch specialisten van Nederland worden opgeroepen. Specialisten die werken bij de regionale politiekorpsen, het Korps landelijke politiediensten (KLPD), en het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) én de Koninklijke Marechaussee (KMar). Het team bestaat in totaal uit ruim 130 medewerkers, onder wie de specialisten van het Rampen Identificatie Team (RIT) en het Samenwerkingsverband Forensisch Onderzoek Bomexplosies (SFOB). Vanaf de oprichting van het LTFO maken deze twee teams integraal deel uit van de nieuwe organisatie.
Werkwijze
Herman Troost is forensisch onderzoeker bij de KMar en lid van het RIT: "Rampen als de Bijlmer of Enschede, maar ook de brand in het cellencomplex op Schiphol of de nieuwjaarsbrand in Volendam zijn voorbeelden van situaties waarbij inzet van het LTFO mogelijk is. Het team kan ook in het buitenland aan de slag, bij rampen zoals de tsunami of de aanslagen in London of Beiroet. Dit gebeurt in opdracht van de minister van Justitie, op verzoek van de minister van Buitenlandse Zaken. Bij een incident in Nederland kan de korpschef van de betreffende regio het LTFO inschakelen."
Volgens mij worden die 40 marechaussee totaal niet serieus genomen daar. ik zeg waar jij lopen moet of anders schiet ik je te pletter zegt de separatist.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wet iemand die dichter bij Eindhoven stond / spotters of er misschien ook militairen in die vlucht stapten? Of vliegen dat soort vluchten altijd 'blind'
Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef superworm het volgende: Nemen ze hun blauwe (ongewapende) tanks/armored vehicles ook mee, dat zou fantastisch zijn
Heet dat dan niet gewoon panservoertuig ? (geen idee wat de definitie van tank is hoor)
Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef MakkieR het volgende: Is het niet een beetje vreemd dat de marechaussee er ongewapend heen gaat. Hier lopen politieagenten toch ook niet ongewapend rond?
Nee, dat geeft aan dat je daar bent met een doel. En dat doel is niet provoceren en geweld uitlokken.
Op donderdag 24 juli 2014 23:24 schreef MakkieR het volgende: Volgens mij worden die 40 marechaussee totaal niet serieus genomen daar. ik zeg waar jij lopen moet of anders schiet ik je te pletter zegt de separatist.
Misschien is luisteren of lezen verstandig. Ze gaan daar niet heen voor de beveiliging.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op donderdag 24 juli 2014 23:24 schreef MakkieR het volgende: Volgens mij worden die 40 marechaussee totaal niet serieus genomen daar. ik zeg waar jij lopen moet of anders schiet ik je te pletter zegt de separatist.
Onzin... Buiten ons beeld zijn al lang zaken afgestemd.
Op donderdag 24 juli 2014 23:26 schreef Collide het volgende: Is het btw niet verstandiger eerst de beveiliging te regelen voordat je nog meer mensen er heen stuurt.
Hoe lang wil je nog wachten met het zoeken van de rest van de lichamen dan?
Op donderdag 24 juli 2014 23:26 schreef Collide het volgende: Is het btw niet verstandiger eerst de beveiliging te regelen voordat je nog meer mensen er heen stuurt.
Dan duurt het nog langer. Het duurt nu al (te) lang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Ze hebben, zo lees ik het, verschillende afdelingen daar. Dit zijn wel de juist mensen voor deze ramp. Ook forensische experts: uit de link:
"Met de komst van het Landelijk Team Forensische Opsporing (LTFO) kunnen met één druk op de knop alle forensisch specialisten van Nederland worden opgeroepen. Specialisten die werken bij de regionale politiekorpsen, het Korps landelijke politiediensten (KLPD), en het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) én de Koninklijke Marechaussee (KMar). Het team bestaat in totaal uit ruim 130 medewerkers, onder wie de specialisten van het Rampen Identificatie Team (RIT) en het Samenwerkingsverband Forensisch Onderzoek Bomexplosies (SFOB). Vanaf de oprichting van het LTFO maken deze twee teams integraal deel uit van de nieuwe organisatie.
Werkwijze
Herman Troost is forensisch onderzoeker bij de KMar en lid van het RIT: "Rampen als de Bijlmer of Enschede, maar ook de brand in het cellencomplex op Schiphol of de nieuwjaarsbrand in Volendam zijn voorbeelden van situaties waarbij inzet van het LTFO mogelijk is. Het team kan ook in het buitenland aan de slag, bij rampen zoals de tsunami of de aanslagen in London of Beiroet. Dit gebeurt in opdracht van de minister van Justitie, op verzoek van de minister van Buitenlandse Zaken. Bij een incident in Nederland kan de korpschef van de betreffende regio het LTFO inschakelen."
Eindelijk eens een posting die wat bijdraagt aan de discussie. Om te kunnen beoordelen of het een goed of slecht plan is van onze regering, moet je weten om wat voor soort mensen het gaat en wat voor soort mensen je anders daar naartoe zou kunnen sturen. Het is een groot gebied, er is veel mankracht nodig en het moeten mensen zijn die tegen erbarmelijke omstandigheden zijn opgewassen. Wellicht voldoet deze groep mensen (ik zeg bewust niet 'militairen') daar het meest aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Misschien is luisteren of lezen verstandig. Ze gaan daar niet heen voor de beveiliging.
Het was toch al duidelijk dat de onderzoekers niet een stap verder konden komen, mede omdat zij zich bedreigd voelen onder de separatisten. Hoe moet ik dit dan anders gaan zien, ik denk niet dat de separatisten zich anders gaan gedragen tegenover de ongewapende marechaussee.
Eindelijk eens een posting die wat bijdraagt aan de discussie. Om te kunnen beoordelen of het een goed of slecht plan is van onze regering, moet je weten om wat voor soort mensen het gaat en wat voor soort mensen je anders daar naartoe zou kunnen sturen. Het is een groot gebied, er is veel mankracht nodig en het moeten mensen zijn die tegen erbarmelijke omstandigheden zijn opgewassen. Wellicht voldoet deze groep mensen (ik zeg bewust niet 'militairen') daar het meest aan.
Ik lees dat het echte forensische experts zijn. En dat is precies wat we daar nodig hebben.
Het was toch al duidelijk dat de onderzoekers niet een stap verder konden komen, mede omdat zij zich bedreigd voelen onder de separatisten. Hoe moet ik dit dan anders gaan zien, ik denk niet dat de separatisten zich anders gaan gedragen tegenover de ongewapende marechaussee.
Die oud-commandant van de KMAR zei dus dat die mannen er juist op gespecialiseerd zijn om in dat soort situaties door middel van communicatie verder te komen, maar ook om tijdig achteruit te stappen als het toch uit de hand dreigt te lopen. Ik heb er wel vertrouwen in.
Het was toch al duidelijk dat de onderzoekers niet een stap verder konden komen, mede omdat zij zich bedreigd voelen onder de separatisten. Hoe moet ik dit dan anders gaan zien, ik denk niet dat de separatisten zich anders gaan gedragen tegenover de ongewapende marechaussee.
Ze zeiden vandaag dat we heel welkom zijn, ook met gewapende militairen. Serieus!
Het was toch al duidelijk dat de onderzoekers niet een stap verder konden komen, mede omdat zij zich bedreigd voelen onder de separatisten. Hoe moet ik dit dan anders gaan zien, ik denk niet dat de separatisten zich anders gaan gedragen tegenover de ongewapende marechaussee.
De sepetaristen zullen er alles aan doen om de crashsite niet in handen te laten vallen van het Westen.. alleen dat feit is natuurlijk al schuld bekennen.
Ik lees dat het echte forensische experts zijn. En dat is precies wat we daar nodig hebben.
Ik heb ook begrepen dat je ze meer moet zien als 'werkers' en niet als 'militairen'. In die eerste hoedanigheid is het ook veel beter te begrijpen dat ze er ongewapend naartoe gaan. Dat is inderdaad niet zonder risico, maar dat geldt toch voor alle personen die je daar anders naartoe zou sturen?
De regering kan het ook nooit goed doen, lijkt het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik heb ook begrepen dat je het meer moet zien als 'werkers' en niet als 'militairen'. In die eerste hoedanigheid is het ook veel beter te begrijpen dat ze er ongewapend naartoe gaan. Dat is inderdaad niet zonder risico, maar dat geldt toch voor alle personen die je daar anders naartoe zou sturen?
De regering kan het ook nooit goed doen, lijkt het wel.
Ik zie het meer als 'verkenners' voor latere missies, of deels in ieder geval.
Ik heb ook begrepen dat je ze meer moet zien als 'werkers' en niet als 'militairen'. In die eerste hoedanigheid is het ook veel beter te begrijpen dat ze er ongewapend naartoe gaan. Dat is inderdaad niet zonder risico, maar dat geldt toch voor alle personen die je daar anders naartoe zou sturen?
De regering kan het ook nooit goed doen, lijkt het wel.
Ik had er eerst een hard hoofd in, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik dit de juiste groep experts vind. Vind dat NL heel goed doorpakt.
Ze zeiden vandaag dat we heel welkom zijn, ook met gewapende militairen. Serieus!
Hartstikke fijn, maar ik zou liever helemaal geen separatisten zien bij de rampplek als 'onze' mensen daar zijn. Hoe welkom we ook zijn, als er een paar individuen tussen zitten die er anders over denken heb je al een probleem.
Ik zie het meer als 'verkenners' voor latere missies, of deels in ieder geval.
Ik weet niet precies wat ze er gaan doen, maar ik las ergens over een combinatie met 'onderzoekers'. Dat impliceert volgens mij dat de marechaussee er onder andere is om te doen wat de lokale mijnwerkers daar voorheen deden. Maar dat is maar mijn indruk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Hartstikke fijn, maar ik zou liever helemaal geen separatisten zien bij de rampplek als 'onze' mensen daar zijn. Hoe welkom we ook zijn, als er een paar individuen tussen zitten die er anders over denken heb je al een probleem.
Die oud-commandant van de KMAR zei dus dat die mannen er juist op gespecialiseerd zijn om in dat soort situaties door middel van communicatie verder te komen, maar ook om tijdig achteruit te stappen als het toch uit de hand dreigt te lopen. Ik heb er wel vertrouwen in.
Het was toch al duidelijk dat de onderzoekers niet een stap verder konden komen, mede omdat zij zich bedreigd voelen onder de separatisten. Hoe moet ik dit dan anders gaan zien, ik denk niet dat de separatisten zich anders gaan gedragen tegenover de ongewapende marechaussee.
Daarom is er ook een VN-resolutie in de maak die de beveiliging gaat regelen.
Nog langer wachten daarop kan eigenlijk niet, dus gaan ze nu naar de rampplek met dat team. Het feit dat ze een militaire achtergrond hebben is prima, maar ze gaan nu vooral als forensisch experts. Het zijn een soort verkenners.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Ze zeiden vandaag dat we heel welkom zijn, ook met gewapende militairen. Serieus!
Dat interview is al van maandag, toen ook al uitgezonden. Dus als dat echt zo is, dan hadden we er al dagen geleden kunnen zijn. Wat jij volgens mij zelf al opmerkte, dat kan hij wel willen, maar wat vinden de mannetjes op het veld?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik hoop dat het de juiste keuze is, maar wat ik een beetje weet van de Russen is, dat er maar een manier is om met deze figuren te communiceren. Het zijn niet bepaald vredelievende pacifisten daar.
Ik lees dat het echte forensische experts zijn. En dat is precies wat we daar nodig hebben.
Ergens in de buurt van die post had ik al een link geplaatst naar de wereldbekende wapenfeiten van ons RIT. Dus ja, het zijn rasechte experts die dingen vinden op plekken waar andere experts niet kijken.
En de kans dat we daar ooit nog resten van vinden is zeker klein?
Daarvan zouden gisteren 16 lichamen al gevonden zijn, maar daar heb ik vandaag niets meer over gehoord. Van sommige mensen zal sowieso niets meer te vinden zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Bij het wrak liggen nog 16 lichamen. Verder zijn er nog veel lichaamsdelen niet geborgen en wat er in dat grote gebied nog verspreid ligt is erg onduidelijk. De lichamen die nu al geborgen zijn waren redelijk intact of makkelijk samen te stellen. Voor een hoop andere lichamen geld dat helaas niet.
Ik weet niet precies wat ze er gaan doen, maar ik las ergens over een combinatie met 'onderzoekers'. Dat impliceert volgens mij dat de marechaussee er onder andere is om te doen wat de lokale mijnwerkers daar voorheen deden. Maar dat is maar mijn indruk.
Zoeken en hun ogen op de omgeving en rebellen houden.
En de kans dat we daar ooit nog resten van vinden is zeker klein?
Dat is toch allemaal speculatie. Het is onduidelijk hoeveel individuele personen er in die 203 (zoveel waren het er geloof ik) lijkzakken zitten. Daarnaast is het vooralsnog onduidelijk of er überhaupt nog 16 lijken zijn gevonden. En dáárnaast is het onduidelijk wat de reddingswerkers allemaal gemist hebben aan menselijke resten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dat interview is al van maandag, toen ook al uitgezonden. Dus als dat echt zo is, dan hadden we er al dagen geleden kunnen zijn. Wat jij volgens mij zelf al opmerkte, dat kan hij wel willen, maar wat vinden de mannetjes op het veld?
Eindelijk eens een posting die wat bijdraagt aan de discussie. Om te kunnen beoordelen of het een goed of slecht plan is van onze regering, moet je weten om wat voor soort mensen het gaat en wat voor soort mensen je anders daar naartoe zou kunnen sturen. Het is een groot gebied, er is veel mankracht nodig en het moeten mensen zijn die tegen erbarmelijke omstandigheden zijn opgewassen. Wellicht voldoet deze groep mensen (ik zeg bewust niet 'militairen') daar het meest aan.
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Nee, ik ben het met deze oplossing eens. Dus ongewapende kmar-specialisten. Laat die maar eens buiten het zoeken naar mensen ook een beetje observeren wat er nu precies gaande is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Hoe kom je erbij dat dit beveiliging is? Het zijn rampen-experts.
Daarvan zouden gisteren 16 lichamen al gevonden zijn, maar daar heb ik vandaag niets meer over gehoord. Van sommige mensen zal sowieso niets meer te vinden zijn.
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen. Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik
Ik denk dat ze eerst op de resolutie gehamerd hebben, maar toen bleek dat dat toch te lang ging duren toch besloten om nu eerst de experts te sturen. Temeer omdat de Maleisiers nu ook redelijk ongeschonden kunnen werken.
Ik heb het idee dat die resolutie al in kannen en kruiken is, anders zouden ze dit zo niet doen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Lijkt erop dat Timmermans het is geweest die ervoor gezorgd heeft dat
[..]
Ja bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet (zo ver) naar achteren kan.
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen. Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
Oh absoluut, maar ik vind ook dat je wel realistisch moet blijven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende: ereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinneren
Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Dit. En laten we eerlijk wezen, als er boven Spaans Baskenland of Noord Ierland iets soortgelijks met een Russisch vliegtuig was gebeurd, dan zouden we verontwaardigd zijn als Rusland een team zou willen sturen dat de boel wel even zou gaan beveiligen.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
Ik heb de indruk dat de sfeer/veiligheid, mede door druk (ook van Rutte) op Poetin, beter geworden is de afgelopen dagen. Geen idee of ze er drie dagen geleden ook naartoe hadden gekund. Kan ik niet beoordelen.
Volgens mij heeft Timmermans vandaag in Kiev op charismatische wijze op de emoties van de rebellen ingepraat en daarmee deze regelingen weten te bewerkstelligen. In smetteloos Russisch.
quote:
Timmermans hoopvoller
Minister Timmermans is voor het eerst hoopvoller over medewerking van pro-Russische separatisten aan het bergen van de menselijke resten. Dat zei Timmermans op een persconferentie in Kiev.
"Ik heb de indruk dat het eindelijk ook tot de separatisten is doorgedrongen dat het een kwestie van medemenselijkheid is om te zorgen dat alle menselijke resten worden geborgen'', zei Timmermans. "Mijn voorzichtige indruk is dat er medewerking van de separatisten zal zijn om dat te realiseren.''
Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.
Van die seatguru faq:
quote:
What does it mean if a seat is colored Red for "Poor Seat"?
A seat colored red is meant to alert travelers that the seat should be avoided. Usually, it has multiple poor qualities, such as no window, limited recline or legroom, reduced seat width, etc. If you place your mouse over the seat in question, comments will appear to explain why it is a poor seat.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
Dat is dus idd een beetje hetzelfde als wat ik net al zei. Alles uit en afstellen vanwege het motto:"Het moet veilig zijn", vervolgens alsnog enkel "onderzoekers" sturen na een week, wat al binnen 3 dagen had kunnen gebeuren imo.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen.
Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.
Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.
Hmm ja bruikbaar DNA materiaal daaruit krijgen is idd vrij lastig lijkt me. Had daar nog niet aangedacht.
Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.
Hm ja, even over het hoofd gezien. Daar hebben jullie gelijk in.
Dit. En laten we eerlijk wezen, als er boven Spaans Baskenland of Noord Ierland iets soortgelijks met een Russisch vliegtuig was gebeurd, dan zouden we verontwaardigd zijn als Rusland een team zou willen sturen dat de boel wel even zou gaan beveiligen.
Die gebieden zijn totaal niet te vergelijken, ook al kan het daar onrustig zijn hebben ze toch een redelijk functionerend bestuur, en gewoon een dagelijkse gang van zaken. Geen rebellen met ondersteuning van een wereldmacht en bv beschikking over SAM's
Ik weet vrijwel zeker dat een substantieel deel van de mensen nog minutenlang in leven was totdat ze de grond raakten. Echt vreselijk als je eraan denkt.
Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt.. Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.
Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Een deel van je overlevingskans is logischerwijs afhankelijk van je mogelijkheid om het vliegtuig te verlaten, maar dat geldt alleen maar in situaties waar het vliegtuig überhaupt verlaten kan worden, bij een explosie of mid-air collision gelden weer andere overlevingskansen, net als voor een landing op het water waarbij het vliegtuig breekt weer anders is.
Het is iig naïef om de nabijheid van een nooduitgang als uitgangspunt te nemen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.
In het onderzoek dat ik aanhaal, is uitsluitend gekeken naar waar de overlevenden van vliegrampen zaten (van 20 vliegtuigongelukken in totaal).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt.. Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.
Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
Ah okee klinkt zo wel logisch ja. Hoeveel rampen op die manier voorkomen zijn zullen we nooit weten.
The head of Ukraine's emergency services has said his workers have been chased away from the MH17 crash site by pro-Russian rebels.
Speaking to journalists at a news conference in Kharkiv, Serhiy Bochkovskiy said emergency services personnel also had some of their equipment confiscated
quote:
Info via een ander forum: Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd. Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ(...)_mh17_buk_hunt.shtml
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Dat laatste is volstrekt goed te verklaren. Ze zijn ten eerste kleiner qua omvang en ten tweede hebben ze minder botweefsel maar elastine waardoor ze flexiber zijn. Hoe vaak baby's wel niet van een flatgebouw zijn gedonderd in de bosjes en het alsnog overleeft hebben.
Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte. Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden. De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.
[ Bericht 36% gewijzigd door Specularium op 25-07-2014 00:16:42 ]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaas
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Zelfde hier , toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
Zelfde hier , toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
Heb je ook treinangst of skiliftangst?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Dat gezegd te hebben. Ik stap zo weer een vliegtuig van Malaysian Airlines in, wat dat betreft hebben ze AAA service ivg met veel andere vliegmaatschappijen. KLM is echt maar matig, Air France, stelletje kenau's. Ryanair, nooit meer van me leven...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte. Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden. De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende: Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Mooi, wordt vaak onderschat, liefde voor een huisdier...
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Sorry voor het hoge BNW gehalte
Smerig. Idd. Mss staat daar iets van op de zwarte dozen, als het zo was?
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin. Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor. Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende: Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Bij doden/km is vliegen best veilig. Bij doden/minuut (vliegen) is het onveilig.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende: Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.
Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld? Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef MouzurX het volgende: Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor. Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
De brief maakt echter duidelijk dat de EU-ministers nog strengere sancties niet schuwen. Zo wordt gewerkt aan ‘gevoelige’ maatregelen voor onder meer de energiesector.
quote:
Het Nederlandse Openbaar Ministerie is samen met andere getroffen landen een onderzoek gestart. Centraal staat daarbij het ‘vergaren en delen’ van informatie. In dat licht wordt op 28 juli een overleg georganiseerd bij de Europese justitieorganisatie Eurojust.
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Volg je uberhaubt het nieuws? Er wordt al vanaf seconde 1 alles op alles gezet, zonder een WOIII te veroorzaken, om dit op te lossen. Maar het aller aller aller grootste belang heeft op dit moment het terughalen van de slachtoffers. Zoals al gezegd, de Wrake Gods kun je altijd nog als een ijskoude maaltijd opdienen.
Als er al sprake is van opzet. Kan ook een iets te enthousiaste handeling van een beginner zijn geweest, een ''maandagmorgen'' foutje met een van de meest desastreuze gevolgen ooit.
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Hetzelfde hier..maar mijn zorgen gaan over of ik white meat krijg of niet. Toch zorgen dat je niet in een angst komt dat je niet meer gaat vliegen...beperkt je wereld nogal.
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water. Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.
En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water. Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.
En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
Trusten, PM gelezen?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
Ik neem altijd een pilletje mee, voor de zekerheid, als ik me echt rot / angstig voel worden. Oxazepam ofzo.
Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water. Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.
En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
Ik neem altijd een pilletje mee, voor de zekerheid, als ik me echt rot / angstig voel worden. Oxazepam ofzo.
Oxy's , met een halve pil ben ik doodleuk een halve dag uitgeschakeld
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende: Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Ik zie niet in waarom het aantal afgelegde kms er niet toe zouden doen. Je moet toch een maatstaaf nemen. Ik denk dat treinen ook wel relatief veilig zijn. Je hoort niet vaak ongelukken en daar gaan miljoenen mensen elke dag mee. Het onveiligst lijken mij autos en motoren, maar als je dat per minuut berekent valt het misschien weer heel erg mee, want veel mensen staan dagelijks in de file en daar gebeuren op een kop-staartje af en toe na niet zoveel dodelijke ongelukken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende: Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Mooi, mooi mooi.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Ik lees de titel en het eerste wat me opkomt is een psychische aandoening in combinatie met een soort bloem
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Een vlucht Regenwulpen. En de schrijver ervan is ook niet helemaal 100..
Ik refereerde meer op "achterlijke gladiool"
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van. Ook dat zijn slachtoffers, ook daar is verdriet om, ook daar willen mensen graag netjes afscheid van kunnen nemen. Goed dat daar ook aan gedacht wordt.
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van. Ook dat zijn slachtoffers, ook daar is verdriet om, ook daar willen mensen graag netjes afscheid van kunnen nemen. Goed dat daar ook aan gedacht wordt.
Inderdaad, heel goed, deze ramp heeft denk ik duizenden mentale slachtoffers gemaakt, en ik hoop dat een ieder daarvoor het medeleven/erkenning voelt wat hij/zij zou willen ontvangen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
Inderdaad ja, klinkt echt belachelijk maar op het moment dat je instapt voelt het al als acceptatie.
In mijn vorige post ging het over Eurojust, waar ze dus gezamenlijk omderzoek gaan doen, had er nog nooit van gehoord dus via wiki:
quote:
Eurojust is een agentschap van de Europese Unie, opgericht in 2002 en gevestigd in Den Haag. Eurojust ondersteunt de samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten in de hele EU in de strijd tegen grensoverschrijdende zware criminaliteit, onder meer computercriminaliteit, fraude, corruptie, witwassen van geld en milieucriminaliteit.
Dankzij Eurojust kunnen de nationale autoriteiten bijvoorbeeld gemakkelijker informatie uitwisselen, wederzijdse rechtshulp bieden en personen die verhoord moeten worden, uitleveren.
Eurojust telt één openbare aanklager, rechter of politieambtenaar per EU-land.
De taak van Eurojust is om samenwerking tussen nationale autoriteiten soepeler en effectiever te maken indien ze te maken hebben met het onderzoeken en vervolgen van grensoverschrijdende en georganiseerde misdaad.
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin of vrienden verloren hebt. Dan blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope, dan ben ik liever dood.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.
In het onderzoek dat ik aanhaal, is uitsluitend gekeken naar waar de overlevenden van vliegrampen zaten (van 20 vliegtuigongelukken in totaal).
Artikel lijkt over twee onderzoeken te gaan: de voorkeuren van passagiers, en de overlevingskans. Figuur zal de gemiddelde overlevingskans in al de onderzochte crashes zijn. Resultaat lijkt vrij logisch, de klap kan op sommige plaatsen iets meer gedempt worden dan op andere, maar die verschillen zullen varieren van crash tot crash, samengeteld hebben die weinig effect in vergelijking met de overleving bij brand: daar is het patroon altijd hetzelfde: wie het snelst uit het vliegtuig raakt overleeft, wie te lang erover doet sterft. Dus het gevaar is zowat evenredig met de afstand tot een exit, en je bent afhankelijk van de persoon die voor jou staat: raakt die niet buiten, dan maak je weinig kans.
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin om vrienden verloren hebt. Blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope dan ben ik liever dood
zelfs al zou je het wonderbaarlijk met weinig kleerscheuren er vanaf komen, dan ben je voor je leven getraumatiseerd...
Waarom verwijs je me naar een complotdenkerstopic? Heb je iets meegekregen van wat ik de afgelopen dagen allemaal heb gepost? Of is het je toen om het offtopicgehalte? In het laatste geval: lovenswaardig, maar het voelt alsof je iemand bekeurt die de voeten op een metrostoeltje heeft gelegd terwijl er in een andere wagon iemand wordt vermoord.
Grmbl.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:40 schreef MangoTree het volgende: In mijn vorige post ging het over Eurojust, waar ze dus gezamenlijk omderzoek gaan doen, had er nog nooit van gehoord dus via wiki:
[..]
Klinkt anders ook behoorlijk als INTERPOL-maar-dan-anders.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef agter het volgende: Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
ook verhalen dat een lijk vlak bij spelende kinderen van een weeshuis terecht is gekomen.. brr...
Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef agter het volgende: Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
Die heeft vast een telefoontje gekregen van 1 van de nabestaanden op haar nieuwe mobieltje.
ook verhalen dat een lijk vlak bij spelende kinderen van een weeshuis terecht is gekomen.. brr...
Wat een absolute horror inderdaad. Al is de ergste horror die ik heb gelezen van de twee ouders die hun drie kinderen (die met hun grootvader op reis waren) zijn verloren.
Reken maar dat ik nooit m'n kinderen zonder mij erbij laat vliegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat een absolute horror inderdaad. Al is de ergste horror die ik heb gelezen van de twee ouders die hun drie kinderen (die met hun grootvader op reis waren) zijn verloren.
Reken maar dat ik nooit m'n kinderen zonder mij erbij laat vliegen.
Ik denk dat kinderen op een gegeven moment een leeftijd bereiken dat ze niet graag met mama meer mee op vakantie willen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Wat een absolute horror inderdaad. Al is de ergste horror die ik heb gelezen van de twee ouders die hun drie kinderen (die met hun grootvader op reis waren) zijn verloren.
Reken maar dat ik nooit m'n kinderen zonder mij erbij laat vliegen.
Mysterieuze telefoonlijst MH17, niemand kent diegene van wie de lijst is Posted on Jul 24, 2014 in Algemeen, False flags | 60 comments
Mysterieuze telefoonlijst MH17, niemand kent diegene van wie de lijst is In een videoverslag van 19 juli jl. zien we uitgebreide beelden van de vliegramp van vlucht MH17 van Malaysia Airlines. Al eerder besprak ik de onwaarschijnlijkheden van deze vliegramp. Het heeft er alle schijn van dat de hele zaak in scene is gezet. De Main Stream Media lijken steeds maar in te zoomen op enkele personen. Daisy Oehlers en Bryce Frederiksz lijken steeds weer in alle internationale media terug te komen. Dat op zich is al opmerkelijk, want je zou verwachten dat er meer slachtoffers zijn die aandacht verdienen. De ouders van Bryce komen op mij niet heel erg authentiek verdrietig over (zie hier en hier), maar als je zoiets roept dan wordt je natuurlijk verketterd en krijg je tientallen emails met de opmerking “Hoe durf je zo respectloos te zijn naar de nabestaanden?” Daarop kan ik alleen maar zeggen, dat ik respect heb voor nabestaanden, mits er ook echt nabestaanden zijn. Als je echter alle beelden bestudeerd, dan moet je tot de conclusie komen dat er sprake is van een hoax en dat er waarschijnlijk met dummy’s gewerkt is om een rampplaats te creëren. En in dat scenario zijn er geen doden op de rampplek, maar is er sprake van vermisten. Er waren al wat misverstanden ontstaan rondom Daisy en Bryce (zie hier), die later weer leken te zijn opgelost. Er zijn echter zoveel duidelijke aanwijzingen dat het hier om een ‘false flag’ (valse vlag) gaat, dat de verdenking van goed ingestudeerd acteerwerk met betrokkenheid van nabestaanden groot blijft. In dat geval heb ik geen respect voor nabestaanden, maar eerder walging voor de groots opgezette leugen waaraan heel veel mensen meewerken omwille van persoonlijk gewin. Analyse waarom deze “vliegramp” wel een hoax moet zijn vindt u in dit artikel en tevens in de comments. Neemt u de tijd om het videoverslag te bekijken en alles goed tot u door te laten dringen. In het verslag leg ik uit dat er waarschijnlijk dummy’s op de plaats des onheils neergelegd zijn. Bij dummy’s moet u dan niet zo zeer denken aan de poppen die gebruikt worden om autocrash tests uit te voeren, maar eerder aan dummy’s die gemaakt zijn van hetzelfde materiaal als deze android robot. Nu zijn er natuurlijk geen peperdure robots gebruikt, maar het siliconen omhulsel is eenvoudig te produceren. Op het filmpje dat eerder getoond werd van de plaats des onheils zagen we op zeker moment koffers. In 1 van die koffers werd een lijst met namen en telefoonnummers in beeld gebracht. Voor de duidelijkheid plaats ik hier nogmaals een link naar dit filmpje. Rond 6:45 minuut ziet u de koffer liggen en ziet u hoe ingezoomd wordt op de lijst. Omdat ik zelf overspoeld wordt met reacties, veel moet onderzoeken en daardoor weinig tijd heb, bood een lezer van deze website aan de getoonde lijst na te bellen. Hij zou dit doen met de camera aan, zodat meteen de eerste authentieke reactie van mensen vastgelegd kon worden. We mogen er van uit gaan dat de filmer van de rampplek niet een andere koffer op een andere locatie of een ander land gefilmd heeft, maar dat hier echt sprake is van beelden van de rampplek. Ook mogen we er dus van uit gaan dat deze koffer aan iemand toebehoord die in het vliegtuig zat. Deze persoon had dus een lijst met namen en telefoonnummers bij zich. Zoiets neem je niet mee op vakantie als je er niet van overtuigd bent dat je het nodig hebt. Waarom zou de eigenaar van de koffer anders een lijst meenemen naar zijn bestemming? Het lijkt me bijvoorbeeld sterk dat het een lijst is van mensen die je nog even voor je werk moet bellen en dat er mensen op de lijst staan die je nog nooit eerder gesproken hebt. Toch blijkt uit onderstaande telefoongesprekken (datum camera stond verkeerd ingesteld) dat niemand op de lijst ook maar iemand kende die aan boord van vlucht MH17 zat, zo meldt de beller. Opmerkelijk vindt u niet? babies_incubators“Ja, maar het kan toch niet waar zijn dat Mark Rutte, koning Willem Alexander, koningin Maxima, minister Frans Timmermans, alle internationale televisiestations, kranten, journalisten, enzovoort, enzovoort, meewerken aan een hoax en iedereen met een stalen gezicht en krokodillentranen in de maling nemen?” zult u misschien denken. Weet u nog hoe de Golfoorlog rondom Irak begin jaren 90 verkocht werd? Weet u nog hoe later bleek dat er helemaal geen ‘weapons of mass destruction’ in het land aanwezig waren? Weet u nog hoe er een jonge dame getoond werd die huilend vertelde dat er baby’s uit de couveuses op de grond gegooid werden? Herinnert u zich ook nog hoe dit later doorgeprikt werd toen bleek dat dit de dochter was van de ambassadeur van Koeweit in de Verenigde Staten? Waarschijnlijk niet, of mogelijk was dit voor sommigen ver voor hun tijd. Bekijkt u in dat kader eens deze documentaire of lees dit artikel. Het is dus vaker voorgekomen dat presidenten, media, journalisten en vele partijen bewust een leugen verkondigden om een oorlog te kunnen starten. Natuurlijk kunt u zich afvragen of dit eerder van deze omvang heeft plaatsgevonden, in dat kader zou ik u willen adviseren zich eens in deze grote ‘inside job’/'false flag’ te verdiepen. Het groots neerzetten van een leugen met colonnes begrafenisauto’s in een stoet, militaire eer op een vliegveld, landelijk de vlaggen halfstok, GTST acteurs die RTL Boulevard volpraten met geacteerde emoties en alle media die groots inzetten, laat toepassing van de theorieën van Adolf Hitler en Machiavelli goed zien. Was het in brand vliegen van de Reichstag in Berlijn ook niet een ‘inside job‘ van de nazi’s? “Ach, die complotdenkers zijn knettergek. Die zien overal een ‘false flag’ of ‘inside job’ in“, zal menigeen roepen. Maar waren het niet Adolf Hitler en Nicolo Machiavelli zelf die openlijk verkondigden dat list en bedrog een belangrijke rol spelen in het grip houden op de bevolking? Waarom heeft Nederland de Machiavelli prijs eigenlijk? “Wat waren de ideeën van Adolf Hitler en Machiavelli dan en zijn die zo vergelijkbaar dat je ze in 1 adem noemt?“ Machiavelli’s bekendste boek ‘Il Principe’ bevat een aantal stelregels over de politiek. Om de macht te behouden bijvoorbeeld, moet de erfelijke troonopvolger zorgvuldig de sociaal-politieke structuren bewaken. Machiavelli beweerde dat publiekelijke moraliteit en persoonlijke moraliteit twee verschillende dingen zijn. Hij benadrukte dat voor veiligheid en stabiliteit morele corruptie noodzakelijk is. Een regent moet een reputatie opbouwen en bij tijd en wijle immoreel handelen. Soms moet dit gepaard gaan met bruut geweld en bedrog. Adolf Hitler stelde in zijn boek Mein Kampf: “De waarheid doet niet ter zake, maar slechts de overwinning“; “Maak de leugen groot, hou het simpel, blijf het herhalen en uiteindelijk zal men het geloven“. Vraagt u zich niet af hoe het kan dat naar verluidt de lichamen eerst lange tijd in het veld liggen. Vervolgens zou de koeling van de trein (wat volgens mij geen koeltrein is) ook nog eens uitgevallen zijn. Een lezeres van mijn Facebook tijdlijn merkt terecht op [citaat] De ‘lijken’ hebben vanaf donderdag in de brandende zon gelegen en werd er door de separatisten geklaagd dat ze al in ontbinding waren en verschrikkelijk stonken. Ze zijn toen verzameld in plastic zakken (ook niet bevorderlijk) en pas maandag in een goederentrein gelegd. Toen een rit van 12 uur naar een vliegveld. Gistermorgen stonden de kisten in de brandende zon op een vliegveld om vervoerd te worden. Neem aan dat er geen koeling in de kisten zit. Daarna gingen ze een vrachtvliegtuig in, geen koelvliegtuig.Toch? Nu heb ik zelf als stewardess gevlogen en weet ik dat de vliegtijd naar Eindhoven en de hoogte waarop dit leger/vrachtvliegtuig vliegt niet de lading kan doen bevriezen. Op Eindhoven aangekomen zijn de lijkenkisten geen koeling ingegaan, maar de lijkwagens in: geen koeling. Toen in een langzaamrijdend konvooi van Eindhoven naar Hilversum. Hoelang duurt zo’n rit? Weer 2 uur of misschien langer? Mijn idee is dus dat de chauffeurs die de lijkwagens reden toch kapot moeten zijn gegaan van de ondragelijke stank in de auto’s. Raampjes dicht. Airco aan. Ik heb ooit eens in Spanje een hond in ontbinding geroken welke in een ruïne lag, nou mijn zus en ik hebben staan kotsen van de lucht en konden dagen niet meer eten, je adem word benomen en elke cel in je lichaam verzet zich bij een dodenlucht! Dit kan toch niet?
Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef agter het volgende: Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
Er is vandaag communicatie geweest met bepaalde leden op dit forum, om te kijken of het mogelijk is om via een eventuele politiemissie iets extra's te kunnen doen in symbolische vorm voor de lokale bewoners met hulp van het ministerie van Buitenlandse zaken, het is even afwachten of er iets van komt, maar er lijkt een grote motivatie te zijn om hier wat mee te proberen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Er is vandaag communicatie geweest met bepaalde leden op dit forum, om te kijken of het mogelijk is om via een eventuele politiemissie iets extra's te kunnen doen in symbolische vorm voor de lokale bewoners met hulp van het ministerie van Buitenlandse zaken, het is even afwachten of er iets van komt, maar er lijkt een grote motivatie te zijn om hier wat mee te proberen.
Er is vandaag communicatie geweest met bepaalde leden op dit forum, om te kijken of het mogelijk is om via een eventuele politiemissie iets extra's te kunnen doen in symbolische vorm voor de lokale bewoners met hulp van het ministerie van Buitenlandse zaken, het is even afwachten of er iets van komt, maar er lijkt een grote motivatie te zijn om hier wat mee te proberen.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor die mensen. Ze staan in de kou. Als we iets kunnen doen, hoor ik dat graag (en meer mensen, neem ik aan).
Minimaal 6 mensen hier die dat verhaal van die vrijland gelezen hebben, dus 6 maal krijgt hij alweer precies wat hij wil, ondanks dat iedereen hem een pannekoek vindt. Jullie houden het zelf in stand
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
Er is vandaag communicatie geweest met bepaalde leden op dit forum, om te kijken of het mogelijk is om via een eventuele politiemissie iets extra's te kunnen doen in symbolische vorm voor de lokale bewoners met hulp van het ministerie van Buitenlandse zaken, het is even afwachten of er iets van komt, maar er lijkt een grote motivatie te zijn om hier wat mee te proberen.
Ik zou daar ook graag meer van willen horen mocht het ergens op uit lopen
Op vrijdag 25 juli 2014 01:07 schreef twiFight het volgende: Minimaal 6 mensen hier die dat verhaal van die vrijland gelezen hebben, dus 6 maal krijgt hij alweer precies wat hij wil, ondanks dat iedereen hem een pannekoek vindt. Jullie houden het zelf in stand
Ik ken die hele vent en zijn oeuvre niet... Ik zal wel weer onder een steen geleefd hebben ofzo...
Ik zou daar ook graag meer van willen horen mocht het ergens op uit lopen
Het is nog erg prematuur, morgen worden er concepten gemaakt en vanaf daaruit moet er denk ik een plan van aanpak op basis van suggesties en animo komen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat elke stem voor steun alleen maar positief kan zijn voor het desbetreffende initiatief.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ach, foutje van mij. Gebeurt wel eens om 1 uur 's nachts. Ik hoop dat je dit schokkende gebrek aan zekerheid weet te verwerken.
Specularium heeft gewoon gelijk
Van mij mag je, maar ik vond het gewoon ironisch..
Men moet hier niet verwachten dat het na twaalven nog altijd ontopic blijft. En alles wat vandaag gebeurd is, is ondertussen wel besproken. Dus ik vind het een beetje achterlijk als mod om er zo "anal retentitive" (anaal gefixeerd) over te doen. Ik heb het erger meegemaakt in dit topic..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Het is nog erg prematuur, morgen worden er concepten gemaakt en vanaf daaruit moet er denk ik een plan van aanpak op basis van suggesties en animo komen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat elke stem voor steun alleen maar positief kan zijn voor het desbetreffende initiatief.
Snap ik Hoe en wat ik kan bijdragen zal dus nog blijken, maar ben iig erg geïnteresseerd.
Er is vandaag communicatie geweest met bepaalde leden op dit forum, om te kijken of het mogelijk is om via een eventuele politiemissie iets extra's te kunnen doen in symbolische vorm voor de lokale bewoners met hulp van het ministerie van Buitenlandse zaken, het is even afwachten of er iets van komt, maar er lijkt een grote motivatie te zijn om hier wat mee te proberen.
Wat tof! Heb je linkjes naar posts?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Van mij mag je, maar ik vond het gewoon ironisch..
Men moet hier niet verwachten dat het na twaalven nog altijd ontopic blijft. En alles wat vandaag gebeurd is, is ondertussen wel besproken. Dus ik vind het een beetje achterlijk als mod om er zo "anal retentitive" (anaal gefixeerd) over te doen. Ik heb het erger meegemaakt in dit topic..
Ga weg dan, als het je niet bevalt. Wij doen hier wat wij denken dat het beste is voor het topic. Als dat BNW gelul weghalen is als men daarover bezig blijft, is dat zo.
Ik ben niet 24/7 op FOK!, dus ik heb dat niet meegekregen vanavond, vandaar de wat slechtere timing.
Ga weg dan, als het je niet bevalt. Wij doen hier wat wij denken dat het beste is voor het topic. Als dat BNW gelul weghalen is als men daarover bezig blijft, is dat zo.
Ik ben niet 24/7 op FOK!, dus ik heb dat niet meegekregen vanavond, vandaar de wat slechtere timing.
Snap ik Hoe en wat ik kan bijdragen zal dus nog blijken, maar ben iig erg geïnteresseerd.
Super!, als het doorgezet word zal het denk ik snel openbaar duidelijk worden.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Het is nog erg prematuur, morgen worden er concepten gemaakt en vanaf daaruit moet er denk ik een plan van aanpak op basis van suggesties en animo komen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat elke stem voor steun alleen maar positief kan zijn voor het desbetreffende initiatief.
Mooi om te horen dit hoor, ook mijn aandacht heb je! Ik heb de indruk dat er aardig wat mensen daar zijn die geholpen hebben met het bergen van de lichamen, en het waren geen professionals. Volgens mij zijn er ook mijnwerkers voor opgeroepen.
Van mij mag je, maar ik vond het gewoon ironisch..
Men moet hier niet verwachten dat het na twaalven nog altijd ontopic blijft. En alles wat vandaag gebeurd is, is ondertussen wel besproken. Dus ik vind het een beetje achterlijk als mod om er zo "anal retentitive" (anaal gefixeerd) over te doen. Ik heb het erger meegemaakt in dit topic..
Ga weg dan, als het je niet bevalt. Wij doen hier wat wij denken dat het beste is voor het topic. Als dat BNW gelul weghalen is als men daarover bezig blijft, is dat zo.
Ik ben niet 24/7 op FOK!, dus ik heb dat niet meegekregen vanavond, vandaar de wat slechtere timing.
Nee, dit is allemaal DM/PM-communicatie geweest, een forum nodigt uit tot discussie met velen, en we denken dat het met name in het begin beter werkt als er kort en snel geschakeld kan worden.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?