Niet waar:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan is je overlevingskans sowieso nul.
Laat maar, ik heb mijn antwoord al van mr, Noodle.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
Op een explosie op 10 km hoogte?
Uh, nergens... Vandaar mijn wedervraag.
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?
Dat is dus ook niet de reden om bij de vleugel te zitten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:59 schreef Leandra het volgende:
Het is iig naef om de nabijheid van een nooduitgang als uitgangspunt te nemen.
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.quote:
Ik zou gewoon niet instappen als ik wist dat het ging neerstorten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou gewoon uit het vliegtuig springen voordat het neerstort.
Nee, dat was een tweet van gisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef marcodej het volgende:
De foto met 74 rouwauto's is de meest geRT'de tweet in Rusland.
twitter:KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Ah okee klinkt zo wel logisch ja. Hoeveel rampen op die manier voorkomen zijn zullen we nooit weten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..
Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.
Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
quote:The head of Ukraine's emergency services has said his workers have been chased away from the MH17 crash site by pro-Russian rebels.
Speaking to journalists at a news conference in Kharkiv, Serhiy Bochkovskiy said emergency services personnel also had some of their equipment confiscated
quote:Info via een ander forum:
Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd.
Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ(...)_mh17_buk_hunt.shtml
Wow, heftige tekst voor Ru.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was een tweet van gisteren.
Je bedoelt de tweet die in deze tweet genoemd wordt?twitter:KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Dat laatste is volstrekt goed te verklaren. Ze zijn ten eerste kleiner qua omvang en ten tweede hebben ze minder botweefsel maar elastine waardoor ze flexiber zijn. Hoe vaak baby's wel niet van een flatgebouw zijn gedonderd in de bosjes en het alsnog overleeft hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.quote:
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaasquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Zelfde hierquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesiquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaas
Heb je ook treinangst of skiliftangst?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Zelfde hier, toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.
Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden.
De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.
Snelle Jelle wil nog wel eens helpen zag ik laatst op tv.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesi
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
Mooi, wordt vaak onderschat, liefde voor een huisdier...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende:
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dr wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Trein nee, skilift ja, want hoogtevreesquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb je ook treinangst of skiliftangst?
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef mschol het volgende:
zit tweakers door te bladeren en kom wat spul tegen, geen idee of het al gepost is:
Passagiersvliegtuigen fungeerden als menselijk schild voor Kiev
Ik denk dat in dit geval, je kans op overleven over het hele vliegtuig hetzelfde is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten.
Smerig. Idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Sorry voor het hoge BNW gehalte
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees
Maar ik doe het allemaal wel h. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen
Bij doden/km is vliegen best veilig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Zie ook: How to Fall 35,000 Feet--And Survivequote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef MouzurX het volgende:
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten
Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Sorry voor het hoge BNW gehalte
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten.
bij een crash gaat de neus eerst de grond in, de achterkant breekt af en blijft langer/beter 1 geheel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
Maar als dat andere toestel zo dicht erbij zou vliegen, dan moet dat op die zwarte dozen staan. Hopelijk (als dat de waarheid is).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
quote:De brief maakt echter duidelijk dat de EU-ministers nog strengere sancties niet schuwen. Zo wordt gewerkt aan ‘gevoelige’ maatregelen voor onder meer de energiesector.
De gehele brief is ook te lezen via de linkquote:Het Nederlandse Openbaar Ministerie is samen met andere getroffen landen een onderzoek gestart. Centraal staat daarbij het ‘vergaren en delen’ van informatie. In dat licht wordt op 28 juli een overleg georganiseerd bij de Europese justitieorganisatie Eurojust.
Volg je uberhaubt het nieuws? Er wordt al vanaf seconde 1 alles op alles gezet, zonder een WOIII te veroorzaken, om dit op te lossen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Een google levert deze site o.a. opquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.
Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
Hetzelfde hier..maar mijn zorgen gaan over of ik white meat krijg of niet. Toch zorgen dat je niet in een angst komt dat je niet meer gaat vliegen...beperkt je wereld nogal.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |