abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:12:17 #181
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142704396
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende:
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Mooi, wordt vaak onderschat, liefde voor een huisdier...
pi_142704398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heb je ook treinangst of skiliftangst?
Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees :)
Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen ;(
pi_142704403
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef mschol het volgende:
zit tweakers door te bladeren en kom wat spul tegen, geen idee of het al gepost is:

Passagiersvliegtuigen fungeerden als menselijk schild voor Kiev
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...

Sorry voor het hoge BNW gehalte
Woord.
pi_142704427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten. :Y)
Ik denk dat in dit geval, je kans op overleven over het hele vliegtuig hetzelfde is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142704478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...

Smerig. Idd.
Mss staat daar iets van op de zwarte dozen, als het zo was?
Make my day!
pi_142704507
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.

Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:01 #187
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142704517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees :)
Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen ;(
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:02 #188
181126 MouzurX
Misschien?
pi_142704519
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten 8)7
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:33 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_142704540
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.

Bij doden/km is vliegen best veilig.
Bij doden/minuut (vliegen) is het onveilig.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_142704564
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.

Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
pi_142704567
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef MouzurX het volgende:
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten 8)7
Zie ook: How to Fall 35,000 Feet--And Survive
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:16:21 #192
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142704577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
pi_142704593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
pi_142704608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten. :Y)
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
pi_142704658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
bij een crash gaat de neus eerst de grond in, de achterkant breekt af en blijft langer/beter 1 geheel?
pi_142704678
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
Maar als dat andere toestel zo dicht erbij zou vliegen, dan moet dat op die zwarte dozen staan. Hopelijk (als dat de waarheid is).
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:18:43 #197
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142704682
Kamerbrief: Ramp MH17 is keerpunt in relatie met Rusland (NRC)

quote:
De brief maakt echter duidelijk dat de EU-ministers nog strengere sancties niet schuwen. Zo wordt gewerkt aan ‘gevoelige’ maatregelen voor onder meer de energiesector.

quote:
Het Nederlandse Openbaar Ministerie is samen met andere getroffen landen een onderzoek gestart. Centraal staat daarbij het ‘vergaren en delen’ van informatie. In dat licht wordt op 28 juli een overleg georganiseerd bij de Europese justitieorganisatie Eurojust.
De gehele brief is ook te lezen via de link
2019: The Great Awakening
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:19:13 #198
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142704701
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Volg je uberhaubt het nieuws? Er wordt al vanaf seconde 1 alles op alles gezet, zonder een WOIII te veroorzaken, om dit op te lossen.
Maar het aller aller aller grootste belang heeft op dit moment het terughalen van de slachtoffers. Zoals al gezegd, de Wrake Gods kun je altijd nog als een ijskoude maaltijd opdienen.

Als er al sprake is van opzet. Kan ook een iets te enthousiaste handeling van een beginner zijn geweest, een ''maandagmorgen'' foutje met een van de meest desastreuze gevolgen ooit.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:19:46 #199
211040 Uccie
pi_142704725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:

[..]

Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.

Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
Een google levert deze site o.a. op
http://www.flixxy.com/scheduled-airline-flights-worldwide.htm
93.000 in 24u in 2008.
pi_142704758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Hetzelfde hier..maar mijn zorgen gaan over of ik white meat krijg of niet. Toch zorgen dat je niet in een angst komt dat je niet meer gaat vliegen...beperkt je wereld nogal.
pi_142704792
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

93.000 in 24u in 2008.
Niet normaal.
pi_142704803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
pi_142704807
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
pi_142704839
Ik hoop trouwens bij lange vluchten altijd op turbulentie...gewoon om wat beleving te krijgen ipv die constante saaie modus.
pi_142704841
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Specularium het volgende:
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
Ah, ik dacht al, er worden posts verwijderd.
pi_142704857
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef agter het volgende:

[..]

Smerig. Idd.
Mss staat daar iets van op de zwarte dozen, als het zo was?
Het hele zaakje stinkt.
Maar nee als deze theorie zou kloppen denk ik niet dat bewijs hiervoor terug te vinden is op de zwarte dozen.
Woord.
pi_142704865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef superniger het volgende:

[..]

Waarom zaten Carol en Michael Clancy niet naast elkaar?
Volgens de niet-officiële gelekte lijst zaten ze wel naast elkaar, 2A en 2C. Lijkt erop dat die afbeelding niet helemaal juist is.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:23:41 #208
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142704887
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

93.000 in 24u in 2008.
93000? Dat zijn er erg veel. Hoeveel mensen zijn er dan wel niet in de lucht geweeat in 24 uur?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:23:48 #209
211040 Uccie
pi_142704892
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water.
Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.

En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
pi_142704928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water.
Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.

En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
Trusten, PM gelezen?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')