Ik neem altijd een pilletje mee, voor de zekerheid, als ik me echt rot / angstig voel worden. Oxazepam ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
Lekker hallucineren in het vliegtuig.. 😄quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem altijd een pilletje mee, voor de zekerheid, als ik me echt rot / angstig voel worden. Oxazepam ofzo.
Slaap goed!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:23 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor. Ik heb die angst ook, maar voor schepen en open water.
Maar daar ga ik gewoon echt niet op. Ik kan me daar niet overheen zetten.
En nu ga ik echt mijn bed in, want daar ben ik al anderhalf uur mee bezig geloof ik.
Ja, de mijne ook, maar dat is ok!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:22 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al, er worden posts verwijderd.
Oxy'squote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem altijd een pilletje mee, voor de zekerheid, als ik me echt rot / angstig voel worden. Oxazepam ofzo.
Ik zie niet in waarom het aantal afgelegde kms er niet toe zouden doen. Je moet toch een maatstaaf nemen. Ik denk dat treinen ook wel relatief veilig zijn. Je hoort niet vaak ongelukken en daar gaan miljoenen mensen elke dag mee. Het onveiligst lijken mij autos en motoren, maar als je dat per minuut berekent valt het misschien weer heel erg mee, want veel mensen staan dagelijks in de file en daar gebeuren op een kop-staartje af en toe na niet zoveel dodelijke ongelukken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Mooi, mooi mooi.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende:
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
oke, dan maar filmpje daar gepost dat ik net zie...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Specularium het volgende:
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
Ik lees de titel en het eerste wat me opkomt is een psychische aandoening in combinatie met een soort bloemquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
oke, dan maar filmpje daar gepost dat ik net zie...
BNW / Vlucht MH17 #3
Een vlucht Regenwulpen. En de schrijver ervan is ook niet helemaal 100..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik lees de titel en het eerste wat me opkomt is een psychische aandoening in combinatie met een soort bloem
Mijn ex zou prima in BNW passen. Die had ook continue allemaal complottheorieën.. gestoord wijf.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
oke, dan maar filmpje daar gepost dat ik net zie...
BNW / Vlucht MH17 #3
Doe es niet zo anaal gefixeerd..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:33 schreef Specularium het volgende:
Ja gaan we het nu hier hebben over een filmpje daar?
Ik refereerde meer op "achterlijke gladiool"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Een vlucht Regenwulpen. En de schrijver ervan is ook niet helemaal 100..
quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Specularium het volgende:
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Lekker hallucineren in het vliegtuig.. 😄
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Meer ontopic, ik wou dit stuk nog even tippen (nadat iemand anders dat vanochtend al heeft gedaan): Malaysia Flight 17: The Unique Way the Dutch Mourn.
Sowieso, wat een geweldige cover van Time (ook al eerder hier getoond, maar de moeite van het nog eens tonen waard):
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Specularium het volgende:
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
Inderdaad, heel goed, deze ramp heeft denk ik duizenden mentale slachtoffers gemaakt, en ik hoop dat een ieder daarvoor het medeleven/erkenning voelt wat hij/zij zou willen ontvangen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van.
Ook dat zijn slachtoffers, ook daar is verdriet om, ook daar willen mensen graag netjes afscheid van kunnen nemen. Goed dat daar ook aan gedacht wordt.
Inderdaad ja, klinkt echt belachelijk maar op het moment dat je instapt voelt het al als acceptatie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
quote:Eurojust is een agentschap van de Europese Unie, opgericht in 2002 en gevestigd in Den Haag. Eurojust ondersteunt de samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten in de hele EU in de strijd tegen grensoverschrijdende zware criminaliteit, onder meer computercriminaliteit, fraude, corruptie, witwassen van geld en milieucriminaliteit.
Dankzij Eurojust kunnen de nationale autoriteiten bijvoorbeeld gemakkelijker informatie uitwisselen, wederzijdse rechtshulp bieden en personen die verhoord moeten worden, uitleveren.
Eurojust telt één openbare aanklager, rechter of politieambtenaar per EU-land.
De taak van Eurojust is om samenwerking tussen nationale autoriteiten soepeler en effectiever te maken indien ze te maken hebben met het onderzoeken en vervolgen van grensoverschrijdende en georganiseerde misdaad.
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin of vrienden verloren hebt. Dan blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope, dan ben ik liever dood.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Meer ontopic, ik wou dit stuk nog even tippen (nadat iemand anders dat vanochtend al heeft gedaan): Malaysia Flight 17: The Unique Way the Dutch Mourn.
Sowieso, wat een geweldige cover van Time (ook al eerder hier getoond, maar de moeite van het nog eens tonen waard):
[ afbeelding ]
Netherlands Awesome Forces!quote:
Artikel lijkt over twee onderzoeken te gaan: de voorkeuren van passagiers, en de overlevingskans. Figuur zal de gemiddelde overlevingskans in al de onderzochte crashes zijn. Resultaat lijkt vrij logisch, de klap kan op sommige plaatsen iets meer gedempt worden dan op andere, maar die verschillen zullen varieren van crash tot crash, samengeteld hebben die weinig effect in vergelijking met de overleving bij brand: daar is het patroon altijd hetzelfde: wie het snelst uit het vliegtuig raakt overleeft, wie te lang erover doet sterft. Dus het gevaar is zowat evenredig met de afstand tot een exit, en je bent afhankelijk van de persoon die voor jou staat: raakt die niet buiten, dan maak je weinig kans.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.
In het onderzoek dat ik aanhaal, is uitsluitend gekeken naar waar de overlevenden van vliegrampen zaten (van 20 vliegtuigongelukken in totaal).
zelfs al zou je het wonderbaarlijk met weinig kleerscheuren er vanaf komen, dan ben je voor je leven getraumatiseerd...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin om vrienden verloren hebt. Blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope dan ben ik liever dood
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |