Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Lekker hallucineren in het vliegtuig.. 😄
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Meer ontopic, ik wou dit stuk nog even tippen (nadat iemand anders dat vanochtend al heeft gedaan): Malaysia Flight 17: The Unique Way the Dutch Mourn.
Sowieso, wat een geweldige cover van Time (ook al eerder hier getoond, maar de moeite van het nog eens tonen waard):
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Specularium het volgende:
Hou het hier een beetje bij de feiten graag.
Voor al het andere is er dit topic: BNW / Vlucht MH17 #3
Inderdaad, heel goed, deze ramp heeft denk ik duizenden mentale slachtoffers gemaakt, en ik hoop dat een ieder daarvoor het medeleven/erkenning voelt wat hij/zij zou willen ontvangen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, kreeg er echt een 'warm' gevoel van.
Ook dat zijn slachtoffers, ook daar is verdriet om, ook daar willen mensen graag netjes afscheid van kunnen nemen. Goed dat daar ook aan gedacht wordt.
Inderdaad ja, klinkt echt belachelijk maar op het moment dat je instapt voelt het al als acceptatie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk ik ook wel. Ik ben vorig jaar naar Canada gevlogen voor een conferentie na een lange tijd niet te hebben gevlogen. Ik laat me niet graag regeren door mijn (irrationele) angsten, dus ik wou me eroverheen zetten. Maar nu - pfoe. Dan maar naar conferenties in Europa. Ik zie wel weer wat ik doe als ik vliegen echt nodig blijkt te zijn. Ik heb geen typische 'ik zit te hyperventileren in het vliegtuig'-angst, maar meer een existentiële 'ik accepteer voor ik het vliegtuig instap dat ik dood ben zodat alles me alleen mee kan vallen'-angst.
quote:Eurojust is een agentschap van de Europese Unie, opgericht in 2002 en gevestigd in Den Haag. Eurojust ondersteunt de samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten in de hele EU in de strijd tegen grensoverschrijdende zware criminaliteit, onder meer computercriminaliteit, fraude, corruptie, witwassen van geld en milieucriminaliteit.
Dankzij Eurojust kunnen de nationale autoriteiten bijvoorbeeld gemakkelijker informatie uitwisselen, wederzijdse rechtshulp bieden en personen die verhoord moeten worden, uitleveren.
Eurojust telt één openbare aanklager, rechter of politieambtenaar per EU-land.
De taak van Eurojust is om samenwerking tussen nationale autoriteiten soepeler en effectiever te maken indien ze te maken hebben met het onderzoeken en vervolgen van grensoverschrijdende en georganiseerde misdaad.
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin of vrienden verloren hebt. Dan blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope, dan ben ik liever dood.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pilletje niet nodig, al hebben we tijdens de vlucht van Canada naar Nederland in het donker behoorlijke turbulentie gehad en toen dacht ik wel echt dat ik zo goed als dood was. Voor mij is het probleem denk ik niet zozeer de kans op een ongeluk, maar meer de aard van het ongeluk als het eenmaal misgaat. Uit de lucht vallen zonder dat je iets kunt doen - afgrijselijk. Ik kan me weinig ergers voorstellen. Ik klamp me dus zelfs al vast aan zo'n stuk uit Popular Mechanics waaruit blijkt dat het je overlevingskansen kan vergroten als je tijdens het vallen een bepaalde houding aanneemt in de lucht of bij je landing (wetende dat het waanzin is omdat de overlevingskans bij een val van zulke grote hoogtes ontzettend klein is).
Meer ontopic, ik wou dit stuk nog even tippen (nadat iemand anders dat vanochtend al heeft gedaan): Malaysia Flight 17: The Unique Way the Dutch Mourn.
Sowieso, wat een geweldige cover van Time (ook al eerder hier getoond, maar de moeite van het nog eens tonen waard):
[ afbeelding ]
Netherlands Awesome Forces!quote:
Artikel lijkt over twee onderzoeken te gaan: de voorkeuren van passagiers, en de overlevingskans. Figuur zal de gemiddelde overlevingskans in al de onderzochte crashes zijn. Resultaat lijkt vrij logisch, de klap kan op sommige plaatsen iets meer gedempt worden dan op andere, maar die verschillen zullen varieren van crash tot crash, samengeteld hebben die weinig effect in vergelijking met de overleving bij brand: daar is het patroon altijd hetzelfde: wie het snelst uit het vliegtuig raakt overleeft, wie te lang erover doet sterft. Dus het gevaar is zowat evenredig met de afstand tot een exit, en je bent afhankelijk van de persoon die voor jou staat: raakt die niet buiten, dan maak je weinig kans.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.
In het onderzoek dat ik aanhaal, is uitsluitend gekeken naar waar de overlevenden van vliegrampen zaten (van 20 vliegtuigongelukken in totaal).
zelfs al zou je het wonderbaarlijk met weinig kleerscheuren er vanaf komen, dan ben je voor je leven getraumatiseerd...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb het stukje gelezen over die overlevingskans bij een vliegtuigongeluk, maar dat zijn dingen waar ik niet aan denk als ik vlieg. Ik denk eerder aan de leuke dingen die ik in het buitenland ga doen. En die val van 35.000 voet overleven, tja daar moet ook een erg grote geluksfactor in zitten. Lijkt me vreselijk om als "sole survivor" van een vliegtuigramp verder te leven, zeker als je tijdens je vlucht je eigen gezin om vrienden verloren hebt. Blijf je je leven afvragen waarom jij het wel overleeft hebt. Of dat je je leven lang van sondevoeding moet leven. Nope dan ben ik liever dood
Nee die flightradar24. com stopte tracking toen hij Ukarins luchtruim in kwam.quote:
Waarom verwijs je me naar een complotdenkerstopic? Heb je iets meegekregen van wat ik de afgelopen dagen allemaal heb gepost? Of is het je toen om het offtopicgehalte? In het laatste geval: lovenswaardig, maar het voelt alsof je iemand bekeurt die de voeten op een metrostoeltje heeft gelegd terwijl er in een andere wagon iemand wordt vermoord.quote:
Klinkt anders ook behoorlijk als INTERPOL-maar-dan-anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:40 schreef MangoTree het volgende:
In mijn vorige post ging het over Eurojust, waar ze dus gezamenlijk omderzoek gaan doen, had er nog nooit van gehoord dus via wiki:
[..]
ook verhalen dat een lijk vlak bij spelende kinderen van een weeshuis terecht is gekomen.. brr...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef agter het volgende:
Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
Die heeft vast een telefoontje gekregen van 1 van de nabestaanden op haar nieuwe mobieltje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef agter het volgende:
Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor die mensen daar. Zie net een foto van die huilende Oekraïnse vrouw onder dat artikel, krijg weer tranen in mijn ogen.
Nog naast het feit dat je in een vreemd land met een vreemde taal bent waar ook nog eens een conflict woedt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:44 schreef mschol het volgende:
[..]
zelfs al zou je het wonderbaarlijk met weinig kleerscheuren er vanaf komen, dan ben je voor je leven getraumatiseerd...
Ik zou spontaan zelfmoordneigingen krijgen. Elke dag nachtmerries, psychische hel.. Ik schiet mezelf wel door de kop..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:44 schreef mschol het volgende:
[..]
zelfs al zou je het wonderbaarlijk met weinig kleerscheuren er vanaf komen, dan ben je voor je leven getraumatiseerd...
Wat een absolute horror inderdaad. Al is de ergste horror die ik heb gelezen van de twee ouders die hun drie kinderen (die met hun grootvader op reis waren) zijn verloren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ook verhalen dat een lijk vlak bij spelende kinderen van een weeshuis terecht is gekomen.. brr...
Vond dat filmpje met die Oekraïense vrouw die niet goed wist wat ze met die schoen aan moest ook echt ontroerend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ook verhalen dat een lijk vlak bij spelende kinderen van een weeshuis terecht is gekomen.. brr...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |