abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:38:30 #101
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142702840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:35 schreef Uccie het volgende:

[..]

Daarvan zouden gisteren 16 lichamen al gevonden zijn, maar daar heb ik vandaag niets meer over gehoord.
Van sommige mensen zal sowieso niets meer te vinden zijn.
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.
Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
  Redactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 23:39:03 #102
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142702860
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit beveiliging is?
Het zijn rampen-experts.
Je leest het verkeerd.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142702862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:37 schreef Felixa het volgende:

[..]

Slechte plaatsen.
Omdat de keuken ( herrie ) vlkbij is?
pi_142702886
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik

Ik denk dat ze eerst op de resolutie gehamerd hebben, maar toen bleek dat dat toch te lang ging duren toch besloten om nu eerst de experts te sturen. Temeer omdat de Maleisiers nu ook redelijk ongeschonden kunnen werken.

Ik heb het idee dat die resolutie al in kannen en kruiken is, anders zouden ze dit zo niet doen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142702889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef superniger het volgende:

[..]

Waarom zaten Carol en Michael Clancy niet naast elkaar?
Misschien geen plaatsen meer naast elkaar toen ze incheckten? Heb je nooit gevlogen?
pi_142702891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Omdat de keuken ( herrie ) vlkbij is?
Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142702895
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd.
Ah, nogmaals gelezen. :)
Heb geen antwoord voor je, sorry.
Make my day!
pi_142702944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Felixa het volgende:

[..]

Lijkt erop dat Timmermans het is geweest die ervoor gezorgd heeft dat

[..]

Ja bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet (zo ver) naar achteren kan.
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:41:54 #109
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142702957
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.
Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142702982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
Ook niet op seatguru?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142702995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Make my day!
pi_142703011
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
pi_142703025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142703028
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:

[..]

Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Symbol: Al
Melting point: 1,221°F (660.3°C)
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:43:55 #115
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703037
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:

[..]

Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142703077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.
Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinneren
Woord.
pi_142703088
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

Symbol: Al
Melting point: 1,221°F (660.3°C)
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Een normale crematie is tussen de 400 en 1100 graden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crematorium

Warm genoeg dus.
Make my day!
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:46:24 #118
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703131
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
Oh absoluut, maar ik vind ook dat je wel realistisch moet blijven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142703146
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142703148
Hoeveel zijn er nu gevonden van de 298?
pi_142703173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef VMSDKR het volgende:
Hoeveel zijn er nu gevonden van de 298?
Onbekend. 203 bodybags, maar dat zegt niks over het aantal lichamen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142703175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef VMSDKR het volgende:
Hoeveel zijn er nu gevonden van de 298?
Dat is onbekend. Je weet niet of die hand en voet bij dezelfde horen.
Make my day!
pi_142703186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
ereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142703206
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Bron?
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:48:30 #125
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:44 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinneren
Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:48:51 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142703222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Dit.
En laten we eerlijk wezen, als er boven Spaans Baskenland of Noord Ierland iets soortgelijks met een Russisch vliegtuig was gebeurd, dan zouden we verontwaardigd zijn als Rusland een team zou willen sturen dat de boel wel even zou gaan beveiligen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142703232
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
Ik heb de indruk dat de sfeer/veiligheid, mede door druk (ook van Rutte) op Poetin, beter geworden is de afgelopen dagen.
Geen idee of ze er drie dagen geleden ook naartoe hadden gekund. Kan ik niet beoordelen.
Make my day!
pi_142703244
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142703248
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is onbekend. Je weet niet of die hand en voet bij dezelfde horen.
Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen. :P
pi_142703256
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Dat ligt er net aan hoe de crash is. Hoe het vliegtuig breekt. Of er brand uit breekt etc.
pi_142703273
Volgens mij heeft Timmermans vandaag in Kiev op charismatische wijze op de emoties van de rebellen ingepraat en daarmee deze regelingen weten te bewerkstelligen. In smetteloos Russisch. :)

quote:
Timmermans hoopvoller

Minister Timmermans is voor het eerst hoopvoller over medewerking van pro-Russische separatisten aan het bergen van de menselijke resten. Dat zei Timmermans op een persconferentie in Kiev.

"Ik heb de indruk dat het eindelijk ook tot de separatisten is doorgedrongen dat het een kwestie van medemenselijkheid is om te zorgen dat alle menselijke resten worden geborgen'', zei Timmermans. "Mijn voorzichtige indruk is dat er medewerking van de separatisten zal zijn om dat te realiseren.''
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:50:12 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142703297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.
Van die seatguru faq:

quote:
What does it mean if a seat is colored Red for "Poor Seat"?

A seat colored red is meant to alert travelers that the seat should be avoided. Usually, it has multiple poor qualities, such as no window, limited recline or legroom, reduced seat width, etc. If you place your mouse over the seat in question, comments will appear to explain why it is a poor seat.
pi_142703302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij gaan ze er daar vanuit dat de structuur van het vliegtuig stand houdt...
pi_142703312
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142703328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen. :P
Niet echt, helaas. Stukken darm aan een stuk vlees, heb ik gezien op video.
Make my day!
  Redactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 23:51:10 #136
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142703350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
Dat is dus idd een beetje hetzelfde als wat ik net al zei. Alles uit en afstellen vanwege het motto:"Het moet veilig zijn", vervolgens alsnog enkel "onderzoekers" sturen na een week, wat al binnen 3 dagen had kunnen gebeuren imo.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:51:39 #137
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142703373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen. :P
Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.
pi_142703380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:48 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.
Hmm ja bruikbaar DNA materiaal daaruit krijgen is idd vrij lastig lijkt me. Had daar nog niet aangedacht.
Woord.
pi_142703443
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:50 schreef agter het volgende:

[..]

Niet echt, helaas. Stukken darm aan een stuk vlees, heb ik gezien op video.
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.
Hm ja, even over het hoofd gezien. Daar hebben jullie gelijk in.
  Redactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 23:53:05 #140
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142703444
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:54:23 #141
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703518
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142703558
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
En laten we eerlijk wezen, als er boven Spaans Baskenland of Noord Ierland iets soortgelijks met een Russisch vliegtuig was gebeurd, dan zouden we verontwaardigd zijn als Rusland een team zou willen sturen dat de boel wel even zou gaan beveiligen.
Die gebieden zijn totaal niet te vergelijken, ook al kan het daar onrustig zijn hebben ze toch een redelijk functionerend bestuur, en gewoon een dagelijkse gang van zaken. Geen rebellen met ondersteuning van een wereldmacht en bv beschikking over SAM's
  Redactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 23:55:28 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142703573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Noodlanding/crash. Niet echt een explosie of impact van een raket. Maar ja, dat is echt een beetje onvoorspelbaar.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142703594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Wat is je vraag dan precies, op 10 km hoogte?
Waar je het snelst dood bent, of het meeste lijdt?
Make my day!
pi_142703615
De foto met 74 rouwauto's is de meest geRT'de tweet in Rusland.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:56:31 #146
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703624
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is je vraag dan precies, op 10 km hoogte?
Waar je het snelst dood bent, of het meeste lijdt?
Nee, die kans op overleven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142703626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Dan is je overlevingskans sowieso nul.
sig verwijderd door FA
pi_142703642
Ik weet vrijwel zeker dat een substantieel deel van de mensen nog minutenlang in leven was totdat ze de grond raakten. Echt vreselijk als je eraan denkt.
Edensnator over 'n out
pi_142703645
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?
Woord.
pi_142703657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, die kans op overleven.
Op een explosie op 10 km hoogte?
Uh, nergens... Vandaar mijn wedervraag. :)
Make my day!
pi_142703674
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan is je overlevingskans sowieso nul.
Niet waar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vesna_Vulovi%C4%87
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:57:46 #152
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142703689
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:57 schreef agter het volgende:

[..]

Op een explosie op 10 km hoogte?
Uh, nergens... Vandaar mijn wedervraag. :)
Laat maar, ik heb mijn antwoord al van mr, Noodle.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Redactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 23:58:22 #153
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142703720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..
Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.

Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:59:20 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142703758
Een deel van je overlevingskans is logischerwijs afhankelijk van je mogelijkheid om het vliegtuig te verlaten, maar dat geldt alleen maar in situaties waar het vliegtuig überhaupt verlaten kan worden, bij een explosie of mid-air collision gelden weer andere overlevingskansen, net als voor een landing op het water waarbij het vliegtuig breekt weer anders is.

Het is iig naïef om de nabijheid van een nooduitgang als uitgangspunt te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:00:49 #155
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142703825
Ik zou gewoon uit het vliegtuig springen voordat het neerstort.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 00:00:59 #156
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142703830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:59 schreef Leandra het volgende:

Het is iig naïef om de nabijheid van een nooduitgang als uitgangspunt te nemen.
Dat is dus ook niet de reden om bij de vleugel te zitten.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Admin vrijdag 25 juli 2014 @ 00:01:03 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142703833
Zo zag dag 2 eruit ( (c) iteejer/werk/vlakbij/vorig topic al gemeld)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_142703857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.

In het onderzoek dat ik aanhaal, is uitsluitend gekeken naar waar de overlevenden van vliegrampen zaten (van 20 vliegtuigongelukken in totaal).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142703859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou gewoon uit het vliegtuig springen voordat het neerstort.
Ik zou gewoon niet instappen als ik wist dat het ging neerstorten.
Dat er van te voren uitspringen is ook weer zo omslachtig.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:02:35 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142703890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef marcodej het volgende:
De foto met 74 rouwauto's is de meest geRT'de tweet in Rusland.
Nee, dat was een tweet van gisteren.

Je bedoelt de tweet die in deze tweet genoemd wordt?

KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08 The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142703896
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..
Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.

Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
Ah okee klinkt zo wel logisch ja. Hoeveel rampen op die manier voorkomen zijn zullen we nooit weten.
Woord.
pi_142703921
zit tweakers door te bladeren en kom wat spul tegen, geen idee of het al gepost is:

Passagiersvliegtuigen fungeerden als menselijk schild voor Kiev

MH17: Ukraine Workers 'Chased Off Crash Site'
quote:
The head of Ukraine's emergency services has said his workers have been chased away from the MH17 crash site by pro-Russian rebels.

Speaking to journalists at a news conference in Kharkiv, Serhiy Bochkovskiy said emergency services personnel also had some of their equipment confiscated
quote:
Info via een ander forum:
Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd.
Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ(...)_mh17_buk_hunt.shtml
pi_142703954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat was een tweet van gisteren.

Je bedoelt de tweet die in deze tweet genoemd wordt?

KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08 The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Wow, heftige tekst voor Ru.
Make my day!
pi_142703967
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?

Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:03:55 #165
389063 JCats
zakelijk
pi_142703970
BNW / Vlucht MH17 #3

[ Bericht 94% gewijzigd door Specularium op 25-07-2014 00:16:11 ]
Life is what happens while planning other things
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 00:05:55 #166
163650 Greys
pi_142704057
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:06:10 #167
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142704067
Ik word zo moe van dat "Rusland/Poetin heeft die mensen vermoord" he :') Schijnbaar is het niet relevant meer wie de trekker overhaalt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 00:06:26 #168
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142704085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?

Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Dat laatste is volstrekt goed te verklaren. Ze zijn ten eerste kleiner qua omvang en ten tweede hebben ze minder botweefsel maar elastine waardoor ze flexiber zijn. Hoe vaak baby's wel niet van een flatgebouw zijn gedonderd in de bosjes en het alsnog overleeft hebben.

Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142704106
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?

Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
pi_142704222
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:

Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:09:17 #171
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142704246
quote:
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.
Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden.
De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Specularium op 25-07-2014 00:16:42 ]
pi_142704270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaas :'(
pi_142704279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Zelfde hier :@ , toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
pi_142704296
Ik ben echt benieuwd naar de komende dagen. Hoe die inzet van experts en KMAR gaat uitwerken in de praktijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142704309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaas :'(
Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesië :(
pi_142704316
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Zelfde hier :@ , toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
Heb je ook treinangst of skiliftangst?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 00:10:44 #177
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142704323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.

Dat gezegd te hebben. Ik stap zo weer een vliegtuig van Malaysian Airlines in, wat dat betreft hebben ze AAA service ivg met veel andere vliegmaatschappijen. KLM is echt maar matig, Air France, stelletje kenau's. Ryanair, nooit meer van me leven... :r
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142704340
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.
Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden.
De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
pi_142704362
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesië :(
Snelle Jelle wil nog wel eens helpen zag ik laatst op tv.
pi_142704373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:





... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:12:17 #181
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142704396
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende:
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Mooi, wordt vaak onderschat, liefde voor een huisdier...
pi_142704398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heb je ook treinangst of skiliftangst?
Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees :)
Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen ;(
pi_142704403
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef mschol het volgende:
zit tweakers door te bladeren en kom wat spul tegen, geen idee of het al gepost is:

Passagiersvliegtuigen fungeerden als menselijk schild voor Kiev
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...

Sorry voor het hoge BNW gehalte
Woord.
pi_142704427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten. :Y)
Ik denk dat in dit geval, je kans op overleven over het hele vliegtuig hetzelfde is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142704478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...

Sorry voor het hoge BNW gehalte
Smerig. Idd.
Mss staat daar iets van op de zwarte dozen, als het zo was?
Make my day!
pi_142704507
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.

Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:01 #187
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142704517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees :)
Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen ;(
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:02 #188
181126 MouzurX
Misschien?
pi_142704519
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten 8)7
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:15:33 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_142704540
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.

Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Bij doden/km is vliegen best veilig.
Bij doden/minuut (vliegen) is het onveilig.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_142704564
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.

Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.

Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
pi_142704567
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef MouzurX het volgende:
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten 8)7
Zie ook: How to Fall 35,000 Feet--And Survive
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:16:21 #192
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142704577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...

Sorry voor het hoge BNW gehalte
Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
pi_142704593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
pi_142704608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten. :Y)
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
pi_142704658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
bij een crash gaat de neus eerst de grond in, de achterkant breekt af en blijft langer/beter 1 geheel?
pi_142704678
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
Maar als dat andere toestel zo dicht erbij zou vliegen, dan moet dat op die zwarte dozen staan. Hopelijk (als dat de waarheid is).
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:18:43 #197
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142704682
Kamerbrief: Ramp MH17 is keerpunt in relatie met Rusland (NRC)

quote:
De brief maakt echter duidelijk dat de EU-ministers nog strengere sancties niet schuwen. Zo wordt gewerkt aan ‘gevoelige’ maatregelen voor onder meer de energiesector.

quote:
Het Nederlandse Openbaar Ministerie is samen met andere getroffen landen een onderzoek gestart. Centraal staat daarbij het ‘vergaren en delen’ van informatie. In dat licht wordt op 28 juli een overleg georganiseerd bij de Europese justitieorganisatie Eurojust.
De gehele brief is ook te lezen via de link
2019: The Great Awakening
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:19:13 #198
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142704701
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Volg je uberhaubt het nieuws? Er wordt al vanaf seconde 1 alles op alles gezet, zonder een WOIII te veroorzaken, om dit op te lossen.
Maar het aller aller aller grootste belang heeft op dit moment het terughalen van de slachtoffers. Zoals al gezegd, de Wrake Gods kun je altijd nog als een ijskoude maaltijd opdienen.

Als er al sprake is van opzet. Kan ook een iets te enthousiaste handeling van een beginner zijn geweest, een ''maandagmorgen'' foutje met een van de meest desastreuze gevolgen ooit.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:19:46 #199
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142704725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:

[..]

Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.

Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
Een google levert deze site o.a. op
http://www.flixxy.com/scheduled-airline-flights-worldwide.htm
93.000 in 24u in 2008.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142704758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Hetzelfde hier..maar mijn zorgen gaan over of ik white meat krijg of niet. Toch zorgen dat je niet in een angst komt dat je niet meer gaat vliegen...beperkt je wereld nogal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')