Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Daarvan zouden gisteren 16 lichamen al gevonden zijn, maar daar heb ik vandaag niets meer over gehoord.
Van sommige mensen zal sowieso niets meer te vinden zijn.
Je leest het verkeerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit beveiliging is?
Het zijn rampen-experts.
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ikquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Misschien geen plaatsen meer naast elkaar toen ze incheckten? Heb je nooit gevlogen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Waarom zaten Carol en Michael Clancy niet naast elkaar?
Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat de keuken ( herrie ) vlkbij is?
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Felixa het volgende:
[..]
Lijkt erop dat Timmermans het is geweest die ervoor gezorgd heeft dat
[..]
Ja bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet (zo ver) naar achteren kan.
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.
Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
Ook niet op seatguru?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik
Symbol: Alquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:
[..]
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:
[..]
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinnerenquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Uccie het volgende:
[..]
Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.
Een normale crematie is tussen de 400 en 1100 graden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef mschol het volgende:
[..]
Symbol: Al
Melting point: 1,221°F (660.3°C)
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Oh absoluut, maar ik vind ook dat je wel realistisch moet blijven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Onbekend. 203 bodybags, maar dat zegt niks over het aantal lichamen.quote:
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
ereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn
Bron?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:44 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinneren
Dit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
Ik heb de indruk dat de sfeer/veiligheid, mede door druk (ook van Rutte) op Poetin, beter geworden is de afgelopen dagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is onbekend. Je weet niet of die hand en voet bij dezelfde horen.
Dat ligt er net aan hoe de crash is. Hoe het vliegtuig breekt. Of er brand uit breekt etc.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
quote:Timmermans hoopvoller
Minister Timmermans is voor het eerst hoopvoller over medewerking van pro-Russische separatisten aan het bergen van de menselijke resten. Dat zei Timmermans op een persconferentie in Kiev.
"Ik heb de indruk dat het eindelijk ook tot de separatisten is doorgedrongen dat het een kwestie van medemenselijkheid is om te zorgen dat alle menselijke resten worden geborgen'', zei Timmermans. "Mijn voorzichtige indruk is dat er medewerking van de separatisten zal zijn om dat te realiseren.''
Van die seatguru faq:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.
quote:What does it mean if a seat is colored Red for "Poor Seat"?
A seat colored red is meant to alert travelers that the seat should be avoided. Usually, it has multiple poor qualities, such as no window, limited recline or legroom, reduced seat width, etc. If you place your mouse over the seat in question, comments will appear to explain why it is a poor seat.
Niet echt, helaas. Stukken darm aan een stuk vlees, heb ik gezien op video.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen.
Dat is dus idd een beetje hetzelfde als wat ik net al zei. Alles uit en afstellen vanwege het motto:"Het moet veilig zijn", vervolgens alsnog enkel "onderzoekers" sturen na een week, wat al binnen 3 dagen had kunnen gebeuren imo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.
Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Maar je hebt hoe dan ook 298 rompen.
Hmm ja bruikbaar DNA materiaal daaruit krijgen is idd vrij lastig lijkt me. Had daar nog niet aangedacht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:48 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, stukjes wervel of de kop van je dijbeen, dikkere botten zeg maar, kunnen nog wel te vinden zijn. Alleen is DNA-profiel eruit krijgen dan wel heel erg moeilijk zo niet teveel beschadigd en onmogelijk.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:50 schreef agter het volgende:
[..]
Niet echt, helaas. Stukken darm aan een stuk vlees, heb ik gezien op video.
Hm ja, even over het hoofd gezien. Daar hebben jullie gelijk in.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Erm nee. Als in, niet 298 rompen compleet. Er zullen er, luguber genoeg, genoeg zijn die compleet uit elkaar gescheurd zijn. Helemaal de personen die dicht bij de vleugel gezeten hebben (vleugels zijn de brandstoftanks van een vliegtuig) en die raket het vliegtuig raakt heeft tussen romp en nr 2 of 3 motor in. Dat is letterlijk een geval van Pink Mist.
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overlevingskansen schijnen het beste te zijn met een stoel achterin.
Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Die gebieden zijn totaal niet te vergelijken, ook al kan het daar onrustig zijn hebben ze toch een redelijk functionerend bestuur, en gewoon een dagelijkse gang van zaken. Geen rebellen met ondersteuning van een wereldmacht en bv beschikking over SAM'squote:Op donderdag 24 juli 2014 23:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En laten we eerlijk wezen, als er boven Spaans Baskenland of Noord Ierland iets soortgelijks met een Russisch vliegtuig was gebeurd, dan zouden we verontwaardigd zijn als Rusland een team zou willen sturen dat de boel wel even zou gaan beveiligen.
Noodlanding/crash. Niet echt een explosie of impact van een raket. Maar ja, dat is echt een beetje onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Wat is je vraag dan precies, op 10 km hoogte?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Nee, die kans op overleven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef agter het volgende:
[..]
Wat is je vraag dan precies, op 10 km hoogte?
Waar je het snelst dood bent, of het meeste lijdt?
Dan is je overlevingskans sowieso nul.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dat is dan in geval van een noodlanding neem ik aan, niet bij een crash, explosie etc op 10km.
Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Niet waar:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan is je overlevingskans sowieso nul.
Laat maar, ik heb mijn antwoord al van mr, Noodle.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
Op een explosie op 10 km hoogte?
Uh, nergens... Vandaar mijn wedervraag.
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Kun je dat toelichten? In de meeste vliegtuigen zitten de brandstoftanks in de vleugels, lijkt me niet handig om daar in de buurt te zitten?
Dat is dus ook niet de reden om bij de vleugel te zitten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:59 schreef Leandra het volgende:
Het is iig naïef om de nabijheid van een nooduitgang als uitgangspunt te nemen.
De methode van onderzoek is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant wordt genoemd dat 105 ongelukken zijn onderzocht; aan de andere kant lijkt het om vragenlijstonderzoek te gaan onder mensen en hun voorkeuren voor zitplaatsen. Dat laatste zegt weer weinig over wat daadwerkelijk de veiligste plek is.quote:
Ik zou gewoon niet instappen als ik wist dat het ging neerstorten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou gewoon uit het vliegtuig springen voordat het neerstort.
Nee, dat was een tweet van gisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:56 schreef marcodej het volgende:
De foto met 74 rouwauto's is de meest geRT'de tweet in Rusland.
twitter:KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Ah okee klinkt zo wel logisch ja. Hoeveel rampen op die manier voorkomen zijn zullen we nooit weten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Omdat zodra een vliegtuig in problemen komt, de piloot als noodprocedure kerosine gaat dumpen, zodat er geen brandstof meer in de vleugels zit. En dat gebeurd vaker als voorzorg dan je denkt..
Impact is het vaakst als eerste voor bij de neus of achterin de staart. Vleugels kunnen nog een redelijke klap opvangen.
Het wordt zelfs gedaan als ze verwachten dat ze een moeilijke landing krijgen. Als passagier hoef je daar niet eens wat van te merken.
quote:The head of Ukraine's emergency services has said his workers have been chased away from the MH17 crash site by pro-Russian rebels.
Speaking to journalists at a news conference in Kharkiv, Serhiy Bochkovskiy said emergency services personnel also had some of their equipment confiscated
quote:Info via een ander forum:
Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd.
Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ(...)_mh17_buk_hunt.shtml
Wow, heftige tekst voor Ru.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was een tweet van gisteren.
Je bedoelt de tweet die in deze tweet genoemd wordt?twitter:KevinRothrock twitterde op donderdag 24-07-2014 om 23:16:08The most tweeted image on the RuNet today belongs to @kapinusnatalia. Here it is, with the caption translated. http://t.co/gFHAP5NUZu reageer retweet
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mijn broer bij de vleugels vlakbij de nooduitgang. En dat is iemand die in het dagelijks leven aan vliegtuigen werkt en onderdelen crash test.
Dat laatste is volstrekt goed te verklaren. Ze zijn ten eerste kleiner qua omvang en ten tweede hebben ze minder botweefsel maar elastine waardoor ze flexiber zijn. Hoe vaak baby's wel niet van een flatgebouw zijn gedonderd in de bosjes en het alsnog overleeft hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Experts spreken elkaar tegen. In het stuk dat ik aanhaal wordt zelfs duidelijk gemaakt dat veel experts zeggen dat het niet uitmaakt waar je zit. Interessanter vind ik dus wat nu werkelijk het geval blijkt te zijn: als je kijkt naar de overlevenden van vliegtuigongelukken, waar zaten die?
Andere factoren spelen natuurlijk ook een rol. Zo schijnen kinderen relatief vaak vliegtuigongelukken te overleven.
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar goed in geval van noodlandingen vertrouw ik gewoon m'n broer, aangezien hij er beroepsmatig mee te maken heeft.
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.quote:
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaasquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Zelfde hierquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesiëquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik stap ook altijd met frisse tegenzin in een vliegtuig.. als je wat van de wereld wil zien heb je geen keus helaas
Heb je ook treinangst of skiliftangst?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Zelfde hier, toch heb ik al eerder gevlogen. Maar heb me er nooit prettig bij gevoeld. Zit altijd met angst in zo'n ding, puur omdat ik geen controle heb. Ik heb weleens gezegd, als ik de piloot zou zijn zou ik veel minder bang zijn.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vertrouw niets meer. Ik had al vliegangst, maar de angst zit er nu helemaal in. Ik weet dat het irrationeel is, maar ik wil gewoon niet meer vliegen.
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Tsja, met die vraag kwam ik eerder hier vandaag weer terecht en mij werd vrolijk verteld gewoon alles te geloven wat toevallig in een filmpje stond en door niemand, als in een betrouwbare official, geverifieerd kon worden. Maar dat laat ik voor voorlopig lekker gaan. Ik vind de schuldvraag eigenlijk helemaal niet belangrijk. Ik heb vandaag 1 uur gekeken naar het moment van aanvliegen, landen, vliegtuig saluut, militair saluut en stilte en uitladen eerste lichamen de TV uitgezet. Kon er gewoon niet naar kijken. Zonet het filmpje weer van Yvonne. Had ongeveer 4 seconde nodig voordat ik uit nijd dat filmpje wegklikte.
Mij gaat het er nu enkel om om de lichamen terug te krijgen bij hun families zodat ze in eigen land bij hun eigen geliefden begraven kunnen worden.
De Wrake Gods, tsja, die kunnen we altijd nog als een ijskoud gerecht opdienen.
Snelle Jelle wil nog wel eens helpen zag ik laatst op tv.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad, en m'n schoonouders wonen in Indonesië
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ramp op zichzelf. Er is eigenlijk geen standaard voor een vliegtuigramp. Soms blijft het achterste gedeelte ongeschonden, soms het voorste. En een vliegtuig wat in de lucht al breekt is zo goed als kansloos.
Mooi, wordt vaak onderschat, liefde voor een huisdier...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:05 schreef Greys het volgende:
Nog even laat reageren op inmiddels alweer oud nieuws, maar ik las het net pas en ik vind het fijn en netjes dat de 2 overleden honden en vogels ook teruggevlogen worden. Ook dáár wordt om gerouwd door mensen. Dus hulde.
Trein nee, skilift ja, want hoogtevreesquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb je ook treinangst of skiliftangst?
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef mschol het volgende:
zit tweakers door te bladeren en kom wat spul tegen, geen idee of het al gepost is:
Passagiersvliegtuigen fungeerden als menselijk schild voor Kiev
Ik denk dat in dit geval, je kans op overleven over het hele vliegtuig hetzelfde is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten.
Smerig. Idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Sorry voor het hoge BNW gehalte
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Trein nee, skilift ja, want hoogtevrees
Maar ik doe het allemaal wel hè. Met tegenzin.
Vliegen begin ik wel echt over te twijfelen
Bij doden/km is vliegen best veilig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Deze vraag is niet helemaal ontopic, maar ik stel 'em toch maar: ik heb eens opgevangen dat vliegen helemaal niet de veiligste manier van transportatie is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar het had er geloof ik mee te maken dat standaard het aantal afgelegde kilometers wordt meegewogen en je dat juist niet zou moeten doen. Maar dat herinner ik me mogelijk helemaal verkeerd.
Heeft iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? (Mag via pm of dm.)
Zie ook: How to Fall 35,000 Feet--And Survivequote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef MouzurX het volgende:
Naja doe in iig altijd je riem om want als die filmpjes over decompressie op 10km echt zijn dan vlieg je zo door het raam naar buiten
Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:12 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gedacht. Met als reden verwarring te veroorzaken bij de radar operators van het Buk system, waarbij ze er van uit zijn gegaan dat de Pro-Russen niet zouden vuren wanneer er mogelijk passagiersvliegtuigen in de lucht waren...
Sorry voor het hoge BNW gehalte
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is vooral voor jezelf niet leuk, maar iedereen heeft wel ergens een angst voor.
Hopelijk zakt het over een tijdje weer weg en stap je wat geruster weer in het vliegtuig.
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je weet tevoren natuurlijk niet wat voor soort ramp je gaat krijgen, dus je kunt denk ik met geen enkel scenario rekening houden. Dan moet je maar op de algemene statistieken afgaan. Als je deze twee plaatjes samen in beschouwing neemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... dan zou ik zeggen, ga maar helemaal achterin zitten.
bij een crash gaat de neus eerst de grond in, de achterkant breekt af en blijft langer/beter 1 geheel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar gebaseerd op wat? Op de uitgangen of daadwerkelijke statistieken van overlevende / doden?
Maar als dat andere toestel zo dicht erbij zou vliegen, dan moet dat op die zwarte dozen staan. Hopelijk (als dat de waarheid is).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Had ik nog niet aan gedacht, die mogelijkheid...
quote:De brief maakt echter duidelijk dat de EU-ministers nog strengere sancties niet schuwen. Zo wordt gewerkt aan ‘gevoelige’ maatregelen voor onder meer de energiesector.
De gehele brief is ook te lezen via de linkquote:Het Nederlandse Openbaar Ministerie is samen met andere getroffen landen een onderzoek gestart. Centraal staat daarbij het ‘vergaren en delen’ van informatie. In dat licht wordt op 28 juli een overleg georganiseerd bij de Europese justitieorganisatie Eurojust.
Volg je uberhaubt het nieuws? Er wordt al vanaf seconde 1 alles op alles gezet, zonder een WOIII te veroorzaken, om dit op te lossen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja, maar je snapt toch wel dat je dit niet zomaar kan laten varen..
Een google levert deze site o.a. opquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Als er ergens een vliegtuig naar beneden valt o.i.d. dan is dat gelijk wereldnieuws. Auto- of busongelukken niet.
Heb je enig idee hoeveel vluchten er dagelijks zijn? Over de hele wereld?
Niet dat ik een idee heb, maar je kunt het je vast niet voorstellen.
Hetzelfde hier..maar mijn zorgen gaan over of ik white meat krijg of niet. Toch zorgen dat je niet in een angst komt dat je niet meer gaat vliegen...beperkt je wereld nogal.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee dat zal nooit gebeuren, ik zal echt wel weer in een vliegtuig stappen, maar nooit gerust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |