Op die vraag zou ik ook wel eens antwoord willen hebben! Wat zijn de alternatieve opties?quote:
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eindelijk eens een posting die wat bijdraagt aan de discussie. Om te kunnen beoordelen of het een goed of slecht plan is van onze regering, moet je weten om wat voor soort mensen het gaat en wat voor soort mensen je anders daar naartoe zou kunnen sturen. Het is een groot gebied, er is veel mankracht nodig en het moeten mensen zijn die tegen erbarmelijke omstandigheden zijn opgewassen. Wellicht voldoet deze groep mensen (ik zeg bewust niet 'militairen') daar het meest aan.
Ja, dan is het erger dan met niet-leuke-dames.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef superniger het volgende:
[..]
Triest.![]()
Zitten wel leuke dames tussen.
Zolang er ontbinding is. Dus zolang er resten zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe lang blijft die stank hangen? vrij lang zeker?
Nee, ik ben het met deze oplossing eens.quote:
Hoe kom je erbij dat dit beveiliging is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Geen idee, maar een conflict is onvermijdelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op die vraag zou ik ook wel eens antwoord willen hebben! Wat zijn de alternatieve opties?
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Daarvan zouden gisteren 16 lichamen al gevonden zijn, maar daar heb ik vandaag niets meer over gehoord.
Van sommige mensen zal sowieso niets meer te vinden zijn.
Je leest het verkeerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit beveiliging is?
Het zijn rampen-experts.
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ikquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vind het maar tegenstrijdige berichtgeving. Er was al een team van LTFO aanwezig 3 dagen na de ramp en je hebt de OVSE waarnemingen. Vervolgens wordt het allemaal uitgesteld omdat ze eerst alles netjes met de VN willen bespreken en er op hameren dat "beveiliging" van de rampensite het meest belangrijke is voordat je daar mensen heen stuurt. En wat doen ze nu? Ze sturen 40 tal mensen die expert zijn in identificatie van lijken en rampen. Dat noem ik geen "beveiliging". Dit hadden ze ook de 4e dag al kunnen doen.
Misschien geen plaatsen meer naast elkaar toen ze incheckten? Heb je nooit gevlogen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Waarom zaten Carol en Michael Clancy niet naast elkaar?
Ja, bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet zo ver naar achteren kan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat de keuken ( herrie ) vlkbij is?
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef Felixa het volgende:
[..]
Lijkt erop dat Timmermans het is geweest die ervoor gezorgd heeft dat
[..]
Ja bijvoorbeeld. Of dat je stoel niet (zo ver) naar achteren kan.
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen. Na die aardbeving in Turkije werd een hondenreddingsteam uit Duiven ingezet. Lang nadat iedereen al elke vorm van zoeken opgegeven had vonden die honden nog mensen (waaronder zelfs nog levenden) en lichaamsdelen.
Zal mij niets verbazen dat wanneer er een tijdelijke doch streng bewaakte rust gevonden is in die omgeving dat team er ook naartoe gaat.
Ook niet op seatguru?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vlieg over 3 weken en heb een stoel gereserveerd in het midden voor zo'n wc hok aan het pad met de reden dat ik mensen achter mij irritant vind..maar die zijn niet rood.
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een aardbeving is wel anders, daar blijven lichamen qua weefsel nog onveranders. De mensen die bij de motoren hebben gezeten zijn verregaand verbrand. Als ze daar al iets van vinden is het heel moeilijk tot onmogelijk om nog te identificeren.
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een puntje ja. Waarom kon dit niet eerder? Ze doen alles stap voor stap, maar sommige dingen hadden ook paralel gekund denk ik
Symbol: Alquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:
[..]
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:42 schreef agter het volgende:
[..]
Vandaag op tv gesmolten aluminium gezien. Bij welke temperatuur is dat?
Maar zelfs dat is niet voldoende toch? Meen ik me te herinnerenquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Uccie het volgende:
[..]
Volgens wiki 933....dus ja, crematieoven temperatuur.
Een normale crematie is tussen de 400 en 1100 graden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef mschol het volgende:
[..]
Symbol: Al
Melting point: 1,221°F (660.3°C)
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Oh absoluut, maar ik vind ook dat je wel realistisch moet blijven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En toch is het het waard om zo veel mogelijk 'restanten' te verzamelen, en DNA-onderzoek op los te laten, zodat je nabestaanden afsluiting kunt geven en verhalen zoals die ouders die nu op zoek gaan naar hun dochter "want misschien heeft ze het wel overleefd" tegen kunt gaan.
Dat klopt, dus ik neem aan dat de weg naar een VN-resolutie over beveiliging vroeg is ingezet. Maar dan heb je dus de afweging, in hoeverre kunnen we wachten op die resolutie? Blijkbaar vonden ze het nu te lang duren, en sturen ze alsnog eerst de experts en daarna pas de beveiling. Dan is dus de vraag: hadden ze die experts dan niet net zo goed al eerder kunnen sturen? Temeer omdat de Maleisiers (en nu Australiers) blijkbaar daar ook al kunnen werken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat beveiliging sturen iets anders is dan mensen sturen die onderzoek doen of lichamen bergen. Als je wilt gaan beveiligen, moet je wapens meenemen. Gewapende mankrachten sturen zul je vanzelfsprekend goed internationaal moeten overleggen, onder andere met Rusland. En je moet je héél goed afvragen of je bereid bent de mogelijke consequenties daarvan te accepteren. Zo'n beslissing kun je dus beter niet al te snel en niet al te licht nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |