quote:Vliegtuig Air Algeria spoorloos in Afrika
Luchtvaartmaatschappij Air Algeria heeft donderdag het contact met een van haar vliegtuigen verloren. Dat meldt de Algerijnse persdienst APS. De Boeing 737 was vertrokken uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, en verdween na een klein uur van de radar.
http://www.nd.nl/artikele(...).U9DQ14pdoFI.twitter
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0FT0YK20140724quote:
Nee, Tenerife 1977 is de slechtsequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
110 passagiers 6 personeelsleden zegt diezelfde bron.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
Volgens mij is het nu hoogseizoen voor vliegtuigmaatschappijen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef gijsman het volgende:
je ziet het vaker.. als er 1 crasht dan volgen er meer
Dat zei ik hier ook al inderdaadquote:
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nee, Tenerife 1977 is de slechtse
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraftquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
Tenerife waren er 583 doden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Ging naar Algerije, dus dan kom je niet over zee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend tenzij ze in de zee storten.
Totaal 326 ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Dat was een rampzalig incident. Nu volgen er een aantal op elkaar.quote:
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
Dit, de 'mortality rate' in een auto is nog steeds veel hoger.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Klopt, ik ben ook echt een vlieger, ik ga echt niet 24 uur rijden als je er met 2 uurtjes vliegen kan zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Ik dacht ook helemaal niet van niet. Sowieso drink ik geen koffie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld terwijl jij je koffie inschenkt hoor.
quote:Een passagiersvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Air Algerie is donderdagochtend van de radar geraakt, kort na het opstijgen uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso.
Dat meldt AFP. Vijftig minuten na vertrek verloor Air Algerie contact met het vliegtuig. Het lijkt te gaan om een MD-83 die werd geleend van de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair. Het toestel was onderweg naar Algiers, de hoofdstad van Algerije.
Volgens Swiftair waren er 110 passagiers aan boord en zes bemanningsleden.
Volgens Air Algerie is een "noodplan" in werking gezet, en Swiftair stelt dat een "zoek- en reddingsoperatie" is gestart.
quote:Air Algerie is contact met vliegtuig verloren, 116 mensen aan boord
BUITENLAND Luchtvaartmaatschappij Air Algerie, de nationale maatschappij van het land, zegt dat het contact met een passagiersvliegtuig verloren. Volgens een Algerijns persbureau is het toestel van de radar verdwenen, schrijft persbureau AP. Het vliegtuig was onderweg vanuit Burkina Faso naar de Algerijnse hoofdstad Algiers.
Aan boord van het toestel zitten 110 passagiers en zes bemanningsleden, heeft de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair, dat de vlucht namens Air Algerie uitvoerde, bekendgemaakt. Het is onduidelijk of het om een Airbus A320 of een MD83 gaat. Swiftair meldt het eerste, persbureau Reuters citeert een Algerijnse functionaris die het tweede zegt.
Air Algerie verloor contact met het toestel, vermoedelijk met vluchtnummer AH5017, ongeveer 50 minuten na opstijgen.
Ik moest even opzoeken waar dat ligtquote:...Ouagadougou...
Dat vroeg hij niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld terwijl jij je koffie inschenkt hoor.
Nou ben ik niet zo thuis in de protocollen in de luchtvaart maar dit hoeft tegenwoordig toch echt niet meer te gebeuren?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
AH5017 schijnt in onweer terecht gekomen te zijn...
Lucky number seven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Niet meer vliegen met een vluchtnummer waar een 7 inzit
Denk dat die ene week in september 2001 de allerslechtste wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
Morgen: noorwegenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:11 schreef CookieSlikker het volgende:
Raad hier wanneer en waar het volgende vliegtuig zoek raakt.
Of in Mali, hebben de Nederlanders wat te doenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Die zal wel ergens in de Sahara liggen dus.
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Niet meer vliegen met een vluchtnummer waar een 7 inzit
Of waar een H in voor komt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Niet meer vliegen met een vluchtnummer waar een 7 inzit
Omboeken zeg ik je.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....
Zit geen H in dus ga maar gewoon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....
9/11? 4 vliegtuigen op 1 dag?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
Zitten er Polisario seperatisten in dat gebied?quote:
volgende maand ga ik dus een spannende vlucht belevenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Niet meer vliegen met een vluchtnummer waar een 7 inzit
Al 9 uur van de radar? Hoe kan dat nu pas opgepikt worden dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens reuters al 9 uur weg btw... dus toch wel ernstig nu.
Toearegsquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Reki het volgende:
Zitten er Polisario seperatisten in dat gebied?
Dit zal wel weer net zoiets als MH370 worden dus...quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens reuters al 9 uur weg btw... dus toch wel ernstig nu.
oh al zolang?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens reuters al 9 uur weg btw... dus toch wel ernstig nu.
Kans dat 01 goed gaat en 02 crasht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Zit geen H in dus ga maar gewoon.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens reuters al 9 uur weg btw... dus toch wel ernstig nu.
http://nos.nl/artikel/678(...)ie-van-de-radar.htmlquote:Vlucht AH5017 vertrok rond 01.00 uur plaatselijke tijd. Na 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/678(...)ie-van-de-radar.html
quote:Contact lost with Air Algerie plane carrying 116 people from Burkina Faso
ALGIERS Thu Jul 24, 2014 6:15am EDT
0 Comments
inShare
Share this
Related Topics
World »
Aerospace & Defense »
(Reuters) - Authorities have lost contact with an Air Algerie flight en route from Ouagadougou in Burkina Faso to Algiers with 110 passengers on board, Algeria's APS state news agency and a Spanish airline company said on Thursday.
APS said authorities lost contact with flight AH 5017 an hour after it took off from Burkina Faso.
Spanish private airline company Swiftair confirmed it had no contact with its MD-83 aircraft operated by Air Algerie, which it said was carrying 110 passengers and six crew. An Algieran official had earlier said it was an Airbus A320.
The company said in a notice posted on its website that the aircraft took off from Burkina Faso at 0117 local time and was supposed to land in Algiers at 0510 local time but never reached its destination.
Sowieso Turks, iesj niet goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....
Ik heb ook OR, maar is van Arke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Geen idee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt dit overigens nu pas bekend als het al 9 uur verdwenen is?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Qatar Airways is toch niet Turks?quote:
Veel schuren met al dat zandquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zou dat gaan een noodlanding in de woestijn.
Vooral hopen dat je geen zandduin of drijfzand tegen komtquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zou dat gaan een noodlanding in de woestijn.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef gijsman het volgende:
je ziet het vaker.. als er 1 crasht dan volgen er meer
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:50 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Volgens mij is het nu hoogseizoen voor vliegtuigmaatschappijen.
Neehoor, ik zat gewoon bier te hakken op het terras. Ik vind gewoon die plaatjes op social media walgelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mensen zoals jij
Jij stond gisteren zeker ook alleen maar "EN DE MENSEN IN GAZA DAN!?" te roepen
Gisteren een TransAsia toestel waar het misging bij noodlanding.iets van 50 dodenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Een vliegtuig in Taiwan gisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Toestel van Transasia gisteren of eergisterenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
1 met 49 doden dacht ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren een TransAsia toestel waar het misging bij noodlanding.iets van 50 doden
Damn.. ik zie het. Gaat lekker zoquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Een vliegtuig in Taiwan gisteren.
Tiental kleine kindjes in een klap dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...
Gewoon binnen Europa blijvenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Oekraïne is Europaquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Oeh.. toch nog lastiger dan ik had verwacht, zo'n noodlanding in de woestijn:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
quote:July 17 – Malaysia Airlines Flight 17, a Boeing 777 en route from Amsterdam to Kuala Lumpur was shot down by a surface-to-air missile over Eastern Ukraine, killing all 283 passengers and 15 crew.
July 23 – TransAsia Airways Flight 222, an ATR-72-500 en route from Kaohsiung to Penghu crashed during go-around. 47 people were confirmed dead while 11 were seriously injured.
Dan was dit erg leerzaamquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
http://preppers.nl/quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, snel, paniek![]()
5e wereldoorlog dit-dat-alles.
Was een geplande crash, piloten waren er al uit. Staan nog meer video's over van in het vliegtuig ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
Heb ik geen zin in. Ik wil sowieso nog veel verre reizen maken. Binnenkort vlieg ik naar NY. Voorheen was ik echt nooit bang, maar nu vind ik het een beetje jammerlijk wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Spaanse treinquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Ik zat 17uur in de trein van Denemarken naar Nederlandquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.quote:
Dat zou nog best goed mogelijk kunnen zijn, is in dat gebied vaker gebeurd dacht ik.quote:
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.
Nu zijn het allemaal vreemde gebieden waar het gebeurd. (Waar je ook niet dood gevonden wil worden)
Reuters voor wat betreft vliegpan van ca. 4 uur, eerder gepostquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.
http://www.telegraph.co.u(...)6-on-board-live.htmlquote:The plane was not far from the Algerian frontier when the crew was asked to make a detour because of poor visibility and to prevent the risk of collision with another aircraft on the Algiers-Bamako route.
Contact was lost after the change of course.
Boven Mali contact verloren, lees ik net.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:50 schreef Momo... het volgende:
Kan er niet iets boven Mali gebeurd zijn?
quote:An Air Algerie flight travelling from Burkina Faso to Algiers has disappeared from the radar, apparently [while flying above the Malian airspace. navigation services have lost contact with an Air Algerie plane Thursday flying from Ouagadougou to Algiers, 50 minutes after takeoff," the airline said, Algeria's APS the news agency said.
Air Algerie has put in place an "emergency plan," the agency reported.
Spanish airline Swiftair was said to be operating the flight chartered by Air Algerie. Swiftair has confirmed there were 110 passengers and six crew members aboard the aircraft.
Flight AH 5017 was not visible on Flightradar24, a live-tracking website for all the planes, since it is out of coverage area, said the service.
The AH 5017 is said to be the only flight in this route.
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Maliquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
Dan verdwijn je niet zomaar van de radar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
Hmm, dat is dus echt het allerlaatste wat je wil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
1 Vanwege kans op een botsing in de lucht gevraagd uit te wijken.quote:Indications sur le vol AH5017, disparu des écrans radars, le 24 juillet 2014.
La compagnie Air Algérie a annoncé avoir « perdu le contact » dans la nuit avec son vol AH 5017, parti, jeudi 24 juillet, de Ouagadougou, au Burkina Faso, à destination d'Alger. L'information a été rendue publique en fin de matinée par la compagnie, citée par l'agence APS.
Il s'agit d'un MD-83 avec 110 passagers et 6 membres d'équipage à son bord, affrété auprès de la compagnie espagnole Swiftair. Celle-ci a confirmé que l'avion n'était jamais arrivé à destination.
Le vol qui a quitté Ouagadougou peu après 1 heure du matin, heure locale, devait atterrir aux alentours de 5 h 10 dans la capitale algérienne. Les services de navigation aérienne recensent leur dernier contact avec l'avion 50 minutes après son décollage.
PERDU DANS L'ESPACE AÉRIEN MALIEN
Une source de la compagnie algérienne citée par l'AFP précise que le contact a été perdu avec l'équipage « après un changement de cap » dans l'espace aérien malien, près de la frontière avec l'Algérie :
(1) "L'avion n'était pas loin de la frontière algérienne quand on a demandé à l'équipage de se dérouter à cause d'une mauvaise visibilité et pour éviter un risque de collision avec un autre avion assurant la liaison Alger-Bamako".
Selon la Chaîne météo, le vol AH 5017 a en effet traversé une zone où de (2) nombreux orages éclataient « avec des rafales de vent puissantes et une activité électrique importante ».
(3)Malgré une intervention militaire internationale encore en cours, la situation reste instable dans le nord du Mali, occupé pendant plusieurs mois en 2012 par des groupes armés djihadistes. Air Algérie a mis en place un « plan d'urgence », mais ne parle pas encore de crash.
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.quote:
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.
1. Iets met slecht zicht en risico op een botsing?
Zou fijn zijn ja, lichte kneuzingen en wat uitdrogingsverschijnselen maar chillend in het vliegtuig wachtend op redding. #Durftehopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
twitter:
Ja, maar hij ging over oekraine. Dan was ik sws niet ingestapt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?
En Malaysian Airways die vlucht dus voor KLM uitvoerde?
quote:
Daar lijkt t wel op ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Pfff.. waarschijnlijk door weersomstandigheden dus?
Dank!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.
2) Er was veel onweer met krachtige wind en veel bliksem.
3) In het noorden van Mali is het nog instabiel. (wat dan neem ik aan de redding of het onderzoek bemoeilijkt)
twitter:
Nee, dit is niet normaal. Wel toevallig.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Nee 2013 was bijvoorbeeld een uiterst goed jaar wat betreft de veiligheid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
grote crashes komen altijd in het nieuws toch.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
Das nou niet echt in de buurt van Algerije.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:18 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ergens in de buurt gecrashed..
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.quote:
Ik voel me onheus gequoot.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:20 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.
Is helemaal niet Turks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Karmaquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:31 schreef clavier het volgende:
Groot aantal Fransen aan boord meldt BFMTV.
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.quote:
Oh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.
Potver.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.quote:
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:38 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.
De berichtgeving gaat daar eigenlijk opvallend snel ter vergelijking met de crash in Oekraine.quote:
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:42 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).
Nee, gelukkig. Maar ik denk dat er wel vaker vliegtuigen de lucht uit worden gehaald (of wat dan ook), zonder dat wij daarvan weten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:45 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampen
Krijg je er een beetje een idee van hoe vaak het voorkomt.
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.
Iddquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?
Nee hoor:quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd(minder dan 6 passagiers wordt trouwens niet meegerekend)
quote:Een Cessna komt tijdens de start van Brussels South Charleroi Airport in de problemen en stort neer. Alle inzittenden, vijf personen uit dezelfde familie, komen om het leven.
Erger? Wat is erger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.
[..]
Nee hoor:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Erger? Wat is erger?
Ik vind niet dat het aantal iets uitmaakt, volgensmij is het altijd even erg. Je zal maar net familie zijn van die 5.
Hmm, ik ging gewoon uit van die tabel die Multivitamine postte.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Zit je in Niger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef 16meter het volgende:
Heftig. Komt zeer dichtbij op deze manier.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.
*verkapte uitnodiging voor F&L forum
Komt de aviofobie van sommigen ten goede.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Eventjes inlezen in de nieuwscriteria jij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef Zolder het volgende:
Blijkbaar was dit niet push-melding waardig waar ik er vanochtend wel een kreeg dat er 194 ipv 192 slachtoffers zijn.
twitter:mashable twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:13:08#AH5017 update: Originating airport's map shows the probable area of the plane crash http://t.co/Hy2qVE23As http://t.co/0vhKAkUQa0 reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:24:58Reuters: French army says two of country's fighter jets based in North Africa dispatched to try to locate missing #AirAlgerie flight #AH5017 reageer retweet
Zou kunnen. Heb net op een video gezien dat een noodlanding in de woestijn prima te overleven is muv een paar gebroken benen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Vreemd dat er geen contact meer was na de koerswijziging terwijl ze nog een stuk verder zijn gevlogen. Gekaapt?
quote:Vliegtuig met veel Fransen gecrasht
Een vliegtuig van de Algerijnse maatschappij Air Algérie is neergestort in Mali. Dat melden de Verenigde Naties, die in het gebied een missie hebben.
De McDonnell Douglas MD-83 was met 116 inzittenden opgestegen in Ouagadougou in Burkina Faso en zou naar Algiers vliegen. Het is neergestort tussen de steden Gao en Tessalit. Gao is in Nederland vooral bekend door het kamp waar ruim 300 Nederlandse militairen van de VN-missie Minusma zitten. Die moeten onder meer zorgen voor stabiliteit. In Mali zijn islamistische extremisten actief.
In het toestel zaten volgens onbevestigde berichten tachtig Fransen. De Franse minister Cuvillier van Transport heeft al gezegd dat hij rekening houdt met Franse slachtoffers. De zes bemanningsleden zijn Spaans. Air Algérie had het vliegtuig gecharterd van een Spaanse maatschappij.
Routewijziging
Vlucht AH5017 vertrok om 01.17 uur plaatselijke tijd. Na ruim 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact. De piloot zou goedkeuring voor een routewijziging hebben gevraagd. Ten noorden van Ouagadougou heeft het afgelopen nacht enkele uren geonweerd. Het is nog onduidelijk of dat iets met de voorgenomen wijziging te maken heeft.
Ouagadougou ligt zo'n 2800 kilometer ten zuiden van Algiers. Tussen de twee steden ligt bijna alleen maar woestijn.
Zeg maar als er iets niet klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het was
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de kofferquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Miss gaat hij wel naar Turkije
Dus had ik toch nog iets goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de koffer
Nou, brrr....quote:
Dit vroeg ik mij dus ook al af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kunnen ze eigenlijk concluderen dat het vliegtuig is neergestort wanneer het nog niet is gevonden?
Ze begonnen in Niger, toen was het Mali. Vliegtuig was onderweg naar Algerië.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Is die nou in Algeria of Mali neergegaan. Volgens mij worden de twee landen nogal door elkaar gebruikt.
het noorden van Mali leek mij. En CNN noemt nu Algeria.
Twee topics op de FP over hetzelfde onderwerp vlak na elkaar...quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Weissman het volgende:
Ben een grote fan van Ibrahimovic en dan gebeurt er dit. Zet je toch aan het denken.
twitter:evelinebijlsma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:58:29Als een kist ineens van de radar verdwijnt, lijkt dat op een explosie, zegt weer een ander. Oorzaak kan mechanisch zijn, of bom #AH5017 reageer retweet
Heel fout, maar ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee, maar mijn buurman is wel nigger.
nou he, op 40.000 dagelijkse commerciele vluchten valt het wel weer mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:04 schreef Blester het volgende:
Alweer een vliegtuig...
Gaat lekker met de luchtvaart zo zeg.
Eerder duurder. Moeten natuurlijk nieuwe toestellen worden gekocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef vigen98 het volgende:
Zouden hierdoor tickets goedkoper worden?
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.quote:U.S. counterterrorism officials have raised alarms about the chaotic aftermath of former Libyan leader Muammar Gaddafi’s ouster in 2011. Gaddafi’s military forces were believed to have been in possession of as many as 20,000 Russian-made MANPADS.
Last year, CBS News reported that U.S. officials were unable to secure thousands of the shoulder-fired missiles, many of which are believed to have gone loose through militant smuggling networks in Libya’s east. CBS cited an unnamed but “well-placed source” who said hundreds of the missiles had been tracked as having gone to al Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), an Algeria-based Sunni Muslim terrorist group.
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Hier een linkje naar een recent artikel dat weleens heel relevant zou kunnen zijn:
http://www.washingtontime(...)s-nightmar/?page=all
[..]
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.
Als het vliegtuig was neergeschoten door iets wat 10 kilometer hoogte haalt dan hadden de amerikanen dat allang geweten en naar buiten gebracht.
Found wreckage door 2 Franse jets, tweet van Micheal van Poppel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:42 schreef Infection het volgende:
Is er inmiddels al wat gevonden van het vliegtuig?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zitten er ook Russische separatisten in Burkina Faso dan?
Dacht dat je bedoelde dat er misschien wat van die manpads doorverkocht waren aan een groep die zich ergens tussen Algerije en Ougadougou liggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.
Is alleen zo vervelend dat je compleet machteloos bent (zelf).quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef LXIV het volgende:
Ook de afgelopen 7 dagen was vliegen nog een véél veiligere manier van vervoer dan autorijden.
quote:Our hearts go out to all on board Air Algerie AH 5017 and their loved ones. We share your grief #staystrong #GE222 #MH17
Allemaal periferie, ga je van het ene centrum naar het andere, kom je over de periferie.quote:
quote:
quote:De Franse regering heeft berichten dat Franse Mirage 2000 jachtvliegtuigen de resten zouden hebben gezien op zo'n 70 kilometer ten noorden van het Malinese Gao, ontkend.
1 tyfoon, 1 zware storm en 1 oorlogsgebied. Gewoon toeval. Want het gebeurd wel vaker als alleen deze week.quote:
Min of meer tussen de 150 en 180 x per jaar, vraag me alleen af of ze dan Cesna's meerekenen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:28 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
1 tyfoon, 1 zware storm en 1 oorlogsgebied. Gewoon toeval. Want het gebeurd wel vaker als alleen deze week.
Commerciele vliegtuigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Min of meer tussen de 150 en 180 x per jaar, vraag me alleen af of ze dan Cesna's meerekenen...
Dus grofweg 1 x in de 2 dagen wereldwijd.
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat dit topic nog maar 11 paginas heeft is ook weer typerend
Zeg dat maar eens tegen de nabestaanden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
wellicht ... ik deed een aanname. Ik vind het beide even erg voor de nabestaanden, hoewel ik overigens niet het vermoeden heb dat die hier meelezen en mogelijk troost kunnen putten uit het feit dat onbekenden tientallen topics volmaken over hun verloren kinderen / partners / ouders / familie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen de nabestaanden.
De deur naar BNW staat open voor jequote:Op donderdag 24 juli 2014 18:29 schreef hoaxx het volgende:
[..]
Allemaal in 1 week?
Zit meer achter 100%
Heb het even voor je uitgezocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Wow, goed werk man!
Had al gezien dat ik flink fout zat met m'n veronderstelling dat het misschien wel de ergste week in de luchtvaartgeschiedenis ooit was. Had 9/11 over het hoofd gezien.
Maar evengoed, een dramatische week dus..
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:07 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
(doden op de grond heb ik niet meegerekend),
En kun je nagaan als ze JAL-123 in de nacht al hadden geholpen en niet hadden gewacht tot de volgende ochtend, hoe veel meer mensen daar gered konden wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb het even voor je uitgezocht.
Deze lijst heb ik gebruikt: http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraft
totaal gaat het om 51.475 doden in 95 jaar (doden op de grond heb ik niet meegerekend), wat neerkomt op 542 doden per jaar. De afgelopen 5 jaar vielen er 2631 doden, 526 per jaar.
Doden per jaar:
[ afbeelding ]
De ergste jaren: 1985 (met 1988 doden dat jaar), 1996 (1914 doden), 1972 (1620), 1979 (1392) en 1989 (1328).
2014 staat met 717 doden op de 33e plek.
Op 27 maart 1977 vond de vliegtuigramp van Tenerife plaats, waarbij 583 doden vielen, en waarbij de week rondom die ramp meteen ook de week met de meeste slachtoffers was.
Daarna komt de week rond 12 augustus 1985, waarin Japan Airlines-vlucht 123 verongelukte en 520 mensen omkwamen.
Op de derde plek () komt de week van 6 tot 12 november 1996, waarin ADC Airlines vlucht 86 crashte en de botsing boven Charkhi Dadri; totaal 502 doden.
17 tot en met 24 juli komt wel op de 4e plaats als het gaat om de meeste doden per 8 dagen (456); als je de meeste doden per week bekijkt dan komt die week met 346 doden op de achtste plaats.
De meeste crashes vonden plaats in 2010 (27); in 1972 en 2011 vonden er 24 crashes plaats.
Het hoogste aantal crashes per week was 4 (12 tot 18 juni 1972 en uiteraard op 11 september).
Het hoogste aantal gecrashte vliegtuigen (botsingen tellen als één crash) weet ik niet, dat kan natuurlijk anders zien.
twitter:NOS twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:56:47Het vermiste toestel van Air Algérie is in het noorden van Mali gevonden, in een afgelegen gebied: http://t.co/KoEOngKX3x reageer retweet
Wel een Belg en Fransenquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triestquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat dit topic nog maar 11 paginas heeft is ook weer typerend
Ja sommige opmerkingen/postings kan je maar beter negeren. Geen beginnen aan maar hierbij dan toch je gewenste reactiequote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...quote:
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:
[..]
Triest waarom?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...
Nou, ik ben benieuwd naar jouw verklaring.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Triest waarom?
Alleszins verklaarbaar lijkt me.
het is NIET minder erg, maar wel beter te verwerken .. bij een moord blijf je op zoek naar de dader(s), bij een natuurramp of technisch mankement is er geen schuldige aan te wijzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.
Een stel Afrikaantjes boven Mali in zwaar weer versus 198 (van wie veel bekende!) onschuldige Nederlanders die ongewild in een oorlog betrokken zijn geraakt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd naar jouw verklaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |