quote:
Daar lijkt t wel op ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Pfff.. waarschijnlijk door weersomstandigheden dus?
Dank!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.
2) Er was veel onweer met krachtige wind en veel bliksem.
3) In het noorden van Mali is het nog instabiel. (wat dan neem ik aan de redding of het onderzoek bemoeilijkt)
twitter:
Nee, dit is niet normaal. Wel toevallig.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Nee 2013 was bijvoorbeeld een uiterst goed jaar wat betreft de veiligheid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
grote crashes komen altijd in het nieuws toch.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
Das nou niet echt in de buurt van Algerije.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:18 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ergens in de buurt gecrashed..
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.quote:
Ik voel me onheus gequoot.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:20 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.
Is helemaal niet Turks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Karmaquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:31 schreef clavier het volgende:
Groot aantal Fransen aan boord meldt BFMTV.
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.quote:
Oh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.
Potver.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.quote:
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:38 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.
De berichtgeving gaat daar eigenlijk opvallend snel ter vergelijking met de crash in Oekraine.quote:
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:42 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).
Nee, gelukkig. Maar ik denk dat er wel vaker vliegtuigen de lucht uit worden gehaald (of wat dan ook), zonder dat wij daarvan weten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:45 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampen
Krijg je er een beetje een idee van hoe vaak het voorkomt.
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.
Iddquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?
Nee hoor:quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd(minder dan 6 passagiers wordt trouwens niet meegerekend)
quote:Een Cessna komt tijdens de start van Brussels South Charleroi Airport in de problemen en stort neer. Alle inzittenden, vijf personen uit dezelfde familie, komen om het leven.
Erger? Wat is erger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.
[..]
Nee hoor:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Erger? Wat is erger?
Ik vind niet dat het aantal iets uitmaakt, volgensmij is het altijd even erg. Je zal maar net familie zijn van die 5.
Hmm, ik ging gewoon uit van die tabel die Multivitamine postte.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Zit je in Niger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef 16meter het volgende:
Heftig. Komt zeer dichtbij op deze manier.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.
*verkapte uitnodiging voor F&L forum
Komt de aviofobie van sommigen ten goede.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Eventjes inlezen in de nieuwscriteria jij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef Zolder het volgende:
Blijkbaar was dit niet push-melding waardig waar ik er vanochtend wel een kreeg dat er 194 ipv 192 slachtoffers zijn.
twitter:mashable twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:13:08#AH5017 update: Originating airport's map shows the probable area of the plane crash http://t.co/Hy2qVE23As http://t.co/0vhKAkUQa0 reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:24:58Reuters: French army says two of country's fighter jets based in North Africa dispatched to try to locate missing #AirAlgerie flight #AH5017 reageer retweet
Zou kunnen. Heb net op een video gezien dat een noodlanding in de woestijn prima te overleven is muv een paar gebroken benen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Vreemd dat er geen contact meer was na de koerswijziging terwijl ze nog een stuk verder zijn gevlogen. Gekaapt?
quote:Vliegtuig met veel Fransen gecrasht
Een vliegtuig van de Algerijnse maatschappij Air Algérie is neergestort in Mali. Dat melden de Verenigde Naties, die in het gebied een missie hebben.
De McDonnell Douglas MD-83 was met 116 inzittenden opgestegen in Ouagadougou in Burkina Faso en zou naar Algiers vliegen. Het is neergestort tussen de steden Gao en Tessalit. Gao is in Nederland vooral bekend door het kamp waar ruim 300 Nederlandse militairen van de VN-missie Minusma zitten. Die moeten onder meer zorgen voor stabiliteit. In Mali zijn islamistische extremisten actief.
In het toestel zaten volgens onbevestigde berichten tachtig Fransen. De Franse minister Cuvillier van Transport heeft al gezegd dat hij rekening houdt met Franse slachtoffers. De zes bemanningsleden zijn Spaans. Air Algérie had het vliegtuig gecharterd van een Spaanse maatschappij.
Routewijziging
Vlucht AH5017 vertrok om 01.17 uur plaatselijke tijd. Na ruim 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact. De piloot zou goedkeuring voor een routewijziging hebben gevraagd. Ten noorden van Ouagadougou heeft het afgelopen nacht enkele uren geonweerd. Het is nog onduidelijk of dat iets met de voorgenomen wijziging te maken heeft.
Ouagadougou ligt zo'n 2800 kilometer ten zuiden van Algiers. Tussen de twee steden ligt bijna alleen maar woestijn.
Zeg maar als er iets niet klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het was
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de kofferquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Miss gaat hij wel naar Turkije
Dus had ik toch nog iets goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de koffer
Nou, brrr....quote:
Dit vroeg ik mij dus ook al af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kunnen ze eigenlijk concluderen dat het vliegtuig is neergestort wanneer het nog niet is gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |