Komt de aviofobie van sommigen ten goede.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Eventjes inlezen in de nieuwscriteria jij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef Zolder het volgende:
Blijkbaar was dit niet push-melding waardig waar ik er vanochtend wel een kreeg dat er 194 ipv 192 slachtoffers zijn.
twitter:mashable twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:13:08#AH5017 update: Originating airport's map shows the probable area of the plane crash http://t.co/Hy2qVE23As http://t.co/0vhKAkUQa0 reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:24:58Reuters: French army says two of country's fighter jets based in North Africa dispatched to try to locate missing #AirAlgerie flight #AH5017 reageer retweet
Zou kunnen. Heb net op een video gezien dat een noodlanding in de woestijn prima te overleven is muv een paar gebroken benen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Vreemd dat er geen contact meer was na de koerswijziging terwijl ze nog een stuk verder zijn gevlogen. Gekaapt?
quote:Vliegtuig met veel Fransen gecrasht
Een vliegtuig van de Algerijnse maatschappij Air Algérie is neergestort in Mali. Dat melden de Verenigde Naties, die in het gebied een missie hebben.
De McDonnell Douglas MD-83 was met 116 inzittenden opgestegen in Ouagadougou in Burkina Faso en zou naar Algiers vliegen. Het is neergestort tussen de steden Gao en Tessalit. Gao is in Nederland vooral bekend door het kamp waar ruim 300 Nederlandse militairen van de VN-missie Minusma zitten. Die moeten onder meer zorgen voor stabiliteit. In Mali zijn islamistische extremisten actief.
In het toestel zaten volgens onbevestigde berichten tachtig Fransen. De Franse minister Cuvillier van Transport heeft al gezegd dat hij rekening houdt met Franse slachtoffers. De zes bemanningsleden zijn Spaans. Air Algérie had het vliegtuig gecharterd van een Spaanse maatschappij.
Routewijziging
Vlucht AH5017 vertrok om 01.17 uur plaatselijke tijd. Na ruim 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact. De piloot zou goedkeuring voor een routewijziging hebben gevraagd. Ten noorden van Ouagadougou heeft het afgelopen nacht enkele uren geonweerd. Het is nog onduidelijk of dat iets met de voorgenomen wijziging te maken heeft.
Ouagadougou ligt zo'n 2800 kilometer ten zuiden van Algiers. Tussen de twee steden ligt bijna alleen maar woestijn.
Zeg maar als er iets niet klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het was
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de kofferquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Miss gaat hij wel naar Turkije
Dus had ik toch nog iets goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de koffer
Nou, brrr....quote:
Dit vroeg ik mij dus ook al af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kunnen ze eigenlijk concluderen dat het vliegtuig is neergestort wanneer het nog niet is gevonden?
Ze begonnen in Niger, toen was het Mali. Vliegtuig was onderweg naar Algerië.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Is die nou in Algeria of Mali neergegaan. Volgens mij worden de twee landen nogal door elkaar gebruikt.
het noorden van Mali leek mij. En CNN noemt nu Algeria.
Twee topics op de FP over hetzelfde onderwerp vlak na elkaar...quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Weissman het volgende:
Ben een grote fan van Ibrahimovic en dan gebeurt er dit. Zet je toch aan het denken.
twitter:evelinebijlsma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:58:29Als een kist ineens van de radar verdwijnt, lijkt dat op een explosie, zegt weer een ander. Oorzaak kan mechanisch zijn, of bom #AH5017 reageer retweet
Heel fout, maar ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee, maar mijn buurman is wel nigger.
nou he, op 40.000 dagelijkse commerciele vluchten valt het wel weer mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:04 schreef Blester het volgende:
Alweer een vliegtuig...
Gaat lekker met de luchtvaart zo zeg.
Eerder duurder. Moeten natuurlijk nieuwe toestellen worden gekocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef vigen98 het volgende:
Zouden hierdoor tickets goedkoper worden?
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.quote:U.S. counterterrorism officials have raised alarms about the chaotic aftermath of former Libyan leader Muammar Gaddafi’s ouster in 2011. Gaddafi’s military forces were believed to have been in possession of as many as 20,000 Russian-made MANPADS.
Last year, CBS News reported that U.S. officials were unable to secure thousands of the shoulder-fired missiles, many of which are believed to have gone loose through militant smuggling networks in Libya’s east. CBS cited an unnamed but “well-placed source” who said hundreds of the missiles had been tracked as having gone to al Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), an Algeria-based Sunni Muslim terrorist group.
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Hier een linkje naar een recent artikel dat weleens heel relevant zou kunnen zijn:
http://www.washingtontime(...)s-nightmar/?page=all
[..]
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.
Als het vliegtuig was neergeschoten door iets wat 10 kilometer hoogte haalt dan hadden de amerikanen dat allang geweten en naar buiten gebracht.
Found wreckage door 2 Franse jets, tweet van Micheal van Poppel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:42 schreef Infection het volgende:
Is er inmiddels al wat gevonden van het vliegtuig?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zitten er ook Russische separatisten in Burkina Faso dan?
Dacht dat je bedoelde dat er misschien wat van die manpads doorverkocht waren aan een groep die zich ergens tussen Algerije en Ougadougou liggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |