quote:Vliegtuig Air Algeria spoorloos in Afrika
Luchtvaartmaatschappij Air Algeria heeft donderdag het contact met een van haar vliegtuigen verloren. Dat meldt de Algerijnse persdienst APS. De Boeing 737 was vertrokken uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, en verdween na een klein uur van de radar.
http://www.nd.nl/artikele(...).U9DQ14pdoFI.twitter
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0FT0YK20140724quote:
Nee, Tenerife 1977 is de slechtsequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
110 passagiers 6 personeelsleden zegt diezelfde bron.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
Volgens mij is het nu hoogseizoen voor vliegtuigmaatschappijen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef gijsman het volgende:
je ziet het vaker.. als er 1 crasht dan volgen er meer
Dat zei ik hier ook al inderdaadquote:
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nee, Tenerife 1977 is de slechtse
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraftquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
Tenerife waren er 583 doden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Ging naar Algerije, dus dan kom je niet over zee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend tenzij ze in de zee storten.
Totaal 326 ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Dat was een rampzalig incident. Nu volgen er een aantal op elkaar.quote:
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
Dit, de 'mortality rate' in een auto is nog steeds veel hoger.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Klopt, ik ben ook echt een vlieger, ik ga echt niet 24 uur rijden als je er met 2 uurtjes vliegen kan zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Ik dacht ook helemaal niet van niet. Sowieso drink ik geen koffie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld terwijl jij je koffie inschenkt hoor.
quote:Een passagiersvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Air Algerie is donderdagochtend van de radar geraakt, kort na het opstijgen uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso.
Dat meldt AFP. Vijftig minuten na vertrek verloor Air Algerie contact met het vliegtuig. Het lijkt te gaan om een MD-83 die werd geleend van de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair. Het toestel was onderweg naar Algiers, de hoofdstad van Algerije.
Volgens Swiftair waren er 110 passagiers aan boord en zes bemanningsleden.
Volgens Air Algerie is een "noodplan" in werking gezet, en Swiftair stelt dat een "zoek- en reddingsoperatie" is gestart.
quote:Air Algerie is contact met vliegtuig verloren, 116 mensen aan boord
BUITENLAND Luchtvaartmaatschappij Air Algerie, de nationale maatschappij van het land, zegt dat het contact met een passagiersvliegtuig verloren. Volgens een Algerijns persbureau is het toestel van de radar verdwenen, schrijft persbureau AP. Het vliegtuig was onderweg vanuit Burkina Faso naar de Algerijnse hoofdstad Algiers.
Aan boord van het toestel zitten 110 passagiers en zes bemanningsleden, heeft de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair, dat de vlucht namens Air Algerie uitvoerde, bekendgemaakt. Het is onduidelijk of het om een Airbus A320 of een MD83 gaat. Swiftair meldt het eerste, persbureau Reuters citeert een Algerijnse functionaris die het tweede zegt.
Air Algerie verloor contact met het toestel, vermoedelijk met vluchtnummer AH5017, ongeveer 50 minuten na opstijgen.
Ik moest even opzoeken waar dat ligtquote:...Ouagadougou...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |