quote:Vliegtuig Air Algeria spoorloos in Afrika
Luchtvaartmaatschappij Air Algeria heeft donderdag het contact met een van haar vliegtuigen verloren. Dat meldt de Algerijnse persdienst APS. De Boeing 737 was vertrokken uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, en verdween na een klein uur van de radar.
http://www.nd.nl/artikele(...).U9DQ14pdoFI.twitter
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0FT0YK20140724quote:
Nee, Tenerife 1977 is de slechtsequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
110 passagiers 6 personeelsleden zegt diezelfde bron.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:46:00BREAKING #AH5017 was operated by Spain's swift air. reageer retweet
Volgens mij is het nu hoogseizoen voor vliegtuigmaatschappijen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef gijsman het volgende:
je ziet het vaker.. als er 1 crasht dan volgen er meer
Dat zei ik hier ook al inderdaadquote:
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nee, Tenerife 1977 is de slechtse
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraftquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Tenerife waren er 583 doden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Ging naar Algerije, dus dan kom je niet over zee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend tenzij ze in de zee storten.
Totaal 326 ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
326 slachtoffers over 2 vliegtuigen toch?
Nu kom je sowieso aan 290 slachtoffers in Oekraine, 50 in de vliegramp gisteren (of eergisteren?) en wellicht nog 110 vandaag in een 3e vliegramp binnen 1 (!) week.
Dat was een rampzalig incident. Nu volgen er een aantal op elkaar.quote:
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
Dit, de 'mortality rate' in een auto is nog steeds veel hoger.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Klopt, ik ben ook echt een vlieger, ik ga echt niet 24 uur rijden als je er met 2 uurtjes vliegen kan zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Een auto is sowieso een stuk risicovoller dan een vliegtuig. Zou je niet zeggen na wat je afgelopen dagen gezien hebt, maar kijk maar eens hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen en hoeveel ongelukken er gebeuren, relatief weinig in vergelijking met auto's dus.
Ik dacht ook helemaal niet van niet. Sowieso drink ik geen koffie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld terwijl jij je koffie inschenkt hoor.
quote:Een passagiersvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Air Algerie is donderdagochtend van de radar geraakt, kort na het opstijgen uit Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso.
Dat meldt AFP. Vijftig minuten na vertrek verloor Air Algerie contact met het vliegtuig. Het lijkt te gaan om een MD-83 die werd geleend van de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair. Het toestel was onderweg naar Algiers, de hoofdstad van Algerije.
Volgens Swiftair waren er 110 passagiers aan boord en zes bemanningsleden.
Volgens Air Algerie is een "noodplan" in werking gezet, en Swiftair stelt dat een "zoek- en reddingsoperatie" is gestart.
quote:Air Algerie is contact met vliegtuig verloren, 116 mensen aan boord
BUITENLAND Luchtvaartmaatschappij Air Algerie, de nationale maatschappij van het land, zegt dat het contact met een passagiersvliegtuig verloren. Volgens een Algerijns persbureau is het toestel van de radar verdwenen, schrijft persbureau AP. Het vliegtuig was onderweg vanuit Burkina Faso naar de Algerijnse hoofdstad Algiers.
Aan boord van het toestel zitten 110 passagiers en zes bemanningsleden, heeft de Spaanse luchtvaartmaatschappij Swiftair, dat de vlucht namens Air Algerie uitvoerde, bekendgemaakt. Het is onduidelijk of het om een Airbus A320 of een MD83 gaat. Swiftair meldt het eerste, persbureau Reuters citeert een Algerijnse functionaris die het tweede zegt.
Air Algerie verloor contact met het toestel, vermoedelijk met vluchtnummer AH5017, ongeveer 50 minuten na opstijgen.
Ik moest even opzoeken waar dat ligtquote:...Ouagadougou...
Dat vroeg hij niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld terwijl jij je koffie inschenkt hoor.
Nou ben ik niet zo thuis in de protocollen in de luchtvaart maar dit hoeft tegenwoordig toch echt niet meer te gebeuren?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
AH5017 schijnt in onweer terecht gekomen te zijn...
Lucky number seven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Niet meer vliegen met een vluchtnummer waar een 7 inzit
Denk dat die ene week in september 2001 de allerslechtste wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Morgen: noorwegenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:11 schreef CookieSlikker het volgende:
Raad hier wanneer en waar het volgende vliegtuig zoek raakt.
Of in Mali, hebben de Nederlanders wat te doenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Die zal wel ergens in de Sahara liggen dus.
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Of waar een H in voor komt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Omboeken zeg ik je.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet binnenkort heen met OR701 en terug met OR702....
Zit geen H in dus ga maar gewoon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
9/11? 4 vliegtuigen op 1 dag?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Zitten er Polisario seperatisten in dat gebied?quote:
volgende maand ga ik dus een spannende vlucht belevenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:10 schreef RVer het volgende:
Al 9 uur van de radar? Hoe kan dat nu pas opgepikt worden dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens reuters al 9 uur weg btw... dus toch wel ernstig nu.
Toearegsquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Reki het volgende:
Zitten er Polisario seperatisten in dat gebied?
Dit zal wel weer net zoiets als MH370 worden dus...quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
oh al zolang?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
Kans dat 01 goed gaat en 02 crasht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Zit geen H in dus ga maar gewoon.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
http://nos.nl/artikel/678(...)ie-van-de-radar.htmlquote:Vlucht AH5017 vertrok rond 01.00 uur plaatselijke tijd. Na 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/678(...)ie-van-de-radar.html
quote:Contact lost with Air Algerie plane carrying 116 people from Burkina Faso
ALGIERS Thu Jul 24, 2014 6:15am EDT
0 Comments
inShare
Share this
Related Topics
World »
Aerospace & Defense »
(Reuters) - Authorities have lost contact with an Air Algerie flight en route from Ouagadougou in Burkina Faso to Algiers with 110 passengers on board, Algeria's APS state news agency and a Spanish airline company said on Thursday.
APS said authorities lost contact with flight AH 5017 an hour after it took off from Burkina Faso.
Spanish private airline company Swiftair confirmed it had no contact with its MD-83 aircraft operated by Air Algerie, which it said was carrying 110 passengers and six crew. An Algieran official had earlier said it was an Airbus A320.
The company said in a notice posted on its website that the aircraft took off from Burkina Faso at 0117 local time and was supposed to land in Algiers at 0510 local time but never reached its destination.
Sowieso Turks, iesj niet goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb ook OR, maar is van Arke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Geen idee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt dit overigens nu pas bekend als het al 9 uur verdwenen is?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Qatar Airways is toch niet Turks?quote:
Veel schuren met al dat zandquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zou dat gaan een noodlanding in de woestijn.
Vooral hopen dat je geen zandduin of drijfzand tegen komtquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zou dat gaan een noodlanding in de woestijn.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef gijsman het volgende:
je ziet het vaker.. als er 1 crasht dan volgen er meer
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:50 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Volgens mij is het nu hoogseizoen voor vliegtuigmaatschappijen.
Neehoor, ik zat gewoon bier te hakken op het terras. Ik vind gewoon die plaatjes op social media walgelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mensen zoals jij
Jij stond gisteren zeker ook alleen maar "EN DE MENSEN IN GAZA DAN!?" te roepen
Gisteren een TransAsia toestel waar het misging bij noodlanding.iets van 50 dodenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Een vliegtuig in Taiwan gisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Toestel van Transasia gisteren of eergisterenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
1 met 49 doden dacht ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren een TransAsia toestel waar het misging bij noodlanding.iets van 50 doden
Damn.. ik zie het. Gaat lekker zoquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Een vliegtuig in Taiwan gisteren.
Tiental kleine kindjes in een klap dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...
Gewoon binnen Europa blijvenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Oekraïne is Europaquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Oeh.. toch nog lastiger dan ik had verwacht, zo'n noodlanding in de woestijn:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
quote:July 17 – Malaysia Airlines Flight 17, a Boeing 777 en route from Amsterdam to Kuala Lumpur was shot down by a surface-to-air missile over Eastern Ukraine, killing all 283 passengers and 15 crew.
July 23 – TransAsia Airways Flight 222, an ATR-72-500 en route from Kaohsiung to Penghu crashed during go-around. 47 people were confirmed dead while 11 were seriously injured.
Dan was dit erg leerzaamquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
http://preppers.nl/quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, snel, paniek![]()
5e wereldoorlog dit-dat-alles.
Was een geplande crash, piloten waren er al uit. Staan nog meer video's over van in het vliegtuig ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
Heb ik geen zin in. Ik wil sowieso nog veel verre reizen maken. Binnenkort vlieg ik naar NY. Voorheen was ik echt nooit bang, maar nu vind ik het een beetje jammerlijk wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Spaanse treinquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Ik zat 17uur in de trein van Denemarken naar Nederlandquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.quote:
Dat zou nog best goed mogelijk kunnen zijn, is in dat gebied vaker gebeurd dacht ik.quote:
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.
Nu zijn het allemaal vreemde gebieden waar het gebeurd. (Waar je ook niet dood gevonden wil worden)
Reuters voor wat betreft vliegpan van ca. 4 uur, eerder gepostquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.
http://www.telegraph.co.u(...)6-on-board-live.htmlquote:The plane was not far from the Algerian frontier when the crew was asked to make a detour because of poor visibility and to prevent the risk of collision with another aircraft on the Algiers-Bamako route.
Contact was lost after the change of course.
Boven Mali contact verloren, lees ik net.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:50 schreef Momo... het volgende:
Kan er niet iets boven Mali gebeurd zijn?
quote:An Air Algerie flight travelling from Burkina Faso to Algiers has disappeared from the radar, apparently [while flying above the Malian airspace. navigation services have lost contact with an Air Algerie plane Thursday flying from Ouagadougou to Algiers, 50 minutes after takeoff," the airline said, Algeria's APS the news agency said.
Air Algerie has put in place an "emergency plan," the agency reported.
Spanish airline Swiftair was said to be operating the flight chartered by Air Algerie. Swiftair has confirmed there were 110 passengers and six crew members aboard the aircraft.
Flight AH 5017 was not visible on Flightradar24, a live-tracking website for all the planes, since it is out of coverage area, said the service.
The AH 5017 is said to be the only flight in this route.
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Maliquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
Dan verdwijn je niet zomaar van de radar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
Hmm, dat is dus echt het allerlaatste wat je wil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
1 Vanwege kans op een botsing in de lucht gevraagd uit te wijken.quote:Indications sur le vol AH5017, disparu des écrans radars, le 24 juillet 2014.
La compagnie Air Algérie a annoncé avoir « perdu le contact » dans la nuit avec son vol AH 5017, parti, jeudi 24 juillet, de Ouagadougou, au Burkina Faso, à destination d'Alger. L'information a été rendue publique en fin de matinée par la compagnie, citée par l'agence APS.
Il s'agit d'un MD-83 avec 110 passagers et 6 membres d'équipage à son bord, affrété auprès de la compagnie espagnole Swiftair. Celle-ci a confirmé que l'avion n'était jamais arrivé à destination.
Le vol qui a quitté Ouagadougou peu après 1 heure du matin, heure locale, devait atterrir aux alentours de 5 h 10 dans la capitale algérienne. Les services de navigation aérienne recensent leur dernier contact avec l'avion 50 minutes après son décollage.
PERDU DANS L'ESPACE AÉRIEN MALIEN
Une source de la compagnie algérienne citée par l'AFP précise que le contact a été perdu avec l'équipage « après un changement de cap » dans l'espace aérien malien, près de la frontière avec l'Algérie :
(1) "L'avion n'était pas loin de la frontière algérienne quand on a demandé à l'équipage de se dérouter à cause d'une mauvaise visibilité et pour éviter un risque de collision avec un autre avion assurant la liaison Alger-Bamako".
Selon la Chaîne météo, le vol AH 5017 a en effet traversé une zone où de (2) nombreux orages éclataient « avec des rafales de vent puissantes et une activité électrique importante ».
(3)Malgré une intervention militaire internationale encore en cours, la situation reste instable dans le nord du Mali, occupé pendant plusieurs mois en 2012 par des groupes armés djihadistes. Air Algérie a mis en place un « plan d'urgence », mais ne parle pas encore de crash.
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.quote:
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.
1. Iets met slecht zicht en risico op een botsing?
Zou fijn zijn ja, lichte kneuzingen en wat uitdrogingsverschijnselen maar chillend in het vliegtuig wachtend op redding. #Durftehopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
twitter:
Ja, maar hij ging over oekraine. Dan was ik sws niet ingestapt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?
En Malaysian Airways die vlucht dus voor KLM uitvoerde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |