Dat zou nog best goed mogelijk kunnen zijn, is in dat gebied vaker gebeurd dacht ik.quote:
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.
Nu zijn het allemaal vreemde gebieden waar het gebeurd. (Waar je ook niet dood gevonden wil worden)
Reuters voor wat betreft vliegpan van ca. 4 uur, eerder gepostquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.
http://www.telegraph.co.u(...)6-on-board-live.htmlquote:The plane was not far from the Algerian frontier when the crew was asked to make a detour because of poor visibility and to prevent the risk of collision with another aircraft on the Algiers-Bamako route.
Contact was lost after the change of course.
Boven Mali contact verloren, lees ik net.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:50 schreef Momo... het volgende:
Kan er niet iets boven Mali gebeurd zijn?
quote:An Air Algerie flight travelling from Burkina Faso to Algiers has disappeared from the radar, apparently [while flying above the Malian airspace. navigation services have lost contact with an Air Algerie plane Thursday flying from Ouagadougou to Algiers, 50 minutes after takeoff," the airline said, Algeria's APS the news agency said.
Air Algerie has put in place an "emergency plan," the agency reported.
Spanish airline Swiftair was said to be operating the flight chartered by Air Algerie. Swiftair has confirmed there were 110 passengers and six crew members aboard the aircraft.
Flight AH 5017 was not visible on Flightradar24, a live-tracking website for all the planes, since it is out of coverage area, said the service.
The AH 5017 is said to be the only flight in this route.
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Maliquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
Dan verdwijn je niet zomaar van de radar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
Hmm, dat is dus echt het allerlaatste wat je wil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
1 Vanwege kans op een botsing in de lucht gevraagd uit te wijken.quote:Indications sur le vol AH5017, disparu des écrans radars, le 24 juillet 2014.
La compagnie Air Algérie a annoncé avoir « perdu le contact » dans la nuit avec son vol AH 5017, parti, jeudi 24 juillet, de Ouagadougou, au Burkina Faso, à destination d'Alger. L'information a été rendue publique en fin de matinée par la compagnie, citée par l'agence APS.
Il s'agit d'un MD-83 avec 110 passagers et 6 membres d'équipage à son bord, affrété auprès de la compagnie espagnole Swiftair. Celle-ci a confirmé que l'avion n'était jamais arrivé à destination.
Le vol qui a quitté Ouagadougou peu après 1 heure du matin, heure locale, devait atterrir aux alentours de 5 h 10 dans la capitale algérienne. Les services de navigation aérienne recensent leur dernier contact avec l'avion 50 minutes après son décollage.
PERDU DANS L'ESPACE AÉRIEN MALIEN
Une source de la compagnie algérienne citée par l'AFP précise que le contact a été perdu avec l'équipage « après un changement de cap » dans l'espace aérien malien, près de la frontière avec l'Algérie :
(1) "L'avion n'était pas loin de la frontière algérienne quand on a demandé à l'équipage de se dérouter à cause d'une mauvaise visibilité et pour éviter un risque de collision avec un autre avion assurant la liaison Alger-Bamako".
Selon la Chaîne météo, le vol AH 5017 a en effet traversé une zone où de (2) nombreux orages éclataient « avec des rafales de vent puissantes et une activité électrique importante ».
(3)Malgré une intervention militaire internationale encore en cours, la situation reste instable dans le nord du Mali, occupé pendant plusieurs mois en 2012 par des groupes armés djihadistes. Air Algérie a mis en place un « plan d'urgence », mais ne parle pas encore de crash.
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.quote:
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.
1. Iets met slecht zicht en risico op een botsing?
Zou fijn zijn ja, lichte kneuzingen en wat uitdrogingsverschijnselen maar chillend in het vliegtuig wachtend op redding. #Durftehopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
twitter:
Ja, maar hij ging over oekraine. Dan was ik sws niet ingestapt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?
En Malaysian Airways die vlucht dus voor KLM uitvoerde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |