Komt de aviofobie van sommigen ten goede.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Eventjes inlezen in de nieuwscriteria jij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef Zolder het volgende:
Blijkbaar was dit niet push-melding waardig waar ik er vanochtend wel een kreeg dat er 194 ipv 192 slachtoffers zijn.
twitter:mashable twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:13:08#AH5017 update: Originating airport's map shows the probable area of the plane crash http://t.co/Hy2qVE23As http://t.co/0vhKAkUQa0 reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:24:58Reuters: French army says two of country's fighter jets based in North Africa dispatched to try to locate missing #AirAlgerie flight #AH5017 reageer retweet
Zou kunnen. Heb net op een video gezien dat een noodlanding in de woestijn prima te overleven is muv een paar gebroken benen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden ze allemaal dood zijn? Misschien was er nog een soort noodlanding?
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het wasquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Vreemd dat er geen contact meer was na de koerswijziging terwijl ze nog een stuk verder zijn gevlogen. Gekaapt?
quote:Vliegtuig met veel Fransen gecrasht
Een vliegtuig van de Algerijnse maatschappij Air Algérie is neergestort in Mali. Dat melden de Verenigde Naties, die in het gebied een missie hebben.
De McDonnell Douglas MD-83 was met 116 inzittenden opgestegen in Ouagadougou in Burkina Faso en zou naar Algiers vliegen. Het is neergestort tussen de steden Gao en Tessalit. Gao is in Nederland vooral bekend door het kamp waar ruim 300 Nederlandse militairen van de VN-missie Minusma zitten. Die moeten onder meer zorgen voor stabiliteit. In Mali zijn islamistische extremisten actief.
In het toestel zaten volgens onbevestigde berichten tachtig Fransen. De Franse minister Cuvillier van Transport heeft al gezegd dat hij rekening houdt met Franse slachtoffers. De zes bemanningsleden zijn Spaans. Air Algérie had het vliegtuig gecharterd van een Spaanse maatschappij.
Routewijziging
Vlucht AH5017 vertrok om 01.17 uur plaatselijke tijd. Na ruim 50 minuten verloor de luchtverkeersleiding het contact. De piloot zou goedkeuring voor een routewijziging hebben gevraagd. Ten noorden van Ouagadougou heeft het afgelopen nacht enkele uren geonweerd. Het is nog onduidelijk of dat iets met de voorgenomen wijziging te maken heeft.
Ouagadougou ligt zo'n 2800 kilometer ten zuiden van Algiers. Tussen de twee steden ligt bijna alleen maar woestijn.
Zeg maar als er iets niet klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Had alleen je tekst gelezen, je username nog niet, maar wist wel meteen dat jij het was
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de kofferquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Miss gaat hij wel naar Turkije
Dus had ik toch nog iets goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, ik heb een reis naar Turkije geboekt en betaald. Zou jammer zijn als ik in Siberië uit moest stappen met enkel paar slippers en een t-shirt in de koffer
Nou, brrr....quote:
Dit vroeg ik mij dus ook al af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kunnen ze eigenlijk concluderen dat het vliegtuig is neergestort wanneer het nog niet is gevonden?
Ze begonnen in Niger, toen was het Mali. Vliegtuig was onderweg naar Algerië.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Is die nou in Algeria of Mali neergegaan. Volgens mij worden de twee landen nogal door elkaar gebruikt.
het noorden van Mali leek mij. En CNN noemt nu Algeria.
Twee topics op de FP over hetzelfde onderwerp vlak na elkaar...quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Weissman het volgende:
Ben een grote fan van Ibrahimovic en dan gebeurt er dit. Zet je toch aan het denken.
twitter:evelinebijlsma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:58:29Als een kist ineens van de radar verdwijnt, lijkt dat op een explosie, zegt weer een ander. Oorzaak kan mechanisch zijn, of bom #AH5017 reageer retweet
Heel fout, maar ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee, maar mijn buurman is wel nigger.
nou he, op 40.000 dagelijkse commerciele vluchten valt het wel weer mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:04 schreef Blester het volgende:
Alweer een vliegtuig...
Gaat lekker met de luchtvaart zo zeg.
Eerder duurder. Moeten natuurlijk nieuwe toestellen worden gekocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef vigen98 het volgende:
Zouden hierdoor tickets goedkoper worden?
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.quote:U.S. counterterrorism officials have raised alarms about the chaotic aftermath of former Libyan leader Muammar Gaddafi’s ouster in 2011. Gaddafi’s military forces were believed to have been in possession of as many as 20,000 Russian-made MANPADS.
Last year, CBS News reported that U.S. officials were unable to secure thousands of the shoulder-fired missiles, many of which are believed to have gone loose through militant smuggling networks in Libya’s east. CBS cited an unnamed but “well-placed source” who said hundreds of the missiles had been tracked as having gone to al Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), an Algeria-based Sunni Muslim terrorist group.
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Hier een linkje naar een recent artikel dat weleens heel relevant zou kunnen zijn:
http://www.washingtontime(...)s-nightmar/?page=all
[..]
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.
Als het vliegtuig was neergeschoten door iets wat 10 kilometer hoogte haalt dan hadden de amerikanen dat allang geweten en naar buiten gebracht.
Found wreckage door 2 Franse jets, tweet van Micheal van Poppel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:42 schreef Infection het volgende:
Is er inmiddels al wat gevonden van het vliegtuig?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zitten er ook Russische separatisten in Burkina Faso dan?
Dacht dat je bedoelde dat er misschien wat van die manpads doorverkocht waren aan een groep die zich ergens tussen Algerije en Ougadougou liggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.
Is alleen zo vervelend dat je compleet machteloos bent (zelf).quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef LXIV het volgende:
Ook de afgelopen 7 dagen was vliegen nog een véél veiligere manier van vervoer dan autorijden.
quote:Our hearts go out to all on board Air Algerie AH 5017 and their loved ones. We share your grief #staystrong #GE222 #MH17
Allemaal periferie, ga je van het ene centrum naar het andere, kom je over de periferie.quote:
quote:
quote:De Franse regering heeft berichten dat Franse Mirage 2000 jachtvliegtuigen de resten zouden hebben gezien op zo'n 70 kilometer ten noorden van het Malinese Gao, ontkend.
1 tyfoon, 1 zware storm en 1 oorlogsgebied. Gewoon toeval. Want het gebeurd wel vaker als alleen deze week.quote:
Min of meer tussen de 150 en 180 x per jaar, vraag me alleen af of ze dan Cesna's meerekenen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:28 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
1 tyfoon, 1 zware storm en 1 oorlogsgebied. Gewoon toeval. Want het gebeurd wel vaker als alleen deze week.
Commerciele vliegtuigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Min of meer tussen de 150 en 180 x per jaar, vraag me alleen af of ze dan Cesna's meerekenen...
Dus grofweg 1 x in de 2 dagen wereldwijd.
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat dit topic nog maar 11 paginas heeft is ook weer typerend
Zeg dat maar eens tegen de nabestaanden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
wellicht ... ik deed een aanname. Ik vind het beide even erg voor de nabestaanden, hoewel ik overigens niet het vermoeden heb dat die hier meelezen en mogelijk troost kunnen putten uit het feit dat onbekenden tientallen topics volmaken over hun verloren kinderen / partners / ouders / familie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen de nabestaanden.
De deur naar BNW staat open voor jequote:Op donderdag 24 juli 2014 18:29 schreef hoaxx het volgende:
[..]
Allemaal in 1 week?
Zit meer achter 100%
Heb het even voor je uitgezocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Wow, goed werk man!
Had al gezien dat ik flink fout zat met m'n veronderstelling dat het misschien wel de ergste week in de luchtvaartgeschiedenis ooit was. Had 9/11 over het hoofd gezien.
Maar evengoed, een dramatische week dus..
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:07 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
(doden op de grond heb ik niet meegerekend),
En kun je nagaan als ze JAL-123 in de nacht al hadden geholpen en niet hadden gewacht tot de volgende ochtend, hoe veel meer mensen daar gered konden wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb het even voor je uitgezocht.
Deze lijst heb ik gebruikt: http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraft
totaal gaat het om 51.475 doden in 95 jaar (doden op de grond heb ik niet meegerekend), wat neerkomt op 542 doden per jaar. De afgelopen 5 jaar vielen er 2631 doden, 526 per jaar.
Doden per jaar:
[ afbeelding ]
De ergste jaren: 1985 (met 1988 doden dat jaar), 1996 (1914 doden), 1972 (1620), 1979 (1392) en 1989 (1328).
2014 staat met 717 doden op de 33e plek.
Op 27 maart 1977 vond de vliegtuigramp van Tenerife plaats, waarbij 583 doden vielen, en waarbij de week rondom die ramp meteen ook de week met de meeste slachtoffers was.
Daarna komt de week rond 12 augustus 1985, waarin Japan Airlines-vlucht 123 verongelukte en 520 mensen omkwamen.
Op de derde plek () komt de week van 6 tot 12 november 1996, waarin ADC Airlines vlucht 86 crashte en de botsing boven Charkhi Dadri; totaal 502 doden.
17 tot en met 24 juli komt wel op de 4e plaats als het gaat om de meeste doden per 8 dagen (456); als je de meeste doden per week bekijkt dan komt die week met 346 doden op de achtste plaats.
De meeste crashes vonden plaats in 2010 (27); in 1972 en 2011 vonden er 24 crashes plaats.
Het hoogste aantal crashes per week was 4 (12 tot 18 juni 1972 en uiteraard op 11 september).
Het hoogste aantal gecrashte vliegtuigen (botsingen tellen als één crash) weet ik niet, dat kan natuurlijk anders zien.
twitter:NOS twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:56:47Het vermiste toestel van Air Algérie is in het noorden van Mali gevonden, in een afgelegen gebied: http://t.co/KoEOngKX3x reageer retweet
Wel een Belg en Fransenquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triestquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat dit topic nog maar 11 paginas heeft is ook weer typerend
Ja sommige opmerkingen/postings kan je maar beter negeren. Geen beginnen aan maar hierbij dan toch je gewenste reactiequote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...quote:
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:
[..]
Triest waarom?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...
Nou, ik ben benieuwd naar jouw verklaring.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Triest waarom?
Alleszins verklaarbaar lijkt me.
het is NIET minder erg, maar wel beter te verwerken .. bij een moord blijf je op zoek naar de dader(s), bij een natuurramp of technisch mankement is er geen schuldige aan te wijzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |