De deur naar BNW staat open voor jequote:Op donderdag 24 juli 2014 18:29 schreef hoaxx het volgende:
[..]
Allemaal in 1 week?
Zit meer achter 100%
Heb het even voor je uitgezocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, 3 vliegtuigen in 1 week wordt wel erg veel.
Slechtste week in de historie van de luchtvaart ooit?
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Wow, goed werk man!
Had al gezien dat ik flink fout zat met m'n veronderstelling dat het misschien wel de ergste week in de luchtvaartgeschiedenis ooit was. Had 9/11 over het hoofd gezien.
Maar evengoed, een dramatische week dus..
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:07 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
11 september vielen er 265 doden (ik dacht ook dat het er meer zouden zijn), dus daar zitten we de afgelopen week met 346 doden wel al overheen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hoe kom je op 265? Zijn dat alleen inzittenden van de vliegtuigen?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
(doden op de grond heb ik niet meegerekend),
En kun je nagaan als ze JAL-123 in de nacht al hadden geholpen en niet hadden gewacht tot de volgende ochtend, hoe veel meer mensen daar gered konden wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb het even voor je uitgezocht.
Deze lijst heb ik gebruikt: http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraft
totaal gaat het om 51.475 doden in 95 jaar (doden op de grond heb ik niet meegerekend), wat neerkomt op 542 doden per jaar. De afgelopen 5 jaar vielen er 2631 doden, 526 per jaar.
Doden per jaar:
[ afbeelding ]
De ergste jaren: 1985 (met 1988 doden dat jaar), 1996 (1914 doden), 1972 (1620), 1979 (1392) en 1989 (1328).
2014 staat met 717 doden op de 33e plek.
Op 27 maart 1977 vond de vliegtuigramp van Tenerife plaats, waarbij 583 doden vielen, en waarbij de week rondom die ramp meteen ook de week met de meeste slachtoffers was.
Daarna komt de week rond 12 augustus 1985, waarin Japan Airlines-vlucht 123 verongelukte en 520 mensen omkwamen.
Op de derde plek () komt de week van 6 tot 12 november 1996, waarin ADC Airlines vlucht 86 crashte en de botsing boven Charkhi Dadri; totaal 502 doden.
17 tot en met 24 juli komt wel op de 4e plaats als het gaat om de meeste doden per 8 dagen (456); als je de meeste doden per week bekijkt dan komt die week met 346 doden op de achtste plaats.
De meeste crashes vonden plaats in 2010 (27); in 1972 en 2011 vonden er 24 crashes plaats.
Het hoogste aantal crashes per week was 4 (12 tot 18 juni 1972 en uiteraard op 11 september).
Het hoogste aantal gecrashte vliegtuigen (botsingen tellen als één crash) weet ik niet, dat kan natuurlijk anders zien.
twitter:NOS twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:56:47Het vermiste toestel van Air Algérie is in het noorden van Mali gevonden, in een afgelegen gebied: http://t.co/KoEOngKX3x reageer retweet
Wel een Belg en Fransenquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triestquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat dit topic nog maar 11 paginas heeft is ook weer typerend
Ja sommige opmerkingen/postings kan je maar beter negeren. Geen beginnen aan maar hierbij dan toch je gewenste reactiequote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...quote:
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen familieleden van nederlanders bij betrokken, zoals wel het geval was bij MH17 .. Het feit dat er daarbij zoveel Nederlanders zijn omgekomen maakt gewoon dat daar veel meer mensen op reageren. Dit is, heel cru gezegd, een gevalletje ver van m'n bed show, ook al is het even triest als MH17 ...
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja, ik schreef hier over op een ander forum in een algemeen nieuwstopic, en dat werd straal genegeerd. Echt 0,0 reactie en men ging direct eronder weer door over MH17. Geen Nederlanders, dus geen interesse, zo kwam dat een beetje over op mij. Vond het best triest
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet het verschil van neerhalen en neerstorten.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
d'r zijn geen nederlanders aan boord en het is niet uit de lucht geknald. minder schokkend wellicht, een natuurramp is makkelijker te bevatten dan oorlogsgeweld gericht tegen burgers.
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat haalde ik hierboven al ergens aan .. werd me ook niet in dank afgenomen:
[..]
Triest waarom?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik was aan het werk afgelopen uren, maar is het werkelijk waar dat dat ding is neergestort en dat we hier nog niet eens aan een tweede draadje zijn begonnen? En dat ik zojuist op Nu.nl helemaal geen update meer ben tegengekomen? Dat is wel triest...
Nou, ik ben benieuwd naar jouw verklaring.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Triest waarom?
Alleszins verklaarbaar lijkt me.
het is NIET minder erg, maar wel beter te verwerken .. bij een moord blijf je op zoek naar de dader(s), bij een natuurramp of technisch mankement is er geen schuldige aan te wijzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ohja, sorry. Maar inderdaad, een ongeluk door een technisch mankement of het weer is natuurlijk heel wat minder erg dan letterlijk uit de lucht geschoten worden naast dat er inderdaad ook 200 Nederlanders tegenover 0 zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |