1 met 49 doden dacht ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan toch maar weer allemaal met auto op vakantie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren een TransAsia toestel waar het misging bij noodlanding.iets van 50 doden
Damn.. ik zie het. Gaat lekker zoquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Een vliegtuig in Taiwan gisteren.
Tiental kleine kindjes in een klap dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Er is vorig jaar(?) in Zwitserland een bus in een tunnel tegen de wand gecrasht...
Gewoon binnen Europa blijvenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:34 schreef Yaaar het volgende:
Nouja, nu begin ik wel echt banger te worden om te vliegen
Oekraïne is Europaquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Oeh.. toch nog lastiger dan ik had verwacht, zo'n noodlanding in de woestijn:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Mensen hebben het over drie toestellen in een week. Naast deze en mh17, welke nog meer dan?
quote:July 17 – Malaysia Airlines Flight 17, a Boeing 777 en route from Amsterdam to Kuala Lumpur was shot down by a surface-to-air missile over Eastern Ukraine, killing all 283 passengers and 15 crew.
July 23 – TransAsia Airways Flight 222, an ATR-72-500 en route from Kaohsiung to Penghu crashed during go-around. 47 people were confirmed dead while 11 were seriously injured.
Dan was dit erg leerzaamquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
http://preppers.nl/quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, snel, paniek![]()
5e wereldoorlog dit-dat-alles.
Was een geplande crash, piloten waren er al uit. Staan nog meer video's over van in het vliegtuig ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:36 schreef P4tje het volgende:
[..]
Het lijkt alsof het vliegtuig doormidden breekt doordat het voorwiel uit is, ik denk dat met alleen de achterwielen uit om te remmen het misschien wel goed was gegaan.
Heb ik geen zin in. Ik wil sowieso nog veel verre reizen maken. Binnenkort vlieg ik naar NY. Voorheen was ik echt nooit bang, maar nu vind ik het een beetje jammerlijk wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon binnen Europa blijven
Spaanse treinquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Ik zat 17uur in de trein van Denemarken naar Nederlandquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef gijsman het volgende:
ga lekker met de trein als je niet meer wil vliegen, duurt alleen wat langer.
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.quote:
Dat zou nog best goed mogelijk kunnen zijn, is in dat gebied vaker gebeurd dacht ik.quote:
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp slecht weer, ze werden verzocht uit te wijken om een botsing te voorkomen, 4 uur vliegen dus niet echt veel meer brandstof aan boord, en al ruim 10 uur pleite.
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ik word pas bang als het bijvoorbeeld een KLM vliegtuig is die boven Parijs verdwijnt.
Nu zijn het allemaal vreemde gebieden waar het gebeurd. (Waar je ook niet dood gevonden wil worden)
Reuters voor wat betreft vliegpan van ca. 4 uur, eerder gepostquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Bron? Want dat heb ik nergens gelezen.
http://www.telegraph.co.u(...)6-on-board-live.htmlquote:The plane was not far from the Algerian frontier when the crew was asked to make a detour because of poor visibility and to prevent the risk of collision with another aircraft on the Algiers-Bamako route.
Contact was lost after the change of course.
Boven Mali contact verloren, lees ik net.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:50 schreef Momo... het volgende:
Kan er niet iets boven Mali gebeurd zijn?
quote:An Air Algerie flight travelling from Burkina Faso to Algiers has disappeared from the radar, apparently [while flying above the Malian airspace. navigation services have lost contact with an Air Algerie plane Thursday flying from Ouagadougou to Algiers, 50 minutes after takeoff," the airline said, Algeria's APS the news agency said.
Air Algerie has put in place an "emergency plan," the agency reported.
Spanish airline Swiftair was said to be operating the flight chartered by Air Algerie. Swiftair has confirmed there were 110 passengers and six crew members aboard the aircraft.
Flight AH 5017 was not visible on Flightradar24, a live-tracking website for all the planes, since it is out of coverage area, said the service.
The AH 5017 is said to be the only flight in this route.
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Maliquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
Dan verdwijn je niet zomaar van de radar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
Hmm, dat is dus echt het allerlaatste wat je wil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat een of andere halfgare kaper 'm heeft laten landen op een voetbalveldje in Noord-Mali
1 Vanwege kans op een botsing in de lucht gevraagd uit te wijken.quote:Indications sur le vol AH5017, disparu des écrans radars, le 24 juillet 2014.
La compagnie Air Algérie a annoncé avoir « perdu le contact » dans la nuit avec son vol AH 5017, parti, jeudi 24 juillet, de Ouagadougou, au Burkina Faso, à destination d'Alger. L'information a été rendue publique en fin de matinée par la compagnie, citée par l'agence APS.
Il s'agit d'un MD-83 avec 110 passagers et 6 membres d'équipage à son bord, affrété auprès de la compagnie espagnole Swiftair. Celle-ci a confirmé que l'avion n'était jamais arrivé à destination.
Le vol qui a quitté Ouagadougou peu après 1 heure du matin, heure locale, devait atterrir aux alentours de 5 h 10 dans la capitale algérienne. Les services de navigation aérienne recensent leur dernier contact avec l'avion 50 minutes après son décollage.
PERDU DANS L'ESPACE AÉRIEN MALIEN
Une source de la compagnie algérienne citée par l'AFP précise que le contact a été perdu avec l'équipage « après un changement de cap » dans l'espace aérien malien, près de la frontière avec l'Algérie :
(1) "L'avion n'était pas loin de la frontière algérienne quand on a demandé à l'équipage de se dérouter à cause d'une mauvaise visibilité et pour éviter un risque de collision avec un autre avion assurant la liaison Alger-Bamako".
Selon la Chaîne météo, le vol AH 5017 a en effet traversé une zone où de (2) nombreux orages éclataient « avec des rafales de vent puissantes et une activité électrique importante ».
(3)Malgré une intervention militaire internationale encore en cours, la situation reste instable dans le nord du Mali, occupé pendant plusieurs mois en 2012 par des groupes armés djihadistes. Air Algérie a mis en place un « plan d'urgence », mais ne parle pas encore de crash.
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.quote:
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom vertaal je het niet ff? Niet iedereen spreekt Frans.
1. Iets met slecht zicht en risico op een botsing?
Zou fijn zijn ja, lichte kneuzingen en wat uitdrogingsverschijnselen maar chillend in het vliegtuig wachtend op redding. #Durftehopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Dark_Killah het volgende:
Voor de verandering zou het nu wel eens interessant zijn dat ze gewoon morgen gevonden worden in het zand.
twitter:
Ja, maar hij ging over oekraine. Dan was ik sws niet ingestapt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat de MH017 een codeshare was met de KL4103?
En Malaysian Airways die vlucht dus voor KLM uitvoerde?
quote:
Daar lijkt t wel op ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Pfff.. waarschijnlijk door weersomstandigheden dus?
Dank!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
1) Het vliegtuig was niet ver van de Algerijnse grens toen het werd gevraagd de route te wijzigen ivm slechte zichbaarheid en om een botsing met een ander vliegtuig te vermijden.
2) Er was veel onweer met krachtige wind en veel bliksem.
3) In het noorden van Mali is het nog instabiel. (wat dan neem ik aan de redding of het onderzoek bemoeilijkt)
twitter:
Nee, dit is niet normaal. Wel toevallig.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Nee 2013 was bijvoorbeeld een uiterst goed jaar wat betreft de veiligheid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
grote crashes komen altijd in het nieuws toch.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:11 schreef DeJori het volgende:
Ben benieuwd of dit nu komt omdat we het extra in de gaten houden? Maar zoveel crashes achter elkaar is volgens mij toch niet de norm...
Das nou niet echt in de buurt van Algerije.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:18 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ergens in de buurt gecrashed..
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.quote:
Ik voel me onheus gequoot.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:20 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
MD83 airbus? MD is geen airbus, en die 80 serie is gewoon een eng ding wegens niet dubbel uitgevoerde kritieke onderdelen.
Is helemaal niet Turks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso Turks, iesj niet goed
Karmaquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:31 schreef clavier het volgende:
Groot aantal Fransen aan boord meldt BFMTV.
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Jemig man. Lijkt het nu alsof het elke dag gebeurt of is dit normaal?
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.quote:
Oh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Oh, er was verontwaardiging nadat Frankrijk zei door te gaan met leveren van wapens aan Rusland.
Potver.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:34 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Ja, het is normaal nu. Vanaf nu zullen er elke week 3 vliegtuigen verongelukken.
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.quote:
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:38 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Wat voor antwoord had je dan verwacht? Natuurlijk is het niet normaal dat er drie passagiersvliegtuigen in een week verongelukken.
De berichtgeving gaat daar eigenlijk opvallend snel ter vergelijking met de crash in Oekraine.quote:
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat het wel vaker gebeurde maar dat we er alleen nu van horen vanwege MH17. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigcrashes enzo.
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:42 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik denk ook dat er zat om ons heen gebeurd, wat gewoon niet in de media gebracht wordt. Maar ik mag toch wel hopen dat het niet ook passagiersvliegtuigen zijn (waar we dus soms niks van horen).
Nee, gelukkig. Maar ik denk dat er wel vaker vliegtuigen de lucht uit worden gehaald (of wat dan ook), zonder dat wij daarvan weten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een paar honderd mensen verdwijnen niet zomaar geruisloos..
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:45 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampen
Krijg je er een beetje een idee van hoe vaak het voorkomt.
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ohja, dat is best wel weinig inderdaad.
Iddquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef DeJori het volgende:
[..]
Plus, daar zitten nog ongelukken met Cessnatjes tussen. Dit zijn vier grote rampen op rij.
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof die ongelukken niet zo erg zijn?
Nee hoor:quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd(minder dan 6 passagiers wordt trouwens niet meegerekend)
quote:Een Cessna komt tijdens de start van Brussels South Charleroi Airport in de problemen en stort neer. Alle inzittenden, vijf personen uit dezelfde familie, komen om het leven.
Erger? Wat is erger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Sorry, maar een ongeluk met 298 slachtoffers is erger dan een met 5 slachtoffers. Dat durft ik wel te stellen.
[..]
Nee hoor:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Erger? Wat is erger?
Ik vind niet dat het aantal iets uitmaakt, volgensmij is het altijd even erg. Je zal maar net familie zijn van die 5.
Hmm, ik ging gewoon uit van die tabel die Multivitamine postte.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp#Statistieken
Zit je in Niger?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef 16meter het volgende:
Heftig. Komt zeer dichtbij op deze manier.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is trouwens een beroemd filosofisch/ethisch vraagstuk*. Wel offtopic hier.
*verkapte uitnodiging voor F&L forum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |