Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god.
Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef Bensel het volgende: Ik ben onder de indruk van het hele gebeuren, van de waardigheid. Krijg er echt een brok in m'n keel van, en ik heb dat normaalgesproken niet zo snel.
Dit. Ben er lange tijd redelijk nuchter onder geweest, tot ik die colonne lijkwagens zag..
Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Toeps het volgende: Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god.
We moeten idd als land eens beseffen dat hooguit 1 op 3 dit fabeltje nog gelooft. Een gewone herdenking was ook okee geweest.
Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Toeps het volgende: Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god.
Het is niet verplicht er naar te kijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef Bensel het volgende: Ik ben onder de indruk van het hele gebeuren, van de waardigheid. Krijg er echt een brok in m'n keel van, en ik heb dat normaalgesproken niet zo snel.
Dit.
Het was zeer indrukwekkend om te zien en mooi dat ze het met zoveel waardigheid hebben gedaan.
Op woensdag 23 juli 2014 20:00 schreef sneakydesert het volgende: Vreselijk die schreeuwende vrouw als de eerst kist wordt uitgeladen. Gaat door merg en been.
Nog niet gehoord bewust, maar dit hele gebeuren maakt diepe indruk...
Ik denk dat voor gelovige mensen het troost bied. Voor niet-gelovigen niet, maar die gaan dan ook niet naar de kerk.
Net kwam Nils Frahm - Says voorbij. Misschien is het die?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op woensdag 23 juli 2014 20:00 schreef sneakydesert het volgende: Vreselijk die schreeuwende vrouw als de eerst kist wordt uitgeladen. Gaat door merg en been.
Dat was inderdaad verschrikkelijk om te horen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Voor heel veel mensen is een kerk juist een houvast. Is dus meer de vraag van de mensen dan dag de kerk het opdringt. Mooi dat de NOS het apart uitzendt zodat je naar behoefte kan kiezen. Maar in de VS is het allemaal wat meer verweven, getuige ook de God Bless van Obama.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Vanuit de Oost-Oekraïense stad Charkov worden donderdag opnieuw tientallen kisten met stoffelijke resten van slachtoffers van de vliegramp naar Nederland overgebracht. Twee militaire transportvliegtuigen, een uit Nederland en een uit Australië, zullen samen 74 lijkkisten vervoeren. (ANP)
Op woensdag 23 juli 2014 20:01 schreef sneakydesert het volgende: Vanuit de Oost-Oekraïense stad Charkov worden donderdag opnieuw tientallen kisten met stoffelijke resten van slachtoffers van de vliegramp naar Nederland overgebracht. Twee militaire transportvliegtuigen, een uit Nederland en een uit Australië, zullen samen 74 lijkkisten vervoeren. (ANP)
Dan hebben ze vandaag behoorlijk doorgewerkt!
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Als je die kist ziet, wordt het pas heel erg echt voor de nabestaanden, denk ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply. <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Op woensdag 23 juli 2014 20:02 schreef TheVulture het volgende: In het kader van kleine nutteloze vragen: weet iemand waarom de 20-16-4 verdeling werd gemaakt bij het uitladen van de slachtoffers?
Anders moesten de militairen om wagens heenlopen oid.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op woensdag 23 juli 2014 20:04 schreef nattermann het volgende: Godverdomme. Je zult de komende dagen die kisten moeten openmaken om de lijken te identificeren.
Op zich moeten de mensen die dat gaan doen, er wel aan gewend zijn..
Vandaag hebben de slachtoffers hun waardigheid teruggekregen en hebben we de wereld laten zien hoe je met respect en waardigheid omgaat..
Intens indrukwekkend dit!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted. Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende: Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
Op woensdag 23 juli 2014 20:02 schreef TheVulture het volgende: In het kader van kleine nutteloze vragen: weet iemand waarom de 20-16-4 verdeling werd gemaakt bij het uitladen van de slachtoffers?
Logistiek, de 20 en 4 kwamen uit de C17, als ze alles in ene deden, moesten de laatste 4 heel ver lopen
Op woensdag 23 juli 2014 20:05 schreef Adolecens het volgende: Vandaag hebben de slachtoffers hun waardigheid teruggekregen en hebben we de wereld laten zien hoe je met respect en waardigheid omgaat..
Die zijn en komen er vast ook Maar voor de wél gelovigen is het prima dat dít er ook is. Kan er geen last van hebben verder, als niet-gelovige.
Ik ook niet. Nou ja, ik ben wel gelovig maar niet religieus. Ik vind alle steun welkom. En dat CNN er nou toevallig voor kiest om dit uit te zenden vind ik niet zo relevant.
Indrukwekkend. Ook de beelden van A'dam Centraal, Schiphol e.d. waar mensen die op weg zijn van A naar B gewoon blijven staan waar ze staan en een minuut stil zijn. En de rouwstoet... erg mooie tribute. Al hoop ik het nooit meer te zien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Eerste 20 allemaal dezelfde Cadillac, daarna had de Hercules er nog 6 aan boord, dus 16 x Mercedes, weer allemaal, nagenoeg zelfde type auto, laatste 4, Lincolns.
Mooi verhaal over wat die na bestaande deden na de herdenking ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag. Dat is geen bescherming meer. Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Nabestaanden betraden de landingsbaan om militairen en overige medewerkers te bedanken voor hun inzet.
ik heb dat gewoon op tv gezien hoor. Ook dat ze Timmermans bedankte.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted. Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende: Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
Ik kon het best aardig droog houden, maar bij Timmermans die een nabestaande omhelsde schoot ik vol. Raar moment misschien. En aan het eind, de close ups van de aankomst van de wagens, zo één voor één in beeld bij de kazerne.
Op woensdag 23 juli 2014 20:04 schreef nattermann het volgende: Godverdomme. Je zult de komende dagen die kisten moeten openmaken om de lijken te identificeren.
Dit ja.. op verschillende filmpjes zag je de meest weerzinwekkende overblijfselen.. knap als je een knop kan omzetten en dat werk doen
Mbt de geur: mijn onderbuurvrouw werd een paar jaar terug na 3 weken dood gevonden in haar woning. Om die enorme penetrante doodsgeur tegen te gaan had zowel de politie als de mensen die het huis op hebben geruimd een flinke dot dampo onder hun neus gesmeerd. Dan ruik je enkel dat kennelijk..
Ondertussen is een stad in China in quarantaine gezet omdat er iemand is overleden aan de pest. Maar dit heeft weinig te doen met dit topic, toch wilde ik het even melden.
RTL4 sowieso nooit. Op CNN zijn ze (Christiane Amanpour) het verhaal wat breder aan het bespreken, maar dan moet je wel geïnteresseerd zijn in de politiek. De connectie met de de rouwstoet is er nog wel, de beelden komen nog wel langs.
Op woensdag 23 juli 2014 20:11 schreef Markeerstift het volgende: Mbt de geur: mijn onderbuurvrouw werd een paar jaar terug na 3 weken dood gevonden in haar woning. Om die enorme penetrante doodsgeur tegen te gaan had zowel de politie als de mensen die het huis op hebben geruimd een flinke dot dampo onder hun neus gesmeerd. Dan ruik je enkel dat kennelijk..
De lichamen zullen verpakt zijn in luchtdichte zakken nu.
Op woensdag 23 juli 2014 20:11 schreef Markeerstift het volgende: Mbt de geur: mijn onderbuurvrouw werd een paar jaar terug na 3 weken dood gevonden in haar woning. Om die enorme penetrante doodsgeur tegen te gaan had zowel de politie als de mensen die het huis op hebben geruimd een flinke dot dampo onder hun neus gesmeerd. Dan ruik je enkel dat kennelijk..
Je schijnt die doodsgeur gelijk te herkennen zeggen ze.
RTL4 sowieso nooit. Op CNN zijn ze (Christiane Amanpour) het verhaal wat breder aan het bespreken, maar dan moet je wel geïnteresseerd zijn in de politiek. De connectie met de de rouwstoet is er nog wel, de beelden komen nog wel langs.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Ondertussen is in Amsterdam de stille tocht begonnen. Volgens NOS-verslaggever Rachid Bouazzaoui lopen er honderden mensen mee. Start- en eindpunt is de Dam.
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Zou me niet verbazen als de mensen die met de lijken moeten werken er later in hun leven alsnog een klap van krijgen.. genoeg verhalen gehoord van ambulancemedewerkers die opeens een PTSS kregen en het werk niet meer konden doen
Zo'n BUK-missile raakt trouwens de voorkant van elk doelwit. Het vliegtuig gaat gegarandeerd neer, maar achteraan waar passagiers zitten is de minste schade.
Het voelt alsof we vandaag de afgelopen dagen met oneervol gedrag hebben gecorrigeerd. En dat op deze spontane manier. Dat is een heel sterk statement richting de rest van de wereld.
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15
Nederlandse forensisch experts krijgen hulp uit België. Een team van elf experts is vandaag naar Nederland vertrokken om te helpen bij de identificatie van de slachtoffers van de ramp met de MH17. Het Nederlandse Landelijk Team Forensische Opsporing had daarom gevraagd.
Het zijn negen leden van het Disaster Victim Identification-team, twee deskundigen, een politie-arts en een tandheelkundig onderzoeker. Ze zullen in de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum het Nederlandse team bijstaan.
Zes andere leden van het DVI blijven in België om daar DNA-materiaal te verzamelen van de Belgische slachtoffers. Bij de vliegramp kwamen vier Belgen om het leven.
Is de geur hetzelfde als het kadaver van een schaap? Mijn buurman had ooit een shoarmatentje en had volgens mij wat vlees vergeten in zijn kelder.. die stank zal ik ook nooit vergeten
Op woensdag 23 juli 2014 20:15 schreef Bensel het volgende: Het voelt alsof we vandaag de afgelopen dagen met oneervol gedrag hebben gecorrigeerd. En dat op deze spontane manier. Dat is een heel sterk statement richting de rest van de wereld.
Dat voel ik ook een beetje zo. Misschien een beetje arrogant, maar een soort 'zo hoort het dus'-gevoel.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Een pro-Russische rebellencommandant in Oekraïne heeft erkend dat de separatisten de beschikking hadden over het Buk-raketsysteem. Dat is het systeem waarmee vermoedelijk het passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines is neergeschoten. Het Britse persbureau Reuters citeert commandant Aleksandr Chodakovski.
Die liet volgens Reuters weten dat hij pas op het moment van de ramp had gehoord dat de rebellen de beschikking hadden over de luchtdoelraketten. Hij zei ook dat de raketten mogelijk vanuit Rusland naar Oekraïne zijn gebracht.
Het luchtafweersysteem is volgens hem mogelijk teruggestuurd naar Rusland om bewijs te weg te werken.
Oekraïne heeft "onomstotelijk bewijs" ontvangen dat de Russische minister Sjojgoe van Defensie betrokken is geweest bij wapenleveranties aan Oekraïense rebellen. Dat zei een functionaris van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken op een persconferentie in Kiev.
Sjojgoe zou een centrale rol spelen bij alle leveranties van onder meer wapens, tanks en artillerie aan de pro-Russische separatisten in de zelfuitgeroepen volksrepublieken Donetsk en Loegansk.
De Oekraïense veiligheidsdiensten bestuderen momenteel informatie dat het Sjojgoe zelf was die ermee instemde BUK-raketsystemen te leveren aan de separatisten "om Oekraïense vliegtuigen mee neer te schieten".
Volgens de tweede man van de pro-Russische separatisten is het rampvliegtuig van Malaysia Airlines neergehaald met een BUK-raket. Rusland ontkent separatisten in Oost-Oekraïne te hebben voorzien van BUK-raketten.
Op woensdag 23 juli 2014 20:18 schreef PG18 het volgende: NOS journaal moet weer één slachtoffer of één gezin uitlichten en hun woonplaats bezoeken Hoogstaand nieuws.
Op woensdag 23 juli 2014 20:18 schreef PG18 het volgende: NOS journaal moet weer één slachtoffer of één gezin uitlichten en hun woonplaats bezoeken Hoogstaand nieuws.
Nieuws is het wel denk ik. Het probleem is dat je het verhaal soms niet goed over kunt brengen met alleen getallen.
Ik vind het prachtig om te zien. Eerlijk waar. Trots om Nederlands te zijn, om te zien hoe we dit kunnen flikken.
Toch, ongepast, voel ik intense woede. Diepe, intense woede, grenzend aan haat, haat richting ''separatisten'' die het nodig vonden om een verkeersvliegtuig uit de lucht te maaien.. om vervolgens de overblijfselen te behandelen als afval en het te gebruiken als politieke leverage. Ik hoop vurig dat dit nog een heel zwaar staartje gaat krijgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op woensdag 23 juli 2014 20:07 schreef spijkerbroek het volgende: Indrukwekkend. Ook de beelden van A'dam Centraal, Schiphol e.d. waar mensen die op weg zijn van A naar B gewoon blijven staan waar ze staan en een minuut stil zijn. En de rouwstoet... erg mooie tribute. Al hoop ik het nooit meer te zien.
Dit. Bij 'mijn' organisatie waar we bezig zijn met een kindervakantie week hebben we om 16:00 uur 1 minuut stilte gehouden. Met 400 kinderen en 70 leiding is dat heel lastig - maar de kinderen waren voor die ene minuut muisstil. Kippenvel van top tot teen. Thuis gekeken naar de beelden van RTL, prachtig om het applaus te horen van de mensen die langs de route staan en nog heel veel kippenvel. Het gooien met de bloemen, bloemblaadjes op de auto's.
Ik hoop het inderdaad nooit meer te zien, erg emotioneel.. En Antoine Peters die na het laten zien van de beelden met de passagierslijst nog iets moest gaan zeggen en zelf ook emotioneel is; maar alsnog probeert zijn verhaaltje te vertellen. Again, prachtig.
Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef Straatcommando. het volgende: Ik vind het prachtig om te zien. Eerlijk waar. Trots om Nederlands te zijn, om te zien hoe we dit kunnen flikken.
Toch, ongepast, voel ik intense woede. Diepe, intense woede, grenzend aan haat, haat richting ''separatisten'' die het nodig vonden om een verkeersvliegtuig uit de lucht te maaien.. om vervolgens de overblijfselen te behandelen als afval en het te gebruiken als politieke leverage. Ik hoop vurig dat dit nog een heel zwaar staartje gaat krijgen.
Op woensdag 23 juli 2014 20:18 schreef Strani het volgende: NOS-correspondent legt uit dat het niet per sé hoeft te zijn dat er één lichaam in elke kist ligt maar dat het ook meerdere delen kunnen zijn..
Twee kindjes in 1 kist?
Dit. Bij 'mijn' organisatie waar we bezig zijn met een kindervakantie week hebben we om 16:00 uur 1 minuut stilte gehouden. Met 400 kinderen en 70 leiding is dat heel lastig - maar de kinderen waren voor die ene minuut muisstil. Kippenvel van top tot teen. Thuis gekeken naar de beelden van RTL, prachtig om het applaus te horen van de mensen die langs de route staan en nog heel veel kippenvel. Het gooien met de bloemen, bloemblaadjes op de auto's.
Ik hoop het inderdaad nooit meer te zien, erg emotioneel.. En Antoine Peters die na het laten zien van de beelden met de passagierslijst nog iets moest gaan zeggen en zelf ook emotioneel is; maar alsnog probeert zijn verhaaltje te vertellen. Again, prachtig.
Soms kunnen ze je verrassen, die kleintjes Zal erg mooi geweest zijn.
An OSCE spokesman told him the Malaysian delegation saw valuables still there, that their team is taking "thousands of photographs … for investigators' use" and that "we are keeping our eyes widely open for any signs of human remains."
Er zijn dus mensen die de boel in de gaten houden. Het geeft hoop dat alle stoffelijke overschotten terugkomen en dat er echt goed onderzoek gedaan gaat worden.
Er zijn dus mensen die de boel in de gaten houden. Het geeft hoop dat alle stoffelijke overschotten terugkomen en dat er echt goed onderzoek gedaan gaat worden.
Dit is heel goed nieuws.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef Straatcommando. het volgende: Ik vind het prachtig om te zien. Eerlijk waar. Trots om Nederlands te zijn, om te zien hoe we dit kunnen flikken.
ik snap het dubbele gevoel erbij, maar realistisch bij andere rampen worden de lichamen alleen vervoerd in bodybags.. noodzaak nu zo snel.mogenlijk naar nederland..
Die hoop heb ik niet meer, daar is het te laat voor.
Ik ben ook erg onder de indruk vandaag. Ik woon al 16 jaar in het buitenland en zie vaak Nederlanders hun eigen land afkraken. Dat is zo onterecht. Natuurlijk heeft Nederland zo z'n problemen en onvriendelijke mensen, maar wat we vandaag hebben gezien is niets minder dan het resultaat van wat Nederland is: Een land waar de meeste mensen belang hechten aan de menselijke waarde en solidariteit.
nee ook geen kinderkistje ik denk dat dat ondraagbaar is voor de nabestaande en andere kijkers
Dit. Als je op TV zit te kijken zou ik spontaan breken als ik zo'n kistje zou zien. En ik ben niet eens een nabestaande en ken ook niemand indirect ofzo.
Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende: Ik ben ook erg onder de indruk vandaag. Ik woon al 16 jaar in het buitenland en zie vaak Nederlanders hun eigen land afkraken. Dat is zo onterecht. Natuurlijk heeft Nederland zo z'n problemen en onvriendelijke mensen, maar wat we vandaag hebben gezien is niets minder dan het resultaat van wat Nederland is: Een land waar de meeste mensen belang hechten aan de menselijke waarde en solidariteit.
Daar mogen we trots op zijn.
Ik snap nooit waarom Nederlanders zeuren op Nederland.
Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende: Ik ben ook erg onder de indruk vandaag. Ik woon al 16 jaar in het buitenland en zie vaak Nederlanders hun eigen land afkraken. Dat is zo onterecht. Natuurlijk heeft Nederland zo z'n problemen en onvriendelijke mensen, maar wat we vandaag hebben gezien is niets minder dan het resultaat van wat Nederland is: Een land waar de meeste mensen belang hechten aan de menselijke waarde en solidariteit.
Snap je punt niet. Beetje respectloos om daar over te klagen.
Dat ik het geen nieuwsitem vind over wat mensen te zeggen hebben in de woonplaats van een uitgekozen slachtoffer over die slachtoffer, voorafgaand aan een korte 'documentaire' over diegene.
Respectloos misschien, maar zomaar mensen interviewen vind ik geen goed nieuws.
Dit sluit niet uit dat we ook kritisch mogen zijn. Sterker nog, dat gegeven vind ik juist iets om trots op te zijn. net als het gebrek aan over-patriottistische onzin die je in veel andere landen ziet. Doe niet zo dramatisch. Verder is het gewoon menselijk om in crisistijd gewoon naast elkaar te staan. In de VS zeiken de twee grote partijen harder dan ooit op elkaar. Maar na orkaan Kathrina stond Chris Christie, die zich op een vreselijke manier kan profileren, gewoon naast Obama.
Op woensdag 23 juli 2014 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende: Zo'n BUK-missile raakt trouwens de voorkant van elk doelwit. Het vliegtuig gaat gegarandeerd neer, maar achteraan waar passagiers zitten is de minste schade.
Nederlanders zijn gewoon erg kritisch op zichzelf en klagen is zo'n beetje volkssport#1. Maar ik denk dat de meeste diep van binnen en zeker in vergelijking met andere landen, behoorlijk trots zijn op Nederland.
Alleen uitten we dat niet door patriottistische liederen of vlaggenzwaaien. We zijn ook een erg bescheiden volk.
Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef Ronaldsen het volgende: Net de hele lijst met namen bij de afsluiting van het RTL nieuws, toch wel indrukwekkend zo'n dramatisch lange lijst
Het is een onvoorstelbaar aantal.
Dit sluit niet uit dat we ook kritisch mogen zijn. Doe niet zo dramatisch. In de VS zeiken de twee grote partijen harder dan ooit op elkaar. Maar na orkaan Kathrina stond Chris Christie, die zich op een vreselijke manier kan profileren, gewoon naast Obama.
Natuurlijk mogen we kritisch zijn maar het is vaak totaal niet gefundeerd. Ik krijg vaak de indruk dat mensen die kritiek leveren, nog nooit in een ander land zijn geweest. Kritiek is goed, zolang het (ook relatief) terecht is.
Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef IkStampOpTacos het volgende: Ben trouwens benieuwd welke BN'er het eerste gaat kapitaliseren op deze ramp middels één of ander matig droevig nummer.
Nederlanders zijn gewoon erg kritisch op zichzelf en klagen is zo'n beetje volkssport#1. Maar ik denk dat de meeste diep van binnen en zeker in vergelijking met andere landen, behoorlijk trots zijn op Nederland.
Alleen uitten we dat niet door patriottistische liederen of vlaggenzwaaien. We zijn ook een erg bescheiden volk.
Sowieso slaat het nergens op om ìn Nederland patriottistisch te doen. Daarbuiten mag je het meer laten gaan uiteraard. Zelfde met voetbal. Op de eigen tribune zeiken, en daarbuiten nooit iets toegeven aan supporters van andere clubs. Allemaal niet meer dan normaal en niets hypocriet aan.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben en ik hoop dat het zo is
De ministerraad komt op dit moment bijeen op het Catshuis. Dit meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.
De ministers overleggen over de volgende fase in de verwezenlijking van de hoofddoelstellingen van het kabinet bij de aanpak van de nasleep van de vliegtuigramp.
Natuurlijk mogen we kritisch zijn maar het is vaak totaal niet gefundeerd. Ik krijg vaak de indruk dat mensen die kritiek leveren, nog nooit in een ander land zijn geweest. Kritiek is goed, zolang het (ook relatief) terecht is.
Ik denk dat ook vaak, want wat is het hier allemaal goed geregeld.
Het kabinet is vanavond bij elkaar in het Catshuis, de ambtswoning van de premier. Ze overleggen volgens de Rijksvoorlichtingsdienst over "de volgende fase in de verwezenlijking van de hoofddoelstellingen van het kabinet bij de aanpak van de nasleep van de vliegtuigramp".
Mogelijk volgt na het overleg nog een toelichting van het kabinet.
Premier Rutte en de meeste leden van het kabinet waren vanmiddag aanwezig op Vliegbasis Eindhoven waar de eerste slachtoffers uit Oekraïne aankwamen.
Vrijdag praat de Tweede Kamer over de vliegramp. Dan staat een overleg van commissie voor Buitenlandse Zaken op de agenda. Namens het kabinet zullen premier Rutte en minister Opstelten de Kamerleden informeren.
NOS
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Maar vooral wat acteren om sympathie te wekken, heb ik de indruk. Daar ben ik niet zo van. Peter doet tenminste normaal. Maar goed, RTL Boulevard kan ik sowieso niet zo goed hebben. Zap weer weg.
Het kabinet is vanavond bij elkaar in het Catshuis, de ambtswoning van de premier. Ze overleggen volgens de Rijksvoorlichtingsdienst over "de volgende fase in de verwezenlijking van de hoofddoelstellingen van het kabinet bij de aanpak van de nasleep van de vliegtuigramp".
Mogelijk volgt na het overleg nog een toelichting van het kabinet.
Premier Rutte en de meeste leden van het kabinet waren vanmiddag aanwezig op Vliegbasis Eindhoven waar de eerste slachtoffers uit Oekraïne aankwamen.
Vrijdag praat de Tweede Kamer over de vliegramp. Dan staat een overleg van commissie voor Buitenlandse Zaken op de agenda. Namens het kabinet zullen premier Rutte en minister Opstelten de Kamerleden informeren.
NOS
Benieuwd wat er zo dringend is.
Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef Ronaldsen het volgende: Net de hele lijst met namen bij de afsluiting van het RTL nieuws, toch wel indrukwekkend zo'n dramatisch lange lijst
Maar vooral wat acteren om sympathie te wekken, heb ik de indruk. Daar ben ik niet zo van. Peter doet tenminste normaal. Maar goed, RTL Boulevard kan ik sowieso niet zo goed hebben. Zap weer weg.
Ah weet je... dat programma bestaat nou eenmaal, ze moeten 'er iets van maken' nu en dan is het bijna toch nooit goed. Ik ben weggezapt door Peter R. maar die compilatie met die muziek vond ik eerlijk gezegd gewoon mooi gedaan.
Ja, Nederlanders gaan inderdaad een stuk beschaafder om met slachtoffers....
Nu zo eentje maar dan rechts die verslaggeefster die uit een dagboek voorleest
Die foto's zijn ook wat stemmingmakend inderdaad. Die rebellen zijn ook niet bepaald een goede vertegenwoordiging van een gebied, en de situatie daar was chaos.
Maar ik denk meer dat de vergelijking hem zit in hoe lang het allemaal heeft geduurd daar (en waarom dat zo was).
Bescheiden? Niet echt man. Grote bek altijd overal. En zodra Nederland ergens op het nieuws is springt iedereen online op dat topic om insderinfo vanuit NL te geven.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Nederland werkt samen met Australië en Oekraïne aan een VN-resolutie voor een politiemissie op rampplek in Oekraïne. Agenten moeten de rampplek beveiligen zodat onderzoekers ongestoord hun werk kunnen doen.
De resolutie, waar op dit moment in New York aan wordt gewerkt, moet nog deze week worden voorgelegd in de VN-Veiligheidsraad. Vertrouwelijk
Gisteren sprak premier Rutte met de Oekraïense president Porosjenko. In dat gesprek heeft hij Porosjenko gevraagd mee te werken aan de missie.
Volgens een woordvoerder van Porosjenko is het van groot belang dat de VN de rampplek beschermt. De Nederlandse delegatie bij de VN wilde geen commentaar geven, omdat het proces vertrouwelijk is.
Van de drie landen die samenwerken aan het voorstel is Australië het enige land dat nu lid is van de Veiligheidsraad.
Bron NOS
Bescheiden? Niet echt man. Grote bek altijd overal. En zodra Nederland ergens op het nieuws is springt iedereen online op dat topic om insderinfo vanuit NL te geven.
Dat laatste gebeurt dus echt in elk land ter wereld. Elk. Land.
Je kan ook van het tegenovergestelde uitgaan. Waarom zou iedereen in NL oprecht geëmotioneerd zijn maar zij niet?
Iedereen is niet oprecht geëmotioneerd. En al helemaal niet zo ver dat het tegen het janken aan zou staan. Die RTL verslaggever vond ik wel oprecht, maar die staat er met de neus bovenop.
Iedereen is niet oprecht geëmotioneerd. En al helemaal niet zo ver dat het tegen het janken aan zou staan. Die RTL verslaggever vond ik wel oprecht, maar die staat er met de neus bovenop.
Ah, fijn dat jij dat voor iedereen kan bepalen.
Jij denkt dat mensen snel wat uien hebben gesnipperd om maar te kunnen huilen?
Dat laatste gebeurt dus echt in elk land ter wereld. Elk. Land.
Mag zijn, maar ik zou Nederlanders bepaald niet bescheiden noemen. Erg direct en als er iets is om trots op te zijn zie je veel online hoe geweldig wij zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Je kunt toch ook met enig fatsoen geen politieagenten sturen om de onderzoekers te beschermen tegen Russische soldaten? Maar anderzijds komt een resolutie om militairen te sturen waarschijnlijk niet door de UNSC heen.
Een beetje Kunduz idee, dus een handjevol politielui maar die moeten beschermd worden door militairen... Ergo, het wordt een militaire missie in de praktijk.
Op woensdag 23 juli 2014 20:38 schreef koekii het volgende: RTL nieuws gaf vandaag wel een hele mooie en een emotionele uitzending. Vooral het afsluiting. Mijn ogen hielden niet droog
En als afsluiter dan Jan Kooiman, Froukje en Peter. Dat is dan weer minder.
Een beetje Kunduz idee, dus een handjevol politielui maar die moeten beschermd worden door militairen... Ergo, het wordt een militaire missie in de praktijk.
Lijkt me logischer dat dan door een paar onpartijdige landen geregeld gaat worden.
Mag zijn, maar ik zou Nederlanders bepaald niet bescheiden noemen. Erg direct en als er iets is om trots op te zijn zie je veel online hoe geweldig wij zijn.
Zijn we ook
Maar je hebt ook wel gelijk. Maar aan de andere kant is alles wat Nederlands is vaak al direct slecht voor veel mensen. Muziek, films, TV..
Oke. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet in hun hoofd kunt kijken en je daarom ook van het "positieve" uit kunt gaan. Zeker vandaag.
Op woensdag 23 juli 2014 20:38 schreef DeJori het volgende: Je kunt toch ook met enig fatsoen geen politieagenten sturen om de onderzoekers te beschermen tegen Russische soldaten? Maar anderzijds komt een resolutie om militairen te sturen waarschijnlijk niet door de UNSC heen.
Maar je hebt ook wel gelijk. Maar aan de andere kant is alles wat Nederlands is vaak al direct slecht voor veel mensen. Muziek, films, TV..
Ja dat is ook weer zo ja. Muziek is per definitie slecht, om over series of films nog maar te zwijgen. Maar speelt 1 acteur in een grote buitenlandse film dan is dat meteen weer de shit.
Alleen hebben ze een ander pakkie aan om Putin en de separatisten niet te kwetsen.. zoiets zeiden ze net bij de NOS
Op woensdag 23 juli 2014 20:40 schreef betyar het volgende: Kom laten we twee gevechtsvliegtuigen naar het rampgebied sturen........ Pure provocatie van Kiev.
In de buurt van. En als ze dat willen mogen ze dat, het is hun land.
Op woensdag 23 juli 2014 20:40 schreef betyar het volgende: Kom laten we twee gevechtsvliegtuigen naar het rampgebied sturen........ Pure provocatie van Kiev.
Ja laat Oekraïne een vliegtuig in zijn eigen luchtruim vliegen. Als het dan wordt neergeschoten door Rusland is het de schuld van Oekraïne
Ja dat is ook weer zo ja. Muziek is per definitie slecht, om over series of films nog maar te zwijgen. Maar speelt 1 acteur in een grote buitenlandse film dan is dat meteen weer de shit.
Man, wat heb ik een hekel aan mensen die applaudiseren naar een lijkstoet. Teveel naar de Godfather gekeken? Kan er nu niet in stilte respect worden getoond?