Dit!quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het prachtig om te zien. Eerlijk waar. Trots om Nederlands te zijn, om te zien hoe we dit kunnen flikken.
Toch, ongepast, voel ik intense woede. Diepe, intense woede, grenzend aan haat, haat richting ''separatisten'' die het nodig vonden om een verkeersvliegtuig uit de lucht te maaien.. om vervolgens de overblijfselen te behandelen als afval en het te gebruiken als politieke leverage. Ik hoop vurig dat dit nog een heel zwaar staartje gaat krijgen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef sneakydesert het volgende:
Ondertussen protsten in Maleisië
[ afbeelding ]
Twee kindjes in 1 kist?quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:18 schreef Strani het volgende:
NOS-correspondent legt uit dat het niet per sé hoeft te zijn dat er één lichaam in elke kist ligt maar dat het ook meerdere delen kunnen zijn..
Soms kunnen ze je verrassen, die kleintjesquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dit. Bij 'mijn' organisatie waar we bezig zijn met een kindervakantie week hebben we om 16:00 uur 1 minuut stilte gehouden. Met 400 kinderen en 70 leiding is dat heel lastig - maar de kinderen waren voor die ene minuut muisstil. Kippenvel van top tot teen.
Thuis gekeken naar de beelden van RTL, prachtig om het applaus te horen van de mensen die langs de route staan en nog heel veel kippenvel. Het gooien met de bloemen, bloemblaadjes op de auto's.
Ik hoop het inderdaad nooit meer te zien, erg emotioneel..
En Antoine Peters die na het laten zien van de beelden met de passagierslijst nog iets moest gaan zeggen en zelf ook emotioneel is; maar alsnog probeert zijn verhaaltje te vertellen. Again, prachtig.
Nee, je moet het meer zien als een incompleet lichaam wat bestaat uit meerdere losse delen. Bijvoorbeeld een romp met een los been.quote:
Er zijn dus mensen die de boel in de gaten houden. Het geeft hoop dat alle stoffelijke overschotten terugkomen en dat er echt goed onderzoek gedaan gaat worden.quote:An OSCE spokesman told him the Malaysian delegation saw valuables still there, that their team is taking "thousands of photographs … for investigators' use" and that "we are keeping our eyes widely open for any signs of human remains."
Dit is heel goed nieuws.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef beantherio het volgende:
Van de Guardian live blog:
[..]
Er zijn dus mensen die de boel in de gaten houden. Het geeft hoop dat alle stoffelijke overschotten terugkomen en dat er echt goed onderzoek gedaan gaat worden.
Ik sluit me hier compleet bij aan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het prachtig om te zien. Eerlijk waar. Trots om Nederlands te zijn, om te zien hoe we dit kunnen flikken.
Toch, ongepast, voel ik intense woede. Diepe, intense woede, grenzend aan haat, haat richting ''separatisten'' die het nodig vonden om een verkeersvliegtuig uit de lucht te maaien.. om vervolgens de overblijfselen te behandelen als afval en het te gebruiken als politieke leverage. Ik hoop vurig dat dit nog een heel zwaar staartje gaat krijgen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef superniger het volgende:
Gelukkig krijgen we nog RTL Boulevard.
ik snap het dubbele gevoel erbij, maar realistisch bij andere rampen worden de lichamen alleen vervoerd in bodybags..quote:
Die hoop heb ik niet meer, daar is het te laat voor.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef beantherio het volgende:
Van de Guardian live blog:
[..]
Er zijn dus mensen die de boel in de gaten houden. Het geeft hoop dat alle stoffelijke overschotten terugkomen en dat er echt goed onderzoek gedaan gaat worden.
Echt he.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef AchJa het volgende:
Die pilotenvereniging figuren op RTL... Captain Hindsights...
Nee, allemaal dezelfde formaat kisten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Mijn post is volgens mij ergens kwijtgeraakt, of ik heb 'm niet gepost.
Zat er bij deze 40 doden al een babykistje bij?
Nee, en ik denk dat op dit moment de baby's ook in een grote kist worden gedaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Alles gaat in normale kisten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Niet gezien.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik kan mijn post ff niet vinden, of ik heb 'm niet gepost.
Niet gezien. Ik denk sowieso dat ze die niet met de eerste zending mee sturen vanwege het grote media circus hierbij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik vermoed dat kinderen in grote kisten zijn gekist of dat dat niet vol in beeld komt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Zou het? Mag hopen dat het eerder losse delen van dezelfde personen zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:22 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Of een arm en een stuk been van verschillende personen.
nee ook geen kinderkistje ik denk dat dat ondraagbaar is voor de nabestaande en andere kijkersquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik denk niet dat ze kleine kisten gaan gebruiken. Ik bedacht me dat dat misschien té confronterend zou zijn. Als dit het al niet was.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Als je die nare filmpjes bekijkt, dan begrijp je dat ze nooit 1 mens in 1 kist kunnen krijgen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Yaaar het volgende:
Nou bah. Ik dacht dat er gewoon 40 complete lichamen in zaten: niet dus.
Die is verwijderd. Het ligt er maar net aan welke woorden je gebruikt, want zo vroeg je het net niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Nee en die komen er ook niet voordat de identificatie geweest is..quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Dit. Als je op TV zit te kijken zou ik spontaan breken als ik zo'n kistje zou zien. En ik ben niet eens een nabestaande en ken ook niemand indirect ofzo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:25 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
nee ook geen kinderkistje ik denk dat dat ondraagbaar is voor de nabestaande en andere kijkers
Ik snap nooit waarom Nederlanders zeuren op Nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende:
Ik ben ook erg onder de indruk vandaag. Ik woon al 16 jaar in het buitenland en zie vaak Nederlanders hun eigen land afkraken. Dat is zo onterecht. Natuurlijk heeft Nederland zo z'n problemen en onvriendelijke mensen, maar wat we vandaag hebben gezien is niets minder dan het resultaat van wat Nederland is: Een land waar de meeste mensen belang hechten aan de menselijke waarde en solidariteit.
Daar mogen we trots op zijn.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende:
Ik ben ook erg onder de indruk vandaag. Ik woon al 16 jaar in het buitenland en zie vaak Nederlanders hun eigen land afkraken. Dat is zo onterecht. Natuurlijk heeft Nederland zo z'n problemen en onvriendelijke mensen, maar wat we vandaag hebben gezien is niets minder dan het resultaat van wat Nederland is: Een land waar de meeste mensen belang hechten aan de menselijke waarde en solidariteit.
Dat ik het geen nieuwsitem vind over wat mensen te zeggen hebben in de woonplaats van een uitgekozen slachtoffer over die slachtoffer, voorafgaand aan een korte 'documentaire' over diegene.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Snap je punt niet. Beetje respectloos om daar over te klagen.
Dit sluit niet uit dat we ook kritisch mogen zijn. Sterker nog, dat gegeven vind ik juist iets om trots op te zijn. net als het gebrek aan over-patriottistische onzin die je in veel andere landen ziet. Doe niet zo dramatisch. Verder is het gewoon menselijk om in crisistijd gewoon naast elkaar te staan. In de VS zeiken de twee grote partijen harder dan ooit op elkaar. Maar na orkaan Kathrina stond Chris Christie, die zich op een vreselijke manier kan profileren, gewoon naast Obama.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende:
Heb je ook een bron voor die bewering?quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo'n BUK-missile raakt trouwens de voorkant van elk doelwit. Het vliegtuig gaat gegarandeerd neer, maar achteraan waar passagiers zitten is de minste schade.
Omdat vele Nederlanders zeurders zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:26 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom Nederlanders zeuren op Nederland.
Nederlandse traditie. Waar we trots op mogen zijn: anders was het nooit zo'n goed land geworden!quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:26 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom Nederlanders zeuren op Nederland.
Ga daar maar niet vanuit. Pas bij DNA-tests zal blijken welke lichaamsdelen bij wie hoort.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:25 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zou het? Mag hopen dat het eerder losse delen van dezelfde personen zijn.
Nederlanders zijn gewoon erg kritisch op zichzelf en klagen is zo'n beetje volkssport#1. Maar ik denk dat de meeste diep van binnen en zeker in vergelijking met andere landen, behoorlijk trots zijn op Nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Strani het volgende:
Die heb ik gewist, omdat je het iets anders en te vrolijk vroeg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:24 schreef Brummetje2.0 het volgende:
dat is nog lang niet zekerquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef anonymoussie het volgende:
VN politietroepen naar plaats van de ramp
Het is een onvoorstelbaar aantal.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef Ronaldsen het volgende:
Net de hele lijst met namen bij de afsluiting van het RTL nieuws, toch wel indrukwekkend zo'n dramatisch lange lijst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |