Tarantula's en zo vind ik hele toffe beesten. Kleine spinnen ook geen probleem mee. Maar spinnen die oncomfortabel groot zijn maar niet echt genoeg om in een dierentuin te passen kan ik slecht hebben. Net ook weer zo'n monstertje het huis uit gegooid met een diameter van bijna 10 centimeterquote:
Ja precies.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tarantula's en zo vind ik hele toffe beesten. Kleine spinnen ook geen probleem mee. Maar spinnen die oncomfortabel groot zijn maar niet echt genoeg om in een dierentuin te passen kan ik slecht hebben. Net ook weer zo'n monstertje het huis uit gegooid met een diameter van bijna 10 centimeter![]()
Moodyquote:Op maandag 21 juli 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja precies.
Die kleintjes pak ik met de hand en smijt ik weg. Tarantula heb ik wel eens op mijn hand laten lopen. Formaat cavia, dus doet je weinig. Maar die middelgrote zijn snel en omberekenbaar. Zo'n smerige huisspin....bah
[ afbeelding ]
Maar motten zijn totaal ongevaarlijk. Je kunt ze moeiteloos vangen en verplaatsen. Huisspinnen hebben dat door en gaan dan eng met die voorpoten zwaaien. En kronkelen als je ze vastpakt.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
Ik heb geen moeite met huisspinnen. Vriendelijke jongens, hoor. Doen niets.
Ze vliegen tenminste niet - zoals een mot - als een ongeleid projectiel overal tegenaan.
Ik vind vliegende dingen minder eng dan lopende dingen. Vliegende dingen vliegen weg als je ze een tik geeft. Lopende dingen lopen je onderbroek in.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
Ik heb geen moeite met huisspinnen. Vriendelijke jongens, hoor. Doen niets.
Ze vliegen tenminste niet - zoals een mot - als een ongeleid projectiel overal tegenaan.
Je moet toch iets als ze binnenshuis zijn. Jij slaat ze dood of laat je ze gewoon in jouw territoir bivakkeren?quote:
Dit. Met als enige uitzondering sluipwespen, want ik heb op een of andere manier altijd de ongefundeerde angst dat die eitjes in je kunnen leggen zoals ze bij andere dieren doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind vliegende dingen minder eng dan lopende dingen. Vliegende dingen vliegen weg als je ze een tik geeft. Lopende dingen lopen je onderbroek in.
Nou, ik heb wel een beetje hetzelfde als jij. Die kleine dingen laat ik lekker hun gang gaan, maar zo'n huisspin die bij mij in de buurt komt moet inderdaad dood.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je moet toch iets als ze binnenshuis zijn. Jij slaat ze dood of laat je ze gewoon in jouw territoir bivakkeren?
Homo sapiens eitjes zijn het ergst. Die zorgen er na 9 maand voor dat je 's avonds je huis niet meer uit kan.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. Met als enige uitzondering sluipwespen, want ik heb op een of andere manier altijd de ongefundeerde angst dat die eitjes in je kunnen leggen zoals ze bij andere dieren doen.
Dat doe je snelquote:Op maandag 21 juli 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
Oké... Doe allemaal maar je top vijf van liedjes over kleine beestjes.
Burial + Four Tet - Moth
Editors - Spiders
Fischer-Z - Spiders
Blur - Bugman
Ultraísta - Bad Insect
Zsm doen, echt een gemis als je die nog niet gezien hebt.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:26 schreef Felagund het volgende:
Ik wil Oldboy ook nog steeds zien trouwens.
Ben altijd zo slecht in zulke lijstjes, weet alleen Shutterbugg uit mijn hoofd.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
Oké... Doe allemaal maar je top vijf van liedjes over kleine beestjes.
Burial + Four Tet - Moth
Editors - Spiders
Fischer-Z - Spiders
Blur - Bugman
Ultraísta - Bad Insect
Zoietsquote:Op maandag 21 juli 2014 00:46 schreef Tchock het volgende:
Het klinkt als... Bon Iver meets Radiohead meets Portico Quartet, of zo. Erg aangenaam op zo'n lome avond.
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:46 schreef Kerftminister het volgende:
Spinnen
Dat zijn echt my niggas hoor, vreten mijn grootste ergernis op, vliegen.
Ik kende ze nu toevallig allemaal uit mijn hoofd, maar meestal ram ik gewoon zoektermen in iTunes en kijk ik wat de leukste nummers zijn die terugkomen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben altijd zo slecht in zulke lijstjes, weet alleen Shutterbugg uit mijn hoofd.
Precies. Maar niet te veel jazz. Ik vind dit nummer bijvoorbeeld ook briljant, maar het einde ontspoort echt - en niet op een goede manier.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Zoiets
Ook een fijne dosis jazz. Iets dat meestal niet samengaat in hapklare pop. Heerlijke bandje.
Dan vind je deze ook lekker:quote:Op maandag 21 juli 2014 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Maar niet te veel jazz. Ik vind dit nummer bijvoorbeeld ook briljant, maar het einde ontspoort echt - en niet op een goede manier.
Jaaa. Dat hele album klinkt tot nu toe geweldig.quote:
Graag gedaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jaaa. Dat hele album klinkt tot nu toe geweldig.Dank je Moody
Hand Behind is ook zo mooiquote:Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Ik schrik er van dat dit album slecht 6 stemmen heeft op MuMe:
http://www.musicmeter.nl/album/295763
Waarschijnlijk incl. 2 stemmen van Norrage en mij
Jij zal ze ongetwijfeld als eerste genoemd hebben. Toch? Toch?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:41 schreef Norrage het volgende:
Zo wordt Brasstronaut naar 4 jaar pluggen eindelijk opgepakt??![]()
en krijgt Moody de kudos??? Brasstronaut is mijn Peter Adams he!!!
![]()
En dat 2e album is net zo goed, iets experimenteler en iets minder poppy.
naar?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:41 schreef Norrage het volgende:
Zo wordt Brasstronaut naar 4 jaar pluggen eindelijk opgepakt??![]()
en krijgt Moody de kudos??? Brasstronaut is mijn Peter Adams he!!!
![]()
En dat 2e album is net zo goed, iets experimenteler en iets minder poppy.
Ik heb de release van het eerste album meegemaakt joh. Voor het uit was kende ik al een nummer. Ik heb persoonlijk contact met de band gehad via emailquote:Op maandag 21 juli 2014 08:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij zal ze ongetwijfeld als eerste genoemd hebben. Toch? Toch?
Ja hequote:Op maandag 21 juli 2014 13:59 schreef Slobeend het volgende:
Het nieuwe album van Benjamin Herman met Daniel von Piekartz is ook fijn zeg
Dikke oeiquote:Op maandag 21 juli 2014 21:58 schreef kciR het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn raam open laten staan, nu is mijn halve bureau onder geregend. Helaas heeft mijn externe hdd zwemles gekregen. Ik laat hem nu maar even een week drogen. Hopen dat ik niet mijn hele muziekcollectie en de rest aan documenten en foto's (wat mogelijk nog net iets erger is) kwijt ben
Er stond geen stroom op gelukkig, morgen gaat de zon weer flink schijnen, ik gebruik die warmte wel even om hem goed te laten drogen..quote:Op maandag 21 juli 2014 22:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Dikke oei
Behuizing openschroeven en HD vertikaal laten drogen. Dat het vocht er uitloopt ivm blijft liggen op de printplaat. Apparaten kunnen uitgeschakeld prima tegen water. Je moet corrosievorming wel tegen gaan door snel te drogen. Apparaten kunnen ingeschakeld niet tegen water, dus pas aansluiten als hij 100% droog is, anders ben je alles kwijt.
Uurtje met een föhn (op afstand) drogen lijkt me een goede zet.
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:43 schreef Tchock het volgende:
Wat is The King of Limbs een parel van een album wat productie betreft. Op kleine speakers en koptelefoons valt het eigenlijk niet eens zo erg op, maar hard op de uitstekende stereo van mijn ouders hoor je zo veelIk ken geen enkele artiest die zulke gelaagde en gedetailleerde beats maakt. Little By Little bijvoorbeeld met een achtergrondkoor werkelijk van hihats en bellen en rinkels en bohh
Mijn ouders hebben daarvoor vooral OK Computer gebruikt, haha. Grappig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Inderdaadtoen ik die voor het eerst op goede speakers hoorde had ik hetzelfde. Ik heb zelfs de keuze voor nieuwe stereo op die plaat bepaald
nee, nog nooit gehad...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:34 schreef DO2 het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Dat wanneer je naar Ought luistert
Heb je Honeyblood al beluisterd? Beetje in het straatje van Alvvays maar iets minder zoet.quote:
Ik mis nog Shellac (Pleasant Heart) en Sonic Youth (Around Again) in je lijst. The Feelies, Talking Heads, Slint, Television, The Velvet Underground hoor ik ook zeker terug. Die andere bands wat minder, al kan het schelen dat ik dat Clap Your Hands gebeuren niet goed ken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:34 schreef DO2 het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Dat wanneer je naar Ought luistert er voortdurend andere bands/artiesten in je kop schieten?
Er komt bijna geen einde aan, man.
- The Feelies, The Strokes, Talking Heads, Clap Your Hands Say Yeah, The Velvet Underground, Mission of Burma, Slint, Television, Pavement... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het klinkt bijna alsof al die bands/artiesten tezamen zijn gekomen om dit ene album te maken.
Vreemd. Maar niet per se storend. Het is namelijk een heerlijk plaatje,.
Inderdaad een geniaal albumquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:31 schreef methodmich het volgende:
Maar wat blijft die self titled van Ben Folds Five toch een heerlijk album, zeker op zomerse dagen. 1995. De tijd vliegt. We waren nog zo jong.
Goed dat je het blijft proberenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Heb je Honeyblood al beluisterd? Beetje in het straatje van Alvvays maar iets minder zoet.
Wat op zich wel weer bijzonder is qua naam
Hmm ja veel daarvan ken ik niet, maar hoor er toch zeker Television, The Pop Group en Talking Heads in idd, steengoede plaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:34 schreef DO2 het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Dat wanneer je naar Ought luistert er voortdurend andere bands/artiesten in je kop schieten?
Er komt bijna geen einde aan, man.
- The Feelies, The Strokes, Talking Heads, Clap Your Hands Say Yeah, The Velvet Underground, Mission of Burma, Slint, Television, Pavement... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het klinkt bijna alsof al die bands/artiesten tezamen zijn gekomen om dit ene album te maken.
Vreemd. Maar niet per se storend. Het is namelijk een heerlijk plaatje,.
Live is-ie beterquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef BillDauterive het volgende:
Dat zag ik! Je editte je postWas de vorige clip niet goed?
Ik heb meer zin in
Dat klopt wel jaquote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:55 schreef Grobbel het volgende:
Gewoon wat toffe (en compleet verschillende) nummers die ik momenteel erg kan waarderen. En hoewel de soundcloudlinkjes niet embedded zijn loont het denk ik wel om er toch even naar te luisteren.
https://soundcloud.com/godrecordsyep/running-totally-fired
https://soundcloud.com/infinity-cat/367-equalizer-guerilla-toss
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:48 schreef Gehenna het volgende:
Inmiddels een paar geluisterd, maar ik denk dat de nieuwe Natural Snow Buildings mijn #1 van dit jaar gaat worden
Ook niet heel gek, alles van hun wordt nogal gelimiteerd gereleased. En je moet er van houden, ambient, drone, lo-fi, post-rock, noise afgewisseld met breekbare folk liedjes.quote:
Klinkt goedquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ook niet heel gek, alles van hun wordt nogal gelimiteerd gereleased. En je moet er van houden, ambient, drone, lo-fi, post-rock, noise afgewisseld met breekbare folk liedjes.
Hun 'Dance of the Moon and the Sun'-album was hun 'doorbraak' in 2006, die zie je af en toe wel eens voorkomen in lijstjes, voor de rest zijn ze redelijk obscuur
Ik kan me goed voorstellen dat veel hier niets mee kunnen, maar ik kan hier echt uren naar luisteren
Dank.quote:
King Tuff is tofquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:55 schreef Grobbel het volgende:
Gewoon wat toffe (en compleet verschillende) nummers die ik momenteel erg kan waarderen. En hoewel de soundcloudlinkjes niet embedded zijn loont het denk ik wel om er toch even naar te luisteren.
https://soundcloud.com/godrecordsyep/running-totally-fired
https://soundcloud.com/infinity-cat/367-equalizer-guerilla-toss
Oja dit is die band die telkens tevoorschijn komt als ik The Witch verkeerd tag. Klinkt goed, doet me denken aan Uncle Acid.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:39 schreef Gehenna het volgende:
King Tuff, met dezelfde gitarist/zanger van Witch. Dat debuut blijt toch wel een heel stoer plaatje
Klinkt als iets wat ik moet proberenquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ook niet heel gek, alles van hun wordt nogal gelimiteerd gereleased. En je moet er van houden, ambient, drone, lo-fi, post-rock, noise afgewisseld met breekbare folk liedjes.
Hun 'Dance of the Moon and the Sun'-album was hun 'doorbraak' in 2006, die zie je af en toe wel eens voorkomen in lijstjes, voor de rest zijn ze redelijk obscuur
Ik kan me goed voorstellen dat veel hier niets mee kunnen, maar ik kan hier echt uren naar luisteren
Je moeder heeft ten minste wel goede wilquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:22 schreef Kerftminister het volgende:
Komt mn moeder aan, heb kaartjes voor een leuk festival voor je. Wie komen er denk je dan? Nielson, Gers Pardoel, Go Back to the Zoo en Miss Montreal
Dan ben ik toch jaloers op Tchock hoor.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je moeder heeft ten minste wel goede wilIs ook wat waard
Een lied van 24 minuten!quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nou, liever geen goede wil dan kaartjes voor zo'n festivalquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je moeder heeft ten minste wel goede wilIs ook wat waard
De zanger van The Animals zou in Nederland een aantal optredens doen, maar moest vanwege ziekte (?) afzeggen. Volgens mij heb ik na het cancellen ook helemaal niets anders gegeven, hmm... Binnenkort maar een bloemetje oid kopen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Eerste poging: Simon & Garfunkel. Jij? Of is dat Portishead ook voor je?
Hoe heet die gast van Eye in the Sky ook alweer. Dat zou m'n moeder ook wel mooi vinden denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De zanger van The Animals zou in Nederland een aantal optredens doen, maar moest vanwege ziekte (?) afzeggen. Volgens mij heb ik na het cancellen ook helemaal niets anders gegeven, hmm... Binnenkort maar een bloemetje oid kopen.
Die bedoelde ik ja. Kerel treedt nog op hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef BillDauterive het volgende:
The Alan Parsons Project?
Dat ken ik eigenlijk alleen van de top 2000. Volgens wiki is een van de twee (Eric Woolfson) 4,5 jaar terug overleden.
Ah, ik zie het! Hij tourt nu ruim een maand in Duitsland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ja. Kerel treedt nog op hoor.
Uncle Acid zit er heel dicht bij iddquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oja dit is die band die telkens tevoorschijn komt als ik The Witch verkeerd tag. Klinkt goed, doet me denken aan Uncle Acid.
Ja Gorguts bij lange na niet de makkelijkste death-metal, ik kan er zelf ook niet vaak naar luisteren eigenlijk. Ik denk dat het album dat vorig jaar uitkwam van hun, 'Colored Sands', een betere introductie is dan de nogal ontoegankelijke Obscura.quote:Luister nu trouwens Gorguts - Obscura, zie dat je die ook gerate hebt, vind het niet verkeerd, maar heb met Death, Carcass en Atheist toch Death Metal platen gehoord die me veel meer bevallen, misschien is het nog te vroeg voor mij voor deze plaat.
Het is een lange zit, maar 'Dance of the Moon and the Sun' (2CD) kan ik wel aanradenquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt als iets wat ik moet proberen
Ik heb zelf niet zo'n probleem met lange nummers (sterker nog, ik vind het eerder tof als een album ze heeftquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Een lied van 24 minuten!Zo'n lied als Seer - Witch duurt ook lang (8 minuten), maar zal ik wel vaker luisteren. Bij 24 minuten is het, net als bij de laatste twee albums van Swans, weer een lange zit.
J Mascis is een held, Dinosaur Jr. is een van mijn favoriete bands.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Uncle Acid zit er heel dicht bij iddWitch vind ik zelf iets meer catchy. Het bandje draait trouwens om J Mascis, van Dinosaur Jr. die hier de drums bespeeld
[..]
Ja Gorguts bij lange na niet de makkelijkste death-metal, ik kan er zelf ook niet vaak naar luisteren eigenlijk. Ik denk dat het album dat vorig jaar uitkwam van hun, 'Colored Sands', een betere introductie is dan de nogal ontoegankelijke Obscura.
Zolang death-metal die old-school sound houdt, blijf ik er wel een zwak voor hebben eigenlijk. Waar ik dan weer totaal niets mee heb, is van die über-getriggerde muziek. Zoals Nile, Behemoth etc..
Die muziek wordt er zo saai vanvideo's helpen de muziek ook niet echt
cartoony level2
[..]
Het is een lange zit, maar 'Dance of the Moon and the Sun' (2CD) kan ik wel aanraden
[..]
Ik heb zelf niet zo'n probleem met lange nummers (sterker nog, ik vind het eerder tof als een album ze heeft). De vergelijking die je maakt met Swans is trouwens wel een goeie, niet dat ze ook maar iets op elkaar lijken muzikaal gezien, maar beide artiesten kunnen je wel enorm uitputten als je er niet voor in de stemming bent. Ze wijken beide niet snel af van hun pad waarmee ze op een nummer beginnen, en gaan dan wel vrij lang door
Lange nummers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Een lied van 24 minuten!Zo'n lied als Seer - Witch duurt ook lang (8 minuten), maar zal ik wel vaker luisteren. Bij 24 minuten is het, net als bij de laatste twee albums van Swans, weer een lange zit.
[..]
Nou, liever geen goede wil dan kaartjes voor zo'n festival![]()
Ik wilde twee jaar terug met mijn moeder naar een optreden van een band waar ze vroeger fan van was, helaas werd het een paar weken voor tijd gecanceld.
Wel ben ik van plan om haar een keer mee te nemen naar Portishead, in de hoop dat ze het live ook mooi vindtHebben jullie ook bepaalde optredens waar je familie mee zou nemen, terwijl je normaal niet snel met die persoon naar een optreden zou gaan?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef DO2 het volgende:
Lange nummers... Luisterde laatst deze weer eens. Wat een briljante performance, zeg:
Mooie samenwerking is dat, met Jamie xx.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:08 schreef Felagund het volgende:
Moderne cover met triphop invloeden van het nummer van Robert Johnson.
Volgens mij in 2012. Ware legende.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kciR het volgende:
[..]
Mooie samenwerking is dat, met Jamie xx.
Net nadat die plaat uit kwam is hij toch overleden?
Jamie xx heeft een remix gemaakt van dit album, maar weet niet of dit nummer er ook op staat. Gill Scott-Heron is in 2011 overleden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kciR het volgende:
[..]
Mooie samenwerking is dat, met Jamie xx.
Net nadat die plaat uit kwam is hij toch overleden?
Ligt aan hun smaak natuurlijk, maar algemeen genomen:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:23 schreef Kerftminister het volgende:
Heren, wat zouden jullie een niet-Nederlander aanraden om aan Nederlandse albums te luisteren?
oh ik had expres alle nederlands-talige album overgeslagenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:01 schreef ranja het volgende:
qua klassiekers vergeet je toch wel een belangrijke,,,,
[ afbeelding ]
quote:
Dat vind ik hun minste ik zou ze mercedes laten horenquote:
Die ken ik nog nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vind ik hun minste ik zou ze mercedes laten horen
De nieuwe (boys dont cry) is ook erg tof trouwens.quote:
Klopt, die heb ik nog van jullie gekregen vorig jaarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De nieuwe (boys dont cry) is ook erg tof trouwens.
die krijg sowieso een prijsje voor lelijke hoesquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Klopt, die heb ik nog van jullie gekregen vorig jaar
nouja hij was beter dan l'amour:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
die krijg sowieso een prijsje voor lelijke hoes
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
nouja hij was beter dan l'amour:
[ afbeelding ]
Ja, zocht hem laatst al maar stond nog niet op spotify. Nu wel dus die ga ik binnenkort wel eens opzetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:01 schreef Kerftminister het volgende:
Voor de liefhebbers, Norah Jones heeft onlangs samen met twee andere dames een Alt-Country album uitgebracht. Ga hem zelf strakkies eens luisteren.
Child of Lov was toch Vlaams?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:13 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zou ik er ook zeker nog aan toe willen voegen. En nog wel meer, maar dan wordt de lijst zo lang.
Ik kan het niet vinden, heeft het ook een naam?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:01 schreef Kerftminister het volgende:
Voor de liefhebbers, Norah Jones heeft onlangs samen met twee andere dames een Alt-Country album uitgebracht. Ga hem zelf strakkies eens luisteren.
Puss n Bootsquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden, heeft het ook een naam?
Heb The Acid en Alvvays net geluisterd, vind ik leuk. The Acid had ik alleen al op mijn lijstje staan voor ik internetloos was.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:54 schreef viagraap het volgende:
3,5 week zonder internet, nog grootse indie-dingen gemist?
Min of meer doorstart van Kink FM, alleen via internet dus goedkoop te realiseren. Luister er ook vaak naarquote:Op zondag 27 juli 2014 18:43 schreef sperzieboontjes het volgende:
Gisteren was ik op de Zwarte Cross en er vloog een vliegtuigje met Pinguin Radio. Daar draaien ze toch wel goede muziek, zeg.
Wat is de laatste die je hebt? Dan geef ik even een overzichtje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:43 schreef Norrage het volgende:
Tchock en anderen: ik heb de laatste maand geen other-people releases gedownloadZitten er nog plaatjes tussen die de moeite waard zijn?
Geen idee wat de laatste is. Denk van 1 juni ergensquote:Op maandag 28 juli 2014 12:55 schreef Tchock het volgende:
Beter laat dan nooit.
[..]
Wat is de laatste die je hebt? Dan geef ik even een overzichtje.
Omgekeerd chronologisch:quote:Op maandag 28 juli 2014 13:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Geen idee wat de laatste is. Denk van 1 juni ergens
Goede tekst hoor. Heel intellectueel.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:06 schreef DO2 het volgende:
The type of memories that turn your bones to glass, turn your bones to glass
And though you were just a little squirrel, you understood every word.
Geen idee, ik heb geen Spotify.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:06 schreef kciR het volgende:
Is er iemand handig met het vinden van Spotify playlists?
Ik heb vorige week een playlist gedraaid die begon met James Blake en SZA. SOHN zat er ook ergens in. Was een playlist met dat soort nummers (op R&B geïnspireerde elektronica), maar ben de titel vergeten, dus hem terugvinden is echt onmogelijk.. Google is in deze ook niet echt mijn vriend
Dan Croll heb ik toevallig net aanstaan, stond bij mijn last.fm recommendedquote:Op maandag 28 juli 2014 21:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen Spotify.
Kan je in dat genre wel Chet Faker, Glass Animals en Dan Croll aanraden
Sufjan Stevensquote:Op maandag 28 juli 2014 21:27 schreef kciR het volgende:
Son Lux is bij mij ook nu pas gevallen, terwijl die plaat van vorig jaar is..
Zijn meer EP's dan albums, voorzover ik weet zijn er in 4 jaar twee echte langspelers. Kan nu even niet op de namen komen alleen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Die ken ik weer niet. Welk album moet ik hebben?
Je hebt veel kennis voor iemand die ze niet kentquote:Op maandag 28 juli 2014 21:33 schreef kciR het volgende:
Son Lux is toch niet Sufjan Stevens?
Die hebben toch alleen samengewerkt? (met S/S/S of tegenwoordig Sisyphus)
Oh is dat een kiwi. Ik dacht een pauwquote:Op maandag 28 juli 2014 21:47 schreef kciR het volgende:
Ja, deze ondertitel heb ik al sinds 2006, misschien eens tijd voor verandering. Zelfde geldt voor die gekke kiwi. Geen idee waarom dat nog steeds mijn avatar is eigenlijk
Valt eigenlijk best mee.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh is dat een kiwi. Ik dacht een pauw
Lust je graag kiwi?
quote:Op maandag 28 juli 2014 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Verklaar je username ook eens ff
Oh wacht, Rick
Juf Lisettequote:Op maandag 28 juli 2014 22:05 schreef kciR het volgende:
Grapje, het is eigenlijk een ingezoomde spin
[ afbeelding ]
Dat zijn altijd zulke "lastige" nummers voor dit tijdstip Bosbeetle. Heb je iets dat hapklaar is?quote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat zijn altijd zulke "lastige" nummers voor dit tijdstip Bosbeetle. Heb je iets dat hapklaar is?
Volgens de band zelf over een spin die door een mens gebeten is, en vervolgens allerlei vervelende menselijke superkrachten krijgt zoals dat hij ineens belasting moet betalen, aan het werk moet etc. Met als wijze les "Laat je nooit door een mens bijten"quote:
Het nummer is gaaf. De uitleg moet je vooral niet horenquote:Op maandag 28 juli 2014 22:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgens de band zelf over een spin die door een mens gebeten is, en vervolgens allerlei vervelende menselijke superkrachten krijgt zoals dat hij ineens belasting moet betalen, aan het werk moet etc. Met als wijze les "Laat je nooit door een mens bijten"
hehe daar gaat het nummer ook niet overquote:Op maandag 28 juli 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Het nummer is gaaf. De uitleg moet je vooral niet horen
Ik zag al dat je hem geliked had. Zal hem binnenkort eens aanzetten.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:24 schreef Norrage het volgende:
Het Adult Jazz album is te streamen
Album waar ik het meest naar uitkijk dit jaar. Ben benieuwd.
Mjah concert was gewoon goed, maar ook wel wat onwennig, voor nieuwe band. Die twee singles daarentegenquote:Op maandag 28 juli 2014 22:38 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik zag al dat je hem geliked had. Zal hem binnenkort eens aanzetten.
Ik weet dat jij helemaal lyrisch was van dat optreden op LGW, maar bij mij is het een beetje weggezakt
Bij mij ookquote:Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef Gehenna het volgende:
In ander nieuws: ik ontdek net een heel lief zomerliedje van Eefje de Visser
totaal langs mee me heen gegaan de afgelopen 6 jaar
Ah als je het zo omschrijft klinkt het als iets dat ik moet luisteren, al wordt ik niet warm van "permanent toegankelijk met hooks, riffs, blazers en beats die het poppy en back to basic maken"quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:04 schreef Norrage het volgende:
Ongelooflijk. Adult Jazz is het vreemdste, raarste, experimentele album dat ik in jaren heb gehoord. Een mix van Frank Zappa op speed, een alt-j dat stoned is en free jazz met electronica shit. Maar tegelijkertijd is het permanent toegankelijk met hooks, riffs, blazers en beats die het poppy en back to basic maken. Een jazzy Darkside, met wat minder electronica en wat meer conventioneel. Of gewoonweg uniek in zijn soort, Adult Jazz. Vocaal bevreemdend, instrumentaal geniaal, melodisch onvoorspelbaar en ontzettend ritmisch.
Ik weet alleen nog niet of ik het goed vind...ik weet wel dat ik het nog honderd keer ga luisteren. Bijzondere shit, luisteren iedereen!
Leuke band ja, maar zoals kerft zegt gaat het een beetje vervelen. Vrolijke electro krautrock wel, leuk genrequote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:30 schreef Tchock het volgende:
Ik zat gisternacht uit de stad nog wat tv te kijken, en toen kwam de 2 Meter Sessie van "Public Broadcasting Service" langs. Klonk best wel vet. Iemand die dat kent?
Gezien op Incubate vorig jaar, erg toffe en aandoenlijke live actquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:30 schreef Tchock het volgende:
Ik zat gisternacht uit de stad nog wat tv te kijken, en toen kwam de 2 Meter Sessie van "Public Broadcasting Service" langs. Klonk best wel vet. Iemand die dat kent?
Ja, maar deze raadde ik aanquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Neen. Je moet toch keuzes maken Nor, ik ga niet alle 24 albums luisteren.
Ugh, vooruit. Nog ééntje dan. Omdat 'ie zo kort is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, maar deze raadde ik aanmijn favoriet
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ugh, vooruit. Nog ééntje dan. Omdat 'ie zo kort is.
De E. Maar eerst nog Deadmau5, Death Letters, erg veel Deftones, alles van Depeche Mode en nog véél meer Dquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
En veel anders dan de rest. Die had op jouw prioriteitenlijst moeten staan tchocky
Wat komt hierna? De E of de C.
Zeker te pruimen. En het is inderdaad tijdloos.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:16 schreef DO2 het volgende:
Vond je van het fenomenale en tijdloze meesterwerk Low, T? Beetje te pruimen?
Heb ik ook bij low, en in mindere mate bij heroes. Rare tweeendeling...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zeker te pruimen. En het is inderdaad tijdloos.Veel zou vandaag ook gemaakt kunnen worden. Vind de mix tussen rock-tracks (What in the World en Be My Wife bijvoorbeeld) en haast ambient (ik neem aan dat dat Eno's invloed is?) wel enigszins bijzonder. Het album voelt niet echt als een erg samenhangend geheel.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef Tchock het volgende:
Nor, ik wil je niet teleurstellen maar ik ga het volgens mij toch doen. Ik vind Station to Station echt véél minder interessant dan "Heroes" of Low. En ook dan Aladin Sade of Ziggy Stardust, trouwens.
Sane bedoelde ik. A Lad Insane.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sade approves this message.
Mag hoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef Tchock het volgende:
Nor, ik wil je niet teleurstellen maar ik ga het volgens mij toch doen. Ik vind Station to Station echt véél minder interessant dan "Heroes" of Low. En ook dan Aladin Sade of Ziggy Stardust, trouwens.
quote:
Iedereen zegt iets anders qua albumsquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
Jezus T, waar heb jij je keuzes op gebaseerd? Station to Station is wel een wat minder positief ontvangen plaat, maar samen met Low en Ziggy is Hunky toch wel zijn bekendste en beroemdste werkof zit ik er nu naast DO2?
Je weet dat je alleen naar bepaalde mensen moet luisteren he?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen zegt iets anders qua albumsAls het aan dit topic lag had ik 20 albums van Bowie moeten luisteren. En ja, jammer dat er dan af en toe eentje buiten de boot valt. Het is niet alsof ik nooit meer iets nieuws van Bowie ga proberen.
Uiteraard. Daarom had ik Station to Station ook niet meteen binnengehaaldquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je weet dat je alleen naar bepaalde mensen moet luisteren he?
Volgens mij is dat album van velen hier een favoriet, want ik kende het tot vorig jaar ook nog nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard. Daarom had ik Station to Station ook niet meteen binnengehaald
Als ik z'n beste 3 zou moeten noemen dan zijn het wel die 3, ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
Jezus T, waar heb jij je keuzes op gebaseerd? Station to Station is wel een wat minder positief ontvangen plaat, maar samen met Low en Ziggy is Hunky toch wel zijn bekendste en beroemdste werkof zit ik er nu naast DO2?
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:15 schreef DO2 het volgende:
OOOOH, YOU PRETTY THINGS! DON'T YOU KNOW YOU DRIVE US, YOU DRIVE US INSANE!
-
Wat Gehenna zegt, ja. Ongelooflijk catchy album met heerlijke meezingers.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ook wel een aanrader kwa bandje trouwens The pretty things
was wel een verassing op Roadburn een paar jaar geleden.. ouwe rockers.
Maar die ken ik, natuurlijk. Wie niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:20 schreef DO2 het volgende:
En mijn persoonlijke favoriet staat er ook nog eens op:!
twitter:nicolas___jaar twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:42:20Gonna play mainly all new material @dkmntl http://t.co/xQeGpCoYUk reageer retweet
oeh. Oeh. OEH.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef BoerBert het volgende:
twitter:nicolas___jaar twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:42:20Gonna play mainly all new material @dkmntl http://t.co/xQeGpCoYUk reageer retweet
.
Dat alle nummers praktisch hetzelfde klinken of onuitvoerbaar zijn zonder live-band. Zie Black Keys, Blood Red Shoes, White Stripes, Ting Tings, enz.quote:
Oh nooit wat van gemerkt bij de 2 mans*bands die ik goed vindquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat alle nummers praktisch hetzelfde klinken of onuitvoerbaar zijn zonder live-band.
Ik stoor me daar altijd vrij snel aan. Een band als de Black Keys bijvoorbeeld maakt gewoon album na album exact hetzelfde. White Stripes in grote mate ook - al is dat in mijn bescheiden mening wel de beste tweemans(m/v)band die er is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh nooit wat van gemerkt bij de 2 mans*bands die ik goed vind
* m/v
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef BoerBert het volgende:
.
Flip Noorman is tof hoor! Zijn album, dat hij netjes zelf bij platenzaken heeft rond gebracht, is ook erg leuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:45 schreef Gehenna het volgende:
Ik ontdekte van de week (omdat hij op de Zwarte Cross kwam) Flip Noorman, maar ik ben er nog niet over uit of ik het nu tof vind of niet![]()
Heeft wel wat weg van Krang en De Kift, ik moet het dus waarschijnlijk gewoon nog wat vaker luisteren
Wel eens geprobeerd, maar dat blijft niet heel lang boeienquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:12 schreef DO2 het volgende:
First Aid Kit niet, ranja? Lijkt me echt iets voor jou.
Tjonge, ik vind 'm steeds beter worden. Het heeft een beetje zo'n eigenzinnigheid waardoor je bijna over het hoofd gaat zien hoe goed het ook nog is, het doet me in die zin wat denken aan Of Montreal. Maar verdorie, ik kan de teksten nergens vinden, terwijl alles wat ik wel kan verstaan zo geinig en interessant klinkt (I have a bad brain day, you make it go awayquote:Op maandag 28 juli 2014 09:38 schreef naamdrager het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/PS-I-Love-You.html
'For those who stay' van Ps I love you, ik vind het een fijn album tot nu toe.
PS I Love You even geprobeerd maar ik haak bij die stem echt meteen af.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Tjonge, ik vind 'm steeds beter worden. Het heeft een beetje zo'n eigenzinnigheid waardoor je bijna over het hoofd gaat zien hoe goed het ook nog is, het doet me in die zin wat denken aan Of Montreal. Maar verdorie, ik kan de teksten nergens vinden, terwijl alles wat ik wel kan verstaan zo geinig en interessant klinkt (I have a bad brain day, you make it go away).
Dat album van Alvvays vind ik ook prachtig. Leuke stem heeft ze zeg.
Vond het niet heul speciaal, maar blijf 'm toch steeds weer afspelen. Die lengte werkt inderdaad ook wel mee, toch wel een verslavende plaat op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef ranja het volgende:
Joyce Manor is ook wel ok voorlopig, ook op de Luisterpaal.
Ergens tussen Lemonheads en Weezer
edit: lekker kort ook, 10 nummers duren samen nog geen 20 minuten
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:34 schreef DO2 het volgende:
Nooit geweten dat de bandnaam een eerbetoon was aan de band Can.
http://kickingthehabit.nl(...)on-they-want-my-soul
Staan inderdaad een hoop gave bands bij die ik niet vergeten ben. En een hoop waar ik nog nooit van gehoord heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://www.nme.com/photos(...)got-about/345815/1/1
Weer een kutlijstje van de NME.
De meeste ken ik nog wel en sommige luister ik nog wel. (The Long Blondes)
Doen ze op de FP ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Staan inderdaad een hoop gave bands bij die ik niet vergeten ben. En een hoop waar ik nog nooit van gehoord heb.
Sowieso lijsten als slideshowzet ze gewoon onder elkaar....
Begrijp dat wel hoor, heb liever dat een band uit zoveel mogelijk mensen bestaat. Gelaagdheid in muziek.quote:
Topnummer, dus goede keus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:34 schreef DO2 het volgende:
Nooit geweten dat de bandnaam een eerbetoon was aan de band Can.
http://kickingthehabit.nl(...)on-they-want-my-soul
Earth Wind & Fire?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begrijp dat wel hoor, heb liever dat een band uit zoveel mogelijk mensen bestaat. Gelaagdheid in muziek.
Bijvoorbeeld, of Afrobeat orkesten, of Parliament-Funkadelic, die ik overigens zondag live heb gezien, wat geniaal zeg.quote:
Hoeft ook niet altijd gelaagd en complex te zijn hoor, vind dit overigens niet veel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:37 schreef ranja het volgende:
Waarom moeilijk doen als het ook simpel kan
Bij mij werkt de luisterpaal weer eens niet, dus ik kan hem nog niet luisteren.quote:
Klazienaveen de gekstequote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:44 schreef ranja het volgende:
Dat kanZe komen bij Gehenna uit de buurt
Lekkere 50s retro vind ik wel.
Ik heb ze nu 2x gezien, eerst in het voorprogramma van De Kik en in het voorjaar op de Platenbeursquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Klazienaveen de gekste
Ik heb ze trouwens nog nooit gezien of ook maar iemand erover gehoord hier in de buurt. Maar het klinkt een stuk oprechter dan (ik noem maar wat) The Baseballs, die ik echt verschrikkelijk vond..
Dit is wel leuk, maar heel lang kan ik er denk ik ook niet naar luisteren
Ga dyse luisteren en zien!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stoor me daar altijd vrij snel aan. Een band als de Black Keys bijvoorbeeld maakt gewoon album na album exact hetzelfde. White Stripes in grote mate ook - al is dat in mijn bescheiden mening wel de beste tweemans(m/v)band die er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |