Je weet dat je alleen naar bepaalde mensen moet luisteren he?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen zegt iets anders qua albumsAls het aan dit topic lag had ik 20 albums van Bowie moeten luisteren. En ja, jammer dat er dan af en toe eentje buiten de boot valt. Het is niet alsof ik nooit meer iets nieuws van Bowie ga proberen.
Uiteraard. Daarom had ik Station to Station ook niet meteen binnengehaaldquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je weet dat je alleen naar bepaalde mensen moet luisteren he?
Volgens mij is dat album van velen hier een favoriet, want ik kende het tot vorig jaar ook nog nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard. Daarom had ik Station to Station ook niet meteen binnengehaald
Als ik z'n beste 3 zou moeten noemen dan zijn het wel die 3, ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
Jezus T, waar heb jij je keuzes op gebaseerd? Station to Station is wel een wat minder positief ontvangen plaat, maar samen met Low en Ziggy is Hunky toch wel zijn bekendste en beroemdste werkof zit ik er nu naast DO2?
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:15 schreef DO2 het volgende:
OOOOH, YOU PRETTY THINGS! DON'T YOU KNOW YOU DRIVE US, YOU DRIVE US INSANE!
-
Wat Gehenna zegt, ja. Ongelooflijk catchy album met heerlijke meezingers.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ook wel een aanrader kwa bandje trouwens The pretty things
was wel een verassing op Roadburn een paar jaar geleden.. ouwe rockers.
Maar die ken ik, natuurlijk. Wie niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:20 schreef DO2 het volgende:
En mijn persoonlijke favoriet staat er ook nog eens op:!
twitter:nicolas___jaar twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:42:20Gonna play mainly all new material @dkmntl http://t.co/xQeGpCoYUk reageer retweet
oeh. Oeh. OEH.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef BoerBert het volgende:
twitter:nicolas___jaar twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:42:20Gonna play mainly all new material @dkmntl http://t.co/xQeGpCoYUk reageer retweet
.
Dat alle nummers praktisch hetzelfde klinken of onuitvoerbaar zijn zonder live-band. Zie Black Keys, Blood Red Shoes, White Stripes, Ting Tings, enz.quote:
Oh nooit wat van gemerkt bij de 2 mans*bands die ik goed vindquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat alle nummers praktisch hetzelfde klinken of onuitvoerbaar zijn zonder live-band.
Ik stoor me daar altijd vrij snel aan. Een band als de Black Keys bijvoorbeeld maakt gewoon album na album exact hetzelfde. White Stripes in grote mate ook - al is dat in mijn bescheiden mening wel de beste tweemans(m/v)band die er is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh nooit wat van gemerkt bij de 2 mans*bands die ik goed vind
* m/v
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef BoerBert het volgende:
.
Flip Noorman is tof hoor! Zijn album, dat hij netjes zelf bij platenzaken heeft rond gebracht, is ook erg leuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:45 schreef Gehenna het volgende:
Ik ontdekte van de week (omdat hij op de Zwarte Cross kwam) Flip Noorman, maar ik ben er nog niet over uit of ik het nu tof vind of niet![]()
Heeft wel wat weg van Krang en De Kift, ik moet het dus waarschijnlijk gewoon nog wat vaker luisteren
Wel eens geprobeerd, maar dat blijft niet heel lang boeienquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:12 schreef DO2 het volgende:
First Aid Kit niet, ranja? Lijkt me echt iets voor jou.
Tjonge, ik vind 'm steeds beter worden. Het heeft een beetje zo'n eigenzinnigheid waardoor je bijna over het hoofd gaat zien hoe goed het ook nog is, het doet me in die zin wat denken aan Of Montreal. Maar verdorie, ik kan de teksten nergens vinden, terwijl alles wat ik wel kan verstaan zo geinig en interessant klinkt (I have a bad brain day, you make it go awayquote:Op maandag 28 juli 2014 09:38 schreef naamdrager het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/PS-I-Love-You.html
'For those who stay' van Ps I love you, ik vind het een fijn album tot nu toe.
PS I Love You even geprobeerd maar ik haak bij die stem echt meteen af.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Tjonge, ik vind 'm steeds beter worden. Het heeft een beetje zo'n eigenzinnigheid waardoor je bijna over het hoofd gaat zien hoe goed het ook nog is, het doet me in die zin wat denken aan Of Montreal. Maar verdorie, ik kan de teksten nergens vinden, terwijl alles wat ik wel kan verstaan zo geinig en interessant klinkt (I have a bad brain day, you make it go away).
Dat album van Alvvays vind ik ook prachtig. Leuke stem heeft ze zeg.
Vond het niet heul speciaal, maar blijf 'm toch steeds weer afspelen. Die lengte werkt inderdaad ook wel mee, toch wel een verslavende plaat op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef ranja het volgende:
Joyce Manor is ook wel ok voorlopig, ook op de Luisterpaal.
Ergens tussen Lemonheads en Weezer
edit: lekker kort ook, 10 nummers duren samen nog geen 20 minuten
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:34 schreef DO2 het volgende:
Nooit geweten dat de bandnaam een eerbetoon was aan de band Can.
http://kickingthehabit.nl(...)on-they-want-my-soul
Staan inderdaad een hoop gave bands bij die ik niet vergeten ben. En een hoop waar ik nog nooit van gehoord heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://www.nme.com/photos(...)got-about/345815/1/1
Weer een kutlijstje van de NME.
De meeste ken ik nog wel en sommige luister ik nog wel. (The Long Blondes)
Doen ze op de FP ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Staan inderdaad een hoop gave bands bij die ik niet vergeten ben. En een hoop waar ik nog nooit van gehoord heb.
Sowieso lijsten als slideshowzet ze gewoon onder elkaar....
Begrijp dat wel hoor, heb liever dat een band uit zoveel mogelijk mensen bestaat. Gelaagdheid in muziek.quote:
Topnummer, dus goede keus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:34 schreef DO2 het volgende:
Nooit geweten dat de bandnaam een eerbetoon was aan de band Can.
http://kickingthehabit.nl(...)on-they-want-my-soul
Earth Wind & Fire?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begrijp dat wel hoor, heb liever dat een band uit zoveel mogelijk mensen bestaat. Gelaagdheid in muziek.
Bijvoorbeeld, of Afrobeat orkesten, of Parliament-Funkadelic, die ik overigens zondag live heb gezien, wat geniaal zeg.quote:
Hoeft ook niet altijd gelaagd en complex te zijn hoor, vind dit overigens niet veel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:37 schreef ranja het volgende:
Waarom moeilijk doen als het ook simpel kan
Bij mij werkt de luisterpaal weer eens niet, dus ik kan hem nog niet luisteren.quote:
Klazienaveen de gekstequote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:44 schreef ranja het volgende:
Dat kanZe komen bij Gehenna uit de buurt
Lekkere 50s retro vind ik wel.
Ik heb ze nu 2x gezien, eerst in het voorprogramma van De Kik en in het voorjaar op de Platenbeursquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Klazienaveen de gekste
Ik heb ze trouwens nog nooit gezien of ook maar iemand erover gehoord hier in de buurt. Maar het klinkt een stuk oprechter dan (ik noem maar wat) The Baseballs, die ik echt verschrikkelijk vond..
Dit is wel leuk, maar heel lang kan ik er denk ik ook niet naar luisteren
Ga dyse luisteren en zien!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stoor me daar altijd vrij snel aan. Een band als de Black Keys bijvoorbeeld maakt gewoon album na album exact hetzelfde. White Stripes in grote mate ook - al is dat in mijn bescheiden mening wel de beste tweemans(m/v)band die er is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |