quote:173 Nederlanders omgekomen
Bij de crash met de Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn 173 Nederlanders om het leven gekomen. Dat heeft de Maleisische minister van Transport op een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur bekendgemaakt.
Gisteren werd nog gemeld dat 154 Nederlanders bij de crash waren omgekomen. Door de aanpassing naar boven is het nu van 20 passagiers niet zeker welke nationaliteit hebben.
De minister vertelde verder dat de regering veertig extra mensen naar Amsterdam stuurt voor ondersteuning. Zij staan onder meer klaar om hulp te bieden aan de nabestaanden van de slachtoffers.
Onafhankelijk
Malaysia Airlines stuurt een onderzoeksteam naar Oekrane om ter plekke te achterhalen wat er gisteren precies is gebeurd. Dat team bestaat uit 62 man, vertelde de minister. Wat hem betreft gaan de onderzoekers zo snel mogelijk in Oost-Oekrane aan de slag. "Maar hun veiligheid moet dan wel van alle kanten zijn gegarandeerd. Daar wachten we nu op."
De Maleisische regering benadrukt dat voor een onafhankelijk internationaal onderzoek te zijn.
De Transportminister wilde op de persconferentie niet ingaan op de vraag of Maleisi uitgaat van een terreurdaad. "Dat moet het onderzoek eerst uitwijzen", zei hij. "Maar het zou een grote schande zijn als het vliegtuig is neergehaald."
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australi.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Slachtoffersquote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekrane, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek n van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belangrijk LET OP!!!Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
• Iets na vijf uur kwamen de eerste berichten naar buiten over een neergestort passagierstoestel op de grens met Oekrane en Rusland.
• Malaysia Airlines heeft om 17.36 bevestigd dat het contact met het toestel is verloren om 14:15 uur.
• Het gaat om vlucht MH17, een Boeing 777-300 die om 12.30 vertrok vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur.
• In totaal waren er 283 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord. Eerder werden 280 passagiers gemeld, later bleek dat er nog drie kleine kinderen waren die geen eigen stoel hadden, maar op schoot werden vervoerd. Er zijn geen overlevenden.
• Onder de passagiers bevinden zich 154 Nederlanders, 27 Australirs, 28 Maleisirs, twaalf Indonesirs, negen Britten, vier Duitsers, vier Belgen, drie Filipijnen en een Canadees. Van de overige passagiers is de nationaliteit nog niet bekend.
• Rond kwart voor elf liet de Amerikaanse vice-president Biden weten dat het ernaar uitziet dat het toestel uit de lucht is geschoten.
• Het is nog niet bekend wie dat zou hebben gedaan. Oekrane en de pro-Russische separatisten wijzen naar elkaar.
• Premier Rutte is vanuit Brussel naar Nederland gevlogen "om vanuit Den Haag de situatie verder te volgen en te handelen."
• Koning Willem-Alexander: "Ik ben diep getroffen door het vreselijke nieuws."
• Vliegtuigmaatschappijen mijden inmiddels het Oost-Oekraense luchtruim.
• Volgens de Europese luchtverkeersleiding EUROCONTROL mocht het vliegtuig gewoon vliegen waar het vloog.
• De VN-Veiligheidsraad komt vandaag om 20.00 uur Nederlandse tijd bijeen om te praten over Oekrane.
• Vanwege de vliegramp hangen in Nederland morgen alle vlaggen op overheidsgebouwen halfstok.
• De piloten van vlucht MH17 hebben geen noodsignaal afgegeven voordat het vliegtuig neerstortte, liet de Maleisische premier Najib Razak weten tijdens een persconferentie.
• De internationale gemeenschap heeft opgeroepen tot een onafhankelijk, internationaal en transparant onderzoek naar de toedracht van de ramp. Er zijn zorgen dat mogelijk bewijsmateriaal nu al wordt verwijderd door separatisten.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als de tanks zijn geraakt dan komt er een explosie en is de verbranding snel voorbij door het lage zuurstofgehalte.
En Nederlanders die voor een pak melk in de aanbieding naar een dorp verderop rijden en daarbij onderweg een kind doodrijden? Daarvan zegt toch ook niemand "Ik vind het belachelijk dat die man zijn melk niet in zijn eigen dorp koopt, nu is er een kind dood en dat voor 15 cent"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik lees die verontwaardigde reacties nu al een aantal malen op de post van MakkieR, maar hij heeft toch gewoon grotendeels gelijk?
Kritiek op deze - in alle facetten van ons leven doorgedrongen - kapitalistische instelling is not done ofzo?
16:13:49quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt hij precies om 16:00? Ik denk het niet.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:06 schreef zaid het volgende:
dit nog niet gepost?? lijkt me belangrijk
MH17 filed a flight plan requesting to fly at 35,000ft through Ukrainian airspace, but was instructed by Ukrainian air traffic control to fly at 33,000ft, the statement adds.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
en dan zou je zwarte blakeringen zien op de grote stukken die nog intakt zijnquote:Als de tanks zijn geraakt dan komt er een explosie en is de verbranding snel voorbij door het lage zuurstofgehalte.
Je vergeet er nog drie:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan jou. Maar jij bent dan ook niet:
[ afbeelding ]
bron?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:59 schreef 20100 het volgende:
4 onbekende doden zijn een Nederlands gezin
netzoals weapons of mass destruction in Irakquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:06 schreef Yaaar het volgende:
Oke, Amerikaanse veiligheidsdienst zegt dus dat het door een Russische aanval is geweest.
Dan is het toch gewoon waar of nietv
Sowieso toch als de druk wegvalt ben je eigenlijk binnen no-time buiten bewustzijn? Stond in het AD iets over die Amerikaan die op locatie was waarbij iemand nog in zijn stoel zat met een mobieltje in zijn hand... Nu is het wel het ADquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:07 schreef Smoofie het volgende:
Als de missile het vliegtuig echt volop raakte en het niet een proximity explosion was dan waren de meeste mensen wel buiten bewustzijn.
Had ik al gedaan (in het lijstje)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef Inaithnir het volgende:
Update voor OP met de nieuwe slachtofferaantallen?
hoger of lager vliegen aan de hand van instructies gebeurd zo vaak.quote:
Zonder zuurstofmasker zul je snel het bewustzijn verliezen ja. Maar ook door de drukgolf van de explosie icm met drukverlies van de cabine.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sowieso toch als de druk wegvalt ben je eigenlijk binnen no-time buiten bewustzijn? Stond in het AD iets over die Amerikaan die op locatie was waarbij iemand nog in zijn stoel zat met een mobieltje in zijn hand... Nu is het wel het AD
Vrij normale gang van zaken dat je niet (direct) je optimale flightlevel krijgt. Je bent niet de enigequote:
inbefore juichende gore Palestijnenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Nibb-it het volgende:
Israeli citizen among 298 killed on downed Malaysian plane - http://www.timesofisrael.(...)ned-malaysian-plane/
Dan zal Israel wel snel een militaire operatie starten,quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Nibb-it het volgende:
Israeli citizen among 298 killed on downed Malaysian plane - http://www.timesofisrael.(...)ned-malaysian-plane/
Totaal niet belangrijkquote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef wise het volgende:
[..]
hoger of lager vliegen aan de hand van instructies gebeurd zo vaak.
Omdat ze het daadwerkelijk ter plaats willen checken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen er onbekende doden zijn. Er is een vluchtlijst en niemand heeft de ramp overleefd.
Is 600m verschil, niet echt belangrijk. Gewoon een andere hoogte om andere vliegtuigen te mijden waarschijnlijk.quote:
Identificatie van de stoffelijke overschotten, gegevens checken, inlichten nabestaanden, en dan kom jij wel een keertje aan de beurtquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen er onbekende doden zijn. Er is een vluchtlijst en niemand heeft de ramp overleefd.
Ik snap dat ook niet inderdaad. Bij het instappen scannen ze toch alles? Naast de al bekende lijst van alle boekingen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen er onbekende doden zijn. Er is een vluchtlijst en niemand heeft de ramp overleefd.
Ja dat is toevallig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Is het toevallig dat de kleuren van het vliegtuig erg lijken op een Russisch regeringstoestel?
Ja, donder eens op met deze aluhoedjes opmerkingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Is het toevallig dat de kleuren van het vliegtuig erg lijken op een Russisch regeringstoestel?
Daar staan de namen bij, maar niet per se de nationaliteit of kopien van de paspoorten of ID's.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet inderdaad. Bij het instappen scannen ze toch alles? Naast de al bekende lijst van alle boekingen..
Lijkt me dat sommige stoffelijke overschotten gewoon compleet verdwenen zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Identificatie van de stoffelijke overschotten, gegevens checken, inlichten nabestaanden, en dan kom jij wel een keertje aan de beurt
Want dat kun je zien op een afstand van 10km.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Is het toevallig dat de kleuren van het vliegtuig erg lijken op een Russisch regeringstoestel?
Ja wilt 100% zeker zijn voordat je iets naar buiten brengt natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet inderdaad. Bij het instappen scannen ze toch alles? Naast de al bekende lijst van alle boekingen..
Lieve schat , nee, en het was niet voor Putin bedoeld, en nee je kan door een verrekijker niet op 10000 voet zien wat voer toestel het is ,hooguit hoeveel motoren bij de juiste luchtcondities.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Is het toevallig dat de kleuren van het vliegtuig erg lijken op een Russisch regeringstoestel?
Kan zijn dat er mensen in transit zijn vanuit andere maatschappij. Dan heeft jouw maatschappij alleen de naam en route. Geen nationaliteit, noodnummer, etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet inderdaad. Bij het instappen scannen ze toch alles? Naast de al bekende lijst van alle boekingen..
bron?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer uitsluiten van een technisch mankement lijkt me.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
http://www.haaretz.com/news/world/.premium-1.605941quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef Loekie1 het volgende:
De laatste vier zijn vast ook Nederlanders. Wij krijgen het gedoseerd medegedeeld.
Ben evengoed benieuwd hoe ze dat voor zich zien, begeleiding door Blauw Helmen? Vertrouwen op het woord van de mensen die op de eerste plaats dat ding uit de lucht geschoten hebben? Lijkt me niet echt een hele makkelijke operatie om honderden nabestaande in een van de meeste onstabiele regio's te krijgen.quote:'Nabestaanden moeten, emotioneel gezien, naar Oekrane'
De nabestaanden van de slachtoffers van het gecrashte vliegtuig van Malaysia Airlines kunnen 'op enig moment' naar Oekrane, met Malaysia Airlines. Dat zei de vicepresident van Malaysia Airlines Europa, Huib Gorter, vandaag tijdens een persconferentie. 'We willen de mensen er naar toe laten gaan, maar Van Kiev naar de rampplek is 500 kilometer. We zijn aan het uitzoeken wat de beste manier is om daar naar toe te reizen.' Volgens Gorter willen nabestaanden ook graag naar de plek toe. 'Mensen moeten daar, emotioneel gezien, naartoe. Dat is een vaststaand feit. Als mensen niet willen, dan hoeft het niet', stelde Gorter.
Het is moeilijk terrein, dus logistiek een moeilijke operatie, aldus Gorter. De luchtvaartmaatschappij stuurt een vliegtuig vanuit Kuala Lumpur met hulpverleners naar Kiev in Oekrane. Het vliegtuig en een aantal hulpverleners zal daarna doorvliegen naar Amsterdam om de nabestaanden bij te staan. Op enig moment zal er een herdenkingsdienst komen voor de slachtoffers, zo zei Gorter. Details daarover zijn niet bekend.
volkskrant.nl
Die doos gaat naar Moskou, dus die zien we nooit meer terug...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Als het daadwerkelijk een raketinslag is geweest, zal er weinig te vinden zijn (aangezien alle communicatie op dat moment gewoon stopt, inclusief gepraat in de cockpit).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Mercenaries of spec ops, ja toch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben evengoed benieuwd hoe ze dat voor zich zien, begeleiding door Blauw Helmen? Vertrouwen op het woord van de mensen die op de eerste plaats dat ding uit de lucht geschoten hebben? Lijkt me niet echt een hele makkelijke operatie om honderden nabestaande in een van de meeste onstabiele regio's te krijgen.
Er zal vast wel uitkomen dat ze geraakt zijn door een raket, maar dan weet je nog niet wie hem afgeschoten heeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Waarschijnlijk niet. Ik verwacht niet dat er gezegd is "kijk uit voor die raket die die pro-Russische rebellen zojuist op ons hebben afgev..."quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
kleine kans.. vliegtuig gaat met 900km.. en die raket met 3000km... das heul snel.. en waarschijnlijk hoor je een klik en verder niets meer..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Daar is hooguit op te zien/horen dat het vliegtuig het prima deed tot aan de raketinslag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Die doos gaat naar Moskou, dus die zien we nooit meer terug...
Staat wrs onder de Australirs, daar woonde hij volgens eerder bericht over deze persoon.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/news/world/.premium-1.605941
Rusland wil de zwarte dozen niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Die doos gaat naar Moskou, dus die zien we nooit meer terug...
SPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk niet, als er geen begeleiding komt van NATO zou ik echt niet naar dat gebied gaan.quote:
"Ik heb een pooootje met vet,quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Klopt. Er zijn 2 recorders. Een voicerecorder en een datarecorder. Beiden houden alle gegevens gedurende de gehele vlucht bij. De datarecorder houdt ook data bij mbt stroomvoorziening, luchtdruk, hoogte, toeren, hoeveel motoren er draaiden, eventuele foutmeldingen etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Daar heb je toch de VS voor nodig met hun satellietbeelden / Dronesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zal vast wel uitkomen dat ze geraakt zijn door een raket, maar dan weet je nog niet wie hem afgeschoten heeft.
Ik zou daar voor geen goud heen willen al zat mijn hele familie in dat vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben evengoed benieuwd hoe ze dat voor zich zien, begeleiding door Blauw Helmen? Vertrouwen op het woord van de mensen die op de eerste plaats dat ding uit de lucht geschoten hebben? Lijkt me niet echt een hele makkelijke operatie om honderden nabestaande in een van de meeste onstabiele regio's te krijgen.
Wat is de eigen pagina? Even rapporteren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Serieus h.. Er is dus iemand op Facebook profielen/pagina's aan het maken van alle namen van de passagierslijst die tot nog toe bekend zijn. Op deze profielen zetten ze dan een link naar een eigen pagina die ze willen spammen. Zum kotsen
Dat je daar ook de tijd voor neemtquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Serieus h.. Er is dus iemand op Facebook profielen/pagina's aan het maken van alle namen van de passagierslijst die tot nog toe bekend zijn. Op deze profielen zetten ze dan een link naar een eigen pagina die ze willen spammen. Zum kotsen
Die weten het ook al.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daar heb je toch de VS voor nodig met hun satellietbeelden / Drones
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
"Ik heb een pooootje met vet,
Al op de taaaafel gezet.
Ik heb een potje potje potje potje ve-e-et,
Al op de taaaafel gezet.
Dit is het twaalfhonderdnegenenveertigste couplet"
Of dat 5 min van te voren de stemmen opeens een Russisch accent hebbenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Daar is hooguit op te zien/horen dat het vliegtuig het prima deed tot aan de raketinslag.
bronquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het allang bevestigd dat het een raketinslag betreft.
Zoveel mogelijk likes verzamelen en dan de pagina verpatsen aan adverteerders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Serieus h.. Er is dus iemand op Facebook profielen/pagina's aan het maken van alle namen van de passagierslijst die tot nog toe bekend zijn. Op deze profielen zetten ze dan een link naar een eigen pagina die ze willen spammen. Zum kotsen
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is de eigen pagina? Even rapporteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Serieus h.. Er is dus iemand op Facebook profielen/pagina's aan het maken van alle namen van de passagierslijst die tot nog toe bekend zijn. Op deze profielen zetten ze dan een link naar een eigen pagina die ze willen spammen. Zum kotsenSPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat doe je daar dan ook?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
Zooo, die vogel vliegt hoog zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef ikbenrond het volgende:
Ze hebben de zwarte doos gevonden, betekent dat dat ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd? Door opnames uit de cockpit of de cabine te beluisteren ofzo? Iemand zal vast wel iets gezegd hebben..
Dan zijn we eruit, het waren Palastijnse zelfmoordterroristen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Nibb-it het volgende:
Israeli citizen among 298 killed on downed Malaysian plane - http://www.timesofisrael.(...)ned-malaysian-plane/
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Serieus h.. Er is dus iemand op Facebook profielen/pagina's aan het maken van alle namen van de passagierslijst die tot nog toe bekend zijn. Op deze profielen zetten ze dan een link naar een eigen pagina die ze willen spammen. Zum kotsenWTF? Ik weet dat we veel SBS tokkievolk hebben hier, maar dat het al zo ziek is....SPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Ik verwacht niet dat er gezegd is "kijk uit voor die raket die die pro-Russische rebellen zojuist op ons hebben afgev..."
wat een baas die rechterquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Osiris024 het volgende:
Alles komt goed, deze man gaat het oplossen![]()
[ afbeelding ]
Het vliegtuig was op dat moment overboekt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:11 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen er onbekende doden zijn. Er is een vluchtlijst en niemand heeft de ramp overleefd.
Daar is nog onduidelijkheid over volgens mij, waar die zwarte dozen nu precies zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Ze zijn wel naar Moskou gegaan?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Ze zijn wel naar Moskou gegaan?
quote:Update 14.58 uur - separatistenruzie over zwarte dozen
Persbureau Novum meldt: De Oekraense separatistenleider Aleksandr Borodaj ontkent dat de zwarte dozen van de neergestorte vlucht MH17 zijn gevonden. Eerder op de dag beweerde een medewerker van een ander kopstuk van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekrane het tegenovergestelde.
''Er zijn geen zwarte dozen gevonden (...) We hopen dat deskundigen ze opsporen en een beeld van de toedracht schetsen'', zei Borodaj. De separatisten kondigden eerder aan de zwarte dozen over te willen dragen aan Rusland. De Russische minister van buitenlandse zaken Sergej Lavrov liet vrijdag echter weten de vluchtrecorders niet aan te nemen.
Borodajs woorden staan haaks op de verklaring van de rechterhand van rebellenleider Igor Girkin alias Strelkov. Die stelde vrijdagochtend dat 'acht van de twaalf opnameapparaten' in handen van de opstandelingen zouden zijn. Hij verstrekte geen nadere uitleg.
Een passagierstoestel als de Boeing 777 die donderdag uit de lucht zou zijn geschoten heeft doorgaans twee zwarte dozen aan boord. Een daarvan slaat vluchtgegevens op, de andere legt de gesprekken in de cockpit vast.
Het vliegtuig stortte donderdag neer bij Hrabove. Geen van de 298 inzittenden, onder wie 189 Nederlanders, overleefde de crash.
frontpage
Dat plus dus satellietbeelden en natuurlijk onderzoek op de locatie van de onderdelen..Als de constructie bijvoorbeeld verbogen is naar binnen toe komt het van een externe ontploffing ipv internquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn 2 recorders. Een voicerecorder en een datarecorder. Beiden houden alle gegevens gedurende de gehele vlucht bij. De datarecorder houdt ook data bij mbt stroomvoorziening, luchtdruk, hoogte, toeren, hoeveel motoren er draaiden, eventuele foutmeldingen etc.
Aan de hand daarvan kunnen ze inderdaad redelijk bepalen wat er is gebeurd. Waarschijnlijk namelijk dat alles correct en volkomen gebruikelijk functioneerden tot het punt van impact waarna alles in 1 klap wegvalt.
Dat laatste zou dan meteen ook een indicatie zijn dat het inderdaad een raketinslag betreft (of een bom). Maar volgens mij is het allang bevestigd dat het een raketinslag betreft.
Die linker is ook een soort Viking, ofzoquote:
samsomquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
Politiek gelul.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
Boven oorlogsgebied vliegen waar in de afgelopen 2 weken 2 vliegtuigen zijn neergeschoten, dat is verwijtbaar risico over onschuldige mensen uitstorten.
Men had om kunnen vliegen zoals andere maatschappijen al deden.
avherald.comquote:"The usual flight route was earlier declared safe by the International Civil Aviation Organisation. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions."
2 weken taakstraf!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
Wat zou er aan de hand geweest moeten zijn dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:20 schreef Panzermaus het volgende:
"Vlak voor de ramp was er niets aan de hand met het toestel".
Right.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Osiris024 het volgende:
Alles komt goed, deze man gaat het oplossen![]()
[ afbeelding ]
Op de A2 gebeuren ook elke dag ongelukken. Toch rijden mensen daar ook elke keer langs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
Boven oorlogsgebied vliegen waar in de afgelopen 2 weken 2 vliegtuigen zijn neergeschoten, dat is verwijtbaar risico over onschuldige mensen uitstorten.
Men had om kunnen vliegen zoals andere maatschappijen al deden.
Je kan nog beter met een bord I hate niggers door Harlem gaan lopen
Hij heeft tenminste iets grotere balletjes dan Rutte, iets.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
Niets dus. Daarom was het zo'n loze opmerking.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat zou er aan de hand geweest moeten zijn dan?
In mijn ogen is hard straffen dus Nederlandse commando's + luchtondersteuning die kant opsturen. Straffen via het tribunaal of sancties vallen daar niet onder...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
Hij is dan ook geen MP, dan heb je wat meer vrijheid om dit soort dingen te roepen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef budvar het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste iets grotere balletjes dan Rutte, iets.
Hij heeft ook een veel minder grote rol dan Rutte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef budvar het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste iets grotere balletjes dan Rutte, iets.
Nee, die BUK-raketten hebben een hoogtebereik van 22km.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag is nu of die 2000ft ze had kunnen redden tegen zo'n rakket?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
In mijn ogen is hard straffen dus Nederlandse commando's + luchtondersteuning die kant opsturen. Straffen via het tribunaal of sancties vallen daar niet onder...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2014 15:22:30 ]
Hij is ook geen premier.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef budvar het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste iets grotere balletjes dan Rutte, iets.
Je geeft kinderen toch ook een vergrootglas. Daarmee kan je ook brandjes stichten. Vooral met dit weer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de A2 gebeuren ook elke dag ongelukken. Toch rijden mensen daar ook elke keer langs.
Je hebt je punt nou wel gemaakt. Ik blijf er bij dat het voornamelijk de schuld is van degenen die die idioten van die wapens geven. Je geeft kleine kinderen toch ook geen lucifers?
Samson... samson.. een heel ondeugende maar lieve hondquote:
Vrij logisch, geen apparatuur aan boord die aangeeft dat er een raket aan zit te komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Loekie1 het volgende:
De piloten van vlucht MH17 hebben geen noodsignaal afgegeven voordat het vliegtuig neerstortte, liet de Maleisische premier Najib Razak weten tijdens een persconferentie.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Dit kan je toch niet serieus vergelijken met een auto ongeluk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de A2 gebeuren ook elke dag ongelukken. Toch rijden mensen daar ook elke keer langs.
Je hebt je punt nou wel gemaakt. Ik blijf er bij dat het voornamelijk de schuld is van degenen die die idioten van die wapens geven. Je geeft kleine kinderen toch ook geen lucifers?
Het is natuurlijk wel wat om zoiets echt als bevestigd te bestempelen, dus dat gaan ze echt wel verdomd goed uitzoeken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:22 schreef DeRakker. het volgende:
Het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn als er uitkomt dat Oekrane de raket heeft afgevuurd.
Omdat de Russische separatisten geen vliegtuigen hebben. En zou ik dus niet weten waarom ze dan gaan schieten. Benieuwd wanneer het officieel bevestigd wordt, kan nog wel even duren ben ik bang.
Maximaal 12 km.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Had het vliegtuig veel hoger kunnen vliegen?
Ik las wel iets over een identificatie middel dat op die BUK installaties zit. Misschien dat zo'n vliegtuig daar wel iets van oppikt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:22 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Vrij logisch, geen apparatuur aan boord die aangeeft dat er een raket aan zit te komen.
Dan heb je nog vrij weinig tijd als je waarschijnlijk lekker aan vliegen bent op 10000 voet met de autopilot aan.
Blijft weinig tijd over en niet echt een prio als je toestel in stukken aan het breken is.
Veel hoger als in buiten bereik van het vermoedelijke geschut? Nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Had het vliegtuig veel hoger kunnen vliegen?
Eigenlijk heeft alleen Abbot van Australi iets nuttigs gezegd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef DeJori het volgende:
[..]
Hij is dan ook geen MP, dan heb je wat meer vrijheid om dit soort dingen te roepen.
hmm... Als het toestel nou uit de lucht was geschoten omdat het een passagidrstoestel is, vol met nederlanders misschidn wel ja. Maar ik denk dat dit eigenlijk niet de befoeling was, dan vind ik vergelding toch weer wat anders liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:20 schreef Scrummie het volgende:
Toch wel apart, altijd veroordelen we Amerikanen met het roepen om vergelding bij dit soort zaken. Nu het ons zelf betreft, krijg ik er wat meer begrip voor.
Die raketten gaan tot veel hoger dan die vliegtuigen uberhaupt kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Had het vliegtuig veel hoger kunnen vliegen?
Hij heeft er maar 2 ipv vier, daaruit kunnen we definitief concluderen dat MH17 neer is geschoten door de rebellen met maar liefst 2 raketten!!!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef Rivalo het volgende:
Iemand deze ook gezien?
Heeft maar drie rakketten ipv vier.
Loopt de A2 door oorlogsgebied dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de A2 gebeuren ook elke dag ongelukken. Toch rijden mensen daar ook elke keer langs.
Je hebt je punt nou wel gemaakt. Ik blijf er bij dat het voornamelijk de schuld is van degenen die die idioten van die wapens geven. Je geeft kleine kinderen toch ook geen lucifers?
Da's niet gebruikelijk, 33k voet is normale hoogte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Had het vliegtuig veel hoger kunnen vliegen?
Ja dat zeker idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wat om zoiets echt als bevestigd te bestempelen, dus dat gaan ze echt wel verdomd goed uitzoeken.
Omdat dat door 2 internationale instanties veilig werd geacht. De maatschappij treft 0 blaam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loopt de A2 door oorlogsgebied dan?
Er was een noflyzone tot 31.000 voet, MA vond 2000 voet daarboven vliegen veilig genoeg. Achteraf wederom een foute beslissing van die maatschappij.
Als ze het afgelopen jaar het nieuws een keer gevolgd hebben, waren ze goed op de hoogte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af wat de piloten wisten van de situatie daar.
Nog meer target practice dusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nederlandse commando's + luchtondersteuning die kant opsturen.
Dan nog is het geen fout van de.maatschappij, maar de organisatie die dat luchtruim veilig verklaarde.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loopt de A2 door oorlogsgebied dan?
Er was een noflyzone tot 31.000 voet, MA vond 2000 voet daarboven vliegen veilig genoeg. Achteraf wederom een foute beslissing van die maatschappij.
Kan, ze hadden blijkbaar gefiled voor 35000. Maar maakt dat wat uit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Had het vliegtuig veel hoger kunnen vliegen?
Voor dat type raket helemaal niks.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kan, ze hadden blijkbaar gefiled voor 35000. Maar maakt dat wat uit?
Maar andere maatschappijen vlogen wel on.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat dat door 2 internationale instanties veilig werd geacht. De maatschappij treft 0 blaam.
Wel als je buiten het bereik van de raketten kan komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kan, ze hadden blijkbaar gefiled voor 35000. Maar maakt dat wat uit?
Nee, je kunt het nergens mee vergelijken, maar roepen dat de maatschappij verantwoordelijk is vind ik kolder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:22 schreef budvar het volgende:
[..]
Dit kan je toch niet serieus vergelijken met een auto ongeluk?
Ze doen het al jaren slecht, nu 2 rampen achter elkaar zal het erg zwaar voor ze worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
Maylaysian Airways gaat sowieso al failliet aan de schadevergoedingen.
sowieso nutteloos filmpjequote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef doge het volgende:
[..]
Hij heeft er maar 2 ipv vier, daaruit kunnen we definitief concluderen dat MH17 neer is geschoten door de rebellen met maar liefst 2 raketten!!!
Vind ik niet, aangezien andere maatschappijen, onder andere Qantas, het zekere voor het onzekere namen en dat gebied expres helemaal mijdden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat dat door 2 internationale instanties veilig werd geacht. De maatschappij treft 0 blaam.
Is koffiedik kijken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef PG18 het volgende:
Stel dat blijkt dat het de separatisten waren of de Russen, vindt het WK er dan nog over 4 jaar plaats?
Niet helemaal mee eens, aangezien er wel een aantal maatschappijen waren die wel besloten om het luchtruim van Oekraine te mijden. Schijnbaar maakten zij een andere risico-inschatting.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog is het geen fout van de.maatschappij, maar de organisatie die dat luchtruim veilig verklaarde.
Ze nemen het onmogelijke voor mogelijk: Stel iemand heeft de ramp overleefd en loopt daar als een Bear Grylls in de bergen rond, dan is de berichtgeving fout. Gezond verstand weet natuurlijk dat dit niet is gebeurd, maar het moet allemaal gewoon bevestigd worden. En dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet inderdaad. Bij het instappen scannen ze toch alles? Naast de al bekende lijst van alle boekingen..
Ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef PG18 het volgende:
Stel dat blijkt dat het de separatisten waren of de Russen, vindt het WK er dan nog over 4 jaar plaats?
Er zijn er een aantal die daarvoor gekozen hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar andere maatschappijen vlogen wel on.
Zielig voor Huib.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
Maylaysian Airways gaat sowieso al failliet aan de schadevergoedingen.
Je hebt gezien welke wegen ze nu nemen? dat noem ik geen stabiele landenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet, aangezien andere maatschappijen, onder andere Qantas, het zekere voor het onzekere namen en dat gebied expres helemaal mijdden.
Die raketten kunnen tot 25 km hoog komen, vele malen hoger dan een Boeingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wel als je buiten het bereik van de raketten kan komen.
Don't feed the troll, hij heeft zijn stokpaardje weer gevonden en gaat dat nog 10.000 keer herhalenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat dat door 2 internationale instanties veilig werd geacht. De maatschappij treft 0 blaam.
Wat zeuren hier dan users dat hij niet op 35,000ft mocht vliegen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, die BUK-raketten hebben een hoogtebereik van 22km.
Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
Maylaysian Airways gaat sowieso al failliet aan de schadevergoedingen.
Ik had het over "medeverantwoordelijk" en "het nemen van onverantwoorde risico's", zie je het nuanceverschil?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, je kunt het nergens mee vergelijken, maar roepen dat de maatschappij verantwoordelijk is vind ik kolder.
Zo'n BUK racket gaat +/- Mach 3 is in +/- 40 seconde op 10 km hoogte erg weinig tijd om actie te ondernemen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik las wel iets over een identificatie middel dat op die BUK installaties zit. Misschien dat zo'n vliegtuig daar wel iets van oppikt.
Misschien moet jij gewoon niet van die domme dingen posten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten boeings raketafweergeschut krijgen.
Nee hoor, ben geen troll. Maar als een veiligheidsdienst zoiets aangeeft (professioneel dus) dan geloof ik er niet in dat het gelogen is.quote:
Stoppen met de technische aspecten, Toestel heeft op geen enkele manier kans om te ontsnappen aan dat type raketten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wel als je buiten het bereik van de raketten kan komen.
Ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten boeings raketafweergeschut krijgen. Als ze per se over dit soort gebieden willen blijven vliegen.
Ja. Behalve als wij met wat belangrijke Europese landen (VK, Ger, Fr zoiets) een statement maken door het te boycotten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef PG18 het volgende:
Stel dat blijkt dat het de separatisten waren of de Russen, vindt het WK er dan nog over 4 jaar plaats?
De professionele veiligheidsdienst die het afgelopen jaar dankzij Snowden in diskrediet is gebracht, ok man.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ben geen troll. Maar als een veiligheidsdienst zoiets aangeeft (professioneel dus) dan geloof ik er niet in dat het gelogen is.
It giet oan!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Rivalo het volgende:
"Diederik Samsom gaf telefonisch op de radio aan dat het 'bijna zeker' geen ongeluk is, maar een aanslag. Hij roept op goed uit te zoeken wie verantwoordelijk is en de daders hard te straffen. "
Het is aan
Heeft er niks mee te maken dat Rusland de aartsvijand is hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ben geen troll. Maar als een veiligheidsdienst zoiets aangeeft (professioneel dus) dan geloof ik er niet in dat het gelogen is.
Jawel, maar dat ding moet wel gericht en gelocked worden op een target. Dan pingt 'ie om te kijken of het een vriendschappelijk toestel is, geen reactie --> vijandig toestel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Zo'n BUK racket gaat +/- Mach 3 is in +/- 40 seconde op 10 km hoogte erg weinig tijd om actie te ondernemen..
"Ik lever mijn standpunt niet in, maar mensen: het is vijf voor twaalf! Niet in Nederland, maar in Maleisi! En wilt u dat? Ik st voor dit bedrijf! Wat hier in vijf, zes decennia is opgebouwd. We hebben godverdomme hier gewoon een vijfde col... laat ik nu maar alles zeggen! Een vijfde colonne! Van zuipneuzen die ons werk naar de verdommenis willen brengen. En daar g ik niet voor! En zij zeggen: u mag hier vliegen, maar u past u aan! Nee, ik moet daar horen, Putin is groot. Ik ben een vies varken, bent een christenhond. Dat zeggen zij, en vindt het goed. En ik ben heel beheerst tot nu toe geweest, ik heb dat nooit herhaald. Maar u laat over zich lopen, en ik de het niet meer."quote:
Wat heeft de NSA in hemelsnaam te maken met IATA?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De professionele veiligheidsdienst die het afgelopen jaar dankzij Snowden in diskrediet is gebracht, ok man.
ohquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wat heeft de NSA in hemelsnaam te maken met IATA?
tja, die raketten moeten ook de U2 ( 28 kilometer hoogte) en de Blackbird (26 kilometer) kunnen neerschietenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Die raketten gaan tot veel hoger dan die vliegtuigen uberhaupt kunnen vliegen.
Ken je de term massavernietigingswapens nog?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ben geen troll. Maar als een veiligheidsdienst zoiets aangeeft (professioneel dus) dan geloof ik er niet in dat het gelogen is.
Ach ja, een land als Colombia wordt ook grotendeels onveilig geacht en wordt ook door sommige mensen gemeden, maar dan heb je ook van die eigenwijze types die menen dat ze wel naar Bogot kunnen gaan omdat dat stukje net wel veilig wordt geacht door officile instanties. Dom dom dom natuurlijk h.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loopt de A2 door oorlogsgebied dan?
Er was een noflyzone tot 31.000 voet, MA vond 2000 voet daarboven vliegen veilig genoeg. Achteraf wederom een foute beslissing van die maatschappij.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Doe ik ook altijd als iemand een bal naar me toe gooit. Met Mach 3.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
De huismoeders reageren al massaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
TROTS!!!
NET ALS DAT WE TROTS WAREN OP 3e PLEK NL ELFTAL
Ze denken dat zo'n raket er dan niet bij kan komenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat zeuren hier dan users dat hij niet op 35,000ft mocht vliegen?
quote:Malaysia Airlines keert nabestaanden 5000 dollar per passagier uit
Malaysia Airlines geeft de nabestaanden van de slachtoffers van de ramp met de Boeing 777 in Oekrane een voorschot van 5000 dollar om de eerste kosten te dekken. Dat zei de vertegenwoordiger van de Maleisische luchtvaartmaatschappij, Huib Gorter, vandaag bij een persconferentie op Schiphol. Gorter zei dat het bedrijf begrijpt dat het een dure tijd is voor de mensen die naasten zijn verloren bij de crash.
De nabestaanden zijn gisteren al ondergebracht in een hotel. Voor hun verblijf daar hoeven ze ook niet te betalen. Malaysia Airlines heeft contact met alle nabestaanden van omgekomen passagiers, aldus Gorter. Er is met ze gepraat en zij zijn genformeerd over de laatste ontwikkelingen.
De zorg voor de nabestaanden is voor Malaysia Airlines prioriteit nummer n. Zij kunnen volgens Gorter 'op enig moment' naar de rampplek. 'We willen de mensen er naar toe laten gaan. Van Kiev naar de rampplek is 500 kilometer. We zijn aan het uitzoeken wat de beste manier is om daar naar toe te reizen. 'Volgens Gorter willen nabestaanden ook graag naar de plek toe'.
Complexe operatie
Het is moeilijk terrein, dus logistiek een moeilijke operatie, stelt Gorter. De luchtvaartmaatschappij stuurt een vliegtuig vanuit Kuala Lumpur met hulpverleners naar Kiev in Oekrane. Het vliegtuig en een aantal hulpverleners zal daarna doorvliegen naar Amsterdam om de nabestaanden bij te staan.
Op enig moment zal er een herdenkingsdienst komen voor de slachtoffers, zo zei Gorter. Details daarover zijn niet bekend.
Veilig gebied
Gorter noemt het een 'tragisch incident'. Volgens hem vlogen er meerdere vluchten op dat moment in het Oekraense luchtruim. 'Het is een veelvoorkomende vluchtroute voor Aziatische bestemmen', vertelt hij.
Het gebied was op dat moment veilig verklaard. Een tweet van Flight Radar laat zien dat Singapore Airlines en Air India in de buurt van MH17 vlogen.
Wil je hier alsjeblieft mee stoppen? In het MH370 was je ook al zo bezig. Als je er geen verstand van hebt, schrijf dan niets.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Colombia is volgens die mensen veiliger dan Nederland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Igen het volgende:
Ach ja, een land als Colombia wordt ook grotendeels onveilig geacht en wordt ook door sommige mensen gemeden, maar dan heb je ook van die eigenwijze types die menen dat ze wel naar Bogot kunnen gaan omdat dat stukje net wel veilig wordt geacht. Dom dom dom natuurlijk h.
hahaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Mens, flikker nou eens op.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Dat systeem is alleen ingesteld op andere civiele vliegtuigen, niet op een raket die met Mach 3 op je af komt vliegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Er was in de ochtend ook al een vliegtuig neergeschoten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef doge het volgende:
Hij heeft er maar 2 ipv vier, daaruit kunnen we definitief concluderen dat MH17 neer is geschoten door de rebellen met maar liefst 2 raketten!!!
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Stop maar gewoon met posten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Zit geen friend or foe systeem op .quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel, maar dat ding moet wel gericht en gelocked worden op een target. Dan pingt 'ie om te kijken of het een vriendschappelijk toestel is, geen reactie --> vijandig toestel.
Dat las ik tenminste eerder de dag hier.
Interessant.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
De term is:"Ga toch koken, mens"quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nog meer target practice dus
Wat is dit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
"Ik lever mijn standpunt niet in, maar mensen: het is vijf voor twaalf! Niet in Nederland, maar in Maleisi! En wilt u dat? Ik st voor dit bedrijf! Wat hier in vijf, zes decennia is opgebouwd. We hebben godverdomme hier gewoon een vijfde col... laat ik nu maar alles zeggen! Een vijfde colonne! Van zuipneuzen die ons werk naar de verdommenis willen brengen. En daar g ik niet voor! En zij zeggen: u mag hier vliegen, maar u past u aan! Nee, ik moet daar horen, Putin is groot. Ik ben een vies varken, bent een christenhond. Dat zeggen zij, en vindt het goed. En ik ben heel beheerst tot nu toe geweest, ik heb dat nooit herhaald. Maar u laat over zich lopen, en ik de het niet meer."
http://nl.linkedin.com/pub/huib-gorter/10/11/926
okquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Boehoe.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Dus je denkt dat ze zonder het te weten zoiets verkondigen? Nee, geloof ik dus echt niet in.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken dat Rusland de aartsvijand is hoor
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Wat een schijtwijf. Meteen dumpen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Dump de bitch, nu.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Lijkt me toch anders dan als hetzelfde feit al 2 keer in twee weken plaatsvond, echt precies in dat gebied (zie kaartje).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je hebt gezien welke wegen ze nu nemen? dat noem ik geen stabiele landen
dit is niet serieus, of wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Ja. Die loopt inderdaad nu over conflictgebied ja. Vanuit AMS en LHR moet je de lijn Amsterdam, Berlijn, Warsaw, Kiev aanhouden en verder trekken met een boog.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Loopt de A2 door oorlogsgebied dan?
Nee, lezen. Je speculeert. De ALT die je mag vliegen wordt bepaald door de verkeerscontrole in het land. MH had 35.000ft aangevraagd en 32.000 gekregen van ze. En dat is nog boven het minimum.quote:Er was een noflyzone tot 31.000 voet, MA vond 2000 voet daarboven vliegen veilig genoeg. Achteraf wederom een foute beslissing van die maatschappij.
Dat hadden ze. Twee internationale vliegveiligheidsinstanties verklaren het luchtruim daar veilig, wat wil je in hemelsnaam nog meer? Als je de profs niet eens kan vertrouwen daarop...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk is degene die vuurt schuldig, maar het had makkelijk voorkomen kunnen worden als de maatschappij echt de veiligheid van haar passagiers en crew bovenaan had staan.
Het was door experts veilig verklaard.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me toch anders dan als hetzelfde feit al 2 keer in twee weken plaatsvond, echt precies in dat gebied (zie kaartje).
Die piloten moeten dat toch geweten hebben toen ze daar vlogen?
Is net zoiets als over Gaza gaan vliegen, dan zoek je het ook zelf op.
Natuurlijk is degene die vuurt schuldig, maar het had makkelijk voorkomen kunnen worden als de maatschappij echt de veiligheid van haar passagiers en crew bovenaan had staan.
"One does not simply"quote:
tsja.. dat is emotioneel verklaarbaar..logisch nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Pff.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me toch anders dan als hetzelfde feit al 2 keer in twee weken plaatsvond, echt precies in dat gebied (zie kaartje).
Die piloten moeten dat toch geweten hebben toen ze daar vlogen?
Is net zoiets als over Gaza gaan vliegen, dan zoek je het ook zelf op.
Natuurlijk is degene die vuurt schuldig, maar het had makkelijk voorkomen kunnen worden als de maatschappij echt de veiligheid van haar passagiers en crew bovenaan had staan.
Wie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:34 schreef Ratsnest89 het volgende:
Al bijna meer topics dan van Lisanne en Krissy
Dan ga je toch gewoon alleen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Ga er toch niet op in, man. Je laatste regel geeft de samenvattingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Die loopt inderdaad nu over conflictgebied ja. Vanuit AMS en LHR moet je de lijn Amsterdam, Berlijn, Warsaw, Kiev aanhouden en verder trekken met een boog.
[..]
Nee, lezen. Je speculeert. De ALT die je mag vliegen wordt bepaald door de verkeerscontrole in het land. MH had 35.000ft aangevraagd en 32.000 gekregen van ze. En dat is nog boven het minimum.
Je lult dus.
hahahah jezusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee ik weet ook wel dat de raket het object volgt helaas.
Wat een domme kut.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef Ratsnest89 het volgende:
Ik heb mijn vakantie moeten cancelen, vriendin durft en wil niet meer in een vliegtuig.
Ik snap niet precies waar die tekst overgaat? Iets meer informatie graag en wanneer dit werd uitgesproken.quote:
Breng ik 298 onschuldige mensen in gevaar met een verblijf in een "gevaarlijk" land?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach ja, een land als Colombia wordt ook grotendeels onveilig geacht en wordt ook door sommige mensen gemeden, maar dan heb je ook van die eigenwijze types die menen dat ze wel naar Bogot kunnen gaan omdat dat stukje net wel veilig wordt geacht door officile instanties. Dom dom dom natuurlijk h.
Met Mata als goede tweedequote:
Je blijft maar doorzaniken over het feit dat ze daar 'niet hadden moeten/mogen vliegen'. Achteraf is alles makkelijk te bekritiseren. Waarom heb je dat vooraf niet gedaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me toch anders dan als hetzelfde feit al 2 keer in twee weken plaatsvond, echt precies in dat gebied (zie kaartje).
Die piloten moeten dat toch geweten hebben toen ze daar vlogen?
Is net zoiets als over Gaza gaan vliegen, dan zoek je het ook zelf op.
Natuurlijk is degene die vuurt schuldig, maar het had makkelijk voorkomen kunnen worden als de maatschappij echt de veiligheid van haar passagiers en crew bovenaan had staan.
hedde ogen of nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef opperkleurder het volgende:
Ik log net in, maar wat is er gebeurd?
We zijn 3e geworden op het WKquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef opperkleurder het volgende:
Ik log net in, maar wat is er gebeurd?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Je blijft maar doorzaniken over het feit dat ze daar 'niet hadden moeten/mogen vliegen'. Achteraf is alles makkelijk te bekritiseren. Waarom heb je dat vooraf niet gedaan?
Sinds?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef opperkleurder het volgende:
Ik log net in, maar wat is er gebeurd?
Vlogen die neergeschoten vliegtuigen dan ook zo hoog?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Breng ik 298 onschuldige mensen in gevaar met een verblijf in een "gevaarlijk" land?
Stug doorvliegen als je WEET dat er net al 2 vliegtuigen zijn neergschoten, ja dat is toch echt anders.
De vierdaagse is eerder gestart vandaag vanwege de hitte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef opperkleurder het volgende:
Ik log net in, maar wat is er gebeurd?
Stug doorposten als El_matador terwijl je WEET dat men niet op je zit te wachten. Ja, dat is toch echt anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Breng ik 298 onschuldige mensen in gevaar met een verblijf in een "gevaarlijk" land?
Stug doorvliegen als je WEET dat er net al 2 vliegtuigen zijn neergschoten, ja dat is toch echt anders.
Het is dan ook wel warm zeg. De mussen vallen van het dak.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De vierdaagse is eerder gestart vandaag vanwege de hitte.
Seriously?quote:
Ja een barrel roll. Jij snapt het.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Een signaal dat er een object nadert, lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Dan kan het vliegtuig een zijwaartse beweging maken.
Het n sluit het andere niet uitquote:
Meer mensen geidentificeerd, dodental Nederlanders nu 189. Nog 4 onbekend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:37 schreef Leafeon672 het volgende:
Is er de afgelopen 12 uur nog iets nieuws ontdekt/gebeurd?
We dachten al dat je in het vliegtuig zat!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren werd op TV (CNN of BBC) gesteld dat tot 31k voet een noflyzone gold en het vliegtuig daarom op 33k ging vliegen. Op basis daarvan redeneer ik. ik zuig het niet uit mijn duim.
Ik weet wie het is maar ik snap niet wat hij nou allemaal bazelt.quote:
Ja, omdat op veel lagere hoogtes gevechtshandelingen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren werd op TV (CNN of BBC) gesteld dat tot 31k voet een noflyzone gold en het vliegtuig daarom op 33k ging vliegen. Op basis daarvan redeneer ik. ik zuig het niet uit mijn duim.
Op basis daarvan kun je wel concluderen dat de eerder neergeschoten vliegtuigen ruim onder de 31.000 voet zullen hebben gevlogen en niet met BUK-raketten neer zijn gehaald.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren werd op TV (CNN of BBC) gesteld dat tot 31k voet een noflyzone gold en het vliegtuig daarom op 33k ging vliegen. Op basis daarvan redeneer ik. ik zuig het niet uit mijn duim.
gewoon de harde waarheid.quote:
Dekt de lading wel, als van Gaal daar had gezeten hadden er klappen gevallen. Wat een dom volkquote:
DIe zijn ook neergehaald met portable AA. Meeste helis en jets vlogen niet hoger dan 6 km of waren nog aan het opstijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Op basis daarvan kun je wel concluderen dat de eerder neergeschoten vliegtuigen ruim onder de 31.000 voet zullen hebben gevlogen en niet met BUK-raketten neer zijn gehaald.
Nee, dat is precies het punt. Hoger gaan vliegen is helemaal niet veiliger. Eromheen vliegen, zoals Qantas doet, wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Vlogen die neergeschoten vliegtuigen dan ook zo hoog?
189?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Meer mensen geidentificeerd, dodental Nederlanders nu 189. Nog 4 onbekend.
Sommige namen bekend geworden, oa 1e kamer lid Witteveen en Aids-onderzoeker Joep Lange
En een back flip, natuurlijk.quote:
Goede conclusie. vernieuwend ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:41 schreef Loekie1 het volgende:
Gevechtshandelingen met raketten, helemaal veilig om daarboven te vliegen hoor...
Die raketten horen ook helemaal niet zo hoog te komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:41 schreef Loekie1 het volgende:
Gevechtshandelingen met raketten, helemaal veilig om daarboven te vliegen hoor...
quote:14:41: Chinese state news agency Xinhua has published a commentary warning against "hasty conclusions" on who is to blame for the crash. It criticises Western countries for making a "one-sided accusation" against east Ukrainian rebels and Russia.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
Nou, maar niet meer naar de VS vliegen dan. Allemaal actieve luchtverdediging daar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het punt. Hoger gaan vliegen is helemaal niet veiliger. Eromheen vliegen, zoals Qantas doet, wel.
Mag Malaysia Airlines niet bekritiseerd worden? Verdomme 537 doden in 4,5 maand.
Jij snapt er echt helemaal niks van of bent aan het trollen. Ik gok het laatste. Welke reden was er om aan te nemen dat ze verkeersvliegtuigen op FL320 neer gingen halen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het punt. Hoger gaan vliegen is helemaal niet veiliger. Eromheen vliegen, zoals Qantas doet, wel.
Mag Malaysia Airlines niet bekritiseerd worden? Verdomme 537 doden in 4,5 maand.
quote:
Ontwikkelingen.quote:15u41 OVSE-waarnemers vanavond op rampplek
Waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa verwachten vanavond de plaats in Oost-Oekrane te bereiken waar lijnvlucht MH17 is neergestort. Dat zegt de OVSE.
De pro-Russische separatisten die op en rond het rampgebied de lakens uitdelen, hebben aangekondigd de OVSE-waarnemers niets in de weg te leggen. Wie de brokstukken van de Boeing 777 van Malaysia Airlines wil bereiken moet een vijftal controleposten van de opstandelingen passeren en voor hen aanvaardbare documenten overleggen.
De Oekraense rampenbestrijdingsdienst klaagde vandaag dat de rebellen het bergingswerk en het onderzoek hinderen.
Volgens separatistenleider Aleksandr Borodaj zijn zeventien OVSE-waarnemers en vier Oekraense deskundigen inmiddels op door de opstandelingen beheerst grondgebied. Zij zouden al een begin maken met het onderzoek.
volkskrant.nl
Dus zodra ik met een vuurpijltje in de rond loop moet het luchtruim gesloten worden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:41 schreef Loekie1 het volgende:
Gevechtshandelingen met raketten, helemaal veilig om daarboven te vliegen hoor... Afdwalende raket? Ach, kleine kans, niet moeilijk over doen.
want rommel?quote:
Wat jij vindt mag je houden in deze. MH heeft niets verkeerd gedaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet, aangezien andere maatschappijen, onder andere Qantas, het zekere voor het onzekere namen en dat gebied expres helemaal mijdden.
En dat zou niet mogen want?quote:
Omdat dit een SC aan het worden is.quote:
Zullen wel kutposts zijn.quote:
Qantas en de Koreaanse airlines waren de enige die het deden, niemand anders deed het.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het punt. Hoger gaan vliegen is helemaal niet veiliger. Eromheen vliegen, zoals Qantas doet, wel.
Mag Malaysia Airlines niet bekritiseerd worden? Verdomme 537 doden in 4,5 maand.
Wel als de rebellen alleen maar simpel anti-vliegtuig-geschut hebben dat helemaal niet tot 10km hoogte kan komen. Zoals men blijkbaar dacht en zoals nu ook nog steeds beweerd wordt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het punt. Hoger gaan vliegen is helemaal niet veiliger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |