abonnement Unibet Coolblue
pi_141964388
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door BrandX op 25-07-2014 18:02:01 ]
pi_142083292
Voor mij als developer bekend, maar voor heel veel anderen niet:



"Radiobuttons" heten zo, omdat je bij oude auto-radio's ook maar 1 knop kon indrukken en de rest dan weer "uit" ging :-)
pi_142128425
Newfoundland. Dat is natuurlijk gewoon new found land.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 09:52:49 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142129864
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:32 schreef M.rak het volgende:
Newfoundland. Dat is natuurlijk gewoon new found land.
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_142190084
dat een kiss-and-ride geen seksparkeerplaats is.
pi_142190417
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o
OH, ook nooit aan gedacht!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:34:38 #7
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_142190506
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:32 schreef M.rak het volgende:
Newfoundland. Dat is natuurlijk gewoon new found land.
...

Damn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_142199834
Dat server's server's heten om dat ze iets serveren.
Nooit bij stilgestaan...voel me echt dom.
pi_142200014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:26 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
dat een kiss-and-ride geen seksparkeerplaats is.
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_142200672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:26 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
dat een kiss-and-ride geen seksparkeerplaats is.
Wat is het dan wel? :@

ow... dankzij Google al gevonden :D http://nl.wikipedia.org/wiki/Kiss_%26_Ride

Nooit geweten inderdaad...
pi_142200702
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:18 schreef FANN het volgende:
Wat is het dan wel? :@
"een kusje en rijden"? Dat staat voor gedag zeggen. Dus iemand naar het station brengen, even een kus geven en dan weg rijden :P Niet om langer te parkeren dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142200714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"een kusje en rijden"? Dat staat voor gedag zeggen. Dus iemand naar het station brengen, even een kus geven en dan weg rijden :P Niet om langer te parkeren dus.
Ik zat al te Googelen :D
pi_142201257
Frankenstein is een professor.
  Moderator zaterdag 12 juli 2014 @ 11:56:21 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142201296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:54 schreef Longcat. het volgende:
Frankenstein is een professor.
en het monster heeft "het monster van frankenstein" en niet frankenstein idd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_142201330
Thomas Edison heeft het licht uitgevonden , omdat hij bang was in het donker :P
pi_142213205
Dat een Piscine wat anders is dan een visrestaurant. En ik maar denken dat al die campings in Zuid Frankrijk allemaal een visrestaurant op de camping hadden.
.
pi_142213409
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:58 schreef FANN het volgende:
Thomas Edison heeft het licht uitgevonden , omdat hij bang was in het donker :P
Edison heeft het licht niet uitgevonden; dat was er al. En als je de gloeilamp bedoelt: ook die heeft hij niet uitgevonden. Hij heeft de bestaande lampen verbeterd en commercieel aantrekkelijk gemaakt. :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142213665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Edison heeft het licht niet uitgevonden; dat was er al. En als je de gloeilamp bedoelt: ook die heeft hij niet uitgevonden. Hij heeft de bestaande lampen verbeterd en commercieel aantrekkelijk gemaakt. :)
Joah... hij heeft iets gejat ofzo, maar wel de langdurig brandende gloeidraad uitgevonden toch?

Ofzoiets... Leg jij het maar uit :')
pi_142228718
Dat het boek "Hoe ik nimmer de Ronde van Frankrijk voor min-twaalfjarigen won en dat het mij spijt" niet over een vader gaat die niet de Ronde van Frankrijk voor zijn zoon heeft gereden. (min-twaalfjarigen is niet hetzelfde als mijn twaalfjarige :') )
pi_142231753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:26 schreef Dylstew het volgende:
Dat server's server's heten om dat ze iets serveren.
Nooit bij stilgestaan...voel me echt dom.
servers, meervoud van server.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142231783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:22 schreef Wijnbo het volgende:
Voor mij als developer bekend, maar voor heel veel anderen niet:

[ afbeelding ]

"Radiobuttons" heten zo, omdat je bij oude auto-radio's ook maar 1 knop kon indrukken en de rest dan weer "uit" ging :-)
Nog niet duidelijk. Zoals je het zegt, betekent "radio" de enige. Maar ik heb geleerd om radio aan straling te koppelen.
pi_142231840
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"een kusje en rijden"? Dat staat voor gedag zeggen. Dus iemand naar het station brengen, even een kus geven en dan weg rijden :P Niet om langer te parkeren dus.
Is uitgevonden door de scholen waar het onveilig werd door de vele per auto gebrachte kinderen. Dus kinderen eruit schuiven en vertrekken, niet lang blijven hangen.
Van auto-perikelen weet ik weinig. Maar ik ken het, doordat ik het als nieuwtje zag verschijnen in de krant.
pi_142234635
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

servers, meervoud van server.
Oeps, geen idee hoe ik zo'n stomme fout heb gemaakt.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:10:43 #24
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_142234900
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:35 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nog niet duidelijk. Zoals je het zegt, betekent "radio" de enige. Maar ik heb geleerd om radio aan straling te koppelen.
Dat betekenen dat soort buttons ook. Het zijn de soort aanvinkvakjes waarvan je er maar 1 kan kiezen. Als je een andere kiest, gaat de eerder gekozen ook uit.
Hier vind je bijna onderaan de pagina een groep met opties. Je kan daar alleen maar kiezen tussen 'milk', 'butter' en 'cheese'. Niet meerdere tegelijk.
Ditzelfde systeem hadden oude autoradio's dus ook. Je kan er maar 1 tegelijk kiezen, daarom dat de knoppen op een website dus zo heten.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:33:19 #25
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_142235961
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:32 schreef M.rak het volgende:
Newfoundland. Dat is natuurlijk gewoon new found land.
En wordt uitgesproken als new-fun-land.
Lesbosapiens
pi_142263482
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:33 schreef LizzyAdam het volgende:

[..]

En wordt uitgesproken als new-fun-land.
Dus niet van gevonden maar van gegrond (zoals the founding fathers)?
pi_142263660
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:10 schreef Maringo het volgende:

[..]

Dat betekenen dat soort buttons ook. Het zijn de soort aanvinkvakjes waarvan je er maar 1 kan kiezen. Als je een andere kiest, gaat de eerder gekozen ook uit.
Hier vind je bijna onderaan de pagina een groep met opties. Je kan daar alleen maar kiezen tussen 'milk', 'butter' en 'cheese'. Niet meerdere tegelijk.
Ditzelfde systeem hadden oude autoradio's dus ook. Je kan er maar 1 tegelijk kiezen, daarom dat de knoppen op een website dus zo heten.
  zondag 13 juli 2014 @ 22:58:20 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142263789
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus niet van gevonden maar van gegrond (zoals the founding fathers)?
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142267955
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus niet van gevonden maar van gegrond (zoals the founding fathers)?
Vanwaar dat "dus"? Wordt het voltooid deelwoord van find niet hetzelfde uitgesproken als de tegenwoordige tijd van found?
De genoemde uitspraak lijkt me eerder dialect of slordig.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142268440
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vanwaar dat "dus"? Wordt het voltooid deelwoord van find niet hetzelfde uitgesproken als de tegenwoordige tijd van found?
De genoemde uitspraak lijkt me eerder dialect of slordig.
Omdat ik aan woorden als fundatie denkt.
pi_142268610
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:09 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Omdat ik aan woorden als fundatie denkt.
Jawel, ik snap wel waarom je aan to found denkt, maar je lijkt te reageren op een opmerking dat de uitspraak "New-fun-land" is. En dat snap ik niet. Want het deelwoord found van to find klinkt toch hetzelfde als de tt van to found?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142269390
Het lijkt inderdaad niet afkomstig van 'gesticht' maar van 'gevonden'; de Franse benaming is kennelijk Terre-Neuve, zonder explicite melding van 'stichten'. Dat 'nieuwe aarde' gevonden is, is imho redelijk impliciet. Bovendien sticht je doorgaans geen aarde of landmassa :+

De afwijkende uitspraak zal vooral met het dialect te maken hebben, men heeft daar nogal veel Franse en Ierse taalinvloeden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Dingest op 14-07-2014 00:54:58 ]
pi_142269618
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, ik snap wel waarom je aan to found denkt, maar je lijkt te reageren op een opmerking dat de uitspraak "New-fun-land" is. En dat snap ik niet. Want het deelwoord found van to find klinkt toch hetzelfde als de tt van to found?
Als je dialecten of andere talen of vreemde namen probeert te kijken, kijk je meestal niet naar de correcte schrijfwijzes en verbuigingen.
pi_142269885
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:43 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Als je dialecten of andere talen of vreemde namen probeert te kijken, kijk je meestal niet naar de correcte schrijfwijzes en verbuigingen.
Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Maar die is misschien ook wel te lastig.
Newfoundland is een verkorting van New found land ofwel terre neuve: een nieuw ontdekt land.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 14 juli 2014 @ 01:16:21 #35
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_142270529
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_142270986
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Maar die is misschien ook wel te lastig.
Newfoundland is een verkorting van New found land ofwel terre neuve: een nieuw ontdekt land.
Het is exact het antwoord op je vraag.
pi_142271269
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 01:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is exact het antwoord op je vraag.
Nee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142272262
quote:
Dat is puur toeval, het is niet de oorspronkelijke betekenis/bedoeling van het logo - op de T na :P

"The Toyota Motor Corporation (originally Toyoda) began life in 1937, but the Toyota logo we know today didn’t come around until 1989, when it debuted alongside the Lexus brand logo. The interesting shape is very intentional and clearly forms the letter “T”. There’s more to it than that though. According to Toyota, the “T” is formed from three distinct ovals, each with its own meaning. The two overlapping ovals in the center represent the relationship and trust between the company and its customers and the encircling oval represents the global expansion of Toyota and endless opportunities ahead. The logo also forms a steering wheel, representing the car itself. Even the negative space in the logo is meant to represent the “infinite values” of the company."

In dezelfde categorie: in het logo van BMW is het dus ook niet de bedoeling dat je een vliegtuigpropeller ziet ;) Dat logo is deels afkomstig van RAPP (vliegtuigmotorfabrikant dat met andere bedrijven fuseerde en later BMW werd) met daarin de Beierse vlag. Dit logo bestond al in 1917. Het idee dat het een propeller voor moet stellen komt voort uit een advertentieposter uit 1929 waarin het logo wel als propeller werd gebruikt.

Mettertijd is iedereen de oorsprong van het logo vergeten tot op het punt dat BMW zelf dacht dat het propeller-verhaal waar was :D Totdat ze een eigen researcher het nog eens lieten uitzoeken.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:15:27 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_142273888
Dat het Hotel American is en niet Americain. De meeste mensen spreken het uit als Americain, vandaar.
pi_142274015
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:33 schreef LizzyAdam het volgende:
En wordt uitgesproken als new-fun-land.
Voor zover ik weet, wordt het uitgesproken als "new-fund-lund", met de nadruk op 'new'.

En verder:
quote:
Although Newfoundland is one of the oldest place names on the eastern seaboard, its evolution may be easily followed. It was the "new founde isle" of John Cabot who sailed westward from Bristol in 1497; although Norsemen, Basques, and Bretons (among others) had undoubtedly preceded him. By 1502 "New found launde" was being used in official English documents with the French version "Terre Neuve" appearing as early as 1510 - a clear indication of the acceptance of the designation. Giovanni da Verrazano used the term "Terra Nova" on his map of 1529.
"New founde isle" - Nieuw gevonden eiland dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:48:13 #41
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_142295145
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 03:11 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is puur toeval, het is niet de oorspronkelijke betekenis/bedoeling van het logo - op de T na :P

"The Toyota Motor Corporation (originally Toyoda) began life in 1937, but the Toyota logo we know today didn’t come around until 1989, when it debuted alongside the Lexus brand logo. The interesting shape is very intentional and clearly forms the letter “T”. There’s more to it than that though. According to Toyota, the “T” is formed from three distinct ovals, each with its own meaning. The two overlapping ovals in the center represent the relationship and trust between the company and its customers and the encircling oval represents the global expansion of Toyota and endless opportunities ahead. The logo also forms a steering wheel, representing the car itself. Even the negative space in the logo is meant to represent the “infinite values” of the company."

In dezelfde categorie: in het logo van BMW is het dus ook niet de bedoeling dat je een vliegtuigpropeller ziet ;) Dat logo is deels afkomstig van RAPP (vliegtuigmotorfabrikant dat met andere bedrijven fuseerde en later BMW werd) met daarin de Beierse vlag. Dit logo bestond al in 1917. Het idee dat het een propeller voor moet stellen komt voort uit een advertentieposter uit 1929 waarin het logo wel als propeller werd gebruikt.

Mettertijd is iedereen de oorsprong van het logo vergeten tot op het punt dat BMW zelf dacht dat het propeller-verhaal waar was :D Totdat ze een eigen researcher het nog eens lieten uitzoeken.
de vlag van beieren is toch een ruitenvlag?
dat van toyota wist ik wel, maar ik vond dat toeval wel leuk om te zien. :)
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_142295295
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:48 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

de vlag van beieren is toch een ruitenvlag?
dat van toyota wist ik wel, maar ik vond dat toeval wel leuk om te zien. :)
Ja, maar wel blauw-witte ruiten :P Dat zit al eeuwen in hun wapenschild ook. Maar volgens mij was er iets omtrent het gebruik van exacte vlaggen in een logo dat niet is toegestaan, dus daarom hebben ze er een vrije variant op gemaakt.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:52:45 #43
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_142295323
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ja, maar wel blauw-witte ruiten :P Dat zit al eeuwen in hun wapenschild ook. Maar volgens mij was er iets omtrent het gebruik van exacte vlaggen in een logo dat niet is toegestaan, dus daarom hebben ze er een vrije variant op gemaakt.
interesting
Ik drink geen kraantjeswater.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juli 2014 @ 00:06:16 #44
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_142308384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:15 schreef Fer het volgende:
Dat een Piscine wat anders is dan een visrestaurant. En ik maar denken dat al die campings in Zuid Frankrijk allemaal een visrestaurant op de camping hadden.
Je weet wel het verschil tussen poisson en poison? ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_142331248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 00:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je weet wel het verschil tussen poisson en poison? ;)
Is hetzelfde toch?

.
pi_142348654
Dat het plaatje van kankerkachel niet een slecht vertaalde ondertitel is uit een film
pi_142350097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Is hetzelfde toch?

[ afbeelding ]
1 betekent een vis,de ander betekent giftig. :+
pi_142351712
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

1 betekent een vis,de ander betekent giftig. :+
psssst...de vis op het plaatje is bevat gif, is behoorlijk dodelijk èn een delicatesse
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142352099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Is hetzelfde toch?

[ afbeelding ]
In het getoonde geval wel ja. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_142354332
Toen ik op de radio hoorde dat Boom de Kasseienrit gewinnen had, dacht ik dat de Kasseien de naam van een gebergte was :')_
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 10:36:38 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142354349
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:35 schreef So_Surreal het volgende:
Toen ik op de radio hoorde dat Boom de Kasseienrit gewinnen had, dacht ik dat de Kasseien de naam van een gebergte was :')_
gewinnen? dat klinkt duits :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_142354364
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

gewinnen? dat klinkt duits :D
Dat scheelt, ik ben deels Duits :) haha
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:48:37 #53
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_142378073
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 21:54:19 #54
18653 crew  D.
pi_142378332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:26 schreef Dylstew het volgende:
Dat server's server's heten om dat ze iets serveren.
Nooit bij stilgestaan...voel me echt dom.
Nee, ze 'dienen' (serve)
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 21:59:21 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142378540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:48 schreef zeefje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is weer zo'n ding dat iemand verzonnen heeft maar tic tac zelf niet...

in hun reclames doen ze het zelfs niet zo:


Dat opstaande randje zit er gewoon om het dekseltje stevig genoeg te maken.

:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:48:42 #56
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_142381044
Dat de titel "Smells Like Teen Spirit" van Nirvana een verwijzing is naar een deodorant.



quote:
Nirvana's "Smells Like Teen Spirit," a song that was inspired by a friend of lead singer Kurt Cobain, Kathleen Hanna, spray painting "Kurt Smells Like Teen Spirit" on his wall (because Tobi Vail, Hanna's band mate and Kurt's then-girlfriend, wore Teen Spirit).

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_142387147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:26 schreef Dylstew het volgende:
Dat server's server's heten om dat ze iets serveren.
Nooit bij stilgestaan...voel me echt dom.
En het meervoud van server (dienstverlener) is gewoon servers. Niet server's.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142388644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:48 schreef BrainOverfloW het volgende:
Dat de titel "Smells Like Teen Spirit" van Nirvana een verwijzing is naar een deodorant.

[ afbeelding ]

[..]

:o
Professioneel gifmenger.
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:10:49 #59
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_142388717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:48 schreef BrainOverfloW het volgende:
Dat de titel "Smells Like Teen Spirit" van Nirvana een verwijzing is naar een deodorant.

[ afbeelding ]

[..]

Hmm nooit geweten !

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o
Zo zag ik dr ook uit toen ik t las :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_142389070
Onlangs las ik ergens dat 'video' een samenvoeging van 'visual' en 'audio' is... :o
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:44:14 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142389086
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:42 schreef mighty_myte het volgende:
Onlangs las ik ergens dat 'video' een samenvoeging van 'visual' en 'audio' is... :o
Wat een klets, dat komt gewoon uit het Latijn. Video is letterlijk 'ik zie', van het werkwoord videre. Net als dat audio in het Latijn letterlijk 'ik hoor' betekent, van het werkwoord audire.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142389100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:44 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat een klets, dat komt gewoon uit het Latijn. Video is letterlijk 'ik zie', van het werkwoord videre. Net als dat audio in het Latijn letterlijk 'ik hoor' betekent, van het werkwoord audire.
Oh. :{
Ik vond het wel aannemelijk. :P
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:49:53 #63
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142389166
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:45 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Oh. :{
Ik vond het wel aannemelijk. :P
Ik weet niet waar je het las, maar ik zou er niets meer lezen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:54:37 #64
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142389222
Iets waar ik me best voor schaam, ik heb jarenlang gedacht dat:

AM voor At Morning stond

en

PM voor Past Midday :') :'( :'( :'(

Totdat ik tijdens een examen werd gevraagd waar het voor stond 8)7 8)7 8)7

Wat dus ante meridiem (before midday) en post meridiem (after midday) moet zijn.
pi_142389419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:54 schreef JaqenHghar het volgende:
Iets waar ik me best voor schaam, ik heb jarenlang gedacht dat:

AM voor At Morning stond

en

PM voor Past Midday :') :'( :'( :'(

Totdat ik tijdens een examen werd gevraagd waar het voor stond 8)7 8)7 8)7

Wat dus ante meridiem (before midday) en post meridiem (after midday) moet zijn.
Misschien heb je ooit ergens een ezelsbruggetje gelezen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142391423
Die kerel in de afleveringen van Bassie & Adriaan en de huilende professor was dus Hans Leendertse en niet Sjuul Paradijs :o

Hans Leendertse:


Sjuul Paradijs:
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_142391496
Die AM-PM-opmerking.. Ik had ook een ezelsbruggetje :')

AM = After Midnight
PM = die andere.

Maar het ging altijd mis. Want het kan ook zo gelezen worden:
AM = After Midnight
PM = Past Midnight

Of, nog erger..

AM = After Midday
PM = Past Midday

En alle tussenvormen hier nog bij.. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:41:37 #68
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_142395639
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:54 schreef JaqenHghar het volgende:
Iets waar ik me best voor schaam, ik heb jarenlang gedacht dat:

AM voor At Morning stond

en

PM voor Past Midday :') :'( :'( :'(

Totdat ik tijdens een examen werd gevraagd waar het voor stond 8)7 8)7 8)7

Wat dus ante meridiem (before midday) en post meridiem (after midday) moet zijn.
Ik heb het bij engels geleerd als AM = After Midnight en PM = Post Midnight
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_142395670
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Skv het volgende:
Die AM-PM-opmerking.. Ik had ook een ezelsbruggetje :')

AM = After Midnight
PM = die andere.

Maar het ging altijd mis. Want het kan ook zo gelezen worden:
AM = After Midnight
PM = Past Midnight

Of, nog erger..

AM = After Midday
PM = Past Midday

En alle tussenvormen hier nog bij.. :'(
Ik had 'gewoon' het ezelsbruggetje dat de A eerder in het alfabet voorkomt dan de P, dus Am komt voor pm :P
Somebody that I used to know
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:51:18 #70
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_142396000
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik heb het bij engels geleerd als AM = After Midnight en PM = Post Midnight
Dat is wel raar want After Midnight en Post Midnight betekenen precies het zelfde. Allebei betekenen "Na middernacht"
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:52:32 #71
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_142396036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dat is wel raar want After Midnight en Post Midnight betekenen precies het zelfde. Allebei betekenen "Na middernacht"
Ja nu ik daar over nadacht had ik dezelfde conclusie. Maarja......ik weet nu wel het onderscheid tussen AM en PM :6
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_142457423
Mijn zoontje kijkt nu veel cars daar zit een auto in die heet:

Mater
Tow Mater.... Tomater... Tomato
pi_142457597
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Skv het volgende:
Die AM-PM-opmerking.. Ik had ook een ezelsbruggetje :')

AM = After Midnight
PM = die andere.

Maar het ging altijd mis. Want het kan ook zo gelezen worden:
AM = After Midnight
PM = Past Midnight

Of, nog erger..

AM = After Midday
PM = Past Midday

En alle tussenvormen hier nog bij.. :'(
Pre midi
Apres midi

Kom je ook niet goed uit kwam ik ooit achter :|W
pi_142458980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:08 schreef magikmichael het volgende:
Mijn zoontje kijkt nu veel cars daar zit een auto in die heet:

Mater
Tow Mater.... Tomater... Tomato
Al een tijdje geleden dat ik de Cars triviapagina gelezen heb... Het komt volgens mij wel van hillbilly tomato/'tuh-mater', maar Tow Mater is vooral vernoemd naar (de bijnaam van) één of andere NASCAR-enthousiast/icoon. Die kreeg wel de bijnaam omdat die als kind altijd met 'tuh-maters' zat te gooien :P
pi_142463677
Moksie Metie gewoon een verbastering is van Mix Meats
.
pi_142468961
En Fajah de letterlijke beschrijving is van fire.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 20 juli 2014 @ 01:47:55 #77
214255 Convergence
Procrastinator
pi_142501829
Dat het van Hong Kong naar Nieuw Zeeland net zo lang vliegen is als van hier naar Hong Kong.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  zondag 20 juli 2014 @ 10:44:02 #78
403253 Meke
after all this time? always.
pi_142506612
Ik zat gisteren het Spaanse Schaap te kijken, en daar was een liedje over 'Er is toe', en ineens had ik een openbaring waar het woord toe vandaan komt :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:07:11 #79
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_142506953
Gisteren in de avondetappe erachter gekomen dat Denim (van de spijkerbroeken) komt van des Nîmes
  zondag 20 juli 2014 @ 11:21:16 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142507233
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef hhh38 het volgende:
Gisteren in de avondetappe erachter gekomen dat Denim (van de spijkerbroeken) komt van des Nîmes
En jeans is een verbastering van Genua.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142525950
ik bedenk me zojuist dat de naam van de kapitein koek koeken natuurlijk is afgeleid van captain cook
pi_142539774
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik bedenk me zojuist dat de naam van de kapitein koek koeken natuurlijk is afgeleid van captain cook
Was kapitein koek koeken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 21 juli 2014 @ 01:20:45 #83
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_142540076
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was kapitein koek koeken?

Koekrepen van Peijnenburg
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_142540831
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:20 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]


Koekrepen van Peijnenburg
Kan ik me niet herinneren. Maar verder wel aardige woordspeling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142725154
Sommige bikini's die zitten vast met gestrikte knoopjes.
Bovenstukje en onderstukje.
Nu dacht ik zelf altijd dat dat een soort nepknoopje was, maar dat is dus wrs niet zo, het zijn echte touwtjes die de betreffende dame aan elkaar moet strikken.
Ik heb nl. gisteravond buiten in ons bad aan één van die touwtjes getrokken van het onderstukje van mijn vrouw haar bikini en toen ging het knoopje los.
Dit wist ik niet.
I´m back.
pi_142725494
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Sommige bikini's die zitten vast met gestrikte knoopjes.
Bovenstukje en onderstukje.
Nu dacht ik zelf altijd dat dat een soort nepknoopje was, maar dat is dus wrs niet zo, het zijn echte touwtjes die de betreffende dame aan elkaar moet strikken.
Ik heb nl. gisteravond buiten in ons bad aan één van die touwtjes getrokken van het onderstukje van mijn vrouw haar bikini en toen ging het knoopje los.
Dit wist ik niet.
~O> ~O>
Ik zwaai naar dieren.
pi_142725741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

~O> ~O>
Yep. :').
I´m back.
pi_142725763
De waarheid vinden kost nu eenmaal pijn, maar ben wel blij dat ik dit probleem gewoon empirisch heb kunnen oplossen, dus zonder gebruik te maken van paragnosten zeg maar.
I´m back.
pi_142725887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
De waarheid vinden kost nu eenmaal pijn, maar ben wel blij dat ik dit probleem gewoon empirisch heb kunnen oplossen, dus zonder gebruik te maken van paragnosten zeg maar.
Is je vrouw zo lelijk dan??
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:34:12 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142725891
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Sommige bikini's die zitten vast met gestrikte knoopjes.
Bovenstukje en onderstukje.
Nu dacht ik zelf altijd dat dat een soort nepknoopje was, maar dat is dus wrs niet zo, het zijn echte touwtjes die de betreffende dame aan elkaar moet strikken.
Ik heb nl. gisteravond buiten in ons bad aan één van die touwtjes getrokken van het onderstukje van mijn vrouw haar bikini en toen ging het knoopje los.
Dit wist ik niet.
Dus je bent nu gescheiden? :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_142725897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:08 schreef magikmichael het volgende:
Mijn zoontje kijkt nu veel cars daar zit een auto in die heet:

Mater
Tow Mater.... Tomater... Tomato
Wat is daarmee dan? Ik weet niet beter dan dat die Mater heet, en in het NL takel.
Ik snap die tomaat van jou niet :D
pi_142725925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is je vrouw zo lelijk dan??
In tegendeel.
I´m back.
pi_142725932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dus je bent nu gescheiden? :+
Nee.
I´m back.
pi_142726013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In tegendeel.
ALs je zo begint pics natuurllijk!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_142726030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

ALs je zo begint pics natuurllijk!!!
Nee, die mag ik hier niet posten vanwege copyright.
I´m back.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:42:42 #96
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142726056
Ik zat even in het verkeerde topic. :@

Dat Griekse yoghurt gewoon hangop is.
pi_142726165
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die mag ik hier niet posten vanwege copyright.
:{w
Ik zwaai naar dieren.
pi_142727559
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:42 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik zat even in het verkeerde topic. :@

Dat Griekse yoghurt gewoon hangop is.
Is dat zo? :o
Professioneel gifmenger.
pi_142728292
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Is dat zo? :o
Dat vroeg ik mij ook af, dus even uitgezocht. Helemaal helder krijg ik het ook niet, maar van wat ik begrijp is dat in principe Griekse yoghurt een bepaalde soort hangop is. Griekse yoghurt en hangop worden op dezelfde wijze gemaakt (plaatsen in een doek om het via uitlekken dikker te maken), en de termen zijn vooral in het Engels daardoor uitwisselbaar. Een beetje op dezelfde manier dat wij Maggi ook gebruiken om een productsoort aan te duiden.

Maar Griekse yoghurt kan ook slaan op hangop-yoghurt die volgens een specifieke Griekse manier (extra room werd ergens genoemd) of met Griekse (schapen)melk/ingrediënten is gemaakt, en volgens sommige bronnen is hangop nog iets dikker en/of minder romig dan Griekse yoghurt.
Het zal dan denk ik van de fabrikant afhangen of er echt een merkbaar verschil is :P
pi_142728774
dat ajax en feyenoord voetbalclubs waren.

op de lagere (tegenwoordig basis) school, kreeg ik weleens de vraag of ik voor ajax of feyenoord was.
aangezien ik geen idee had waar het over ging, zei ik de ene keer maar ajax, en de volgende keer feyenoord.
dat heeft nog tot het tweede jaar van de lts geduurd, totdat ik het eens aan mijn vader vroeg; 'pap, wat is dat ajax en feyenoordgedoe nou eigenlijk?'.
'oh, dat zijn voetbalclubs.'
nou, dan wist ik dat.
en wist ik eigenlijk nog niks.

het heeft zelfs nog langer geduurd, voordat ik de levendige ruilhandel in plaatjes begreep.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:29:11 #101
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142731319
Dat de kruidvatreclamestem van Hadewych Minis is... :{
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:02:27 #102
419176 fastbazz
Niet helemaal 100%
pi_142737229
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
pi_142737473
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:59 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook af, dus even uitgezocht. Helemaal helder krijg ik het ook niet, maar van wat ik begrijp is dat in principe Griekse yoghurt een bepaalde soort hangop is. Griekse yoghurt en hangop worden op dezelfde wijze gemaakt (plaatsen in een doek om het via uitlekken dikker te maken), en de termen zijn vooral in het Engels daardoor uitwisselbaar. Een beetje op dezelfde manier dat wij Maggi ook gebruiken om een productsoort aan te duiden.

Maar Griekse yoghurt kan ook slaan op hangop-yoghurt die volgens een specifieke Griekse manier (extra room werd ergens genoemd) of met Griekse (schapen)melk/ingrediënten is gemaakt, en volgens sommige bronnen is hangop nog iets dikker en/of minder romig dan Griekse yoghurt.
Het zal dan denk ik van de fabrikant afhangen of er echt een merkbaar verschil is :P
En dan heb je ook nog iets als kwark.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 00:13:02 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142737589
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
freaking hell ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_142738328
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan heb je ook nog iets als kwark.
Kwark is een heel jonge soort kaas, dat gebruikt een ander bereidingsproces o.a. met de toevoeging van stremsel en een door melkzuurbacteriën gevoed verzuringsproces. Yoghurt gebruikt 'eigen' melkzuurbacteriën (yoghurtcultuur) voor fermentatie en verzuring, en bevat minder vet en eiwit dan kwark maar is dan wel weer geschikt voor vegetariërs en moslims (ivm geen stremsel). Als het goed is zou kwark dus iets droger/brokkeliger moeten zijn dan hangop :Y
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:49:35 #106
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_142740004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
Aan de schrijfstijl te zien, is dat maar 1 iemand die elke keer een andere naam gebruikt. Maar hell, wat een gejank :') Hoe druk kun je je maken :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_142743560
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
welke kruidvat reclame?
Liefde en infectie
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 10:36:58 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142743612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
Lijkt me naar aanleiding van dat topic in klb :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_142743690
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:59 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook af, dus even uitgezocht. Helemaal helder krijg ik het ook niet, maar van wat ik begrijp is dat in principe Griekse yoghurt een bepaalde soort hangop is. Griekse yoghurt en hangop worden op dezelfde wijze gemaakt (plaatsen in een doek om het via uitlekken dikker te maken), en de termen zijn vooral in het Engels daardoor uitwisselbaar. Een beetje op dezelfde manier dat wij Maggi ook gebruiken om een productsoort aan te duiden.

Maar Griekse yoghurt kan ook slaan op hangop-yoghurt die volgens een specifieke Griekse manier (extra room werd ergens genoemd) of met Griekse (schapen)melk/ingrediënten is gemaakt, en volgens sommige bronnen is hangop nog iets dikker en/of minder romig dan Griekse yoghurt.
Het zal dan denk ik van de fabrikant afhangen of er echt een merkbaar verschil is :P
Hangop en turkse/griekse/bulgaarse yoghurt zijn 2 verschillende dingen.
Hangop is yoghurt wat je op een kaasdoek giet. Het overtollige vocht uit de yoghurt lekt door de doek heen. Het overgebleven spul in de doek eet je op en heet hangop. De basis is daarvoor al yoghurt. Hangop komt van het ophangen van de kaasdoek.

Turkse/ griekse/ bulgaarse yoghurt wordt gemaakt door nadat melk verwarmd is en deels afgekoeld, yoghurtcultuur toe te voegen aan de melk. Dit laat je een paar uur staan bij constante temperatuur en dan heb je yoghurt. De dikte van deze yoghurt wordt bepaald door de yoghurtcultuur of te wel de yoghurtbacterien.
pi_142743966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
wtf :D :')
Mensen doe toch normaal ;(
Mokkel met stuntstok
pi_142744236
dat je iDeal uitspreekt als i Deal en niet als een soort ideaal.

:'(.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:22:58 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142744255
Kan nu in ieder geval niet meer normaal naar die reclame luisteren :+
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:42:22 #113
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_142744661
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
En terecht. Wat een irritante kutstem :r
Ok stelletje hokboeren
pi_142749578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:42 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Hangop en turkse/griekse/bulgaarse yoghurt zijn 2 verschillende dingen.
Hangop is yoghurt wat je op een kaasdoek giet. Het overtollige vocht uit de yoghurt lekt door de doek heen. Het overgebleven spul in de doek eet je op en heet hangop. De basis is daarvoor al yoghurt. Hangop komt van het ophangen van de kaasdoek.

Turkse/ griekse/ bulgaarse yoghurt wordt gemaakt door nadat melk verwarmd is en deels afgekoeld, yoghurtcultuur toe te voegen aan de melk. Dit laat je een paar uur staan bij constante temperatuur en dan heb je yoghurt. De dikte van deze yoghurt wordt bepaald door de yoghurtcultuur of te wel de yoghurtbacterien.
Die uitleg ben ik gisteren nergens tegengekomen, waar haal je dat vandaan? :P
Want voor zover ik weet is dat onderste al sowieso het bereidingsproces van yoghurt en de dikte ervan wordt juist bepaald door het uitlekken; je hebt per definitie yoghurtcultuur en de juiste temperatuur nodig om het fermenteren plaats te kunnen laten vinden. Anders heb je geen yoghurt en mag het ook geen yoghurt heten. Wel heb je bij het fermentatieproces nog verschil tussen roeryoghurt en standyoghurt, maar dat bepaald of je vloeibare of broze, klonterige yoghurt hebt.

Hangop is de dikste yoghurt-soort en vrij typisch Nederlands, en kan ook van karnemelk gemaakt worden; Griekse yoghurt wordt ook uitgelekt, maar minder lang waardoor hij romiger (soms door toevoeging van room) en milder zou zijn en komt traditioneel van schapenmelk; Turkse yoghurt is vaak vrij vergelijkbaar, en bij Bulgaarse yoghurt wordt de melk eerst ingedikt en is nog romiger. Onderling kunnen de exacte ingrediënten al dan niet per land ook nog verschillen.
In het Engels valt dit alles onder de categorie 'strained yoghurt' (letterlijk 'gewrongen yoghurt') en noemt men het officieel 'Greek yoghurt' als het daadwerkelijk uit Griekenland komt of 'Greek like/style yoghurt' als die niet uit Griekenland komt en ze ingedikte yoghurt in het algemeen bedoelen. In de volksmond is Greek yoghurt dus al snel elke dikkere yoghurtsoort.
pi_142751980
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Die uitleg ben ik gisteren nergens tegengekomen, waar haal je dat vandaan? :P
Want voor zover ik weet is dat onderste al sowieso het bereidingsproces van yoghurt en de dikte ervan wordt juist bepaald door het uitlekken; je hebt per definitie yoghurtcultuur en de juiste temperatuur nodig om het fermenteren plaats te kunnen laten vinden. Anders heb je geen yoghurt en mag het ook geen yoghurt heten. Wel heb je bij het fermentatieproces nog verschil tussen roeryoghurt en standyoghurt, maar dat bepaald of je vloeibare of broze, klonterige yoghurt hebt.

Hangop is de dikste yoghurt-soort en vrij typisch Nederlands, en kan ook van karnemelk gemaakt worden; Griekse yoghurt wordt ook uitgelekt, maar minder lang waardoor hij romiger (soms door toevoeging van room) en milder zou zijn en komt traditioneel van schapenmelk; Turkse yoghurt is vaak vrij vergelijkbaar, en bij Bulgaarse yoghurt wordt de melk eerst ingedikt en is nog romiger. Onderling kunnen de exacte ingrediënten al dan niet per land ook nog verschillen.
In het Engels valt dit alles onder de categorie 'strained yoghurt' (letterlijk 'gewrongen yoghurt') en noemt men het officieel 'Greek yoghurt' als het daadwerkelijk uit Griekenland komt of 'Greek like/style yoghurt' als die niet uit Griekenland komt en ze ingedikte yoghurt in het algemeen bedoelen. In de volksmond is Greek yoghurt dus al snel elke dikkere yoghurtsoort.
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Omdat ik turkse yoghurt wel eens zelf maak.... En hangop vroeger kreeg van mijn ouders en we dat ook zelf maakten.
Hier een filmpje van de keuringsdienst met hoe je yoghurt maakt:
http://keuringsdienstvanw(...)3/zelf_yoghurt_maken
pi_142752756
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar het procedé in dat filmpje is niet exact hetzelfde als volledig verse/nieuwe yoghurt maken ;) IPV 'verse' yoghurtculturen gebruik je de yoghurtculturen uit reeds bestaande yoghurt en dan krijg je jouw eerste uitleg, wat handig is als je het zelf thuis wilt maken omdat je niet even los yoghurtculturen koopt :P Het is een beetje vergelijkbaar met het stekken van een plant, in plaats van het planten van een nieuwe bol.

Als een fabrikant verse/nieuwe hangop of Griekse yoghurt maakt volgt die hetzelfde proces als gewone yoghurt (mijn uitleg, en het begin van jouw tweede uitleg), maar laat het daarna dus langer uitlekken om de dikte te bepalen. De yoghurtculturen worden enkel gebruikt voor de fermentatie: zij zetten melksuiker om in melkzuur.
pi_142753229
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 16:53 schreef Dingest het volgende:
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar het procedé in dat filmpje is niet exact hetzelfde als volledig verse/nieuwe yoghurt maken ;) IPV 'verse' yoghurtculturen gebruik je de yoghurtculturen uit reeds bestaande yoghurt en dan krijg je jouw eerste uitleg, wat handig is als je het zelf thuis wilt maken omdat je niet even los yoghurtculturen koopt :P Het is een beetje vergelijkbaar met het stekken van een plant, in plaats van het planten van een nieuwe bol.

Als een fabrikant verse/nieuwe hangop of Griekse yoghurt maakt volgt die hetzelfde proces als gewone yoghurt (mijn uitleg, en het begin van jouw tweede uitleg), maar laat het daarna dus langer uitlekken om de dikte te bepalen. De yoghurtculturen worden enkel gebruikt voor de fermentatie: zij zetten melksuiker om in melkzuur.
Het procede in het filmpje is van een fabrikant.... En die doen echt niets anders als jij thuis ook kan met je pan.
Je kookt melk, dan laat je het afkoelen tot 35C roert er een lepel yoghurt doorheen of yoghurt cultuur, dit laat je 5 uur staan zonder te roeren. Pak de pan in, in een handdoek om het geheel op temperatuur te houden. Na 5 uur heb je yoghurt. Die is echt hel erg dik, als je turkse yoghurt als basis hebt gebruikt.

En hangop volgens wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hangop
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 17:13:17 #118
18653 crew  D.
pi_142753333
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:29 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Hadewych Minis
Ik moest even Googlen, maar ken haar niet :P
pi_142755075
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:29 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Dat de kruidvatreclamestem van Hadewych Minis is... :{
Ik krijg het koud van die stem. En dat bedoel ik niet positief. Nagels over een schoolbord.
pi_142755265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:09 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Het procede in het filmpje is van een fabrikant.... En die doen echt niets anders als jij thuis ook kan met je pan.
Je kookt melk, dan laat je het afkoelen tot 35C roert er een lepel yoghurt doorheen of yoghurt cultuur, dit laat je 5 uur staan zonder te roeren. Pak de pan in, in een handdoek om het geheel op temperatuur te houden. Na 5 uur heb je yoghurt. Die is echt hel erg dik, als je turkse yoghurt als basis hebt gebruikt.

En hangop volgens wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hangop
Misschien wil je zelf het filmpje nog even terugkijken dan ;)
Yoghurtcultuur kan je niet zomaar los kopen; yoghurtcultuur bestaat uit twee typen melkzuurbacteriën die, onder invloed van temperatuur en tijd, melksuiker omzetten in melkzuur (fermenteren) wat de zuurgraad bepaald . Het dient met minimaal -45 Celsius opgeslagen te worden. Fabrikanten kopen de yoghurtcultuur en voegen dat, samen met andere ingrediënten/toevoegingen, toe aan de melk. Het resultaat in de basis is yoghurt. Dan volgt het uitlekken, en dat bepaald verder de dikte.
Als je het thuis wilt maken is het procedé bijna hetzelfde, maar ipv verse yoghurtculturen die je niet zomaar even kunt halen gebruik je wat yoghurt. Maar die yoghurt is al meer dan alleen melk+yoghurtcultuur, dus dat zal invloed hebben op de rest van het product. Daarom zal een fabrikant het niet op deze manier doen. Een thuisrecept is nooit hetzelfde als dat van de fabrikant: die moet het massaal kunnen fabriceren, zo snel en goedkoop mogelijk, en het moet lang vers blijven.

Zoals ze in het filmpje zeggen: het is de fabrikant die dan bepaald wat welke soort yoghurt is, op basis van hoe wij vinden dat die yoghurt moet zijn. Wij zeggen 'zo hoort Griekse yoghurt te zijn', de fabrikant maakt het zo, wij raken eraan gewend en zoals de fabrikant het maakt is volgens ons dan Griekse yoghurt. Dit zorgt ervoor dat de Griekse yoghurt van de fabrikant niets meer te maken hoeft te hebben met Griekse yoghurt volgens traditioneel recept in Griekenland. Net zoals dat als je hier Chinees haalt bij de Chinees op de hoek, dat heel anders is dan als je Chinees haalt in China. Hetzelfde met de andere soorten yoghurt, en vrijwel elk product in de supermarkt. In het filmpje staat op de verpakkingen ook duidelijk 'Griekse stijl', 'Turkse stijl' of 'Bulgaarse stijl' - zie ook de uitleg over het Engelse gebruik in mijn vorige post. En met elke fabrikant krijg je een eigen recept, waardoor de duidelijke verschillen steeds meer verdwijnen. Staat tegenover dat als je het zelf maakt, het resultaat ook afhangt van de voorkeur van de persoon die het maakt.

Uitgaande van traditionele bereidingswijzen (dus niet per se die van de massa-fabrikant) zijn de voornaamste verschillen:
hangop (Nederland eigen): yoghurt die het langst is uitgelekt (traditioneel de doek, maar machinaal kan het met zeven ook) en heel dik is, soms uit karnemelk ipv melk gemaakt
Griekse yoghurt: gemaakt uit schapenmelk en ook lang uitgelekt, dus dikker en romiger dan gewone yoghurt. Soms wordt ook room toegevoegd om het romiger en vettiger te maken.
Turkse yoghurt: deze is het meest onduidelijk en kent zo te zien niet één specifiek recept, maar hij is ook lang uitgelekt om hem wat dikker te maken. Hoewel er ook dunnere versies zijn. Hij lijkt soms het meest op Griekse yoghurt.
Bulgaarse yoghurt: de melk wordt eerst ingekookt om zo vocht te laten verdampen, waardoor de yoghurt ook wat dikker is en zoeter van smaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 26-07-2014 18:26:15 ]
pi_142755488
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef Dingest het volgende:

[..]

Misschien wil je zelf het filmpje nog even terugkijken dan ;)
Yoghurtcultuur kan je niet zomaar los kopen; yoghurtcultuur bestaat uit twee typen melkzuurbacteriën die, onder invloed van temperatuur en tijd, melksuiker omzetten in melkzuur (fermenteren) wat de zuurgraad bepaald . Het dient met minimaal -45 Celsius opgeslagen te worden. Fabrikanten kopen de yoghurtcultuur en voegen dat, samen met andere ingrediënten/toevoegingen, toe aan de melk. Het resultaat in de basis is yoghurt. Dan volgt het uitlekken, en dat bepaald verder de dikte.
Als je het thuis wilt maken is het procedé bijna hetzelfde, maar ipv verse yoghurtculturen die je niet zomaar even kunt halen gebruik je wat yoghurt. Maar die yoghurt is al meer dan alleen melk+yoghurtcultuur, dus dat zal invloed hebben op de rest van het product. Daarom zal een fabrikant het niet op deze manier doen. Een thuisrecept is nooit hetzelfde als dat van de fabrikant: die moet het massaal kunnen fabriceren, zo snel en goedkoop mogelijk, en het moet lang vers blijven.

Zoals ze in het filmpje zeggen: het is de fabrikant die dan bepaald wat welke soort yoghurt is, op basis van hoe wij vinden dat die yoghurt moet zijn. Wij zeggen 'zo hoort Griekse yoghurt te zijn', de fabrikant maakt het zo, wij raken eraan gewend en zoals de fabrikant het maakt is volgens ons dan Griekse yoghurt. Dit zorgt ervoor dat de Griekse yoghurt van de fabrikant niets meer te maken hoeft te hebben met Griekse yoghurt volgens traditioneel recept in Griekenland. Net zoals dat als je hier Chinees haalt bij de Chinees op de hoek, dat heel anders is dan als je Chinees haalt in China. Hetzelfde met de andere soorten yoghurt, en vrijwel elk product in de supermarkt. In het filmpje staat op de verpakkingen ook duidelijk 'Griekse stijl', 'Turkse stijl' of 'Bulgaarse stijl' - zie ook de uitleg over het Engelse gebruik in mijn vorige post. En met elke fabrikant krijg je een eigen recept, waardoor de duidelijke verschillen steeds meer verdwijnen. Staat tegenover dat als je het zelf maakt, het resultaat ook afhangt van de voorkeur van de persoon die het maakt.

Uitgaande van traditionele bereidingswijzen (dus niet per se die van de massa-fabrikant) zijn de voornaamste verschillen:
hangop (Nederland eigen): yoghurt die het langst is uitgelekt (traditioneel de doek, maar machinaal kan het met zeven ook) en heel dik is, soms uit karnemelk ipv melk gemaakt
Griekse yoghurt: gemaakt uit schapenmelk en ook lang uitgelekt, dus dikker en romiger dan gewone yoghurt. Soms wordt ook room toegevoegd om het romiger en vettiger te maken.
Turkse yoghurt: deze is het meest onduidelijk en kent zo te zien niet één specifiek recept, maar hij is ook lang uitgelekt om hem wat dikker te maken. Hoewel er ook dunnere versies zijn. Hij lijkt soms het meest op Griekse yoghurt.
Bulgaarse yoghurt: de melk wordt eerst ingekookt om zo vocht te laten verdampen, waardoor de yoghurt ook wat dikker is en zoeter van smaak.
http://www.levenvanhetland.nl/yoghurtculturen.htm
pi_142756051
quote:
Tsja, k. Bij dat ene puntje had ik het dan fout :+
Neemt niet weg dat de rest van jouw verklaring niet klopt...
pi_142756486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
Die laatste comment :') van een fokker :D
pi_142944554
Ik heb een paar weken geleden pas ingezien dat onze longen er niet uitzien als doedelzak-zakken, maar meer als een soort spons met een hoop gaatjes en 'tunneltjes'.. |:(
Mon 'en!
pi_142944740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb een paar weken geleden pas ingezien dat onze longen er niet uitzien als doedelzak-zakken, maar meer als een soort spons met een hoop gaatjes en 'tunneltjes'.. |:(
Vanwaar de |:( ? Je leert toch elke dag wat nieuws? Het meeste weet je nog lang niet! :Y)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142956131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vanwaar de |:( ? Je leert toch elke dag wat nieuws? Het meeste weet je nog lang niet! :Y)
Niet weten dat longen geen holle spieren zijn (zoals het hart) vind ik toch best dom :)
Mon 'en!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:54:04 #127
403253 Meke
after all this time? always.
pi_142957441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Niet weten dat longen geen holle spieren zijn (zoals het hart) vind ik toch best dom :)
Als longchirurg wel ja. Als boekhouder? Mwoah :P Bovendien vind ik het nog niet zo heel kwalijk, aangezien longen wel altijd zo afgebeeld worden ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_142957605
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef Meke het volgende:

[..]

Als longchirurg wel ja. Als boekhouder? Mwoah :P Bovendien vind ik het nog niet zo heel kwalijk, aangezien longen wel altijd zo afgebeeld worden ;)
En de longblaasjes dan?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:58:57 #129
403253 Meke
after all this time? always.
pi_142957622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En de longblaasjes dan?
Ik bedoelde in rookreclames etc, daar zijn longen altijd hol ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:59:14 #130
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_142957632
Dat het mais op de velden eigenlijk maar zelden voor consumptie voor mensen is. Maar dat mais eigenlijk vooral wordt geteeld als veevoer :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_142957690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:59 schreef Pandaplint het volgende:
Dat het mais op de velden eigenlijk maar zelfden voor consumptie voor mensen is. Maar dat mais eigenlijk vooral wordt geteeld als veevoer :')
waar komt consumptiemais dan wel vandaan :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_142957704
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:58 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik bedoelde in rookreclames etc, daar zijn longen altijd hol ;)
Eigenlijk meer een dubbele zak en die ga je in gedachte zelf vullen met leegte, waarbij me nu invalt dat veel mensen ook nog denken dacht lucht niets is.
pi_142959472
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

waar komt consumptiemais dan wel vandaan :?
Grotendeeld uit warmere landen.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:22:30 #134
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142960633
48+ kaas is niet van koeien die ouder dan 48 zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_142960782
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:22 schreef Faux. het volgende:
48+ kaas is niet van koeien die ouder dan 48 zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Buurpoes rolt van stoel van het lachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:41:54 #136
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142961205
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

* Buurpoes rolt van stoel van het lachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tis als je er over nadenkt ook echt de meest idiote gedachte waar een mens mee kan komen. maar waarom noemt men het dan in vredesnaam 'oude kaas'?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_142961332
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:22 schreef Faux. het volgende:
48+ kaas is niet van koeien die ouder dan 48 zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gotfer.... Koffie op m'n beeldscherm.
pi_142969311
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:22 schreef Faux. het volgende:
48+ kaas is niet van koeien die ouder dan 48 zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O-

Hoe kwam je er achter? _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:04:39 #139
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142969566
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:41 schreef Faux. het volgende:

[..]

tis als je er over nadenkt ook echt de meest idiote gedachte waar een mens mee kan komen. maar waarom noemt men het dan in vredesnaam 'oude kaas'?
48+ kaas staat compleet los van oude kaas :')
Je hebt 20+ oude kaas en 48+ jonge kaas.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142969915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:15 schreef marc0871 het volgende:
dat ajax en feyenoord voetbalclubs waren.

op de lagere (tegenwoordig basis) school, kreeg ik weleens de vraag of ik voor ajax of feyenoord was.
aangezien ik geen idee had waar het over ging, zei ik de ene keer maar ajax, en de volgende keer feyenoord.
dat heeft nog tot het tweede jaar van de lts geduurd, totdat ik het eens aan mijn vader vroeg; 'pap, wat is dat ajax en feyenoordgedoe nou eigenlijk?'.
'oh, dat zijn voetbalclubs.'
nou, dan wist ik dat.
en wist ik eigenlijk nog niks.

het heeft zelfs nog langer geduurd, voordat ik de levendige ruilhandel in plaatjes begreep.
Onder wat voor steen woon jij dan mag ik vragen?

Of woon je in Zeeland dan kan ik het nog begrijpen
pi_142971180
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Onder wat voor steen woon jij dan mag ik vragen?

Of woon je in Zeeland dan kan ik het nog begrijpen
ik kan rotterdam over de polder zien liggen :) .
ik heb gewoon he-le-maal niks met voetbal.
nooit gehad, en ik verwacht ook niet dat dat ooit verandert.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142972384
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

waar komt consumptiemais dan wel vandaan :?
er staat toch zelden littledumbgirl
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:32:08 #143
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142972604
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:D _O-

Hoe kwam je er achter? _O-
Gesprek aan tafel toen m'n broertje zei dat-ie dacht dat 48+-kaas 48 jaar gerijpt was :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:04 schreef Bart het volgende:

[..]

48+ kaas staat compleet los van oude kaas :')
Je hebt 20+ oude kaas en 48+ jonge kaas.
Ja geen idee, nog nooit kaas gekocht/koud gegeten :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_142972730
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:32 schreef Faux. het volgende:

[..]

Gesprek aan tafel toen m'n broertje zei dat-ie dacht dat 48+-kaas 48 jaar gerijpt was :')

[..]

Ja geen idee, nog nooit kaas gekocht/koud gegeten :')
Jullie ouders hebben ergens toch grote steken laten vallen. :D _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:35:45 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142972755
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:32 schreef Faux. het volgende:
nog nooit kaas gekocht/koud gegeten :')
Waar woon je, Ethiopië of zo :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:44:40 #146
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142973105
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Waar woon je, Ethiopië of zo :').
neun
ouders doen boodschappen :9
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:45:12 #147
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142973126
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:35 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jullie ouders hebben ergens toch grote steken laten vallen. :D _O-
Die hebben het opvoeden al lang geleden opgegeven ja ;(
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:46:19 #148
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142973166
oh ja en ik kwam er achter dat telfort op de radio steeds de stem van een Mol van widm deed. Eerst patrick stoof, toen diegene van dit jaar.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_142974919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:52 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ik kan rotterdam over de polder zien liggen :) .
ik heb gewoon he-le-maal niks met voetbal.
nooit gehad, en ik verwacht ook niet dat dat ooit verandert.
Ik vind het ook wel héél bijzonder dat je dat nooit via agenda's/tijdschriften/Panini plaatjes/tv voorbij hebt zien komen. Apart.
Karma is a fucking bitch.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:34:03 #150
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142975256
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:44 schreef Faux. het volgende:

[..]

neun
ouders doen boodschappen :9
Dus je weet niet eens hoe een boterham met kaas smaakt? 8)7
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:36:22 #151
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142975333
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Dus je weet niet eens hoe een boterham met kaas smaakt? 8)7
Nope. Naja. Als ik goed nadenk misschien :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:52:17 #152
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142976116
Damn, wat heb jij nog een hoop te beleven zodra je het ouderlijk nest hebt verlaten. Jonge kaas, oude kaas, komijnenkaas, gatenkaas, nagelkaas, mosterdkaas, brandnetelkaas, geitenkaas, enz enz enz. Succes en geniet ervan :9.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:11:47 #153
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142977160
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:52 schreef Bart het volgende:
Damn, wat heb jij nog een hoop te beleven zodra je het ouderlijk nest hebt verlaten. Jonge kaas, oude kaas, komijnenkaas, gatenkaas, nagelkaas, mosterdkaas, brandnetelkaas, geitenkaas, enz enz enz. Succes en geniet ervan :9.
Ik woon vlakbij een old school kaasboerderijtje _O_

Dat een bepaald bandenplakmerk letterlijk oplossing betekent en geen vaag frans merk is :D
pi_142977531
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:52 schreef Bart het volgende:
Damn, wat heb jij nog een hoop te beleven zodra je het ouderlijk nest hebt verlaten. Jonge kaas, oude kaas, komijnenkaas, gatenkaas, nagelkaas, mosterdkaas, brandnetelkaas, geitenkaas, enz enz enz. Succes en geniet ervan :9.
Of niet :X

Kaas :r Maar ik wist dan wel wat 48+ betekent :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_142978127
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:25 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel héél bijzonder dat je dat nooit via agenda's/tijdschriften/Panini plaatjes/tv voorbij hebt zien komen. Apart.
voetbal was iets waar mijn vader de tv voor omzette, als wij ergens naar zaten te kijken.
en aangezien voetbal mij niet interesseerde, ging ik maar wat anders doen.

die thema agenda's kwamen pas net om de hoek kijken, toen ik naar de middelbare ging.

als tijdschriften hadden we een 6 weken oude leesmap, waarvan toentertijd de donald duck, kuifje en robbedoes voor ons nog interessanter waren dan de nieuwe revu en panorama.
sport/autobladen zaten er nog niet in.

de plaatjes heb ik ook later pas begrepen.
ik had ook werkelijk geen idee wie er op stonden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_143003031
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:04 schreef Bart het volgende:

[..]

48+ kaas staat compleet los van oude kaas :')
Je hebt 20+ oude kaas en 48+ jonge kaas.
Ja, daar wilde ik ook al op reageren. Die is even grappig!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143003120
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:52 schreef Bart het volgende:
Damn, wat heb jij nog een hoop te beleven zodra je het ouderlijk nest hebt verlaten. Jonge kaas, oude kaas, komijnenkaas, gatenkaas, nagelkaas, mosterdkaas, brandnetelkaas, geitenkaas, enz enz enz. Succes en geniet ervan :9.
Wat ik dan nooit snap is waarom mensen gatenkaas kopen. Betalen voor geen kaas? :? :+
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:17:20 #158
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_143003210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ik dan nooit snap is waarom mensen gatenkaas kopen. Betalen voor geen kaas? :? :+
Daar heb je alleen last van als je enkel de gaten koopt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_143003513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ik dan nooit snap is waarom mensen gatenkaas kopen. Betalen voor geen kaas? :? :+
500gr kaas zonder gaten is net zoveel als 500gr kaas met gaten.
Het verschil is het volume van de tweede. De tweede neemt, door de gaten, meer ruimte in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143003820
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Daar heb je alleen last van als je enkel de gaten koopt.
Maar daar maken ze gatenkaas toch van: van gaten!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143003939
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:27 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

500gr kaas zonder gaten is net zoveel als 500gr kaas met gaten.
Het verschil is het volume van de tweede. De tweede neemt, door de gaten, meer ruimte in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als de gaten veel lichter zijn dan de kaas, heb je dus een groot volume, (waarvan het nog maar de vraag is of dat in je tas past en of je het wel in de koelkast krijgt) waar je bovendien niks aan hebt. Ik heb geen flauw idee hoe ik zo'n gat nou in plakjes op mijn brood krijg en of het dan ook nog ergens naar smaakt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143004265
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als de gaten veel lichter zijn dan de kaas, heb je dus een groot volume, (waarvan het nog maar de vraag is of dat in je tas past en of je het wel in de koelkast krijgt) waar je bovendien niks aan hebt. Ik heb geen flauw idee hoe ik zo'n gat nou in plakjes op mijn brood krijg en of het dan ook nog ergens naar smaakt.
sterf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143004375
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:49 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

sterf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- 8)7
Wat ik me dan ook afvraag, hoe je brandnetelkaas in godsnaam op je brood krijgt. Dan jeuken je handen daarna toch zo erg, dat je niks meer kunt eten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143005018
Waarom is kees22 oranje? :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_143007336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O- _O- 8)7
Wat ik me dan ook afvraag, hoe je brandnetelkaas in godsnaam op je brood krijgt. Dan jeuken je handen daarna toch zo erg, dat je niks meer kunt eten.
Ik denk dat de zijde met de brandharen van elk piezeltje brandnetelblad zorgvuldig op de binnenkant van de plakjes kaas (af)gericht is.
pi_143007403
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:12 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom is kees22 oranje? :?
Ja, dat heb ik ook wel eens gevraagd aan de moderators.
Ik heb indertijd geprotesteerd tegen die kleur omdat ik helemaal niet oranjegek ben. Maar dat diende ik dan maar te accepteren.
Toen na het verlies van de Nederlandse voetbalploeg iedereen weer een normale kleur kreeg, bleef ik oranje.
Ik woon in de Oranjelaan, maar ben helemaal geen Oranjeklant. Ik veronderstel dat men mij wil pesten door mijn naam oranje te laten. Ze doen maar!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143007435
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik denk dat de zijde met de brandharen van elk piezeltje brandnetelblad zorgvuldig op de binnenkant van de plakjes kaas (af)gericht is.
Ahah. Dus dan zouden de stukjes brandnetelblad al bij het maken van de kaas gericht zijn op het vormen van de plakjes van de uiteindelijke kaas.?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143007474
Nee, ergens tijdens het kaasmaken worden ze er op afgericht om altijd met het ruggetje naar de eter te draaien. Dus plakjes of hompjes of geraspt dat maakt niet uit. Je kan de brandnetelkaas altijd veilig eten. Heb je trouwens al brandnetelsoep geprobeerd? Misschien dat dat je wel de bek uitbrandt.
pi_143007520
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:13 schreef Teslynd het volgende:
Nee, ergens tijdens het kaasmaken worden ze er op afgericht om altijd met het ruggetje naar de eter te draaien. Dus plakjes of hompjes of geraspt dat maakt niet uit. Je kan de brandnetelkaas altijd veilig eten. Heb je trouwens al brandnetelsoep geprobeerd? Misschien dat dat je wel de bek uitbrandt.
Gelukkig dan maar.
Ik heb wel eens brandnetelsoep geprobeerd. Maar die heb ik eerst goed doodgekookt. Ze spartelden wel behoorlijk, maar ik liet met niet kennen, heb het deksels flink op de pand geduwd en het gas hoog gedraaid. Dat leerde ze!
Met een zeer smakelijk resultaat, ik kan het je aanraden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143007616
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar.
Ik heb wel eens brandnetelsoep geprobeerd. Maar die heb ik eerst goed doodgekookt. Ze spartelden wel behoorlijk, maar ik liet met niet kennen, heb het deksels flink op de pand geduwd en het gas hoog gedraaid. Dat leerde ze!
Met een zeer smakelijk resultaat, ik kan het je aanraden!
Zo word je goed warm van soep. Ik moet het onthouden voor als het een vriezende winter is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 augustus 2014 @ 09:40:19 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_143009743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:

_O- _O- 8)7
Wat ik me dan ook afvraag, hoe je brandnetelkaas in godsnaam op je brood krijgt. Dan jeuken je handen daarna toch zo erg, dat je niks meer kunt eten.
Dan zoek je wat weegbree en wrijf je het sap daarvan over de jeukende plekken :)

Als kind geleerd bij een wandeling van Natuurmonumenten. Het werkt goed en weegbree groeit - hoe handig geregeld door de natuur - altijd in de buurt van brandnetels ^O^

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_143010791
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zoek je wat weegbree en wrijf je het sap daarvan over de jeukende plekken :)

Als kind geleerd bij een wandeling van Natuurmonumenten. Het werkt goed en weegbree groeit - hoe handig geregeld door de natuur - altijd in de buurt van brandnetels ^O^

[ afbeelding ]
Dat moest toch met dovenetel??
Professioneel gifmenger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 augustus 2014 @ 11:12:30 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_143010809
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:

Dat moest toch met dovenetel??
Geen idee. Ik heb toen geleerd dat weegbree werkt en dat doet het nog steeds :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_143013172
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb toen geleerd dat weegbree werkt en dat doet het nog steeds :)
Ik ken ook het trucje met weegbree, maar die ene keer tijdens de avondvierdaagse werkte het niet :(
Somebody that I used to know
pi_143023102
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zoek je wat weegbree en wrijf je het sap daarvan over de jeukende plekken :)

Als kind geleerd bij een wandeling van Natuurmonumenten. Het werkt goed en weegbree groeit - hoe handig geregeld door de natuur - altijd in de buurt van brandnetels ^O^

[ afbeelding ]
Ik heb altijd geleerd dat bij lange wandeltochten je weegbree tussen je binnen en buitensokken doet.
De weegbree absorbeerd dan veel zweet waardoor je voeten en schoenen langer goed blijven en ze tevens niet te dodelijk gaan ruiken :)
Liefde en infectie
pi_143027884
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:02 schreef fastbazz het volgende:
Dat wist ik ook niet. Moet je eens kijken op de Hadewych Minis website en dan dan in het gastenboek. Hoe druk kan je jezelf maken om een reclame..

Hadewych Minis gastenboek
:D

quote:
Kun je alsjeblieft je KUT KOP houden over dat kruidvat !!! Als je onder een trein komt, hang ik de vlag uit !!!
:')
pi_143035090
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat moest toch met dovenetel??
Ik leerde met hondsdraf en kon dat nooit vinden.
pi_143035345
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:14 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik leerde met hondsdraf en kon dat nooit vinden.
Meestal te vinden in de buurt van brandnetels :)
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:54:37 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143036924
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:04 schreef Bart het volgende:

[..]

48+ kaas staat compleet los van oude kaas :')
Je hebt 20+ oude kaas en 48+ jonge kaas.
Ik ben 31, mijn bek valt hiervan open.

Kan iemand nader verklaren aub?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door Seven. op 04-08-2014 00:00:03 ]
Resistance is futile.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:56:10 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143036992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:28 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb een paar weken geleden pas ingezien dat onze longen er niet uitzien als doedelzak-zakken, maar meer als een soort spons met een hoop gaatjes en 'tunneltjes'.. |:(
Een wereld gaat voor me open door dit topic.
Resistance is futile.
pi_143037515
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben 31, mijn bek valt hiervan open.

Kan iemand nader verklaren aub?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Als je in de supermarkt of bij de kaasboer de verschillende kazen goed bekijkt, zie je allerlei nummers staan. Er zijn kazen waar 20+ bij staat, maar ook kun je 30+, 40+, 45+,48+, 50+ en 60+ tegenkomen. Al die nummers hebben niets te maken met de temperatuur of de hoeveelheid gaten in de kaas, maar wel met de hoeveelheid vet. Kaas bestaat voor een groot deel uit water. Als je 100 gram kaas koopt, is 40 gram van die kaas water. Dan blijft er dus 60 gram kaas over. Wanneer er nu 48+ op de kaas staat, betekent dit dat die 60 gram kaas voor 48% uit vet bestaat. 48% van die 60 gram is 29 gram. Van de 100 gram 48+-kaas die je koopt, is dus 29 gram vet. Ingewikkeld he? Je ziet dat een beetje rekenen zelfs bij kaas eten nuttig is. De 48+-kaas is dus een van de vetste kazen die er zijn. De kaas wordt dan ook wel ‘volvet’ genoemd. Daarmee is deze kaas een van de minder gezonde kazen. Want het vet dat in kaas zit, is verzadigd vet en dat is verkeerd vet, waar je zo weinig mogelijk van binnen moet krijgen. Maar kaas levert ook veel goede dingen, zoals calcium (kalk) voor gezonde botten. Kies daarom liever voor een minder vette kaas, zoals 20+-kaas of 30+-kaas.
Bron
pi_143039459
Dat (roomboter) carrées zo heten omdat ze vierkant zijn, van het Franse carré :D
  maandag 4 augustus 2014 @ 08:04:32 #183
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_143042732
Loat moar
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_143043626
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef swollywood het volgende:

[..]

[..]

Bron
Leuk, die reclame voor magere kazen.. Maar het is een website gericht op kinderen en die hebben juist meer vet nodig dan volwassenen.
Bovendien is er nog steeds smaakverschil.
Professioneel gifmenger.
pi_143050173
... Dat 'Alexanderplein' (Berlijn) de NL naam is voor Alexanderplatz. |:(
Mon 'en!
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:18:43 #186
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143051389
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef swollywood het volgende:

[..]

"Als je in de supermarkt of bij de kaasboer de verschillende kazen goed bekijkt, zie je allerlei nummers staan. Er zijn kazen waar 20+ bij staat, maar ook kun je 30+, 40+, 45+,48+, 50+ en 60+ tegenkomen. Al die nummers hebben niets te maken met de temperatuur of de hoeveelheid gaten in de kaas, maar wel met de hoeveelheid vet. Kaas bestaat voor een groot deel uit water. Als je 100 gram kaas koopt, is 40 gram van die kaas water. Dan blijft er dus 60 gram kaas over. Wanneer er nu 48+ op de kaas staat, betekent dit dat die 60 gram kaas voor 48% uit vet bestaat. 48% van die 60 gram is 29 gram. Van de 100 gram 48+-kaas die je koopt, is dus 29 gram vet. Ingewikkeld he? Je ziet dat een beetje rekenen zelfs bij kaas eten nuttig is. De 48+-kaas is dus een van de vetste kazen die er zijn. De kaas wordt dan ook wel ‘volvet’ genoemd. Daarmee is deze kaas een van de minder gezonde kazen. Want het vet dat in kaas zit, is verzadigd vet en dat is verkeerd vet, waar je zo weinig mogelijk van binnen moet krijgen. Maar kaas levert ook veel goede dingen, zoals calcium (kalk) voor gezonde botten. Kies daarom liever voor een minder vette kaas, zoals 20+-kaas of 30+-kaas."

Bron
Dit blijkt dus helemaal niet waar te zijn:
http://mens-en-gezondheid(...)-voor-de-botten.html
http://www.fonteine.com/teveel_calcium.html
nee, jij dan!
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 14:21:49 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143051489
quote:
Ik raad mensen die sterke botten willen dan ook altijd aan een peer te eten (zit ook vrij veel calcium in), die melk leugens zijn al zo lang verspreid, wij zijn het enige dier dat zijn hele leven lang melk drinkt, daaraan kun je al bijna zien dat het onzin is dat dit noodzakelijk zou zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:25:15 #188
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143051614
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik raad mensen die sterke botten willen dan ook altijd aan een peer te eten (zit ook vrij veel calcium in), die melk leugens zijn al zo lang verspreid, wij zijn het enige dier dat zijn hele leven lang melk drinkt, daaraan kun je al bijna zien dat het onzin is dat dit noodzakelijk zou zijn.
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik raad mensen die sterke botten willen dan ook altijd aan een peer te eten (zit ook vrij veel calcium in), die melk leugens zijn al zo lang verspreid, wij zijn het enige dier dat zijn hele leven lang melk drinkt, daaraan kun je al bijna zien dat het onzin is dat dit noodzakelijk zou zijn.
Sterker nog, hierdoor hebben we in het westen (itt andere delen van de wereld, waar veel minder melk wordt geconsumeerd) aanzienlijk meer osteoporose (zwakke botten) onder de bevolking :{
nee, jij dan!
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 14:30:05 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143051779
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Sterker nog, hierdoor hebben we in het westen (itt andere delen van de wereld, waar veel minder melk wordt geconsumeerd) aanzienlijk meer osteoporose (zwakke botten) onder de bevolking :{
En van veel melk word je gewoon dik, het is tenslotte 1~4 (van mager tot vol) procent vet met wat eiwit, suiker en water.

Grappig trouwens dat toen de melkstandaardisatie is ingesteld volle melk 2,5% vet bevatte het tegenwoordig al 3,5% vet is :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143051842
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]


[..]

Sterker nog, hierdoor hebben we in het westen (itt andere delen van de wereld, waar veel minder melk wordt geconsumeerd) aanzienlijk meer osteoporose (zwakke botten) onder de bevolking :{
Heeft dat niet ook te maken met onze vrij uitzonderlijke lengte en de hoge levensverwachting?
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 14:33:48 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143051874
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heeft dat niet ook te maken met onze vrij uitzonderlijke lengte en de hoge levensverwachting?
Dit soort dingen hebben vrijwel nooit één eenduidige oorzaak. Het zal een combinatie van zaken zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143051986
quote:
Dat laatste is een webwinkel - ik ben niet echt overtuigd dat die de laatste stand van de wetenschap tot in de puntjes beheersen.
De eerste is een verzameling artikelen met voor mij onbekende auteurs, dat is voor mij vrij lastig te beoordelen of dat mensen zijn die er echt verstand van hebben (kan best) of dat t goedwillende amateurs zijn (kan ook) die de stand van de wetenschap niet helemaal volgen.

Melk ophemelen is niet nodig (zeker niet gezien de hoeveelheid vet), maar melk voorstellen als de bron van alle welvaartsziekten is echt niet nodig. De waarheid ligt vermoedelijk in het midden.

Edit: Voedingsprofessor Martijn Katan is ook heel genuanceerd:
http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/135-is-melk-gezond.html
Professioneel gifmenger.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:38:51 #193
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143052008
dus de 1 tot 2 liter melk per dag die ik drink, is niet heel goed voor mij dan???

ik vindt het gewoon verekte lekker, dat het eventueel ongezond is, wist ik ook totaal niet :N
mee bekant vangde gin haas.
pi_143052065
Precies, drink zonder moeite 1-2 liter volle melk op een dag :9~
pi_143052387
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:36 schreef Dylstew het volgende:

[..]

Oeps, geen idee hoe ik zo'n stomme fout heb gemaakt.
En op een server draaien meestal weer meerdere services ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:00:16 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143052761
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:38 schreef kawa4 het volgende:
dus de 1 tot 2 liter melk per dag die ik drink, is niet heel goed voor mij dan???

ik vindt het gewoon verekte lekker, dat het eventueel ongezond is, wist ik ook totaal niet :N
Nouja dat is best wel veel dus als je aan de andere kant wat vet minder eet is er niets aan de hand. Ik vind de andere kant van de melk lobby vervelender namelijk dat geen melk drinken ongezond zou zijn. Dat is gewoon pertinente onzin... er zit niets maar dan ook niets in melk wat je ook niet via andere wegen binnen krijgt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143052847
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja dat is best wel veel dus als je aan de andere kant wat vet minder eet is er niets aan de hand. Ik vind de andere kant van de melk lobby vervelender namelijk dat geen melk drinken ongezond zou zijn. Dat is gewoon pertinente onzin... er zit niets maar dan ook niets in melk wat je ook niet via andere wegen binnen krijgt.
Zonder zuivel is het lastig (niet onmogelijk) om aan je calciumbehoefte te voldoen. En die Katan raadt melk ook aan voor vegetariers vanwege vitamine B12.
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:03:51 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143052888
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:02 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zonder zuivel is het lastig (niet onmogelijk) om aan je calciumbehoefte te voldoen. En die Katan raadt melk ook aan voor vegetariers vanwege vitamine B12.
Je voldoet al aan je calcium behoefte als je een peer en tomaat eet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143052944
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je voldoet al aan je calcium behoefte als je een peer en tomaat eet...

Ik eet echt niet elke dag een peer en een tomaat. Er zijn zat dagen dat ik geen van beide eet. :+


Ik weet niet wat jouw bron is, maar in die twee zit samen om zijn best 20 mg calcium. Geschat wordt dat je 500-1000 mg per dag nodig hebt.
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:07:23 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143053024
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik eet echt niet elke dag een peer en een tomaat. Er zijn zat dagen dat ik geen van beide eet. :+
Nouja het gaat om het idee als je gewoon een normale hoeveelheid groente eet dan krijg je je calcium wel binnen, daar heb je geen melk voor nodig.... Het kan geen direct kwaad maar het is onzin om liters melk te drinken. Daarbij zit er ook al redelijk wat calcium in ons drinkwater.. calcium is nou niet echt een zout die je amper binnen krijgt.

Ik drink nooit melk, en ik mis het niet :D

Karnemelk wel maar dan hou ik het ook gewoon bij een beker :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143053121
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja het gaat om het idee als je gewoon een normale hoeveelheid groente eet dan krijg je je calcium wel binnen, daar heb je geen melk voor nodig.... Het kan geen direct kwaad maar het is onzin om liters melk te drinken. Daarbij zit er ook al redelijk wat calcium in ons drinkwater.. calcium is nou niet echt een zout die je amper binnen krijgt.

Ik drink nooit melk, en ik mis het niet :D

Karnemelk wel maar dan hou ik het ook gewoon bij een beker :9
Zie mijn edit. Check je bron even, ik begin te vrezen voor jouw calciuminname. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_143053131
quote:
[quote]0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:50 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

[..]

:')
quote:
Ben Vd Klundert op 26-07-2014:
Hadewych, wat is dat nou voor naam. Je bent geen uil. Hoe durf jij je te vergelijken met deze nobele beesten?! Wie denk je wel niet dat je bent? Ik heb een naam voor nepperts zoals jou: kuthoer.

Fok!ker op 26-07-2014:
Hi,

ik zou je doen :)

Anniesnijders op 25-07-2014:
Stop de heul heul heul heul irritantr kruidvatreclame.....STOP ERMEE!!!

De Bont op 24-07-2014:
NOKKEN MET DIE KRUIDVAT TERREUR!!! IK WORDT ER HORENDOL VAN!!!!

Van Geel op 18-07-2014:
Snap je nu zelf echt niet hoe iirritant je bent in de kruidvatreclames? Stop ermee !

Vd Akker op 15-07-2014:
Vertel eens, Hadewych, hoe vaak heb je jezelf moeten vingeren om zo klaar te komen in die K*tvat-reclame? I.i.g. proficiat, je begint het Kruidvat waarschijnlijk aardig wat centen te kosten...


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2014 15:11:05 ]
pi_143053207
In ledingwater zit 40-75 mg per liter, daar heb je nu grofweg 10 liter per dag van nodig. Lijkt me teveel.
In broccoli (bekend calciumrijk) zit 160 mg in een portie van 2 ons. Dan ben je dus nog niet een halverwege.
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:13:14 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143053222
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Check je bron even, ik begin te vrezen voor jouw calciuminname. -O-
Ja ik leef ook op een tomaat en een peer :D

Ik drink ook water, en dat zit in koffie en alle andere dingen die ik eet, ik eet voldoende groenten, af en toe een stuk vlees... calcium is niet echt een te kort aan hoor :D

die 500mg kom je al aan als je 3 liter water (dh 9 waar ik woon dus 150mg/liter ca) drinkt.... en met mijn koffie inname lukt me dat met gemak :D

Als ik brocolli eet dan eet ik een hele stronk dat is dan ook al snel 300 mg ... het is echt niet moeilijk om zonder melk genoeg calcium binnen te krijgen.

Zo moeilijk is het niet melk is belangrijk als je snel groeit daarvoor is er melk, snel veel voedingstoffen zodat je lijf kan bouwen. Maar als je een jaar of wat hard gegroeid hebt kun je het af met veel minder melk... alle dieren zien dat in maar wij mensen niet wij blijven maar melk drinken, eigenlijk is het een hele vreemde gewoonte....

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2014 15:19:37 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143053378
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja ik leef ook op een tomaat en een peer :D

Ik drink ook water, en dat zit in koffie en alle andere dingen die ik eet, ik eet voldoende groenten, af en toe een stuk vlees... calcium is niet echt een te kort aan hoor :D

die 500mg kom je al aan als je 3 liter water (dh 9 waar ik woon dus 150mg/liter ca) drinkt.... en met mijn koffie inname lukt me dat met gemak :D

Als ik brocolli eet dan eet ik een hele stronk dat is dan ook al snel 300 mg ... het is echt niet moeilijk om zonder melk genoeg calcium binnen te krijgen.
Goed dat jouw voedingspatroon genoeg calcium bevat.
Ik denk dat de rest er wel goed aan doet zuivel te gebruiken, want zo calciumrijk als jouw kraanwater, vindt je het bijna nergens!
Denk je er wel aan dat die hardheid in water ook magnesium is? Kraanwater in Nederland bevat tussen de 40 en 75 mag calcium per liter, de 150 mg wordt door waterleidingbedrijven nergens aangetikt.
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:21:37 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143053443
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Goed dat jouw voedingspatroon genoeg calcium bevat.
Ik denk dat de rest er wel goed aan doet zuivel te gebruiken, want zo calciumrijk als jouw kraanwater, vindt je het bijna nergens!
http://zacht-water.nl/

ik zoek de 2 plaatsen waar ik woon op schiedam en zwolle en kom op een duitse hardheid van 8,7 en 10... dat is sowieso al niet bijna nergens.

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met zuivel gebruiken, ik zeg slechts dat het niet noodzakelijk is. En de nederlandse zuivellobby heeft ons jaren doen geloven dat je zonder de dagelijkse melk de witte motor niet als een joris driepinter groot en sterk wordt. Daarom is het goed dat men nu iets eerlijker aangeeft dat het ook wat minder goede kanten heeft...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:26:26 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143053593
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Goed dat jouw voedingspatroon genoeg calcium bevat.
Ik denk dat de rest er wel goed aan doet zuivel te gebruiken, want zo calciumrijk als jouw kraanwater, vindt je het bijna nergens!
Denk je er wel aan dat die hardheid in water ook magnesium is? Kraanwater in Nederland bevat tussen de 40 en 75 mag calcium per liter, de 150 mg wordt door waterleidingbedrijven nergens aangetikt.
Maar je kunt dus nogsteeds ook met die 40 mg per liter in het water, makkelijk aan voldoende calcium komen zonder melk.... Anders hadden de gemiddelde lactose intolerante mensen geen leven gehad.


Kortom gewoon een beetje gevarieerd en redelijk normaal eten is prima

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2014 15:32:30 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143053814
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar je kunt dus nogsteeds ook met die 40 mg per liter in het water, makkelijk aan voldoende calcium komen zonder melk.... Anders hadden de gemiddelde lactose intolerante mensen geen leven gehad.
Wat is volgens jou de dagelijkse hoeveelheid die je nodig hebt? Volgens mij zitten we op dat punt langs elkaar heen te praten.
Ik mik op 500-1000 mg (bron: prof. Katan en het voedingscentrum).
Professioneel gifmenger.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:38:31 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143053984
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de dagelijkse hoeveelheid die je nodig hebt? Volgens mij zitten we op dat punt langs elkaar heen te praten.
Ik mik op 500-1000 mg (bron: prof. Katan en het voedingscentrum).
Ik zit op hetzelfde... ik heb trouwens het voedinscentrum niet heel hoog zitten, die wisselen wmb te vaak van standpunt en praten vaak vanuit de voedingsindustrie.

Trouwens ben ik van mening dat de grenzen sowieso niet zo hard te zetten zijn, ons lijf heeft hele goede terugkoppelingsmechanismen om een tijdelijk te kort en/of overschot te compenseren. Het komt er op neer dat je een beetje gevarieerd eet en van alle voedingstoffen om en nabij genoeg binnen krijgt.

Als je echt te weinig calcium in je lijf zou hebben dan zou geen neuron meer zijn werk kunnen doen, je bloed zou te zuur worden en je zou het echt niet lang kunnen volhouden.

En ik blijf bij mijn standpunt je kunt zonder zuivel te nuttigen voldoende calcium binnen krijgen, je kunt ook als je wel zuivel nuttigt voldoende calcium binnen krijgen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143054190
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zit op hetzelfde... ik heb trouwens het voedinscentrum niet heel hoog zitten, die wisselen wmb te vaak van standpunt en praten vaak vanuit de voedingsindustrie.

Trouwens ben ik van mening dat de grenzen sowieso niet zo hard te zetten zijn, ons lijf heeft hele goede terugkoppelingsmechanismen om een tijdelijk te kort en/of overschot te compenseren. Het komt er op neer dat je een beetje gevarieerd eet en van alle voedingstoffen om en nabij genoeg binnen krijgt.

Als je echt te weinig calcium in je lijf zou hebben dan zou geen neuron meer zijn werk kunnen doen, je bloed zou te zuur worden en je zou het echt niet lang kunnen volhouden.

En ik blijf bij mijn standpunt je kunt zonder zuivel te nuttigen voldoende calcium binnen krijgen, je kunt ook als je wel zuivel nuttigt voldoende calcium binnen krijgen...
En ik blijf bij mij standpunt dat t voor de meeste mensen heel lastig is om zonder melk voldoende calcium binnen te krijgen. Een glas (karne)melk, een paar plakjes kaas en/of een schaaltje vla of joghurt is gewoon verstandig.
Professioneel gifmenger.
pi_143054219
We zijn het wel eens over het voedingscentrum, trouwens. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_143054482
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En ik blijf bij mij standpunt dat t voor de meeste mensen heel lastig is om zonder melk voldoende calcium binnen te krijgen. Een glas (karne)melk, een paar plakjes kaas en/of een schaaltje vla of joghurt is gewoon verstandig.
Of je neemt een Calcium tablet :+
pi_143054521
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Of je neemt een Calcium tablet :+
Precies!
Dat potje staat bij mij ook in de badkamer.. en wordt te weinig opengemaakt.
Professioneel gifmenger.
pi_143054591
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Precies!
Dat potje staat bij mij ook in de badkamer.. en wordt te weinig opengemaakt.
1 tabletje per dag, hoef ik tenminste geen melk te drinken :P is ook niet zo gezond als altijd
werd verteld, heb ik wel gehoord....
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:57:19 #215
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143054620
maar is het ook slecht als je veel melk drinkt ?
( dus 1 tot 2 liter per dag)
mee bekant vangde gin haas.
pi_143054660
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:57 schreef kawa4 het volgende:
maar is het ook slecht als je veel melk drinkt ?
( dus 1 tot 2 liter per dag)
Vast niet als je verder gezond en vet-arm eet.
Professioneel gifmenger.
pi_143054683
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:57 schreef kawa4 het volgende:
maar is het ook slecht als je veel melk drinkt ?
( dus 1 tot 2 liter per dag)
Niks mis mee
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:59:21 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143054695
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:57 schreef kawa4 het volgende:
maar is het ook slecht als je veel melk drinkt ?
( dus 1 tot 2 liter per dag)
nope dat is prima je hoeft dan alleen (relatief) wat minder andere producten te eten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143054828
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:38 schreef kawa4 het volgende:
dus de 1 tot 2 liter melk per dag die ik drink, is niet heel goed voor mij dan???

ik vindt het gewoon verekte lekker, dat het eventueel ongezond is, wist ik ook totaal niet :N
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:40 schreef Sapstengel het volgende:
Precies, drink zonder moeite 1-2 liter volle melk op een dag :9~
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:40 schreef Sapstengel het volgende:
Precies, drink zonder moeite 1-2 liter volle melk op een dag :9~
Ik ook, maar kreeg het advies om over te stappen naar Soja melk. Even wennen, maar gewone melk smaakt nu lang niet meer zo lekker. Drink nu zo'n 2 liter soja melk per dag. De vraag is of dat nu zo super is. Volgens mij is alleen water "gezond" in die hoeveelheden..
Diplomacy is the art of telling people to go to hell in such a way that they look forward to the trip.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:05:33 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143054904
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:03 schreef DiveJunky het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ook, maar kreeg het advies om over te stappen naar Soja melk. Even wennen, maar gewone melk smaakt nu lang niet meer zo lekker. Drink nu zo'n 2 liter soja melk per dag. De vraag is of dat nu zo super is. Volgens mij is alleen water "gezond" in die hoeveelheden..
Van wie kreeg je dat advies? En waarom?

Om 'soja' hangt m.i. weer onterecht heen dat het altijd zo gezond is. De pest is dat ook soja in te ruime hoeveelheden niet aan te bevelen is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143054910
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:03 schreef DiveJunky het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik ook, maar kreeg het advies om over te stappen naar Soja melk. Even wennen, maar gewone melk smaakt nu lang niet meer zo lekker. Drink nu zo'n 2 liter soja melk per dag. De vraag is of dat nu zo super is. Volgens mij is alleen water "gezond" in die hoeveelheden..
Dat advies kwam van iemand met aandelen in soja?
Professioneel gifmenger.
pi_143055102
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat advies kwam van iemand met aandelen in soja?
:D ik krijg last van van alles als ik melk drink en dat merkte ik pas toen ik stopte, dus ik
ben ook aan de sojamelk gegaan, maar gewoon is het niet te hachelen, alleen in een Smoothie
vind ik het lekker, maar dat is ook maar 1x per dag ongeveer 2 glazen soja, dus zal wel meevallen
dan.

Melk is toch ook al langer van bekend dat het helemaal niet zo gezond is, maar Joris
Driepinter had dan vast wel weer aandelen in melk, je weet maar nooit.... :+
pi_143055134
Nu lust ik geen melk meer trouwens, vroeger dronk ik ook zo een liter per dag...
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 16:13:17 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143055148
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:11 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ik krijg last van van alles als ik melk drink en dat merkte ik pas toen ik stopte, dus ik
ben ook aan de sojamelk gegaan, maar gewoon is het niet te hachelen, alleen in een Smoothie
vind ik het lekker, maar dat is ook maar 1x per dag ongeveer 2 glazen soja, dus zal wel meevallen
dan.

Melk is toch ook al langer van bekend dat het helemaal niet zo gezond is, maar Joris
Driepinter had dan vast wel weer aandelen in melk, je weet maar nooit.... :+
Volgensmij geldt gewoon bij alle voeding, met mate....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143055192
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij geldt gewoon bij alle voeding, met mate....
mja,denk ik ook wel, helemaal zonder aardappelen, brood en kaas wordt ook niks hoor...
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 16:14:57 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143055210
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:14 schreef FANN het volgende:

[..]

mja,denk ik ook wel, helemaal zonder aardappelen, brood en kaas wordt ook niks hoor...
Allestariër :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143055229
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Allestariër :9
:D lijkt me wel héél eng!
pi_143055590
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:15 schreef FANN het volgende:

[..]

:D lijkt me wel héél eng!
Duurt maar kort hoor.
Professioneel gifmenger.
pi_143055613
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Duurt maar kort hoor.
Da's ook weer waar..
pi_143055652
Iets waar ik pas bij stil stond toen ik ooit Javier Guzman daarom hoorde lachen: dat de plaats Monster Monster heet.....oftewel: een groot en griezelig wezen.

Ik heb er echt nooit bij stilgestaan; de plaats heette Monster. Nooit verder bij nagedacht.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 16:29:39 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143055699
Dat had ik bij de Krim in overijssel, pas sinds het gebeuren in de oekraïne bedacht dat het misschien iets van doen heeft met het gebied aldaar...

quote:
De herkomst van de naam is onduidelijk. Soms wordt ze in verband gebracht met de Krimoorlog en soms met de bocht (de krimp) die zich bij het dorp in de Lutterhoofdwijk bevindt. Wat voor de laatste verklaring pleit is dat in de oudste vermelding van het dorp uit 1857 (dus al twee jaar nadat de men met de aanleg van de Lutterhoofdwijk de bewuste bocht had bereikt) de naam inderdaad "De Krimp" luidt
maar niet dus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143056242
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En van veel melk word je gewoon dik, het is tenslotte 1~4 (van mager tot vol) procent vet met wat eiwit, suiker en water.

Grappig trouwens dat toen de melkstandaardisatie is ingesteld volle melk 2,5% vet bevatte het tegenwoordig al 3,5% vet is :P
Daarom ben ik zo slank. Melk :r
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:20:30 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143071491
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een wereld gaat voor me open door dit topic.
Ik had dit liever niet willen weten trouwens, sinds ik weet dat je longen er sponsachtig uitzien, ben ik de hele tijd bewust bezig met mijn ademhaling :') !!!
Resistance is futile.
pi_143073665
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef swollywood het volgende:

[..]

[..]

Bron
[/quote]
Dat verhaal over verzadigde en onverzadigde vetten is inmiddels achterhaald, althans in deze simpele vorm.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:26:40 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143079312
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik had dit liever niet willen weten trouwens, sinds ik weet dat je longen er sponsachtig uitzien, ben ik de hele tijd bewust bezig met mijn ademhaling :') !!!
:D wat had je dan gedacht zakjes?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143079361
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Iets waar ik pas bij stil stond toen ik ooit Javier Guzman daarom hoorde lachen: dat de plaats Monster Monster heet.....oftewel: een groot en griezelig wezen.

Ik heb er echt nooit bij stilgestaan; de plaats heette Monster. Nooit verder bij nagedacht.
wat?
pi_143079494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

wat?
Dat.
pi_143081260
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D wat had je dan gedacht zakjes?
Nou, zoiets dacht ik ook. Hoe zit het dan als je een klaplong hebt?
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:47:00 #239
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143082582
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:01 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nou, zoiets dacht ik ook. Hoe zit het dan als je een klaplong hebt?
Luchtdruk is weg en alle kleine blaasjes klappen dicht. Het is heel duidelijk te zien op een foto, maar het ziet er niet uit als een zakje zonder lucht :p
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_143082771
Niet jaaaren later, maar toch wel een grappige mis-opvatting. Ik kreeg vroeger op de basisschool elk kwartaal een rapport mee. In plaats van cijfers kregen we daar aanduidingen zoals "onvoldoende", "matig", "voldoende", "goed" enzovoorts. Voor rekenen (volgens mij) had ik toen een "zeer goed". Daar voelde ik me slecht over, en ik durfde mijn rapport niet zo goed aan mijn moeder te geven. Ik dacht namelijk dat "zeer" te maken had met "pijn", alsin, dat doet zeer. Dus ik dacht dat het eigenlijk "slecht" betekende. :)
pi_143083027
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:47 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Luchtdruk is weg en alle kleine blaasjes klappen dicht. Het is heel duidelijk te zien op een foto, maar het ziet er niet uit als een zakje zonder lucht :p
Technisch gezien is de luchtdruk niet weg uit de long, immers er zit geen gecomprimeerde lucht in je longen ofzo. Alleen de onderdruk (bijna-vacuum) buiten de long, die tussen de long en de spieren eromheen zit, is weg. Omdat er een gaatje in de long zit komt er lucht in de ruimte tussen de long en de spieren. Als je spieren vervolgens uitzetten om de long"zak" vol te trekken met lucht, komt de longzak niet mee, omdat er geen onderdruk is die de long mee trekt.
pi_143089657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

wat?
Dat de stad Monster

de naam Monster heeft

En dat je dit ook kunt beschouwen als groot, griezelig wezen :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:24:28 #243
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143089708
Het is reglement ipv regelement :@
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12:32 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143104500
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D wat had je dan gedacht zakjes?
Een soort van lichtgrijze infuuszak of smerig donkergrijs in mijn geval.
Resistance is futile.
pi_143104724
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

Somebody that I used to know
pi_143104986
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
Het werkt ook nog. :Y :@
Professioneel gifmenger.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:23:48 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_143105031
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
:D
_O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_143105101
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef Buurpoes het volgende:

Het werkt ook nog. :Y :@
:D
pi_143105648
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het werkt ook nog. :Y :@
Agossie
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:39:02 #250
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_143105714
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
Elke keer dag ik het zie, vind ik het weer geweldig inderdaad _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_143105982
even proberen...

edit: het werkt!
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143106127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:44 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
even proberen...

edit: het werkt!
*O*
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 09:13:23 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143115144
Dat een vorkheftruck lepels heeft :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143115250
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat een vorkheftruck lepels heeft :o
Je hebt een nieuwe baan gevonden?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:21:24 #255
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_143115281
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat een vorkheftruck lepels heeft :o
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_143115579
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Je hebt een nieuwe baan gevonden?
:D
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_143118437
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Je hebt een nieuwe baan gevonden?
Pallets sorteren FTW!!!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143119015
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:33 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Pallets sorteren FTW!!!
Schijnt een zwaar beroep te zijn.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143149982
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat een vorkheftruck lepels heeft :o
Die is wel leuk, ja. Had ik me nog niet zo gerealiseerd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143155909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:56 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Schijnt een zwaar beroep te zijn.
Als je een vorkheftruck met lepels hebt niet *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143161746
Dat het haastje-repje is in plaats van haasje rep je :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143164094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef Hallojo het volgende:
Dat het haastje-repje is in plaats van haasje rep je :')
Echt ? :?
pi_143164193
Kennelijk :o

haast·je-rep·je
bijwoord

ijlings
betekenisverwante termen
synoniem:
ijlings
context
we moesten ons haastje-repje klaarmaken
pi_143169740
Ineens bedacht ik me van de week dat Saul Goodman van Breaking Bad zo heet omdat ie altijd 'It's all good man' zegt :D
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:23:03 #265
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_143181257
Waar ik vandaag achter kwam:
Lucy in the Sky with Diamonds = LSD
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 01:27:24 #266
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_143187708
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
Bazig dit :D
Kaleidoscopiklimax
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:36:22 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143191367
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar dat dit soort humor in FOK! verborgen zit :D

[ afbeelding ]
hihi die kende ik nog niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143191524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ineens bedacht ik me van de week dat Saul Goodman van Breaking Bad zo heet omdat ie altijd 'It's all good man' zegt :D
is me nooit opgevallen :D
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:59:22 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143191734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ineens bedacht ik me van de week dat Saul Goodman van Breaking Bad zo heet omdat ie altijd 'It's all good man' zegt :D
Ik denk dat het eerder andersom zal zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143191745
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:23 schreef nofxtbr het volgende:
Waar ik vandaag achter kwam:
Lucy in the Sky with Diamonds = LSD
De band zelf heeft dat volgens mij altijd ontkend.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:00:12 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143191750
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:23 schreef nofxtbr het volgende:
Waar ik vandaag achter kwam:
Lucy in the Sky with Diamonds = LSD
Altijd ontkend door The Beatles.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:00:47 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143191760
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:59 schreef Buurpoes het volgende:

De band zelf heeft dat volgens mij altijd ontkend.
Pussies know best ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143191952
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Altijd ontkend door The Beatles.
:P We zijn het eens!
Professioneel gifmenger.
pi_143192053
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef Hallojo het volgende:
Dat het haastje-repje is in plaats van haasje rep je :')
:D
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:37:39 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143192499
John Lennon heeft het altijd ontkend. Het kwam volgens hem van een tekening die zoon Julian had gemaakt. Toen ze hem vroegen wie dat was op de tekening antwoordde hij: "Lucy in the sky with diamonds."
The love you take is equal to the love you make.
pi_143194950
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:37 schreef Lienekien het volgende:
John Lennon heeft het altijd ontkend. Het kwam volgens hem van een tekening die zoon Julian had gemaakt. Toen ze hem vroegen wie dat was op de tekening antwoordde hij: "Lucy in the sky with diamonds."
En wat had Julian op dat moment gebruikt? ~O>
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:36:57 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143195910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En wat had Julian op dat moment gebruikt? ~O>
Hoe oud denk je dat die was?
The love you take is equal to the love you make.
pi_143195983
Toen ik 9 jaar was dacht ik dat een vrouw ook een piemel had. Dus ik vroeg me dan af hoe je dan sex kon hebben...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:46:07 #279
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_143196135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:39 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Toen ik 9 jaar was dacht ik dat een vrouw ook een piemel had. Dus ik vroeg me dan af hoe je dan sex kon hebben...
Doet me denken aan de tijd dat het liedje 'Sex on the beach' op de kermis gedraaid werd. Ik aan papa vragen: 'papa, wat is seks on de biesj?' O-)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:49:57 #280
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143196222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:46 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Doet me denken aan de tijd dat het liedje 'Sex on the beach' op de kermis gedraaid werd. Ik aan papa vragen: 'papa, wat is seks on de biesj?' O-)
"Een drankje met alcohol."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:59:28 #281
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_143196478
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:49 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

"Een drankje met alcohol."
Inderdaad.. maar dat wist ons pap blijkbaar niet. Die zei dat dat betekende dat je dan in je blootje over het strand loopt. :P
pi_143196777
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:39 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Toen ik 9 jaar was dacht ik dat een vrouw ook een piemel had. Dus ik vroeg me dan af hoe je dan sex kon hebben...
Je had je moeder of zus nooit in de badkamer gezien?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:22:15 #283
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143197387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je had je moeder of zus nooit in de badkamer gezien?
Doet me denken aan een Nigeriaan die me vertelde dat Nederlanders vies zijn en dat ik in de hel kom omdat ik toen ik klein was mijn ouders wel eens naakt had gezien. Nah, dan zal die man in de wolken inderdaad meer respect hebben voor een volk dat voor 90% bestaat uit oplichters die beweren dat ze een prins zijn die in hun vrije tijd op homojacht gaan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_143197459
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:22 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Doet me denken aan een Nigeriaan die me vertelde dat Nederlanders vies zijn en dat ik in de hel kom omdat ik toen ik klein was mijn ouders wel eens naakt had gezien. Nah, dan zal die man in de wolken inderdaad meer respect hebben voor een volk dat voor 90% bestaat uit oplichters die beweren dat ze een prins zijn die in hun vrije tijd op homojacht gaan.
:') :')
pi_143197987
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je had je moeder of zus nooit in de badkamer gezien?
nop
pi_143200372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:39 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

nop
Daar kijk ik nogal van op.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 14:56:51 #287
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143200479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:59 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Inderdaad.. maar dat wist ons pap blijkbaar niet. Die zei dat dat betekende dat je dan in je blootje over het strand loopt. :P
haha kan ook. Dus de volgende keer in Zandvoort dacht je bij elke peuter aan dat liedje?
pi_143203100
Ik snapte pas toen ik 12 was, wrm weekend, week-end heet...
pi_143203598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik snapte pas toen ik 12 was, wrm weekend, week-end heet...
Terwijl het eigenlijk weekend en weekbegin is :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143203814
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

haha kan ook. Dus de volgende keer in Zandvoort dacht je bij elke peuter aan dat liedje?
:~
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143206022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:35 schreef Hallojo het volgende:

Terwijl het eigenlijk weekend en weekbegin is :o
Mijn week begint op maandag en dat hij bij sommige mensen op zondag begint heb ik nooit begrepen. Was de zondag niet bedoeld als rustdag omdat het de laatste dag was?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:55:02 #292
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143206226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:

Mijn week begint op maandag en dat hij bij sommige mensen op zondag begint heb ik nooit begrepen. Was de zondag niet bedoeld als rustdag omdat het de laatste dag was?
Ja, op de zevende dag rustte God uit, moe van het scheppen van de hele mikmak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143209204
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, op de zevende dag rustte God uit, moe van het scheppen van de hele mikmak.
Ik heb ook een keer een dag lopen scheppen en ik kan bevestigen dat het vermoeiend is. Ik kan me dus goed voorstellen dat hij een rustdag heeft ingelast.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143217583
Daar wordt kennelijk verschillend over gedacht. De moslims hebben vrijdag als heilige dag (zal eens vragen hoe dat komt) en de joden zaterdag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:12:51 #295
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_143218639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:45 schreef Kees22 het volgende:
Daar wordt kennelijk verschillend over gedacht. De moslims hebben vrijdag als heilige dag (zal eens vragen hoe dat komt) en de joden zaterdag.
De sabbat (zaterdag) is voor joden de zevende dag van de week, bij christenen is dat de zondag. En ik weet niet of vrijdag voor moslims echt een "heilige" dag is, je moet als je traditioneel moslim bent in ieder geval het vrijdaggebed uitvoeren en daar zijn weer allerlei regels aan verbonden, dus in moslimlanden is dat dan ook de "rustdag".

Ik woon zelf in de joodse wijk in Antwerpen, daar wonen echt heel veel orthodoxe joden. En ik vond het in het begin best wel verbazingwekkend dat ook alle "Belgische" (of internationale) buurtsupers gewoon sluitingsdag hadden op zaterdag en open waren op zondag. Volgens mij is dat ook uniek voor die wijk in de stad, want elders is dat niet zo.

Maar ja, ze zullen vroeger wel allemaal hun eigen "rustdag" willen hebben hé, hoe moet je je anders onderscheiden van elkaar? ;)
pi_143291860
De eerste Christenen waren bekeerde Joden en kwamen samen op de zondag, de eerste dag van de week. Over het algemeen voor en na het werk, vandaar dat er in veel gereformeerde gemeenten nog steeds twee diensten op de zondag worden gehouden. Daarna is de zondag voor Christenen de rustdag geworden, om naar de kerk te kunnen gaan ipv te werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door keeeez op 11-08-2014 12:42:33 ]
pi_143329210
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 07:48 schreef keeeez het volgende:
De eerste Christenen waren bekeerde Joden en kwamen samen op de zondag, de eerste dag van de week. Over het algemeen voor en na het werk, vandaar dat er in veel gereformeerde gemeenten nog steeds twee diensten op de zondag worden gehouden. Daarna is de zondag voor Christenen de rustdag geworden, om naar de kerk te kunnen gaan ipv te werken.
Dat vind ik raar. Dat er op de eerste dag, werkdag van de week, twee diensten waren. Waren er toen ook al werktijden?
Maar als ik het goed begrijp is de zondag volgens de christenen dus de eerste scheppingsdag?

En de gereformeerden zijn protestanten, dus afgescheiden van de katholieke kerk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143329246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn week begint op maandag en dat hij bij sommige mensen op zondag begint heb ik nooit begrepen. Was de zondag niet bedoeld als rustdag omdat het de laatste dag was?
Mijn week begint nooit, gaat gewoon constant door. 2 weekenden werken 1 vrij ,2 werken 1 vrij 2 werken 2 vrij bv. Bijna meer door de week vrij dan in het weekend :P

Maar dat hebben wel meer mensen. Toevallig weekend vrij gehad woensdag weer vrij dan weer 4 dagen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_143330542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat vind ik raar. Dat er op de eerste dag, werkdag van de week, twee diensten waren. Waren er toen ook al werktijden?
Maar als ik het goed begrijp is de zondag volgens de christenen dus de eerste scheppingsdag?

En de gereformeerden zijn protestanten, dus afgescheiden van de katholieke kerk.
In ieder geval op de Sabbat werd er niet gewerkt, en op de dag daarna wel. En er waren uiteraard wel een soort werktijden. Meer van zonsopgang tot zonsondergang of zo...

Inderdaad is voor Christenen de zondag ook de eerste scheppingsdag. Maar ze hebben de zondag als speciale dag gekozen omdat Jezus op de zondag is opgestaan uit de dood.

De gereformeerden zijn afgescheiden van de katholieke kerk. En de gereformeerde gemeente is daar weer van afgescheiden, volgens mij ergens begin 20e eeuw (1912?).
pi_143330668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:24 schreef Geerd het volgende:
Mijn week begint nooit, gaat gewoon constant door. 2 weekenden werken 1 vrij ,2 werken 1 vrij 2 werken 2 vrij bv. Bijna meer door de week vrij dan in het weekend :P

Maar dat hebben wel meer mensen. Toevallig weekend vrij gehad woensdag weer vrij dan weer 4 dagen.
Als je er zo naar kijkt is er bij mij ook geen begin/eind van de week. Maar als ik 'volgende week' zeg tegen iemand dan bedoel ik niet dat dat al aanstaande zondag kan zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143330828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je er zo naar kijkt is er bij mij ook geen begin/eind van de week. Maar als ik 'volgende week' zeg tegen iemand dan bedoel ik niet dat dat al aanstaande zondag kan zijn.
Officieel is Maandag ook de eerste dag van de week, maar da's maar officieel :P

Een week is in de huidige tijdrekening een periode van zeven dagen. In België en Nederland geldt tegenwoordig volgens ISO 8601 en NEN 2772 officieel de maandag als de eerste dag van de week. In het verleden gold in Nederland, en voor sommigen geldt dat nog steeds, de zondag als de eerste dag van de week. In de meeste landen en voor de christelijke kalenders geldt voor de christenen de zondag, en voor de islamitische kalenders voor de islam de zaterdag als eerste dag van de week.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Week
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')