abonnement Unibet Coolblue
pi_140988564
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:
[img=600,299]http://i.imgur.com/iyCoFcr.jpgimg]

[b]Unileverlogo is gemaakt van producten:[/b]
[img=600,300]http://i.imgur.com/cphmsmy.jpg[/img]

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door µ op 22-06-2014 18:25:31 (logofix) ]
pi_140988594
Laatste post vorige topic
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Klaploper het volgende:
Nog steeds best oud om erachter te komen. Maarja, ik geloofde zelf ook tot mijn 12e ofzo dat ons huis elk moment kon instorten, omdat ik op tv zag dat dat wel eens gebeurde in het Midden-Oosten.
Zo was ik wel eens bang dat er elk moment oorlog kon uitbreken omdat we dan in Bosnie terecht kwamen.

De aarde draaide toch, en op het journaal waren altijd beelden van oorlog in Bosnie. Dan kon het nooit lang duren voordat Bosnie onder onze huizen doorschoof. :o
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:56:22 #3
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_140989146
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:41 schreef -0- het volgende:
Laatste post vorige topic

[..]

Zo was ik wel eens bang dat er elk moment oorlog kon uitbreken omdat we dan in Bosnie terecht kwamen.

De aarde draaide toch, en op het journaal waren altijd beelden van oorlog in Bosnie. Dan kon het nooit lang duren voordat Bosnie onder onze huizen doorschoof. :o
:') das wel heul erg
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_140990509
Al die logos mogen wel uit de OP, de website waarvan ze gelinkt werden bestaat niet meer ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_141003129
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:08 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Ja ze leggen aan de bovenkant er steeds een nieuwe laag bij die naar beneden schuift.

Dank je.
Er zit zo te zien nog een boel handwerk en samenwerking aan.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:22:32 #6
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_141004974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:51 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dank je.
Er zit zo te zien nog een boel handwerk en samenwerking aan.
Klopt maar het verhoogd wel de efficiëntie van het werk en het verlaagd de druk op het lichaam van de werkers dus het is een mooie stap vooruit voor stratenmakers :)
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_141005064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:22 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Klopt maar het verhoogd wel de efficiëntie van het werk en het verlaagd de druk op het lichaam van de werkers dus het is een mooie stap vooruit voor stratenmakers :)
Ja precies. Het is niet meer het werk waardoor je voortijdig versleten bent, maar nog wel deels het oude vakwerk. Zo houd je meer plezier in je werk.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:27:51 #8
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_141005262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja precies. Het is niet meer het werk waardoor je voortijdig versleten bent, maar nog wel deels het oude vakwerk. Zo houd je meer plezier in je werk.
Toch zal er bij de makers vast nagedacht worden om ook het sorteren en plaatsen van de stenen verder te automatiseren. Alles voor hogere efficiëntie en lagere personeelskosten.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 juni 2014 @ 22:49:29 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141010967
Niet per sé jaaaaaaaaren, maar als je enorm ver uitzoemt in Google Maps krijg je de hele planeet met zon en melkweg te zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_141024624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:49 schreef Nattekat het volgende:
Niet per sé jaaaaaaaaren, maar als je enorm ver uitzoemt in Google Maps krijg je de hele planeet met zon en melkweg te zien.
Ik denk dat je Google Earth bedoelt. :P
gr gr
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48:03 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141025235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:28 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je Google Earth bedoelt. :P
Nee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_141025421
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee.
Ik kan niet verder uitzoomen dan https://www.google.com/maps/@11.4620311,-30.5501142,2z :o
gr gr
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:54:15 #13
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_141025440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:28 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je Google Earth bedoelt. :P
Als je maps op earth view zet ipv de kaart kun je verder uitzoomen tot buiten de aarde.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_141025466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Als je maps op earth view zet ipv de kaart kun je verder uitzoomen tot buiten de aarde.
[ afbeelding ]
Ahaaa. Die mode gebruik ik zelden. Wel mooi dan. ^O^
gr gr
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:55:38 #15
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_141025487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ahaaa. Die mode gebruik ik zelden. Wel mooi dan. ^O^
Moest zelf ook even zoeken, ook nieuw voor mij verder. Leuk gedaan ^O^
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_141028143
In de Tweede Wereldoorlog Walt Disney gewoon door met filmpjes maken over Donald Duck.
Bij de Amerikanen was de eend zeer geliefd, de tekenaars hadden hun handen vol met het maken van Donald Duck vignetten. Die werden gebruikt om vliegtuigen en geweren te versieren.



Ook heeft Walt Disney had ooit een tekenfilm had gemaakt waarin Donald Duck nachtmerries had
over Hitler. Omdat vele mensen deze film verkeerd begrepen en de film zagen als propaganda
werd de film verboden.

Het filmpje duurt slecht 7 minuten en is gemaakt in 1943 en heet Der Fuehrer's Face.

Dit was de orginele flmposter.



In 2012 was het filmpje te zien in Het Verzetsmuseum in Amsterdam.

Er werd ook een single uitgebracht door Oliver Wallace.
De sigle werd eerder uitgebracht dan het filmpje, namelijk in 1942.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oliver_Wallace




In 1936 he joined Disney Studios, and quickly became one of the most important composers in the studio
for short animated films. Wallace provided the music for more than 100 of these shorts.
One of his best-known pieces is the song "Der Fuehrer's Face" from the 1942 Donald Duck propaganda cartoon.
This parody of a Horst Wessel song was, mainly through the version by Spike Jones and His City Slickers, one of the biggest hits during the Second World War.

En nog een laatste weetje voor de Donald Duck liefhebbers..
Donald Duck heeft een vriendin, ze heet Katrien Duck, maar ze heette eerst Donna Duck.


Pas in 1940 ging ze Katrien Duck heten.


Maar het is niet alleen een naamsverandering, Donna was het eerste vriendinnetje van Donald
en Katrien en het tweede vriendinnetje

http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/860

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 13-06-2014 13:18:09 ]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:21:57 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141028444
Uhm .... volgens mij staat Katrien op de achtergrond jaloers te wezen, terwijl Donald ondersteboven is van Donna.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141028513
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:21 schreef Copycat het volgende:
Uhm .... volgens mij staat Katrien op de achtergrond jaloers te wezen, terwijl Donald ondersteboven is van Donna.
Tja, het blijven vrouwtjes...
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:25:34 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141028558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef FANN het volgende:

Tja, het blijven vrouwtjes...
Maar dan klopt jouw claim toch niet?
Donna is zo te zien een oud vriendinnetje die opeens weer opduikt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:26:52 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141028603
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141028637
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar dan klopt jouw claim toch niet?
Donna is zo te zien een oud vriendinnetje die opeens weer opduikt.
eh... welke claim bedoel je precies Copycat?

Ik had deze link erbij gezet voor de uitleg..
http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/860
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:29:27 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141028692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:27 schreef FANN het volgende:

[..]

eh... welke claim bedoel je precies Copycat?

Ik had deze link erbij gezet voor de uitleg..
http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/860
Deze:

Donald Duck heeft een vriendin, ze heet Katrien Duck, maar ze heette eerst Donna Duck.

Maar ik zie dat je het veranderd hebt. Volgens mij had die Donna echter niet dezelfde rol als Katrien, maar was het een passant in een (paar) verhaallijn(en).

Edit: Link gelezen en inderdaad, een passant in een kort filmpje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141028842
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Deze:

Donald Duck heeft een vriendin, ze heet Katrien Duck, maar ze heette eerst Donna Duck.

Maar ik zie dat je het veranderd hebt. Volgens mij had die Donna echter niet dezelfde rol als Katrien, maar was het een passant in een (paar) verhaallijn(en).

Edit: Link gelezen en inderdaad, een passant in een kort filmpje.
Ik heb niets verandert hoor, maar misschien had je dit over het hoofd gezien?

quote:
Maar het is niet alleen een naamsverandering, Donna was het eerste vriendinnetje van Donald
en Katrien en het tweede vriendinnetje.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:34:33 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141028910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:32 schreef FANN het volgende:

Ik heb niets verandert hoor, maar misschien had je dit over het hoofd gezien?

Ja, ik dacht dat je dat er later bij had gezet. Maar Donna is dus niet de eerdere naam van Katrien, maar gewoon een personage uit een oud filmpje dat jaren later nog een keer op de proppen komt ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141028957
Dat als een chick vraagt of je nog wat wil drinken bij haar, helemaal geen dorst heeft ofzo :')
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:36:32 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141028977
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb niets verandert hoor, maar misschien had je dit over het hoofd gezien?

[..]

Dat klopt nog steeds niet. Dan zou er moeten staan: 'Maar het is alleen niet een naamsverandering' i.p.v. 'Maar het is niet alleen een naamsverandering'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141029075
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Deze:

Donald Duck heeft een vriendin, ze heet Katrien Duck, maar ze heette eerst Donna Duck.

Maar ik zie dat je het veranderd hebt. Volgens mij had die Donna echter niet dezelfde rol als Katrien, maar was het een passant in een (paar) verhaallijn(en).

Edit: Link gelezen en inderdaad, een passant in een kort filmpje.
Oh... volgens deze info hadden ze een een stormachtige affaire.
Dus op dat moment zal het zijn vriendinnetje wel geweest zijn neem ik aan,
maar misschien had ik het anders moeten verwoorden en duidelijker moeten
zijn, excuses voor de mensen die dat niet begrepen.

http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/860

quote:
Donna Duck
Een aantal jaren was er geen vrouw in het bestaan van Donald. In diverse tekenfilms ging hij voortdurend met mannen op avontuur, maar in 1937 verscheen er opeens een vrouw in zijn leven. Als Don Donald kreeg hij in het gelijknamige tekenfilmpje een zeer korte romance met de Mexicaanse Donna Duck, een kokette señorita met driftig knipperende wimpers. Al rijdend op een ezeltje stopt Donald onder het raam van Donna Duck, die enthousiast naar buiten huppelt als ze Donald ziet.

Het wordt een stormachtige affaire, want Donna's humeur is volledig vergelijkbaar met dat van Donald. Binnen een paar minuten mept ze hem in zijn gezicht, ramt ze een gitaar stuk op zijn hoofd, gooit ze hem in het water en vertrapt ze zijn foto.
Ik vond het wel een grappig weetje, meer niet ;)
pi_141029840
Sowieso vind ik Katrien maar een manupilatieve kutslet. Beetje twee woerden onderhouden en pissig worden als ze niet 100% aandacht krijgt van Donald, of als hij naar een ander kijkt. :r
pi_141029929
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:57 schreef stbabylon het volgende:
Sowieso vind ik Katrien maar een manupilatieve kutslet. Beetje twee woerden onderhouden en pissig worden als ze niet 100% aandacht krijgt van Donald, of als hij naar een ander kijkt. :r
_O-
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 14:14:44 #30
184769 crew  Deisyy
pi_141030408
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:57 schreef stbabylon het volgende:
Sowieso vind ik Katrien maar een manupilatieve kutslet. Beetje twee woerden onderhouden en pissig worden als ze niet 100% aandacht krijgt van Donald, of als hij naar een ander kijkt. :r
Inderdaad, wat een slettebak :+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_141030463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:14 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een slettebak :+
:D
pi_141030720
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:57 schreef stbabylon het volgende:
Sowieso vind ik Katrien maar een manupilatieve kutslet. Beetje twee woerden onderhouden en pissig worden als ze niet 100% aandacht krijgt van Donald, of als hij naar een ander kijkt. :r
Guus Geluk is een gans, en mannetjes ganzen zijn geen woerden maar Ganzeriken of Genten. Lees ik net op Wikipedia. Kwam ik dus net achter.

Ik kwam er ook net pas achter dat Guus' moeder een eend is (Trijntje Duck), en dat Guus dus half eend/half gans is.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:57:43 #33
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141031845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:24 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Guus Geluk is een gans, en mannetjes ganzen zijn geen woerden maar Ganzeriken of Genten. Lees ik net op Wikipedia. Kwam ik dus net achter.

Ik kwam er ook net pas achter dat Guus' moeder een eend is (Trijntje Duck), en dat Guus dus half eend/half gans is.
Wat hem dus ook eigenlijk weer half woerd maakt.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_141032395
Zoveel reactie's op de kleine toevoeging over het vriendinnetje van Donald Duck, maar het échte
weetje was dus dat tijdens de Tweede Wereldoorlog, Walt Disney was betrokken bij de productie van propagandafilms voor de Amerikaanse regering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Walt_Disney's_World_War_II_propaganda_production

  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:14:27 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141032461
Dat wist ik al en daar kan ik vooralsnog geen gaten in schieten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141033025
Klopt, dat deden wel meer animatiestudio's :) . (Vaak ook wel onder dwang van de regering.)
pi_141033461
Ja maar, ik dacht leuk weetje voor de mensen die het nog niet wisten -O-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:45:06 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141033565
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef FANN het volgende:
Ja maar, ik dacht leuk weetje voor de mensen die het nog niet wisten -O-
Dat is het toch ook!

Ik bedacht van de week trouwens dat impregneren en to impregnate waarschijnlijk wel met elkaar verbonden zijn. Toen ik mijn besef deelde met mijn broer, werd ik meewarig aangekeken ;( .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:19:44 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141035047
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is het toch ook!

Ik bedacht van de week trouwens dat impregneren en to impregnate waarschijnlijk wel met elkaar verbonden zijn. Toen ik mijn besef deelde met mijn broer, werd ik meewarig aangekeken ;( .
Dat lijkt me logisch, maar "bezwangerd hout" klinkt een beetje vreemd...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:42:06 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141035933
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:19 schreef Leandra het volgende:

Dat lijkt me logisch, maar "bezwangerd hout" klinkt een beetje vreemd...
Het lijkt je logisch dat mijn broer mij meewarig aankijkt?

Het ging over het nieuw aanrechtblad in de nieuwe keuken van mijn broer ... Ik wil het niet weten :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:57:30 #41
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141036612
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het lijkt je logisch dat mijn broer mij meewarig aankijkt?

Het ging over het nieuw aanrechtblad in de nieuwe keuken van mijn broer ... Ik wil het niet weten :') .
Je broer wilde dat weetje waarschijnlijk ook helemaal niet weten. :D

Waar heeft hij bij de volgende keer seks aan gedacht? Aan zijn nieuwe keuken? :')
pi_141061873
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar dan klopt jouw claim toch niet?
Donna is zo te zien een oud vriendinnetje die opeens weer opduikt.
Precies!
Overigens zeer informatief.
(Aannemende dat de rest wel klopt!)

ik zie dat die discussie al gevoerd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 14-06-2014 02:23:14 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:37:07 #43
351676 Groby
Dank Memer
pi_141062176
Ik weet het niet zeker hoor maar Donna was volgens mij Donalds tweelingzus en de moeder van Kwik Kwek en Kwak

edit: is Dumbella, laat maar
It’s coming home
pi_141068688
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Precies!
Overigens zeer informatief.
(Aannemende dat de rest wel klopt!)

ik zie dat die discussie al gevoerd is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:37 schreef Groby het volgende:
Ik weet het niet zeker hoor maar Donna was volgens mij Donalds tweelingzus en de moeder van Kwik Kwek en Kwak

edit: is Dumbella, laat maar
Okééééeeeeee, nu genoeg over Duckstad, ander onderwerp dan maar.

In de top 10 van de meest gevaarlijke dieren staat de Haai op nummer 10.
Dit is de top 10 van de dieren die de meeste menselijke slachtoffers maakt.
Er gaan ongeveer 30 tot 100 mensen per jaar dood aan een Haai aanval, dus dat valt nog
reuze mee eigenlijk.

De Bij staat op nummer 6, er gaan ongeveer 400 mensen per jaar dood aan bijensteken.
Dit komt omdat er veel mensen zijn die allergisch zijn voor bijensteken, als je dat niet bent
is een bijensteek niet gevaarlijk, hoogstens een beetje pijnlijk.

En wat staat er op nummer één?

De nummer één positie is voor de klein mug!
Dit beestje kan gemakkelijk dodelijk ziektes verspreiden onder mensen.
Het grootste probleem is Malaria, ieder jaar gaan er meer dan 2 miljoen mensen hieraan dood.
Andere problemen zijn Dengue en Gele Koorts.
pi_141069542
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:29 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Okééééeeeeee, nu genoeg over Duckstad, ander onderwerp dan maar.

In de top 10 van de meest gevaarlijke dieren staat de Haai op nummer 10.
Dit is de top 10 van de dieren die de meeste menselijke slachtoffers maakt.
Er gaan ongeveer 30 tot 100 mensen per jaar dood aan een Haai aanval, dus dat valt nog
reuze mee eigenlijk.

De Bij staat op nummer 6, er gaan ongeveer 400 mensen per jaar dood aan bijensteken.
Dit komt omdat er veel mensen zijn die allergisch zijn voor bijensteken, als je dat niet bent
is een bijensteek niet gevaarlijk, hoogstens een beetje pijnlijk.

En wat staat er op nummer één?

De nummer één positie is voor de klein mug!
Dit beestje kan gemakkelijk dodelijk ziektes verspreiden onder mensen.
Het grootste probleem is Malaria, ieder jaar gaan er meer dan 2 miljoen mensen hieraan dood.
Andere problemen zijn Dengue en Gele Koorts.
Ik geloof er niks van dat 'de haai' in de top 10 staat. Het aantal geregistreerde doden per jaar ligt volgens mij zelfs onder de 10.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141069712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:02 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat 'de haai' in de top 10 staat. Het aantal geregistreerde doden per jaar ligt volgens mij zelfs onder de 10.
hmmm. ik had dat nummer 10 van een ander lijstje.
Op dit lijstje staat de Haai op nummer 9 met toch ook weer 100 doden per jaar.

http://plazilla.com/page/(...)te-dieren-ter-wereld

Maar ook op dit lijstje staat de Mug op nummer één.
pi_141069957
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:10 schreef FANN het volgende:

[..]

hmmm. ik had dat nummer 10 van een ander lijstje.
Op dit lijstje staat de Haai op nummer 9 met toch ook weer 100 doden per jaar.

http://plazilla.com/page/(...)te-dieren-ter-wereld

Maar ook op dit lijstje staat de Mug op nummer één.
Daar hebben ze het zelfs alleen over de witte haai.

Dit lijkt me toch iets betrouwbaarder dan zo'n top 10-lijstje. Tussen 2003 en 2012 lag het gemiddelde op 6 doden per jaar.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141070021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Daar hebben ze het zelfs alleen over de witte haai.

Dit lijkt me toch iets betrouwbaarder dan zo'n top 10-lijstje. Tussen 2003 en 2012 lag het gemiddelde op 6 doden per jaar.
Tja... lijkt mij ook wel een betrouwbare bron eigenlijk, dus misschien heb je gelijk
Laten we het er dan maar op houden dat in elk geval de Mug wel klopt.
pi_141070202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja... lijkt mij ook wel een betrouwbare bron eigenlijk, dus misschien heb je gelijk
Laten we het er dan maar op houden dat in elk geval de Mug wel klopt.
Voor zover ik het weet klopt dat wel ja :Y
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141070237
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:30 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet klopt dat wel ja :Y
Gelukkig dan maar! :D

''pfffffffffff... zweet van voorhoofd veegt''
pi_141070688
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar! :D

''pfffffffffff... zweet van voorhoofd veegt''
:P
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141070779
quote:
Ik leer er zojuist weer iets bij, uit een ander topic. :+

quote:
Een varken heeft een orgasme van 30 minuten
Ga jij maar googelen of het waar is :P
pi_141071302
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik leer er zojuist weer iets bij, uit een ander topic. :+

[..]

Ga jij maar googelen of het waar is :P
http://skeptics.stackexch(...)ve-30-minute-orgasms
Waarschijnlijk niet dus.
Waarom lees ik over varkensorgasmes :')
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141071487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

http://skeptics.stackexch(...)ve-30-minute-orgasms
Waarschijnlijk niet dus.
Waarom lees ik over varkensorgasmes :')
:D ja waarom doen we dit?

Ik had ook verschillende bronnen gevonden, de ene bron beweert van wel en de andere
weer van niet, maar willen we het écht weten?

Ik eigenlijk niet :')
pi_141090815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:19 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ja waarom doen we dit?

Ik had ook verschillende bronnen gevonden, de ene bron beweert van wel en de andere
weer van niet, maar willen we het écht weten?

Ik eigenlijk niet :')
Als je het wilt weten, moet je het aan een ouderwetse varkensboer vragen.
Lijkt me trouwens stug: een orgasme van 30 minuten. Alsof ze niks beters te doen hebben. Nog een wijfje neuken, bijvoorbeeld, of vechten met een ander mannetje of eikels zoeken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141090867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je het wilt weten, moet je het aan een ouderwetse varkensboer vragen.
Lijkt me trouwens stug: een orgasme van 30 minuten. Alsof ze niks beters te doen hebben. Nog een wijfje neuken, bijvoorbeeld, of vechten met een ander mannetje of eikels zoeken.
Ik vraag helemaal niks,ik geloof het wel... :')
pi_141101612
Ik kwam er deze week achter dat sommige auto's naast het brandstofmetertje een pijltje hebben staan.
En dat dit pijltje aangeeft aan welke kant je er brandstof in moet gooien. Scheelt wellicht weer een keer uit het raam hangen omdat je niet (meer) weet waar je dat klepje gezien had daarstraks... ;)

  zondag 15 juni 2014 @ 09:12:57 #58
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141101740
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 08:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik kwam er deze week achter dat sommige auto's naast het brandstofmetertje een pijltje hebben staan.
En dat dit pijltje aangeeft aan welke kant je er brandstof in moet gooien. Scheelt wellicht weer een keer uit het raam hangen omdat je niet (meer) weet waar je dat klepje gezien had daarstraks... ;)

[ afbeelding ]
En als ze geen pijltje hebben, moet jr kijken of de slang van de pomp links of rechts staat geloof ik :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_141103201
Dat is geen vast gegeven ;) Maar bij een Japans (of Brits) merk is de kans wel groter dat hij links zit omdat men in die landen links rijdt.

Britse caravans hebben overigens de deur wel links (stoepkant), terwijl 'het vasteland' ze rechts hebben.
pi_141104736
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 08:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik kwam er deze week achter dat sommige auto's naast het brandstofmetertje een pijltje hebben staan.
Ik heb het wel eens gehad ja, dat ik voor het oprijden eerst toch even moest stoppen en uit het raam moest hangen om te kijken waar het klepje zat.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:23:25 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141104833
quote:
6s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gehad ja, dat ik voor het oprijden eerst toch even moest stoppen en uit het raam moest hangen om te kijken waar het klepje zat.
Bij het wisselen tussen een Japanse en een Europese auto kostte me dat idd nog wel eens wat moeite.
In Japanse auto's meestal aan de linkerkant (bestuurskant), Europese auto's meestal aan de rechterkant (passagierskant).
Maar gezien met een Japan links rijdt, zou dat gelijk de reden wel eens kunnen zijn dat het brandstofklepje aan de linkerkant zit, want dat zou daar de passagierskant zijn.

Dan is de vraag dus vooral aan welke kant Britse auto's het klepje hebben.... iemand een AM of Rolls om het even te checken?

Edit: hier wordt het bevestigd, en daar staat ook gelijk de verklaring.

Auto's die gemaakt zijn voor een rechtsgestuurde markt hebben het tankklepje rechts en auto's gemaakt voor een linksgestuurde markt hebben het tankklepje links, want benzinestations stonden vroeger gewoon langs de kant van de weg.

De uitlaat zit juist vaak weer aan de andere kant dan het tankklepje, want dan hebben voetgangers de minste last van de uitlaatgassen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leandra op 15-06-2014 12:28:55 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141105640
Da's de langere verklaring, ja :Y En mijn buurman heeft een Jaguar XJS - met het tankklepje links.

Maar mijn Saab 96 uit '76 heeft hem ook links (hoewel de 96 oorspronkelijk al uit 1960 stamt, en toen reed men in Zweden ook nog links), en mijn Fiat 126 ook. De Fiat 850 die ik gehad heb had hem ook links, al zat hij daar onder de motorkap pal boven de uitlaat :')
  zondag 15 juni 2014 @ 12:56:27 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141105814
Ik denk dat Saab het model het model niet aangepast heeft omdat men in Zweden aan de andere kant van de weg ging rijden, maar Saab en Volvo zijn dan wel mooie testcases voor de theorie;
Zijn de modellen die na september 1967 op de markt gekomen zijn anders qua links/rechts met het tankklepje en de uitlaat dan de modellen die van voor 1967 zijn.

Edit: Saab heeft er nog even aan vastgehouden, de Saab 99 die in 1968 geïntroduceerd werd had de brandstoftoevoer ook nog links.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leandra op 15-06-2014 13:04:02 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juni 2014 @ 13:29:03 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_141106855
Hm... die theorie is wel leuk natuurlijk. Maar qltel had een Citroën Berlingo met het klepje rechts. En nu heeft hij een nieuwe Berlingo... met het klepje links (waardoor hij af en toe nog steeds verkeerd bij de pomp staat :D ).

Ik had een Opel met het klepje links en in mijn C3 Picasso zit het klepje ook links, dus ik sta nog altijd meteen goed :7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 juni 2014 @ 13:41:22 #65
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_141107276
Mijn Citroen C2 heeft het kkepje links. De Skoda heeft wel een rechts klepje
Spoilers!
pi_141108302
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat Saab het model het model niet aangepast heeft omdat men in Zweden aan de andere kant van de weg ging rijden, maar Saab en Volvo zijn dan wel mooie testcases voor de theorie;
Zijn de modellen die na september 1967 op de markt gekomen zijn anders qua links/rechts met het tankklepje en de uitlaat dan de modellen die van voor 1967 zijn.

Edit: Saab heeft er nog even aan vastgehouden, de Saab 99 die in 1968 geïntroduceerd werd had de brandstoftoevoer ook nog links.
Ik denk eigenlijk dat deze verklaring in die tijd al redelijk verouderd was, en vooral stamt uit de tijd dat het nog echt depots met bediening waren waar je maar aan één kant erlangs kon :P
Maar nee, in het geval van de 95/96 heeft de tankdop altijd op dezelfde plek gezeten, net als bij de 93 ervoor. Bij de 92 zat hij in het midden achterop, aangezien de wagen geen kofferbak(klep) had. Saab is vanaf 1965 begonnen met de 99 te ontwerpen en misschien stond de locatie van de toevoer al vast voordat Zweden overstapte.

Tegenwoordig zal één en ander ook (vooral) van het complete ontwerp van de auto afhangen. En anders zal gewenning een rol spelen; 'het vorige model / al onze modellen hebben hem daar ook'.
pi_141113463
:D haha, wat tof, al die theorieën!

Onze Ford (Fiesta) heeft het klepje overigens aan de linkerkant. :)
pi_141113772
Een DAF heeft 'm in het midden, achter de kentekenplaat. :s)
pi_141114661
Was ook typisch voor een boel Amerikaanse wagens destijds :Y
Sommige oudjes met de motor achterin, zoals de 500tjes en Kevers, hebben de tank voorin in de kofferbak; daarin vul je regelrecht de tank. Bij de Trabant vulde je ook direct de tank onder de motorkap, maar die hing wel schuin boven boven de motor. Dan had je geen brandstofpomp nodig, enkel zwaartekracht.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 17:34:13 #70
18653 crew  D.
pi_141115076
Corvette types C2, C3 en C4 hebben 'm achterop in het midden :Y
pi_141147080
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Een DAF heeft 'm in het midden, achter de kentekenplaat. :s)
Alleen de B-types (44 t/m 66 en de Volvo 66) De A-types (600 t/m 33) hebben de tankdop onder of links naast het rechterachterlicht.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:19:06 #72
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141195363
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:12 schreef KaBuf het volgende:

[..]

En als ze geen pijltje hebben, moet jr kijken of de slang van de pomp links of rechts staat geloof ik :)
Gisteren gechecked, maar klopt niet. In de Hyundai H200 heeft het icoontje de slang rechts zitten terwijl het klepje links zit terwijl in de Fiat [hqmsdfvc] hetzelfde icoontje zit en het klepje aan de rechterkant. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:25:29 #73
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141195582
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:19 schreef Maringo het volgende:

[..]

Gisteren gechecked, maar klopt niet. In de Hyundai H200 heeft het icoontje de slang rechts zitten terwijl het klepje links zit terwijl in de Fiat [hqmsdfvc] hetzelfde icoontje zit en het klepje aan de rechterkant. :)

Kut :(

In dat geval mijn excuses voor een onjuist feit :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:26:42 #74
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141195638
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:25 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Kut :(

In dat geval mijn excuses voor een onjuist feit :@
Misschien doen veel fabrikanten dat wel maar enkele niet. Of vinden ze het achterhaalt ofzo. Ik vind in ieder geval dat we dit met drie voorbeelden nog niet kunnen weggooien als onjuist. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_141196087
Eh, jawel :? Geeft toch duidelijk aan dat het icoontje niets hoeft te zeggen over de locatie van je tankklep. Dat feitje werkt alleen als het over de hele linie werkt, niet alleen in de gevallen dat het toevallig klopt :P
pi_141196200
Maar als je de auto vlak naast de pomp zet en iets verder door rijdt (met de achterbumpernaast de pomp, zeg maar), dan is de slang toch eigenlijk altijd lang genoeg?
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:46:31 #77
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141196236
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Maringo het volgende:

[..]

Misschien doen veel fabrikanten dat wel maar enkele niet. Of vinden ze het achterhaalt ofzo. Ik vind in ieder geval dat we dit met drie voorbeelden nog niet kunnen weggooien als onjuist. :)
Het is in ieder geval niet altijd juist :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_141196283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:44 schreef Buurpoes het volgende:
Maar als je de auto vlak naast de pomp zet en iets verder door rijdt (met de achterbumpernaast de pomp, zeg maar), dan is de slang toch eigenlijk altijd lang genoeg?
In Nederland altijd wel volgens mij. Mijn ervaringen in de Verenigde Staten en Duitslands zijn enigszins anders (lees: beschamend).
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:48:29 #79
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_141196288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:44 schreef Buurpoes het volgende:
Maar als je de auto vlak naast de pomp zet en iets verder door rijdt (met de achterbumpernaast de pomp, zeg maar), dan is de slang toch eigenlijk altijd lang genoeg?
Dit bedoel je? :D

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_141196331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dit bedoel je? :D

[ afbeelding ]
Nee, juist niet. Die heeft de auto een goede meter van de pomp af gezet. :|W

Prachtig beeld trouwens. :D
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:52:04 #81
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_141196382
Zweetpolsbandjes zijn niet om ja handen zweetvrij te houden maar om je hoofd af te vegen :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:38:20 #82
242879 Onnoman
The On And Only
pi_141200054
waar ik altijd over nadenk en nog steeds niet weet is waarop een artiest de volgorde van zijn album baseert?
Ik bedoel.. ik verwacht altijd dat de beste songs bovenaan staan, en de slechte onderaan
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_141200562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:38 schreef Onnoman het volgende:
waar ik altijd over nadenk en nog steeds niet weet is waarop een artiest de volgorde van zijn album baseert?
Ik bedoel.. ik verwacht altijd dat de beste songs bovenaan staan, en de slechte onderaan
Volgens mij is dat meestal best wel willekeurig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_141200924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:38 schreef Onnoman het volgende:
waar ik altijd over nadenk en nog steeds niet weet is waarop een artiest de volgorde van zijn album baseert?
Ik bedoel.. ik verwacht altijd dat de beste songs bovenaan staan, en de slechte onderaan
Hoeft niet zo te zijn, sommige albums hebben ook een hele opbouw enzo.

Dat is ook een reden waarom sommige bands geen losse nummers op spotify willen aanbieden. Dan mis je het hele idee achter het album...
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:06:56 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141200963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef Hallojo het volgende:

Volgens mij is dat meestal best wel willekeurig.
Naast dat beste songs en slechtste songs nogal subjectieve begrippen zijn denk ik dat (de meer serieuze) artiesten vaak ook een bepaald verhaal willen vertellen aan de hand van de volgorde. Er zit dan wel een lijn in.
Neem bijvoorbeeld een van mijn favoriete albums, How I got over van The Roots, dat begint vol wanhoop en desillusie en eindigt met hoop. Zowel muzikaal als vocaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141201384
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Naast dat beste songs en slechtste songs nogal subjectieve begrippen zijn denk ik dat (de meer serieuze) artiesten vaak ook een bepaald verhaal willen vertellen aan de hand van de volgorde. Er zit dan wel een lijn in.
Neem bijvoorbeeld een van mijn favoriete albums, How I got over van The Roots, dat begint vol wanhoop en desillusie en eindigt met hoop. Zowel muzikaal als vocaal.
Hmmm, is mij nog nooit opgevallen in een album.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_141208914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:52 schreef Pandaplint het volgende:
Zweetpolsbandjes zijn niet om ja handen zweetvrij te houden maar om je hoofd af te vegen :')
Kom je nu pas achter!! :P
pi_141218721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:38 schreef Onnoman het volgende:
waar ik altijd over nadenk en nog steeds niet weet is waarop een artiest de volgorde van zijn album baseert?
Ik bedoel.. ik verwacht altijd dat de beste songs bovenaan staan, en de slechte onderaan
Volgens mij speelt ook mee in welke toon de nummers zijn, om daar in af te wisselen, zodat je niet vijf nummers achter elkaar in E krijgt bijvoorbeeld.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_141218980
Ik denk ook niet dat artiesten 'slechte' nummers op hun album zetten. De nummers met hitpotentie zullen vast wel op een bepaalde plek staan (1-5-10 ofzo). Er zal vast een hele theorie achter zitten.

Iemand hier producent van albums? :)
Mon 'en!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:12:45 #90
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141219299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:07 schreef bloempjuh het volgende:
Ik denk ook niet dat artiesten 'slechte' nummers op hun album zetten. De nummers met hitpotentie zullen vast wel op een bepaalde plek staan (1-5-10 ofzo). Er zal vast een hele theorie achter zitten.

Iemand hier producent van albums? :)
Wat vooral belangrijk is bij een album is dat het geen inconsistente schommeling van stijlen is. Ondanks dat artiesten natuurlijk wel een bepaalde stijl hebben verschilt dat per nummer ook nog weer. Rustig, wat sneller, et cetera. Het moet als een soort natuurlijk verhaal voelen, net zoals veel boeken met een bepaalde opbouw en spanningsboog zijn geschreven.

Dit kun je doen door inderdaad toon waarin een nummer is geschreven maar ook zoals ik al zei rustig of snel.

Vaak is een album al wel aardig af wanneer er bepaalde nummers worden gekozen als representatief genoeg voor een eventuele hit. Dus ik weet niet of daarna nog veel wordt veranderd.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:17:14 #91
351676 Groby
Dank Memer
pi_141219579
dat de verkoop van producten in één keer in de benelux de reden is van het frans op de verpakkingen

ik dacht altijd wtf waarom geen engels ofzo :')
It’s coming home
pi_141219818
Ik dacht altijd dat "een goed begin is het halve werk" negatief was.

Dus zoiets als: een goed begin is half werk.
pi_141233087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:07 schreef bloempjuh het volgende:
Ik denk ook niet dat artiesten 'slechte' nummers op hun album zetten. De nummers met hitpotentie zullen vast wel op een bepaalde plek staan (1-5-10 ofzo). Er zal vast een hele theorie achter zitten.

Iemand hier producent van albums? :)
Nee, maar we hebben net wel een CD opgenomen. Onze dirigente had wel ideeën over de volgorde, maar die heb ik niet allemaal gevolgd. Ze wilde een beetje afwisseling en een beetje representatief.

Om de vraag te beantwoorden: ik denk dat het voor elke plaat verschillend is en dat er geen vast patroon in zit. Een beetje zoals het hele leven, eigenlijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141233098
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef Groby het volgende:
dat de verkoop van producten in één keer in de benelux de reden is van het frans op de verpakkingen

ik dacht altijd wtf waarom geen engels ofzo :')
Niet alleen Benelux, ook Frankrijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141234080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet alleen Benelux, ook Frankrijk!
Hoezo, spreken ze daar dan ook Frans?
Liefde en infectie
pi_141234117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:52 schreef Pandaplint het volgende:
Zweetpolsbandjes zijn niet om ja handen zweetvrij te houden maar om je hoofd af te vegen :')
:o
pi_141234201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:21 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Hoezo, spreken ze daar dan ook Frans?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Talen_in_Luxemburg
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:54:26 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141234477
quote:
Het ging over Frankrijk.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:12:51 #99
292681 User_Tinus
Kijk rechts -->
pi_141234852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar we hebben net wel een CD opgenomen. Onze dirigente had wel ideeën over de volgorde, maar die heb ik niet allemaal gevolgd. Ze wilde een beetje afwisseling en een beetje representatief.

Om de vraag te beantwoorden: ik denk dat het voor elke plaat verschillend is en dat er geen vast patroon in zit. Een beetje zoals het hele leven, eigenlijk.
Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat een nummer pas een hit wordt nadat een album wordt uitgebracht. Dan verander je de volgorde op het album natuurlijk niet meer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:31:35 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_141235261


:o

Alhoewel ik ook begreep dat ze dit in de show zelf uitleggen, maar dat heb ik als kind dan blijkbaar gemist :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:32:09 #101
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141236785
Ik heb twee volkswagens, een Corrado en een transporter.

Bij de een zit het tankklepje links en de andere rechts.........
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:55:23 #102
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141237555
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef Groby het volgende:
dat de verkoop van producten in één keer in de benelux de reden is van het frans op de verpakkingen

ik dacht altijd wtf waarom geen engels ofzo :')
En dan nog slecht Frans ook. Ik kocht ooit 'Bami Goreng' in de supermarkt en volgens de Franse (en Duitse) vertaling (ja, ik woon in België) betekende dat "koninklijke noodles". Ik zag meteen een heel schouwspel voor me met Chinese keizers en krijgsheren.

Toen ben ik dat eens gaan opzoeken en volgens mij betekent het gewoon "gebakken noodles".

Maar iemand die meer thuis is in Aziatische talen mag me corrigeren, want ik ken daar niks van. :D
pi_141270389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:55 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

En dan nog slecht Frans ook. Ik kocht ooit 'Bami Goreng' in de supermarkt en volgens de Franse (en Duitse) vertaling (ja, ik woon in België) betekende dat "koninklijke noodles". Ik zag meteen een heel schouwspel voor me met Chinese keizers en krijgsheren.

Toen ben ik dat eens gaan opzoeken en volgens mij betekent het gewoon "gebakken noodles".

Maar iemand die meer thuis is in Aziatische talen mag me corrigeren, want ik ken daar niks van. :D
"Bami goreng" is inderdaad Indonesisch/Maleisisch voor "gebakken noodles" .
pi_141279918
Dat indeed en inderdaad gewoon letterlijk te vertalen zijn als je het opbreekt. In deed -> in der daad.
Vandaar dat je "idd" zowel in Engels als in Nederlands kan gebruiken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:01:47 #105
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_141283333
Beetje dom van mijn kant, maar toch:

Ik dacht altijd dat rookvlees, Roodvlees heette. vond het eigenlijk wel logisch.
toen ik een jaar of 12 was kwam ik er pas achter..
pi_141284269
Dat bij het brandstofmeter tank icoontje in de auto een pijltje staat, die aangeeft aan welke kant je tankdop zit/moet tanken ... :X
pi_141284386
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Dat bij het brandstofmeter tank icoontje in de auto een pijltje staat, die aangeeft aan welke kant je tankdop zit/moet tanken ... :X
Dat hebben we zojuist in dit topic al besproken - en aangetoond dat dit geen vast gegeven is :P
pi_141286141
Oh :') nvm dan.
Lezen is ook een vak :X
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:25:17 #109
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141294327
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Dat bij het brandstofmeter tank icoontje in de auto een pijltje staat, die aangeeft aan welke kant je tankdop zit/moet tanken ... :X
Hij zou juist moeten aangeven aan welke kant de slang van de pomp moet zitten. ;) Maar geen vast gegeven inderdaad.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_141294922
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh :') nvm dan.
Lezen is ook een vak :X
:P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:46:52 #111
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141348440
Dat een beschuitje met iemand willen eten, niet letterlijk betekent dat je een beschuitje met die gene wilt eten.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat dat wel zo was :@ .
pi_141348561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:46 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat een beschuitje met iemand willen eten, niet letterlijk betekent dat je een beschuitje met die gene wilt eten.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat dat wel zo was :@ .
Lekker naïef idd dan :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:50:49 #113
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141348642
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Lekker naïef idd dan :')
Ja, echt he :') . Ik ben echt zo naïef soms, echt beschamend gewoon :@ .
pi_141348902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, echt he :') . Ik ben echt zo naïef soms, echt beschamend gewoon :@ .
Het komt trouwens uit deze reclame uit de jaren '90 van Bolletje (ik kom uit Almelo, vandaar dat ik dat weet ;) )

  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:02:40 #115
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141349296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het komt trouwens uit deze reclame uit de jaren '90 van Bolletje (ik kom uit Almelo, vandaar dat ik dat weet ;) )

Oké, dat is wel interessant :) . Dat wist ik niet.
pi_141349936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het komt trouwens uit deze reclame uit de jaren '90 van Bolletje (ik kom uit Almelo, vandaar dat ik dat weet ;) )

Froukje :o
pi_141357296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Froukje :o
Daar zou iedereen toch wel een beschuitje mee willen eten. :Y)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141357350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar zou iedereen toch wel een beschuitje mee willen eten. :Y)
Ik niet,valt niet op blondjes :+
pi_141357431
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik niet,valt niet op blondjes :+
Ach, je hoeft toch geen gesprek met ze te voeren? O-)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141357527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, je hoeft toch geen gesprek met ze te voeren? O-)
Er zijn een paar uitzonderingen :*
pi_141357629
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Er zijn een paar uitzonderingen :*
Ah, jij bent serieus! *; ^)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141357652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, jij bent serieus! *; ^)
goh :+
pi_141357946
Hoe los je het probleem dan op als je daadwerkelijk met iemand slechts enkel en alleen een beschuitje wilt eten? :o
pi_141358764
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:27 schreef Dingest het volgende:
Hoe los je het probleem dan op als je daadwerkelijk met iemand slechts enkel en alleen een beschuitje wilt eten? :o
Is er een probleem dan?
Je koopt een rol beschuit, opent die, haalt er een twee uit, gooit de rest weg (of je bewaart die apart), smeert ze, presenteert ze en eet ze samen op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 22 juni 2014 @ 18:25:41 #125
332574 µ
alt-m
pi_141414811
Plaatjes uit de OP gefikst.
జ్ఞ‌ా
  zondag 22 juni 2014 @ 19:15:10 #126
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141417373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:46 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat een beschuitje met iemand willen eten, niet letterlijk betekent dat je een beschuitje met die gene wilt eten.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat dat wel zo was :@ .
Wat betekent het dan wel? haha
  zondag 22 juni 2014 @ 19:17:13 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141417477
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat betekent het dan wel? haha
of je nog even binnen komt voor een kopje koffie
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141417570
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat betekent het dan wel? haha
Beschuitje als ontbijt
Kindness
pi_141417679
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat betekent het dan wel? haha
Dat je diegene erg leuk vind er en wel wat leuks mee zou willen doen! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 22 juni 2014 @ 19:21:08 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141417683
Aha duh
:P
  zondag 22 juni 2014 @ 19:22:52 #131
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_141417764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:46 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat een beschuitje met iemand willen eten, niet letterlijk betekent dat je een beschuitje met die gene wilt eten.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat dat wel zo was :@ .
Er zijn wel meer van die smoesjes.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 22 juni 2014 @ 19:31:31 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141418236
Beschuitje is typisch ontbijtvoedsel dus impliceert dat je dan de nacht met diegene hebt doorgebracht :)

Komt trouwens van een Bolletje-commercial: http://svj.hu.nl/hij/daar(...)tje-mee-willen-eten/

  zondag 22 juni 2014 @ 19:34:10 #133
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_141418381
Dat mensen in auto's hun gevarenlichten aandoen als er een file nadert zodat je weet dat je moet afremmen. :@
En altijd het laatste woord.
pi_141419117
quote:
99s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:34 schreef BlauweTijger het volgende:
Dat mensen in auto's hun gevarenlichten aandoen als er een file nadert zodat je weet dat je moet afremmen. :@
nieuwere auto's doen dat vanzelf. Gebeurde mij bij een huurauto toen de abs begon te werken. :X
  zondag 22 juni 2014 @ 20:22:44 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_141421039
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:46 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

nieuwere auto's doen dat vanzelf. Gebeurde mij bij een huurauto toen de abs begon te werken. :X
Schrikken is dat he? Ik had het een tijdje geleden toen ik met 130 een heel korte scherpe afrit nam :X o|O
Spoilers!
pi_141421424
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Schrikken is dat he? Ik had het een tijdje geleden toen ik met 130 een heel korte scherpe afrit nam :X o|O
de schrikreactie kwam vooral door die vrachtwagen die ineens besloot in te halen en de optie richtaanwijzers niet had genomen..... Van 130 naar 80 in een paar seconden dan wil de abs het wel doen.... En toen ineens gingen alle lampjes knipperen inclusief de waarschuwingslichten. Ik vond het wel handig.
pi_141436666
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Schrikken is dat he? Ik had het een tijdje geleden toen ik met 130 een heel korte scherpe afrit nam :X o|O
Niet de borden gelezen? Of eigenwijs geweest?
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:30 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

de schrikreactie kwam vooral door die vrachtwagen die ineens besloot in te halen en de optie richtaanwijzers niet had genomen..... Van 130 naar 80 in een paar seconden dan wil de abs het wel doen.... En toen ineens gingen alle lampjes knipperen inclusief de waarschuwingslichten. Ik vond het wel handig.
Zo zie je waar die dingen goed voor zijn. Richtingaanwijzers, bedoel ik.
Ik ben bij het passeren van vrachtauto's altijd heel scherp op de voorwielen.

Zijn jullie je er ook van bewust dat je voor fietsers en dergelijke ook zo dreigend en gevaarlijk zijn?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141439050
quote:
99s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:34 schreef BlauweTijger het volgende:
Dat mensen in auto's hun gevarenlichten aandoen als er een file nadert zodat je weet dat je moet afremmen. :@
Je zou het niet verwachten hè, ondanks de term 'gevarenverlichting' :+ Maar dit is iets wat je tijdens je rijlessen en/of theorie geleerd zou moeten hebben...

En een boel moderne auto's hebben inderdaad de functie dat die aanspringt bij een stevig remactie/noodstop :Y
pi_141440072
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 03:13 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je zou het niet verwachten hè, ondanks de term 'gevarenverlichting' :+ Maar dit is iets wat je tijdens je rijlessen en/of theorie geleerd zou moeten hebben...

En een boel moderne auto's hebben inderdaad de functie dat die aanspringt bij een stevig remactie/noodstop :Y
Automagisch is wel handig, want bij een noodstop heb je soms geen hand over om op het knopje te drukken (ik heb als bijrijder er wel eens op gedrukt, maar je hebt niet altijd een bijrijder bij je natuurlijk).
Professioneel gifmenger.
  maandag 23 juni 2014 @ 08:30:48 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141440170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:32 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb twee volkswagens, een Corrado en een transporter.

Bij de een zit het tankklepje links en de andere rechts.........
De Transporter heeft een schuifdeur aan de passagierskant?
Lijkt me wel zo veilig om schuifdeur en tankklep niet aan dezelfde kant te combineren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 juni 2014 @ 08:56:41 #141
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141440439
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 08:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Transporter heeft een schuifdeur aan de passagierskant?
Lijkt me wel zo veilig om schuifdeur en tankklep niet aan dezelfde kant te combineren.
Klopt helemaal.

Nooit over nagedacht...
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  maandag 23 juni 2014 @ 09:31:34 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_141440996
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet de borden gelezen? Of eigenwijs geweest?

[..]

Zo zie je waar die dingen goed voor zijn. Richtingaanwijzers, bedoel ik.
Ik ben bij het passeren van vrachtauto's altijd heel scherp op de voorwielen.

Zijn jullie je er ook van bewust dat je voor fietsers en dergelijke ook zo dreigend en gevaarlijk zijn?
Ik ben nooit eigenwijs in het verkeer. Ik denk dat ik een bord over het hoofd heb gezien in het donker. Gewoon een stomme actie die me niet nog eens zal overkomen.

En natuurlijk ben ik me ervan bewust dat ik een heel andere rol in het verkeer heb met mijn auto ten opzichte van fietsers. Ik zie fietsers overigens meer als bedreiging en gevaarlijk maar goed. Voor je het weet verandert er één onverwacht van richting en kan ik mijn hele leven betalen. Ik let altijd, altijd heel goed op fietsers :Y
Spoilers!
  maandag 23 juni 2014 @ 10:23:58 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141442024
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 08:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Transporter heeft een schuifdeur aan de passagierskant?
Lijkt me wel zo veilig om schuifdeur en tankklep niet aan dezelfde kant te combineren.
Van wat ik kan vinden zit die bij een Transporter aan de bestuurderskant, vlak naast de deur. Maar als 'ie op de andere andere kant op dezelfde plek zou zitten heb je er volgens mij geen last van met de schuifdeur. Dus er is op zich wel over nagedacht.
pi_141446025
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:46 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

nieuwere auto's doen dat vanzelf. Gebeurde mij bij een huurauto toen de abs begon te werken. :X
Het idee is volgens mij wel dat je ruim op tijd je alarmlichten aandoet, om het verkeer achter je te waarschuwen.
Als bij een naderende file door het afremmen je gevarenlichten gaan branden, dan is het waarschijnlijk een noodstop. Dat wordt over het algemeen niet als 'ruim op tijd' beschouwd ;)
Grote kans dat de auto achter je dan alsnog je bumper een kusje komt geven.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_141466665
Anders kom je er na een jaar achter dat je de filters van je afzuigkap gewoon kan afwassen :') :')
Scheelt weer niet zo vaak gebruikt, waren wel wat bruin.

Liggen lekker te weken nu :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_141481689
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Van wat ik kan vinden zit die bij een Transporter aan de bestuurderskant, vlak naast de deur. Maar als 'ie op de andere andere kant op dezelfde plek zou zitten heb je er volgens mij geen last van met de schuifdeur. Dus er is op zich wel over nagedacht.
[ afbeelding ]
De meeste werkbusjes hebben deuren aan 2 kanten, anders moet je je halve bus doorkruipen elke keer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_141481761
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:19 schreef Geerd het volgende:
Anders kom je er na een jaar achter dat je de filters van je afzuigkap gewoon kan afwassen :') :')
Scheelt weer niet zo vaak gebruikt, waren wel wat bruin.

Liggen lekker te weken nu :P
Omg, dan scheelt het idd dat je ze nog niet vaak gebruikt hebt want als je ze wel regelmatig gebruikt is het echt een rotklus om ze schoon te krijgen. Helemaal zonder vaatwasser.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:28:19 #148
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_141481829
Bij alcoholreclames staat altijd: Drink met mate.

Ik dacht dat mate ( engels naam ) degene was met wie je moest drinken.
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_141482168
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:19 schreef Geerd het volgende:
Anders kom je er na een jaar achter dat je de filters van je afzuigkap gewoon kan afwassen :') :')
Scheelt weer niet zo vaak gebruikt, waren wel wat bruin.

Liggen lekker te weken nu :P
Ik kwam er net achter dat de stofzuiger twee filters heeft. Een fijnmazige (HEPA-achtig) die bij n zak stofzuigerzakken vaak zit ter vervanging. En een grof filter, vlak voor de motor. :+ Met een halve cm stof erop, in het geval van mijn stofzuiger. Zonder die laag doet hij het toch beter.
Professioneel gifmenger.
pi_141482435
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:40 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik kwam er net achter dat de stofzuiger twee filters heeft. Een fijnmazige (HEPA-achtig) die bij n zak stofzuigerzakken vaak zit ter vervanging. En een grof filter, vlak voor de motor. :+ Met een halve cm stof erop, in het geval van mijn stofzuiger. Zonder die laag doet hij het toch beter.
Ja dat wist ik dan weer wel :P
Binnenkort ook maar weer eens even schoonmaken
Ik zwaai naar dieren.
pi_141482618
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja dat wist ik dan weer wel :P
Binnenkort ook maar weer eens even schoonmaken
Wrijf het er maar in. :@
Professioneel gifmenger.
pi_141482763
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:56 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wrijf het er maar in. :@
Aah joh bij mij zaten de plastic seals nog op de zijkanten van die filters tegen krassen.
Dacht dat het een leuk kleurtje was ofzo :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:52:05 #153
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141485850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

De meeste werkbusjes hebben deuren aan 2 kanten, anders moet je je halve bus doorkruipen elke keer.
Ja en daarvoor zit 'ie dus op een plek dat je er met een schuifdeur geen last van zou hebben.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:54:10 #154
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141485927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

Aah joh bij mij zaten de plastic seals nog op de zijkanten van die filters tegen krassen.
Dacht dat het een leuk kleurtje was ofzo :') :')
We hebben hier nu zo'n ding zonder filters. Ik denk dat als ik er weer een met filter zou gebruiken dat ik daar ook totaal niet aan zou denken :D .
pi_141486042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

We hebben hier nu zo'n ding zonder filters. Ik denk dat als ik er weer een met filter zou gebruiken dat ik daar ook totaal niet aan zou denken :D .
Ach volgens mij kun je die dingen ook wel los krijgen. Pleur je der een keer nieuwe in :P
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:59:04 #156
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141486093
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:57 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ach volgens mij kun je die dingen ook wel los krijgen. Pleur je der een keer nieuwe in :P
Past niet bij deze:


Gewoon even de bak waar het stof in komt eraf halen, legen, en ff omspoelen. En klaar :) .
pi_141486187
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Past niet bij deze:
[ afbeelding ]

Gewoon even de bak waar het stof in komt eraf halen, legen, en ff omspoelen. En klaar :) .
Lol dacht dat we het nog over afzuigkappen filters hadden _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:02:42 #158
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141486215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:01 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol dacht dat we het nog over afzuigkappen filters hadden _O- _O-
Oh, sorry. Dan zit ik niet helemaal op te letten geloof ik :@

[edit]
Nee, het ging toch echt over stofzuigers hoor ;) .
pi_141486275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:02 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, sorry. Dan zit ik niet helemaal op te letten geloof ik :@ .
Whehe zo een stofzuiger zonder filter lijkt me ook wel wat.
Werkt dat een beetje?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:07:11 #160
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141486377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Whehe zo een stofzuiger zonder filter lijkt me ook wel wat.
Werkt dat een beetje?
Nou, je vloerbedekking moet wel goed vast zitten, anders zuigt 'ie zich eraan vast. Maar ik vind 'm wel fijn werken, echt heel krachtig. Alleen wanneer die helemaal vol zit dan verliest 'ie z'n zuigkracht, maar tot dat punt zuigt 'ie gewoon door. Tot nu toe heb ik ook nog geen vermindering van zuigkracht of iets dergelijks vernomen, ondanks dat we 'm al een tijdje hebben.
Het enige nadeel aan Dyson is dat de mond van het stuk dat je tegen de vloer houdt niet zo ruim is. Daar is nog ruimte voor verbetering. Dat zie je dan ook als enige nadeel als je van die YouTube filmpjes ziet met vergelijkingen. Dat daar snel iets in blijft steken of dat 'ie niet alles in één keer opzuigt.
pi_141486515
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nou, je vloerbedekking moet wel goed vast zitten, anders zuigt 'ie zich eraan vast. Maar ik vind 'm wel fijn werken, echt heel krachtig. Alleen wanneer die helemaal vol zit dan verliest 'ie z'n zuigkracht, maar tot dat punt zuigt 'ie gewoon door. Tot nu toe heb ik ook nog geen vermindering van zuigkracht of iets dergelijks vernomen, ondanks dat we 'm al een tijdje hebben.
Het enige nadeel aan Dyson is dat de mond van het stuk dat je tegen de vloer houdt niet zo ruim is. Daar is nog ruimte voor verbetering. Dat zie je dan ook als enige nadeel als je van die YouTube filmpjes ziet met vergelijkingen. Dat daar snel iets in blijft steken of dat 'ie niet alles in één keer opzuigt.
Ik heb de Bosch free e met 2400Watt en die heeft 4 standen dat is makkelijk voor de vloerbedekking boven, beetje hoogpolig lekker warm aan de voetjes als je snachts moet pissen of in de winter :z
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:12:31 #162
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141486580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik heb de Bosch free e met 2400Watt en die heeft 4 standen dat is makkelijk voor de vloerbedekking boven, beetje hoogpolig lekker warm aan de voetjes als je snachts moet pissen of in de winter :z
Dat is wel handig. Oh, en je hebt zegmaar zo'n hendeltje bij waaar je de stang vasthoudt waardoor die extra lucht aanzuigt en hij dus niet je zijl of vloerbedekking meeneemt. Helaas kun je die niet vastzetten maar moet je die de hele tijd vasthouden. Dat is wel een minpunt want dat kon bij onze vorige stofzuiger wel.
pi_141499399
P + R,= parkeer en reis. :o :@
Ik zwaai naar dieren.
pi_141499998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef Geerd het volgende:
P + R,= parkeer en reis. :o :@
Of engels: park and ride
Professioneel gifmenger.
pi_141500270
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of engels: park and ride
Maanden lang denk je er niet aan, dan zie je het staan maar vergeet je het weer om thuis op te zoeken.
Kwam er in eens bij, misschien ondertussen ook wel weer een keer vergeten kan ook.
Ik zwaai naar dieren.
pi_141500418
Ik ben Nederlander en woon in Nederland en aangezien die bordjes op
Nederlands grondgebied staan is het voor mij doodgewoon Parkeer en Reis.
pi_141500533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef Geerd het volgende:
P + R,= parkeer en reis. :o :@
Ik dacht Parkeer en Rust. Of Parkeer en Restaurant, als er een restaurant bij was.
pi_141500652
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:32 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik dacht Parkeer en Rust. Of Parkeer en Restaurant, als er een restaurant bij was.

Ik dacht ook dat het voor Restaurant stond..
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_141502602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:30 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik ben Nederlander en woon in Nederland en aangezien die bordjes op
Nederlands grondgebied staan is het voor mij doodgewoon Parkeer en Reis.
^O^ Dachten er maar meer zoals jij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_141502710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Past niet bij deze:
[ afbeelding ]

Gewoon even de bak waar het stof in komt eraf halen, legen, en ff omspoelen. En klaar :) .
Ook die hebben filters, zie ik op youtube: ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_141502820
Ik krijg er steeds meer gruwelijke rillingen van brrrrrr,dat hip doen :r

Ik wilde een keer een treinkaartje kopen,begon die dame achter de balie over een treinticket,toen ben ik weggelopen en heb een kaartje uit de automaat gehaald

[ Bericht 38% gewijzigd door Dunnevandale op 24-06-2014 20:12:00 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:11:25 #172
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141503233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ook die hebben filters, zie ik op youtube: ^O^
Hmm... die heb ik nog nooit gezien (lees: nog nooit schoongemaakt dus).
pi_141503353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:02 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

^O^ Dachten er maar meer zoals jij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De AH To Go. En 'Noodles To Go'. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 24-06-2014 20:20:10 ]
pi_141503865


[ Bericht 100% gewijzigd door Dunnevandale op 24-06-2014 20:23:25 ]
pi_141522906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:04 schreef Dunnevandale het volgende:

Ik krijg er steeds meer gruwelijke rillingen van brrrrrr,dat hip doen :r

Ik wilde een keer een treinkaartje kopen,begon die dame achter de balie over een treinticket,toen ben ik weggelopen en heb een kaartje uit de automaat gehaald
^O^ ^O^
Ik dacht dat ik de enige was die zich daar aan ergert.

Mensen die de hele dag in meeting zitten ivm targets, ipv vergaderen over doelstellingen enzo, ook zoiets.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_141523169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:04 schreef Dunnevandale het volgende:

Ik krijg er steeds meer gruwelijke rillingen van brrrrrr,dat hip doen :r

Ik wilde een keer een treinkaartje kopen,begon die dame achter de balie over een treinticket,toen ben ik weggelopen en heb een kaartje uit de automaat gehaald
Kaar-tje. Dat stuurden we toch vroeger als er iemand jarig was?
pi_141523253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef Geerd het volgende:
P + R,= parkeer en reis. :o :@
En dat met jouw werk :o
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:59:50 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141523259
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:53 schreef Jaimy-Lynn het volgende:

[..]

Kaar-tje. Dat stuurden we toch vroeger als er iemand jarig was?
Kaart-je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141523418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Ik dacht dat ik de enige was die zich daar aan ergert.

Mensen die de hele dag in meeting zitten ivm targets, ipv vergaderen over doelstellingen enzo, ook zoiets.
Ja ik had net nog een conference call. ^O^
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 09:12:34 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141523481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Ik dacht dat ik de enige was die zich daar aan ergert.

Mensen die de hele dag in meeting zitten ivm targets, ipv vergaderen over doelstellingen enzo, ook zoiets.
Bloedirritant inderdaad... het ergste vind ik nog economen die als ze iets niet uit kunnen leggen met engelse termen beginnen te gooien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:52:16 #181
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_141524342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Ik dacht dat ik de enige was die zich daar aan ergert.

Mensen die de hele dag in meeting zitten ivm targets, ipv vergaderen over doelstellingen enzo, ook zoiets.
Bij ons op het werk hebben we ineens 'verticals' ipv afdelingen. Persooneelszaken is overal ook al een tijdje 'human resource management' :')

Laatst bij een 'meeting' al aangegeven dat ik Engels een mooie taal vind, maar het Nederlands ook, dus waarom die ver-engelsing? en waarom we alles niet gewoon in het Latijns doen dat staat nog mooier en wetenschappelijker :P

Maar goed, ze willen internationaal overkomen sinds ze een vestiging in Duitsland hebben. Wat dat aan gaat zou het Nedersaksisch de beste keus zijn, dat kunnen ze het beste in de meeste vestigingen :D
nee, jij dan!
pi_141524502
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Bij ons op het werk hebben we ineens 'verticals' ipv afdelingen. Persooneelszaken is overal ook al een tijdje 'human resource management' :')

Laatst bij een 'meeting' al aangegeven dat ik Engels een mooie taal vind, maar het Nederlands ook, dus waarom die ver-engelsing? en waarom we alles niet gewoon in het Latijns doen dat staat nog mooier en wetenschappelijker :P

Maar goed, ze willen internationaal overkomen sinds ze een vestiging in Duitsland hebben. Wat dat aan gaat zou het Nedersaksisch de beste keus zijn, dat kunnen ze het beste in de meeste vestigingen :D
Ja dat is toch stom. 'We hebben 2 vestigingen: Nederlands en Duits, dus laten we Engels gebruiken."

Maar als communicatie wel gewoon in je eigen taal gaat, waarom zou je dan in een gewone Nederlandse zin allemaal Engelse woorden gebruiken?
Ondanks dat ik een grote tegenstander van het verengelsen ben, betrap ik mezelf er soms ook op dat ik na jaren werken soms ook woorden zoals conference call ga overnemen. :'(

Hoe kunnen we de Engelse ziekte voorkomen/uitroeien??
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 25 juni 2014 @ 10:18:26 #183
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_141524905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:00 schreef Walter81 het volgende:

[..]
Hoe kunnen we de Engelse ziekte voorkomen/uitroeien??
Duidelijke target goals stellen tijdens een meeting met like-mindeds, en dan er langzaam naar toe advancen
nee, jij dan!
pi_141527400
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Latijns
Ik heb nog eentje voor je voor in dit topic: dat het Latijn is en niet Latijns.
pi_141527532
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En dat met jouw werk :o
Echt hey!! :@
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:00:49 #186
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_141527609
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:54 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik heb nog eentje voor je voor in dit topic: dat het Latijn is en niet Latijns.
Ohja :@ op zijn Latijns dus :P
nee, jij dan!
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:05:20 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141527754
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Duidelijke target goals stellen tijdens een meeting met like-mindeds, en dan er langzaam naar toe advancen
Je vergeet de leads die zijn aangebracht, we zijn druk met al die prospects....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141528124
Vreselijk. Bij ons is ook ineens iedereen manager :O
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:44:31 #189
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141530755
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of engels: park and ride
Van origine is het dit ook. Het zusje ervan moest ik wel opzoeken laatst: K + R = kiss & ride. Bij scholen en stations zie je ze wel es.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:14:24 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141531820
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 08:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Automagisch is wel handig, want bij een noodstop heb je soms geen hand over om op het knopje te drukken (ik heb als bijrijder er wel eens op gedrukt, maar je hebt niet altijd een bijrijder bij je natuurlijk).
Maar als je in de Verenigde Arabische Emiraten je rijbewijs wilt halen moet je als een van de bijzondere verrichtingen wel degelijk een noodstop maken waarbij je de noodverlichting aan moet doen.

[/nutteloze informatie] ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:08:53 #191
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_141535413
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:44 schreef Maringo het volgende:

[..]

Van origine is het dit ook. Het zusje ervan moest ik wel opzoeken laatst: K + R = kiss & ride. Bij scholen en stations zie je ze wel es.
Dat is tegenwoordig voor al die perfecte ouders die een drukke baan hebben en dus om 5 voor half 9 de kinderen met de auto afgooien op school. Om niet door de regen of die verschrikkelijk warme zon te moeten kiezen ze ervoor om lekker in de auto te blijven zitten en het kind uit de auto te gooien om direct door te kunnen naar het werk...
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:36:27 #192
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_141536504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:08 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig voor al die perfecte ouders die een drukke baan hebben en dus om 5 voor half 9 de kinderen met de auto afgooien op school. Om niet door de regen of die verschrikkelijk warme zon te moeten kiezen ze ervoor om lekker in de auto te blijven zitten en het kind uit de auto te gooien om direct door te kunnen naar het werk...
Ja, die ouders die er voor kiezen om hun kinderen wel even af te gooien ipv direct naar hun werk te gaan en het kind door weer en wind de meest gevaarlijke kruispunten over te laten steken.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_141538641
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:36 schreef Maringo het volgende:

[..]

Ja, die ouders die er voor kiezen om hun kinderen wel even af te gooien ipv direct naar hun werk te gaan en het kind door weer en wind de meest gevaarlijke kruispunten over te laten steken.
Worden ze hard van. Als je bij ons in groep 6 gebracht werd, werd je terecht keihard uitgelachen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_141539262
En ik maar denken dat ik de enige was die overal jeuk krijgt van Engelse woorden :*
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:41:05 #195
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141541486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:04 schreef Dunnevandale het volgende:

Ik krijg er steeds meer gruwelijke rillingen van brrrrrr,dat hip doen :r

Ik wilde een keer een treinkaartje kopen,begon die dame achter de balie over een treinticket,toen ben ik weggelopen en heb een kaartje uit de automaat gehaald
Je weet zelf dus niet eens wat Nederlands is?
http://woordenlijst.org/zoek/?q=ticket
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:54:23 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141542112
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:16 schreef fotostarter het volgende:
Vreselijk. Bij ons is ook ineens iedereen manager :O
Ik ben domestic manager :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141543770
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben domestic manager :7
wasda? :P
pi_141544006
Engelse termen bij Nederlands taal. :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:43:36 #199
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141544498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Engelse termen bij Nederlands taal. :')
Zegt een blue panther ninja :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141544520
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:43 schreef Bart het volgende:

[..]

Zegt een blue panther ninja :').
Het is wel Engels. :+
pi_141545349
dat je bommelding niet moet uitspreken als bommel-ding maar als bom-melding
pi_141545426
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:04 schreef Evertjan het volgende:
dat je bommelding niet moet uitspreken als bommel-ding maar als bom-melding
Een oudje :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_141545430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:14 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar als je in de Verenigde Arabische Emiraten je rijbewijs wilt halen moet je als een van de bijzondere verrichtingen wel degelijk een noodstop maken waarbij je de noodverlichting aan moet doen.

[/nutteloze informatie] ;)
Mag ik daar als vrouw uberhaubt autorijden? :D
Professioneel gifmenger.
pi_141545461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Een oudje :P
kwam vandaag weer in eens bij mij op met dat gedoe in Adam
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:08:58 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141545493
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Mag ik daar als vrouw uberhaubt autorijden? :D
Ik weet niet hoe jij autorijdt, maar ik mag hier als vrouw inderdaad gewoon autorijden.
pi_141545607
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:08 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij autorijdt, maar ik mag hier als vrouw inderdaad gewoon autorijden.
*O* Valt mee.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:18:24 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141545999
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef Buurpoes het volgende:
*O* Valt mee.
Je beeld is een beetje eenzijdig, denk ik :) Ik heb inmiddels in 7 landen gewoond in Europa en Azie, maar nog nooit prettiger dan in Dubai. Ik heb me ook nog nooit ergens veiliger en vrijer gevoeld (ok, behalve in het verkeer dan.... die noodstops tijdens het examen dienen wel ergens voor zeg maar).
pi_141546416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Je beeld is een beetje eenzijdig, denk ik :) Ik heb inmiddels in 7 landen gewoond in Europa en Azie, maar nog nooit prettiger dan in Dubai. Ik heb me ook nog nooit ergens veiliger en vrijer gevoeld (ok, behalve in het verkeer dan.... die noodstops tijdens het examen dienen wel ergens voor zeg maar).
Klopt, ik heb een vrij eenzijdig beeld van het hele Midden-Oosten. Gelukkig is er FOK! om mij daarvan te genezen. *O*
Professioneel gifmenger.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:31:00 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141546770
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:25 schreef Buurpoes het volgende:
Klopt, ik heb een vrij eenzijdig beeld van het hele Midden-Oosten. Gelukkig is er FOK! om mij daarvan te genezen. *O*
Graag gedaan sprak zij en nam nog een slok van haar Gin&tonic. Want jaaaaaa ook gewoon alcohol :)
pi_141546944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Graag gedaan sprak zij en nam nog een slok van haar Gin&tonic. Want jaaaaaa ook gewoon alcohol :)
En als je je baan kwijt raakt? Mag je dan blijven?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:36:34 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141547199
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:33 schreef Buurpoes het volgende:
En als je je baan kwijt raakt? Mag je dan blijven?
Nope. Maar dat mag in geen enkel land waar je geen permanent resident achtige status hebt.
pi_141548252
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een vrij eenzijdig beeld van het hele Midden-Oosten. Gelukkig is er FOK! om mij daarvan te genezen. *O*
LOL :P
pi_141565078
Of dan de Belgen, die Engelse woorden in het Nederlands op z'n Nederlands uitspreken.
Ze bedoelen kaartje, schrijven ticket, en zeggen 'tiekèt'

Die gebruiken het Engels overigens nog meer dan wij. Waar wij een parkeerplaats bedoelen, noemen zij het 'de parking'.

edit: dingen waar je pas heel laat achter komt :Dat we inmiddels op pagina 5 zitten, en het niet meer over het Engels ging :P
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:25:58 #214
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141565878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:23 schreef Walter81 het volgende:
Of dan de Belgen, die Engelse woorden in het Nederlands op z'n Nederlands uitspreken.
Ze bedoelen kaartje, schrijven ticket, en zeggen 'tiekèt'
Dat komt door de invloed van het Frans.
Overigens "vernederlandsen" Belgen ook wel een heleboel woorden, waar dat in Nederland niet gebeurt. 'Jus d'orange' zal je in Vlaanderen niemand horen zeggen, daar is het 'appelsiensap' (geen sinaasappelsap).

En een caravan is ook echt letterlijk een ka-ra-van, en niet zoals in Nederland een ke-re-ven. :P

quote:
Die gebruiken het Engels overigens nog meer dan wij. Waar wij een parkeerplaats bedoelen, noemen zij het 'de parking'.
En een 'living' (=huiskamer).
pi_141567252
Dat Jan-met-de-korte-achternaam staat voor Jan Lul :') Ik dacht dat beide begrippen afzonderlijk bestonden voor hetzelfde idee :'). Heb de link nooit gelegd :')
pi_141567292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef Wijnbo het volgende:
Dat Jan-met-de-korte-achternaam staat voor Jan Lul :') Ik dacht dat beide begrippen afzonderlijk bestonden voor hetzelfde idee :'). Heb de link nooit gelegd :')
Dat wist ik niet. :o :@
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:49:15 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141573145
to pamper = verwennen

Nu pas snap ik de merknaam "Pampers"!
censuur :O
pi_141578744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef Wijnbo het volgende:
Dat Jan-met-de-korte-achternaam staat voor Jan Lul :') Ik dacht dat beide begrippen afzonderlijk bestonden voor hetzelfde idee :'). Heb de link nooit gelegd :')
Echt? :o
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141579410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:20 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Echt? :o
Voetbal boeit me niet zo als je dan zoiets leest in de 19e min scoorde Jan Vennegoor of Hesseling.
Toen had ik ook zoiets van wtf, hoe kunnen ze dat nou niet weten :')

Omdat het je niet boeit lees je ook niet verder of denk je erover na veel later kwam ik er achter dat het 1 naam was.
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 16:37:34 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141579596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:20 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Echt? :o
Stamt uit oude tijden toen een bepaald slag mensen zich nog schroomde om lul te zeggen in het openbaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141579812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Voetbal boeit me niet zo als je dan zoiets leest in de 19e min scoorde Jan Vennegoor of Hesseling.
Toen had ik ook zoiets van wtf, hoe kunnen ze dat nou niet weten :')

Omdat het je niet boeit lees je ook niet verder of denk je erover na veel later kwam ik er achter dat het 1 naam was.
Ik kende die vent niet eens tot ik er in deze reeks over las.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141580563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:
to pamper = verwennen

Nu pas snap ik de merknaam "Pampers"!
En Huggies. |:(

Ik woon al twee jaar in Schotland en spreek dus bijna 24/7 Engels en ben hier pas sinds een week of twee achter. Gewoon nooit over nagedacht :)
Mon 'en!
pi_141591588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef Wijnbo het volgende:
Dat Jan-met-de-korte-achternaam staat voor Jan Lul :') Ik dacht dat beide begrippen afzonderlijk bestonden voor hetzelfde idee :'). Heb de link nooit gelegd :')
Of zoals Brigitte Kaandorp het eens zo mooi verhaspelde: "Voor Jan-met-de-korte-lul staan" :D
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_141604284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef Wijnbo het volgende:
Dat Jan-met-de-korte-achternaam staat voor Jan Lul :') Ik dacht dat beide begrippen afzonderlijk bestonden voor hetzelfde idee :'). Heb de link nooit gelegd :')
De juiste aanduiding is: Jan met de korte lul.
;)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141605178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

En Huggies. |:(

Ik woon al twee jaar in Schotland en spreek dus bijna 24/7 Engels en ben hier pas sinds een week of twee achter. Gewoon nooit over nagedacht :)
Ja maar goed, dat is in het Nederlands met 'wekker' net zo. Nooit bij stil gestaan dat een wekker iets is dat je wekt :P
pi_141607126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De juiste aanduiding is: Jan met de korte lul.
;)
Dat zeg ik ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_141607153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De juiste aanduiding is: Jan met de korte lul.
;)
Is het nu dat die Jan voor lul staat (dus dat 'ie eigenlijk voor paal staat), of dat Jan een korte lul zou hebben en dat de uitdrukking in dat opzicht een beledigend karakter heeft?
pi_141619049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ja maar goed, dat is in het Nederlands met 'wekker' net zo. Nooit bij stil gestaan dat een wekker iets is dat je wekt :P
:o :@
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2014 @ 16:23:17 #230
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_141619994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:25 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dat komt door de invloed van het Frans.
Overigens "vernederlandsen" Belgen ook wel een heleboel woorden, waar dat in Nederland niet gebeurt. 'Jus d'orange' zal je in Vlaanderen niemand horen zeggen, daar is het 'appelsiensap' (geen sinaasappelsap).

En een caravan is ook echt letterlijk een ka-ra-van, en niet zoals in Nederland een ke-re-ven. :P

[..]

En een 'living' (=huiskamer).
En wat denk je dan van autostrade, zoals die Belgen de snelweg noemen...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:57:54 #231
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141620961
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:23 schreef Djeez het volgende:

[..]

En wat denk je dan van autostrade, zoals die Belgen de snelweg noemen...
Geen idee waar dat vandaan komt, zal misschien ook wel "vertaald" Frans zijn? Geen idee.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2014 @ 20:37:34 #232
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_141627441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:57 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Geen idee waar dat vandaan komt, zal misschien ook wel "vertaald" Frans zijn? Geen idee.
Eerder verkapt Italiaans (autostrada), in het Frans is het namelijk autoroute.

Maar waarom? Geen idee, zal wel van de Romeinen zijn achtergebleven :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:00:29 #233
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141628235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Eerder verkapt Italiaans (autostrada), in het Frans is het namelijk autoroute.

Maar waarom? Geen idee, zal wel van de Romeinen zijn achtergebleven :P
Zou kunnen. Er wonen ook wel heel veel Italianen in België, die zijn allemaal geïmmigreerd toen de steenkoolmijnen in Wallonië en Limburg nog open waren. (Zelfs onze huidige premier heet Elio Di Rupo. :P )
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:52:08 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141659166
T verband tussen strafschop en penalty.. straf--> penalty 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_141659732
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
T verband tussen strafschop en penalty.. straf--> penalty 8)7
Punten voor jou! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:36:20 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_141661590
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
T verband tussen strafschop en penalty.. straf--> penalty 8)7
:o :@
Spoilers!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:39:10 #237
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_141661723
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:04 schreef Evertjan het volgende:
dat je bommelding niet moet uitspreken als bommel-ding maar als bom-melding
En dat het een achilles-pees is, en niet een achille-spees.
pi_141663111
Ik heb echt veel langer dan nodig gedacht dat het koolie-draten zijn in plaats van koolhydraten.. :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 29 juni 2014 @ 00:46:32 #239
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141669512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ja maar goed, dat is in het Nederlands met 'wekker' net zo. Nooit bij stil gestaan dat een wekker iets is dat je wekt :P
Ray-Ban. Het weren van (zon)stralen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_141672871
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ray-Ban. Het weren van (zon)stralen.
OMG
|:(
Mon 'en!
  zondag 29 juni 2014 @ 03:59:04 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141673072
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En dat het een achilles-pees is, en niet een achille-spees.
Je bent er ook al achter waarom die zo heet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141674063
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En dat het een achilles-pees is, en niet een achille-spees.
Had mijn zusje met broekspijp. Het is broeks-pijp en niet broek-spijp _O-
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_141674383
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ray-Ban. Het weren van (zon)stralen.
:o
Dank! _O_
Professioneel gifmenger.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 juni 2014 @ 10:26:41 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141674534
Dat in het 'geld lenen kost geld' plaatje een euroteken staat :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 29 juni 2014 @ 19:30:14 #245
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_141691285
ik heb hier een hele slechte, maar ik wist het echt niet ( of ik heb het verdrongen) .. :')
Dat Gwen Stefani bekend is geworden door de band No Doubt...
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  zondag 29 juni 2014 @ 19:35:32 #246
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141691575
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:26 schreef Nattekat het volgende:
Dat in het 'geld lenen kost geld' plaatje een euroteken staat :o
... Dat het "Blok aan je been" in het plaatje mooi past bij Minister Blok...
... Of dat deze waarschuwing uitsluitend verplicht is bij kleine leningen, niet bij hypotheken en studieleningen die veel meer kosten...
censuur :O
pi_141691912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ja maar goed, dat is in het Nederlands met 'wekker' net zo. Nooit bij stil gestaan dat een wekker iets is dat je wekt :P
Breakfast; letterlijk het verbreken van het vasten. Drong pas tot mij door toen ik de Sherlock Holmes-boeken aan het lezen was en het nog als zodanig omschreven werd.
  Donald Duck held zondag 29 juni 2014 @ 19:43:33 #248
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_141692003
popcorn, eentje voor mij waarbij pas laat het muntje viel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_141693975
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:43 schreef __Saviour__ het volgende:
popcorn, eentje voor mij waarbij pas laat het muntje viel
Cornedbeef is er dan nog zo één. Koe, zo groot als maiskorrels gemalen.
Professioneel gifmenger.
pi_141695121
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:30 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik heb hier een hele slechte, maar ik wist het echt niet ( of ik heb het verdrongen) .. :')
Dat Gwen Stefani bekend is geworden door de band No Doubt...
Onderstaande nummer ken je toch wel? :P


Uit 1996!!
pi_141695338
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Cornedbeef is er dan nog zo één. Koe, zo groot als maiskorrels gemalen.
De corn staat voor de korrels zout die worden gebruikt, die worden corns of salt genoemd.
pi_141696701
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:29 schreef kvd het volgende:

[..]

De corn staat voor de korrels zout die worden gebruikt, die worden corns of salt genoemd.
Op discovery hadden ze het toch echt over de maling van het vlees.

Edit: wikipedia geeft jou gelijk. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_141715932
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:56 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Op discovery hadden ze het toch echt over de maling van het vlees.

Edit: wikipedia geeft jou gelijk. -O-
Wikipedia kan je aanpassen ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_141716154
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:24 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wikipedia kan je aanpassen ;)
Ja kan, maar wordt tegenwoordig zo zwaar gemodereerd, dat 99,9999% gewoon klakkeloos aangenomen kan worden.
pi_141716507
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:29 schreef kvd het volgende:

[..]

De corn staat voor de korrels zout die worden gebruikt, die worden corns of salt genoemd.
corned = omdat ie in een hoekig blikje zit? Dat hebben ze mij wijsgemaakt omdat ik het van huis uit uitsprak als kornèt bief.
  maandag 30 juni 2014 @ 11:07:38 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141716969
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:49 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

corned = omdat ie in een hoekig blikje zit? Dat hebben ze mij wijsgemaakt omdat ik het van huis uit uitsprak als kornèt bief.
Denk ik eerder aan 'cornerd'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141717379
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:49 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

corned = omdat ie in een hoekig blikje zit? Dat hebben ze mij wijsgemaakt omdat ik het van huis uit uitsprak als kornèt bief.
Kornet is ook gewoon een geaccepteerde uitspraak hoor. Vernederlandst.
Professioneel gifmenger.
  maandag 30 juni 2014 @ 11:47:13 #258
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141717897
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Kornet is ook gewoon een geaccepteerde uitspraak hoor. Vernederlandst.
Ik denk ook dat bijna niemand snapt wat je bedoelt als je het op z'n Engels uitspreekt :P
Grappig dat jullie het er nu in dit topic over hebben, ik heb 't vorige week voor het eerst in jáááááren weer eens gekocht en prompt duikt 't op in dit topic :)
pi_141718942
Volgens de Oxford komt 'corned' van een werkwoord 'corn', dat 'inzouten, pekelen' betekent. De herkomst daarvan heb ik dan weer niet kunnen achterhalen.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:29:29 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141719093
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:24 schreef Bleie het volgende:
Volgens de Oxford komt 'corned' van een werkwoord 'corn', dat 'inzouten, pekelen' betekent. De herkomst daarvan heb ik dan weer niet kunnen achterhalen.
quote:
Origin:
before 900; Middle English, Old English; cognate with Dutch koren, Old Norse korn, German Korn, Gothic kaúrn; akin to Latin grānum grain, Russian zernó
The love you take is equal to the love you make.
pi_141719107
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Dat is het zelfstandig naamwoord, toch?
  maandag 30 juni 2014 @ 12:34:12 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141719211
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dat is het zelfstandig naamwoord, toch?
Het staat onder het verhaal over het zelfstandig naamwoord en het werkwoord:
http://dictionary.reference.com/browse/corned
The love you take is equal to the love you make.
pi_141719714
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Cornedbeef is er dan nog zo één. Koe, zo groot als maiskorrels gemalen.
wauw indd :')

Komt ook mede doordat het als kornét-bief wordt uitgesproken. :P

oh spuit 11 :@
pi_141719809
Vreemd. Merriam Webster geeft die herkomst echt alleen bij het zelfstandig naamwoord, niet bij het werkwoord (http://www.merriam-webster.com/dictionary/corn). Maar er is vast een verband (al zie ik niet direct hoe je van een graan naar pekelen komt, maar goed, etymologie is wel vaker vreemd).
  maandag 30 juni 2014 @ 12:56:09 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141719851
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:51 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

wauw indd :')

Komt ook mede doordat het als kornét-bief wordt uitgesproken. :P

oh spuit 11 :@
Je weet al dat het niet klopt?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:06:17 #266
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141720142
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:54 schreef Bleie het volgende:
Vreemd. Merriam Webster geeft die herkomst echt alleen bij het zelfstandig naamwoord, niet bij het werkwoord (http://www.merriam-webster.com/dictionary/corn). Maar er is vast een verband (al zie ik niet direct hoe je van een graan naar pekelen komt, maar goed, etymologie is wel vaker vreemd).
Het komt gewoon allebei neer op het woord "korrel", of "korrelen". En ja, of dat dan een zoutkorrel is of een maïskorrel is weet ik ook niet, op Wikipedia beweren ze dus dat het komt van de behandeling met grote zout(korrels) om het vlees beter te kunnen bewaren.
pi_141722455
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet al dat het niet klopt?
Ja let het indd :P maar het was sowieso nooit tot me doorgedrongen dat 'corned' een gewone Engelse betekenis zou hebben.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:29:28 #268
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141722778
Trouwens, een oude uitdrukking (al uit de Romeinse tijd en overgenomen in het Engels) is "to take something with a grain of salt". Grain, corn,... ja, what's the difference? En het blijft zout. :P
pi_141726731
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:29 schreef DarkAccountant het volgende:
Trouwens, een oude uitdrukking (al uit de Romeinse tijd en overgenomen in het Engels) is "to take something with a grain of salt". Grain, corn,... ja, what's the difference? En het blijft zout. :P
Zout korrels. :+
pi_141726982
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:29 schreef DarkAccountant het volgende:
Trouwens, een oude uitdrukking (al uit de Romeinse tijd en overgenomen in het Engels) is "to take something with a grain of salt". Grain, corn,... ja, what's the difference? En het blijft zout. :P
Blijkbaar maakt de maat uit. Grain is kleiner dan corn, blijkbaar.
Professioneel gifmenger.
pi_141727018
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:47 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik denk ook dat bijna niemand snapt wat je bedoelt als je het op z'n Engels uitspreekt :P
Grappig dat jullie het er nu in dit topic over hebben, ik heb 't vorige week voor het eerst in jáááááren weer eens gekocht en prompt duikt 't op in dit topic :)
Ik heb t regelmatig in huis. Zo lekker!
Professioneel gifmenger.
pi_141731198
Pin mij hier niet volledig op vast, maar 'grain' is dan in deze context volgens mij niet specifiek een afmeting maar nu een aardig specifieke gewichtsmaat van net geen 64,8 milligram. Grain als in 'graan' gaat doorgaans om het gewas, niet de verse korrels of zaadjes ervan. Mais is een graan (officieel-Engels 'maize' - 'corn' is sowieso geen afmeting, maar een aanduiding voor mais als graan of mais als voedsel) en de korrels zijn 'kernels'. Grain kan wel overigens wel gebruikt in die context als korrel/zaadje, maar dan zijn het puur de gedroogde, harde zaadjes van een gewas en hierin maken we in het Nederlands niet echt onderscheid ten opzichte van verse zaden/korrels. Wat betreft zoutkorrel heeft korrel te maken met de kristallijne eigenschappen van zout; een korrel is een homogeen kristal.

Corned, van wat ik na kan gaan, zou inderdaad iets in de richting van het algemenere 'harde deeltjes/stukjes' betekenen in het Oud-Engels (waar ook de harde zaden - grains - onder kunnen vallen). Het kan daarbij ook samenhangen met de manier van conserveren - hetzij met zoutdeeltjes, hetzij met salpeterdeeltjes.

Het Nederlands kent de gewichtsterm 'grain' als het woord grein, als in 'geen greintje x'. De term is afkomstig als gewichtsequivalent van één graankorrel ipv grootte, nu genormaliseerd op het 'aangenomen' gewicht van een gerstkorrel. 4 gerstkorrels werden weer gelijk gesteld aan 4 johannesbroodzaden, waar later de term 'karaat' vandaan is gekomen: 4 grein staat dus gelijk aan 1 karaat (het gewicht gebruikt voor edelstenen e.d.; karaat bij edelmetalen is een zuiverheidsaanduiding). 'A grain of salt' is dus 'een grein zout' (of 'een snufje zout'), en 'a grain of truth' is 'een greintje (van) waarheid'.

Maar ik denk dat het tegenwoordig allemaal een beetje uitwisselbaar is geworden en wat minder exact :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Dingest op 30-06-2014 18:41:05 ]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:03:28 #273
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_141788065
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 03:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Je bent er ook al achter waarom die zo heet?
Jazeker, en ik weet ook echt wel wat een pees is. Maar op de een of andere manier was het voor mij altijd een 'spees'.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:07:17 #274
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141792936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ja maar goed, dat is in het Nederlands met 'wekker' net zo. Nooit bij stil gestaan dat een wekker iets is dat je wekt :P
of ontdekken (ont-dekken als tegengesteld aan bedekken) :)

vroeger had je trouwens menselijke wekkers, iemand die je elke morgen tegen een kleine vergoeding uit je bed schreeuwde (of op de afgesproken tijd op je deur kwam bonken).
Uitgestorven beroep ;)
pi_141800266
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

of ontdekken (ont-dekken als tegengesteld aan bedekken) :)

vroeger had je trouwens menselijke wekkers, iemand die je elke morgen tegen een kleine vergoeding uit je bed schreeuwde (of op de afgesproken tijd op je deur kwam bonken).
Uitgestorven beroep ;)
Haha dat is inderdaad ook een goede ja! :D
pi_141801423
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

of ontdekken (ont-dekken als tegengesteld aan bedekken) :)

vroeger had je trouwens menselijke wekkers, iemand die je elke morgen tegen een kleine vergoeding uit je bed schreeuwde (of op de afgesproken tijd op je deur kwam bonken).
Uitgestorven beroep ;)
Hoe werden zij op tijd wakker? :+
pi_141812794
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

of ontdekken (ont-dekken als tegengesteld aan bedekken) :)
Ik vind het altijd grappig dat dit soort woorden in andere talen eigenlijk hetzelfde zijn. Het Engelse discover (dis-cover) en het Italiaanse scoprire ((di)s-coprire), Franse decouvrir (de-couvrir) ook bijvoorbeld. Al zullen die laatste drie wel allemaal van het Latijn komen.
quote:
vroeger had je trouwens menselijke wekkers, iemand die je elke morgen tegen een kleine vergoeding uit je bed schreeuwde (of op de afgesproken tijd op je deur kwam bonken).
Uitgestorven beroep ;)
En je had wekker-wekkers. Mensen die de hele nacht wakker bleven en voordat ze gingen slapen de wekkers wakker maakten!

edit: Mary Smith was één van de bekendste Knocker-ups in Engeland in de jaren '30. Zij ging langs de deuren met een blaaspijp:


http://www.edp24.co.uk/no(...)pea_shooter_1_578884
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:47:09 #278
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_141814161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:12 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

En je had wekker-wekkers. Mensen die de hele nacht wakker bleven en voordat ze gingen slapen de wekkers wakker maakten!

edit: Mary Smith was één van de bekendste Knocker-ups in Engeland in de jaren '30. Zij ging langs de deuren met een blaaspijp:

[ afbeelding ]
http://www.edp24.co.uk/no(...)pea_shooter_1_578884
Cool!

Dat was dus voordat men hanen uit had gevonden? :D
nee, jij dan!
pi_141816354
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:47 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Cool!

Dat was dus voordat men hanen uit had gevonden? :D
Jep, hanen zijn pas in de Tweede Wereldoorlog uitgevonden als onderdeel van Project Manhattan. En pas in de jaren '50 hebben ze doen eieren kippen uitgevonden. Niemand weet alleen meer precies welke als eerste...

Nee, ik denk dat deze beroepen vrijwel alleen in de grote steden bestonden (Londen, Manchester, Liverpool), waar mensen misschien voor zonsopgang al op moesten of er misschien gewoon niet zo veel hanen kraaiden.
pi_141816784
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:47 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Cool!

Dat was dus voordat men hanen uit had gevonden? :D
Nee, dit is de voorloper van draaiorgels in winkelcentra.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:39:43 #281
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_141818250
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

of ontdekken (ont-dekken als tegengesteld aan bedekken) :)

vroeger had je trouwens menselijke wekkers, iemand die je elke morgen tegen een kleine vergoeding uit je bed schreeuwde (of op de afgesproken tijd op je deur kwam bonken).
Uitgestorven beroep ;)
Porders :)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_141858731
Bedacht mij vandaag dat mijn moeder de (scheld)naam zwartjoekel, verkeerd had begrepen vroeger. Ze had het altijd over zwarte joekels, gelukkig was ik wijs de beide termen niet te gebruiken buitenshuis.
.
pi_141877240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Fer het volgende:
Bedacht mij vandaag dat mijn moeder de (scheld)naam zwartjoekel, verkeerd had begrepen vroeger. Ze had het altijd over zwarte joekels, gelukkig was ik wijs de beide termen niet te gebruiken buitenshuis.
Zich bedenken: van mening veranderen.
Bedenken: op het idee komen
Zich realiseren: op een idee komen dat al eerder had kunnen bestaan
Realiseren: waar maken, tot werkelijkheid maken, bouwen
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141877248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Fer het volgende:
Bedacht mij vandaag dat mijn moeder de (scheld)naam zwartjoekel, verkeerd had begrepen vroeger. Ze had het altijd over zwarte joekels, gelukkig was ik wijs de beide termen niet te gebruiken buitenshuis.
Wat bedoelde jouw moeder dan met die term?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Redactie Frontpage vrijdag 4 juli 2014 @ 02:21:55 #285
4530 crew  Crazy Harry
pi_141877399
Eerlijkheid duurt het langst.

Ik dacht altijd dat het betekende dat het met eerlijkheid langer duurde voordat je een doel bereikt had.

Maar het is natuurlijk dat je met eerlijkheid een langere constructieve relatie (klant/liefde/vrienden/etc.) hebt...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 4 juli 2014 @ 02:52:02 #286
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141877580
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:21 schreef Crazy Harry het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst.

Ik dacht altijd dat het betekende dat het met eerlijkheid langer duurde voordat je een doel bereikt had.

Maar het is natuurlijk dat je met eerlijkheid een langere constructieve relatie (klant/liefde/vrienden/etc.) hebt...
En dat je een leugen meestal toch niet kan volhouden, hoe goed je ook probeert.
pi_141878446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat bedoelde jouw moeder dan met die term?
Duh, een grote negeroide persoon.
.
pi_141879393
Vorige week ontdekte ik pas dat Knabbel en Babbel wel degelijk Engels praten en geen willekeurig brabbeltaaltje. Moet je alleen wel goed luisteren.
pi_141916327
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Duh, een grote negeroide persoon.
OK, nu begrijp ik wat je bedoelt. ;)
Ik zou zwartjoekel gebruiken als badinerende (niet eens discriminerende) term voor neger.
Een zwarte joekel is dan een grote neger.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 04:02:46 #290
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_141920441
Kom er na jaren achter dat het Neil Sedaka en Jon Secada zijn. Niet zoals ik altijd dacht Neil Secada. :@ :s) 8)7
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_141920451
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 04:02 schreef lubje25 het volgende:
Kom er na jaren achter dat het Neil Sedaka en Jon Secada zijn. Niet zoals ik altijd dacht Neil Secada. :@ :s) 8)7
dom hoor
(she/her)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 07:56:36 #292
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141921109
Is vast al eens voorbij gekomen maar het programma "Blik op de weg" :D Wat een revelatie. Nog nooit in de letterlijke zin gelezen :)
pi_141921385
Blik als in het materiaal/auto/zicht
pi_141922233
Ik dacht dat ik met een echt iemand zat te praten op Chatman
(she/her)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:12:51 #295
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_141922295
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 07:56 schreef eefje801 het volgende:
Is vast al eens voorbij gekomen maar het programma "Blik op de weg" :D Wat een revelatie. Nog nooit in de letterlijke zin gelezen :)
:o
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:15:58 #296
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_141922338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

De meeste werkbusjes hebben deuren aan 2 kanten, anders moet je je halve bus doorkruipen elke keer.
euh nee, dat is een vrij bijzondere optie die je niet vaak ziet.
pi_141928481
Ik heb tot voor kort in de veronderstelling geleefd dat een pony een jong paard is, en dat een pony uiteindelijk dus uitgroeit tot een volwaardig paard.

:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:34:53 #298
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141930356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 14:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb tot voor kort in de veronderstelling geleefd dat een pony een jong paard is, en dat een pony uiteindelijk dus uitgroeit tot een volwaardig paard.

:')
Je bent zes jaar oud? :D
pi_141930891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Je bent zes jaar oud? :D
26 8-)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_141931512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 14:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb tot voor kort in de veronderstelling geleefd dat een pony een jong paard is, en dat een pony uiteindelijk dus uitgroeit tot een volwaardig paard.

:')
Dat is een bekende. Ik snapte al niet waarom we er twee woorden voor hadden (veulen). Heeft mij gelukkig geen 26 jaar gekost..
Professioneel gifmenger.
pi_141964342
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En dat het een achilles-pees is, en niet een achille-spees.
En weet je ook waar dat woord vandaag komt? :P

Van een Grieks Figuur die Achilles heette en zijn enige kwetsbare plek was zijn hiel enzo...

lang verhaal, dit is makkelijker :+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Achilles
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')