Word Joop ondertussen niet een beetje een lachertje met zijn extremistische anti-racisme? Eerst het Zwarte Pieten gedoe en nu dit. Onder lobbydruk is racisme tot een misdrijf geworden. Als het dus aan het Joop-publiek lag dan werd de redacteur van de VK nu voor het gerecht gesleept wegens het propageren van 'obsceen racisme' in de media.quote:Woede om racistische Volkskrant-cover Balotelli
De zaterdagcover van de Volkskrant heeft veel boze reacties los gemaakt op Twitter. Op de cover staat de naakte, gespierde rug van de Italiaanse profvoetballer afgebeeld, met daarop de tekst "Dit is een Italiaan". De titel verwijst naar een interview met Balotelli waarin hij vertelt over zijn afkomst. De spits werd geboren in Palermo en geadopteerd. De combinatie van het feit dat Balotelli 'dit' wordt genoemd ipv 'hij', de voetballer afgebeeld wordt als een spierbonk zonder gezicht, en dat de Volkskrant zijn Italiaanse nationaliteit presenteert als iets bijzonders, schoot veel lezers in het verkeerde keelgat. Balotelli noemt zichzelf in het interview 'een Italiaan aan de buitenkant en een Afrikaan aan de binnenkant'.
Jaap Stronks:
"I'm just gonna call it, ik vind die VK-cover obsceen racistisch
'Dit is een Italiaan', zegt de Volkskrant; toch beetje gek, willen ze maar zeggen, want hij komt duidelijk uit Afrika
En dan ook het ontblote gespierde bovenlijf, om deze geboren Italiaan (Palermo, 1990) als een halve wilde te portretteren
Van alle racistische kenmerken had ik het verontmenselijkende 'dit' ivm 'hij' idd nog over het hoofd gezien"
Noor Labansdochter:
"Fotografeer die man als een zwarte berg spieren zonder kleren en zonder gezicht, graag"
@Esther_305:
"Wat de hel is dit, Volkskrant? Kuifje in Afrika-esque. Ga je schamen."
@GailtjeR:
"Beste #Volkskrant what the f*** is uw punt? Dit is een wereldburger. U bent een #racist"
Rob van Kan:
"Volkskrant niveautje Bep en Truus. 'Kijk, die 'neger' is een Italiaan! Dat kan toch allemaal maar hè, tegenwoordig.'
Stel je voor. Foto van Ruud Gullit. 'Dit is een Nederlander.' Dafuq?"
Ook het Belgische dagblad De Morgen, net als de Volkskrant onderdeel van de Persgroep, slaat dit weekend een modderfiguur:
http://www.joop.nl/media/(...)ant_cover_balotelli/
"Negers" vs Nederlanders.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:41 schreef LXIV het volgende:
Want iedereen die niet permanent hoog van de toren blaast dat negers het Uitverkoren Volk zijn en in Alle Wezenlijke Opzichten veruit superieur zijn aan Nederlanders is dan al meteen een racist.
De Volkskrant zegt heel objectief dat Balotelli een Italiaan is. Stronks haalt er juist het racistische aspect bij.quote:Jaap Stronks:
'Dit is een Italiaan', zegt de Volkskrant; toch beetje gek, willen ze maar zeggen, want hij komt duidelijk uit Afrika
quote:Op zondag 8 juni 2014 16:48 schreef kurk_droog het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat overal maar de racisme kaart trekt
quote:Op zondag 8 juni 2014 16:53 schreef Dance99Vv het volgende:
https://twitter.com/kayot(...)390546673664/photo/1
LOLquote:Op zondag 8 juni 2014 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Graag ook zwarte piet, negerzoenen en het woord allochtoon verbieden. Dit moeten we niet willen met z'n allen.
Rascist.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:49 schreef Terecht het volgende:
Zucht. Dit stukje is zó ontzettend vermoeiend dat ik er even bij moest gaan liggen om dit te typen.
Andersom gaat dat toch ook? Een blanke die al zijn hele leven in Afrika woont, wordt doorgaans niet als Afrikaan aangemerkt.quote:
Volgens mij beweeg je daar juist een paar cm per jaar vandaan.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
We gaan hard richting Amerika op deze manier.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 'dit' eigenlijk heel normaal om te zeggen.
Je zegt toch ook: 'dit' is mijn vriend ofzo?
Of ben ik nou gek?
Oh. Racist dan.quote:
Racist!quote:Op zondag 8 juni 2014 16:48 schreef kurk_droog het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat overal maar de racisme kaart trekt
Dat is héél anders. Blijkbaar.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Andersom gaat dat toch ook? Een blanke die al zijn hele leven in Afrika woont, wordt doorgaans niet als Afrikaan aangemerkt.
Sterker nog, hier op fok worden zelfs blanke Zuid-Afrikanen verweten niet in Afrika thuis te horen al zitten ze daar al generaties lang.
Net als jij geen Nederlander bent.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:02 schreef De_Ilias het volgende:
Hij is GEEN Italiaan hoe graag hij het ook zo wou willen, hij is een neger en een Afrikaan en daar zal hij nooit iets aan kunnen veranderen.
Hoezo? Negers kunnen geen italiaan zijn ?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:02 schreef De_Ilias het volgende:
Hij is GEEN Italiaan hoe graag hij het ook zo wou willen, hij is een neger en een Afrikaan en daar zal hij nooit iets aan kunnen veranderen.
Dus je vertrekt binnenkort ? Waarheen? Veel succes , elders ter wereld !quote:Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die Joop-mensen zijn echt verstandelijk gehandicapt. Ik wil niet in hetzelfde land leven als dat tuig.
Ik wist niet dat termen als discriminatie, racisme en xenofobie überhaupt nog waarde hadden.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:35 schreef beantherio het volgende:
En weer verliest de term "racisme" een beetje aan impact. Ga zo door politiek correct Nederland: jullie helpen echte racisten.
Afrikaan = Afrikaan daar kan je niks aan veranderen, dus dat houdt in dat een neger geen Nederlander kan zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo? Negers kunnen geen italiaan zijn ?
Maar ze kunnen wel Nederlander zijn, toch ?
Jammer voor je.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:02 schreef De_Ilias het volgende:
Alleen blanke mensen kunnen Nederlander zijn?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:48 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Afrikaan = Afrikaan daar kan je niks aan veranderen, dus dat houdt in dat een neger geen Nederlander kan zijn.
Voetbal is onder allochtonen in nederland met afstand de populairste sport. Blanke autochtonen hebben wat dat betreft een veel bredere interesse in sporten.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is toch gewoon een tegenreactie van de VK op het gezeur over het feit dat zoveel spelers van het Nederlands elftal een allochtoon zijn? Niet dat het veel uitmaakt maar meestal zijn onze beste spelers wel een autochtoon. De mensen die er over klagen dat de autochtonen ondervertegenwoordigd zijn zouden beter zichzelf de vraag kunnen stellen wat wij autochtonen verkeerd doen dat wij ondervertegenwoordigd zijn op dat voetbalniveau. Laten wij onze kindjes nog voldoende buiten spelen en sporten?
Waarom vind je dat niet erg?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt ik ben geen Nederlander en zal het ook nooit kunnen worden. (alsof ik dat erg vind)
Jodenkoeken hebben geen naamswijziging ondergaan.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Ze hebben het toch maar voor elkaar gekregen dat de negerzoenen en de jodekoeken niet meer zo heten, niet omdat de bedrijven hen hun zin wou geven maar omdat de extra publiciteit dankzij de naamsverandering hen goed uitkwam.
Hockeyquote:Op zondag 8 juni 2014 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voetbal is onder allochtonen in nederland met afstand de populairste sport. Blanke autochtonen hebben wat dat betreft een veel bredere interesse in sporten.
Zo kijk ik nu naar hockey en er loopt geen enkele donkergekleurde landgenoot op het veld. Ook niet bij de tegenstander trouwens en dat is Zuid-Afrika
Kan je ook vragen waarom ik het niet erg vindt om Amerikaan te worden en andere 100en nationaliteiten.quote:
Woon je niet in Nederland?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:38 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Kan je ook vragen waarom ik het niet erg vindt om Amerikaan te worden en andere 100en nationaliteiten.
Ik woon niet in Nederland inderdaad, ik woonde in Nederland en heb me inderdaad altijd een vreemdeling gevoelt.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Woon je niet in Nederland?
Ik kan me voorstellen dat het niet per se leuk is om je in je woonplaats voor altijd een vreemdeling te voelen en door anderen nooit als een van hen gezien te worden. Of valt dat wel mee?
Ah, ja, als je niet in Nederland woont dan is het inderdaad niet per se zo'n groot probleem als je je geen Nederlander voeltquote:Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland inderdaad, ik woonde in Nederland en heb me inderdaad altijd een vreemdeling gevoelt.
Dat is waar maar mensen die talent hebben voor voetbal zouden dit toch als klein kind al moeten ontdekken op het moment dat ze buiten voetballen. Zou het kunnen dat veel kinderen te weinig buiten spelen?quote:Op zondag 8 juni 2014 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voetbal is onder allochtonen in nederland met afstand de populairste sport. Blanke autochtonen hebben wat dat betreft een veel bredere interesse in sporten.
Zo kijk ik nu naar hockey en er loopt geen enkele donkergekleurde landgenoot op het veld. Ook niet bij de tegenstander trouwens en dat is Zuid-Afrika
Ik zie niks serieus staan over extreemlinkse meningen op joop.nl.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:42 schreef UpsideDown het volgende:
In POL loopt een topic over Joop en hun extreem linkse gedachtengoed. Deze past er prima tussen.
wat een onzinquote:Op zondag 8 juni 2014 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gevoel kan je ook veranderen al naar gelang je eigen instelling. Ook hoe mensen tegen jou aankijken. Domme racisten / onwetenden zal je altijd houden, maar die zitten net zo goed bij elke immigrantengroep.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, ja, als je niet in Nederland woont dan is het inderdaad niet per se zo'n groot probleem als je je geen Nederlander voelt
Maar dan blijft de vraag natuurlijk wel open, of het voor allochtonen die wel in Nederland wonen niet heel vervelend is om het gevoel te hebben voor eeuwig een vreemdeling te zullen blijven.
Na ja: tijdens het vorige WK voetbal bleek dat Octopus Paul de oppermachtige FIFA, die alle wedstrijden al voorgekookt had.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Word Joop ondertussen niet een beetje een lachertje met zijn extremistische anti-racisme? Eerst het Zwarte Pieten gedoe en nu dit. Onder lobbydruk is racisme tot een misdrijf geworden. Als het dus aan het Joop-publiek lag dan werd de redacteur van de VK nu voor het gerecht gesleept wegens het propageren van 'obsceen racisme' in de media.
Op een zeker moment verliest de term racisme alle lading. Want iedereen die niet permanent hoog van de toren blaast dat negers het Uitverkoren Volk zijn en in Alle Wezenlijke Opzichten veruit superieur zijn aan Nederlanders is dan al meteen een racist.
Tja dat de Nederlandse tolerantie een sprookje is dat weten we wel. Ik voel me voornamelijk mezelf. Heb hier veel vrienden en ken hier leuke mensen. En in alle vrijheid hier kunnen posten terwijl mensen je soms de tyfus en de kanker wensen zie ik in veel ander landen niet gebeuren.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland inderdaad, ik woonde in Nederland en heb me inderdaad altijd een vreemdeling gevoelt.
Ik was niet van plan dit te lezen, want ik ben niet geïnteresseerd in voetballen. En het leek me een heel gewone verwijzing naar de internationalisering van de voetballerij. Dit i.t.t. tot de toelating van asielzoekers.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Word Joop ondertussen niet een beetje een lachertje met zijn extremistische anti-racisme? Eerst het Zwarte Pieten gedoe en nu dit. Onder lobbydruk is racisme tot een misdrijf geworden. Als het dus aan het Joop-publiek lag dan werd de redacteur van de VK nu voor het gerecht gesleept wegens het propageren van 'obsceen racisme' in de media.
Op een zeker moment verliest de term racisme alle lading. Want iedereen die niet permanent hoog van de toren blaast dat negers het Uitverkoren Volk zijn en in Alle Wezenlijke Opzichten veruit superieur zijn aan Nederlanders is dan al meteen een racist.
Overigens: groot gelijk!quote:Op zondag 8 juni 2014 17:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Als je het nog niet bent dan wordt je het vanzelf wel
Dit zou idd zo uit de HuffPuff of Salon kunnen komen.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
We gaan hard richting Amerika op deze manier.
De Huffington Post is meer een tabloid, lekker sensationeel maar tenminste geen zuur gejank.quote:Op maandag 9 juni 2014 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit zou idd zo uit de HuffPuff of Salon kunnen komen.
In Z.-Afrika heten juist de blanken Afrikaners ...quote:Op zondag 8 juni 2014 18:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Andersom gaat dat toch ook? Een blanke die al zijn hele leven in Afrika woont, wordt doorgaans niet als Afrikaan aangemerkt.
Hier op fok!?quote:Sterker nog, hier op fok worden zelfs blanke Zuid-Afrikanen verweten niet in Afrika thuis te horen al zitten ze daar al generaties lang.
Blader maar eens wat topics door die gaan over geweld tegen Afrikaanders, dan zijn er veel users die menen dat die Afrikaanders daar niets te zoeken hebben en daarmee het geweld haast legitimeren.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:07 schreef Rurik het volgende:
Hier op fok!?Tussen al die rechtse rukkers, lijkt me sterk. Als je nu Joop zei zou ik je geloven.
nog nooit gezienquote:Op maandag 9 juni 2014 08:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Blader maar eens wat topics door die gaan over geweld tegen Afrikaanders, dan zijn er veel users die menen dat die Afrikaanders daar niets te zoeken hebben en daarmee het geweld haast legitimeren.
Nou heb ik absoluut niks tegen Afrikaners, maar het is altijd erg hypocriet hoe de mensen die vol lof kunnen zijn over Afrikaners tekeer kunnen gaan over de 'kolonisatie' van Europa door moslims.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Blader maar eens wat topics door die gaan over geweld tegen Afrikaanders, dan zijn er veel users die menen dat die Afrikaanders daar niets te zoeken hebben en daarmee het geweld haast legitimeren.
Geen sprookje, maar misschien niet op het niveau waarvan men het verwacht. Maar is het dat ergens wel dan?quote:Op maandag 9 juni 2014 01:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja dat de Nederlandse tolerantie een sprookje is dat weten we wel. Ik voel me voornamelijk mezelf. Heb hier veel vrienden en ken hier leuke mensen. En in alle vrijheid hier kunnen posten terwijl mensen je soms de tyfus en de kanker wensen zie ik in veel ander landen niet gebeuren.
Ik reageerde op Bram, die zich afvroeg of autochtonen in Nederland nog wel genoeg sporten aangezien ons nationale voetbalteam voor de helft uit spelers bestaat met een andere achtergrond.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een onzin
de interesses liggen bij andere sporten dat geloof ik wel maar dat ze minder breed zijn kun je niet hardmaken gok ik
ja en die reactie is een beetje onzin denk ikquote:Op maandag 9 juni 2014 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik reageerde op Bram, die zich afvroeg of autochtonen in Nederland nog wel genoeg sporten aangezien ons nationale voetbalteam voor de helft uit spelers bestaat met een andere achtergrond.
maar ik vind dit eigenlijk ook best een vreemde actie van de volkskrantquote:Op maandag 9 juni 2014 09:24 schreef Deko het volgende:
Dat over correcte, hypergevoelige gedoe bevordert racisme alleen maar.
Als je niet racistisch bent doe je gewoon normaal tegen elkaar, ongeacht huidskleur of afkomst. Gaan jammeren als iets ook maar in de verte ruikt als racisme hoort daar niet bij.
Uiteraard zijn negers het uitverkoren volk. Zij zijn immers gedoopt met Zijn heilige inkt: hoe zwarter des te uitverkorener! Vuvuzela en Donders!quote:Op zondag 8 juni 2014 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
das een probleem dat op zich wel een artikel waard is natuurlijk en het verklaard de titel ook gewoon, al is Balotelli (geboren en getogen in Italie, speelde er volgens wiki ook nagenoeg zijn hele carriere) niet het beste voorbeeld hierquote:De spits van Italie speelde bijna voor Ghana. Eenderde van de spelers op het WK heeft een dubbele nationaliteit. Ook op het WK zijn de grenzen vervaagd
hear hear.... het schrijven (die foto met tekst) van de Volkskrant is wenkbrauwfronsend, de reactie van Joop ook... moet dat nou met die kop in de titel.. en hoe sommigen hun kritiek formuleren. Hun kritiek op de Volkskrant en op Joop..quote:Op maandag 9 juni 2014 22:27 schreef sp3c het volgende:
anyways
normaal gesproken ben ik een van de eersten die dit roept:
[..]
maar ik vind dit eigenlijk ook best een vreemde actie van de volkskrant
niet om het woordje 'dit' en ik weet niet of hier echt iets racistisch aan is maar als de man een Spaanse achtergrond, blanke huid en een Italiaans paspoort had gehad dan had de volkskrant niet de behoefte gehad om te benadrukken dat hij Italiaan was geweest .. oid
dat men maar te pas en te onpas de discriminatie/racisme kaart trekt wil niet zeggen dat het helemaal niet bestaat natuurlijk
Dat.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef sp3c het volgende:
als je de kleine lettertjes leest onder de titel dan lijkt het vooral een artikel over dubbele nationaliteiten en topsport te zijn trouwens
[..]
das een probleem dat op zich wel een artikel waard is natuurlijk en het verklaard de titel ook gewoon, al is Balotelli (geboren en getogen in Italie, speelde er volgens wiki ook nagenoeg zijn hele carriere) niet het beste voorbeeld hier
Kwestie van veronderstellingen bij de lezer.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef sp3c het volgende:
nou zonder de context lijkt het op het eerste gezicht toch wel een beetje fout hoor
staat het volledige artikel online trouwens?
mwah, dan is de foto (icm de titel) op zijn zachtst gezegd heel erg slecht gekozenquote:Op maandag 9 juni 2014 22:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kwestie van veronderstellingen bij de lezer.
The eye of the beholder, zogezegd.
Ik heb geen moment gedacht aan racisme, maar vanaf de eerste lezing aan dubbele nationaliteiten.
Oh, dat van zijn geboorteland wist ik niet. Ik kende de hele gast niet, dus ik heb de ontbrekende contekst geheel anders ingevuld: geboren ergens in Afrika, kon goed voetballen en voetbalt nu in Italië. Net zoals hardlopers uit Ethiopië voor Nederland prijzen winnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah, dan is de foto (icm de titel) op zijn zachtst gezegd heel erg slecht gekozen
als hij voor Ghana uit zou komen dat (bij mijn weten) niet in staat is spelers van dit kaliber te produceren dan had ik die link ook direct gelegd maar nu zie ik een foto van iemand die geboren is in Italie, opgeleid is in Italie, vrijwel heel zijn carriere gespeeld heeft in Italie, Italiaans spreekt en Italiaans denkt die uitkomt voor Italie met de tekst 'dit is een Italiaan'
dan denk ik 'nou en?' en ga ik me afvragen wat er zo bijzonder aan is en dan kom je toch vrij vlot uit op de huidskleur
in zijn geval is het simpelweg geen probleem dat hij nog een tweede paspoort heeft
denk niet dat heel veel mensen bij de eerste lezing aan dubbele nationaliteiten denken iig
ja een plaatje zegt meer dan 1000 woorden enzoquote:Op maandag 9 juni 2014 23:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat van zijn geboorteland wist ik niet. Ik kende de hele gast niet, dus ik heb de ontbrekende contekst geheel anders ingevuld: geboren ergens in Afrika, kon goed voetballen en voetbalt nu in Italië. Net zoals hardlopers uit Ethiopië voor Nederland prijzen winnen.
Maar dan nog: dan zou ik eerder denken dat het een statement was om te laten zien hoe mensen zich kunnen vergissen. Of, in het geval van Italië, een tegengeluid tegen die valse gast die een Italiaanse zwarte vrouwelijke minister terug naar haar rimboe wil sturen.
Illustreert trouwens wel hoe de gedachten en kennis van de LEZER bepalen of iets als racistisch opgevat wordt.
Het woord "racisme" heeft zijn lading al verloren.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, ik heb de hele bijlage inmiddels verwerkt. Anders had ik je met alle plezier een scan gestuurd.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja een plaatje zegt meer dan 1000 woorden enzo
dat met die Ethiopische marathonrenners die voor Nederland prijzen pakken is een probleem voor de Nederlandse tak van sport, zelfde geld voor bv de Chineze tafeltennisters
het (enige) Nederlandse ijshockeyteam dat aan de spelen heeft meegedaan in 1980 bestond voor meer dan 50 procent uit spelers die in Canada zijn geboren en als je naar speelminuten op het ijs kijkt zal dat tegen de 80 procent aankomen als het er al niet dik overheen ging en zo waren er wel meer bij elkaar gekochtte teams (Frankrijk, Italie) toendertijd
dat was een probleem (de regels zijn sindsdien aangescherpt), dat is een artikel waard, een Italiaan met een wat donkerdere huid die voor Italie uitkomt not so much
het heeft wmb een ietwat vreemd bijsmaakje maar ik gooi het op de zoveelste (sport)journalist die ergens een bel heeft horen luiden en halverwege zijn zoektocht naar de klepel een artikel is gaan schrijven
al ben ik wel ff benieuwd naar het artikel zelf nu
Dat soort beschuldigingen (racisme, antisemitisme, seksisme, homofobie) heeft nooit nut. Ze zijn geen argument in een redelijke discussie, proberen alleen de tegenstander zwart, en dus monddood, te maken. Enige oplossing is het negeren van deze verwijten en het ingaan op de werkelijke gedragingen/uitspraken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Het woord "racisme" heeft zijn lading al verloren.
Het vervelende is dat het de werkelijke noodzaak van aanpak van bepaalde zaken wegneemt. Racisme bestaat. En dat moet serieus genomen worden. Er moet ook een naam voor zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort beschuldigingen (racisme, antisemitisme, seksisme, homofobie) heeft nooit nut. Ze zijn geen argument in een redelijke discussie, proberen alleen de tegenstander zwart, en dus monddood, te maken. Enige oplossing is het negeren van deze verwijten en het ingaan op de werkelijke gedragingen/uitspraken.
Ja, maar dan is de valse heisa over de Volkskrant juist verkeerd. Die leidt ertoe dat de beschuldiging van racisme de volgende keer minder serieus genomen wordt. Ook een beschuldiging van de Volkskrant op wat voor punt dan ook neem ik de volgende keer met een grote korrel zout.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:30 schreef Globali het volgende:
[..]
Het vervelende is dat het de werkelijke noodzaak van aanpak van bepaalde zaken wegneemt. Racisme bestaat. En dat moet serieus genomen worden. Er moet ook een naam voor zijn.
Dat is dus het punt en jammer. Maar wat nu? Stel er is iets eht racistisch.....dan kun je dat eigenlijk niet meer zo noemen door mensen die de naam hebben misbruikt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de valse heisa over de Volkskrant juist verkeerd. Die leidt ertoe dat de beschuldiging van racisme de volgende keer minder serieus genomen wordt. Ook een beschuldiging van de Volkskrant op wat voor punt dan ook neem ik de volgende keer met een grote korrel zout.
Als een echt racistisch persoon nu refereert aan de Volkskrant maakt hij zich ongeloofwaardig.
Jawel, je kunt uitlatingen best racistisch noemen. Want er zijn inderdaad racistische uitlatingen. Maar ga dan ook de strijd aan en begin een procedure. En als je dat niet durft: verwacht dan een procedure wegens smaad of laster.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is dus het punt en jammer. Maar wat nu? Stel er is iets eht racistisch.....dan kun je dat eigenlijk niet meer zo noemen door mensen die de naam hebben misbruikt.
Maar de benaming heeft geen kracht meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, je kunt uitlatingen best racistisch noemen. Want er zijn inderdaad racistische uitlatingen. Maar ga dan ook de strijd aan en begin een procedure. En als je dat niet durft: verwacht dan een procedure wegens smaad of laster.
Het is namelijk strafbaar om iemands goede naam aan te tasten.
In mijn ogen heeft de Volkskrant een punt als zij een aanklacht wegens aantasting van haar goede naam gaat indienen. Zij wordt immers ten onrechte beschuldigd van racisme.
Als de benaming geen kracht meer heeft, is ook het aanvechten lastig. Dan is de aantasting van je goede naam immers onbestaand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar de benaming heeft geen kracht meer.
Je kan het zeker aanvechten. Wel moeilijk. Net als die nieuwe ombudsman. Ik begrijp de weerstand volkomen en was zelf tegen. Het is niet direct een racist.
Zeker wel... als die verschijnselen bestaan dan moeten ze benoemd worden. Zoals altijd kan een bewering waar zijn of niet waar. Iemand word ten onrecht iets verweten of niet. Heel normaalquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort beschuldigingen (racisme, antisemitisme, seksisme, homofobie) heeft nooit nut.
Wat is obsceen? Daar is ook geen regel voor. Het dat eerste aanvechten wordt ook lastig. Ik ben niet pro Marokkanen door mijn achtergrond en zeg wel eens iets. Ben je dan racist? Nee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als de benaming geen kracht meer heeft, is ook het aanvechten lastig. Dan is de aantasting van je goede naam immers onbestaand.
Het geeft wel veel gezeur.
Samenvattend: obsceen racisme slaat echt nergens op.
Waar dat obsceen vandaan komt, is mij trouwens een raadsel.
Wat is waar dan? Hij ontkent niets. Hij is een antisemiet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker wel... als die verschijnselen bestaan dan moeten ze benoemd worden. Zoals altijd kan een bewering waar zijn of niet waar. Iemand word ten onrecht iets verweten of niet. Heel normaal
Als jij dat zo formuleert dan ontken je die verschijnselen en associeer je zelf er mee.
Wbt antisemitisme is dat reeds lang duidelijk voor jouw persoon.
Kees22 is gebanned geweest voor antisemitische teksten hier op FOK!.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat is waar dan? Hij ontkent niets. Hij is een antisemiet?
Dat weet ik dus werkelijk niet.Ik beoordeel mensen op teksten nu.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:06 schreef Polacco het volgende:
[..]
Kees22 is gebanned geweest voor antisemitische teksten hier op FOK!.
Lees zijn relaas maar eens na in het Israël - Palestina topic.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat weet ik dus werkelijk niet.Ik beoordeel mensen op teksten nu.
Als hij dat schrijft is hij debiel. Dat kan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:09 schreef Polacco het volgende:
[..]
Lees zijn relaas maar eens na in het Israël - Palestina topic.
Hij heeft ook geschreven dat "negers minder intelligent zijn maar wel goed kunnen dansen".
Debiel is hij zeker.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Als hij dat schrijft is hij debiel. Dat kan.
Hihi, hap.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker wel... als die verschijnselen bestaan dan moeten ze benoemd worden. Zoals altijd kan een bewering waar zijn of niet waar. Iemand word ten onrecht iets verweten of niet. Heel normaal
Als jij dat zo formuleert dan ontken je die verschijnselen en associeer je zelf er mee.
Wbt antisemitisme is dat reeds lang duidelijk voor jouw persoon.
Ben je echt tegen zwart? Of op andere manier racistisch?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als de benaming geen kracht meer heeft, is ook het aanvechten lastig. Dan is de aantasting van je goede naam immers onbestaand.
Het geeft wel veel gezeur.
Samenvattend: obsceen racisme slaat echt nergens op.
Waar dat obsceen vandaan komt, is mij trouwens een raadsel.
Hoe denk je over zwarte mensen. Dat is voor mij wel van enig belang namelijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi, hap.
Dit is wel een discussie die meer aandacht waard is. Je hebt het over verschijnselen, over beweringen en over een toekenning aan mijn persoon.
Overigens gaat dit topic over racisme, niet over beledigde joden.
Prima instelling, maar ik ken de standpunten van Kees over Joden . En systematisch ontkent hij dat die anti-semitisch zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat weet ik dus werkelijk niet.Ik beoordeel mensen op teksten nu.
Oh ja joh? Ik kreeg als reden: "Jouw soort mensen willen we hier niet."quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:06 schreef Polacco het volgende:
[..]
Kees22 is gebanned geweest voor antisemitische teksten hier op FOK!.
Heb je het geschreven? Heb je problemen met bepaalde groepen? Ik zou heel boos worden nu als ik jou was.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja joh? Ik kreeg als reden: "Jouw soort mensen willen we hier niet."
Inderdaad: eenzelfde soort tekst als tegen de joden werd gehanteerd.
Een van de meest misdadige vormen van racisme was de poging om 11 miljoen Joden te vermoorden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi, hap.
Dit is wel een discussie die meer aandacht waard is. Je hebt het over verschijnselen, over beweringen en over een toekenning aan mijn persoon.
Overigens gaat dit topic over racisme, niet over beledigde joden.
Ik zou als ik jou was wel reageren......quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Op dit niveau ga ik toch niet discussiëren.![]()
![]()
Ik lach me een kriek over de verwijten aan mijn adres.
En het gaat helemaal niet eens over mij.
Niet echt. Jij werd geband vanwege je handelingen, niet vanwege het feit dat je bestaat.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja joh? Ik kreeg als reden: "Jouw soort mensen willen we hier niet."
Inderdaad: eenzelfde soort tekst als tegen de joden werd gehanteerd.
Nee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Heb je het geschreven? Heb je problemen met bepaalde groepen? Ik zou heel boos worden nu als ik jou was.
Mijn ervaring hier is dat je bijzonder veel vrijheid krijgt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee.
Tegen de overmacht van de FOK!masters kan ik toch niks doen.
Welnee. Ik snap de heisa niet.
Het is blijven steken op 6 miljoen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een van de meest misdadige vormen van racisme was de poging om 11 miljoen Joden te vermoorden.
Handelingen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:21 schreef Polacco het volgende:
[..]
Niet echt. Jij werd geband vanwege je handelingen, niet vanwege het feit dat je bestaat.
Misschien begint het bij het beantwoorden van mijn vragen. Heb jij problemen met zwarte mensen? Bijv.?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Handelingen?
Handelingen?
Welke handelingen heb ik in godsnaam verricht op een forum van FOK!?
Ach, waarom zou ik wie dan ook iets uitleggen?
Wie een valse beschuldiging wil geloven, is zelf schuldig.
Ik snap niet waarom je je daar druk over maakt. Maar om een antwoord te geven: ik heb geen speciale gedachten over zwarte mensen uit Afrika. Waarom zou ik?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:26 schreef Globali het volgende:
Ik kan dit alles niet nazoeken. Dit moeten jullie zelf doen. Al wil ik graag nog antwoord op 1 vraag. Dat is hoe Kees denkt over zwarte mensen uit Afrika
Ik begrijp je tweede alinea niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je je daar druk over maakt. Maar om een antwoord te geven: ik heb geen speciale gedachten over zwarte mensen uit Afrika. Waarom zou ik?
Wel zijn natuurlijk zwarte mensen Zijn uitverkoren volk. Octopus Paul heeft Zijn almacht aangetoond tijdens de WK van 2012. Hij geeft Zijn inkt vrij aan iedereen, zodat iedereen zijn of haar eigen heilige boek kan schrijven. Zijn uitverkoren volk zijn de negers, die immer gedompeld in zijn Zijn heilige inkt.
Waarom zou ik?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien begint het bij het beantwoorden van mijn vragen. Heb jij problemen met zwarte mensen? Bijv.?
Ik maak er geen punt van. Iemand beschuldigd jou behoorlijk. Ik heb aardig wat vrienden die Joods zijn en daarnaast een deels zwarte familie. Dan begrijp je ook dat ik vragen heb.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik snap niet goed waarom je hier zo'n punt van maakt.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:26 schreef Globali het volgende:
Ik kan dit alles niet nazoeken. Dit moeten jullie zelf doen. Al wil ik graag nog antwoord op 1 vraag. Dat is hoe Kees denkt over zwarte mensen uit Afrika
Hier heb je een indicatie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Ja, daar ben ik ook wel blij mee.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
De ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is Octopus Paul. Hij bleek machtiger dan de oppermachtige FIFA en is dus, logischerwijs, almachtig.quote:
Negers zijn lui en dom? Dat schreef je zelf. Geef eens aan waar je bent geweest in Afrika.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is Octopus Paul. Hij bleek machtiger dan de oppermachtige FIFA en is dus, logischerwijs, almachtig.
Schokkend.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:39 schreef Polacco het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je een indicatie.
http://fok.nl/sherlock/in(...)egevoel¬intopic=0
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:39 schreef Polacco het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je een indicatie.
http://fok.nl/sherlock/in(...)egevoel¬intopic=0
quote:
Kees. In mijn leven werkt het vrij simpel. Als je iets zegt ben je er verantwoordelijk voor. Ik ben blank maar ken Afrika deels. Geweldig. Als jij anders denkt kan en mag dat maar zeg het gewoon. Deel jouw ervaring. Ik heb nog minimaal 20 leuke verhalen over Afrika.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Nou ja, wie dit serieus neemt, zoekt het maar fijn uit.
Ik lach me een kriek om iemand die dit na zo veel tijd nog steeds ophaalt.
![]()
![]()
![]()
Je standpunten zijn niks meer waard in dit topic nu men weet wat voor vlees ze in de kuip hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Nou ja, wie dit serieus neemt, zoekt het maar fijn uit.
Ik lach me een kriek om iemand die dit na zo veel tijd nog steeds ophaalt.
![]()
![]()
![]()
quote:Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
Geen normale tekst toch? Of denk je zelf van wel?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:52 schreef Kees22 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik zit me echt kapot te lachen!
ROLF
Het is toch ongelooflijk hoe kortzichtig mensen kunnen zijn.
Ik probeer het nog een keer:
[..]
Jawel, dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Geen normale tekst toch? Of denk je zelf van wel?
Dan weet ik meteen of ze voldoende gevoel voor humor en relativering hebben. Of ze voldoende intelligent zijn. Wie kan lachen, gaat mee. Wie boos wordt, valt door de mand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:01 schreef Globali het volgende:
Stel je eens voor dat je bij mij op bezoek komt Kees. Mijn familie bestaat uit allerlei rassen en kleuren. En dat jij dit daar zegt over zwarte mensen.
Dan moet je aangeven hoe jij Afrika kent. En dan zou je zeker dit soort opmerkingen niet maken. Buiten mijn familie om ken ik mensen daar goed. Het zou niet in mij op komen zo over een ras te spreken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, dat denk ik wel.
Of het moet zijn dat je cynisme, sarcasme, ironie, parodie niet als normaal beschouwt.
Ik ken Afrika alleen van de tv. En ik praat zo over iedereen, inclusief mezelf.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan moet je aangeven hoe jij Afrika kent. En dan zou je zeker dit soort opmerkingen niet maken. Buiten mijn familie om ken ik mensen daar goed. Het zou niet in mij op komen zo over een ras te spreken.
Misschien moet je dat soort dingen dan niet zeggen. Je kwets er mij mee. Ik heb erg veel van de wereld gezien. Als jij dat ook zou doen zie je het mooie van mensen. En kleur of geloof maakt niet veel uit. Dat is de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken Afrika allen van de tv. En ik praat zo over iedereen, inclusief mezelf.
Ik snap niet waarom ik je met mijn tekst kwets jij je gekwetst voelt door mijn tekst. Je zou gewoon eens goed kunnen lezen. Ik zeg niks verkeerd, mijn tekst wordt geïnterpreteerd op een bepaalde manier.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien moet je dat soort dingen dan niet zeggen. Je kwets er mij mee. Ik heb erg veel van de wereld gezien. Als jij dat ook zou doen zie je het mooie van mensen. En kleur of geloof maakt niet veel uit. Dat is de werkelijkheid.
Dat over "negers"? Dat was toch duidelijk? En je bent er nooit geweest. Ik heb Afrikaanse donkere familie. Die komen niet uit de Bijlmer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ik je met mijn tekst kwets jij je gekwetst voelt door mijn tekst. Je zou gewoon eens goed kunnen lezen. Ik zeg niks verkeerd, mijn tekst wordt geïnterpreteerd op een bepaalde manier.
Wat zeg ik dan? Dit:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:01 schreef Globali het volgende:
Stel je eens voor dat je bij mij op bezoek komt Kees. Mijn familie bestaat uit allerlei rassen en kleuren. En dat jij dit daar zegt over zwarte mensen.
Nee, dat natuurlijk niet. Want dat was een heel andere discussie.quote:Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
" Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn"quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn
GVD! Nou gaat het me echt vervelen hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:28 schreef Globali het volgende:
[..]
" Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn"
Misschien wat ongelukkig gezegd? Begrijp je dat ik die zwarte neefjes en nichtjes heb daar wat raar naar kijk?
Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD! Nou gaat het me echt vervelen hoor.
Jouw neefjes en nichtjes kunnen me niks schelen. Die moeten nog opgroeien tot volwassenen die echt en schijn van elkaar kunnen onderscheiden. Die horen FOK! niet eens te lezen.
Dan leg je ze maar uit wat ironie, sarcasme en dergelijke zijn.
Niks ongelukkig gezegd: ik wist heel goed wat ik schreef en ook wat ik daarna schreef. Maar lezen is kennelijk niet iedereen gegeven. Alleen al het woord uiteraard zou moeten waarschuwen.
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.quote:Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Globali het volgende:
Dat je aan neefjes en nichtjes die zwart zijn uit moet leggen dat een meneer in Nederland een mening heeft over hen. Ik zie het voor mij.
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:
[..]
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.
Niets. Die zetten jou als debiel weg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?
En is jouw interpretatie wel de juiste?
Ik ben het nu echt zat.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Niets. Die zetten jou als debiel weg.
Je schrijft het. Dan moet je niet gaan zeuren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het nu echt zat.
Je leest maar wat ik schreef en je interpreteert maar een eind weg, al dan niet op weg geholpen door een halfgare gast.
Wie mij voor antisemiet of racist wil uitmaken, gaat maar fijn zijn gang. Water van een eend. Geen argument.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:50 schreef sp3c het volgende:
lol wat is deze?
doe het via DM of helemaal niet, mij om het even maar we gaan niet hier zitten bespreken wat kees22 in het verleden wel of niet gezegd heeft hoor ...
je moet het niet ridiculiseren, zo slecht is mijn verhaal nu ook weer niet volgens mij en op deze manier ben ik er vrij snel klaar mee moet ik zeggenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, ik heb de hele bijlage inmiddels verwerkt. Anders had ik je met alle plezier een scan gestuurd.
Hij heeft wel twee paspoorten en hecht ook aan de herkomst van zijn ouders. Maar dat heeft toch niks met racisme te maken, hoogstens met herkomstisme.
Overigens had de Volkskrant ook een magazine met verhalen over voetbalvrouwen. Zijn ze dan opeens ook seksistisch?
De plaatselijke bibliotheek, misschien?
daarom nietquote:
dan doe je het via DM, niet hierquote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Roep dan niet zomaar iets. Mij maakt het wel uit.
ik maak dat wel uit want ik ben mod hier, ZO werken foraquote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat maak jij niet uit. Het is een forum. Zo werken fora.
Je bent al gewaarschuwd, stoppen met zeiken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:16 schreef Globali het volgende:
Toch wat minder macht dan je dacht? In elk geval.....hou je bij jouw taak. En die taak is simpel.
Jij gaat te ver. Er was geen probleem.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je bent al gewaarschuwd, stoppen met zeiken.
Ik zie geen extremistische opiniestukken op joop.nl Overdrijf je niet een beetje in je aversie?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Joop.nl, dat is toch die site van Francisco van Jole. Wat een ontzettende kneus is dat. Nadat hij was mislukt als presentator van DWDD is hij maar zo'n links extremistisch haatblogje begonnen
Wel eens gezien wat het groepsgedrag is binnen de selectie?quote:Op zondag 8 juni 2014 16:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"Negers" vs Nederlanders.
Zegt genoeg.
Wat is er zo erg aan joop.nl? Ik ken het persoonlijk niet goed.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Joop.nl, dat is toch die site van Francisco van Jole. Wat een ontzettende kneus is dat. Nadat hij was mislukt als presentator van DWDD is hij maar zo'n links extremistisch haatblogje begonnen
In elk geval beter geschreven. En minder domme aanhang.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:39 schreef Ceberut het volgende:
Joop is niet eens de tegenhanger van Geenstijl qua extremisme.
Ik heb inmiddels de WK-bijlage met het interview kunnen scoren, dus ik kan die scannen en mailen, als je wilt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet het niet ridiculiseren, zo slecht is mijn verhaal nu ook weer niet volgens mij en op deze manier ben ik er vrij snel klaar mee moet ik zeggen
het gaat hier om de foto, niet om het artikel zelf ... als je bij een verhaal over voetbalvrouwen een foto pakt van een dikke dame met een nadruk op haar gebrek aan dikke tetten en er groot bij zet
'DIT IS EEN VROUW!
ook in de voetbalwereld vervaagd het schoonheidsidiaal'
dan kan ik me voorstellen dat er mensen over seksisme beginnen te miepen
Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand om het artikel, het gaat puur om de foto met de tekst, het onderwerp zelf vind ik interessant maar de foto vind ik heel slecht gekozen, zeker met die tekst erbij
kan me best voorstellen dat mensen die alleen de foto en de titel zien erover struikelen
is dat niet een tikje hypocriet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.
Nee: alleen mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en te kippig, lui of dom zijn om de kleinere lettertjes eronder ook te lezen. Die struikelen erover. Maar die struikelen over alles omdat ze niet kijken waar ze lopen. Die trappen ook steeds in de hondenstront.
Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
Wie wilt jou dan iets voorschrijven? Ik zie niemand in dit topic.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
.
Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
Ik lees steeds dat je je kunt voorstellen dat mensen over de afbeelding struikelen. En je hebt je gedachtengang geschetst, heel duidelijk, trouwens. Een zeldzaamheid in dit soort discussies.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
is dat niet een tikje hypocriet?
ik struikel erover, ik struikelde er in eerste instantie over en na wat onderzoek struikel ik er nog steeds over en nu ben ik volgens jou iemand die over alles struikelt, lui is, dom is, weetikveelwat is ... moet ik nu pissig op jou worden? ben je nu pissig op jezelf?
nu kan ik allerlei dingen gaan roepen over je intelligentie maar ik vind dat zo kleuterschool altijd, jammer dat hier geen fatsoenlijke discussie over te voeren is
De titel van dit topic alleen al: Obsceen racisme in de Volkskrantquote:Op woensdag 11 juni 2014 00:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie wilt jou dan iets voorschrijven? Ik zie niemand in dit topic.
nee jij hebt jouw mening klaar en mensen die het er niet mee eens zijn die zijn lui en kippig en niet zo intelligent, daar ga ik verder niet mee in discussiequote:Op woensdag 11 juni 2014 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik lees steeds dat je je kunt voorstellen dat mensen over de afbeelding struikelen. En je hebt je gedachtengang geschetst, heel duidelijk, trouwens. Een zeldzaamheid in dit soort discussies.
Ik heb je daartegenover mijn eigen gedachtengang geschetst. Ik kwam daarbij tot de conclusie dat de interpretatie van die foto bij de kijker ligt. Niet bij de toner.
De Volkskrant had misschien bedacht moeten zijn op allerlei vreemde reacties, maar ik zie nog steeds geen enkele reden om te struikelen over die foto. Die is ongetwijfeld geplaatst met toestemming van Balotelli zelf en in het interview blijkt het gewoon een heel prettige persoon te zijn. Zonder capsones of dubbele bodems.
Dat je nu nog steeds denkt dat het een racistische foto is, lijkt me echt heel stug.
Als je denkt dat anderen er over vallen, heb je inmiddels je punt wel gehaald.
Ik ben wel benieuwd wat de ombudsvrouw er over gaat zeggen.
Die titel maakt topicstarter LXIV.. Ik zie niet dat hij jou voorschrijft hoe je moet denken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De titel van dit topic alleen al: Obsceen racisme in de Volkskrant
Obsceen nog wel!
Nee, je hebt gelijk. Dat is inderdaad een non-argument. Maar de meeste beweringen in dit stuk zijn non-argumenten.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 'dit' eigenlijk heel normaal om te zeggen.
Je zegt toch ook: 'dit' is mijn vriend ofzo?
Of ben ik nou gek?
LXIV stelt inderdaad meer de denkpolitie van zijn bron aan de kaak! Ik heb het even nagekeken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die titel maakt topicstarter LXIV.. Ik zie niet dat hij jou voorschrijft hoe je moet denken.
Je beschuldiging is onterecht
Ik heb niks gezien in OP dat de politie betrokken is. Weer teveel fantasie van je.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
LXIV stelt inderdaad meer de denkpolitie van zijn bron aan de kaak! Ik heb het even nagekeken.
Vet van mij.quote:Jaap Stronks:
En dan ook het ontblote gespierde bovenlijf, om deze geboren Italiaan (Palermo, 1990) als een halve wilde te portretteren
Van alle racistische kenmerken had ik het verontmenselijkende 'dit' ivm 'hij' idd nog over het hoofd gezien"
Noor Labansdochter:
"Fotografeer die man als een zwarte berg spieren zonder kleren en zonder gezicht, graag"
@Esther_305:
"Wat de hel is dit, Volkskrant? Kuifje in Afrika-esque. Ga je schamen."
@GailtjeR:
"Beste #Volkskrant what the f*** is uw punt? Dit is een wereldburger. U bent een #racist"
Rob van Kan:
"Volkskrant niveautje Bep en Truus. 'Kijk, die 'neger' is een Italiaan! Dat kan toch allemaal maar hè, tegenwoordig.'
das op zichzelf niet erg maar dan is dat verhaal dat je er pissig van zou worden hypocriet of gelogenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.
Nee: alleen mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en te kippig, lui of dom zijn om de kleinere lettertjes eronder ook te lezen. Die struikelen erover. Maar die struikelen over alles omdat ze niet kijken waar ze lopen. Die trappen ook steeds in de hondenstront.
Ik weet niet goed welk artikel je bedoelt. Het essay van Bert Wagendorp? Beetje vaag, inderdaad.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:22 schreef sp3c het volgende:
overigens vind ik het artikel heel erg slecht
een wazige lofzang aan de vervagende grenzen ofzoiets zonder daadwerkelijk te onderzoeken waarom er zo enorm veel dubbele nationaliteiten zijn in de topsport en de problemen die het met zich meebrengt
het gaat hier natuurlijk gewoon om de knaken, voetballer A is niet goed genoeg voor land A en kiest ervoor om uit te komen voor land B omdat de ouders (soms grootouders, soms verder weg) er vandaan kwamen
probleem hier is dat het voor de lokale bonden op die manier lucratiever is om Brazilianen in te vliegen dan om zelf een fatsoenlijke competitie te runnen
OK, om te beginnen de bijdragers van Joop.nl of hoe heet die site.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja...
Wie schrijft er nu jou iets voor ?
stop nou eens met die slachtofferrol... dit is zielig zo.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, om te beginnen de bijdragers van Joop.nl of hoe heet die site.
Het lijkt niet een artikel (katern) over dubbele nationaliteiten, het is een katern daarover.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef sp3c het volgende:
als je de kleine lettertjes leest onder de titel dan lijkt het vooral een artikel over dubbele nationaliteiten en topsport te zijn trouwens
[..]
das een probleem dat op zich wel een artikel waard is natuurlijk en het verklaardt de titel ook gewoon, al is Balotelli (geboren en getogen in Italie, speelde er volgens wiki ook nagenoeg zijn hele carriere) niet het beste voorbeeld hier
lijkt op het eerste gezicht een beetje fout.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef sp3c het volgende:
nou zonder de context lijkt het op het eerste gezicht toch wel een beetje fout hoor, het komt over als 'dit is een Italiaan, zou je niet zeggen he hahahaaaa!'
maar nogmaals die dubbele nationaliteiten zijn wel een beetje een probleem al weet ik niet precies of het voor het Voetbal ook opgaat natuurlijk
staat het volledige artikel online trouwens?
Ghana levert o.a. een speler van het Nederlandse elftal.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah, dan is de foto (icm de titel) op zijn zachtst gezegd heel erg slecht gekozen
als hij voor Ghana uit zou komen dat (bij mijn weten) niet in staat is spelers van dit kaliber te produceren dan had ik die link ook direct gelegd maar nu zie ik een foto van iemand die geboren is in Italie, opgeleid is in Italie, vrijwel heel zijn carriere gespeeld heeft in Italie, Italiaans spreekt en Italiaans denkt die uitkomt voor Italie met de tekst 'dit is een Italiaan'
dan denk ik 'nou en?' en ga ik me afvragen wat er zo bijzonder aan is en dan kom je toch vrij vlot uit op de huidskleur
in zijn geval is het simpelweg geen probleem dat hij nog een tweede paspoort heeft
denk niet dat heel veel mensen bij de eerste lezing aan dubbele nationaliteiten denken iig
Je probeert een grap te maken ? Lukt niet zo best he?quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:14 schreef ElderPledge het volgende:
Ik dacht dat het Zwarte Piet was, maar dat is dus niet zo?
Mensen die de rest van de tekst niet lezen en daarom gaan roeptoeteren over racisme.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand om het artikel, het gaat puur om de foto met de tekst, het onderwerp zelf vind ik interessant maar de foto vind ik heel slecht gekozen, zeker met die tekst erbij
kan me best voorstellen dat mensen die alleen de foto en de titel zien erover struikelen
Mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en de rest van de tekst niet, hebben een probleem met hun ogen of hun bereidheid of vermogen om verder te lezen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
Jij toch ook.... zonder die mensen te kennen roep jij dat 'ze' hun oordeel klaar hebben..quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en de rest van de tekst niet, hebben een probleem met hun ogen of hun bereidheid of vermogen om verder te lezen.
Maar ze hebben wel hun oordeel klaar.
Het heeft het juiste effect, je tampon gaat er al scheef van zitten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je probeert een grap te maken ? Lukt niet zo best he?
Verschil is dat ik wel de kleine lettertjes las.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij toch ook.... zonder die mensen te kennen roep jij dat 'ze' hun oordeel klaar hebben..
Pot verwijt de ketel dat hij italiaan is.
ook een geweldige grap van je?quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:31 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Het heeft het juiste effect, je tampon gaat er al scheef van zitten.
Hoe weet jij dat "ze " niet die kleine lettertjes lazen? Je kent die mensen niet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verschil is dat ik wel de kleine lettertjes las.
En ik geef toe: het lezen van de kleine lettertjes geeft geen garantie dat de hele waarheid bekend is.
Die is waarschijnlijk nooit bekend. Maar ik ben wel een stap verder.
Precies. Of ze de kleine lettertjes lazen blijkt uit de reacties: de kleine lettertjes spreken over nationaliteit, niet over ras. Wie daar niet op reageert, heeft kennelijk die tekst niet gelezen of begrepen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat "ze " niet die kleine lettertjes lazen? Je kent die mensen niet.
Ik heb het hele artikel niet gelezen. Ik zag wel die cover met tekst. Mijn vraag was: moet dat nou zo.?
Een vraag dus .... Ik heb nog steeds geen oordeel klaar.
Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleidquote:Op woensdag 11 juni 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Je refereert aan je Werdegang: een onderzoek naar wat je er nou van vindt. Ik heb eens teruggezocht, want het is zeldzaam dat iemand zijn gedachtengang laat zien.
[..]
Het lijkt niet een artikel (katern) over dubbele nationaliteiten, het is een katern daarover.
[..]
lijkt op het eerste gezicht een beetje fout.
Maar op het tweede gezicht? Inclusief de kleine lettertjes?
[..]
Ghana levert o.a. een speler van het Nederlandse elftal.
Wat me verbaast is dat je steeds meer de racisme-stelling aan lijkt te hangen, terwijl het bewijs dat het daar niet om ging zich opstapelt en je eigenlijk vanaf het begin al duidelijk was. Het lijkt wel alsof jou mening zich in tegenstroom met het bewijs/de achtergrondinformatie beweegt.
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat je into ijshockey bentquote:Op woensdag 11 juni 2014 04:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleid
verder snap ik niet echt wat je punt is, voetbal is niet mijn kopje thee verder dus dan zoek ik ff wat verder dan mijn neus lang is ja, ik blijf het een vreemde keuze van de journalist/krant vinden en ik hang vooral steeds meer naar de riooljournalistiek stelling maar die quote ben je gek genoeg vergeten
toch typisch
aardige film maar dat is het punt toch helemaal niet?quote:Op woensdag 11 juni 2014 06:41 schreef Trebo het volgende:
Maar er is toch niets nieuws aan? Italianen stammen nou eenmaal af van negers.
Dat zei Dennis Hopper tegen Christopher Walken in True Romance:
You know I read a lot. Especially things that have to do with history. I find that shit fascinating. In fact, I don’t know if you know this or not, Sicilians were spawned by niggers. It’s a fact. Sicilians have black blood pumping through their hearts.
If you don’t believe me, you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago the Moors conquered Sicily. And Moors are niggers. Way back then, Sicilians were like the wops in northern Italy. They all had blonde hair and blue eyes. But, once the Moors moved in there, they changed the whole country. They did so much fucking with the Sicilian women, huh, that they changed the whole blood-line forever, that’s why blonde hair and blue eyes to black hair and dark skin.
I find it absolutely amazing to think that to this day, hundreds of years later, Sicilians still carry that nigger gene. I’m quoting history. It’s written. It’s a fact. It’s written. Your ancestors were niggers. Your great, great, great, great, great-grandmother fucked a nigger, and she had a half-nigger kid.
That is a fact. Now tell me, am I lyin’? Cuz you, you’re part eggplant.
pa vond dat ik moest (team)sporten dus die nam me mee naar de verschillende sportparken in de regio zodat ik kon kiezen al vertelde hij onlangs wel dat hij daar een beetje op heeft aangestuurd omdat ik al heel snel vrij goed kon schaatsen (tot mijn 10de ofzo een stuk beter dan fietsen iig en de ijsbaan beter is voor mijn longen maar uiteindelijk was het mijn keuze .. de man is eenbeetje een hippie met zijn keuzes en zijn democratie enzo, zijn bankrekening had liever voetbla gezien ofzoquote:Op woensdag 11 juni 2014 06:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat je into ijshockey bentHoe ben je daar eigenlijk mee in aanraking gekomen?
Wat een complete nonsens.quote:
Mag dat? Van wie mag dat ? Van de Koning? Tweede Kamer, rechterquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Wat een complete nonsens.
Ik krijg doorgaans het idee dat al die verontwaardigde types de 'racistische bril' zelf veel te vaak opzetten. Maar dat mag natuurlijk, want zij zijn er tegen. Dan mag je alles tot raskwestie maken.
das wel een makkelijke manier om elke vorm van discussie over het onderwerp uit de weg te gaanquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ik krijg doorgaans het idee dat al die verontwaardigde types de 'racistische bril' zelf veel te vaak opzetten. Maar dat mag natuurlijk, want zij zijn er tegen. Dan mag je alles tot raskwestie maken.
En dan is ie ook nog luier (want Balo loopt geen meter teveel) vergeleken bij zijn Italiaanse ploeggenoten, dus dat 'Afrikaan van binnen' bevestigt dan ook nog eens weer bepaalde vooroordelen.....quote:Op zondag 8 juni 2014 16:46 schreef Ludd het volgende:
Het blijft toch wennen, negers bij het Italiaanse elftal, gewoon omdat je al decennia lang niets anders gewend bent.
Ik vind de foto en de titel wel bij het interview passen. Hij is geadopteerd en het gaat ook over zijn identiteit en dergelijke.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
Da's op zich wel een goed verhaalquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:
pa vond dat ik moest (team)sporten dus die nam me mee naar de verschillende sportparken in de regio zodat ik kon kiezen al vertelde hij onlangs wel dat hij daar een beetje op heeft aangestuurd omdat ik al heel snel vrij goed kon schaatsen (tot mijn 10de ofzo een stuk beter dan fietsen iig en de ijsbaan beter is voor mijn longen maar uiteindelijk was het mijn keuze .. de man is eenbeetje een hippie met zijn keuzes en zijn democratie enzo, zijn bankrekening had liever voetbla gezien ofzo
#waargebeurdeofftopic
yip 'not done'quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:08 schreef trovey het volgende:
Italianen konden wel goed ijs verkopen op het strand tijdens WO II....of is dat ook "not done".
Niet weten dat Italianen beroemd zijn om hun Italiaanse ijs....en hun beroerde manier van oorlog voeren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
yip 'not done'
wat is de humor hier ?
Nederland is nog NOOIT monocultureel geweest, echt gewoon nooitquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Toen Nederland nog monocultureel was bestond het begrip racisme niet. Racisme komt voort uit de multiculturele samenleving. Weg met die ellende!
Weg met racisme ? Hoe wil je dat weg hebben?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Toen Nederland nog monocultureel was bestond het begrip racisme niet. Racisme komt voort uit de multiculturele samenleving. Weg met die ellende!
Ben ik inderdaad vergeten of heb ik gemist. Kan gebeuren toch.quote:Op woensdag 11 juni 2014 04:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleid
verder snap ik niet echt wat je punt is, voetbal is niet mijn kopje thee verder dus dan zoek ik ff wat verder dan mijn neus lang is ja, ik blijf het een vreemde keuze van de journalist/krant vinden en ik hang vooral steeds meer naar de riooljournalistiek stelling maar die quote ben je gek genoeg vergeten
toch typisch
Dat bedoel ik nou met niet kunnen of willen lezen: zo werd het helemaal niet gebracht! Eronder staan drie regels over nationaliteit. En over grenzen die vervagen. Nationale grenzen dus! Woordspeling!quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is een artikel over vervagende grenzen in de voetballerij ofzo (het punt van de schrijver is me niet heel erg duidelijk) dat opgelukt wordt met een voetballer die in Italie geboren, getogen en opgeleid is en derhalve ook voor de Italiaanse nationale ploeg uitkomt
het heeft geen fuck met vervagende grenzen te maken maar het werd gebracht als 'zie je die negert! das ook een Italiaan, bijzonder he?'
Er staan in die bijlage wel wat leukere voorbeelden, zoals die Frans/Argentijnse Argentijn of die Iraniër uit de VS. Maar vooral die laatste is lastig te benaderen, denk ik.quote:nu vind ik obsceen racisme ook een beetje ver gaan maar als de man blond en bleek was en en Flabio Janssen had geheten dan had het de voorpagina niet gehaald
Ik zet geen racistische bril op, ik erger me aan slecht lezen en volop hinein interpretieren. En dan anderen beschuldigen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zag bij een link een stukje van De Morgen. Daarin werd betoogd dat Afrikanen nooit het WK kunnen winnen want na 2 gewonnen wedstrijden zijn ze heel tevreden, denken ze dat ze heel goed zijn en gaan ze hoeren en snoeren en komt er van voetballen niks meer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan is ie ook nog luier (want Balo loopt geen meter teveel) vergeleken bij zijn Italiaanse ploeggenoten, dus dat 'Afrikaan van binnen' bevestigt dan ook nog eens weer bepaalde vooroordelen.....
sp3c heeft in zoverre gelijk, dat wie alleen de foto en de grote letters ziet, bijvoorbeeld een passant in de straat, er van alles kan bijdenken en dat dan ook doet al naar de eigen aard.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind de foto en de titel wel bij het interview passen. Hij is geadopteerd en het gaat ook over zijn identiteit en dergelijke.
Daar heb je wel een punt: tijdens de ijstijden woonden er hier geen mensen, dus toen was Nederland monocultureel. Ikzelf zou dan liever zeggen: noncultureel!quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik denk dat dat stukje over het Nederlands elftal ging...quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zag bij een link een stukje van De Morgen. Daarin werd betoogd dat Afrikanen nooit het WK kunnen winnen want na 2 gewonnen wedstrijden zijn ze heel tevreden, denken ze dat ze heel goed zijn en gaan ze hoeren en snoeren en komt er van voetballen niks meer.
Ik kon uit de scan niet goed beoordelen of dat nou satire of serieus was.
Sowieso ging het hele katern daar wel over. Verschillende identiteiten en nationaliteiten van voetballers.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
sp3c heeft in zoverre gelijk, dat wie alleen de foto en de grote letters ziet, bijvoorbeeld een passant in de straat, er van alles kan bijdenken en dat dan ook doet al naar de eigen aard.
Wie verder kan en wil lezen, ziet geen bezwaar meer, lijkt me.
Precies. Vandaar dat ik de heisa ook niet snap. Maar op de een of andere manier schijnt dat mensen te ontgaan.quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:42 schreef Chai het volgende:
[..]
Sowieso ging het hele katern daar wel over. Verschillende identiteiten en nationaliteiten van voetballers.
Wanneer was dat ook alweer?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Helemaal niet!quote:
Alle subsidies op multiculti organisaties stopzetten, grenzen sluiten, geen immigranten, elke veroordeelde misdadiger met dubbel paspoort het land uit, geen moskeeën meer toestaan. Zwartepiet discussie onmiddellijk staken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wil je terug naar die tijd? hoe wil je dat bereiken?
Je stemt pvv?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle subsidies op multiculti organisaties stopzetten, grenzen sluiten, geen immigranten, elke veroordeelde misdadiger met dubbel paspoort het land uit, geen moskeeën meer toestaan. Zwartepiet discussie onmiddellijk staken.
Artikel 1 van de Grondwet vervangen door de bepaling dat de joods-christelijke cultuur de enige leidende cultuur is in Nederland.
Joods-christelijk? Hoe imbeciel kun je het hebben?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle subsidies op multiculti organisaties stopzetten, grenzen sluiten, geen immigranten, elke veroordeelde misdadiger met dubbel paspoort het land uit, geen moskeeën meer toestaan. Zwartepiet discussie onmiddellijk staken.
Artikel 1 van de Grondwet vervangen door de bepaling dat de joods-christelijke cultuur de enige leidende cultuur is in Nederland.
En dan wat... je onderdrukt een stel mensen die je weg wilt hebben... gaan ze ook weg ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik onderdruk niemand. Niemand wordt gedwongen weg te gaan, dat is niet menselijk. De boodschap moet zijn: Aanpassen of opkrassen. Wie hier blijft moet volledig integreren, met eigen middelen uiteraard.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En dan wat... je onderdrukt een stel mensen die je weg wilt hebben... gaan ze ook weg ?
Waarom bullshit? In Hongarije maakt men ook onderscheid tussen religies. De islam is een kwaadaardige ideologie, die moet je geen millimeter ruimte geven.quote:zwartepietdiscussie kan niet gestaakt worden Dat wil Nederland niet
En bespaar me die bullshit van religies die wettelijk voorgetrokken moeten worden
De PVV is momenteel de enige optie. Ik hoop dat er een partij komt die democratischer en tactischer is, zoals bijvoorbeeld de Deense Volkspartij.quote:
Dat lijkt mij een goede optie in Nederland.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De PVV is momenteel de enige optie. Ik hoop dat er een partij komt die democratischer en tactischer is, zoals bijvoorbeeld de Deense Volkspartij.
Ik ben niet pro religie. Niet elke moslim is fout. Zeker niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom bullshit? In Hongarije maakt men ook onderscheid tussen religies. De islam is een kwaadaardige ideologie, die moet je geen millimeter ruimte geven.
De zwartepiet-discussie wil door de meerderheid gestaakt worden. Slechts een klein clubje subsidie-allochtonen voert die discussie, en de linkse publieke omroep smult er van.
Nog een paar puntjes vergeten: De publieke omroep volledig afschaffen, illegaliteit strafbaar stellen, illegalen actief achterna zitten en na aanhouding direct op het vliegtuig.
Mee eens. De islam is alleen een godsdienst die hier niet thuis hoort. Als je in een hoofddoek of burka wilt lopen dan zijn er genoeg landen waaruit je kunt kiezen. Dat hoeft niet hier.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ben niet pro religie. Niet elke moslim is fout. Zeker niet.
Nederland is niet Hongarije en geen enkel religie moet in de grondwet voorgetrokken worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom bullshit? In Hongarije maakt men ook onderscheid tussen religies. De islam is een kwaadaardige ideologie, die moet je geen millimeter ruimte geven.
Dan staakt die meerderheid dat toch.... maar als anderen hun mening willen uiten over dit onderwerp, dan is het hun grondwettelijk recht.quote:De zwartepiet-discussie wil door de meerderheid gestaakt worden. Slechts een klein clubje subsidie-allochtonen voert die discussie, en de linkse publieke omroep smult er van.
Ik snap het.. die zijn niet haatzaaiend genoeg.quote:Nog een paar puntjes vergeten: De publieke omroep volledig afschaffen\
We geven terecht vrijheid aan geloof. Dat wil jij inbinden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mee eens. De islam is alleen een godsdienst die hier niet thuis hoort. Als je in een hoofddoek of burka wilt lopen dan zijn er genoeg landen waaruit je kunt kiezen. Dat hoeft niet hier.
Maar dat kan best wel hier. Je wilt hoofddoekjes verbieden?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mee eens. De islam is alleen een godsdienst die hier niet thuis hoort. Als je in een hoofddoek of burka wilt lopen dan zijn er genoeg landen waaruit je kunt kiezen. Dat hoeft niet hier.
Dat is het. De massa-immigratie draai je niet 1,2,3 terug. Maar de grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten en de rotte appels het land uit zetten maakt de situatie al stukken beter. Op termijn zullen alle niet-westerse allochtonen vertrekken of zich aanpassen, aangezien het beleid slechts één boodschap heeft: In Nederland geldt de Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
Maar al met al is jouw monocultuur nog niet bereikt . Wat moeten de volgende stappen zijn?
Waar dat kan, is dat een goed idee.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dat kan best wel hier. Je wilt hoofddoekjes verbieden?
Dat is echt zo'n pvv mening. Weet je hoeveel allochtonen zich wel aanpassen? Waarom is een moskee een probleem?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het. De massa-immigratie draai je niet 1,2,3 terug. Maar de grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten en de rotte appels het land uit zetten maakt de situatie al stukken beter. Op termijn zullen alle niet-westerse allochtonen vertrekken of zich aanpassen, aangezien het beleid slechts één boodschap heeft: In Nederland geldt de Nederlandse cultuur.
Geloof mag nooit een excuus zijn om homo's in elkaar te slaan, vrouwen te kleineren of hele wijken onveilig te maken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:43 schreef Globali het volgende:
[..]
We geven terecht vrijheid aan geloof. Dat wil jij inbinden.
Heb ik al gezegd: De islam hoort niet in Nederland thuis. En gezien alle ellende die de islam in islamitische landen heeft veroorzaakt moet er geen ruimte voor zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n pvv mening. Weet je hoeveel allochtonen zich wel aanpassen? Waarom is een moskee een probleem?
Mag ik jou iets heel rustig uitleggen? Niet elke moslim is tegen homo's. Zo is dat echt. In Nederland gaat het soms mis.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geloof mag nooit een excuus zijn om homo's in elkaar te slaan, vrouwen te kleineren of hele wijken onveilig te maken.
Prima. Ik heb niks tegen individuen, maar iets tegen de islam.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Mag ik jou iets heel rustig uitleggen? Niet elke moslim is tegen homo's. Zo is dat echt. In Nederland gaat het soms mis.
Dan moet je toch meer culturele zuiveringen doorvoeren als je bepaalde groepen mensen wilt wegpesten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het. De massa-immigratie draai je niet 1,2,3 terug. Maar de grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten en de rotte appels het land uit zetten maakt de situatie al stukken beter. Op termijn zullen alle niet-westerse allochtonen vertrekken of zich aanpassen, aangezien het beleid slechts één boodschap heeft: In Nederland geldt de Nederlandse cultuur.
Dus een van mijn leukste vriendinnen is niet welkom omdat zij moslim is?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd: De islam hoort niet in Nederland thuis. En gezien alle ellende die de islam in islamitische landen heeft veroorzaakt moet er geen ruimte voor zijn.
Genoeg allochtonen die zich aanpassen. Sterker nog, die stemmen ook massaal PVV omdat ze het knuffel-beleid ook beu zijn.
Dat is een vraag die niet te beantwoorden is. Als ze hier legaal in Nederland is, is ze hier toch welkom?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Dus een van mijn leukste vriendinnen is niet welkom omdat zij moslim is?
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan moet je toch meer culturele zuiveringen doorvoeren als je bepaalde groepen mensen wilt wegpesten.
Nu ben ik dol op Nederland en Nederlandse cultuur, maar als het me door strot wordt geduwd ga ik kotsen.
Zij is zwart en woont in Afrika. Ze heeft wel een heel groot huis in Frankrijk trouwens. Maakt dat uit?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een vraag die niet te beantwoorden is. Als ze hier in Nederland
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Wat mij betreft gaan de grenzen voor niet westerse mensen dicht, dus ook Afrikanen. Nederland is vol genoeg en de massa-immigratie heeft genoeg aangericht. Het is heel jammer, maar wat Nederland betreft geldt genoeg = genoeg. Er is hier geen plek voor de hele wereld.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Zij is zwart en woont in Afrika. Ze heeft wel een heel groot huis in Frankrijk trouwens. Maakt dat uit?
Misschien moet we bepaalde blanken gaan uitzetten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan de grenzen voor Afrikanen dicht. Nederland is vol genoeg.
Het gaat niet om kleur. Als je Nederlander bent, kun je niet uitgezet worden. Dat begrijp jij ook wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien moet we bepaalde blanken gaan uitzetten.
Ik waarschuw je maar vast.... jouw idee van monocultuur is niet te verwezenlijken met je beperkte pakket van culturele zuiveringen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een vraag die niet te beantwoorden is. Als ze hier legaal in Nederland is, is ze hier toch welkom?
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Het ging niet mis in de vijftiger jaren. Probleem is dat de gastarbeiders niet werden teruggestuurd. Maar de sluizen gingen echt open in de jaren '80 en '90, eerst voor gezinshereniging en later asielzoekers.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik waarschuw je maar vast.... jouw idee van monocultuur is niet te verwezenlijken met je beperkte pakket van culturele zuiveringen.
ps.. wat ging er precies mis in de vijftiger jaren eigenlijk ?
Ze is Afrikaans/Frans. En moslim. Ik heb niets met geloof. Zij heeft het mij nooit moeilijk gemaakt. Mijn ex die boeddhist is en een kleur heeft ook niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat niet om kleur. Als je Nederlander bent, kun je niet uitgezet worden. Dat begrijp jij ook wel.
En jij wilt hun kinderen en kleinkinderen nu wegpesten ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het ging niet mis in de vijftiger jaren. Probleem is dat de gastarbeiders niet werden teruggestuurd.
Ik ben ook niet voor massa import. Maar jij roept wel iets anders eerder.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het ging niet mis in de vijftiger jaren. Probleem is dat de gastarbeiders niet werden teruggestuurd. Maar de sluizen gingen echt open in de jaren '80 en '90, eerst voor gezinshereniging en later asielzoekers.
Ik heb al gezegd dat mijn ideaal niet volledig te realiseren is omdat je die massa-immigratie niet kunt terugdraaien. Ik hoop dat het een waarschuwing is voor Oost-Europese landen en dat zij niet dezelfde fout maken.
Heb ik het over wegpesten gehad?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En jij wilt hun kinderen en kleinkinderen nu wegpesten ?
De mensen waar jij het over hebt passen zich niet aan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heb ik het over wegpesten gehad?
Als die kleinkinderen gewoon Nederlands zijn, dan zijn ze niet afhankelijk van al die linkse multiculti clubjes en subsidies die ik af wil schaffen. Sterker nog, dan zullen ze juist blij zijn. De goede allochtonen hebben enorm last van een slecht imago door onaangepasten, niet werkenden en straatterroristen. Zodra we daar van af zijn is dat juist voor allochtonen een enorme opsteker.
Zo zou het moeten zijn. De Europese cultuur is bovendien het meest beschaafd en succesvol en daar mogen we trots op zijn. Geweld, kinderarbeid en mensenrechtenschendingen zijn vrijwel helemaal verdwenen. En ook de ernstige armoede wordt bestreden. Op geen continent wordt dat zo goed aangepaktquote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:01 schreef ElderPledge het volgende:
Europa is van de Europeanen. Onze culturen, onze regels. Alles wat hier binnenkomt heeft zich maar te schikken. Klaar.
Wat houdt dat in dan? Dat is leeg gepraat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:01 schreef ElderPledge het volgende:
Europa is van de Europeanen. Onze culturen, onze regels. Alles wat hier binnenkomt heeft zich maar te schikken. Klaar.
Oost Europa werkt goed?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. De Europese cultuur is bovendien het meest beschaafd en succesvol en daar mogen we trots op zijn.
Ook. Zelfs Rusland en Wit-Rusland zijn een oase van beschaving in vergelijking met Afrikaanse landen.quote:
Totaal niet het geval.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook. Zelf Rusland en Wit-Rusland zijn een oase van beschaving in vergelijking met Afrikaanse landen.
Subtielquote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:01 schreef ElderPledge het volgende:
Het ging over Europa. Wat weet jij nu over Afrika?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook. Zelfs Rusland en Wit-Rusland zijn een oase van beschaving in vergelijking met Afrikaanse landen.
De Polen zijn een voorbeeld voor de rest van de wereld:quote:
Nee.. maar daar komt je discriminerende plannetjes wel op neer.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heb ik het over wegpesten gehad?
Hoe wil jij clubjes afschaffen? Vrijheid van vereniging is een grondwettelijk recht.quote:Als die kleinkinderen gewoon Nederlands zijn, dan zijn ze niet afhankelijk van al die linkse multiculti clubjes en subsidies die ik af wil schaffen.
Tuurlijk.. mensen willen graag weggepest wordnequote:Sterker nog, dan zullen ze juist blij zijn.
Autochtonen die mogen wel aankloten dus ? Mensen met een buitenlandse afkomst die jij minacht die wilt je verbannen... of wegpestenquote:De goede allochtonen hebben enorm last van een slecht imago door onaangepasten, niet werkenden en straatterroristen. Zodra we daar van af zijn is dat juist voor allochtonen een enorme opsteker.
Ver van. Daarom ben ik mij aan het opwinden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heb je iets tegen mensen met een kleurtje?
Alle subsidies intrekken, dan verdwijnen ze vanzelf. Heeft niks met vrijheid van vereniging te maken. Sterker nog, als ze zonder subsidie voort kunnen bestaan is dat prima. Maar dat zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe wil jij clubjes afschaffen? Vrijheid van vereniging is een grondwettelijk recht.
Dat is toch wegpesten wat je doet ? Mensen mogen van jou omdat ze niet Nederlands bepaalde subsidies niet hebben.
Ik denk dat vaak over blanken als blanke. Volgens mij werkt dat echt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:08 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Dit.
Elke keer als ik zo'n jankneger op tv zie vraag ik me af of we die niet beter een maandje richting Afrika kunnen sturen. Dan ziet hij meteen hoe goed hij het hier heeft.
Wie precies?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle subsidies intrekken, dan verdwijnen ze vanzelf. Heeft niks met vrijheid van vereniging te maken. Sterker nog, als ze zonder subsidie voort kunnen bestaan is dat prima. Maar dat zal niet gebeuren.
Dus mensen mogen niet meer in Europa leven met gewoontes en ideeën die volgens jou niet Europees zijnquote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:01 schreef ElderPledge het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |