Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD! Nou gaat het me echt vervelen hoor.
Jouw neefjes en nichtjes kunnen me niks schelen. Die moeten nog opgroeien tot volwassenen die echt en schijn van elkaar kunnen onderscheiden. Die horen FOK! niet eens te lezen.
Dan leg je ze maar uit wat ironie, sarcasme en dergelijke zijn.
Niks ongelukkig gezegd: ik wist heel goed wat ik schreef en ook wat ik daarna schreef. Maar lezen is kennelijk niet iedereen gegeven. Alleen al het woord uiteraard zou moeten waarschuwen.
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.quote:Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Ja, daar ben ik ook wel blij mee.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Globali het volgende:
Dat je aan neefjes en nichtjes die zwart zijn uit moet leggen dat een meneer in Nederland een mening heeft over hen. Ik zie het voor mij.
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:
[..]
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.
Niets. Die zetten jou als debiel weg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?
En is jouw interpretatie wel de juiste?
Ik ben het nu echt zat.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Niets. Die zetten jou als debiel weg.
Je schrijft het. Dan moet je niet gaan zeuren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het nu echt zat.
Je leest maar wat ik schreef en je interpreteert maar een eind weg, al dan niet op weg geholpen door een halfgare gast.
Wie mij voor antisemiet of racist wil uitmaken, gaat maar fijn zijn gang. Water van een eend. Geen argument.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:50 schreef sp3c het volgende:
lol wat is deze?
doe het via DM of helemaal niet, mij om het even maar we gaan niet hier zitten bespreken wat kees22 in het verleden wel of niet gezegd heeft hoor ...
je moet het niet ridiculiseren, zo slecht is mijn verhaal nu ook weer niet volgens mij en op deze manier ben ik er vrij snel klaar mee moet ik zeggenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, ik heb de hele bijlage inmiddels verwerkt. Anders had ik je met alle plezier een scan gestuurd.
Hij heeft wel twee paspoorten en hecht ook aan de herkomst van zijn ouders. Maar dat heeft toch niks met racisme te maken, hoogstens met herkomstisme.
Overigens had de Volkskrant ook een magazine met verhalen over voetbalvrouwen. Zijn ze dan opeens ook seksistisch?
De plaatselijke bibliotheek, misschien?
daarom nietquote:
dan doe je het via DM, niet hierquote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Roep dan niet zomaar iets. Mij maakt het wel uit.
ik maak dat wel uit want ik ben mod hier, ZO werken foraquote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat maak jij niet uit. Het is een forum. Zo werken fora.
Je bent al gewaarschuwd, stoppen met zeiken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:16 schreef Globali het volgende:
Toch wat minder macht dan je dacht? In elk geval.....hou je bij jouw taak. En die taak is simpel.
Jij gaat te ver. Er was geen probleem.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je bent al gewaarschuwd, stoppen met zeiken.
Ik zie geen extremistische opiniestukken op joop.nl Overdrijf je niet een beetje in je aversie?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Joop.nl, dat is toch die site van Francisco van Jole. Wat een ontzettende kneus is dat. Nadat hij was mislukt als presentator van DWDD is hij maar zo'n links extremistisch haatblogje begonnen
Wel eens gezien wat het groepsgedrag is binnen de selectie?quote:Op zondag 8 juni 2014 16:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"Negers" vs Nederlanders.
Zegt genoeg.
Wat is er zo erg aan joop.nl? Ik ken het persoonlijk niet goed.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Joop.nl, dat is toch die site van Francisco van Jole. Wat een ontzettende kneus is dat. Nadat hij was mislukt als presentator van DWDD is hij maar zo'n links extremistisch haatblogje begonnen
In elk geval beter geschreven. En minder domme aanhang.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:39 schreef Ceberut het volgende:
Joop is niet eens de tegenhanger van Geenstijl qua extremisme.
Ik heb inmiddels de WK-bijlage met het interview kunnen scoren, dus ik kan die scannen en mailen, als je wilt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet het niet ridiculiseren, zo slecht is mijn verhaal nu ook weer niet volgens mij en op deze manier ben ik er vrij snel klaar mee moet ik zeggen
het gaat hier om de foto, niet om het artikel zelf ... als je bij een verhaal over voetbalvrouwen een foto pakt van een dikke dame met een nadruk op haar gebrek aan dikke tetten en er groot bij zet
'DIT IS EEN VROUW!
ook in de voetbalwereld vervaagd het schoonheidsidiaal'
dan kan ik me voorstellen dat er mensen over seksisme beginnen te miepen
Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand om het artikel, het gaat puur om de foto met de tekst, het onderwerp zelf vind ik interessant maar de foto vind ik heel slecht gekozen, zeker met die tekst erbij
kan me best voorstellen dat mensen die alleen de foto en de titel zien erover struikelen
is dat niet een tikje hypocriet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.
Nee: alleen mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en te kippig, lui of dom zijn om de kleinere lettertjes eronder ook te lezen. Die struikelen erover. Maar die struikelen over alles omdat ze niet kijken waar ze lopen. Die trappen ook steeds in de hondenstront.
Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
Wie wilt jou dan iets voorschrijven? Ik zie niemand in dit topic.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
.
Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
Ik lees steeds dat je je kunt voorstellen dat mensen over de afbeelding struikelen. En je hebt je gedachtengang geschetst, heel duidelijk, trouwens. Een zeldzaamheid in dit soort discussies.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
is dat niet een tikje hypocriet?
ik struikel erover, ik struikelde er in eerste instantie over en na wat onderzoek struikel ik er nog steeds over en nu ben ik volgens jou iemand die over alles struikelt, lui is, dom is, weetikveelwat is ... moet ik nu pissig op jou worden? ben je nu pissig op jezelf?
nu kan ik allerlei dingen gaan roepen over je intelligentie maar ik vind dat zo kleuterschool altijd, jammer dat hier geen fatsoenlijke discussie over te voeren is
De titel van dit topic alleen al: Obsceen racisme in de Volkskrantquote:Op woensdag 11 juni 2014 00:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie wilt jou dan iets voorschrijven? Ik zie niemand in dit topic.
nee jij hebt jouw mening klaar en mensen die het er niet mee eens zijn die zijn lui en kippig en niet zo intelligent, daar ga ik verder niet mee in discussiequote:Op woensdag 11 juni 2014 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik lees steeds dat je je kunt voorstellen dat mensen over de afbeelding struikelen. En je hebt je gedachtengang geschetst, heel duidelijk, trouwens. Een zeldzaamheid in dit soort discussies.
Ik heb je daartegenover mijn eigen gedachtengang geschetst. Ik kwam daarbij tot de conclusie dat de interpretatie van die foto bij de kijker ligt. Niet bij de toner.
De Volkskrant had misschien bedacht moeten zijn op allerlei vreemde reacties, maar ik zie nog steeds geen enkele reden om te struikelen over die foto. Die is ongetwijfeld geplaatst met toestemming van Balotelli zelf en in het interview blijkt het gewoon een heel prettige persoon te zijn. Zonder capsones of dubbele bodems.
Dat je nu nog steeds denkt dat het een racistische foto is, lijkt me echt heel stug.
Als je denkt dat anderen er over vallen, heb je inmiddels je punt wel gehaald.
Ik ben wel benieuwd wat de ombudsvrouw er over gaat zeggen.
Die titel maakt topicstarter LXIV.. Ik zie niet dat hij jou voorschrijft hoe je moet denken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De titel van dit topic alleen al: Obsceen racisme in de Volkskrant
Obsceen nog wel!
Nee, je hebt gelijk. Dat is inderdaad een non-argument. Maar de meeste beweringen in dit stuk zijn non-argumenten.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 'dit' eigenlijk heel normaal om te zeggen.
Je zegt toch ook: 'dit' is mijn vriend ofzo?
Of ben ik nou gek?
LXIV stelt inderdaad meer de denkpolitie van zijn bron aan de kaak! Ik heb het even nagekeken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die titel maakt topicstarter LXIV.. Ik zie niet dat hij jou voorschrijft hoe je moet denken.
Je beschuldiging is onterecht
Ik heb niks gezien in OP dat de politie betrokken is. Weer teveel fantasie van je.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
LXIV stelt inderdaad meer de denkpolitie van zijn bron aan de kaak! Ik heb het even nagekeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |