abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140941162
quote:
Jaap Stronks:
"I'm just gonna call it, ik vind die VK-cover obsceen racistisch

'Dit is een Italiaan', zegt de Volkskrant; toch beetje gek, willen ze maar zeggen, want hij komt duidelijk uit Afrika

En dan ook het ontblote gespierde bovenlijf, om deze geboren Italiaan (Palermo, 1990) als een halve wilde te portretteren

Van alle racistische kenmerken had ik het verontmenselijkende 'dit' ivm 'hij' idd nog over het hoofd gezien"

Noor Labansdochter:
"Fotografeer die man als een zwarte berg spieren zonder kleren en zonder gezicht, graag"

@Esther_305:
"Wat de hel is dit, Volkskrant? Kuifje in Afrika-esque. Ga je schamen."

@GailtjeR:
"Beste #Volkskrant what the f*** is uw punt? Dit is een wereldburger. U bent een #racist"

Rob van Kan:
"Volkskrant niveautje Bep en Truus. 'Kijk, die 'neger' is een Italiaan! Dat kan toch allemaal maar hč, tegenwoordig.'
Vet van mij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140941242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Ja...

Wie schrijft er nu jou iets voor ?
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 00:36:39 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140941298
je bent zelf geen haar beter

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ze een foto van de Iraanse, in de VSvA geboren, voetballer voor Iran gevonden hadden, was dat ook wel leuk geweest. Nog meer als Israel had meegespeeld.

Nee: alleen mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en te kippig, lui of dom zijn om de kleinere lettertjes eronder ook te lezen. Die struikelen erover. Maar die struikelen over alles omdat ze niet kijken waar ze lopen. Die trappen ook steeds in de hondenstront.

Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
das op zichzelf niet erg maar dan is dat verhaal dat je er pissig van zou worden hypocriet of gelogen

kies zelf maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_140941396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:22 schreef sp3c het volgende:
overigens vind ik het artikel heel erg slecht

een wazige lofzang aan de vervagende grenzen ofzoiets zonder daadwerkelijk te onderzoeken waarom er zo enorm veel dubbele nationaliteiten zijn in de topsport en de problemen die het met zich meebrengt

het gaat hier natuurlijk gewoon om de knaken, voetballer A is niet goed genoeg voor land A en kiest ervoor om uit te komen voor land B omdat de ouders (soms grootouders, soms verder weg) er vandaan kwamen

probleem hier is dat het voor de lokale bonden op die manier lucratiever is om Brazilianen in te vliegen dan om zelf een fatsoenlijke competitie te runnen
Ik weet niet goed welk artikel je bedoelt. Het essay van Bert Wagendorp? Beetje vaag, inderdaad.
Ik vind de cijfers wel interessant (p 11 t/m 14). Het Nederlands elftal heeft 9 vreemde nationaliteiten, waarvan 5 uit Suriname en 1 uit Ghana. Aardige voorbeelden op p 15.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140941471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja...

Wie schrijft er nu jou iets voor ?
OK, om te beginnen de bijdragers van Joop.nl of hoe heet die site.
pi_140941847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, om te beginnen de bijdragers van Joop.nl of hoe heet die site.
stop nou eens met die slachtofferrol... dit is zielig zo.
pi_140941858
Je refereert aan je Werdegang: een onderzoek naar wat je er nou van vindt. Ik heb eens teruggezocht, want het is zeldzaam dat iemand zijn gedachtengang laat zien.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef sp3c het volgende:
als je de kleine lettertjes leest onder de titel dan lijkt het vooral een artikel over dubbele nationaliteiten en topsport te zijn trouwens

[..]

das een probleem dat op zich wel een artikel waard is natuurlijk en het verklaardt de titel ook gewoon, al is Balotelli (geboren en getogen in Italie, speelde er volgens wiki ook nagenoeg zijn hele carriere) niet het beste voorbeeld hier
Het lijkt niet een artikel (katern) over dubbele nationaliteiten, het is een katern daarover.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef sp3c het volgende:
nou zonder de context lijkt het op het eerste gezicht toch wel een beetje fout hoor, het komt over als 'dit is een Italiaan, zou je niet zeggen he hahahaaaa!'

maar nogmaals die dubbele nationaliteiten zijn wel een beetje een probleem al weet ik niet precies of het voor het Voetbal ook opgaat natuurlijk

staat het volledige artikel online trouwens?
lijkt op het eerste gezicht een beetje fout.
Maar op het tweede gezicht? Inclusief de kleine lettertjes?
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah, dan is de foto (icm de titel) op zijn zachtst gezegd heel erg slecht gekozen

als hij voor Ghana uit zou komen dat (bij mijn weten) niet in staat is spelers van dit kaliber te produceren dan had ik die link ook direct gelegd maar nu zie ik een foto van iemand die geboren is in Italie, opgeleid is in Italie, vrijwel heel zijn carriere gespeeld heeft in Italie, Italiaans spreekt en Italiaans denkt die uitkomt voor Italie met de tekst 'dit is een Italiaan'

dan denk ik 'nou en?' en ga ik me afvragen wat er zo bijzonder aan is en dan kom je toch vrij vlot uit op de huidskleur

in zijn geval is het simpelweg geen probleem dat hij nog een tweede paspoort heeft

denk niet dat heel veel mensen bij de eerste lezing aan dubbele nationaliteiten denken iig
Ghana levert o.a. een speler van het Nederlandse elftal.

Wat me verbaast is dat je steeds meer de racisme-stelling aan lijkt te hangen, terwijl het bewijs dat het daar niet om ging zich opstapelt en je eigenlijk vanaf het begin al duidelijk was. Het lijkt wel alsof jou mening zich in tegenstroom met het bewijs/de achtergrondinformatie beweegt.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:14:38 #208
425392 ElderPledge
Absolutely disgusting.
pi_140942024
Ik dacht dat het Zwarte Piet was, maar dat is dus niet zo?
"Squirm crawl slither writhe today we rise."
pi_140942060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:14 schreef ElderPledge het volgende:
Ik dacht dat het Zwarte Piet was, maar dat is dus niet zo?
Je probeert een grap te maken ? Lukt niet zo best he?
pi_140942096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand om het artikel, het gaat puur om de foto met de tekst, het onderwerp zelf vind ik interessant maar de foto vind ik heel slecht gekozen, zeker met die tekst erbij

kan me best voorstellen dat mensen die alleen de foto en de titel zien erover struikelen
Mensen die de rest van de tekst niet lezen en daarom gaan roeptoeteren over racisme.
Ja, dat is wel voorstelbaar. Maar niet goed te keuren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:

Nee: alleen mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en te kippig, lui of dom zijn om de kleinere lettertjes eronder ook te lezen. Die struikelen erover. Maar die struikelen over alles omdat ze niet kijken waar ze lopen. Die trappen ook steeds in de hondenstront.

Maar zoals ik al zei: ik word er erg pissig van als iemand met een te beperkte intelligentie mij gaat proberen voor te schrijven wat ik moet denken en vinden.
Mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en de rest van de tekst niet, hebben een probleem met hun ogen of hun bereidheid of vermogen om verder te lezen.

Maar ze hebben wel hun oordeel klaar.
pi_140942247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:

Mensen die alleen de foto en de grote tekst zien en de rest van de tekst niet, hebben een probleem met hun ogen of hun bereidheid of vermogen om verder te lezen.

Maar ze hebben wel hun oordeel klaar.
Jij toch ook.... zonder die mensen te kennen roep jij dat 'ze' hun oordeel klaar hebben..
Pot verwijt de ketel dat hij italiaan is.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:31:03 #212
425392 ElderPledge
Absolutely disgusting.
pi_140942293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je probeert een grap te maken ? Lukt niet zo best he?
Het heeft het juiste effect, je tampon gaat er al scheef van zitten.
pi_140942307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij toch ook.... zonder die mensen te kennen roep jij dat 'ze' hun oordeel klaar hebben..
Pot verwijt de ketel dat hij italiaan is.
Verschil is dat ik wel de kleine lettertjes las.
En ik geef toe: het lezen van de kleine lettertjes geeft geen garantie dat de hele waarheid bekend is.
Die is waarschijnlijk nooit bekend. Maar ik ben wel een stap verder.
pi_140942330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:31 schreef ElderPledge het volgende:

[..]

Het heeft het juiste effect, je tampon gaat er al scheef van zitten.
ook een geweldige grap van je?
pi_140942373
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Verschil is dat ik wel de kleine lettertjes las.
En ik geef toe: het lezen van de kleine lettertjes geeft geen garantie dat de hele waarheid bekend is.
Die is waarschijnlijk nooit bekend. Maar ik ben wel een stap verder.
Hoe weet jij dat "ze " niet die kleine lettertjes lazen? Je kent die mensen niet.
Ik heb het hele artikel niet gelezen. Ik zag wel die cover met tekst. Mijn vraag was: moet dat nou zo.?
Een vraag dus .... Ik heb nog steeds geen oordeel klaar.
pi_140942505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat "ze " niet die kleine lettertjes lazen? Je kent die mensen niet.
Ik heb het hele artikel niet gelezen. Ik zag wel die cover met tekst. Mijn vraag was: moet dat nou zo.?
Een vraag dus .... Ik heb nog steeds geen oordeel klaar.
Precies. Of ze de kleine lettertjes lazen blijkt uit de reacties: de kleine lettertjes spreken over nationaliteit, niet over ras. Wie daar niet op reageert, heeft kennelijk die tekst niet gelezen of begrepen.
De voorplaat met welke tekst? Alleen de grote tekst? Misschien is je vraag dan te begrijpen vanuit je achtergrond. Ik had die vraag niet.
Wel mooi dat je je oordeel voorbehoudt.

Om je een oordeel te vormen zou je de bijlage van de Volkskrant moeten lezen en je afvragen of een en ander racistisch bedoeld is of racistisch opgevat kan worden.
En wat het verschil tussen bedoeld en opgevat is.
  woensdag 11 juni 2014 @ 02:19:52 #217
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_140942859
Hij is een mens.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 11 juni 2014 @ 02:56:42 #218
425392 ElderPledge
Absolutely disgusting.
pi_140943075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 02:19 schreef rakotto het volgende:
Hij is een mens.
Ik dacht een pokemon.
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 04:57:44 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140943652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Je refereert aan je Werdegang: een onderzoek naar wat je er nou van vindt. Ik heb eens teruggezocht, want het is zeldzaam dat iemand zijn gedachtengang laat zien.

[..]

Het lijkt niet een artikel (katern) over dubbele nationaliteiten, het is een katern daarover.

[..]

lijkt op het eerste gezicht een beetje fout.
Maar op het tweede gezicht? Inclusief de kleine lettertjes?

[..]

Ghana levert o.a. een speler van het Nederlandse elftal.

Wat me verbaast is dat je steeds meer de racisme-stelling aan lijkt te hangen, terwijl het bewijs dat het daar niet om ging zich opstapelt en je eigenlijk vanaf het begin al duidelijk was. Het lijkt wel alsof jou mening zich in tegenstroom met het bewijs/de achtergrondinformatie beweegt.
Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleid

verder snap ik niet echt wat je punt is, voetbal is niet mijn kopje thee verder dus dan zoek ik ff wat verder dan mijn neus lang is ja, ik blijf het een vreemde keuze van de journalist/krant vinden en ik hang vooral steeds meer naar de riooljournalistiek stelling maar die quote ben je gek genoeg vergeten

toch typisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 juni 2014 @ 06:29:14 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140943798
Dit is wat ik hoor als ik social justice warriors weer ten strijde zie gaan:

En dat is alles wat het is... een hoop uitdagend geschreeuw en getier om reacties te ontlokken. Een zooi ongerichte aandachttrekkerij. Aandacht puur om de aandacht.

[ Bericht 8% gewijzigd door SpecialK op 11-06-2014 06:37:31 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')