abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140943825
Maar er is toch niets nieuws aan? Italianen stammen nou eenmaal af van negers.
Dat zei Dennis Hopper tegen Christopher Walken in True Romance:

You know I read a lot. Especially things that have to do with history. I find that shit fascinating. In fact, I don’t know if you know this or not, Sicilians were spawned by niggers. It’s a fact. Sicilians have black blood pumping through their hearts.

If you don’t believe me, you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago the Moors conquered Sicily. And Moors are niggers. Way back then, Sicilians were like the wops in northern Italy. They all had blonde hair and blue eyes. But, once the Moors moved in there, they changed the whole country. They did so much fucking with the Sicilian women, huh, that they changed the whole blood-line forever, that’s why blonde hair and blue eyes to black hair and dark skin.

I find it absolutely amazing to think that to this day, hundreds of years later, Sicilians still carry that nigger gene. I’m quoting history. It’s written. It’s a fact. It’s written. Your ancestors were niggers. Your great, great, great, great, great-grandmother fucked a nigger, and she had a half-nigger kid.

That is a fact. Now tell me, am I lyin’? Cuz you, you’re part eggplant.
  woensdag 11 juni 2014 @ 06:46:56 #222
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_140943842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 04:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleid

verder snap ik niet echt wat je punt is, voetbal is niet mijn kopje thee verder dus dan zoek ik ff wat verder dan mijn neus lang is ja, ik blijf het een vreemde keuze van de journalist/krant vinden en ik hang vooral steeds meer naar de riooljournalistiek stelling maar die quote ben je gek genoeg vergeten

toch typisch
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat je into ijshockey bent :P Hoe ben je daar eigenlijk mee in aanraking gekomen?
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 12:29:54 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140950275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 06:41 schreef Trebo het volgende:
Maar er is toch niets nieuws aan? Italianen stammen nou eenmaal af van negers.
Dat zei Dennis Hopper tegen Christopher Walken in True Romance:

You know I read a lot. Especially things that have to do with history. I find that shit fascinating. In fact, I don’t know if you know this or not, Sicilians were spawned by niggers. It’s a fact. Sicilians have black blood pumping through their hearts.

If you don’t believe me, you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago the Moors conquered Sicily. And Moors are niggers. Way back then, Sicilians were like the wops in northern Italy. They all had blonde hair and blue eyes. But, once the Moors moved in there, they changed the whole country. They did so much fucking with the Sicilian women, huh, that they changed the whole blood-line forever, that’s why blonde hair and blue eyes to black hair and dark skin.

I find it absolutely amazing to think that to this day, hundreds of years later, Sicilians still carry that nigger gene. I’m quoting history. It’s written. It’s a fact. It’s written. Your ancestors were niggers. Your great, great, great, great, great-grandmother fucked a nigger, and she had a half-nigger kid.

That is a fact. Now tell me, am I lyin’? Cuz you, you’re part eggplant.

aardige film maar dat is het punt toch helemaal niet?

dit is een artikel over vervagende grenzen in de voetballerij ofzo (het punt van de schrijver is me niet heel erg duidelijk) dat opgelukt wordt met een voetballer die in Italie geboren, getogen en opgeleid is en derhalve ook voor de Italiaanse nationale ploeg uitkomt

het heeft geen fuck met vervagende grenzen te maken maar het werd gebracht als 'zie je die negert! das ook een Italiaan, bijzonder he?'

nu vind ik obsceen racisme ook een beetje ver gaan maar als de man blond en bleek was en en Flabio Janssen had geheten dan had het de voorpagina niet gehaald

als Balottelli met zijn geschiedenis en carriere voor Ghana had gekozen dan had ik overigens niet zoveel problemen gehad met dezelfde foto en bv de tekst 'dit is geen Italiaan'
dan was het prikkelend enzo, nu is het gewoon niet zo goed want ik kan me niet voorstellen dat er geen voorbeelden te bedenken zijn

misschien ga ik het vanavond googelen, denk niet dat ik veel langer dan een half uur bezig ben

quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 06:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat je into ijshockey bent :P Hoe ben je daar eigenlijk mee in aanraking gekomen?
pa vond dat ik moest (team)sporten dus die nam me mee naar de verschillende sportparken in de regio zodat ik kon kiezen al vertelde hij onlangs wel dat hij daar een beetje op heeft aangestuurd omdat ik al heel snel vrij goed kon schaatsen (tot mijn 10de ofzo een stuk beter dan fietsen iig en de ijsbaan beter is voor mijn longen maar uiteindelijk was het mijn keuze .. de man is eenbeetje een hippie met zijn keuzes en zijn democratie enzo, zijn bankrekening had liever voetbla gezien ofzo

#waargebeurdeofftopic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_140950521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Wat een complete nonsens.

Ik krijg doorgaans het idee dat al die verontwaardigde types de 'racistische bril' zelf veel te vaak opzetten. Maar dat mag natuurlijk, want zij zijn er tegen. Dan mag je alles tot raskwestie maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140950924
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ik krijg doorgaans het idee dat al die verontwaardigde types de 'racistische bril' zelf veel te vaak opzetten. Maar dat mag natuurlijk, want zij zijn er tegen. Dan mag je alles tot raskwestie maken.
Mag dat? Van wie mag dat ? Van de Koning? Tweede Kamer, rechter
Maar als je 'voor' bent? Dan mag dat niet ? Van wie niet?
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 12:48:11 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140950929
quote:

[..]

das wel een makkelijke manier om elke vorm van discussie over het onderwerp uit de weg te gaan
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:51:12 #227
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140953042
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:46 schreef Ludd het volgende:
Het blijft toch wennen, negers bij het Italiaanse elftal, gewoon omdat je al decennia lang niets anders gewend bent.

En dan is ie ook nog luier (want Balo loopt geen meter teveel) vergeleken bij zijn Italiaanse ploeggenoten, dus dat 'Afrikaan van binnen' bevestigt dan ook nog eens weer bepaalde vooroordelen.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:08:28 #228
244933 trovey
Nachtoele
pi_140953534
Italianen konden wel goed ijs verkopen op het strand tijdens WO II ^O^ ....of is dat ook "not done". ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140954045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand om het artikel, het gaat puur om de foto met de tekst, het onderwerp zelf vind ik interessant maar de foto vind ik heel slecht gekozen, zeker met die tekst erbij

kan me best voorstellen dat mensen die alleen de foto en de titel zien erover struikelen
Ik vind de foto en de titel wel bij het interview passen. Hij is geadopteerd en het gaat ook over zijn identiteit en dergelijke.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:36:34 #230
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_140956205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:
pa vond dat ik moest (team)sporten dus die nam me mee naar de verschillende sportparken in de regio zodat ik kon kiezen al vertelde hij onlangs wel dat hij daar een beetje op heeft aangestuurd omdat ik al heel snel vrij goed kon schaatsen (tot mijn 10de ofzo een stuk beter dan fietsen iig en de ijsbaan beter is voor mijn longen maar uiteindelijk was het mijn keuze .. de man is eenbeetje een hippie met zijn keuzes en zijn democratie enzo, zijn bankrekening had liever voetbla gezien ofzo

#waargebeurdeofftopic
Da's op zich wel een goed verhaal :P
pi_140956366
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:08 schreef trovey het volgende:
Italianen konden wel goed ijs verkopen op het strand tijdens WO II ^O^ ....of is dat ook "not done". ;(
yip 'not done'
wat is de humor hier ?
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:21:53 #232
244933 trovey
Nachtoele
pi_140965735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

yip 'not done'
wat is de humor hier ?
Niet weten dat Italianen beroemd zijn om hun Italiaanse ijs....en hun beroerde manier van oorlog voeren. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140968287
Toen Nederland nog monocultureel was bestond het begrip racisme niet. Racisme komt voort uit de multiculturele samenleving. Weg met die ellende!
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 21:34:37 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140969122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Toen Nederland nog monocultureel was bestond het begrip racisme niet. Racisme komt voort uit de multiculturele samenleving. Weg met die ellende!
Nederland is nog NOOIT monocultureel geweest, echt gewoon nooit

dat kun je terugzoeken tot de Romeinse tijd
pi_140969405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Weg met racisme ? Hoe wil je dat weg hebben?
pi_140972983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 04:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ghana levert helemaal niets, Memphis Depay is in NL geboren (Moordrecht) en in NL opgeleid

verder snap ik niet echt wat je punt is, voetbal is niet mijn kopje thee verder dus dan zoek ik ff wat verder dan mijn neus lang is ja, ik blijf het een vreemde keuze van de journalist/krant vinden en ik hang vooral steeds meer naar de riooljournalistiek stelling maar die quote ben je gek genoeg vergeten

toch typisch
Ben ik inderdaad vergeten of heb ik gemist. Kan gebeuren toch.
Wat er riooljournalistiek aan is, ontgaat me volkomen: al die nationaliteiten door elkaar is al veel langer een onderwerp waarover gesproken wordt en er zijn zelfs regels voor gemaakt. En het is een heel aardige man, zoals uit het interview blijkt.
Ernaast staat trouwens een foto van een bewapende soldaat met de tekst: Dit is onze grootste held (volgens Defensie). Verheerlijkt die geweld?
Ik ben benieuwd naar de ombudsvrouw a.s. zaterdag, die zal het er wel over hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140973331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is een artikel over vervagende grenzen in de voetballerij ofzo (het punt van de schrijver is me niet heel erg duidelijk) dat opgelukt wordt met een voetballer die in Italie geboren, getogen en opgeleid is en derhalve ook voor de Italiaanse nationale ploeg uitkomt

het heeft geen fuck met vervagende grenzen te maken maar het werd gebracht als 'zie je die negert! das ook een Italiaan, bijzonder he?'
Dat bedoel ik nou met niet kunnen of willen lezen: zo werd het helemaal niet gebracht! Eronder staan drie regels over nationaliteit. En over grenzen die vervagen. Nationale grenzen dus! Woordspeling!

Zo werd het wel opgevat, kennelijk, maar niet gebracht! Lees maar!
quote:
nu vind ik obsceen racisme ook een beetje ver gaan maar als de man blond en bleek was en en Flabio Janssen had geheten dan had het de voorpagina niet gehaald

Er staan in die bijlage wel wat leukere voorbeelden, zoals die Frans/Argentijnse Argentijn of die Iraniër uit de VS. Maar vooral die laatste is lastig te benaderen, denk ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140973640
quote:

[..]

Ik zet geen racistische bril op, ik erger me aan slecht lezen en volop hinein interpretieren. En dan anderen beschuldigen.
Vanavond nog een vruchteloze discussie met iemand die dat in het echte leven doet. En het trieste was, dat zij nu tot besluiten komt die voor haarzelf heel pijnlijk zijn. Maar er is geen doorkomen aan: ze zit gewoon in een modus dat iedereen en alles tegen haar is.
In dit geval maakt het niet zo veel uit, want we kennen haar inmiddels wel en weten dat ze het zelf doet. Maar ze bederft wel veel plezier voor anderen.
pi_140973980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En dan is ie ook nog luier (want Balo loopt geen meter teveel) vergeleken bij zijn Italiaanse ploeggenoten, dus dat 'Afrikaan van binnen' bevestigt dan ook nog eens weer bepaalde vooroordelen.....
Ik zag bij een link een stukje van De Morgen. Daarin werd betoogd dat Afrikanen nooit het WK kunnen winnen want na 2 gewonnen wedstrijden zijn ze heel tevreden, denken ze dat ze heel goed zijn en gaan ze hoeren en snoeren en komt er van voetballen niks meer.
Ik kon uit de scan niet goed beoordelen of dat nou satire of serieus was.
pi_140974102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vind de foto en de titel wel bij het interview passen. Hij is geadopteerd en het gaat ook over zijn identiteit en dergelijke.
sp3c heeft in zoverre gelijk, dat wie alleen de foto en de grote letters ziet, bijvoorbeeld een passant in de straat, er van alles kan bijdenken en dat dan ook doet al naar de eigen aard.
Wie verder kan en wil lezen, ziet geen bezwaar meer, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')