Ik herken er 13, ik heb er 1 van in m'n collectiequote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Kerftminister het volgende:
Zoiets als Indie-central-core. Meningen?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 mei 2014 21:06 schreef Norrage het volgende:
Er moet ook een ranja album in inderdaad. Maar dat zijn ook al snel geen indie artiesten meer.
AnCo moet er wel in denk ik ja, Queen is Dead werd aardig wat op los gehaten laatst volgens mij, andere drie ken ik niet zo goed, al heb ik Gold wel gehad.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:16 schreef Moody het volgende:
Animal Collective - Merriweather Post Pavilion
REM - Murmur
The Smiths - The Queen Is Dead
Ryan Adams - Heartbreaker / Gold
REM hoeft ook niet perse, wordt niet zoveel over gesproken. Al is Murmur wel geniaal. Die andere komen toch wel langs.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
AnCo moet er wel in denk ik ja, Queen is Dead werd aardig wat op los gehaten laatst volgens mij, andere drie ken ik niet zo goed, al heb ik Gold wel gehad.
Dit is ook één van de oudere. Eind jaren 90 geloof ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:18 schreef Zocalo het volgende:
Dat Modest Mouse album ken ik niet eens. Wel oudere en die vond ik leuk.
Gaat niet echt erom of het Indie is of niet, maar hoe het in dit topic gewaardeerd wordt.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:19 schreef Zocalo het volgende:
Maar Beatles hoort er toch niet tussen? Hoe leuk iedereen het ook vindt Of is Beatles nou echt indie
Wow hoe lang bestaan ze al dan? Ik ken allen Ship...Sank.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is ook één van de oudere. Eind jaren 90 geloof ik.
Ik vrees dat het 36 wordtquote:Op maandag 26 mei 2014 21:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Gaat niet echt erom of het Indie is of niet, maar hoe het in dit topic gewaardeerd wordt.
Maareh,25 of 36? We missen er nog wel een paar eh?
Maar...maar... wat moeten we dan doen als DO2 album?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind ik idd ook niet. Haxan Cloak mag ook weg. Fijn album, maar echt een momentopname.
Elliott Smith - XO er voor in de plaats zeg ikquote:Op maandag 26 mei 2014 21:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar...maar... wat moeten we dan doen als DO2 album?
Spoilertjequote:Op maandag 26 mei 2014 21:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, één verzoek van mijn kant - voor de rest you can do whatever the fuck you want - maar zet het plaatje asjeblieft achter een linkje in de OP, dan hoef ik me niet pertinent te ergeren aan dit samenraapsel.
Dan laat ik jullie nu voor de rest lekker jullie gang gaan en ga ik ergens anders zuurpruimen.
Sinds 1993 volgens Wikipedia. We Were Dead Before the Ship Even Sank is hun nieuwste lp.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:21 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Wow hoe lang bestaan ze al dan? Ik ken allen Ship...Sank.
Gewoon een foto van Angel Olsen. Dan is Max ook blij.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar...maar... wat moeten we dan doen als DO2 album?
Max, zie de lol er van in. Internet en muziek zijn ontspanning.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, één verzoek van mijn kant - voor de rest you can do whatever the fuck you want - maar zet het plaatje asjeblieft achter een linkje in de OP, dan hoef ik me niet pertinent te ergeren aan dit samenraapsel.
Dan laat ik jullie nu voor de rest lekker jullie gang gaan en ga ik ergens anders zuurpruimen.
Ik vind dat ze zo een grote impact hebben gehad op zovele indie-artiesten en dat zoveel "indie-fans" er fan van zijn, dat het gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:19 schreef Zocalo het volgende:
Maar Beatles hoort er toch niet tussen? Hoe leuk iedereen het ook vindt Of is Beatles nou echt indie
Je kan natuurlijk ook een andere avatar nemen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze zo een grote impact hebben gehad op zovele indie-artiesten en dat zoveel "indie-fans" er fan van zijn, dat het gerechtvaardigd is.
En daarnaast moet mijn avatar erin blijven
Dat zou echt nergens op slaan. Wie heeft nou zoietsquote:Op maandag 26 mei 2014 21:25 schreef Kerftminister het volgende:
Of een logo van een basketbalvereniging.
zo van die mensen die je nog tegenhouden als je gewoon drie biertjes mee naar voor wil brengen, en hebben ze je net zien passeren.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:41 schreef emokid het volgende:
[..]
Was fenomenaal, maar ik had geen last van pratende mensen. Eerder die passief agressieve kinderen die constant ellebogen zaten te geven aan mensen die gewoon wilden dansen of in zo'n "danspit" zaten, hoe verzuurd wil je door het leven gaan als je mensen dat niet eens kunt gunnen. Een idioot zat met zijn zure kop constant te staren met een arm paraat, zo van, kom niet in de buurt.. Anders doe je even normaal!
Volgende week weer zien op Primavera, waar het publiek altijd superieur is aan de menigtes hier in Nederland.
quote:Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Felagund het volgende:
Wat heeft Elmo eigenlijk muzikaal gezien gepresteerd?
wissel OK computer maar in hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Versie 5, ben niet erg tevreden.
Tip uit deze post al gecheckt?quote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 10:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Oef, de nieuwe van Mark E is wel érg lekker op sommige momenten. #DO2#checkdieshit
https://soundcloud.com/ghostly/mark-e-eganix-1
Wromnie?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
daar heb ik er al 6 vanquote:Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Of 256.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:32 schreef ranja het volgende:
[..]
daar heb ik er al 6 van![]()
waarom niet gewoon 64
quote:Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Felagund het volgende:
Wat heeft Elmo eigenlijk muzikaal gezien gepresteerd?
Liquid Swordsquote:Op maandag 26 mei 2014 21:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Wromnie?
Ziet er goed uit.
Wat is dat ding rechtsonder
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Liquid Swords
Best ontvangen Hip Hop album hier volgens mij.
2 Radiohead albums, for real?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:36 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ben ik wel tevreden, Outkast is toch wel zeer Indieverantwoorde Hip Hop natuurlijk.
Iedereen tevreden? Dan gaat ie in de OP.
Alleen Amnesiac hoort erin idd. Maar die is hij ironisch gezien weer vergeten.quote:
Gaat elk topic wel over ze, dus waarom niet.quote:
daar heb ik weer 6 vanquote:Op maandag 26 mei 2014 21:36 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ben ik wel tevreden, Outkast is toch wel zeer Indieverantwoorde Hip Hop natuurlijk.
Dat zou het beste zijn ja, en dan op punten selecteren.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:
We moeten oude topichelden als Grobbel, Peace-man, Z en N00bie ook niet vergeten natuurlijk.Eigenlijk zou iedereen een top 10 moeten inleveren waarbij je dan een optimaal lijstje uit maakt.
waarom geen top 100. en dat dan iemand punten bijhoudt. zou wel leuk zijn om dat jaarlijks te doenquote:Op maandag 26 mei 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:
We moeten oude topichelden als Grobbel, Peace-man, Z en N00bie ook niet vergeten natuurlijk.Eigenlijk zou iedereen een top 10 moeten inleveren waarbij je dan een optimaal lijstje uit maakt.
Die zien we nooit meer (op Z en Noobie na), dus is niet representatief voor de staat van het huidige topic. Hoe hard dat ook klinkt....quote:Op maandag 26 mei 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:
Idd. We kunnen gewoon jouw lijstje gebruiken.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:41 schreef ranja het volgende:
[..]
waarom geen top 100. en dat dan iemand punten bijhoudt. zou wel leuk zijn om dat jaarlijks te doen
oh wacht
Leuke introductie zou het kunnen zijn voor nieuwe Indie-topiccers, kunnen ze zien wat toch wel essentiele albums zijn volgens de posters hier.quote:
Kan ook, mij maakt het niet veel uit.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Idd. We kunnen gewoon jouw lijstje gebruiken.
Toen ik dat zei was ik een zuurpruimquote:Op maandag 26 mei 2014 21:44 schreef ranja het volgende:
Maar het huidige lijstje is wel heel erg 21e eeuw hoor... waar zijn de indieclassics... sonic youth , dinosaur, jesus and mary chain, replacements, rem is alweer verdwenen...
Pavement is wel een goede ja, gaat het hier wel vaak over.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:45 schreef Felagund het volgende:
Je kan Afghan Whigs, Pavement, etc. er idd ook wel inzetten.
oh echt? dat is best oud hoorquote:Op maandag 26 mei 2014 21:46 schreef Norrage het volgende:
PAVEMENT MOET ERIN INDERDAAD GVD DIE MOET EN MOET ERIN...
Dat vind ik misschien wel de absolute indie indie indie band der indiebands.
Darkside was hier vorig jaar een van de best ontvangen albums volgens mij, Portugal the Man is wel wat arbitrair idd, kan evt. Fleet Foxes voor in de plaats.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:47 schreef Z het volgende:
Ik begrijp niet wat Darkside en Portugal, the Man in het overzicht doen.
Flashbackquote:Op maandag 26 mei 2014 21:46 schreef ranja het volgende:
Ohja jullie hebben nog een 4AD nummer 1 hit van me tegoed![]()
Voor wie het interesseert
Zeker. Was ook een sensatie destijds, heeft de muziekwereld aardig op de kop gezet.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:49 schreef Moody het volgende:
Flashback
Wist niet dat die op nummer 1 was gekomen
het blijven wel een beetje de zeikbands he? veel te weinig indierockquote:Op maandag 26 mei 2014 21:48 schreef Kerftminister het volgende:
Darkside was hier vorig jaar een van de best ontvangen albums volgens mij, Portugal the Man is wel wat arbitrair idd, kan evt. Fleet Foxes voor in de plaats.
Echte rock zit er nog wel weinig tussen ja.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:51 schreef ranja het volgende:
[..]
het blijven wel een beetje de zeikbands he? veel te weinig indierock
Ja, de house periode was idd een goede reden om dieper in de muziek te duiken. Wat een baggertijd was datquote:Op maandag 26 mei 2014 21:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Zeker. Was ook een sensatie destijds, heeft de muziekwereld aardig op de kop gezet.
Niet alleen positief helaas gezien alle housebagger die sinds die tijd ook de top 40 haalde
en toch haal je ook daar na verloop van tijd wel de betere uitquote:Op maandag 26 mei 2014 21:52 schreef Moody het volgende:
Ja, de house periode was idd een goede reden om dieper in de muziek te duiken. Wat een baggertijd was dat
Ok. Zo inderdaad.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:55 schreef Moody het volgende:
Iets meer rock:
Broken Social Scene - You Forgot It In People
Ook veel besproken:
The Strokes - Is This It
Tja:
Songs: Ohia - Magnolia Electric Co.
En deze:
Deerhunter - Microcastle
Hoppaaa
Vind Outkast er niet echt bij passen. Doe dan hun debuut, dat was tenminste nog "nieuw" en weinig mainstreamquote:Op maandag 26 mei 2014 21:57 schreef Kerftminister het volgende:
Weet alleen niet meer wat eruit kan.
Heb Outkast er ook uitgehaald maar, maar what's next.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vind Outkast er niet echt bij passen. Doe dan hun debuut, dat was tenminste nog "nieuw" en weinig mainstream
Wellicht, maar dan met een andere plaatquote:
die moet er sowieso in!quote:
upgraden naar 49quote:Op maandag 26 mei 2014 21:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb Outkast er ook uitgehaald maar, maar what's next.
White Stripes zijn we idd nog vergeten. Sebadoh kan, maar is al vrij exotisch in dit topic. De rest ken ik niet/amperquote:Op maandag 26 mei 2014 21:58 schreef ranja het volgende:
en verder
Sebadoh, Superchunk, Throwing Muses, White Stripes (begintijd in elk geval), alles van Creation en Matador...
Kom je hier als nieuw lid, open je die spoiler voor de essentials, zie je dalijk 144 albums klaarstaan, dan schrik je meteen iedereen weg.quote:
quote:Andrew & band are hard at work in the studio right this very moment, crafting the next musical release, a collection of The Handsome Family tunes titled ‘Things Are Really Great Here, Sort Of…’ Andrew first covered The Handsome Family in 2003, with ‘Don’t Be Scared’ on Weather Systems. This release will include a new version of the Weather Systems tune, Andrew’s take on ‘Far From Any Road’, the theme song from the HBO series True Detective + many more.
‘Things Are Really Great Here, Sort Of…’ is available June 3rd on CD & digitally. LP will be coming late summer 2014.
Pre-order HERE.
Volgens mij weinig fans in dit topic, ik iig niet.quote:
Tuurlijk ja.quote:
tja, ranja bandsquote:Op maandag 26 mei 2014 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
White Stripes zijn we idd nog vergeten. Sebadoh kan, maar is al vrij exotisch in dit topic. De rest ken ik niet/amper
Olivia Tremor Control, Yo La Tengo, Deerhoof, Spiritualized, Brian Jonestown Massacre kunnen er ook wel in. Al zijn niet al deze bands extreem populair hier.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
White Stripes zijn we idd nog vergeten. Sebadoh kan, maar is al vrij exotisch in dit topic. De rest ken ik niet/amper
Soms zijn jouw aanraders iets te gruizelig naar mijn smaak, maar ik kan vrij ver met je mee hoor. Het aandeel vrouwen in mijn iTunes-bibliotheek is de laatste jaren groter gewordenquote:
Oja dit waren dan nog relatief vrouwloze bands. Qua zang danquote:Op maandag 26 mei 2014 22:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Soms zijn jouw aanraders iets te gruizelig naar mijn smaak, maar ik kan vrij ver met je mee hoor. Het aandeel vrouwen in mijn iTunes-bibliotheek is de laatste jaren groter geworden
Of gewoon stoppen met je obsessie om er een vierkant van te makenquote:Op maandag 26 mei 2014 22:02 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Wil voor elke suggestie wat erin moet ook een suggestie wat eruitmoet.
Hoeveel dan? 6 extra?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Of gewoon stoppen met je obsessie om er een vierkant van te maken
Je kan in de lengte nog wat albums kwijt
dan krijg je zo'n zinloos wegstreep spel waarin iedereen om de beurt 1 er in en 1 eruit doetquote:Op maandag 26 mei 2014 22:02 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Wil voor elke suggestie wat erin moet ook een suggestie wat eruitmoet.
Motorpsycho.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:06 schreef Norrage het volgende:
Haal Madrugaga er eens uit. Als er zo'n artiest in moet, dan tenminste Motorpyscho.
Ben ik het mee eens!quote:
ik dacht dat we het indie al hadden losgelatenquote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Norrage het volgende:
Maar welke vrouwen hebben we die echt indie zijn?Ok. PJ. Maar verder? Yo La Tengo dan maar? Daar zit een dame bij die ook soms zingt
die moet er niet in inderdaadquote:Op maandag 26 mei 2014 22:11 schreef Norrage het volgende:
En om het wat Nederlands te maken: moet Spinvis er niet in?
Ja dat is een goede, iets typisch voor dit topic, moet wel een unieke chart worden, niet gewoon een kopie van de RYM top 50 ofzo.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:11 schreef Norrage het volgende:
En om het wat Nederlands te maken: moet Spinvis er niet in?
Maar het is toch ook een typische 3FM-artiest?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:13 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Spinvis met Spinvis toch wel de ultieme Nederlandse indie-plaat. Het OK Computer van Nederlandse bodem.
Ik Johan vrijwel niet, maar Daryll-Ann wel ja.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef Moody het volgende:
Spinvis is prima hoor, maar ik heb 'm hier niet vaak langs zien komen.
Daryll-Ann en Johan daarentegen wel.
Kun je Daniel Lohues ook nog noemen.
en dan kan het niet indie zijn? begin dan maar opnieuw, staat ook radiohead in en interpol en en en...quote:Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef Felagund het volgende:
Maar het is toch ook een typische 3FM-artiest?
Daryll Ann ook alleen maar vanwege die tour. En Johan? Ik zou die band bijna niet kennen johquote:Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef Moody het volgende:
Spinvis is prima hoor, maar ik heb 'm hier niet vaak langs zien komen.
Daryll-Ann en Johan daarentegen wel.
Kun je Daniel Lohues ook nog noemen.
nederlandse neuzelbandquote:Op maandag 26 mei 2014 22:16 schreef Norrage het volgende:
En Johan? Ik zou die band bijna niet kennen joh
Radiohead vind ik dan weer niet echt een artiest voor 3FM. Maar dat kan aan mijn gevoel liggen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:15 schreef ranja het volgende:
[..]
en dan kan het niet indie zijn? begin dan maar opnieuw, staat ook radiohead in en interpol en en en...
Pergola is een van Neerlandsch grootste indie klassiekers. Ik overdrijf niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daryll Ann ook alleen maar vanwege die tour. En Johan? Ik zou die band bijna niet kennen joh
Dan moet Palomine van Bettie Serveert er eigenlijk ook in, dat album was in het buitenland volgens mij ook populair.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Pergola is een van Neerlandsch grootste indie klassiekers. Ik overdrijf niet.
Daryll Ann heeft het ook niet onverdienstelijk gedaan toch?
Tja, ze worden/werden wel gedraaidquote:Op maandag 26 mei 2014 22:18 schreef Felagund het volgende:
Radiohead vind ik dan weer niet echt een artiest voor 3FM. Maar dat kan aan mijn gevoel liggen.
Lever jij je bijdrage ook eens dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:20 schreef DO2 het volgende:
't Is bijna aandoenlijk om te zien hoe jullie jezelf kunnen bezighouden.
Ja ik denk ik laat jullie maar een beetje uitrazen, want zie al deze albums nooit hier in het topic voorkomen, terwijl we dan iets eruit moeten gooien wat wel vaak hier voorkomt.quote:
maar dan zou je er eigenlijk ook een plaatje van pec zwolle in moeten doenquote:Op maandag 26 mei 2014 22:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja ik denk ik laat jullie maar een beetje uitrazen, want zie al deze albums nooit hier in het topic voorkomen, terwijl we dan iets eruit moeten gooien wat wel vaak hier voorkomt.
Hail to the Thiefquote:Op maandag 26 mei 2014 22:21 schreef Norrage het volgende:
Ik vind dat er gewoon maar 1 album in die lijst mag staan.
Welke zou dat dan moeten zijn?
Ik wilde eigenlijk schoonmaken. Maar dit is een stuk leuker.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:20 schreef DO2 het volgende:
't Is bijna aandoenlijk om te zien hoe jullie jezelf kunnen bezighouden.
Ja daar gaat het vooral negatief over.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:23 schreef ranja het volgende:
[..]
maar dan zou je er eigenlijk ook een plaatje van pec zwolle in moeten doenof van giel, of het dwdd-logo....
maar ik blijf erbij dat het het meest over coldplay en kanye gaat en die staan er niet bij
Nee, nooit geprobeerd ook.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:23 schreef Moody het volgende:
3FM is wel een groot deel van het leven van veel van ons. Dus hoe erg is het wanneer er plaatjes overeenkomen met de 3FM-smaak?
Geforceerd echt alle top-40 muziek niet leuk vinden lukt mij niet. Wie wel?
Ik hoor hier vrij weinig over Coldplay en Kanye eigenlijk.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:23 schreef ranja het volgende:
[..]
maar dan zou je er eigenlijk ook een plaatje van pec zwolle in moeten doenof van giel, of het dwdd-logo....
maar ik blijf erbij dat het het meest over coldplay en kanye gaat en die staan er niet bij
Dat is Gay Jazz.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:29 schreef Felagund het volgende:
Wilde zeggen dat er nog wel wat meer Jazz in mag, kijk ik bij de tag "Indie Jazz" op Last.FM, staat Wouter Hamel er ook bij:
http://www.lastfm.de/tag/indie+jazz
Ik was een tentamen maken, wat is dit?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:31 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dan, Smiths werden hier laatst toch (onterecht) afgezeken.
Als we een meer Indie Jazz plaat willen kan ik nog Christian Scott erinzetten.
Albums die jij moet gaan luisteren.quote:
Ik kwam met het idee om een soort Indie Central chart te maken, met allerlei albums die hier vaak gediscussieerd worden en vooral universeel geprezen zijn, dit als een soort inleiding voor nieuwe leden in dit topic evt. Kan dan in de OPquote:
Leuk idee.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kwam met het idee om een soort Indie Central chart te maken, met allerlei albums die hier vaak gediscussieerd worden en vooral universeel geprezen zijn, dit als een soort inleiding voor nieuwe leden in dit topic evt.
Eigenlijk moeten er dan ook wel tuubjes bij, anders gaan die nieuwe users ze nooit uitpluizenquote:Op maandag 26 mei 2014 22:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kwam met het idee om een soort Indie Central chart te maken, met allerlei albums die hier vaak gediscussieerd worden en vooral universeel geprezen zijn, dit als een soort inleiding voor nieuwe leden in dit topic evt.
nee, die worden genegeerd zodat hun superieure albums geen klassiekers worden maar een beetje ondergronds blijven.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:30 schreef Norrage het volgende:
Ach vrouwen zijn gewoon niet goed in indie. Die moeten vooral andere dingen blijven doen of bas spelen.
Combinatie van beide, Kanye West en Coldplay worden hier namelijk ook vaak besproken maar dat is niet altijd even positief.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk idee.Gaat het dan om de beste albums of de meest besproken?
alsof mensen gaan klikken op een youtube filmpjequote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten er dan ook wel tuubjes bij, anders gaan die nieuwe users ze nooit uitpluizen
Blur stond er wel in, maar volgens mij is die er weer uit gegooid.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:36 schreef Zocalo het volgende:
Was Blur nog niet voorbij gekomen voor t overzicht? Of is ie al af, driekwart topic verder :p
nou, volgens mij wordt het meeste gewoon genegeerdquote:Op maandag 26 mei 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, mensen gaan uiteraard eerst een onbekend album downloaden op iTunes voordat ze weten of ze het wat vinden.
Alsof mensen überhaupt, buiten ons, in dit topic kijken.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, mensen gaan uiteraard eerst een onbekend album downloaden op iTunes voordat ze weten of ze het wat vinden.
Eindelijk iemand die zoiets zegt, kunnen we snel afsluiten denk ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
Prima lijst trouwens, als ik zo objectief mogelijk er naar kijk. Alle échte klassiekers van dit topic zitten er in. De enige die er een beetje uit springt is Spinvis maar die vind ik zelf hartstikke leuk.
Parklife staat erin.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:36 schreef Zocalo het volgende:
Was Blur nog niet voorbij gekomen voor t overzicht? Of is ie al af, driekwart topic verder :p
Nja als je muziek wil ontdekken vind ik het wel een vereiste om nieuwe albums te proberen hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht geïnteresseerd, ye-ye is sowieso een genre dat ik nog wil proberen, mede door de grote invloed op vele Japanse muziek.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef ranja het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel nu echt April March gaan luisteren
Niet zo'n grote waffel hebben is het antwoord.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg alleen wat mij zou kunnen helpen wanneer ik als newbie in de wondere wereld van de indiemuziek zou springen.
Waar ik vandaan kom heet zo'n ding een kut wafel.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Toevallig vandaag een warme waffel met kersen gegeten
Dat is maar een onderdeel wat ze gedaan heeft, die EP staan oa een paar Gainsbourg nummers op.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht geïnteresseerd, ye-ye is sowieso een genre dat ik nog wil proberen, mede door de grote invloed op vele Japanse muziek.
Wat is goed aan April? Wil haar ook wel eens uitpluizen....quote:Op maandag 26 mei 2014 22:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is maar een onderdeel wat ze gedaan heeft, die EP staan oa een paar Gainsbourg nummers op.
Laatste albums zitten op een frans indielabel, Tricatel. Die hebben een aantal geweldige bands en artiesten.
Ik ben zo moe dat ik er gigantisch melig van word.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Tsjok toch. Zo kennen we je niet
Mijn wafel met kersen smaakte beter dan een gemiddelde.....precies.
Ik zal het morgen eens proberen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef ranja het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel nu echt April March gaan luisteren
hangt er van af wat je zoekt....quote:Op maandag 26 mei 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat is goed aan April? Wil haar ook wel eens uitpluizen....
Over een paar minuten kunnen we weer een nieuwe openenquote:
Als je nog even wacht, kun je hem in het volgende topic in de OP zetten.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
Maar onze chart is af? Dan moet iemand even de OP aanpassen?
Ik had het over April March luisteren.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Over een paar minuten kunnen we weer een nieuwe openen
HEB JE DIE NOG NOOIT GELUISTERD?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had het over April March luisteren.
In dit topic zitten 13 posters en 122 lurkers. Dus eh... Ja.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alsof mensen überhaupt, buiten ons, in dit topic kijken.
Klinkt allemaal wel te doen. Ik ga haar proberenquote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
HEB JE DIE NOG NOOIT GELUISTERD?
Iedereen luistert toch de tips van ranja?
oh trouwensquote:Op maandag 26 mei 2014 22:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg alleen wat mij zou kunnen helpen wanneer ik als newbie in de wondere wereld van de indiemuziek zou springen.
Ik vrees dat ik er ook in sta. Al ben ik wat milder geworden de laatste jaren en houd ik het meestal bij 1 plug. Niet opgepikt = jammer danquote:Op maandag 26 mei 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de top 5 users waar men het minst naar de tips en plugs van luistert? denk dat ik er ook in sta.
DO2 iig onderaan.
dat zal ook de top 4 users met de meeste gepostte links zijn, zo ongeveer en heel toevalligquote:Op maandag 26 mei 2014 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
Ik zeg
1. ranja
2. methodmich
3. Moody
4. Kerftminister
Luister iemand dan naar The Haxan Cloak buiten DO2?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de top 5 users waar men het minst naar de tips en plugs van luistert? denk dat ik er ook in sta.
DO2 iig onderaan.
Ja dat wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:53 schreef ranja het volgende:
[..]
dat zal ook de top 4 users met de meeste gepostte links zijn, zo ongeveer en heel toevallig
Hoe zie je dat?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dit topic zitten 13 posters en 122 lurkers. Dus eh... Ja.
Ik heb hem 1x geluisterdquote:Op maandag 26 mei 2014 22:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Luister iemand dan naar The Haxan Cloak buiten DO2?
bedoel je niet: in de avond?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:54 schreef Norrage het volgende:
En hij plugt ze altijd midden in onze spam-avonden.
Oja die kunnen we nog vervangen, vind het namelijk zelf weinig bijzonders.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Moet wel, want het is een indie-klassieker volgens Kerft.
maar dat zijn misschien vaker bekendere bands? met pitchfork link ofzoquote:Op maandag 26 mei 2014 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
Ja dat wel.
Al moet ik zeggen dat Norrage en DO2 wel een substantieel hoger effect hebben met hun plugs dan wij.
Laatste tijd valt het wel weer meequote:
Ja, ik was in de war met The Cure, die is er toch wel uit?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:59 schreef Kerftminister het volgende:
Parklife heeft er al die tijd ingestaan hoor.
doen we die weer.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, ik was in de war met The Cure, die is er toch wel uit?
niet alleen de youtubes worden genegeerdquote:Op maandag 26 mei 2014 22:59 schreef Kerftminister het volgende:
Parklife heeft er al die tijd ingestaan hoor.
Ik vind Unknown Pleasures eigenlijk een grotere afwezige. Dat is niet alleen een van de meest bejubelde albums van het topic maar ook de enige reden dat The Cure überhaupt bestaat.quote:
Joy Division ipv Arctic Monkeys dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Unknown Pleasures eigenlijk een grotere afwezige. Dat is niet alleen een van de meest bejubelde albums van het topic maar ook de enige reden dat The Cure überhaupt bestaat.
niet te vergeten editors, interpol, white lies, en ook the xx lijkt me al hebben die ergens iets niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Unknown Pleasures eigenlijk een grotere afwezige. Dat is niet alleen een van de meest bejubelde albums van het topic maar ook de enige reden dat The Cure überhaupt bestaat.
Morphine - Cure for Painquote:Op maandag 26 mei 2014 23:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja....
Songs: Ohia - The Lioness dan maar?
Drop dan 1 van de 2 Radiohead albums manquote:Op maandag 26 mei 2014 23:00 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dan? Vind Songs Ohia ook geniaal, maar The Cure wordt hier vaker genoemd.
Nee, die moet ook. Maar Joy Division's debuut is gewoon zó legendarisch... Ik wil de discussie niet weer aanzwengelen, maar verreweg de meeste albums op de plaatje zou ik er wel voor willen inruilen.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Joy Division ipv Arctic Monkeys dan?
Alle twee eruit, met dan Amnesiac er opnieuw in.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Drop dan 1 van de 2 Radiohead albums man
waarom niet ipv madrugada of the shirts ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Joy Division ipv Arctic Monkeys dan?
quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Drop dan 1 van de 2 Radiohead albums man
Sonic Youth staat er ook al een tijdje in hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morphine - Cure for Pain
Eels - Beautiful Freak
Sonic youth - daydream nation
Built to Spill - Perfect from Now On
Zoveel mogelijkheden.
Muis op de TT houden (niet geschikt voor mobiele gebruikers). Users die gepost hebben in en topic staan altijd onderaan opgesomd.quote:
I suggest you put your flamesuit on.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]
Even een correcte versie, Kerf.
Zijn Moody en ik de enige?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:03 schreef Norrage het volgende:
Waarom staat Madrugaga er nog steeds in? Volgens mij vindt alleen Moody dat leuk.
wtfquote:Op maandag 26 mei 2014 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Muis op de TT houden (niet geschikt voor mobiele gebruikers). Users die gepost hebben in en topic staan altijd onderaan opgesomd.
Ik vind het ook wel aardig. Spinvis mag er ook wel uit wat mij betreft.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zijn Moody en ik de enige?
Dan kan die eruit.
Mwah moet ewl een Nederlandse plaat in vind ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel aardig. Spinvis mag er ook wel uit wat mij betreft.
In elk geval hebben die op volg topic geklikt. Of ze alles lezen weet je niet natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:05 schreef Felagund het volgende:
Er zijn dus 122 mensen in ons gespam geïnteresseerd?
Ik vind het wel aardig, zeker het eerste album, maar niet mijn favoriete band.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:05 schreef Norrage het volgende:
Wat heeft men tegen Spinvis?ik dacht dat misschien wel de meest geliefde band van het hele MUZ forum was
Van afgelopen jaar een iets betere; geen slecht album.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
I suggest you put your flamesuit on.
Ok.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt
Waardeloos.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van afgelopen jaar een iets betere; geen slecht album.
[ afbeelding ]
ha haquote:Op maandag 26 mei 2014 23:05 schreef Norrage het volgende:
Wat heeft men tegen Spinvis?ik dacht dat misschien wel de meest geliefde band van het hele MUZ forum was
Behalve jou dan. Maar volgens mij was er een tijd dat alle albums van Spinvis in de album top 50 kwamen. En zelfs Spinvis s/t in de top 10. ? Of heb ik slecht geheugen?quote:
Nee, er zijn veel meer haters. Maar ook veel liefhebbers, dat wel. Maar meest geliefd, dat nooit.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Behalve jou dan. Maar volgens mij was er een tijd dat alle albums van Spinvis in de album top 50 kwamen. En zelfs Spinvis s/t in de top 10. ? Of heb ik slecht geheugen?
Ja, wel een haat-liefde artiest. Net als Roosquote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, er zijn veel meer haters. Maar ook veel liefhebbers, dat wel. Maar meest geliefd, dat nooit.
Eeeen, nu niet meer...quote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Daar moeten toch wel wat lekkere wijven tussen zitten of nie?![]()
![]()
quote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef Kerftminister het volgende:
Nou laatste versie dan.
[ afbeelding ]
Geen Smiths en wel Beatlesquote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef Kerftminister het volgende:
Nou laatste versie dan.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |