abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140179321

Nigel Farage is een Brits conservatief-liberaal politicus die sinds 1999 in het Europees Parlement zit. Hij is de onbetwiste leider en het gezicht van de UK Independence Party en staat bekend om zijn felle controversiële speeches in het Europees Parlement.

Fragment The European Parliament - a Charade

Biografie Channel Four:

Debat tussen Nigel Farage en Nick Clegg (leider LiberalDemocrats, uitgesproken pro-EU, "D66") op LBC:

Verkiezingsfilmpje:

Rants van Farage in het Europees Parlement - YouTube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Langere filmpjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtsfilmpje Europese economie en samenleving - Stefan Molyneux:

Huidige situatie in Europa:

Meer partijen als UKIP in Europa:

Artikel50 - Daniël van der Stoep - Nederland

Alternative fuer Deutschland - Hans-Olaf Henkel - Duitsland

Movimento Cinque Stelle - Beppe Grillo - Italië

De Finnenpartij - Timo Soini - Finland

Sverigedemokraterna - Jimmie Åkesson - Zweden

Demokraterne - Per Ørum Jørgensen - Denemarken

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nigel Farage met zijn UKIP en de andere partijen, voor Nederland Artikel50 met Daniël van der Stoep en Alexander Sassen van Elsloo, pleiten voor een vertrek van de respectievelijke landen uit de EUropese Unie.

Beginselen
1. Artikel 50 wil voorkomen dat er een "Verenigde Staten van Europa" ontstaat. Daarom moet er een bindend referendum komen om de burger hierover te laten beslissen;
2. De euro is mislukt. Artikel 50 wil dat dit onder ogen wordt gezien en Nederland goed voorbereid uit de eurozone laten stappen, voordat het te laat is;
3. Ook als Nederland in de EU blijft, dient het Europees Parlement opgedoekt te worden. Het is een applausmachine die niemand vertegenwoordigt;
4. Er dient een absolute scheiding van kerk en staat te komen in Nederland. Dit betekent afschaffing religieus onderwijs, geen subsidies etc. De staat gedraagt zich volledig neutraal ten aanzien van elke godsdienst, maar garandeert wel de godsdienstvrijheid;
5. De Nederlandse overheid dient persoonlijke vrijheden beter te waarborgen. Absolute vrijheid van meningsuiting, geen bemoeienis met internet en geen opslag van vingerafdrukken of DNA;
6. Het bestuur van Nederland moet verbeterd worden. Dit betekent het opheffen van de Eerste Kamer, een kiesdrempel van 3%, directe verkiezingen van burgemeester en Commissaris van de Koning, oprichting van een constitutioneel hof;
7. De overheid moet zich slechts richten op haar kerntaken: bescherming van burgers en het bieden van een vangnet. Dit betekent: grenzen dicht en invoering visasysteem. Minimumstraffen en een online zedendelinquentenregister. Voor de rest dient de overheid zich verre te houden van bemoeienis me het leven van mensen en het financieren van talloze nutteloze projecten (rookverbod, windmolenparken, ontwikkelingshulp etc.) Hierdoor kunnen de belastingen omlaag en kunnen burgers zelf beslissen waar het geld heen gaat.
8. Nederland dient alle verdragen waar zij aan gebonden is opnieuw te bekijken en zo nodig op te zeggen. Ontwikkelingshulp dient te worden afgeschaft, behoudens noodhulp. Defensie dient te hervormen tot één krijgsonderdeel met als focus het Nederlandse grondgebied.

Verkiezingsfilmpje:

Alternative für Deutschland:

Bediscussieer hier de politieke consequenties en voors en tegens van de keuze de EU te verlaten.

Hoofdpunten uit het UKIP-programma
Mission Statement van Artikel50

======================================================================

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 20-05-2014 20:49:50 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140179568
Nee Mata, jij wil onzekerheid. Dat terwijl ik nu een heerlijk leven heb.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140180487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Sja, weer anderen hebben een bijstandsuitkering en de ander stemt VVD. Dat heb je wel es.

Liever nu van die trein afspringen en je enkel breken dan straks verpletterd worden door het stootblok der realiteit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140180718
Nieuws uit Italië:

Why so many Italians love Beppe Grillo's Five Star Movement

Casting itself as the party of the people rather than the establishment, the movement could come first in European elections.

The results of the latest poll in Italy on the European elections show the centre-left Democratic party, led by Matteo Renzi, on 28.5%; Forza Italia, under Silvio Berlusconi, on 23.2%; and the Five Star Movement on 22.7%. One year after the Italian elections, almost nothing has changed in the consensus on the political force started in October 2009 and led by comedian Beppe Grillo. Its support remains strong, and Grillo's commitment to stay an opposition force "for ever" – or at least, he says, until the Five Star Movement gains 51% of the vote at an election – is clearly paying off. But why?

The Five Star Movement's position on Europe is a factor. From the economic point of view, it argues that the euro is harmful because it has favoured big banks at the expense of small investors. Moreover, European bureaucracy has never worked to give Italy the help it really needs when it comes to developing common approaches to issues such as immigration, defence or gay rights.

Grillo has proposed a popular referendum to decide whether to stay in the euro.
He relies entirely on the cause-effect relationship – which has yet to be proved – between the global economic crisis, which in Italy is still far from resolved (in 2013 there were 478,000 less employed workers than the previous year), and the adoption of the single currency. It may seem to be a paradox, but with an anti-European message, the Five Star Movement could come first in European elections.

It would be naive, however, to think that the European elections can be won by just talking about Europe. A campaign mainly focused on Italian issues could benefit the Five Star Movement even more because Grillo's support depends on a lack of trust in Italian leaders more than the quality of his movement's programme. The May elections will be used to test the solidity of the Democratic party after the birth of the new government led by Renzi, rather than to discuss the stability pact, the fiscal compact or civil and social rights for all European citizens.

First, the electoral system could favour Grillo, with the proportional system with three preference votes and a 4% minimum threshold for party representation. The absence of a majority premium obviates the need for coalitions. Second, the Five Star Movement could take advantage of its ability to reduce Italian politics to an eternal struggle between two social blocks at "war" (an expression often used by Grillo). On the one hand there is the "Casta", ie the political, economic and media establishment that, according to Grillo, has no significant differences between the left and the right, between journalism and politics. _O_ On the other hand there are the "people", of which the Five Star Movement considers itself to be the only true representative. Italian supporters of the movement voted (and will vote) as a form of protest against the "Casta" instead of not voting at all – even if they don't consider Grillo the solution.
Beppe Grillo Beppe Grillo was this week sentenced to four months in prison for breaking into a building during a protest, which 'could be an additional benefit to the Five Star Movement'.

From this point of view, this week's conviction of Grillo for violating the stockyards of the Turin-Lyon high-speed railway could be an additional benefit to the Five Star Movement. On the one hand, almost all the voters of the movement (and most of the leftwing voters, including those of the Democratic party) oppose the project, due to the serious environmental impact and the deemed excessive costs, particularly in this moment of economic crisis. On the other hand, it is difficult for opponents of Grillo to be moralistic since Berlusconi, despite having already been convicted of fraud, met Renzi to discuss the electoral system, and met Italy's president, Giorgio Napolitano, to discuss the composition of the new government.

Grillo's political narrative would not have been credible without the disastrous political experiment of the "technocratic government" convened by Mario Monti in November 2011 and supported by the two major parties, the Democratic party of Pier Luigi Bersani and the People of Freedom party of Berlusconi. The election results of the Five Star Movement in 2013 (25%) were literally ignored by the other parties, who supported another "broad agreement" government led by Enrico Letta, which failed after 10 months.

Renzi's experiment, supported again by a left-right agreement, does not change anything, for now. Grillo continues to be in the opposition, without political responsibility. And as long as there is a model in which the proposals of liberals and conservatives are not easily distinguishable by voters, the Five Star Movement will not disappear. Indeed, it will be able to win elections.

En nog meer nieuws uit andere delen van EUropa:

The enemy invasion: Brussels braced for influx of Eurosceptics in EU polls

Special report: parties demanding everything from reform to withdrawal are riding high on wave on discontent.

The Foire aux Fromages et aux Vins in Coulommiers, an attractive town on the undulating Brie plateau an hour east of Paris, is a fabulously French affair: a monumental marquee, hordes of happy visitors and more than 350 stalls laden with Gallic bounty.

Among the cheeses are tomme from Savoie, crottins de chèvre from Aveyron, and great roundels of brie from nearby Meaux, alongside case upon case of chablis, Pouilly-Fumé, Nuits-Saint-Georges. And today, in amiable conversation with a local cheesemaker, there is Aymeric Chauprade, academic, author, consultant, and leading candidate in the European elections for Marine Le Pen's freshly fumigated Front National.

Here's the problem, explains an immaculately suited Chauprade, who besides degrees in maths and international law has a doctorate in political science from the Sorbonne: all this he gestures around him as the throng prods, nibbles, squeezes, swills and swallows is at risk.

Het artikel gaat verder.

[ Bericht 11% gewijzigd door El_Matador op 20-05-2014 20:46:30 ]

pi_140180844
Ik vond het oprecht een goed verhaal (twijfel nog over wat ik ga stemmen) totdat ik dit las:

Defensie dient te hervormen tot één krijgsonderdeel met als focus het Nederlandse grondgebied.
pi_140180851
Mja the Guardian noemt het dramatisch, minder linkse media waren een stuk minder negatief over het beleid van Monti.
Zoveelste 'alles is kut, wij zijn anders en met ons komt het goed' partijtje dat op termijn wel weer pijnlijk op zijn bek zal gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140180926
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, weer anderen hebben een bijstandsuitkering en de ander stemt VVD. Dat heb je wel es.

Liever nu van die trein afspringen en je enkel breken dan straks verpletterd worden door het stootblok der realiteit.
Beetje vreemde metafoor, daar mijn vader en opa ook een heerlijk leven hebben/hadden ondanks of dankzij de EU. Het voelt niet echt alsof die mannen het nou zo slecht hebben gedaan.

Waarom dan die grote gok nemen?
pi_140181015
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje vreemde metafoor, daar mijn vader en opa ook een heerlijk leven hebben/hadden ondanks of dankzij de EU. Het voelt niet echt alsof die mannen het nou zo slecht hebben gedaan.

Waarom dan die grote gok nemen?
De EU is niet veranderd sinds de EEG en EGKS waar jouw vader en opa inzaten? En het gaat ook niet veranderen, de komende jaren?

pi_140181107
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De EU is niet veranderd sinds de EEG en EGKS waar jouw vader en opa inzaten? En het gaat ook niet veranderen, de komende jaren?
Niet ingrijpend nee. Maar volgens jou moeten we die gok maar nemen. Liever niet. Ik heb het juist zo goed man!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:56:27 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140181431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Heb jij de illusie dat je wel zekerheid hebt met de EU? Er bestaan maar weinig zekerheden in het leven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140181496
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet ingrijpend nee. Maar volgens jou moeten we die gok maar nemen. Liever niet. Ik heb het juist zo goed man!
Knappe voorspelling die je doet.

Jij mag dan ook pro-EU stemmen, dat is het mooie van vrije stemkeuze. Ik stem tegen. En als jouw welvaart eventjes minder wordt, maar daarna harder aantrekt, is dat alleen maar mooi.

Of je moet je pensioen graag aan de Wolves of Brussel willen schenken zodat zij er allerlei 'mooie' dingen mee gaan doen... :')

pi_140181756
@ El_Matador, waarom ben jij zo anti-EU? en denk jij dat uit de EU gaan Nederland ten goede komt?
pi_140181881
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Knappe voorspelling die je doet.

Jij mag dan ook pro-EU stemmen, dat is het mooie van vrije stemkeuze. Ik stem tegen. En als jouw welvaart eventjes minder wordt, maar daarna harder aantrekt, is dat alleen maar mooi.

Of je moet je pensioen graag aan de Wolves of Brussel willen schenken zodat zij er allerlei 'mooie' dingen mee gaan doen... :')
Nee, het is een juist een knappe voorspelling die jij doet. We stappen uit de EU en gaan er maar vanuit dat het top/beter gaat.
pi_140181960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij de illusie dat je wel zekerheid hebt met de EU? Er bestaan maar weinig zekerheden in het leven.
Betrekkelijke onzekerheid. Mijn opa en vader zijn nog niet in een dal beland. Toch fijn.
pi_140181993
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het is een juist een knappe voorspelling die jij doet. We stappen uit de EU en gaan er maar vanuit dat het top/beter gaat.
je hebt in ieder geval de controle terug en die geef je nu steeds meer uit handen aan Brusselse belangenbehartigers. Zeker als men voor 1 begrotingsorgaan (met leiders) gaat, maak je borst maar nat, Nederland...

pi_140182065
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
......Forza Italia, under Silvio Berlusconi, on 23.2%......
Nee hè :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:15:33 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140182492
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Betrekkelijke onzekerheid. Mijn opa en vader zijn nog niet in een dal beland. Toch fijn.
Dat is zeker prettig maar waardoor komt dat? Hebben wij dat echt aan de EU en haar voorlopers te danken of is dit eerder een gevolg van verbeterde technologie dankzij olie? Eerlijk gezegd ben ik er niet zo gerust op dat de EU ons zoveel zekerheid biedt aangezien de staatsschulden structureel - dus niet enkel te wijten aan die erge crisis - groter zijn geworden en we dus steeds meer geld verspillen aan rentelasten. Nu kan je erover discussiëren of dat het een probleem is om een staatsschuld te hebben van 60% of minder - wat mij betreft fors minder en het liefst 0 Euro - maar het structureel oplopen van de staatsschuld is niet echt hoopgevend voor de stabiliteit in de toekomst.
#NoDAPL
pi_140182496
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

je hebt in ieder geval de controle terug en die geef je nu steeds meer uit handen aan Brusselse belangenbehartigers. Zeker als men voor 1 begrotingsorgaan (met leiders) gaat, maak je borst maar nat, Nederland...
Meer controle betekent niet automatisch meer welvaart.
pi_140182528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar om dan maar te gaan pleiten voor maatregelen die onze welvaart slopen en voor veel onzekerheid zorgen is weer een ander uitsterte...

Waarom hebben jij en Mata zo'n diepe hekel aan Nederland? Waar komt die obsessie om ons land waar mogelijk naar de vernieling te helpen toch vandaan?
pi_140182618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zeker prettig maar waardoor komt dat? Hebben wij dat echt aan de EU en haar voorlopers te danken of is dit eerder een gevolg van verbeterde technologie dankzij olie? Eerlijk gezegd ben ik er niet zo gerust op dat de EU ons zoveel zekerheid biedt aangezien de staatsschulden structureel - dus niet enkel te wijten aan die erge crisis - groter zijn geworden en we dus steeds meer geld verspillen aan rentelasten. Nu kan je erover discussiëren of dat het een probleem is om een staatsschuld te hebben van 60% of minder - wat mij betreft fors minder en het liefst 0 Euro - maar het structureel oplopen van de staatsschuld is niet echt hoopgevend voor de stabiliteit in de toekomst.
Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen. Jij pleit voor onzekerheid. Ik koop echter niks voor jouw excuses als onze welvaart straks krimpt.
pi_140182652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:
@ El_Matador, waarom ben jij zo anti-EU? en denk jij dat uit de EU gaan Nederland ten goede komt?
Zowel principieel als pragmatisch, en ja, uiteindelijk is het voor elk Europees land het beste, ookal heb je nu landen die voordeel hebben (MOE) en landen die (veel) nadeel hebben (rijkere landen, maar ook juist de PIGS):

• Er is geen politiek orgaan nodig als je gewoon handelt met elkaar
• Brusselse belangenbehartigers zijn geen belangenbehartigers voor Nederland (of welk land dan ook) maar voor lobbygroepen, ik vind niet dat die de macht horen te hebben in Europa
• Beslissingslijnen en beleid zo dicht mogelijk bij huis en zo kort mogelijk houden - meer invloed
• Het idee van een geharmoniseerd (vreselijk woord) EUropa is een droom, een farce. Juist de diversiteit van Europa is zo mooi en dat uit zich in verschillende politieke keuzes van elkaar, ander beleid, andere economische modellen, andere migratieproblemen, alles is anders

De EU beweert juist de overeenkomsten tussen landen te benadrukken. Dat is in mijn ogen onzinnig; overeenkomsten vinden hun weg vanzelf. Het is juist uitermate belangrijk de verschillen tussen de landen te respecteren en te honoreren.

In tegenstelling tot de EUpropaganda is Europa zo'n rijk, welvarend, ontwikkeld en veilig continent juist door die diversiteit, juist per sé niet door "harmonisering".

Daarbij denk ik dat de sado-autisten in hun eigen zwaard lopen; ze kunnen geen normale gezonde marketing bedrijven en jagen het volk alleen maar steeds meer tegen ze in het harnas.

Wist je dat er een voorstel ligt dat de EU mag gaan bepalen welke partijen er meedoen aan het EP? Dus niet meer de landen zelf? En dan hebben die neofascisten nog voorwaarden ook. "Partijen die de Europese waarden -welke?- niet ondersteunen, dienen buitengesloten te worden".

Ik ben opgegroeid met het verschrikkelijke beeld van de Sovjet-Unie, lange rijen voor de slagers staan op mijn netvlies gegrifd. De grauwheid, het gebrek aan respect voor persoonlijke opvattingen (USSR: religie, EU: anti-EU-gevoelens), het per se willen harmoniseren, federaliseren, demoniseren, overkoepelen, macht uitvoeren, uitsluiten waar zij zin in hebben...

Ik weet dat het niet goed is voor Europa als die federale staat er komt. Belangen zijn verschillend voor elk land en dienen ook zo nagestreefd te worden.

Er is ook geen enkele federale staat in het verleden die succesvol is geweest met zoveel verschillende volkeren en talen. Het Romeinse Rijk kwam er nog het dichtste bij, qua ontwikkeling prachtig, maar natuurlijk ook erg oorlogszuchtig.

De VS is in dit opzicht een slecht voorbeeld maar ook dat is een voorbeeld van hoe het fout kan gaan; een sterke staat zoals die zich in de VS aan het ontwikkelen is.

Ik ben liberaal en heb dus vrijheid en respect voor het individu heel hoog staan. Bijzonder frappant dat juist de liberale partijen in Nederland zo extreem pro-EU zijn (D66 wil zelfs Europese belastingen, 1 leger, etc.).

De euro kan je nog een tijdje houden en uitfaseren naar ofwel een nieuwe florijn ofwel een andere munt als het Britse Pond.

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:23:44 #22
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140182925
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen.
Ik durf ook niet het verband te leggen met de EU maar dit probleem heeft de EU in ieder geval niet op kunnen lossen. Ook de huidige begrotingsregels zullen hier niet bij helpen, die gaan daarvoor niet ver genoeg. We hebben niet zozeer een jaarlijks maximum begrotingstekort nodig, we hebben een structurele aflossingsverplichting nodig waarbij een beperkt tekort mag tijdens een crisis als er meer wordt afgelost tijdens de hoogconjuncturen.
#NoDAPL
pi_140182969
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen. Jij pleit voor onzekerheid. Ik koop echter niks voor jouw excuses als onze welvaart straks krimpt.
Daarnaast zijn er juist binnen de EU/EMU harde afspraken gemaakt om de begrotingstekorten terug te dringen, zelfs tot verplicht minstens een evenwicht aan toe. En tegenwoordig worden de normen ook hard afgedwongen. Ook een belangrijke reden dat zoveel mensen boos zijn op 'Europa'.
pi_140183086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik durf ook niet het verband te leggen met de EU maar dit probleem heeft de EU in ieder geval niet op kunnen lossen. Ook de huidige begrotingsregels zullen hier niet bij helpen, die gaan daarvoor niet ver genoeg. We hebben niet zozeer een jaarlijks maximum begrotingstekort nodig, we hebben een structurele aflossingsverplichting nodig waarbij een beperkt tekort mag tijdens een crisis als er meer wordt afgelost tijdens de hoogconjuncturen.
Dus wat wil je nu, NOG meer EU die dat gaat bepalen??

En jij wilde een Europees Leger, echt waar? Waarom? De NAVO draait al jaren prima.

pi_140183118
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zowel principieel als pragmatisch, en ja, uiteindelijk is het voor elk Europees land het beste, ookal heb je nu landen die voordeel hebben (MOE) en landen die (veel) nadeel hebben (rijkere landen, maar ook juist de PIGS):

• Brusselse belangenbehartigers zijn geen belangenbehartigers voor Nederland (of welk land dan ook) maar voor lobbygroepen, ik vind niet dat die de macht horen te hebben in Europa
• Beslissingslijnen en beleid zo dicht mogelijk bij huis en zo kort mogelijk houden - meer invloed
• Het idee van een geharmoniseerd (vreselijk woord) EUropa is een droom, een farce. Juist de diversiteit van Europa is zo mooi en dat uit zich in verschillende politieke keuzes van elkaar, ander beleid, andere economische modellen, andere migratieproblemen, alles is anders

De EU beweert juist de overeenkomsten tussen landen te benadrukken. Dat is in mijn ogen onzinnig; overeenkomsten vinden hun weg vanzelf. Het is juist uitermate belangrijk de verschillen tussen de landen te respecteren en te honoreren.

In tegenstelling tot de EUpropaganda is Europa zo'n rijk, welvarend, ontwikkeld en veilig continent juist door die diversiteit, juist per sé niet door "harmonisering".

Daarbij denk ik dat de sado-autisten in hun eigen zwaard lopen; ze kunnen geen normale gezonde marketing bedrijven en jagen het volk alleen maar steeds meer tegen ze in het harnas.

Wist je dat er een voorstel ligt dat de EU mag gaan bepalen welke partijen er meedoen aan het EP? Dus niet meer de landen zelf? En dan hebben die neofascisten nog voorwaarden ook. "Partijen die de Europese waarden -welke?- niet ondersteunen, dienen buitengesloten te worden".

Ik ben opgegroeid met het verschrikkelijke beeld van de Sovjet-Unie, lange rijen voor de slagers staan op mijn netvlies gegrifd. De grauwheid, het gebrek aan respect voor persoonlijke opvattingen (USSR: religie, EU: anti-EU-gevoelens), het per se willen harmoniseren, federaliseren, demoniseren, overkoepelen, macht uitvoeren, uitsluiten waar zij zin in hebben...

Ik weet dat het niet goed is voor Europa als die federale staat er komt. Belangen zijn verschillend voor elk land en dienen ook zo nagestreefd te worden.

Er is ook geen enkele federale staat in het verleden die succesvol is geweest met zoveel verschillende volkeren en talen. Het Romeinse Rijk kwam er nog het dichtste bij, qua ontwikkeling prachtig, maar natuurlijk ook erg oorlogszuchtig.

De VS is in dit opzicht een slecht voorbeeld maar ook dat is een voorbeeld van hoe het fout kan gaan; een sterke staat zoals die zich in de VS aan het ontwikkelen is.

Ik ben liberaal en heb dus vrijheid en respect voor het individu heel hoog staan. Bijzonder frappant dat juist de liberale partijen in Nederland zo extreem pro-EU zijn (D66 wil zelfs Europese belastingen, 1 leger, etc.).

De euro kan je nog een tijdje houden en uitfaseren naar ofwel een nieuwe florijn ofwel een andere munt als het Britse Pond.
Interessante post, bedankt daarvoor.

Maar je hebt hier voornamelijk over het vrijheid accept . Maar hoe zie jij de economische voordelen van Nederland in als ze uit de EU stappen?

Is uit de euro stappen daadwerkelijk verstandig?
pi_140183270
quote:

[..]

Hoeveel verder dan het in wetgeving opnemen van de plicht tot begrotingsevenwicht wil je gaan?
pi_140183423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Interessante post, bedankt daarvoor.

Maar je hebt hier voornamelijk over het vrijheid accept . Maar hoe zie jij de economische voordelen van Nederland in als ze uit de EU stappen?
Het grote voordeel is dat Nederland op Nederlandse voorwaarden contracten kan afsluiten en niet meer volgens de harmonisatieleiband van de EU. Dat maakt het flexibeler, gunstiger en sneller dan door die hele EU-molen waar er uiteindelijk een grijs compromisje uitkomt.

Andere (kleine) landen als IJsland, Uruguay, Zwitserland, Noorwegen en Singapore, Macau (ok, geen land), Hong Kong, Costa Rica kunnen ook individuele handelscontracten in de wacht slepen. Succesvol en in het belang van het land, niet per se in het belang van Estland of Slovenië, zoals nu.

quote:
Is uit de euro stappen daadwerkelijk verstandig?
Ik ben geen econoom, dus echt goed kan ik het niet beoordelen. Het lijkt me een flink risico en als het niet hoeft dan niet, maar anders lieren aan een andere sterke munt (als het Pond) kan ook geen kwaad.

Het is ook een domino-effect. Reken maar dat UKIP flink gaat scoren, als ze de grootste worden zou het een dikke overwinning zijn, ik denk dat ze achter de Conservatives gaan eindigen.

Mocht het VK eruitwillen, kunnen we beter met hen mee dan in de EU blijven. JUIST omdat we zoveel handelen, want dat zullen andere landen willen blijven doen. Men gaat echt niet opeens Oostenrijkse kaas in plaats van de onze verkopen. Men zegt echt niet; die bloemen, die haven, die Philipsapparaten, nee, die hoeven we niet meer.

Het is ook zo'n kinderachtig argument. Alsof je per se in dezelfde politieke club moet zitten om te kunnen handelen. Daar is historisch helemaal geen bewijs voor en da's logisch; mensen willen geld verdienen, vele malen liever dan per se politiek op 1 schoot zitten.

pi_140183530
Het Pond is helemaal niet zo'n sterke munt. Daarop had de financiële crisis een veel grotere invloed dan op de Euro die relatief weinig te lijden had.
pi_140183769
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat Nederland op Nederlandse voorwaarden contracten kan afsluiten en niet meer volgens de harmonisatieleiband van de EU. Dat maakt het flexibeler, gunstiger en sneller dan door die hele EU-molen waar er uiteindelijk een grijs compromisje uitkomt.

Andere (kleine) landen als IJsland, Uruguay, Zwitserland, Noorwegen en Singapore, Macau (ok, geen land), Hong Kong, Costa Rica kunnen ook individuele handelscontracten in de wacht slepen. Succesvol en in het belang van het land, niet per se in het belang van Estland of Slovenië, zoals nu.

[..]

Ik ben geen econoom, dus echt goed kan ik het niet beoordelen. Het lijkt me een flink risico en als het niet hoeft dan niet, maar anders lieren aan een andere sterke munt (als het Pond) kan ook geen kwaad.

Het is ook een domino-effect. Reken maar dat UKIP flink gaat scoren, als ze de grootste worden zou het een dikke overwinning zijn, ik denk dat ze achter de Conservatives gaan eindigen.

Mocht het VK eruitwillen, kunnen we beter met hen mee dan in de EU blijven. JUIST omdat we zoveel handelen, want dat zullen andere landen willen blijven doen. Men gaat echt niet opeens Oostenrijkse kaas in plaats van de onze verkopen. Men zegt echt niet; die bloemen, die haven, die Philipsapparaten, nee, die hoeven we niet meer.

Het is ook zo'n kinderachtig argument. Alsof je per se in dezelfde politieke club moet zitten om te kunnen handelen. Daar is historisch helemaal geen bewijs voor en da's logisch; mensen willen geld verdienen, vele malen liever dan per se politiek op 1 schoot zitten.
Kijk, ik moet je gelijk geven in de punten die jij hier post.

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan. Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.

Ik ben qua vrijheden (principieel) ook anti Europese unie, maar ik ben ook sportief genoeg om te erkennen dat eruit stappen lang niet alleen voordelen gaat opleveren, integendeel.
pi_140184014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan. Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.

Ik ben qua vrijheden (principieel) ook anti Europese unie, maar ik ben ook sportief genoeg om te erkennen dat eruit stappen lang niet alleen voordelen gaat opleveren, integendeel.
We zullen vrolijk blijven handelen vanuit Nederland. Maar we zullen een aantal belangrijke voordelen kwijtraken. Zo hebben we nu met onze belangrijkste handelspartners afgesproken dat we bijna op alle onderdelen onbeperkte toegang hebben tot elkaar markten. Stap je uit de EU dan moet je onderdeel na onderdeel gaan onderhandelen over die toegang tot die markten. Waar we nu een grote invloed hebben op die verdragen per sector wordt het dan slikken of stikken, die voorwaarden zullen zeker niet gunstiger zijn.

Uit de EU en Euro stappen kan prima maar dan moet je wel bewust een flink deel van je welvaart opgeven en het je bedrijfsleven moeilijker willen maken.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:47:48 #31
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184189
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er juist binnen de EU/EMU harde afspraken gemaakt om de begrotingstekorten terug te dringen, zelfs tot verplicht minstens een evenwicht aan toe. En tegenwoordig worden de normen ook hard afgedwongen. Ook een belangrijke reden dat zoveel mensen boos zijn op 'Europa'.
quote:

[..]

#NoDAPL
pi_140184203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan.
De 16e economie van de wereld, een land met een geweldige historie, over de hele wereld bekend (al dan niet van voetbal), handelscontacten over de hele wereld, etc.

Elk land staat er in principe alleen voor. Wat nu als er een grote aanslag of oorlog komt ofzo, denk jij dat "Brussel" dan garant gaat staan voor Nederland? Nou vluchtte onze vorstin weg, maar dan heb je helemaal geen eigen vrijheid en beslissingsmogelijkheden meer. Je bent een onderdeel van hen en hebt je naar hen te schikken. Dat zal niet minder worden, of denk je van wel?

quote:
Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.
Waarom niet? We handelen nu toch ook met Noorwegen en Zwitserland? Geen EU. Denk jij dat men geen Zwitserse chocolade koopt omdat Zwitserland geen EU-land is? Welnee, handel gaat altijd boven politiek. Ok, behalve bij de Saudi's dan, maar goed.

Nederland is niet echt een klein land. Qua oppervlakte wel, maar qua inwoners zitten we boven veel landen in Europa. Qua economie doen we het in de wereld goed en kunnen dat behouden door die eigen beslissingsvrijheid te hebben. Geen enkel land zal zeggen "nee, jij hoort niet bij onze club, dus jij doet niet mee". Daar zijn de belangen veel te groot voor, het is angstzaaierij van de EU.

quote:
Alleen maar voordelen zou onzin zijn inderdaad, maar wat me van levensbelang voor elk land (ik hoop dat de andere landen ook uit de EU stappen en Italië en Finland hebben inmiddels ook een stevig anti-EU-geluid (~2e/3e partij van het land)...

Als we de enigen zouden zijn in een totaal pro-EU Europa, ja, dan wordt het lastig. Maar ik zie het EUgebouw dat in de steigers is gezet nu al kraken. Hoe meer tegenstand hoe meer kans dat we uiteindelijk gewoon kunnen handelen zonder de salarissen van Barroso en Schulz en hun gevolg te moeten betalen.

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:51:02 #33
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184322
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus wat wil je nu, NOG meer EU die dat gaat bepalen??
Ik heb het liefst dat de leden het voor zichzelf bepalen.

quote:
En jij wilde een Europees Leger, echt waar? Waarom? De NAVO draait al jaren prima.
Nee, ik wil geen Europees leger, ik wil dat kleinere landjes samenwerken voor hun legertjes zodat we niet metaforisch met pijl en boog vechten tegen machinegeweren. Dan kunnen we ook eens gezamelijk Europese bedrijven de opdrachten geven om dat speelgoed te maken zodat we niet vele tientallen miljarden Euro's overmaken naar de andere kant van die grote plas water maar naar Europees grondgebied, dat is goed voor onze economie. Ik ben geen liefhebber van het leger maar zolang we toch zoveel geld daaraan besteden dan maar liever efficiënt en in onze eigen economie. En ja, het samenwerkingsverband wat betreft het oorlog voeren moet via de NATO verlopen. Dat hoeft ons kleine landjes niet te verhinderen om gezamelijk wat vliegdekschepen en ander duur spul te kopen zodat we samen een vuist kunnen maken tegen de millitaire machten.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:55:10 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184535
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:35 schreef 99.999 het volgende:
Het Pond is helemaal niet zo'n sterke munt. Daarop had de financiële crisis een veel grotere invloed dan op de Euro die relatief weinig te lijden had.
De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Habsburg en Pruisen ontstaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-05-2014 22:11:05 ]
#NoDAPL
pi_140184546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het liefst dat de leden het voor zichzelf bepalen.

[..]

Nee, ik wil geen Europees leger, ik wil dat kleinere landjes samenwerken voor hun legertjes zodat we niet metaforisch met pijl en boog vechten tegen machinegeweren. Dan kunnen we ook eens gezamelijk Europese bedrijven de opdrachten geven om dat speelgoed te maken zodat we niet vele tientallen miljarden Euro's overmaken naar de andere kant van die grote plas water maar naar Europees grondgebied, dat is goed voor onze economie. Ik ben geen liefhebber van het leger maar zolang we toch zoveel geld daaraan besteden dan maar liever efficiënt en in onze eigen economie. En ja, het samenwerkingsverband wat betreft het oorlog voeren moet via de NATO verlopen. Dat hoeft ons kleine landjes niet te verhinderen om gezamelijk wat vliegdekschepen en ander duur spul te kopen zodat we samen een vuist kunnen maken tegen de millitaire machten.
Ik zie je punt van Europese ontwikkeling en ja dat is goed. Maar dat kan ook onder de NAVO, we houden gewoon onze eigen legers en gaan zo verder. En voor Europese ontwikkeling heb je vrijhandel nodig, het punt is dat als het om militaire geheimen gaat het niet zo makkelijk is. Dan zou een Europees Leger "makkelijker" zijn maar daarvoor moeten de landen heul veul inleveren, ik kan me niet voorstellen dat veel landen dat willen.

dinsdag 20 mei 2014 @ 22:07:54 #36
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140185148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Hapsburg en Pruisen ontstaan.
Uit welke tijd? En in het geval van de Habsburgers, uit welk gebied? :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_140185209
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen blijken die 'harde afspraken' niet altijd even hard te zijn en dat gold niet alleen voor dat begrotingstekort.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:13:17 #38
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140185459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:08 schreef karton2 het volgende:

[..]

Alleen blijken die 'harde afspraken' niet altijd even hard te zijn en dat gold niet alleen voor dat begrotingstekort.
Afspraken hebben inderdaad geen zin als ze niet kunnen worden afgedwongen, toch wel erg onhandig als je met economisch zwakke landen zoals Griekenland, Italië, Portugal en Spanje moet samenwerken.
#NoDAPL
pi_140185488
quote:

[..]

De gotspe van Brussel; bij Dijsselbloem 500 miljoen euro EISEN, omdat zij hun begroting niet op orde kregen. Op de vraag van Jeroen of wij dan ook die lastig haalbare 3% wat mochten laten vieren, werd met een hard NEIN!! gereageerd.

Sja, als je dán nog niet wakker ben, dan weet ik het niet meer. Dan moet echt die pensioenpot leeggeroofd worden wil er iets veranderen...

pi_140185934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel verder wil je gaan dan het in wetgeving opnemen?
pi_140185982
quote:

[..]

Ze zijn aanmerkelijk harder geworden afgelopen jaren. En harder dan men op puur nationaal niveau voor elkaar kan krijgen, immers dan mag iedere regering er van afwijken. Nu wordt men gedwongen het te doen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:24:16 #42
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186018
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel verder wil je gaan dan het in wetgeving opnemen?
Niet alleen een maximaal begrotingstekort tijdens een laagconjunctuur maar ook een minimale aflossingsverplichting tijdens een hoogconjunctuur. Eventueel kan je objectieve parameters gebruiken zoals groei. Wel moet de wetgeving natuurlijk dusdanig zijn dat een economie niet kapot wordt bezuinigd.

Oh ja, nog maar een keer voor de duidelijkheid. Het is natuurlijk onzinnig om een maximaal begrotingstekort af te spreken als het niet afdwingbaar is. Dat was een joke en we betalen er nu veel voor.
#NoDAPL
pi_140186054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Habsburg en Pruisen ontstaan.
Optrekken met de Duitsers, dat is dus gewoon binnen de EU. Die zoeken namelijk echt niet de ruzie met de Fransen die jij zo vurig bepleit...
pi_140186099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen een maximaal begrotingstekort tijdens een laagconjunctuur maar ook een minimale aflossingsverplichting tijdens een hoogconjunctuur. Eventueel kan je objectieve parameters gebruiken zoals groei. Wel moet de wetgeving natuurlijk dusdanig zijn dat een economie niet kapot wordt bezuinigd.
Aha, het gaat je dus alleen om een bepaalde aflossingsverplichting? Zit dat ook al niet in een maximum op de hoogte van de staatsschuld?
pi_140186203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Afspraken hebben inderdaad geen zin als ze niet kunnen worden afgedwongen, toch wel erg onhandig als je met economisch zwakke landen zoals Griekenland, Italië, Portugal en Spanje moet samenwerken.
Ben je vergeten waarom die landen zo'n beetje onder curatele staan? Juist. Omdat afspraken over het begrotingsbeleid nu gewoon concreet worden afgedwongen. Zelfs de Fransen worden nu gedwongen te hervormen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:28:09 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186213
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Optrekken met de Duitsers, dat is dus gewoon binnen de EU.
Ik doe dat liever zonder overtollige ballast die er op haar beurt ook niets aan heeft aangezien ze de concurrentie niet aankan.
#NoDAPL
pi_140186262
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, nog maar een keer voor de duidelijkheid. Het is natuurlijk onzinnig om een maximaal begrotingstekort af te spreken als het niet afdwingbaar is. Dat was een joke en we betalen er nu veel voor.
En dan hier ook nogmaals voor de duidelijkheid. Dat afdwingen gebeurt nu knetterhard.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:29:09 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186267
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je vergeten waarom die landen zo'n beetje onder curatele staan? Juist. Omdat afspraken over het begrotingsbeleid nu gewoon concreet worden afgedwongen. Zelfs de Fransen worden nu gedwongen te hervormen.
Dit alles pas nadat de landen zich jarenlang hier niet aan hebben gehouden waardoor wij nu met zijn allen hen schulden afbetalen. Briljant. _O_
In feite hebben de Grieken met ons geld onze producten gekocht. ;)
#NoDAPL
pi_140186319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik doe dat liever zonder overtollige ballast die er op haar beurt ook niets aan heeft aangezien ze de concurrentie niet aankan.
Tja, de Duitsers gaan echt niet de door jou zo vurig gewenste ruzie met de Fransen en Italianen zoeken. Ze hebben immers wel historisch besef.
pi_140186503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit alles pas nadat de landen zich jarenlang hier niet aan hebben gehouden waardoor wij nu met zijn allen hen schulden afbetalen.
Oh, het wordt dus toch wel afgedwongen? Was wellicht aardig geweest wanneer je je vooraf een beetje in de materie had verdiept. Dat pas doen na het boos roepen van allerlei onzin is geen erg sterk teken ;).

En de landen die zich er niet aan hielden in het verleden waren vooral Frankrijk en Duitsland. Duitsland gaat nu lekker en de Fransen worden gedwongen flink te hervormen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:33:41 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186546
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, de Duitsers gaan echt niet de door jou zo vurig gewenste ruzie met de Fransen en Italianen zoeken. Ze hebben immers wel historisch besef.
Die oorlog is ancient history, er gaat echt geen oorlog komen omdat de EU splitst in twee delen. :+
Frankrijk mag meedoen in het noordelijke blok indien het bereid is te aanvaarden dat het niet de grote leider zal zijn. Anders niet. Italië heeft niets in het noordelijke blok te zoeken, Italië had überhaupt nooit lid mogen worden van de EMU en hier waren en zijn de economen het wel over eens. De enige reden dat Italië mee mocht doen is omdat EU-bobo's hoopten hiermee een punt van no return te creëren of te verstevigen omdat het EU-project koste wat het kost moest slagen.

Als we jou moeten geloven dan hebben wij het aan de EU te danken dat we hier niet 4 ruiters hebben rijden die de apocalyps aankondigen. :s)
Wat begrijp jij niet aan:
• de invloed van welvaart op oorlogspreventie, de invloed van techniek op welvaart en de invloed van olie op techniek
• het overheersen van gemeenschappelijke belangen van de Europese staatjes in de geglobaliseerde wereld. Als er een nieuwe oorlog zal ontstaan dan zal het zolang er voldoende fossiele brandstoffen zijn en er geen grote rampen gebeuren niet tussen NWE landen zijn, het zal eerder bijv. China en Rusland vs. het 'westen' zijn.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:37:57 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186773
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, het wordt dus toch wel afgedwongen?
Wat begrijp jij niet aan het feit dat het niet werd afgedwongen zolang enkel die 3% werd verplicht maar er niet kon worden ingegrepen? Kom op, zo moeilijk is dat niet. Ook jij moet in staat zijn om dat te begrijpen. Natuurlijk ben jij weer met een ad hominem aan het smijten, doe jij alsof ik niet zou hebben geweten dat er wel enige mate van afdwinging is ingevoerd nadat het gigantisch uit de hand is gelopen omdat ik hier in een forumreactie niet een heel boek kan schrijven. Jammer dat jij zo snel in trollen vervalt zo gauw het over de EU gaat, vooral omdat ik denk dat jij beter kan dan dat. Jammer dat wij nu de aankoop van onze eigen producten door de Grieken aan het betalen zijn. De perfecte oplichting: eerst producten kopen bij iemand en vervolgens die persoon het zelf laten betalen. _O_
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:38:08 #53
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140186779
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wat denk je dat er bij de volgende parlementsverkiezingen in Griekenland gaat gebeuren? Ze walgen daar van de EU. In het tabelletje van El Matador zie je dat Griekenland op de laatste plaats staat met 19% van de bevolking voor een Europese regering. Hoe moeten die afspraken afgedwongen worden als de Grieken massaal voor partijen gaan stemmen die alle afspraken aan hun laars gaan lappen?
pi_140187002
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die oorlog is ancient history, er gaat echt geen oorlog komen omdat de EU splitst in twee delen. :+
Frankrijk mag meedoen in het noordelijke blok indien het bereid is te aanvaarden dat het niet de grote leider zal zijn. Anders niet. Italië heeft niets in het noordelijke blok te zoeken, Italië had überhaupt nooit lid mogen worden van de EMU en hier waren en zijn de economen het wel over eens. De enige reden dat Italië mee mocht doen is omdat EU-bobo's hoopten hiermee een punt van no return te creëren of te verstevigen omdat het EU-project koste wat het kost moest slagen.
Ik spreek dan ook nergens over oorlog. Handelsconflicten zijn ook zeer schadelijk. En daar staat jouw model gewoon garant voor.
quote:
Als we jou moeten geloven dan hebben wij het aan de EU te danken dat we hier niet 4 ruiters hebben rijden die de apocalyps aankondigen. :s)
Wat begrijp jij niet aan:
• de invloed van welvaart op oorlogspreventie, de invloed van techniek op welvaart en de invloed van olie op techniek
• het overheersen van gemeenschappelijke belangen van de Europese staatjes in de geglobaliseerde wereld. Als er een nieuwe oorlog zal ontstaan dan zal het zolang er voldoende fossiele brandstoffen zijn en er geen grote rampen gebeuren niet tussen NWE landen zijn, het zal eerder bijv. China en Rusland vs. het 'westen' zijn.
Tja, je probeert me weer wat toe te schrijven wat niet klopt.

Het gaat om de vraag waarom jij zo'n hekel hebt aan Nederland en onze welvaart? Waarom wil je onze handelspositie beperken en in plaats van Europese economische integratie streven naar Europese economische desintegratie met alle negatieve gevolgen vandien?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:43:09 #55
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140187101
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wat denk je dat er bij de volgende parlementsverkiezingen in Griekenland gaat gebeuren? Ze walgen daar van de EU. In het tabelletje van El Matador zie je dat Griekenland op de laatste plaats staat met 19% van de bevolking voor een Europese regering. Hoe moeten die afspraken afgedwongen worden als de Grieken massaal voor partijen gaan stemmen die alle afspraken aan hun laars gaan lappen?
Die kans is inderdaad zeer groot. We hoeven er niet op te rekenen dat ze hun schuld ooit afbetalen, vandaar dat ik stel dat wij nu betalen voor de producten en diensten die wij aan de Grieken hebben geleverd.
#NoDAPL
pi_140187310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het feit dat het niet werd afgedwongen zolang enkel die 3% werd verplicht maar er niet kon worden ingegrepen? Kom op, zo moeilijk is dat niet.
Het wordt afgedwongen, iets wat jij een paar posts geleden nog niet leek te begrijpen en wat je vermoedelijk morgen ook weer 'vergeten' bent...
Dat het afgedwongen wordt is juist een van de redenen waarom de anti-clubjes nu zo populair zijn.

quote:
Ook jij moet in staat zijn om dat te begrijpen. Natuurlijk ben jij weer met een ad hominem aan het smijten, doe jij alsof ik niet zou hebben geweten dat er wel enige mate van afdwinging is ingevoerd
Waarom pleit je vanavond dan voor zo'n beetje het model wat al lang en breed in wetgeving is verwerkt alsof het iets nieuws zou zijn? Dat moet toch ergens vandaan komen?

quote:
nadat het gigantisch uit de hand is gelopen omdat ik hier in een forumreactie niet een heel boek kan schrijven. Jammer dat jij zo snel in trollen vervalt zo gauw het over de EU gaat, vooral omdat ik denk dat jij beter kan dan dat. Jammer dat wij nu de aankoop van onze eigen producten door de Grieken aan het betalen zijn. De perfecte oplichting: eerst producten kopen bij iemand en vervolgens die persoon het zelf laten betalen. _O_
Je hebt duidelijk de verbanden nog niet door.
Nogmaals, probeer je eens in de materie te verdiepen, dat komt net even snuggerder over ;)
pi_140187407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook daar mogen ze democratisch voor kiezen. Verliezen ze wel de afspraken met de trojka en zal het land bankroet gaan. Vraag me af of ze er beter van worden maar het mag hoor. Ze zullen dan ook wel uit de Euro gegooid worden.
pi_140190222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die kans is inderdaad zeer groot. We hoeven er niet op te rekenen dat ze hun schuld ooit afbetalen, vandaar dat ik stel dat wij nu betalen voor de producten en diensten die wij aan de Grieken hebben geleverd.
Ho, niet aan de Grieken.Yorgos de gyrossnijder is geen drol opgeschoten hoor. De bankiers en de andere EUlite ligt lekker op een Grieks eilandje te chillen en hun landgenoten uit te lachen...

Dat is nog het ergste. En dan die Newspeak; we hebben Griekenland gered. Uh-huh.

*bromt Gouden ahum Dageraad*
*mompelt EU zorgt voor Vrede en Stabiliteit in Europa*

pi_140191016
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn aanmerkelijk harder geworden afgelopen jaren.
En harder dan men op puur nationaal niveau voor elkaar kan krijgen, immers dan mag iedere regering er van afwijken. Nu wordt men gedwongen het te doen.
Voor zolang het duurt natuurlijk. Op den duur komt het niet meer goed uit en kunnen regels ineens weer vrij geïnterpreteerd worden.
Die dwang duurt net zo lang als dat het sterkte land Duitsland het wil. De oplossing is dan vervolgens het EUparlement zsm meer macht te geven..
..zo lust ik er ook nog wel een paar.
Het is te smerig voor woorden hoe opportunistisch er met de Europese samenwerking wordt omgegaan.
pi_140191258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt natuurlijk. Op den duur komt het niet meer goed uit en kunnen regels ineens weer vrij geïnterpreteerd worden.
Die dwang duurt net zo lang als dat het sterkte land Duitsland het wil. De oplossing is dan vervolgens het EUparlement zsm meer macht te geven..
..zo lust ik er ook nog wel een paar.
Het is te smerig voor woorden hoe opportunistisch er met de Europese samenwerking wordt omgegaan.
Hoe zie jij overheden dan wel spontaan zich verbinden aan begrotingsevenwicht?

Roepen hoe het niet moet is me net wat te makkelijk zonder alternatief.
pi_140192450
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie jij overheden dan wel spontaan zich verbinden aan begrotingsevenwicht?

Roepen hoe het niet moet is me net wat te makkelijk zonder alternatief.
Om te beginnen hádden ze het bij een paar kernlanden moeten laten die samen verdergingen. Daarnaast hádden ze nooit aan een gedeeld parlement en munteenheid moeten beginnen. Het toelaten van landen die dermate verschillen op cultureel, economisch en democratisch gebied met West-Europese landen hád ook nooit moeten gebeuren.. hád, hád en hád.

Helaas zitten we nu met de gebakken peren omdat er lieden waren die met list en bedrog per sé een politiek experiment wilden opzetten/doorzetten.
Ik denk dat het lange termijn doel moet zijn de ontmanteling van het EU parlement, EU commissie en alle andere organisaties die vanuit de EU opereren.
Vervolgens kan opnieuw worden gekeken welke landen 'samen' (interpretatie laat ik open) gaan en dat ook willen en kunnen.
Landen die een natuurlijke aantrekking naar elkaar hebben lopen veel makkelijker indezelfde pas dan landen die dat niet hebben.
Ik weet dat die toekomst onzeker is en vol gevaren zit. Ik weet / denk dat de huidige weg nog onzekerder is omdat de EU gewoonweg wortels mist in de samenleving(en). Zoals al zovaak aangegeven, ik denk niet dat die PR schade nog te repareren valt.
Ik vrees dat de huidige EU vroeg of laat (eerder vroeg dan laat) kei hard gaat schuren. Dan kan je naar mijn mening beter kiezen voor een voorzichtige ontmanteling dan een harde val.
De economische crisis heeft denk ik de democratische crisis gemaskeerd.
Conclusie: wat er ook gebeurt, het gaat ontzettend kut worden.
pi_140193480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Om te beginnen hádden ze het bij een paar kernlanden moeten laten die samen verdergingen. Daarnaast hádden ze nooit aan een gedeeld parlement en munteenheid moeten beginnen. Het toelaten van landen die dermate verschillen op cultureel, economisch en democratisch gebied met West-Europese landen hád ook nooit moeten gebeuren.. hád, hád en hád.

Helaas zitten we nu met de gebakken peren omdat er lieden waren die met list en bedrog per sé een politiek experiment wilden opzetten/doorzetten.
Zo simpel is het.
#NoDAPL
pi_140194038
Het was leuk toen het EEG heette. het werd een moloch toen het EU begon te heten
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_140194269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo simpel is het.
Alleen dan zonder list en bedrog. Het waren stuk voor stuk politieke keuzes die eindeloos zijn besproken.
pi_140194273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het lange termijn doel moet zijn de ontmanteling van het EU parlement, EU commissie en alle andere organisaties die vanuit de EU opereren.
Vervolgens kan opnieuw worden gekeken welke landen 'samen' (interpretatie laat ik open) gaan en dat ook willen en kunnen.
Landen die een natuurlijke aantrekking naar elkaar hebben lopen veel makkelijker indezelfde pas dan landen die dat niet hebben.
Ik weet dat die toekomst onzeker is en vol gevaren zit. Ik weet / denk dat de huidige weg nog onzekerder is omdat de EU gewoonweg wortels mist in de samenleving(en). Zoals al zovaak aangegeven, ik denk niet dat die PR schade nog te repareren valt.
Ik vrees dat de huidige EU vroeg of laat (eerder vroeg dan laat) kei hard gaat schuren. Dan kan je naar mijn mening beter kiezen voor een voorzichtige ontmanteling dan een harde val.
De economische crisis heeft denk ik de democratische crisis gemaskeerd.
Conclusie: wat er ook gebeurt, het gaat ontzettend kut worden.
Dit is geloof geen antwoord op de vraag die ik stelde?

En voor de rest, ik kan niet zoveel met doemverhalen, zeker aangezien het feitelijk helemaal niet zo overdreven slecht gaat. Het kan natuurlijk altijd veel beter maar dat terzijde.
pi_140194290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 05:57 schreef WhiteBeard het volgende:
Het was leuk toen het EEG heette. het werd een moloch toen het EU begon te heten
Dit wordt vaak geroepen, wat was praktisch gezien het grote verschil tussen voor en na 1992?
pi_140194305
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen dan zonder list en bedrog. Het waren stuk voor stuk politieke keuzes die eindeloos zijn besproken.
Erg jammer dat het met de historische en politieke kennis van die zogenaamde 'critici' altijd zo droef gesteld is.
pi_140194333
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg jammer dat het met de historische en politieke kennis van die zogenaamde 'critici' altijd zo droef gesteld is.
Ik vind het vooral geweldig dat ze onze welvaart menen te moeten 'herstellen' door iets te doen wat nog nooit is gedaan, waar niemand de gevolgen van weet, en je enorm veel mazzel moet hebben wil je er goed/beter uitkomen.
pi_140194421
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het vooral geweldig dat ze onze welvaart menen te moeten 'herstellen' door iets te doen wat nog nooit is gedaan, waar niemand de gevolgen van weet, en je enorm veel mazzel moet hebben wil je er goed/beter uitkomen.
Ja, vraag me ook echt af hoe de samenwerking met Polen of Italië opzeggen ons verder moet gaan helpen.
pi_140197984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo simpel is het.
Uiteindelijk komt het woord 'europees project' uit de koker van fantieke EU voorstanders. En laat een project per definitie nu altijd een einde kennen >:)
pi_140197994
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is geloof geen antwoord op de vraag die ik stelde?

En voor de rest, ik kan niet zoveel met doemverhalen, zeker aangezien het feitelijk helemaal niet zo overdreven slecht gaat. Het kan natuurlijk altijd veel beter maar dat terzijde.
Dat is het wel. Alleen als landen een natuurlijke aantrekkingskracht hebben zijn ze bereid zich m aan elkaar aan te passen, o.a. aan begrotingsnormen.
pi_140198824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Alleen als landen een natuurlijke aantrekkingskracht hebben zijn ze bereid zich m aan elkaar aan te passen, o.a. aan begrotingsnormen.
Dan nog gaat dat niet werken als het vrijblijvend is. Je hebt een vorm van afdwingen/sancties nodig helaas.
pi_140199376
Fijn dat eindeloze geouwehoer over of de EU wel of niet nuttig is, dan wordt er tenminste niet gepraat over de echte politieke kwesties. Ik neem aan dat de gevestigde politiek clowns als Farage en Wilders zeer dankbaar zijn.
pi_140204154
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit wordt vaak geroepen, wat was praktisch gezien het grote verschil tussen voor en na 1992?
Steeds minder autonomie voor de lidstaten. Ik moet daar niks van hebben
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_140204642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:30 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Steeds minder autonomie voor de lidstaten. Ik moet daar niks van hebben
Is dat werkelijk zo?
pi_140207834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:56 schreef HiZ het volgende:
Fijn dat eindeloze geouwehoer over of de EU wel of niet nuttig is, dan wordt er tenminste niet gepraat over de echte politieke kwesties. Ik neem aan dat de gevestigde politiek clowns als Farage en Wilders zeer dankbaar zijn.
Ik blijf teminste wel van tijd tot tijd achter me kijken, en je weet ze mogen over me praten en eten maar niet alles van me weten!
Die zullen heus niet anders denken als ik denk!
pi_140208027
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ad hom 99,999 door de bocht,...De rest is minderwaardig daarom heb ik gelijk,..
pi_140208285
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ad hom 99,999 door de bocht,...De rest is minderwaardig daarom heb ik gelijk,..
en nu inhoudelijk? Laat eens blijken dat jij eventueel wel enig verstand van de historie en politiek? Maak het verschil!
pi_140208789
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en nu inhoudelijk? Laat eens blijken dat jij eventueel wel enig verstand van de historie en politiek? Maak het verschil!
Ja hoor, ik wil minder betalen aan minder onzin. Daar is geen diep begrip voor nodig maar vooral beseffen dat de overheid voor heel veel onzinnig is.

Voor de rest heb ik weinig zin in een debat met een in links vastgeroest persoon dus ik ga bier drinken :).

*Insert venijnig comment hieronder maar ;).
pi_140209218
Tja, weer op de man en niet op de inhoud. Exact zoals van je verwacht. Dus ook bij jou ontbreekt bij de historische en politieke kennis. Dank voor de bevestiging.
pi_140212547
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:
Gaan we ooit nog die staatsschuld afbetalen of zijn we veroordeeld tot het jaarlijks 1/24ste van onze inkomsten spenderen aan rente?
#NoDAPL
pi_140212613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gaan we ooit nog die staatsschuld afbetalen of zijn we veroordeeld tot het jaarlijks 1/24ste van onze inkomsten spenderen aan rente?
Geheel afbetalen vermoedelijk niet maar dat is ook niet nodig. Flink afbouwen zal wel gaan gebeuren, dan dalen ook de rentelasten.
Maar elders steun jij de SP, als er een type partij is die weinig kaas heeft gegeten van de staatshuishouding zijn het wel de populisten van SP tot PVV en van UKIP tot de FPO... Hoe rijm je dat voor jezelf?
pi_140212622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We gaan de staatsschuld nooit aflossen.

Ik zie alleen niet in wat dat precies heeft te maken het EU-debat.
pi_140212673
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geheel afbetalen vermoedelijk niet maar dat is ook niet nodig. Flink afbouwen zal wel gaan gebeuren, dan dalen ook de rentelasten.
Waarom is het niet nodig om die geheel af te betalen? Elke Euro die je verspilt aan rente kan je niet besteden aan nuttige zaken.

quote:
Maar elders steun jij de SP, als er een type partij is die weinig kaas heeft gegeten van de staatshuishouding zijn het wel de populisten van SP tot PVV en van UKIP tot de FPO... Hoe rijm je dat voor jezelf?
Op nationaal niveau laten ze al hun plannen keurig doorrekenen door het CPB, ze komen niet slechter uit de verf dan die van de PvdA en de VVD, de SP maakt andere keuzes maar de plussen en minnen houden elkaar even goed of even slecht in balans. Het is maar net waar je de lasten wil leggen en waar je in wil investeren.
#NoDAPL
pi_140212730
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We gaan de staatsschuld nooit aflossen.

Ik zie alleen niet in wat dat precies heeft te maken het EU-debat.
Duke stelde dat het toch best wel goed gaat (ik parafraseer zoals ik het interpreteerde). Gaat het wel zo goed als je alleen al aan rentelasten meer dan 1/24ste per jaar van je inkomsten besteedt? Dit bedrag is immers nog aan het stijgen, door de toenemende schuld (aanhoudend begrotingstekort) maar mogelijk ook door de downgrading van de kredietwaardigheid van Nederland BV (de kans is groot dat dit de volgende keer gaat gebeuren).
#NoDAPL
pi_140212789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Duke stelde dat het toch best wel goed gaat (ik parafraseer zoals ik het interpreteerde). Gaat het wel zo goed als je alleen al aan rentelasten meer dan 1/24ste per jaar van je inkomsten besteedt? Dit bedrag is immers nog aan het stijgen, door de toenemende schuld (aanhoudend begrotingstekort) maar mogelijk ook door de downgrading van de kredietwaardigheid van Nederland BV (de kans is groot dat dit de volgende keer gaat gebeuren).
Er is niets mis met staatsschulden. Zolang niemand in Nederland in diepe armoede leeft, is er betrekkelijk weinig aan de hand.
pi_140212794
Vooralsnog stelt die rente geen bal voor en daalt het tekort stevig. Maar voor investeringen geld aantrekken van de kapitaalmarkt lijkt me echt geen punt. Voor dergelijke zaken is een staatsschuld geen probleem.
pi_140212929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat zijn de rentelasten die een huizenbezitter in Nederland betaalt tov zijn of haar jaarsalaris?
pi_140212973
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
Vooralsnog stelt die rente geen bal voor en daalt het tekort stevig.
:?
Hoezo daalt het tekort stevig? Bij mijn weten is de balans ook dit jaar negatief. Volgend jaar heel misschien 1 procent groei, dat is leuk en aardig maar hoeveel procent groei hebben we nodig om en het huidige gat te overbruggen en de vergrijzing op te vangen? Als ik me niet vergis is dat ongeveer 3 keer zoveel.

quote:
Maar voor investeringen geld aantrekken van de kapitaalmarkt lijkt me echt geen punt. Voor dergelijke zaken is een staatsschuld geen probleem.
Als het om investeringen gaat dan kan dat inderdaad maar dan nog rest de vraag waarom je niet spaart in tijden dat het goed gaat zodat je niet al die onnodige rentelasten hebt. Het is uiteraard de rente op rente waar ik me zorgen over maak. Aangezien we meer dan 10 miljard Euro per jaar nodig hebben voor enkel die rente kunnen we dus 0 Euro aflossen als we quite spelen. Dat is geen comfortabele positie bij pak hem beet 240 miljard Euro inkomsten.
#NoDAPL
pi_140213063
Blij dat een SP'er als Bram ook het nut inziet van het beteugelen van het begrotingstekort. Nu kunnen we de verzorgingsstaat hervormen.
pi_140213793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:?
Hoezo daalt het tekort stevig? Bij mijn weten is de balans ook dit jaar negatief. Volgend jaar heel misschien 1 procent groei, dat is leuk en aardig maar hoeveel procent groei hebben we nodig om en het huidige gat te overbruggen en de vergrijzing op te vangen? Als ik me niet vergis is dat ongeveer 3 keer zoveel.

[..]

Als het om investeringen gaat dan kan dat inderdaad maar dan nog rest de vraag waarom je niet spaart in tijden dat het goed gaat zodat je niet al die onnodige rentelasten hebt. Het is uiteraard de rente op rente waar ik me zorgen over maak. Aangezien we meer dan 10 miljard Euro per jaar nodig hebben voor enkel die rente kunnen we dus 0 Euro aflossen als we quite spelen. Dat is geen comfortabele positie bij pak hem beet 240 miljard Euro inkomsten.
Gewoon zoals ik het zeg, in een paar jaar is het gedaald van dik vier procent naar pakweg 2,5 nu en het gaat beter dan op basis van de ramingen verwacht werd. We zijn er nog niet maar wel op de goede weg gelukkig.
pi_140214457
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon zoals ik het zeg, in een paar jaar is het gedaald van dik vier procent naar pakweg 2,5 nu en het gaat beter dan op basis van de ramingen verwacht werd. We zijn er nog niet maar wel op de goede weg gelukkig.
Ik had bij het woord tekort de totale schuld in gedachte als percentage van de overheidsinkomsten, niet het jaarlijkse tekort. Tja, ook met een kleiner tekort wordt de schuldberg groter en we weten nu al dat het overschot straks niet gebruikt zal worden om de schuldberg te verkleinen, daar gaan links en rechts weer cadeautjes mee geven. Zou het niet mogelijk zijn om iets in de grondwet op te nemen over de maximale staatsschuld, het verplicht aflossen tijdens hoogconjuncturen (gedefiniëerd in functie van groei) etc.?
Wat is belangrijker voor de staat dan de financiële gezondheid? Al de rest daar heb je geld voor nodig.
#NoDAPL
pi_140214602
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had bij het woord tekort de totale schuld in gedachte als percentage van de overheidsinkomsten, niet het jaarlijkse tekort. Tja, ook met een kleiner tekort wordt de schuldberg groter en we weten nu al dat het overschot straks niet gebruikt zal worden om de schuldberg te verkleinen, daar gaan links en rechts weer cadeautjes mee geven. Zou het niet mogelijk zijn om iets in de grondwet op te nemen over de maximale staatsschuld, het verplicht aflossen tijdens hoogconjuncturen (gedefiniëerd in functie van groei) etc.?
Wat is belangrijker voor de staat dan de financiële gezondheid? Al de rest daar heb je geld voor nodig.
We hebben nu in de wet en Europese verdragen al veel opgenomen over het maximale tekort (en daarmee ook de staatsschuld), laat men dat eerst maar eens in de praktijk brengen. De grondwet is er bepaald niet de plek voor.
pi_140214763
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

We hebben nu in de wet en Europese verdragen al veel opgenomen over het maximale tekort (en daarmee ook de staatsschuld), laat men dat eerst maar eens in de praktijk brengen. De grondwet is er bepaald niet de plek voor.
Ik volg je met het eerst uitvoeren en handhaven van wat je al hebt verplicht (moeilijk genoeg helaas) maar ik ben er niet van overtuigd dat de grondwet hier niet de aangewezen constructie voor is. Het is niet gebruikelijk maar zoveel meer was niet gebruikelijk totdat iemand ermee begon. Als je als staat niet financiëel gezond bent dan ben je vleugellam, al de rest doet er dan niet meer toe. Ik kan me dan ook niets belangrijkers voorstellen dan een goede financiële huishouding naast het eerbiedigen van elementaire mensenrechten en de scheiding van de machten etc.
Ik zou niet weten waarom dit niet in de grondwet thuishoort, indien het goed te regelen is op die manier.
#NoDAPL
pi_140214822
Want dat werkt in de VS ook zo goed, zo'n schuldenplafond?
pi_140214992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
Want dat werkt in de VS ook zo goed, zo'n schuldenplafond?
Op EMU-niveau hierover afspraken maken is dan ook veel logischer. Dan leg je het veel meer buiten de politiek.
pi_140216324
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op EMU-niveau hierover afspraken maken is dan ook veel logischer. Dan leg je het veel meer buiten de politiek.
Ook mijn gedachte. Op dat punt heb ik wel graag buitenlandse bemoeienis om die reden.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:04:22 #98
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_140216534
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goede post
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_140216665
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:04 schreef Revanches het volgende:

[..]

Goede post
Dank. :)

Wat ga je stemmen?

pi_140219202
quote:
#WhyImVotingUKIP: Nigel Farage's Twitter Campaign Goes Horribly Wrong

In what could be the worst Twitter campaign since British Gas decided to host a Q&A on the day they announced 10% price hikes, Ukip has failed spectacularly with the hashtag #WhyImVotingUkip.

Users were fast to pick up on the hashtag, but instead of writing positive messages about the anti-Europe and immigration political party headed by Nigel Farage, people used the opportunity to mock the party with jokes about their policies to do with everything, from immigration to maternity leave

http://www.ibtimes.co.uk/(...)rribly-wrong-1449464
TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:35:07 #WhyImVotingUkip: because I want a party that’ll represent me in the European Parliament by not turning up and not voting. reageer retweet
TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:32:53 #WhyImVotingUkip: because no political party is standing up for the white, middle-class, heterosexual male, and that needs to change. reageer retweet
TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:31:39 #WhyImVotingUkip: because immigrants are simultaneously taking ‘our’ jobs and claiming ‘our’ benefits. Scoundrels, the lot of them. reageer retweet
De UKIP en Farage. :')
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_140222287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:35:07 #WhyImVotingUkip: because I want a party that’ll represent me in the European Parliament by not turning up and not voting. reageer retweet
TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:32:53 #WhyImVotingUkip: because no political party is standing up for the white, middle-class, heterosexual male, and that needs to change. reageer retweet
TorySwing twitterde op woensdag 21-05-2014 om 01:31:39 #WhyImVotingUkip: because immigrants are simultaneously taking ‘our’ jobs and claiming ‘our’ benefits. Scoundrels, the lot of them. reageer retweet
De UKIP en Farage. :')
Lijkt op die twitteractie van de AIVD..
..ook van die 'mooi' vragen/opmerkingen zaten daartussen :')
pi_140223764
Het is wel komisch altijd dat zogenaamde euro-sceptici de rol van de Europese Raad nooit kunnen bevatten.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:06:56 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_140225379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef HiZ het volgende:
Het is wel komisch altijd dat zogenaamde euro-sceptici de rol van de Europese Raad nooit kunnen bevatten.
ik zeg opheffen en snel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:30:29 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140226760
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat zijn de rentelasten die een huizenbezitter in Nederland betaalt tov zijn of haar jaarsalaris?
Fair point, de private schulden zijn voor Nederland een nog groter probleem dan de staatsschuld.
#NoDAPL
pi_140226871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair point, de private schulden zijn voor Nederland een nog groter probleem dan de staatsschuld.
De private bezittingen dan (veelal veilig opgeborgen in 1.400 miljard aan pensioenfondsen)?
En het onderpand voor die private schulden?
pi_140227026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Schulden an sich zijn niet zo'n probleem, zolang er maar voldoende bezittingen / inkomsten tegenover staan.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:44:53 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140227503
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Schulden an sich zijn niet zo'n probleem, zolang er maar voldoende bezittingen / inkomsten tegenover staan.
Ja, dat is toch niet het geval voor de Nederlandse huizen?
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:45:19 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140227522
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef HiZ het volgende:
EU-sceptici, niet eurosceptici! Verwar het instituut en de passant niet met het continent en het samenwerkingsprincipe.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:47:25 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140227610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

Lijkt op die twitteractie van de AIVD..
..ook van die 'mooi' vragen/opmerkingen zaten daartussen :')
Ach ja, liever dat dan dat ze de invloedrijke outsider die een kandidaat is om de eerste minister te worden laten vermoorden. ;)
#NoDAPL
pi_140227752
quote:
17s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank. :)

Wat ga je stemmen?
Ik blanco, jij?
pi_140227841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat is toch niet het geval voor de Nederlandse huizen?
Dat is over het geheel gezien wel degelijk het geval. Natuurlijk zijn er genoeg hypotheken die onder water staan, maar in totaal is de waarde van huizen nog ruimschoots meer dan de hypotheekschuld. Zie bijvoorbeeld: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3680-wm.htm

Dat is bovendien 2012. In 2013 is de hypotheekschuld nog weer flink afgenomen, hoewel de huizenprijzen ook nog weer gedaald zijn.
pi_140227871
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is over het geheel gezien wel degelijk het geval. Natuurlijk zijn er genoeg hypotheken die onder water staan, maar in totaal is de waarde van huizen nog ruimschoots meer dan de hypotheekschuld. Zie bijvoorbeeld: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3680-wm.htm

Dat is bovendien 2012. In 2013 is de hypotheekschuld nog weer flink afgenomen, hoewel de huizenprijzen ook nog weer gedaald zijn.
Ben jij pro of anti Europese Unie?
pi_140227905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben jij pro of anti Europese Unie?
Ik ben niet van dat soort stompzinnige zwart-wit stellingen.
pi_140227941
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vind jij dat wij erin moeten blijven?
pi_140227944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik blanco, jij?
Alexander. Niet P., maar S van E.

pi_140227975
quote:
12s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alexander. Niet P., maar S van E.
De eerste wordt ook wat lastig bij verkiezingen voor het EP.
pi_140227985
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

het is heel simpel, niet stompzinnig:

Wie acht jij beter in staat de politieke beslissingen over Nederland te laten nemen en controleren:
• Kabinet en Parlement - Den Haag
• EC en EP - Brussel & Straatsburg

pi_140228021
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

De eerste wordt ook wat lastig bij verkiezingen voor het EP.
I know. ;)

Zie dat Laurens Jan Brinkhorst lijstduwer is bij die EU-federalisten. Leeft ie nog, wist ik niet.

pi_140228070
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie acht jij beter in staat de politieke beslissingen over Nederland te laten nemen en controleren:
Zo simpel is het natuurlijk alles behalve. Als wij de economen mogen geloven (ik zeg geloven omdat economie geen exacte wetenschap is) is uit de EU stappen voor Nederland economisch gezien niet verstandig.
pi_140228088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo simpel is het natuurlijk alles behalve. Als wij de economen mogen geloven (ik zeg geloven omdat economie geen exacte wetenschap is) is uit de EU stappen voor Nederland economisch gezien niet verstandig.
Zie daarvoor deze discussie.

pi_140228150
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is wel degelijk stompzinnig omdat je een incorrecte dichotomie poneert. X of Y is niet in alle gevallen beter. Soms is X beter, soms Y. Dat hangt er vanaf welke beslissingen er genomen worden.
pi_140230831
Artikel50 :')

A Vote Well Wasted.
pi_140231321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dat klopt ook gewoon. De anti europapartijen staan ook niet bepaald bekend om hun economisch vernuft.
pi_140231334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 04:33 schreef Dixon het volgende:

A Vote Well Wasted.
Toch bijzonder wat voor mafketels men bij domrechts elke keer weer tevoorschijn weet te toveren _O-
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:10:19 #125
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_140231648
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch bijzonder wat voor mafketels men bij domrechts elke keer weer tevoorschijn weet te toveren _O-
Terwijl juist links het patent op dom in handen heeft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:11:04 #126
379943 Paper_Tiger
pi_140231662
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 04:33 schreef Dixon het volgende:

A Vote Well Wasted.
A vote is never wasted in a democracy.
pi_140231670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Terwijl juist links het patent op dom in handen heeft.
Tja, voor jou is alles wat de apartheid niet steunt links. Als je zo creatief met je definities omgaat houdt het op.
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:12:31 #128
379943 Paper_Tiger
pi_140231678
quote:
7s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, voor jou is alles wat de apartheid niet steunt links. Als je zo creatief met je definities omgaat houdt het op.
Apartheid is niet links of rechts.
pi_140231987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Apartheid is niet links of rechts.
Praktisch gezien wel. Maar goed veel plezier met het verzinnen van je eigen definities.
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:40:39 #130
379943 Paper_Tiger
pi_140232084
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Praktisch gezien wel. Maar goed veel plezier met het verzinnen van je eigen definities.
BS. Tegenstanders waren in alle politieke spectra te vinden. Het was gewoon een ongelukkig systeem om culturele botsingen te voorkomen langs raciale weg.
pi_140232122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

BS. Tegenstanders waren in alle politieke spectra te vinden. Het was gewoon een ongelukkig systeem om culturele botsingen te voorkomen langs raciale weg.
Had het niet over de tegenstanders maar over de voorstanders. Die vind je zeker tegenwoordig enkel nog in de zeer rechtse hoek.

Maar goed, je verzint zo toch weer een nieuwe eigen definitie :P
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:26:03 #132
379943 Paper_Tiger
pi_140239061
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had het niet over de tegenstanders maar over de voorstanders. Die vind je zeker tegenwoordig enkel nog in de zeer rechtse hoek.

Maar goed, je verzint zo toch weer een nieuwe eigen definitie :P
Het systeem bestaat nog steeds in Israël. Links en rechts is daar aardig in evenwicht en geen van beide kampen maakt zich hard voor afschaffing.
  donderdag 22 mei 2014 @ 14:50:04 #133
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140241740
UKIP mag zich dan wel opwerpen als de verdediger van 'de gewone Brit', het partijprogramma belooft juist voor die groep weinig goeds: één belastingtarief voor arm en rijk (wat neerkomt op een belastingverhoging voor de armste 88 procent van het land), een verdere deregulering van het bankwezen en het schrappen van twee miljoen banen in de publieke sector.
http://nos.nl/artikel/648(...)-drinkt-en-wint.html

Erg objectief die NOS en tevens is dat dik gedrukte gewoon onjuist.
Anti-Turkije
pi_140246904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:50 schreef SadPanda het volgende:
UKIP mag zich dan wel opwerpen als de verdediger van 'de gewone Brit', het partijprogramma belooft juist voor die groep weinig goeds: één belastingtarief voor arm en rijk (wat neerkomt op een belastingverhoging voor de armste 88 procent van het land), een verdere deregulering van het bankwezen en het schrappen van twee miljoen banen in de publieke sector.

- flat tax _O_ eindelijk iemand verstandig
- schrappen van 2 miljoen ambtenaren? _O_ idem

De NOS heeft weer een PvdA-stagiair in dienst, dan roepen ze dat soort gekke dingen.

pi_140248211
Een pure vlaktaks met ongeveer gelijke inkomsten en uitgaven heeft gewoon dat effect. In Nederland zou al pakweg tweederde er op achteruit gaan. Laat staan in GB met hun schevere inkomensverdeling.
pi_140249038
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- flat tax _O_ eindelijk iemand verstandig
- schrappen van 2 miljoen ambtenaren? _O_ idem

De NOS heeft weer een PvdA-stagiair in dienst, dan roepen ze dat soort gekke dingen.
Voor jou en mij wellicht verstandig. Maar voor de armsten onder ons niet. Volgens mij Klopt het bericht verder ook gewoon.
En dan zeker voor miljoenen aan externen inhuren, omdat de werkzaamheden blijven bestaan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140255239
Een ander voorbeeldje van de krant van eurosceptisch Nederland; Cameron zou een veto gaan gebruiken tegen Juncker's selectie als voorzitter van de EC. Dit zou opmerkelijk zijn omdat Cameron en Juncker allebei horen bij de EVP. Ten eerste kan Cameron helemaal geen veto uitspreken over welke kandidaat dan ook, de kandidaatstelling gebeurt bij gekwalificeerde meerderheid. Daarnaast heeft Cameron zijn Conservatieve EP-leden al jaren geleden teruggetrokken uit de EVP.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:08:48 #138
421524 SadPanda
pi_140278514
UKIP heeft het erg goed gedaan in de Engelse lokale verkiezingen.
http://www.bbc.com/news/e(...)cil-election-results
http://www.bbc.com/news/uk-politics-27531094
Anti-Turkije
pi_140278715
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:08 schreef SadPanda het volgende:
UKIP heeft het erg goed gedaan in de Engelse lokale verkiezingen.
http://www.bbc.com/news/e(...)cil-election-results
http://www.bbc.com/news/uk-politics-27531094
Ze deden vast niet overal mee maar 10 keer zo klein als Labour noem ik niet echt een goed resultaat... :X

With 82 councils declared, Labour has gained 149 seats, UKIP has gained 92 seats, the Lib Dems have lost 127 and the Conservatives have lost 126.

pi_140278804
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze deden vast niet overal mee maar 10 keer zo klein als Labour noem ik niet echt een goed resultaat... :X

With 82 councils declared, Labour has gained 149 seats, UKIP has gained 92 seats, the Lib Dems have lost 127 and the Conservatives have lost 126.

Komt ook erg door het kiesstelsel aldaar. Je moet volgens mij de meerderheid halen in je district. Dat was eerder voor ukip bijna onmogelijk en nu lukt het ze soms. Voor hen dus wel degelijk een doorbraak.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:33:45 #141
421524 SadPanda
pi_140279254
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals 99.999 al zegt hebben ze daar een first-past-the-post system, met een systeem zoals in Nederland zouden ze veel en veel meer halen.
In de peilingen voor de Europese verkiezingen staan ze dan ook eerste.
Anti-Turkije
pi_140279404
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zoals 99.999 al zegt hebben ze daar een first-past-the-post system, met een systeem zoals in Nederland zouden ze veel en veel meer halen.
In de peilingen voor de Europese verkiezingen staan ze dan ook eerste.
Ja, het districtenstelsel, verrot systeem. Maar goed, de tellingen zijn nog niet voorbij zag ik, dus kan nog genoeg gebeuren. :)

vrijdag 23 mei 2014 @ 16:29:54 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140282658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:50 schreef SadPanda het volgende:

Daarom is de UKIP ook een prima partij voor het EP maar ongeschikt voor het nationale parlement. ;)
Naar mijn smaak, ik ben immers een voorstander van het Rijnlands model.
#NoDAPL
pi_140284142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom is de UKIP ook een prima partij voor het EP maar ongeschikt voor het nationale parlement. ;)
Elk voordeel hep ze nadeel...
..en elk nadeel hep ze voordeel.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:33:03 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_140284561
Was dit interview met Mr. Farage nog niet gepost?

UKIP leader Nigel Farage in radio gaffe: Listen to moment spin doctor interrupts car crash interview

Nigel Farage was humiliated in a disastrous radio interview today on a black Friday for UKIP.

A frantic party spin doctor interrupted the live broadcast in a desperate bid to save the party leader from a mauling over his ugly remarks about migrants.
pi_140285409
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:33 schreef remlof het volgende:
Was dit interview met Mr. Farage nog niet gepost?

UKIP leader Nigel Farage in radio gaffe: Listen to moment spin doctor interrupts car crash interview

Nigel Farage was humiliated in a disastrous radio interview today on a black Friday for UKIP.

A frantic party spin doctor interrupted the live broadcast in a desperate bid to save the party leader from a mauling over his ugly remarks about migrants.

Inmiddels oud nieuws.
Het siert hem dat hij het debat durfde aan te gaan tegen iemand die altijd al zeer kritisch is geweest tegen zijn partij... itt ons aller Geertje.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:59:14 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140285545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zelfs de Duitsers hebben dat begraven, en terecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:57:34 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140287003
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:03:24 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140287194
Roddels die suggereren dat Le Pen flirt met de Gouden Dageraad als onderdeel van hun paneuropese fractie
http://www.euractiv.com/s(...)dawn-flirting-302343

Lekkere vrienden
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:05:47 #150
421524 SadPanda
pi_140287275
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Roddels die suggereren dat Le Pen flirt met de Gouden Dageraad als onderdeel van hun paneuropese fractie

Lekkere vrienden
Lees ook eens de laatste alinea...
[Following the publication of this article, EurActiv has received an email from Marine Le Pen's office in the European Parliament. The message, in French (see below), categorically denies any link with Golden Dawn. "Les propos tenus par cet élu grec n'engagent que lui-même. Nous démentons avoir un quelconque lien avec l'Aube dorée grecque. Tout accord avec ce mouvement politique est exclu. Cet article est mensonger et diffamatoire"]

Het waren ook geen roddels maar gewoon GD die dat zei.
Anti-Turkije
pi_140287588
Ach, het is net voetbal. Hoe harder een transfer ontkend wordt hoe dichterbij :P.

Maar goed, met of zonder GD, het FN is gewoon een vieze club.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:46:41 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140288827
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Elk voordeel hep ze nadeel...
..en elk nadeel hep ze voordeel.
Ik ben nog geen voordeel tegengekomen van de privatisering van de spoorwegen.
#NoDAPL
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:05:24 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140289497
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:
Ach, het is net voetbal. Hoe harder een transfer ontkend wordt hoe dichterbij :P.

Maar goed, met of zonder GD, het FN is gewoon een vieze club.
Iemand vertelde me ook dat de blokvorming in gevaar komt vanwege het feit dat het Vlaams Belang mogelijk de kiesdrempel van het EP niet gaat halen. In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
pi_140289702
quote:

Lekkere vrienden
quote:

Lekkere vrienden
Onderhandelen, niets mis mee.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:29:41 #155
421524 SadPanda
pi_140290315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:05 schreef Hexagon het volgende:
In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
Nee, dat is het niet. Zo dom zijn ze echt niet.
Anti-Turkije
pi_140303003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iemand vertelde me ook dat de blokvorming in gevaar komt vanwege het feit dat het Vlaams Belang mogelijk de kiesdrempel van het EP niet gaat halen. In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
Klopt, voor het blok gaat het lastig worden.
pi_140350027
quote:
The UKIP earthquake - first tremors

Nigel Farage predicted a political earthquake.

From the very first result - a council ward in safe Labour Sunderland - the tremors could be felt. UKIP secured 30% of the vote in an area where it hadn't even run before.

It was soon clear that we were witnessing something very significant - the emergence of a fourth national political force capable of disrupting the hopes and plans of each of the established three parties.

The Farage factor has cut Tory support the most - Essex man has shown signs of becoming UKIP man.

It has, though, also damaged Labour - challenging them in their northern heartlands and undermining Ed Miliband's hopes of winning in key election battlegrounds in the Midlands.

The Liberal Democrats have watched in despair as the protest votes they used to harvest have gone elsewhere.

It is worth remembering that once every vote is counted UKIP will not run a single council, they will still have far fewer councillors than their rivals, they will not, of course, have an MP but - in the words of one Labour council leader - they will have caused mayhem.

And that's before a single vote has been counted in the European elections.

PS

It is also worth remembering that the Farage charm does not seem to be swaying the capital. UKIP has only put up candidates for 25% of London's seat and it is scoring significantly lower than it has elsewhere.

Labour, on the other hand, seem to be doing better in the capital. They're delighted to have seized control back of Hammersmith & Fulham which had become a Tory pin-up council to match Westminster and Wandsworth. They have high hopes of taking Merton and Redbridge.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140350698
Zou UKIP dan de enige zijn die ons nog kan redden van het eurofascisme?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:46:41 #159
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140350827
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:41 schreef hpeopjes het volgende:
redden van het eurofascisme :')

Ik denk eerder voor uittreding van het VK, en dan Schotland er weer in.
Say what?
pi_140350841
Hebben ze daarvoor niet, net als die andere anti-EU clubjes, veel te veel last van fascisten in eigen gelederen?
pi_140350855
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Maar goed, het VK gaat echt niet uittreden, kost ze veel te veel geld.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:49:21 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140350906
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bron?
pi_140351056
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bron?
Zelfde verhaal als bij Nederland, je raakt de volledig vrije toegang tot een markt van ongeveer 500 miljoen consumenten kwijt en je moet maar hopen dat je op delen op de voorwaarden van de EU weer toe kan treden. Dat is vrij funest voor het bedrijfsleven.
pi_140351070
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Ik zeg: VK treedt uit en blaast daarmee de hele EU op. Als er één schaap over de dam is...

In Nederland zal de roep om een referendum ook alleen maar toenemen. Men zal dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat de uitslag al vaststaat. Maar ooit zal het zover komen dat men de Europese belangen zal moeten opofferen voor de nationale belangen.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:56:35 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140351110
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als bij Nederland, je raakt de volledig vrije toegang tot een markt van ongeveer 500 miljoen consumenten kwijt en je moet maar hopen dat je op delen op de voorwaarden van de EU weer toe kan treden. Dat is vrij funest voor het bedrijfsleven.
Kom, handel met de EU is ook prima mogelijk zonder onderdeel te zijn van de EU.
pi_140351127
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dikke onzin allemaal, meestal propaganda van types die hun nutteloze baantjes in gevaar zien komen.
pi_140351157
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Ik zeg: VK treedt uit en blaast daarmee de hele EU op. Als er één schaap over de dam is...

In Nederland zal de roep om een referendum ook alleen maar toenemen. Men zal dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat de uitslag al vaststaat. Maar ooit zal het zover komen dat men de Europese belangen zal moeten opofferen voor de nationale belangen.
Onze nationale belangen komen voor een groot deel overeen met die van de EU. We exporteren veel en zijn sterk in logistiek. Dan wil je niet de vrije toegang tot een markt van 500 miljoen consumenten kwijt raken en dan maar hopen en bidden dat je op delen tegen redelijke voorwaarden weer toe mag treden tot verdragen.
pi_140351212
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, handel met de EU is ook prima mogelijk zonder onderdeel te zijn van de EU.
Het kan maar het wordt moeilijker en bedrijven hebben dan een concurrentienadeel ten opzichte van bedrijven in landen die wel onderdeel uit maken van de EU.

Je kan er voor kiezen als Nederland of VK zijnde maar het kost je welvaart. En voor serieuze politici is dat niet zo aantrekkelijk.
pi_140351220
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dikke onzin allemaal, meestal propaganda van types die hun nutteloze baantjes in gevaar zien komen.
Goed doordacht argument.
pi_140351300
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:41 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ben benieuwd wat Farage in de toekomst gaat doen. Alleen als UKIP in het VK ook échte macht gaat krijgen kan het gaan schuiven.
Verder moet je Frankrijk ook niet uitvlakken. Als je de as Parijs-Berlijn breekt, breekt de EU. Als FN het werkelijk goed gaat doen dan kunnen de presidentsverkiezingen érg spannend gaan worden.
Voor de EUverkiezingen in 2019 hebben we al Franse en aantal VK verkiezingen gehad. God weet wat voor uitslagen daar uit gaan voortkomen.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:04:07 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140351373
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het kan maar het wordt moeilijker en bedrijven hebben dan een concurrentienadeel ten opzichte van bedrijven in landen die wel onderdeel uit maken van de EU.
VK is een enorm productief land van 50 miljoen inwoners. De EU heeft net zoveel belang bij handel met het VK als andersom, dus ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:59 schreef 99.999 het volgende:

Je kan er voor kiezen als Nederland of VK zijnde maar het kost je welvaart. En voor serieuze politici is dat niet zo aantrekkelijk.
Nogmaals: bron? waar baseer je dit nu eigenlijk op?
pi_140351396
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Farage in de toekomst gaat doen. Alleen als UKIP in het VK ook échte macht gaat krijgen kan het gaan schuiven.
Verder moet je Frankrijk ook niet uitvlakken. Als je de as Parijs-Berlijn breekt, breekt de EU. Als FN het werkelijk goed gaat doen dan kunnen de presidentsverkiezingen érg spannend gaan worden.
Voor de EUverkiezingen in 2019 hebben we al Franse en aantal VK verkiezingen gehad. God weet wat voor uitslagen daar uit gaan voortkomen.
Zowel Frankrijk als het VK hebben een kiesstelsel waardoor extreme partijen uiteindelijk niet zoveel voor elkaar krijgen. En in Frankrijk is de afkeer van het FN groter dan die van de middenpartijen. Dus mocht Le Pen de tweede ronde halen dan is dat net als bij pa Le Pen een verloren zaak.
pi_140351423
quote:

[..]

Ik gok dat het VK inzet om macht terughalen uit Brussel én op lagere betalingen aan de EU.
Als het VK minder gaat betalen dan moet dat gat worden opgevuld door andere betalers... die natuurlijk staan te springen om met nog meer geld te gaan strooien not.
pi_140351447
quote:

[..]

Van Frankrijk verwacht ik nog niet zoveel. D.w.z. niet meer dan van Nederland en we zien hoe dat heeft uitgepakt. Als puntje bij paaltje komt blijven al die kritische Fransen lekker thuis.

Nee, ik denk echt dat het van UKIP moet komen.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:06:30 #175
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351450
quote:

[..]

Wat is dit nou voor geblaat, de voorlopige uitslag van de verkiezingen donderdag gemist? Het pro-Europese D66 is de grootste geworden. Inderdaad, de meeste Nederlanders vinden Europa en de euro prima.
Say what?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:07:47 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140351502
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor geblaat, de voorlopige uitslag van de verkiezingen donderdag gemist? Het pro-Europese D66 is de grootste geworden. Inderdaad, de meeste Nederlanders vinden Europa en de euro prima.
Aangenomen dat die hele kleine opkomst representatief is voor de Nederlandse bevolking, wat me bepaald niet aannemelijk lijkt.
pi_140351533
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

VK is een enorm productief land van 50 miljoen inwoners. De EU heeft net zoveel belang bij handel met het VK als andersom, dus ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen.
Zo productief is het VK niet. Ze hebben weinig industrie en dergelijke meer. En wat ze nog aan export hebben zet je hiermee op een achterstand.
Maar het belang van het VK bij de EU is uiteraard veel groter dan andersom. En ze mogen vast bij bepaalde verdragen aansluiten maar dan wel op voorwaarden van de EU en zonder invloed op de inhoud van die verdragen. Dat is gewoon ongunstig.

[..]
quote:
Nogmaals: bron? waar baseer je dit nu eigenlijk op?
Op berekeningen van bijvoorbeeld het CPB. De interne markt levert Nederland per inwoner pakweg een netto modaal maandsalaris aan extra welvaart op. Export en logistiek zijn erg belangrijk voor Nederland.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:08:56 #178
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351535
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aangenomen dat die hele kleine opkomst representatief is voor de Nederlandse bevolking, wat me bepaald niet aannemelijk lijkt.
Als men echt zo ontevreden was had men wel gestemd, al was het maar om een geluid te laten horen.
Say what?
pi_140351537
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel Frankrijk als het VK hebben een kiesstelsel waardoor extreme partijen uiteindelijk niet zoveel voor elkaar krijgen. En in Frankrijk is de afkeer van het FN groter dan die van de middenpartijen. Dus mocht Le Pen de tweede ronde halen dan is dat net als bij pa Le Pen een verloren zaak.
Dat weet ik zo net nog niet of het een verloren zaak is voor Le Pen jr in een tweede kiesronde.
Ze trekt véél meer stemmers aan omdat ze haar partij aan het mainstreamen is. Niet alleen mafkezen stemmen tegenwoordig op die partij.
Als het weer een keer socialist vs Le Pen wordt dan wil ik wel eens zien UMP stemmers gaan doen. Misschien komende verkiezingen niet omdat Francois niet al te populair is, daarna echter..
pi_140351591
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die opkomst is al decennia op dit lage niveau. De vorige keer werd er wat dat betreft 'kritischer' gestemd.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:11:29 #181
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351625
Inderdaad, de opkomst nu wordt zelfs licht hoger geschat.
Say what?
pi_140351629
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:08 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet of het een verloren zaak is voor Le Pen jr in een tweede kiesronde.
Ze trekt véél meer stemmers aan omdat ze haar partij aan het mainstreamen is. Niet alleen mafkezen stemmen tegenwoordig op die partij.
Als het weer een keer socialist vs Le Pen wordt dan wil ik wel eens zien UMP stemmers gaan doen. Misschien komende verkiezingen niet omdat Francois niet al te populair is, daarna echter..
We zullen het zien.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:11:54 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351637
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:08 schreef 99.999 het volgende:
Op berekeningen van bijvoorbeeld het CPB. De interne markt levert Nederland per inwoner pakweg een netto modaal maandsalaris aan extra welvaart op. Export en logistiek zijn erg belangrijk voor Nederland.
Gaf een voormalige baas (Teulings) van het CPB die nu voor Cambridge University werkt niet laatst aan dat die berekeningen toch niet helemaal klopten? ;)
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:12:12 #184
421524 SadPanda
pi_140351646
quote:
Inderdaad, de meeste Nederlanders vinden Europa en de euro prima.
Dat onderzoek is net zo betrouwbaar als de peilingen die keer op keer niet kloppen. :')
Anti-Turkije
  zondag 25 mei 2014 @ 18:12:41 #185
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351661
quote:

[..]

Of deze groep was veel meer gemotiveerd om te stemmen!
#NoDAPL
pi_140351692
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gaf een voormalige baas (Teulings) van het CPB die nu voor Cambridge University werkt niet laatst aan dat die berekeningen toch niet helemaal klopten? ;)
Nee. Dat ging om de voordelen van de EU. Ik heb het over de voordelen van de interne markt.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:14:19 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351712
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan best zo zijn, maar thuis in je luie PVV-stoel klagen helpt ook weinig.
Say what?
pi_140351714
quote:

[..]

Als er een referendum komt, voor of tegen EU/euro, en het dus eigenlijk een keer écht ergens over gaat, dan gaan de mensen echt wel massaal stemmen. Net als met dat vorige referendum, dat ook zo "gunstig" afliep voor de eurofascisten.

En dan blijft er van die hele pro-Europese stemming helemaal niks meer over, wacht maar af. Dan wordt die hele bende linksfascisten van D66 compleet weggevaagd.
pi_140351731
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou het? Lijkt me stug. De meeste mensen kan het allemaal niet zo heel veel schelen.
pi_140351756
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:14 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Kan best zo zijn, maar thuis in je luie PVV-stoel klagen helpt ook weinig.
De gemiddelde PVV'er had natuurlijk allang door dat stemmen deze ronde geen enkele zin had.

Maar bij een referendum is dat echt anders.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:15:32 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351765
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Dat ging om de voordelen van de EU. Ik heb het over de voordelen van de interne markt.
Fair enough maar als de ene berekening nogal omstreden is volgens hem in welke mate kunnen we dan de andere berekening van hetzelfde bedrijf vertrouwen? Dat gezegd hebbende, ik ben een voorstander van een interne markt indien die voldoende homogeen is. Ik wil bijv. niet concurreren op salaris met landen waarin een Euro 4 keer zoveel waard is.
#NoDAPL
pi_140351772
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als er een referendum komt, voor of tegen EU/euro, en het dus eigenlijk een keer écht ergens over gaat, dan gaan de mensen echt wel massaal stemmen. Net als met dat vorige referendum, dat ook zo "gunstig" afliep voor de eurofascisten.

En dan blijft er van die hele pro-Europese stemming helemaal niks meer over, wacht maar af. Dan wordt die hele bende linksfascisten van D66 compleet weggevaagd.
Fascisten steunen in een strijd tegen verzonnen fascisten, het blijft bijzonder...
pi_140351808
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough maar als de ene berekening nogal omstreden is volgens hem in welke mate kunnen we dan de andere berekening van hetzelfde bedrijf vertrouwen? Dat gezegd hebbende, ik ben een voorstander van een interne markt indien die voldoende homogeen is. Ik wil bijv. niet concurreren op salaris met landen waarin een Euro 4 keer zoveel waard is.
Ook een Ewald Engelen erkent dat dit vermoedelijk het best beschikbare onderzoek is. Heb ook niet zoveel met dat complotdenken eerlijk gezegd.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:16:40 #194
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351810
quote:

[..]

Een nieuwe gezamelijke grondwet is wel even wat anders dan uit een politieke unie stappen. Als het er op aan komt met bijvoorbeeld een referendum, denk ik niet dat het zover zal komen.
Say what?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:17:14 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351829
quote:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen. De EU beslist veel over ons, wil je dat in die mate aan D66 overlaten? :?
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:18:10 #196
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351869
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen.
Je zei net zelf omdat ze niet gemotiveerd zijn.
Say what?
pi_140351873
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:11 schreef UpsideDown het volgende:
Inderdaad, de opkomst nu wordt zelfs licht hoger geschat.
Slowakije heeft een lagere opkomst dan in 2009.
In 2009 ging 19% stemmen.. als dat nu lager is ... :')
In Polen ging 24% stemmen.. is de opkomst nu ook lager :')
pi_140351886
quote:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen.
Of er zijn gewoon niet de grote horden tegenstanders waar men op hoopt.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:19:05 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351908
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Je zei net zelf omdat ze niet gemotiveerd zijn.
Je antwoordt met dezelfde vraag. Waarom zijn ze niet gemotiveerd?
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:19:37 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351929
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of er zijn gewoon niet de grote horden tegenstanders waar men op hoopt.
Mwah, ik heb de indruk dat het om minstens enkele tientallen procenten gaat. Sowieso een groot deel van de lager en middelmatig opgeleiden die nu eenmaal minder profiteren van de EU en meer de klappen krijgen.
#NoDAPL
pi_140351946
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mwah, ik heb de indruk dat het om minstens enkele tientallen procenten gaat.
Je moet wat boze figuren op internet niet verwarren met de echte wereld.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:21:40 #202
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140352003
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je antwoordt met dezelfde vraag. Waarom zijn ze niet gemotiveerd?
Omdat politiek de anti's misschien weinig interesseert, en de pro's veel meer.
Say what?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:23:49 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352073
quote:
4s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet wat boze figuren op internet niet verwarren met de echte wereld.
50% van de Nederlanders is laag of middelmatig opgeleid, deze mensen ondervinden onevenredig veel nadelen en onevenredig weinig voordelen van de EU. Ik kan me niet voorstellen dat een substantieel deel van hen niet weinig gecharmeerd is van de EU. Zij kunnen dat misschien niet duiden maar het is de laatste jaren veelvuldig in het nieuws geweest dat de kloof tussen de haves en de have nots onder invloed van de EU groter is geworden, dat de ene groep meer aan de EU heeft dan de andere. De hogeropgeleiden kunnen lekker in het buitenland studeren en werken, de lageropgeleiden zien dat de arbeidsvoorwaarden zijn versoberd. In hoeverre dat waar is is voer voor een andere discussie (die moet zeker eens worden gevoerd) maar dat beeld is de laatste jaren uit de media naar voren gekomen.
#NoDAPL
pi_140352077
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Fascisten steunen in een strijd tegen verzonnen fascisten, het blijft bijzonder...
Hier ga jij nog wel een keer van terugkomen.

Geef het nog 10 jaar met een EU-trein die op deze ondemocratische manier door blijft rijden, en wij (dus ook jij) hebben straks helemaal niks meer over ons eigen land en over ons eigen leven te vertellen. Dan wordt het gewoon werken voor een hongerloontje (in dienst van een multinational met volledige controle over jouw privéleven), belasting betalen en verder je bek houden, of anders een bezoekje van de Europese gedachtenpolitie. Zélfs als je nu als een soort NSB'er met de fascisten meeheult en op de 'juiste' partij hebt gestemd, want dat zijn de machthebbers dan allang weer vergeten.
pi_140352078
quote:

[..]

Weet jij überhaupt wel wat fascisme is man, debiel :')
  zondag 25 mei 2014 @ 18:24:13 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352086
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Omdat politiek de anti's misschien weinig interesseert, en de pro's veel meer.
Als je niet stemt dan heb je niet het recht om te klagen.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:24:47 #207
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140352110
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je niet stemt dan heb je niet het recht om te klagen.
Eens.
Say what?
pi_140352247
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:23 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Geef het nog 10 jaar met een EU-trein die op deze ondemocratische manier door blijft rijden, en wij (dus ook jij) hebben straks helemaal niks meer over ons eigen land en over ons eigen leven te vertellen. Dan wordt het gewoon werken voor een hongerloontje (in dienst van een multinational met volledige controle over jouw privéleven), belasting betalen en verder je bek houden, of anders een bezoekje van de Europese gedachtenpolitie. Zélfs als je nu als een soort NSB'er met de fascisten meeheult en op de 'juiste' partij hebt gestemd, want dat zijn de machthebbers dan allang weer vergeten.
Wat een totale nonsens. En waarom jij daarvoor fascisten steunt is me echt een raadsel.
pi_140352313
quote:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen. De EU beslist veel over ons, wil je dat in die mate aan D66 overlaten? :?
Als ik in mijn omgeving kijk: de meeste PVV'ers die ik ken hebben een zware baan (50+ uur per week) en hebben dus wel wat anders aan hun hoofd dan te gaan stemmen in verkiezingen die nergens over gaan. Dit i.t.t. al die D66'ers met hun juristenbaantjes e.d. 4 dagen in de week van 10 tot 16 uur á ¤200 per uur.

Ik snap ook wel dat al die lui met hun makkelijke baantjes vóór de EU stemmen. Immers, die danken hun luizenbaantje juist vaak aan ondemocratische megalomane EU-instituten. Het is gewoon hun eigen (riant belegde) boterham die op het spel staat. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat dat brood ten koste gaat van de vrijheden en inkomens van de overige EU-burgers, interesseert dergelijke lieden dan weer minder.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:33:42 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352382
Ik werk 40 uur per week, verdien iets meer dan modaal (niet bij de overheid) en heb ook D66 gestemd.
Juist omdat ik vind dat het EP meer bevoegdheden moet krijgen.

Het moet meer als een echt parlement gaan werken, dat ook wetten kan intrekken, dan wordt het ook democratischer. Niet dat de EU nu niet democratisch is, maar het is teveel gelaagd.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:36:33 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352470
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als ik in mijn omgeving kijk: de meeste PVV'ers die ik ken hebben een zware baan (50+ uur per week) en hebben dus wel wat anders aan hun hoofd dan te gaan stemmen in verkiezingen die nergens over gaan. Dit i.t.t. al die D66'ers met hun juristenbaantjes e.d. 4 dagen in de week van 10 tot 16 uur á ¤200 per uur.

Ik snap ook wel dat al die lui met hun makkelijke baantjes vóór de EU stemmen. Immers, die danken hun luizenbaantje juist vaak aan ondemocratische megalomane EU-instituten. Het is gewoon hun eigen (riant belegde) boterham die op het spel staat. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat dat brood ten koste gaat van de vrijheden en inkomens van de overige EU-burgers, interesseert dergelijke lieden dan weer minder.
Het kan dat hier een kern van waarheid in zit maar slim is het natuurlijk niet om niet te stemmen. Zorg ervoor dat jouw belangen vertegenwoordigd worden! De welgestelden doen dat, wees daar maar zeker van, dus juist de arbeidersklasse moet dat ook doen!
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:37:52 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352510
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:33 schreef remlof het volgende:
Ik werk 40 uur per week, verdien iets meer dan modaal (niet bij de overheid) en heb ook D66 gestemd.
Juist omdat ik vind dat het EP meer bevoegdheden moet krijgen.

Het moet meer als een echt parlement gaan werken, dat ook wetten kan intrekken, dan wordt het ook democratischer. Niet dat de EU nu niet democratisch is, maar het is teveel gelaagd.
Macht voor de lobby's van bedrijven (platenmaatschappijen, tabaksproducenten, ...)die de parlementariërs bewerken. Die lobby's hebben een fieldday, slechts 750 parlementariërs hoeven te bewerken in plaats van vele duizenden. :7
#NoDAPL
pi_140352529
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan dat hier een kern van waarheid in zit maar slim is het natuurlijk niet om niet te stemmen. Zorg ervoor dat jouw belangen vertegenwoordigd worden! De welgestelden doen dat, wees daar maar zeker van, dus juist de arbeidersklasse moet dat ook doen!
Het is bij deze verkiezingen echt zoals vantevoren ook al vaak gezegd werd: als je uit de EU of de euro wilt, dan moet je juist niet in het EuroParlement wezen. Dan zul je toch nationaal aan de bak moeten.
pi_140352555
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het is bij deze verkiezingen echt zoals vantevoren ook al vaak gezegd werd: als je uit de EU of de euro wilt, dan moet je juist niet in het EuroParlement wezen. Dan zul je toch nationaal aan de bak moeten.
Of het trucje van Wilders begint uit te werken en het besef dat zijn eurofractie de afgelopen periode een zooitje was dringt door.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:40:02 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352568
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Macht voor de lobby's van bedrijven (platenmaatschappijen, tabaksproducenten, ...)die de parlementariërs bewerken. Die lobby's hebben een fieldday, slechts 750 parlementariërs hoeven te bewerken in plaats van vele duizenden. :7
Lobbyisten zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven en die werken op alle niveaus, van gemeenteraden tot het EP.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:40:40 #216
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352589
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen maar zolang wij een EU-lid zijn beslist de EU van alles wat invloed heeft op onze kwaliteit van leven, zoals bijv. het feit dat jij en ik nu naar een ver buitenland moeten om een gloeilamp te mogen kopen. Dan maar beter ervoor zorgen dat de mensen die beslissingen nemen over ons onze belangen vertegenwoordigen. Nu heeft het sociaaleconomisch rechtse D66 onevenredig veel invloed in de EU, dat is slecht voor de arbeidersklasse van Nederland.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:41:24 #217
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352611
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Lobbyisten zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven en die werken op alle niveaus, van gemeenteraden tot het EP.
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij weet toch wel wat fieldday betekent? Het bewerken van politici is in Europa nog nooit zo gemakkelijk geweest.
#NoDAPL
pi_140352641
quote:

[..]

Kan wel een paar redenen bedenken.

1. Als je tegen een instituut als de EU bent, is het niet logisch deel te nemen aan verkiezingen voor het EU parlement
2. De invloed van een stem is praktisch te verwaarlozen
3. Genaaid te zijn na het NEE van de EU-grondwet, versterkt dit nog eens extra ('stemmen heeft geen nut, ze gaan hun gang toch wel, ook al is het volk tegen)
  zondag 25 mei 2014 @ 18:43:35 #219
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352688
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:42 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Kan wel een paar redenen bedenken.

1. Als je tegen een instituut als de EU bent, is het niet logisch deel te nemen aan verkiezingen voor het EU parlement
2. De invloed van een stem is praktisch te verwaarlozen
3. Genaaid te zijn na het NEE van de EU-grondwet, versterkt dit nog eens extra ('stemmen heeft geen nut, ze gaan hun gang toch wel, ook al is het volk tegen)
Het is allemaal begrijpelijk maar het blijft onverminderd dom. ;)
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:43:43 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352689
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Jij weet toch wel wat fieldday betekent? Het bewerken van politici is in Europa nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Ja, maar ik zie je lobbyisten-argument niet als argument tegen de EU.

Weet je hoeveel lobbyisten er in Washington DC rondlopen?
pi_140352705
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is allemaal begrijpelijk maar het blijft onverminderd dom. ;)
Waarom?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:44:55 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352716
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is gemakkelijker om een paar Europarlementariërs te bewerken dan vele nationale parlementariërs.

quote:
Weet je hoeveel die lobbyisten daar voor elkaar krijgen? Was dit vroeger in Europa zo erg?
#NoDAPL
pi_140352725
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Vind je dat serieus iets goeds, al dat ge-lobby?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:45:44 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352746
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat de lagere klasses in hun eigen vlees snijden. Je zou bijna stellen dat ze het verdienen.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:47:13 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352782
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is gemakkelijker om een paar Europarlementariërs te bewerken dan vele nationale parlementariërs.

[..]

Weet je hoeveel die lobbyisten daar voor elkaar krijgen? Was dit vroeger in Europa zo erg?
Nee, daarom hoop ik ook dat het EP behalve machtiger ook transparanter wordt.

En Europa is toch echt wat anders dan de VS, minder kapitalistisch.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:47:57 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352800
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, maar dat heb je nou eenmaal in de machtcentra van democratiën.
pi_140352817
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Goed is het niet maar wel onderdeel van een representatieve democratie. Allerlei belanghebbenden willen hun onderwerp op de politieke agenda krijgen. Gebeurt van hoog tot laag.
pi_140352830
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar dat heb je nou eenmaal in de machtcentra van democratiën.
Zoveel mogelijk decentraliseren dus, die machtscentra.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:48:58 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352841
quote:

[..]

Dat is in de USA niet gelukt, wat doet jou denken dat dit in Europa wel zal lukken? Die Americanen waren overwegend Europeanen, zij waren niet dommer dan ons Europeanen, ze hadden dezelfde culturele achtergrond. Het is gewoon het gevolg van het systeem dat je dit soort zaken krijgt, dat zal in een federaal Europa ook onherroepelijk gebeuren. Dan heb ik toch liever zelfstandige landjes in Europa die op pragmatische basis samenwerken.

quote:
Hoe meer de EU een federatie wordt hoe meer het kapitalistisch zal worden, wij zullen dezelfde fouten gaan maken als die de Americanen hebben gemaakt, daar kan je vergif op innemen.
#NoDAPL
pi_140352895
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:48 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk decentraliseren dus, die machtscentra.
Dat maakt het voor belanghebbenden niet minder aantrekkelijk om te lobbyen.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:51:01 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352896
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed is het niet maar wel onderdeel van een representatieve democratie.
Het is geen onderdeel van de representatieve democratie aangezien hun belangen zeer sterk oververtegenwoordigd zijn. Zij maken dan ook misbruik van het systeem.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:51:27 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352903
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wel veel minder effectief of veel duurder.
#NoDAPL
pi_140352909
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jawel, want de ROI ligt dan een stuk lager
  zondag 25 mei 2014 @ 18:52:38 #234
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352938
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is in de USA niet gelukt, wat doet jou denken dat dit in Europa wel zal lukken? Die Americanen waren overwegend Europeanen, zij waren niet dommer dan ons Europeanen, ze hadden dezelfde culturele achtergrond. Het is gewoon het gevolg van het systeem dat je dit soort zaken krijgt, dat zal in een federaal Europa ook onherroepelijk gebeuren. Dan heb ik toch liever zelfstandige landjes in Europa die op pragmatische basis samenwerken.

[..]

Hoe meer de EU een federatie wordt hoe meer het kapitalistisch zal worden, wij zullen dezelfde fouten gaan maken als die de Americanen hebben gemaakt, daar kan je vergif op innemen.
De VS is al meer dan 200 jaar onafhankelijk en is Angelsaksisch geschoeid.
Het is niet voor niets dat het VK het meest kapitalistische land in Europa is. Hetzelfde VK dat zichzelf steeds meer buitenspel zet in Brussel, dus dat we dezelfde kant opgaan als de VS ben ik niet zo bang voor.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:52:55 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352949
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:51 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De ROI blijft hoog genoeg om het te doen, alleen zal het minder effectief zijn wat goed is voor ons burgers.
#NoDAPL
pi_140352950
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is geen onderdeel van de representatieve democratie aangezien hun belangen zeer sterk oververtegenwoordigd zijn. Zij maken dan ook misbruik van het systeem.
Tja, het is wat anders georganiseerd dan de voorzitter van de lokale voetbalclub die bij de wethouder op bezoek komt om hem te overtuigen van het belang van een nieuwe voetbalveld maar in weze komt het op hetzelfde neer. Vanuit de samenleving en bedrijven is er gewoon contact met volksvertegenwoordigers en bestuurders. Als dat volledig zou ontbreken gaat het ook niet goed.
pi_140352972
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:51 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je moet het wat anders organiseren. Maar de ROI kan heel goed hoger zijn.
pi_140353033
quote:

[..]

Ain't gonna happen. Er is namelijk (vooralsnog) geen enkel drukmiddel van buitenaf dat het EP dwingt om transparanter te worden.

Integendeel, de EP zal langzaam maar zeker alleen maar minder transparant worden, net als de rest van de EU overigens. Net zolang totdat er geen weg meer terug is en we geregeerd worden door een grote corrupte corporatistische bende van neoliberale zakkenvullers, waar op de achtergrond grote multinationals en banken d.m.v. het grote geld feitelijk de dienst uitmaken via hun lobbyclubs.
quote:
Nu nog wel ja. Maar het kan hard gaan.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:57:10 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140353070
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:52 schreef remlof het volgende:

[..]

De VS is al meer dan 200 jaar onafhankelijk en is Angelsaksisch geschoeid.
Maar nog steeds 100% Europese (en in het bijzonder Engelse) wortels met nog steeds nieuwe import uit Europa. Kijk voor de grap eens naar de profielen van bekende mensen op IMDB, je leest vaker wel dan niet dat ze Europese ouders of grootouders hebben. Ik zou niet weten waarom wij niet dezelfde systeemfouten krijgen als die ze in de USA kregen. Hoe houd je tegen dat bedrijven steeds meer macht krijgen naarmate het lobbyën gemakkelijker en effectiever wordt? Hoe houd je tegen dat je meer gecentraliseerde macht krijgt waardoor de belangen van minderheidsgroepen en zwakker staande groepen (dat kan een meerderheid zijn of worden) uit het oog worden verloren?

quote:
Het is niet voor niets dat het VK het meest kapitalistische land in Europa is. Hetzelfde VK dat zichzelf steeds meer buitenspel zet in Brussel, dus dat we dezelfde kant opgaan als de VS ben ik niet zo bang voor.
Jij stelt dan dat de UK zich buitenspel plaatst omdat de EU een andere koers wil varen dan de UK? Daar ben ik niet van overtuigd. Ik heb de indruk dat het meer een soort van eilandmentaliteit is en dat het te maken heeft met trots m.b.t. hun imperialistische verleden. Op zich wel een hele interessante discussie waarom de UK precies zo huiverig is voor de EU, die zou hier eens goed gevoerd moeten worden.
#NoDAPL
pi_140353127
Als je de EU als voorbeeld neemt, met EU hoeven de lobbyisten alleen maar naar Brussel toe. Zonder EU moeten ze om hetzelfde gebied te bestrijken naar 28 verschillende machtscentra, met elk nog eens verschillende talen, maniertjes, enz.

Hoe kan de ROI dan ooit hoger zijn?
pi_140353367
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:58 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als je de EU als voorbeeld neemt, met EU hoeven de lobbyisten alleen maar naar Brussel toe. Zonder EU moeten ze om hetzelfde gebied te bestrijken naar 28 verschillende machtscentra, met elk nog eens verschillende talen, maniertjes, enz.

Hoe kan de ROI dan ooit hoger zijn?
Die talen heb je in het EP ook. En in Nederland kom je met de juiste personen overtuigen al een heel eind. Zorg dat je de woordvoerders op het dossier van de grote partijen mee hebt en je bent al klaar. Dat is dus een man of drie om te overtuigen.
pi_140353734
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die talen heb je in het EP ook. En in Nederland kom je met de juiste personen overtuigen al een heel eind. Zorg dat je de woordvoerders op het dossier van de grote partijen mee hebt en je bent al klaar. Dat is dus een man of drie om te overtuigen.
De nederlandse overheid is inderdaad ook nog veel te machtig, daar heb je gelijk in. Beter dat ze zich helemaal niet meer met de economie bemoeien.
pi_140353805
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:17 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De nederlandse overheid is inderdaad ook nog veel te machtig, daar heb je gelijk in. Beter dat ze zich helemaal niet meer met de economie bemoeien.
Wellicht ben je beter op je plek in het libertarismetopic.
pi_140354466
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat de lagere klasses in hun eigen vlees snijden. Je zou bijna stellen dat ze het verdienen.
Je moet het per individu bekijken. Die snijdt zich niet in zijn vlees door niet te gaan stemmen, want die ene stem verandert de uitslag niet.
Nog los van de kwestie of massaal niet stemmen geen beter signaal is dan allemaal op anti-EU partijen te gaan stemmen, die daarna in Brussel hun zakken gaan vullen en verder wat uit hun neus gaan vreten.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:38:49 #245
45206 Pietverdriet
pi_140354547
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht ben je beter op je plek in het libertarismetopic.
Waarom? Jij zit toch ook daar?
pi_140354834
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom? Jij zit toch ook daar?
Omdat het niet zoveel nut heeft om in elk topic off topic te gaan met z'n religie.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:48:35 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140354937
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat het niet zoveel nut heeft om in elk topic off topic te gaan met z'n religie.
Dus als je voorstander bent van een terugtrekkende overheid moet je je in je eigen topic terugtrekken, maar als je er tegenstander van bent dan mag je dat wel overal uiten.
Nee, ok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 mei 2014 @ 19:52:35 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_140355096
overheid die zich zelf terugtrekt , dat bestaat niet , die hebben steeds maar meer geld nodig van de burgers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_140355143
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus als je voorstander bent van een terugtrekkende overheid moet je je in je eigen topic terugtrekken, maar als je er tegenstander van bent dan mag je dat wel overal uiten.
Nee, ok.
Meer dat het niet zoveel toevoegt om er elke keer topics mee te verkloten.
pi_140358994
quote:
Vooralsnog lijk je gelijk te krijgen:
http://www.nu.nl/politiek(...)eu-verkiezingen.html
  zondag 25 mei 2014 @ 21:11:08 #251
421524 SadPanda
pi_140359168
Indien het Hollande vs Le Pen zou worden in de presidentsverkiezingen, zou het erg spannend worden:
https://en.wikipedia.org/(...)2017#Hollande-Le_Pen
Anti-Turkije
pi_140359585
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:11 schreef SadPanda het volgende:
Indien het Hollande vs Le Pen zou worden in de presidentsverkiezingen, zou het erg spannend worden:
Tja, zoals het er nu uit ziet zou Hollande nooit de tweede ronde halen :P
pi_140359611
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:11 schreef SadPanda het volgende:
LOL wil die Sarkozak het ook weer gaan proberen?
pi_140359628
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Vooralsnog lijk je gelijk te krijgen:
http://www.nu.nl/politiek(...)eu-verkiezingen.html
Ik wil wel eens weten hoe hard Le Pen het durft te spelen.
Uit de EU zie ik haar nooit doen, want dan verliest ze een (...) EUparlement en ze kan fluiten naar landbouwsubsidies.
Het zou mij niks verbazen als haar achterban bestaat uit plattelandsmensen en boeren die toevallig heel veel baat hebben bij al dat EUgeld.
Hooguit zal ze soevereiniteit gaan terughalen uit Brussel. Als het VK al begint te glijden kán de EU wel eens een beetje soevereiniteit gaan teruggeven om te zorgen dat het VK en de Fransen hun kop eens gaan houden... al kan dat wel eens in een glijdende schaal gaan resulteren.
We zullen zien, het is veel speculeren natuurlijk.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:20:41 #255
421524 SadPanda
pi_140359694
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, zoals het er nu uit ziet zou Hollande nooit de tweede ronde halen :P
Ik denk het het niet maar het is een mogelijkheid als Le Pen erin slaagt om veel stemmen weg te halen bij Sarkozy.
Anti-Turkije
pi_140360078
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik denk het het niet maar het is een mogelijkheid als Le Pen erin slaagt om veel stemmen weg te halen bij Sarkozy.
Het zou al veel schelen als die debiele vader van haar eens van het toneel verdwijnt. Hij is al ver in de 80... tijd dat hij eens gaat uitrusten ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 21:28:04 #257
421524 SadPanda
pi_140360168
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:26 schreef karton2 het volgende:

[..]

Het zou al veel schelen als die debiele vader van haar eens van het toneel verdwijnt. Hij is al ver in de 80... tijd dat hij eens gaat uitrusten ;)
Marine durft het zeker niet te zeggen. :') Die vader zou eigenlijk ook wel moeten inzien dat hij de partij alleen maar schade bezorgt.
Anti-Turkije
pi_140360209
quote:

[..]

Ach, hij doet tenminste geen moeite zijn club cosmetisch wat mooier voor te stellen.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:29:03 #259
421524 SadPanda
pi_140360257
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL wil die Sarkozak het ook weer gaan proberen?
Het UMP heeft geen beter kandidaat lijkt me.

Sarkzoy had overigens miljoenen euro's van Gaddafi aangenomen voor zijn campagne...
Anti-Turkije
pi_140360611
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, hij doet tenminste geen moeite zijn club cosmetisch wat mooier voor te stellen.
Ze verdient in ieder geval wel de kans om haar partij bij te schaven zodat het niet alleen aan de oppervlakte mooi is. Dat zal echt wel zijn tijd nodig hebben voordat die partij zo goed als schoon is, al zie ik 100% schoon niet gebeuren.
Ook in ons eigen land hebben we partijen die zijn voortgekomen uit 'twijfelachtige' stromingen.
We hebben ook nog een Harry van Bommel in ons eigen parlement die aantal jaar geleden in een pro-Palestijnen optocht meeliep en vrolijk opriep tot intifada.
pi_140360708
quote:

[..]

Ach, wellicht verdwijnt die binnen nu en 3 jaar ineens van het toneel, het loodje gelegd "onder verdachte omstandigheden". Zat vergif dat niet te traceren is. ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 21:37:39 #262
421524 SadPanda
pi_140360804
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:34 schreef karton2 het volgende:
We hebben ook nog een Harry van Bommel in ons eigen parlement die aantal jaar geleden in een pro-Palestijnen optocht meeliep en vrolijk opriep tot intifada.
Dus? Intifada betekent zoiets als opstand, niks mis mee.
Anti-Turkije
pi_140361120
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een opstand wat eigenlijk gewoon een burgeroorlog is. Die regio is al zo instabiel, één zuchtje wind en beide partijen staan elkaar naar het leven.
Het is schandalig dat een politicus mensen aanmoedigd om zo maar geweld te gaan gebruiken.
Of dat geweld terecht is staat hier compleet buiten.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:44:31 #264
421524 SadPanda
pi_140361213
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Een opstand wat eigenlijk gewoon een burgeroorlog is. Die regio is al zo instabiel, één zuchtje wind en beide partijen staan elkaar naar het leven.
Het is schandalig dat een politicus mensen aanmoedigd om zo maar geweld te gaan gebruiken.
Of dat geweld terecht is staat hier compleet buiten.
Onzin. Juist dat het geweld terecht is, is belangrijk. Niks doen werkt sowieso niet.
Ook met het oproepen tot een revolutie in een ander land is niks mis mee.
Anti-Turkije
pi_140361301
Hoppa Frankrijk heeft lekker zijn visite kaartje afgegeven. Ben benieuwd naar Hongarije ( wordt subiet getoond op Franse TV)
pi_140361460
Prognose Zweden.

M = groote regeringspartij (centrum-rechts) levert zwaar in.
FI = feministische partij ( :') ) stijgt flink naar de 7%
SD = Geerts vriendjes winnen flink.
pi_140361719
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onzin. Juist dat het geweld terecht is, is belangrijk. Niks doen werkt sowieso niet.
Ook met het oproepen tot een revolutie in een ander land is niks mis mee.
Lekker naar CNN kijken hoe andere landen in brand staan terwijl jijzelf 's avonds veilig in je warme bedje gaat slapen.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:52:41 #268
421524 SadPanda
pi_140361779
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:51 schreef karton2 het volgende:

[..]

Lekker naar CNN kijken hoe andere landen in brand staan terwijl jijzelf 's avonds veilig in je warme bedje gaat slapen.
:')_! Wat een onzin.
Anti-Turkije
  zondag 25 mei 2014 @ 21:55:31 #269
346939 Janneke141
pi_140361986
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maar het woord heeft de bijklank van geweld en dat weet van Bommel ook wel. Oproepen tot geweld in een bevriende natie vind ik geen pas geven voor een volksvertegenwoordiger.
Daarnaast nogal hypocriet van iemand van een partij die zijn roots heeft liggen in totalitaire regimes.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:56:33 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140362063
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je moet het per individu bekijken. Die snijdt zich niet in zijn vlees door niet te gaan stemmen, want die ene stem verandert de uitslag niet.
Als groep zijn ze dommer dan de groepen die zich wel laten vertegenwoordigen.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 21:57:37 #271
421524 SadPanda
pi_140362139
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Oproepen tot geweld in een bevriende natie vind ik geen pas geven voor een volksvertegenwoordiger.
Als Nederland nou bevriend was met Noord-Korea. Mag iemand dan ook niet oproepen tot de dood van Kim?
Israël is gewoon een walgelijk land, hoe je het ook went of keert. En een opstand daar tegen is uiterst terecht.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Daarnaast nogal hypocriet van iemand van een partij die zijn roots heeft liggen in totalitaire regimes.
Totale onzin, de partij heeft daar al meer dan 30 jaar afstand van gedaan.
Anti-Turkije
  zondag 25 mei 2014 @ 22:02:41 #272
346939 Janneke141
pi_140362520
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als Nederland nou bevriend was met Noord-Korea. Mag iemand dan ook niet oproepen tot de dood van Kim?
Israël is gewoon een walgelijk land, hoe je het ook went of keert. En een opstand daar tegen is uiterst terecht.
Nederland is niet bevriend met Noord-Korea en dat is met een reden.
Oproepen tot iemands dood slaat al nergens op, maar een volksvertegenwoordiger kan zoiets echt niet doen. Daarnaast heeft het, of je dat nu terecht vindt of niet, wel degelijk gevolgen als een parlementariër andere regeringsleiders voor het hoofd stoot. Zie de zaak Saudi-Arabië.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:05:56 #273
421524 SadPanda
pi_140362786
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Niet vanwege de mensenrechten in ieder geval.

quote:
Oproepen tot iemands dood slaat al nergens op
Als het een verschrikkelijk iemand is wel.

quote:
maar een volksvertegenwoordiger kan zoiets echt niet doen.
Jawel. Hij heeft ook gewoon een mening. Oproepen tot een opstand tegen onderdrukking is niks mis mee.

quote:
Daarnaast heeft het, of je dat nu terecht vindt of niet, wel degelijk gevolgen als een parlementariër andere regeringsleiders voor het hoofd stoot. Zie de zaak Saudi-Arabië.
Dat is geen reden om jezelf te censureren. Dat zou toegeven zijn.
Anti-Turkije
pi_140362942
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als groep zijn ze dommer dan de groepen die zich wel laten vertegenwoordigen.
Je stemt alleen niet als groep. Afgezien van die paar ronselaars die 100en machtigingen hebben.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:12:12 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140363177
quote:

[..]

Oproepen tot iemands dood slaat al nergens op, maar een volksvertegenwoordiger kan zoiets echt niet doen. Daarnaast heeft het, of je dat nu terecht vindt of niet, wel degelijk gevolgen als een parlementariër andere regeringsleiders voor het hoofd stoot. Zie de zaak Saudi-Arabië.
Je moet opletten met hoe je het verwoordt maar wat meer kritiek op Israël zou welkom zijn gezien de mensenrechtenschendingen en het landjepik.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 22:14:17 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140363306
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:08 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je stemt alleen niet als groep.
Het verschil is dit: de klasse welgestelden begrijpt dat als ieder vanuit zijn eigen individu zou redeneren dat zijn ene stem niet het verschil maakt dat zij als groep in haar eigen vlees snijdt en dat ze daarom vanuit de groep moeten redeneren, de lagere klasses begrijpen niet dat heel het probleem is dat ze enkel naar hun eigen stem kijken. Ik spreek nu natuurlijk over die mensen die het daarom maar nalaten om te stemmen, veronderstellende dat jouw theorie klopt. Dom. Je moet niet verwachten van de VVD dat die pleit voor meer nivellering, betere bescherming van arbeidsvoorwaarden, meer investeringen in de publieke ruimte in gewone wijken, toegankelijke gezondheidszorg en toegankelijk onderwijs etc.
Daarvoor dienen andere partijen, stem dan ook op die partijen als dat in jouw belang is.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 22:18:16 #277
346939 Janneke141
pi_140363607
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet opletten met hoe je het verwoordt maar wat meer kritiek op Israël zou welkom zijn gezien de mensenrechtenschendingen en het landjepik.
Kritiek geven op een staat of regering is iets anders dan een oproep tot geweld of zelfs oproepen tot moord op een staatshoofd, wat SadPanda schijnt te willen.
  zondag 25 mei 2014 @ 23:10:30 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140367213
UKIP de grote winnaar!!

*O* *O* *O*
pi_140367822
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik spreek nu natuurlijk over die mensen die het daarom maar nalaten om te stemmen, veronderstellende dat jouw theorie klopt. Dom.
Dan geldt nog steeds dat als je niet gaat stemmen dit geen enkel effect heeft op het algehele sentiment over het nut van stemmen binnen 'jouw groep', mits je niet aan iedereen en z'n moeder gaat rondbazuinen dat je niet stemt.
Dus zou ik het niet dom noemen, integendeel.
  zondag 25 mei 2014 @ 23:29:19 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 mei 2014 @ 23:30:27 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140368183
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zie ook de totaalpaniek op bv Twitter... _O-
En Bolkestein nu op tv... "de muntunie is mislukt, de Europese unie is mislukt".

Dit kaartenhuis begint scheuren te vertonen. _O-
pi_140368287
Ben bang dat het zo'n vaart niet zal lopen, gezien het debacle rond het referendum in 2005. Misschien laten ze nu ook de verkiezingen in Frankrijk en UK weer opnieuw houden, omdat de onderdaan verkeerd heeft gestemd, net als toen.
  zondag 25 mei 2014 @ 23:36:47 #283
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_140368476
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

En Bolkestein nu op tv... "de muntunie is mislukt, de Europese unie is mislukt".

Nee, hij bedoelde natuurlijk alleen de muntunie want Bolkestein is pro-EU.
En door de winst van de UKIP kan Engeland niet uit de EU stappen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_140373602
quote:
Britain's UKIP Party Surges in Euro Election

LONDON May 26, 2014 (AP)

By SYLVIA HUI Associated Press

Early results from Britain's European Parliament elections show that the country's Euoskeptic party is surging ahead of the country's more established parties, indicating it is on track to make its biggest-ever win.

The first official results announced late Sunday show that votes for the U.K. Independence Party, or UKIP, are at about 30 percent, some 12 percent higher compared to the last round of European elections in 2009.

That puts it ahead of Britain's ruling Conservatives, which topped the polls in 2009, and the opposition Labour Party.

UKIP, which holds no seats in the British Parliament, has seen an unprecedented surge in its popularity and profile in the past months as Britons grow disaffected with the main political parties over issues including immigration and Britain's relationship with the EU.

The party advocates pulling Britain out of the 28-nation bloc and limiting the right of EU citizens to enter Britain.

UKIP leader Nigel Farage declared that a win for his party will deliver an "earthquake" to British politics.

The Liberal Democrats, the junior partner in the coalition government, suffered the biggest defeat, trailing behind the Green Party and losing at least 5 of its 11 seats. Party leaders have acknowledged the Liberal Democrats could well lose all its seats.

A total of 73 Members of the European Parliament will be elected from nine regions in England as well as Wales, Scotland and Northern Ireland.
Wie dacht dat Clegg de discussie met Farage had gewonnen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140374170
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die Bolkestein valt door de jaren heen ook steeds harder door de mand, als een soort Captain Hindsight.
pi_140374172
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:32 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ben bang dat het zo'n vaart niet zal lopen, gezien het debacle rond het referendum in 2005. Misschien laten ze nu ook de verkiezingen in Frankrijk en UK weer opnieuw houden, omdat de onderdaan verkeerd heeft gestemd, net als toen.
Dat sowieso. De hele fascistische trukendoos zal vast weer opengaan.
pi_140374194
Ik vind de ontwikkelingen in Frankrijk, Griekenland en Hongarije erg zorgelijk, ergens had ik toch de hoop dat de mens anno 2014 toch een beter verstand had gekregen :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140374211
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:23 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik zit wel lekker op die EU trein hoor, opleiding, stage, werk.... allemaal te danken aan een open EU :7

:W
pi_140374284
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 06:25 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik zit wel lekker op die EU trein hoor, opleiding, stage, werk.... allemaal te danken aan een open EU :7

Denk eens na over de mensen die niet dezelfde kansen hebben.

Politici denken in maatregelen die prima voor henzelf, jou en mij zouden werken. Ze vergeten dat veel mensen in een hele andere wereld met andere problemen leven.
pi_140374341
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 06:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Politici denken in maatregelen die prima voor henzelf, jou en mij zouden werken. Ze vergeten dat veel mensen in een hele andere wereld met andere problemen leven.
Natuurlijk begrijp ik dat ook wel, maar ik vind je afscheiden en afzonderen geen oplossing waar je bestaande problemen mee oplost
pi_140383549
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 06:25 schreef TLC het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 06:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De nieuwe verzuiling loopt niet meer langs idealistische lijnen, maar langs die van hoe succesvol iemand is.
Succesvol als in een goede opleiding, mooie baan met ditto salaris, wonend in een mooi huis in een veilige homogene buurt waar iedereen elkaar kent.

Daar tegenover staan mensen die op de één of andere reden niet mee kunnen komen in de maatschappij. Niet 'slim' genoeg, verslavingen, GGZ-'cliënt', criminaliteit, armoede en werkeloosheid waardoor mensen worden afgesloten van de maatschappij.
De open grenzen van de EU zie ik als een directe aanval op onze eigen onderklasse. Juist de mensen die vanwege een gebrek aan diploma's of mensen waarvan het talent niet in de schoolbankjes tot uiting kwam zijn hiervan de dupe geworden.
Gevolg is nogmeer onbegrip tegen vreemdelingen, nog meer spanningen, uitkeringen en criminaliteit.
Wat echt het geval is is dat de EU blind is voor deze problemen en juist zórgt voor ontwrichting van verschillende Europese samenlevingen.
Het is volstrekt te begrijpen dat mensen, misschien wel uit wanhoop, steeds radicaler gaan stemmen.
pi_140383734
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:37 schreef karton2 het volgende:

[..]

Het is volstrekt te begrijpen dat mensen, misschien wel uit wanhoop, steeds radicaler gaan stemmen.
Daar is in Nederland nu niet direct sprake van. De grote uittocht naar de flanken lijkt zich weer wat om te draaien.
pi_140384640
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar is in Nederland nu niet direct sprake van. De grote uittocht naar de flanken lijkt zich weer wat om te draaien.
De tendens in Europa laat anders volstrekt het tegenovergestelde zien. In elk land krijgen flankpartijen veel stemmen terwijl de traditionele partijen een grote pak slaag krijgen. Met als absoluut dieptepunt de Gouden Dageraad die vrolijk 10% van de stemmen halen.

Ik denk dat het in Nederland vooral de schijn is dat het gaat omdraaien. PVV luiheid, totaal gebrek aan verkiezingscampagnes, trouwe CDA kiezers die profiteren van de lage opkomst... Die zaken zijn denk ik de werkelijke reden waarom Nederland er anders uitziet.
pi_140384796
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

De tendens in Europa laat anders volstrekt het tegenovergestelde zien. In elk land krijgen flankpartijen veel stemmen terwijl de traditionele partijen een grote pak slaag krijgen. Met als absoluut dieptepunt de Gouden Dageraad die vrolijk 10% van de stemmen halen.
De Fransen lijken me voor een groter dieptepunt gezorgd te hebben met hun grote steun aan FN.

quote:
Ik denk dat het in Nederland vooral de schijn is dat het gaat omdraaien. PVV luiheid, totaal gebrek aan verkiezingscampagnes, trouwe CDA kiezers die profiteren van de lage opkomst... Die zaken zijn denk ik de werkelijke reden waarom Nederland er anders uitziet.
De meeste van die zaken zijn niet anders dan andere EP-verkiezingen, ook toen weinig campagne en vergelijkbare opkomsten. Toen bleek Wilders echter wel door te kunnen breken. We zitten hier al langer in die populistische flow en lijken daar wat zat van te zijn en het midden weer wat meer op te zoeken. Dat was mijn punt.
pi_140385972
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Fransen lijken me voor een groter dieptepunt gezorgd te hebben met hun grote steun aan FN.

[..]

De meeste van die zaken zijn niet anders dan andere EP-verkiezingen, ook toen weinig campagne en vergelijkbare opkomsten. Toen bleek Wilders echter wel door te kunnen breken. We zitten hier al langer in die populistische flow en lijken daar wat zat van te zijn en het midden weer wat meer op te zoeken. Dat was mijn punt.
Ik denk dat de grootste vijand van Wilders, Wilders zelf is. Zijn idiote gedrag, radicalisering, isolatie van de andere partijen is slecht voor zijn invloed.
Waarom stemmen op een partij die toch niet mee wil doen? Dat is zoals ik er tegenaan kijk. Dat dit het begin van het einde is van het populisme geloof ik echt niet.
pi_140386187
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:45 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootste vijand van Wilders, Wilders zelf is. Zijn idiote gedrag, radicalisering, isolatie van de andere partijen is slecht voor zijn invloed.
Waarom stemmen op een partij die toch niet mee wil doen? Dat is zoals ik er tegenaan kijk. Dat dit het begin van het einde is van het populisme geloof ik echt niet.
Maar het hele radicale stemmen in Nederland is wel wat minder geworden.
pi_140387859
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

Het midden wordt juist steeds populistischer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140388229
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 06:16 schreef TLC het volgende:
Ik vind de ontwikkelingen in Frankrijk, Griekenland en Hongarije erg zorgelijk, ergens had ik toch de hoop dat de mens anno 2014 toch een beter verstand had gekregen :{
Simpel, opgedrongen interventies vanuit het buitenland leiden altijd tot nationalisme.
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:01:12 #299
45206 Pietverdriet
pi_141259054
quote:
Eurosceptische partijen verenigen zich, mogelijk 'doodsteek' voor Wilders

Het is de grootste winnaar van de Europese verkiezingen in Groot-Brittannië, de eurokritische partij UKIP van Nigel Farage, toch gelukt om voldoende gelijkgestemden te vinden voor een fractie in het Europees Parlement. Farage wist zes andere partijen aan zich te binden. De fractie, genaamd Europa van Democratie en Vrijheid, telt 48 zetels, zo maakte Farage zelf bekend.

Eerder deze week leek het erop dat de vorming van een EU-fractie lastig zou worden, na het opstappen van de Nederlandse Europarlementariër en SGP'er Bas Belder. Maar de Brit wist de Italiaanse partij van Beppe Grillo aan zich te binden, evenals een Zweedse, Letse, Tsjechische en Litouwse partij. Daarnaast stapt één Franse Europarlementariër van het Front National over naar deze fractie.

Voor het Front National en de PVV van Geert Wilders is de vorming van deze fractie mogelijk de doodsteek. Samen met het Belgische Vlaams Belang, het Oostenrijkse FPÖ en de Italiaanse Lega Nord zoeken ze nog twee partijen om zich bij te voegen. Er lopen gesprekken met de Poolse partij Kongres Nowej Prawicy (Congres van Nieuw Rechts). Daarnaast hoopten ze de Litouwers, die nu zich hebben aangesloten bij Farage, te overtuigen.

Als fractie kun je in het EU-parlement meer invloed uitoefenen en is er ook meer geld beschikbaar. Om een fractie te vormen in het Europees Parlement zijn minimaal 25 zetels uit zeven verschillende EU-landen nodig. Voor 25 juni moet de fractievorming zijn afgerond, vóór de eerste vergadersessie in Straatsburg begin juli.
Bazenactie van Farage, zeker als het nu Wilders en FN niet lukt een fractie te vormen!
http://www.volkskrant.nl/(...)k-voor-Wilders.dhtml
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:30:54 #300
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141260605
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:45 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dat is evident. De stemmers die overwogen/overwegen om op de PVV te stemmen zijn niet ineens minder ontevreden over de rest van de politiek als de PVV er niet zou zijn. Het kan dat Wilders kiezers van zich vervreemdt maar in dat geval krijg je een electoraal hiaat wat ongetwijfeld opgevuld zal worden door een andere 'niet-gevestigde' partij.

quote:
Inderdaad, die kiezers gaan echt niet ineens weer op de PvdA, de D66, het CDA of de VVD stemmen. :)
#NoDAPL
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:32:32 #301
45206 Pietverdriet
pi_141260676
De grootste vrienden van wilders zijn zijn vijanden, de mensen die deze troll maar blijven voeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')