abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140351946
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mwah, ik heb de indruk dat het om minstens enkele tientallen procenten gaat.
Je moet wat boze figuren op internet niet verwarren met de echte wereld.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:21:40 #202
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140352003
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je antwoordt met dezelfde vraag. Waarom zijn ze niet gemotiveerd?
Omdat politiek de anti's misschien weinig interesseert, en de pro's veel meer.
Say what?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:23:49 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352073
quote:
4s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet wat boze figuren op internet niet verwarren met de echte wereld.
50% van de Nederlanders is laag of middelmatig opgeleid, deze mensen ondervinden onevenredig veel nadelen en onevenredig weinig voordelen van de EU. Ik kan me niet voorstellen dat een substantieel deel van hen niet weinig gecharmeerd is van de EU. Zij kunnen dat misschien niet duiden maar het is de laatste jaren veelvuldig in het nieuws geweest dat de kloof tussen de haves en de have nots onder invloed van de EU groter is geworden, dat de ene groep meer aan de EU heeft dan de andere. De hogeropgeleiden kunnen lekker in het buitenland studeren en werken, de lageropgeleiden zien dat de arbeidsvoorwaarden zijn versoberd. In hoeverre dat waar is is voer voor een andere discussie (die moet zeker eens worden gevoerd) maar dat beeld is de laatste jaren uit de media naar voren gekomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140352077
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Fascisten steunen in een strijd tegen verzonnen fascisten, het blijft bijzonder...
Hier ga jij nog wel een keer van terugkomen.

Geef het nog 10 jaar met een EU-trein die op deze ondemocratische manier door blijft rijden, en wij (dus ook jij) hebben straks helemaal niks meer over ons eigen land en over ons eigen leven te vertellen. Dan wordt het gewoon werken voor een hongerloontje (in dienst van een multinational met volledige controle over jouw privéleven), belasting betalen en verder je bek houden, of anders een bezoekje van de Europese gedachtenpolitie. Zélfs als je nu als een soort NSB'er met de fascisten meeheult en op de 'juiste' partij hebt gestemd, want dat zijn de machthebbers dan allang weer vergeten.
pi_140352078
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als er een referendum komt, voor of tegen EU/euro, en het dus eigenlijk een keer écht ergens over gaat, dan gaan de mensen echt wel massaal stemmen. Net als met dat vorige referendum, dat ook zo "gunstig" afliep voor de eurofascisten.

En dan blijft er van die hele pro-Europese stemming helemaal niks meer over, wacht maar af. Dan wordt die hele bende linksfascisten van D66 compleet weggevaagd.
Weet jij überhaupt wel wat fascisme is man, debiel :')
  zondag 25 mei 2014 @ 18:24:13 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352086
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Omdat politiek de anti's misschien weinig interesseert, en de pro's veel meer.
Als je niet stemt dan heb je niet het recht om te klagen.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:24:47 #207
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140352110
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je niet stemt dan heb je niet het recht om te klagen.
Eens.
Say what?
pi_140352247
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:23 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hier ga jij nog wel een keer van terugkomen.

Geef het nog 10 jaar met een EU-trein die op deze ondemocratische manier door blijft rijden, en wij (dus ook jij) hebben straks helemaal niks meer over ons eigen land en over ons eigen leven te vertellen. Dan wordt het gewoon werken voor een hongerloontje (in dienst van een multinational met volledige controle over jouw privéleven), belasting betalen en verder je bek houden, of anders een bezoekje van de Europese gedachtenpolitie. Zélfs als je nu als een soort NSB'er met de fascisten meeheult en op de 'juiste' partij hebt gestemd, want dat zijn de machthebbers dan allang weer vergeten.
Wat een totale nonsens. En waarom jij daarvoor fascisten steunt is me echt een raadsel.
pi_140352313
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen. De EU beslist veel over ons, wil je dat in die mate aan D66 overlaten? :?
Als ik in mijn omgeving kijk: de meeste PVV'ers die ik ken hebben een zware baan (50+ uur per week) en hebben dus wel wat anders aan hun hoofd dan te gaan stemmen in verkiezingen die nergens over gaan. Dit i.t.t. al die D66'ers met hun juristenbaantjes e.d. 4 dagen in de week van 10 tot 16 uur á ¤200 per uur.

Ik snap ook wel dat al die lui met hun makkelijke baantjes vóór de EU stemmen. Immers, die danken hun luizenbaantje juist vaak aan ondemocratische megalomane EU-instituten. Het is gewoon hun eigen (riant belegde) boterham die op het spel staat. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat dat brood ten koste gaat van de vrijheden en inkomens van de overige EU-burgers, interesseert dergelijke lieden dan weer minder.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:33:42 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352382
Ik werk 40 uur per week, verdien iets meer dan modaal (niet bij de overheid) en heb ook D66 gestemd.
Juist omdat ik vind dat het EP meer bevoegdheden moet krijgen.

Het moet meer als een echt parlement gaan werken, dat ook wetten kan intrekken, dan wordt het ook democratischer. Niet dat de EU nu niet democratisch is, maar het is teveel gelaagd.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:36:33 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352470
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als ik in mijn omgeving kijk: de meeste PVV'ers die ik ken hebben een zware baan (50+ uur per week) en hebben dus wel wat anders aan hun hoofd dan te gaan stemmen in verkiezingen die nergens over gaan. Dit i.t.t. al die D66'ers met hun juristenbaantjes e.d. 4 dagen in de week van 10 tot 16 uur á ¤200 per uur.

Ik snap ook wel dat al die lui met hun makkelijke baantjes vóór de EU stemmen. Immers, die danken hun luizenbaantje juist vaak aan ondemocratische megalomane EU-instituten. Het is gewoon hun eigen (riant belegde) boterham die op het spel staat. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat dat brood ten koste gaat van de vrijheden en inkomens van de overige EU-burgers, interesseert dergelijke lieden dan weer minder.
Het kan dat hier een kern van waarheid in zit maar slim is het natuurlijk niet om niet te stemmen. Zorg ervoor dat jouw belangen vertegenwoordigd worden! De welgestelden doen dat, wees daar maar zeker van, dus juist de arbeidersklasse moet dat ook doen!
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:37:52 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352510
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:33 schreef remlof het volgende:
Ik werk 40 uur per week, verdien iets meer dan modaal (niet bij de overheid) en heb ook D66 gestemd.
Juist omdat ik vind dat het EP meer bevoegdheden moet krijgen.

Het moet meer als een echt parlement gaan werken, dat ook wetten kan intrekken, dan wordt het ook democratischer. Niet dat de EU nu niet democratisch is, maar het is teveel gelaagd.
Macht voor de lobby's van bedrijven (platenmaatschappijen, tabaksproducenten, ...)die de parlementariërs bewerken. Die lobby's hebben een fieldday, slechts 750 parlementariërs hoeven te bewerken in plaats van vele duizenden. :7
#NoDAPL
pi_140352529
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan dat hier een kern van waarheid in zit maar slim is het natuurlijk niet om niet te stemmen. Zorg ervoor dat jouw belangen vertegenwoordigd worden! De welgestelden doen dat, wees daar maar zeker van, dus juist de arbeidersklasse moet dat ook doen!
Het is bij deze verkiezingen echt zoals vantevoren ook al vaak gezegd werd: als je uit de EU of de euro wilt, dan moet je juist niet in het EuroParlement wezen. Dan zul je toch nationaal aan de bak moeten.
pi_140352555
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het is bij deze verkiezingen echt zoals vantevoren ook al vaak gezegd werd: als je uit de EU of de euro wilt, dan moet je juist niet in het EuroParlement wezen. Dan zul je toch nationaal aan de bak moeten.
Of het trucje van Wilders begint uit te werken en het besef dat zijn eurofractie de afgelopen periode een zooitje was dringt door.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:40:02 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352568
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Macht voor de lobby's van bedrijven (platenmaatschappijen, tabaksproducenten, ...)die de parlementariërs bewerken. Die lobby's hebben een fieldday, slechts 750 parlementariërs hoeven te bewerken in plaats van vele duizenden. :7
Lobbyisten zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven en die werken op alle niveaus, van gemeenteraden tot het EP.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:40:40 #216
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352589
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen maar zolang wij een EU-lid zijn beslist de EU van alles wat invloed heeft op onze kwaliteit van leven, zoals bijv. het feit dat jij en ik nu naar een ver buitenland moeten om een gloeilamp te mogen kopen. Dan maar beter ervoor zorgen dat de mensen die beslissingen nemen over ons onze belangen vertegenwoordigen. Nu heeft het sociaaleconomisch rechtse D66 onevenredig veel invloed in de EU, dat is slecht voor de arbeidersklasse van Nederland.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:41:24 #217
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352611
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Lobbyisten zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven en die werken op alle niveaus, van gemeenteraden tot het EP.
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij weet toch wel wat fieldday betekent? Het bewerken van politici is in Europa nog nooit zo gemakkelijk geweest.
#NoDAPL
pi_140352641
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben uitgesproken anti-EU (niet anti-samenwerking, het zijn slechts het huidige instituut en de huidige constructie waarbij ik vraagtekens plaats) maar ik ben de laatste keer wel gaan stemmen (PvdD), het lijkt er op dat veel tegenstanders dit nalaten, ik begrijp niet waarom ze niet stemmen. De EU beslist veel over ons, wil je dat in die mate aan D66 overlaten? :?
Kan wel een paar redenen bedenken.

1. Als je tegen een instituut als de EU bent, is het niet logisch deel te nemen aan verkiezingen voor het EU parlement
2. De invloed van een stem is praktisch te verwaarlozen
3. Genaaid te zijn na het NEE van de EU-grondwet, versterkt dit nog eens extra ('stemmen heeft geen nut, ze gaan hun gang toch wel, ook al is het volk tegen)
  zondag 25 mei 2014 @ 18:43:35 #219
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352688
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:42 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Kan wel een paar redenen bedenken.

1. Als je tegen een instituut als de EU bent, is het niet logisch deel te nemen aan verkiezingen voor het EU parlement
2. De invloed van een stem is praktisch te verwaarlozen
3. Genaaid te zijn na het NEE van de EU-grondwet, versterkt dit nog eens extra ('stemmen heeft geen nut, ze gaan hun gang toch wel, ook al is het volk tegen)
Het is allemaal begrijpelijk maar het blijft onverminderd dom. ;)
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:43:43 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352689
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Jij weet toch wel wat fieldday betekent? Het bewerken van politici is in Europa nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Ja, maar ik zie je lobbyisten-argument niet als argument tegen de EU.

Weet je hoeveel lobbyisten er in Washington DC rondlopen?
pi_140352705
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is allemaal begrijpelijk maar het blijft onverminderd dom. ;)
Waarom?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:44:55 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352716
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is gemakkelijker om een paar Europarlementariërs te bewerken dan vele nationale parlementariërs.

quote:
Weet je hoeveel die lobbyisten daar voor elkaar krijgen? Was dit vroeger in Europa zo erg?
#NoDAPL
pi_140352725
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Vind je dat serieus iets goeds, al dat ge-lobby?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:45:44 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352746
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat de lagere klasses in hun eigen vlees snijden. Je zou bijna stellen dat ze het verdienen.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:47:13 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_140352782
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is gemakkelijker om een paar Europarlementariërs te bewerken dan vele nationale parlementariërs.

[..]

Weet je hoeveel die lobbyisten daar voor elkaar krijgen? Was dit vroeger in Europa zo erg?
Nee, daarom hoop ik ook dat het EP behalve machtiger ook transparanter wordt.

En Europa is toch echt wat anders dan de VS, minder kapitalistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')