Om te beginnen hádden ze het bij een paar kernlanden moeten laten die samen verdergingen. Daarnaast hádden ze nooit aan een gedeeld parlement en munteenheid moeten beginnen. Het toelaten van landen die dermate verschillen op cultureel, economisch en democratisch gebied met West-Europese landen hád ook nooit moeten gebeuren.. hád, hád en hád.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zie jij overheden dan wel spontaan zich verbinden aan begrotingsevenwicht?
Roepen hoe het niet moet is me net wat te makkelijk zonder alternatief.
Zo simpel is het.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef karton2 het volgende:
[..]
Om te beginnen hádden ze het bij een paar kernlanden moeten laten die samen verdergingen. Daarnaast hádden ze nooit aan een gedeeld parlement en munteenheid moeten beginnen. Het toelaten van landen die dermate verschillen op cultureel, economisch en democratisch gebied met West-Europese landen hád ook nooit moeten gebeuren.. hád, hád en hád.
Helaas zitten we nu met de gebakken peren omdat er lieden waren die met list en bedrog per sé een politiek experiment wilden opzetten/doorzetten.
Alleen dan zonder list en bedrog. Het waren stuk voor stuk politieke keuzes die eindeloos zijn besproken.quote:
Dit is geloof geen antwoord op de vraag die ik stelde?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef karton2 het volgende:
[..]
Om te beginnen hádden ze het bij een paar kernlanden moeten laten die samen verdergingen. Daarnaast hádden ze nooit aan een gedeeld parlement en munteenheid moeten beginnen. Het toelaten van landen die dermate verschillen op cultureel, economisch en democratisch gebied met West-Europese landen hád ook nooit moeten gebeuren.. hád, hád en hád.
Helaas zitten we nu met de gebakken peren omdat er lieden waren die met list en bedrog per sé een politiek experiment wilden opzetten/doorzetten.
Ik denk dat het lange termijn doel moet zijn de ontmanteling van het EU parlement, EU commissie en alle andere organisaties die vanuit de EU opereren.
Vervolgens kan opnieuw worden gekeken welke landen 'samen' (interpretatie laat ik open) gaan en dat ook willen en kunnen.
Landen die een natuurlijke aantrekking naar elkaar hebben lopen veel makkelijker indezelfde pas dan landen die dat niet hebben.
Ik weet dat die toekomst onzeker is en vol gevaren zit. Ik weet / denk dat de huidige weg nog onzekerder is omdat de EU gewoonweg wortels mist in de samenleving(en). Zoals al zovaak aangegeven, ik denk niet dat die PR schade nog te repareren valt.
Ik vrees dat de huidige EU vroeg of laat (eerder vroeg dan laat) kei hard gaat schuren. Dan kan je naar mijn mening beter kiezen voor een voorzichtige ontmanteling dan een harde val.
De economische crisis heeft denk ik de democratische crisis gemaskeerd.
Conclusie: wat er ook gebeurt, het gaat ontzettend kut worden.
Dit wordt vaak geroepen, wat was praktisch gezien het grote verschil tussen voor en na 1992?quote:Op woensdag 21 mei 2014 05:57 schreef WhiteBeard het volgende:
Het was leuk toen het EEG heette. het werd een moloch toen het EU begon te heten
Erg jammer dat het met de historische en politieke kennis van die zogenaamde 'critici' altijd zo droef gesteld is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen dan zonder list en bedrog. Het waren stuk voor stuk politieke keuzes die eindeloos zijn besproken.
Ik vind het vooral geweldig dat ze onze welvaart menen te moeten 'herstellen' door iets te doen wat nog nooit is gedaan, waar niemand de gevolgen van weet, en je enorm veel mazzel moet hebben wil je er goed/beter uitkomen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg jammer dat het met de historische en politieke kennis van die zogenaamde 'critici' altijd zo droef gesteld is.
Ja, vraag me ook echt af hoe de samenwerking met Polen of Italië opzeggen ons verder moet gaan helpen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het vooral geweldig dat ze onze welvaart menen te moeten 'herstellen' door iets te doen wat nog nooit is gedaan, waar niemand de gevolgen van weet, en je enorm veel mazzel moet hebben wil je er goed/beter uitkomen.
Uiteindelijk komt het woord 'europees project' uit de koker van fantieke EU voorstanders. En laat een project per definitie nu altijd een einde kennenquote:
Dat is het wel. Alleen als landen een natuurlijke aantrekkingskracht hebben zijn ze bereid zich m aan elkaar aan te passen, o.a. aan begrotingsnormen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is geloof geen antwoord op de vraag die ik stelde?
En voor de rest, ik kan niet zoveel met doemverhalen, zeker aangezien het feitelijk helemaal niet zo overdreven slecht gaat. Het kan natuurlijk altijd veel beter maar dat terzijde.
Dan nog gaat dat niet werken als het vrijblijvend is. Je hebt een vorm van afdwingen/sancties nodig helaas.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:09 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Alleen als landen een natuurlijke aantrekkingskracht hebben zijn ze bereid zich m aan elkaar aan te passen, o.a. aan begrotingsnormen.
Steeds minder autonomie voor de lidstaten. Ik moet daar niks van hebbenquote:Op woensdag 21 mei 2014 07:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit wordt vaak geroepen, wat was praktisch gezien het grote verschil tussen voor en na 1992?
Is dat werkelijk zo?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:30 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Steeds minder autonomie voor de lidstaten. Ik moet daar niks van hebben
Ik blijf teminste wel van tijd tot tijd achter me kijken, en je weet ze mogen over me praten en eten maar niet alles van me weten!quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:56 schreef HiZ het volgende:
Fijn dat eindeloze geouwehoer over of de EU wel of niet nuttig is, dan wordt er tenminste niet gepraat over de echte politieke kwesties. Ik neem aan dat de gevestigde politiek clowns als Farage en Wilders zeer dankbaar zijn.
Ad hom 99,999 door de bocht,...De rest is minderwaardig daarom heb ik gelijk,..quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg jammer dat het met de historische en politieke kennis van die zogenaamde 'critici' altijd zo droef gesteld is.
en nu inhoudelijk? Laat eens blijken dat jij eventueel wel enig verstand van de historie en politiek? Maak het verschil!quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ad hom 99,999 door de bocht,...De rest is minderwaardig daarom heb ik gelijk,..
Ja hoor, ik wil minder betalen aan minder onzin. Daar is geen diep begrip voor nodig maar vooral beseffen dat de overheid voor heel veel onzinnig is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
en nu inhoudelijk? Laat eens blijken dat jij eventueel wel enig verstand van de historie en politiek? Maak het verschil!
Gaan we ooit nog die staatsschuld afbetalen of zijn we veroordeeld tot het jaarlijks 1/24ste van onze inkomsten spenderen aan rente?quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:
En voor de rest, ik kan niet zoveel met doemverhalen, zeker aangezien het feitelijk helemaal niet zo overdreven slecht gaat. Het kan natuurlijk altijd veel beter maar dat terzijde.
Geheel afbetalen vermoedelijk niet maar dat is ook niet nodig. Flink afbouwen zal wel gaan gebeuren, dan dalen ook de rentelasten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gaan we ooit nog die staatsschuld afbetalen of zijn we veroordeeld tot het jaarlijks 1/24ste van onze inkomsten spenderen aan rente?
We gaan de staatsschuld nooit aflossen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gaan we ooit nog die staatsschuld afbetalen of zijn we veroordeeld tot het jaarlijks 1/24ste van onze inkomsten spenderen aan rente?
Waarom is het niet nodig om die geheel af te betalen? Elke Euro die je verspilt aan rente kan je niet besteden aan nuttige zaken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geheel afbetalen vermoedelijk niet maar dat is ook niet nodig. Flink afbouwen zal wel gaan gebeuren, dan dalen ook de rentelasten.
Op nationaal niveau laten ze al hun plannen keurig doorrekenen door het CPB, ze komen niet slechter uit de verf dan die van de PvdA en de VVD, de SP maakt andere keuzes maar de plussen en minnen houden elkaar even goed of even slecht in balans. Het is maar net waar je de lasten wil leggen en waar je in wil investeren.quote:Maar elders steun jij de SP, als er een type partij is die weinig kaas heeft gegeten van de staatshuishouding zijn het wel de populisten van SP tot PVV en van UKIP tot de FPO... Hoe rijm je dat voor jezelf?
Duke stelde dat het toch best wel goed gaat (ik parafraseer zoals ik het interpreteerde). Gaat het wel zo goed als je alleen al aan rentelasten meer dan 1/24ste per jaar van je inkomsten besteedt? Dit bedrag is immers nog aan het stijgen, door de toenemende schuld (aanhoudend begrotingstekort) maar mogelijk ook door de downgrading van de kredietwaardigheid van Nederland BV (de kans is groot dat dit de volgende keer gaat gebeuren).quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan de staatsschuld nooit aflossen.
Ik zie alleen niet in wat dat precies heeft te maken het EU-debat.
Er is niets mis met staatsschulden. Zolang niemand in Nederland in diepe armoede leeft, is er betrekkelijk weinig aan de hand.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duke stelde dat het toch best wel goed gaat (ik parafraseer zoals ik het interpreteerde). Gaat het wel zo goed als je alleen al aan rentelasten meer dan 1/24ste per jaar van je inkomsten besteedt? Dit bedrag is immers nog aan het stijgen, door de toenemende schuld (aanhoudend begrotingstekort) maar mogelijk ook door de downgrading van de kredietwaardigheid van Nederland BV (de kans is groot dat dit de volgende keer gaat gebeuren).
Wat zijn de rentelasten die een huizenbezitter in Nederland betaalt tov zijn of haar jaarsalaris?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duke stelde dat het toch best wel goed gaat (ik parafraseer zoals ik het interpreteerde). Gaat het wel zo goed als je alleen al aan rentelasten meer dan 1/24ste per jaar van je inkomsten besteedt? Dit bedrag is immers nog aan het stijgen, door de toenemende schuld (aanhoudend begrotingstekort) maar mogelijk ook door de downgrading van de kredietwaardigheid van Nederland BV (de kans is groot dat dit de volgende keer gaat gebeuren).
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
Vooralsnog stelt die rente geen bal voor en daalt het tekort stevig.
Als het om investeringen gaat dan kan dat inderdaad maar dan nog rest de vraag waarom je niet spaart in tijden dat het goed gaat zodat je niet al die onnodige rentelasten hebt. Het is uiteraard de rente op rente waar ik me zorgen over maak. Aangezien we meer dan 10 miljard Euro per jaar nodig hebben voor enkel die rente kunnen we dus 0 Euro aflossen als we quite spelen. Dat is geen comfortabele positie bij pak hem beet 240 miljard Euro inkomsten.quote:Maar voor investeringen geld aantrekken van de kapitaalmarkt lijkt me echt geen punt. Voor dergelijke zaken is een staatsschuld geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |