abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140179321

Nigel Farage is een Brits conservatief-liberaal politicus die sinds 1999 in het Europees Parlement zit. Hij is de onbetwiste leider en het gezicht van de UK Independence Party en staat bekend om zijn felle controversiële speeches in het Europees Parlement.

Fragment The European Parliament - a Charade

Biografie Channel Four:

Debat tussen Nigel Farage en Nick Clegg (leider LiberalDemocrats, uitgesproken pro-EU, "D66") op LBC:

Verkiezingsfilmpje:

Rants van Farage in het Europees Parlement - YouTube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Langere filmpjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtsfilmpje Europese economie en samenleving - Stefan Molyneux:

Huidige situatie in Europa:

Meer partijen als UKIP in Europa:

Artikel50 - Daniël van der Stoep - Nederland

Alternative fuer Deutschland - Hans-Olaf Henkel - Duitsland

Movimento Cinque Stelle - Beppe Grillo - Italië

De Finnenpartij - Timo Soini - Finland

Sverigedemokraterna - Jimmie Åkesson - Zweden

Demokraterne - Per Ørum Jørgensen - Denemarken

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nigel Farage met zijn UKIP en de andere partijen, voor Nederland Artikel50 met Daniël van der Stoep en Alexander Sassen van Elsloo, pleiten voor een vertrek van de respectievelijke landen uit de EUropese Unie.

Beginselen
1. Artikel 50 wil voorkomen dat er een "Verenigde Staten van Europa" ontstaat. Daarom moet er een bindend referendum komen om de burger hierover te laten beslissen;
2. De euro is mislukt. Artikel 50 wil dat dit onder ogen wordt gezien en Nederland goed voorbereid uit de eurozone laten stappen, voordat het te laat is;
3. Ook als Nederland in de EU blijft, dient het Europees Parlement opgedoekt te worden. Het is een applausmachine die niemand vertegenwoordigt;
4. Er dient een absolute scheiding van kerk en staat te komen in Nederland. Dit betekent afschaffing religieus onderwijs, geen subsidies etc. De staat gedraagt zich volledig neutraal ten aanzien van elke godsdienst, maar garandeert wel de godsdienstvrijheid;
5. De Nederlandse overheid dient persoonlijke vrijheden beter te waarborgen. Absolute vrijheid van meningsuiting, geen bemoeienis met internet en geen opslag van vingerafdrukken of DNA;
6. Het bestuur van Nederland moet verbeterd worden. Dit betekent het opheffen van de Eerste Kamer, een kiesdrempel van 3%, directe verkiezingen van burgemeester en Commissaris van de Koning, oprichting van een constitutioneel hof;
7. De overheid moet zich slechts richten op haar kerntaken: bescherming van burgers en het bieden van een vangnet. Dit betekent: grenzen dicht en invoering visasysteem. Minimumstraffen en een online zedendelinquentenregister. Voor de rest dient de overheid zich verre te houden van bemoeienis me het leven van mensen en het financieren van talloze nutteloze projecten (rookverbod, windmolenparken, ontwikkelingshulp etc.) Hierdoor kunnen de belastingen omlaag en kunnen burgers zelf beslissen waar het geld heen gaat.
8. Nederland dient alle verdragen waar zij aan gebonden is opnieuw te bekijken en zo nodig op te zeggen. Ontwikkelingshulp dient te worden afgeschaft, behoudens noodhulp. Defensie dient te hervormen tot één krijgsonderdeel met als focus het Nederlandse grondgebied.

Verkiezingsfilmpje:

Alternative für Deutschland:

Bediscussieer hier de politieke consequenties en voors en tegens van de keuze de EU te verlaten.

Hoofdpunten uit het UKIP-programma
Mission Statement van Artikel50

======================================================================

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 20-05-2014 20:49:50 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140179568
Nee Mata, jij wil onzekerheid. Dat terwijl ik nu een heerlijk leven heb.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140180487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Sja, weer anderen hebben een bijstandsuitkering en de ander stemt VVD. Dat heb je wel es.

Liever nu van die trein afspringen en je enkel breken dan straks verpletterd worden door het stootblok der realiteit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140180718
Nieuws uit Italië:

Why so many Italians love Beppe Grillo's Five Star Movement

Casting itself as the party of the people rather than the establishment, the movement could come first in European elections.

The results of the latest poll in Italy on the European elections show the centre-left Democratic party, led by Matteo Renzi, on 28.5%; Forza Italia, under Silvio Berlusconi, on 23.2%; and the Five Star Movement on 22.7%. One year after the Italian elections, almost nothing has changed in the consensus on the political force started in October 2009 and led by comedian Beppe Grillo. Its support remains strong, and Grillo's commitment to stay an opposition force "for ever" – or at least, he says, until the Five Star Movement gains 51% of the vote at an election – is clearly paying off. But why?

The Five Star Movement's position on Europe is a factor. From the economic point of view, it argues that the euro is harmful because it has favoured big banks at the expense of small investors. Moreover, European bureaucracy has never worked to give Italy the help it really needs when it comes to developing common approaches to issues such as immigration, defence or gay rights.

Grillo has proposed a popular referendum to decide whether to stay in the euro.
He relies entirely on the cause-effect relationship – which has yet to be proved – between the global economic crisis, which in Italy is still far from resolved (in 2013 there were 478,000 less employed workers than the previous year), and the adoption of the single currency. It may seem to be a paradox, but with an anti-European message, the Five Star Movement could come first in European elections.

It would be naive, however, to think that the European elections can be won by just talking about Europe. A campaign mainly focused on Italian issues could benefit the Five Star Movement even more because Grillo's support depends on a lack of trust in Italian leaders more than the quality of his movement's programme. The May elections will be used to test the solidity of the Democratic party after the birth of the new government led by Renzi, rather than to discuss the stability pact, the fiscal compact or civil and social rights for all European citizens.

First, the electoral system could favour Grillo, with the proportional system with three preference votes and a 4% minimum threshold for party representation. The absence of a majority premium obviates the need for coalitions. Second, the Five Star Movement could take advantage of its ability to reduce Italian politics to an eternal struggle between two social blocks at "war" (an expression often used by Grillo). On the one hand there is the "Casta", ie the political, economic and media establishment that, according to Grillo, has no significant differences between the left and the right, between journalism and politics. _O_ On the other hand there are the "people", of which the Five Star Movement considers itself to be the only true representative. Italian supporters of the movement voted (and will vote) as a form of protest against the "Casta" instead of not voting at all – even if they don't consider Grillo the solution.
Beppe Grillo Beppe Grillo was this week sentenced to four months in prison for breaking into a building during a protest, which 'could be an additional benefit to the Five Star Movement'.

From this point of view, this week's conviction of Grillo for violating the stockyards of the Turin-Lyon high-speed railway could be an additional benefit to the Five Star Movement. On the one hand, almost all the voters of the movement (and most of the leftwing voters, including those of the Democratic party) oppose the project, due to the serious environmental impact and the deemed excessive costs, particularly in this moment of economic crisis. On the other hand, it is difficult for opponents of Grillo to be moralistic since Berlusconi, despite having already been convicted of fraud, met Renzi to discuss the electoral system, and met Italy's president, Giorgio Napolitano, to discuss the composition of the new government.

Grillo's political narrative would not have been credible without the disastrous political experiment of the "technocratic government" convened by Mario Monti in November 2011 and supported by the two major parties, the Democratic party of Pier Luigi Bersani and the People of Freedom party of Berlusconi. The election results of the Five Star Movement in 2013 (25%) were literally ignored by the other parties, who supported another "broad agreement" government led by Enrico Letta, which failed after 10 months.

Renzi's experiment, supported again by a left-right agreement, does not change anything, for now. Grillo continues to be in the opposition, without political responsibility. And as long as there is a model in which the proposals of liberals and conservatives are not easily distinguishable by voters, the Five Star Movement will not disappear. Indeed, it will be able to win elections.

En nog meer nieuws uit andere delen van EUropa:

The enemy invasion: Brussels braced for influx of Eurosceptics in EU polls

Special report: parties demanding everything from reform to withdrawal are riding high on wave on discontent.

The Foire aux Fromages et aux Vins in Coulommiers, an attractive town on the undulating Brie plateau an hour east of Paris, is a fabulously French affair: a monumental marquee, hordes of happy visitors and more than 350 stalls laden with Gallic bounty.

Among the cheeses are tomme from Savoie, crottins de chèvre from Aveyron, and great roundels of brie from nearby Meaux, alongside case upon case of chablis, Pouilly-Fumé, Nuits-Saint-Georges. And today, in amiable conversation with a local cheesemaker, there is Aymeric Chauprade, academic, author, consultant, and leading candidate in the European elections for Marine Le Pen's freshly fumigated Front National.

Here's the problem, explains an immaculately suited Chauprade, who besides degrees in maths and international law has a doctorate in political science from the Sorbonne: all this he gestures around him as the throng prods, nibbles, squeezes, swills and swallows is at risk.

Het artikel gaat verder.

[ Bericht 11% gewijzigd door El_Matador op 20-05-2014 20:46:30 ]

pi_140180844
Ik vond het oprecht een goed verhaal (twijfel nog over wat ik ga stemmen) totdat ik dit las:

Defensie dient te hervormen tot één krijgsonderdeel met als focus het Nederlandse grondgebied.
pi_140180851
Mja the Guardian noemt het dramatisch, minder linkse media waren een stuk minder negatief over het beleid van Monti.
Zoveelste 'alles is kut, wij zijn anders en met ons komt het goed' partijtje dat op termijn wel weer pijnlijk op zijn bek zal gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140180926
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, weer anderen hebben een bijstandsuitkering en de ander stemt VVD. Dat heb je wel es.

Liever nu van die trein afspringen en je enkel breken dan straks verpletterd worden door het stootblok der realiteit.
Beetje vreemde metafoor, daar mijn vader en opa ook een heerlijk leven hebben/hadden ondanks of dankzij de EU. Het voelt niet echt alsof die mannen het nou zo slecht hebben gedaan.

Waarom dan die grote gok nemen?
pi_140181015
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje vreemde metafoor, daar mijn vader en opa ook een heerlijk leven hebben/hadden ondanks of dankzij de EU. Het voelt niet echt alsof die mannen het nou zo slecht hebben gedaan.

Waarom dan die grote gok nemen?
De EU is niet veranderd sinds de EEG en EGKS waar jouw vader en opa inzaten? En het gaat ook niet veranderen, de komende jaren?

pi_140181107
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De EU is niet veranderd sinds de EEG en EGKS waar jouw vader en opa inzaten? En het gaat ook niet veranderen, de komende jaren?
Niet ingrijpend nee. Maar volgens jou moeten we die gok maar nemen. Liever niet. Ik heb het juist zo goed man!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:56:27 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140181431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Heb jij de illusie dat je wel zekerheid hebt met de EU? Er bestaan maar weinig zekerheden in het leven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140181496
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet ingrijpend nee. Maar volgens jou moeten we die gok maar nemen. Liever niet. Ik heb het juist zo goed man!
Knappe voorspelling die je doet.

Jij mag dan ook pro-EU stemmen, dat is het mooie van vrije stemkeuze. Ik stem tegen. En als jouw welvaart eventjes minder wordt, maar daarna harder aantrekt, is dat alleen maar mooi.

Of je moet je pensioen graag aan de Wolves of Brussel willen schenken zodat zij er allerlei 'mooie' dingen mee gaan doen... :')

pi_140181756
@ El_Matador, waarom ben jij zo anti-EU? en denk jij dat uit de EU gaan Nederland ten goede komt?
pi_140181881
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Knappe voorspelling die je doet.

Jij mag dan ook pro-EU stemmen, dat is het mooie van vrije stemkeuze. Ik stem tegen. En als jouw welvaart eventjes minder wordt, maar daarna harder aantrekt, is dat alleen maar mooi.

Of je moet je pensioen graag aan de Wolves of Brussel willen schenken zodat zij er allerlei 'mooie' dingen mee gaan doen... :')
Nee, het is een juist een knappe voorspelling die jij doet. We stappen uit de EU en gaan er maar vanuit dat het top/beter gaat.
pi_140181960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij de illusie dat je wel zekerheid hebt met de EU? Er bestaan maar weinig zekerheden in het leven.
Betrekkelijke onzekerheid. Mijn opa en vader zijn nog niet in een dal beland. Toch fijn.
pi_140181993
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het is een juist een knappe voorspelling die jij doet. We stappen uit de EU en gaan er maar vanuit dat het top/beter gaat.
je hebt in ieder geval de controle terug en die geef je nu steeds meer uit handen aan Brusselse belangenbehartigers. Zeker als men voor 1 begrotingsorgaan (met leiders) gaat, maak je borst maar nat, Nederland...

pi_140182065
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
......Forza Italia, under Silvio Berlusconi, on 23.2%......
Nee hè :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:15:33 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140182492
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Betrekkelijke onzekerheid. Mijn opa en vader zijn nog niet in een dal beland. Toch fijn.
Dat is zeker prettig maar waardoor komt dat? Hebben wij dat echt aan de EU en haar voorlopers te danken of is dit eerder een gevolg van verbeterde technologie dankzij olie? Eerlijk gezegd ben ik er niet zo gerust op dat de EU ons zoveel zekerheid biedt aangezien de staatsschulden structureel - dus niet enkel te wijten aan die erge crisis - groter zijn geworden en we dus steeds meer geld verspillen aan rentelasten. Nu kan je erover discussiëren of dat het een probleem is om een staatsschuld te hebben van 60% of minder - wat mij betreft fors minder en het liefst 0 Euro - maar het structureel oplopen van de staatsschuld is niet echt hoopgevend voor de stabiliteit in de toekomst.
#NoDAPL
pi_140182496
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

je hebt in ieder geval de controle terug en die geef je nu steeds meer uit handen aan Brusselse belangenbehartigers. Zeker als men voor 1 begrotingsorgaan (met leiders) gaat, maak je borst maar nat, Nederland...
Meer controle betekent niet automatisch meer welvaart.
pi_140182528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar om dan maar te gaan pleiten voor maatregelen die onze welvaart slopen en voor veel onzekerheid zorgen is weer een ander uitsterte...

Waarom hebben jij en Mata zo'n diepe hekel aan Nederland? Waar komt die obsessie om ons land waar mogelijk naar de vernieling te helpen toch vandaan?
pi_140182618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zeker prettig maar waardoor komt dat? Hebben wij dat echt aan de EU en haar voorlopers te danken of is dit eerder een gevolg van verbeterde technologie dankzij olie? Eerlijk gezegd ben ik er niet zo gerust op dat de EU ons zoveel zekerheid biedt aangezien de staatsschulden structureel - dus niet enkel te wijten aan die erge crisis - groter zijn geworden en we dus steeds meer geld verspillen aan rentelasten. Nu kan je erover discussiëren of dat het een probleem is om een staatsschuld te hebben van 60% of minder - wat mij betreft fors minder en het liefst 0 Euro - maar het structureel oplopen van de staatsschuld is niet echt hoopgevend voor de stabiliteit in de toekomst.
Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen. Jij pleit voor onzekerheid. Ik koop echter niks voor jouw excuses als onze welvaart straks krimpt.
pi_140182652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:
@ El_Matador, waarom ben jij zo anti-EU? en denk jij dat uit de EU gaan Nederland ten goede komt?
Zowel principieel als pragmatisch, en ja, uiteindelijk is het voor elk Europees land het beste, ookal heb je nu landen die voordeel hebben (MOE) en landen die (veel) nadeel hebben (rijkere landen, maar ook juist de PIGS):

• Er is geen politiek orgaan nodig als je gewoon handelt met elkaar
• Brusselse belangenbehartigers zijn geen belangenbehartigers voor Nederland (of welk land dan ook) maar voor lobbygroepen, ik vind niet dat die de macht horen te hebben in Europa
• Beslissingslijnen en beleid zo dicht mogelijk bij huis en zo kort mogelijk houden - meer invloed
• Het idee van een geharmoniseerd (vreselijk woord) EUropa is een droom, een farce. Juist de diversiteit van Europa is zo mooi en dat uit zich in verschillende politieke keuzes van elkaar, ander beleid, andere economische modellen, andere migratieproblemen, alles is anders

De EU beweert juist de overeenkomsten tussen landen te benadrukken. Dat is in mijn ogen onzinnig; overeenkomsten vinden hun weg vanzelf. Het is juist uitermate belangrijk de verschillen tussen de landen te respecteren en te honoreren.

In tegenstelling tot de EUpropaganda is Europa zo'n rijk, welvarend, ontwikkeld en veilig continent juist door die diversiteit, juist per sé niet door "harmonisering".

Daarbij denk ik dat de sado-autisten in hun eigen zwaard lopen; ze kunnen geen normale gezonde marketing bedrijven en jagen het volk alleen maar steeds meer tegen ze in het harnas.

Wist je dat er een voorstel ligt dat de EU mag gaan bepalen welke partijen er meedoen aan het EP? Dus niet meer de landen zelf? En dan hebben die neofascisten nog voorwaarden ook. "Partijen die de Europese waarden -welke?- niet ondersteunen, dienen buitengesloten te worden".

Ik ben opgegroeid met het verschrikkelijke beeld van de Sovjet-Unie, lange rijen voor de slagers staan op mijn netvlies gegrifd. De grauwheid, het gebrek aan respect voor persoonlijke opvattingen (USSR: religie, EU: anti-EU-gevoelens), het per se willen harmoniseren, federaliseren, demoniseren, overkoepelen, macht uitvoeren, uitsluiten waar zij zin in hebben...

Ik weet dat het niet goed is voor Europa als die federale staat er komt. Belangen zijn verschillend voor elk land en dienen ook zo nagestreefd te worden.

Er is ook geen enkele federale staat in het verleden die succesvol is geweest met zoveel verschillende volkeren en talen. Het Romeinse Rijk kwam er nog het dichtste bij, qua ontwikkeling prachtig, maar natuurlijk ook erg oorlogszuchtig.

De VS is in dit opzicht een slecht voorbeeld maar ook dat is een voorbeeld van hoe het fout kan gaan; een sterke staat zoals die zich in de VS aan het ontwikkelen is.

Ik ben liberaal en heb dus vrijheid en respect voor het individu heel hoog staan. Bijzonder frappant dat juist de liberale partijen in Nederland zo extreem pro-EU zijn (D66 wil zelfs Europese belastingen, 1 leger, etc.).

De euro kan je nog een tijdje houden en uitfaseren naar ofwel een nieuwe florijn ofwel een andere munt als het Britse Pond.

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:23:44 #22
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140182925
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen.
Ik durf ook niet het verband te leggen met de EU maar dit probleem heeft de EU in ieder geval niet op kunnen lossen. Ook de huidige begrotingsregels zullen hier niet bij helpen, die gaan daarvoor niet ver genoeg. We hebben niet zozeer een jaarlijks maximum begrotingstekort nodig, we hebben een structurele aflossingsverplichting nodig waarbij een beperkt tekort mag tijdens een crisis als er meer wordt afgelost tijdens de hoogconjuncturen.
#NoDAPL
pi_140182969
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschulden stijgen overal. Ook die van niet EU-landen. Jij pleit voor onzekerheid. Ik koop echter niks voor jouw excuses als onze welvaart straks krimpt.
Daarnaast zijn er juist binnen de EU/EMU harde afspraken gemaakt om de begrotingstekorten terug te dringen, zelfs tot verplicht minstens een evenwicht aan toe. En tegenwoordig worden de normen ook hard afgedwongen. Ook een belangrijke reden dat zoveel mensen boos zijn op 'Europa'.
pi_140183086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik durf ook niet het verband te leggen met de EU maar dit probleem heeft de EU in ieder geval niet op kunnen lossen. Ook de huidige begrotingsregels zullen hier niet bij helpen, die gaan daarvoor niet ver genoeg. We hebben niet zozeer een jaarlijks maximum begrotingstekort nodig, we hebben een structurele aflossingsverplichting nodig waarbij een beperkt tekort mag tijdens een crisis als er meer wordt afgelost tijdens de hoogconjuncturen.
Dus wat wil je nu, NOG meer EU die dat gaat bepalen??

En jij wilde een Europees Leger, echt waar? Waarom? De NAVO draait al jaren prima.

pi_140183118
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zowel principieel als pragmatisch, en ja, uiteindelijk is het voor elk Europees land het beste, ookal heb je nu landen die voordeel hebben (MOE) en landen die (veel) nadeel hebben (rijkere landen, maar ook juist de PIGS):

• Er is geen politiek orgaan nodig als je gewoon handelt met elkaar
• Brusselse belangenbehartigers zijn geen belangenbehartigers voor Nederland (of welk land dan ook) maar voor lobbygroepen, ik vind niet dat die de macht horen te hebben in Europa
• Beslissingslijnen en beleid zo dicht mogelijk bij huis en zo kort mogelijk houden - meer invloed
• Het idee van een geharmoniseerd (vreselijk woord) EUropa is een droom, een farce. Juist de diversiteit van Europa is zo mooi en dat uit zich in verschillende politieke keuzes van elkaar, ander beleid, andere economische modellen, andere migratieproblemen, alles is anders

De EU beweert juist de overeenkomsten tussen landen te benadrukken. Dat is in mijn ogen onzinnig; overeenkomsten vinden hun weg vanzelf. Het is juist uitermate belangrijk de verschillen tussen de landen te respecteren en te honoreren.

In tegenstelling tot de EUpropaganda is Europa zo'n rijk, welvarend, ontwikkeld en veilig continent juist door die diversiteit, juist per sé niet door "harmonisering".

Daarbij denk ik dat de sado-autisten in hun eigen zwaard lopen; ze kunnen geen normale gezonde marketing bedrijven en jagen het volk alleen maar steeds meer tegen ze in het harnas.

Wist je dat er een voorstel ligt dat de EU mag gaan bepalen welke partijen er meedoen aan het EP? Dus niet meer de landen zelf? En dan hebben die neofascisten nog voorwaarden ook. "Partijen die de Europese waarden -welke?- niet ondersteunen, dienen buitengesloten te worden".

Ik ben opgegroeid met het verschrikkelijke beeld van de Sovjet-Unie, lange rijen voor de slagers staan op mijn netvlies gegrifd. De grauwheid, het gebrek aan respect voor persoonlijke opvattingen (USSR: religie, EU: anti-EU-gevoelens), het per se willen harmoniseren, federaliseren, demoniseren, overkoepelen, macht uitvoeren, uitsluiten waar zij zin in hebben...

Ik weet dat het niet goed is voor Europa als die federale staat er komt. Belangen zijn verschillend voor elk land en dienen ook zo nagestreefd te worden.

Er is ook geen enkele federale staat in het verleden die succesvol is geweest met zoveel verschillende volkeren en talen. Het Romeinse Rijk kwam er nog het dichtste bij, qua ontwikkeling prachtig, maar natuurlijk ook erg oorlogszuchtig.

De VS is in dit opzicht een slecht voorbeeld maar ook dat is een voorbeeld van hoe het fout kan gaan; een sterke staat zoals die zich in de VS aan het ontwikkelen is.

Ik ben liberaal en heb dus vrijheid en respect voor het individu heel hoog staan. Bijzonder frappant dat juist de liberale partijen in Nederland zo extreem pro-EU zijn (D66 wil zelfs Europese belastingen, 1 leger, etc.).

De euro kan je nog een tijdje houden en uitfaseren naar ofwel een nieuwe florijn ofwel een andere munt als het Britse Pond.
Interessante post, bedankt daarvoor.

Maar je hebt hier voornamelijk over het vrijheid accept . Maar hoe zie jij de economische voordelen van Nederland in als ze uit de EU stappen?

Is uit de euro stappen daadwerkelijk verstandig?
pi_140183270
quote:

[..]

Hoeveel verder dan het in wetgeving opnemen van de plicht tot begrotingsevenwicht wil je gaan?
pi_140183423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Interessante post, bedankt daarvoor.

Maar je hebt hier voornamelijk over het vrijheid accept . Maar hoe zie jij de economische voordelen van Nederland in als ze uit de EU stappen?
Het grote voordeel is dat Nederland op Nederlandse voorwaarden contracten kan afsluiten en niet meer volgens de harmonisatieleiband van de EU. Dat maakt het flexibeler, gunstiger en sneller dan door die hele EU-molen waar er uiteindelijk een grijs compromisje uitkomt.

Andere (kleine) landen als IJsland, Uruguay, Zwitserland, Noorwegen en Singapore, Macau (ok, geen land), Hong Kong, Costa Rica kunnen ook individuele handelscontracten in de wacht slepen. Succesvol en in het belang van het land, niet per se in het belang van Estland of Slovenië, zoals nu.

quote:
Is uit de euro stappen daadwerkelijk verstandig?
Ik ben geen econoom, dus echt goed kan ik het niet beoordelen. Het lijkt me een flink risico en als het niet hoeft dan niet, maar anders lieren aan een andere sterke munt (als het Pond) kan ook geen kwaad.

Het is ook een domino-effect. Reken maar dat UKIP flink gaat scoren, als ze de grootste worden zou het een dikke overwinning zijn, ik denk dat ze achter de Conservatives gaan eindigen.

Mocht het VK eruitwillen, kunnen we beter met hen mee dan in de EU blijven. JUIST omdat we zoveel handelen, want dat zullen andere landen willen blijven doen. Men gaat echt niet opeens Oostenrijkse kaas in plaats van de onze verkopen. Men zegt echt niet; die bloemen, die haven, die Philipsapparaten, nee, die hoeven we niet meer.

Het is ook zo'n kinderachtig argument. Alsof je per se in dezelfde politieke club moet zitten om te kunnen handelen. Daar is historisch helemaal geen bewijs voor en da's logisch; mensen willen geld verdienen, vele malen liever dan per se politiek op 1 schoot zitten.

pi_140183530
Het Pond is helemaal niet zo'n sterke munt. Daarop had de financiële crisis een veel grotere invloed dan op de Euro die relatief weinig te lijden had.
pi_140183769
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat Nederland op Nederlandse voorwaarden contracten kan afsluiten en niet meer volgens de harmonisatieleiband van de EU. Dat maakt het flexibeler, gunstiger en sneller dan door die hele EU-molen waar er uiteindelijk een grijs compromisje uitkomt.

Andere (kleine) landen als IJsland, Uruguay, Zwitserland, Noorwegen en Singapore, Macau (ok, geen land), Hong Kong, Costa Rica kunnen ook individuele handelscontracten in de wacht slepen. Succesvol en in het belang van het land, niet per se in het belang van Estland of Slovenië, zoals nu.

[..]

Ik ben geen econoom, dus echt goed kan ik het niet beoordelen. Het lijkt me een flink risico en als het niet hoeft dan niet, maar anders lieren aan een andere sterke munt (als het Pond) kan ook geen kwaad.

Het is ook een domino-effect. Reken maar dat UKIP flink gaat scoren, als ze de grootste worden zou het een dikke overwinning zijn, ik denk dat ze achter de Conservatives gaan eindigen.

Mocht het VK eruitwillen, kunnen we beter met hen mee dan in de EU blijven. JUIST omdat we zoveel handelen, want dat zullen andere landen willen blijven doen. Men gaat echt niet opeens Oostenrijkse kaas in plaats van de onze verkopen. Men zegt echt niet; die bloemen, die haven, die Philipsapparaten, nee, die hoeven we niet meer.

Het is ook zo'n kinderachtig argument. Alsof je per se in dezelfde politieke club moet zitten om te kunnen handelen. Daar is historisch helemaal geen bewijs voor en da's logisch; mensen willen geld verdienen, vele malen liever dan per se politiek op 1 schoot zitten.
Kijk, ik moet je gelijk geven in de punten die jij hier post.

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan. Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.

Ik ben qua vrijheden (principieel) ook anti Europese unie, maar ik ben ook sportief genoeg om te erkennen dat eruit stappen lang niet alleen voordelen gaat opleveren, integendeel.
pi_140184014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan. Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.

Ik ben qua vrijheden (principieel) ook anti Europese unie, maar ik ben ook sportief genoeg om te erkennen dat eruit stappen lang niet alleen voordelen gaat opleveren, integendeel.
We zullen vrolijk blijven handelen vanuit Nederland. Maar we zullen een aantal belangrijke voordelen kwijtraken. Zo hebben we nu met onze belangrijkste handelspartners afgesproken dat we bijna op alle onderdelen onbeperkte toegang hebben tot elkaar markten. Stap je uit de EU dan moet je onderdeel na onderdeel gaan onderhandelen over die toegang tot die markten. Waar we nu een grote invloed hebben op die verdragen per sector wordt het dan slikken of stikken, die voorwaarden zullen zeker niet gunstiger zijn.

Uit de EU en Euro stappen kan prima maar dan moet je wel bewust een flink deel van je welvaart opgeven en het je bedrijfsleven moeilijker willen maken.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:47:48 #31
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184189
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er juist binnen de EU/EMU harde afspraken gemaakt om de begrotingstekorten terug te dringen, zelfs tot verplicht minstens een evenwicht aan toe. En tegenwoordig worden de normen ook hard afgedwongen. Ook een belangrijke reden dat zoveel mensen boos zijn op 'Europa'.
quote:

[..]

#NoDAPL
pi_140184203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo dat wij (Nederland) uit de Europese Unie stappen, wij er wel erg alleen voor staan.
De 16e economie van de wereld, een land met een geweldige historie, over de hele wereld bekend (al dan niet van voetbal), handelscontacten over de hele wereld, etc.

Elk land staat er in principe alleen voor. Wat nu als er een grote aanslag of oorlog komt ofzo, denk jij dat "Brussel" dan garant gaat staan voor Nederland? Nou vluchtte onze vorstin weg, maar dan heb je helemaal geen eigen vrijheid en beslissingsmogelijkheden meer. Je bent een onderdeel van hen en hebt je naar hen te schikken. Dat zal niet minder worden, of denk je van wel?

quote:
Wie zegt dat de landen in de Europese landen nog handel met ons willen bedrijven? Zoveel hebben wij als klein landje niet te bieden.
Waarom niet? We handelen nu toch ook met Noorwegen en Zwitserland? Geen EU. Denk jij dat men geen Zwitserse chocolade koopt omdat Zwitserland geen EU-land is? Welnee, handel gaat altijd boven politiek. Ok, behalve bij de Saudi's dan, maar goed.

Nederland is niet echt een klein land. Qua oppervlakte wel, maar qua inwoners zitten we boven veel landen in Europa. Qua economie doen we het in de wereld goed en kunnen dat behouden door die eigen beslissingsvrijheid te hebben. Geen enkel land zal zeggen "nee, jij hoort niet bij onze club, dus jij doet niet mee". Daar zijn de belangen veel te groot voor, het is angstzaaierij van de EU.

quote:
Alleen maar voordelen zou onzin zijn inderdaad, maar wat me van levensbelang voor elk land (ik hoop dat de andere landen ook uit de EU stappen en Italië en Finland hebben inmiddels ook een stevig anti-EU-geluid (~2e/3e partij van het land)...

Als we de enigen zouden zijn in een totaal pro-EU Europa, ja, dan wordt het lastig. Maar ik zie het EUgebouw dat in de steigers is gezet nu al kraken. Hoe meer tegenstand hoe meer kans dat we uiteindelijk gewoon kunnen handelen zonder de salarissen van Barroso en Schulz en hun gevolg te moeten betalen.

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:51:02 #33
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184322
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus wat wil je nu, NOG meer EU die dat gaat bepalen??
Ik heb het liefst dat de leden het voor zichzelf bepalen.

quote:
En jij wilde een Europees Leger, echt waar? Waarom? De NAVO draait al jaren prima.
Nee, ik wil geen Europees leger, ik wil dat kleinere landjes samenwerken voor hun legertjes zodat we niet metaforisch met pijl en boog vechten tegen machinegeweren. Dan kunnen we ook eens gezamelijk Europese bedrijven de opdrachten geven om dat speelgoed te maken zodat we niet vele tientallen miljarden Euro's overmaken naar de andere kant van die grote plas water maar naar Europees grondgebied, dat is goed voor onze economie. Ik ben geen liefhebber van het leger maar zolang we toch zoveel geld daaraan besteden dan maar liever efficiënt en in onze eigen economie. En ja, het samenwerkingsverband wat betreft het oorlog voeren moet via de NATO verlopen. Dat hoeft ons kleine landjes niet te verhinderen om gezamelijk wat vliegdekschepen en ander duur spul te kopen zodat we samen een vuist kunnen maken tegen de millitaire machten.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:55:10 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140184535
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:35 schreef 99.999 het volgende:
Het Pond is helemaal niet zo'n sterke munt. Daarop had de financiële crisis een veel grotere invloed dan op de Euro die relatief weinig te lijden had.
De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Habsburg en Pruisen ontstaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-05-2014 22:11:05 ]
#NoDAPL
pi_140184546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het liefst dat de leden het voor zichzelf bepalen.

[..]

Nee, ik wil geen Europees leger, ik wil dat kleinere landjes samenwerken voor hun legertjes zodat we niet metaforisch met pijl en boog vechten tegen machinegeweren. Dan kunnen we ook eens gezamelijk Europese bedrijven de opdrachten geven om dat speelgoed te maken zodat we niet vele tientallen miljarden Euro's overmaken naar de andere kant van die grote plas water maar naar Europees grondgebied, dat is goed voor onze economie. Ik ben geen liefhebber van het leger maar zolang we toch zoveel geld daaraan besteden dan maar liever efficiënt en in onze eigen economie. En ja, het samenwerkingsverband wat betreft het oorlog voeren moet via de NATO verlopen. Dat hoeft ons kleine landjes niet te verhinderen om gezamelijk wat vliegdekschepen en ander duur spul te kopen zodat we samen een vuist kunnen maken tegen de millitaire machten.
Ik zie je punt van Europese ontwikkeling en ja dat is goed. Maar dat kan ook onder de NAVO, we houden gewoon onze eigen legers en gaan zo verder. En voor Europese ontwikkeling heb je vrijhandel nodig, het punt is dat als het om militaire geheimen gaat het niet zo makkelijk is. Dan zou een Europees Leger "makkelijker" zijn maar daarvoor moeten de landen heul veul inleveren, ik kan me niet voorstellen dat veel landen dat willen.

dinsdag 20 mei 2014 @ 22:07:54 #36
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140185148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Hapsburg en Pruisen ontstaan.
Uit welke tijd? En in het geval van de Habsburgers, uit welk gebied? :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_140185209
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen blijken die 'harde afspraken' niet altijd even hard te zijn en dat gold niet alleen voor dat begrotingstekort.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:13:17 #38
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140185459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:08 schreef karton2 het volgende:

[..]

Alleen blijken die 'harde afspraken' niet altijd even hard te zijn en dat gold niet alleen voor dat begrotingstekort.
Afspraken hebben inderdaad geen zin als ze niet kunnen worden afgedwongen, toch wel erg onhandig als je met economisch zwakke landen zoals Griekenland, Italië, Portugal en Spanje moet samenwerken.
#NoDAPL
pi_140185488
quote:

[..]

De gotspe van Brussel; bij Dijsselbloem 500 miljoen euro EISEN, omdat zij hun begroting niet op orde kregen. Op de vraag van Jeroen of wij dan ook die lastig haalbare 3% wat mochten laten vieren, werd met een hard NEIN!! gereageerd.

Sja, als je dán nog niet wakker ben, dan weet ik het niet meer. Dan moet echt die pensioenpot leeggeroofd worden wil er iets veranderen...

pi_140185934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel verder wil je gaan dan het in wetgeving opnemen?
pi_140185982
quote:

[..]

Ze zijn aanmerkelijk harder geworden afgelopen jaren. En harder dan men op puur nationaal niveau voor elkaar kan krijgen, immers dan mag iedere regering er van afwijken. Nu wordt men gedwongen het te doen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:24:16 #42
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186018
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel verder wil je gaan dan het in wetgeving opnemen?
Niet alleen een maximaal begrotingstekort tijdens een laagconjunctuur maar ook een minimale aflossingsverplichting tijdens een hoogconjunctuur. Eventueel kan je objectieve parameters gebruiken zoals groei. Wel moet de wetgeving natuurlijk dusdanig zijn dat een economie niet kapot wordt bezuinigd.

Oh ja, nog maar een keer voor de duidelijkheid. Het is natuurlijk onzinnig om een maximaal begrotingstekort af te spreken als het niet afdwingbaar is. Dat was een joke en we betalen er nu veel voor.
#NoDAPL
pi_140186054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Mark was dat wel en daar konden wij lekker van profiteren dankzij de koppeling. Dat geeft mij nu een gevoel van veiligheid, optrekken met het immer degelijke Duitsland. Zolang het niet opnieuw oorlogszuchtig wordt mag van mij zelfs een nieuw Duits rijk naar voorbeeld van Habsburg en Pruisen ontstaan.
Optrekken met de Duitsers, dat is dus gewoon binnen de EU. Die zoeken namelijk echt niet de ruzie met de Fransen die jij zo vurig bepleit...
pi_140186099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen een maximaal begrotingstekort tijdens een laagconjunctuur maar ook een minimale aflossingsverplichting tijdens een hoogconjunctuur. Eventueel kan je objectieve parameters gebruiken zoals groei. Wel moet de wetgeving natuurlijk dusdanig zijn dat een economie niet kapot wordt bezuinigd.
Aha, het gaat je dus alleen om een bepaalde aflossingsverplichting? Zit dat ook al niet in een maximum op de hoogte van de staatsschuld?
pi_140186203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Afspraken hebben inderdaad geen zin als ze niet kunnen worden afgedwongen, toch wel erg onhandig als je met economisch zwakke landen zoals Griekenland, Italië, Portugal en Spanje moet samenwerken.
Ben je vergeten waarom die landen zo'n beetje onder curatele staan? Juist. Omdat afspraken over het begrotingsbeleid nu gewoon concreet worden afgedwongen. Zelfs de Fransen worden nu gedwongen te hervormen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:28:09 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186213
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Optrekken met de Duitsers, dat is dus gewoon binnen de EU.
Ik doe dat liever zonder overtollige ballast die er op haar beurt ook niets aan heeft aangezien ze de concurrentie niet aankan.
#NoDAPL
pi_140186262
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, nog maar een keer voor de duidelijkheid. Het is natuurlijk onzinnig om een maximaal begrotingstekort af te spreken als het niet afdwingbaar is. Dat was een joke en we betalen er nu veel voor.
En dan hier ook nogmaals voor de duidelijkheid. Dat afdwingen gebeurt nu knetterhard.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:29:09 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140186267
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je vergeten waarom die landen zo'n beetje onder curatele staan? Juist. Omdat afspraken over het begrotingsbeleid nu gewoon concreet worden afgedwongen. Zelfs de Fransen worden nu gedwongen te hervormen.
Dit alles pas nadat de landen zich jarenlang hier niet aan hebben gehouden waardoor wij nu met zijn allen hen schulden afbetalen. Briljant. _O_
In feite hebben de Grieken met ons geld onze producten gekocht. ;)
#NoDAPL
pi_140186319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik doe dat liever zonder overtollige ballast die er op haar beurt ook niets aan heeft aangezien ze de concurrentie niet aankan.
Tja, de Duitsers gaan echt niet de door jou zo vurig gewenste ruzie met de Fransen en Italianen zoeken. Ze hebben immers wel historisch besef.
pi_140186503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit alles pas nadat de landen zich jarenlang hier niet aan hebben gehouden waardoor wij nu met zijn allen hen schulden afbetalen.
Oh, het wordt dus toch wel afgedwongen? Was wellicht aardig geweest wanneer je je vooraf een beetje in de materie had verdiept. Dat pas doen na het boos roepen van allerlei onzin is geen erg sterk teken ;).

En de landen die zich er niet aan hielden in het verleden waren vooral Frankrijk en Duitsland. Duitsland gaat nu lekker en de Fransen worden gedwongen flink te hervormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')