abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140287588
Ach, het is net voetbal. Hoe harder een transfer ontkend wordt hoe dichterbij :P.

Maar goed, met of zonder GD, het FN is gewoon een vieze club.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:46:41 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140288827
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Elk voordeel hep ze nadeel...
..en elk nadeel hep ze voordeel.
Ik ben nog geen voordeel tegengekomen van de privatisering van de spoorwegen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:05:24 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140289497
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:
Ach, het is net voetbal. Hoe harder een transfer ontkend wordt hoe dichterbij :P.

Maar goed, met of zonder GD, het FN is gewoon een vieze club.
Iemand vertelde me ook dat de blokvorming in gevaar komt vanwege het feit dat het Vlaams Belang mogelijk de kiesdrempel van het EP niet gaat halen. In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
pi_140289702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Roddels die suggereren dat Le Pen flirt met de Gouden Dageraad als onderdeel van hun paneuropese fractie
http://www.euractiv.com/s(...)dawn-flirting-302343

Lekkere vrienden
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Roddels die suggereren dat Le Pen flirt met de Gouden Dageraad als onderdeel van hun paneuropese fractie
http://www.euractiv.com/s(...)dawn-flirting-302343

Lekkere vrienden
Onderhandelen, niets mis mee.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:29:41 #155
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140290315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:05 schreef Hexagon het volgende:
In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
Nee, dat is het niet. Zo dom zijn ze echt niet.
Anti-Turkije
pi_140303003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iemand vertelde me ook dat de blokvorming in gevaar komt vanwege het feit dat het Vlaams Belang mogelijk de kiesdrempel van het EP niet gaat halen. In dat geval is de GD natuurlijk een mogelijk alternatief.
Klopt, voor het blok gaat het lastig worden.
pi_140350027
quote:
The UKIP earthquake - first tremors

Nigel Farage predicted a political earthquake.

From the very first result - a council ward in safe Labour Sunderland - the tremors could be felt. UKIP secured 30% of the vote in an area where it hadn't even run before.

It was soon clear that we were witnessing something very significant - the emergence of a fourth national political force capable of disrupting the hopes and plans of each of the established three parties.

The Farage factor has cut Tory support the most - Essex man has shown signs of becoming UKIP man.

It has, though, also damaged Labour - challenging them in their northern heartlands and undermining Ed Miliband's hopes of winning in key election battlegrounds in the Midlands.

The Liberal Democrats have watched in despair as the protest votes they used to harvest have gone elsewhere.

It is worth remembering that once every vote is counted UKIP will not run a single council, they will still have far fewer councillors than their rivals, they will not, of course, have an MP but - in the words of one Labour council leader - they will have caused mayhem.

And that's before a single vote has been counted in the European elections.

PS

It is also worth remembering that the Farage charm does not seem to be swaying the capital. UKIP has only put up candidates for 25% of London's seat and it is scoring significantly lower than it has elsewhere.

Labour, on the other hand, seem to be doing better in the capital. They're delighted to have seized control back of Hammersmith & Fulham which had become a Tory pin-up council to match Westminster and Wandsworth. They have high hopes of taking Merton and Redbridge.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140350698
Zou UKIP dan de enige zijn die ons nog kan redden van het eurofascisme?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:46:41 #159
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140350827
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:41 schreef hpeopjes het volgende:
redden van het eurofascisme :')

Ik denk eerder voor uittreding van het VK, en dan Schotland er weer in.
Say what?
pi_140350841
Hebben ze daarvoor niet, net als die andere anti-EU clubjes, veel te veel last van fascisten in eigen gelederen?
pi_140350855
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Maar goed, het VK gaat echt niet uittreden, kost ze veel te veel geld.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:49:21 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140350906
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bron?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_140351056
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bron?
Zelfde verhaal als bij Nederland, je raakt de volledig vrije toegang tot een markt van ongeveer 500 miljoen consumenten kwijt en je moet maar hopen dat je op delen op de voorwaarden van de EU weer toe kan treden. Dat is vrij funest voor het bedrijfsleven.
pi_140351070
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Ik zeg: VK treedt uit en blaast daarmee de hele EU op. Als er één schaap over de dam is...

In Nederland zal de roep om een referendum ook alleen maar toenemen. Men zal dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat de uitslag al vaststaat. Maar ooit zal het zover komen dat men de Europese belangen zal moeten opofferen voor de nationale belangen.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:56:35 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140351110
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als bij Nederland, je raakt de volledig vrije toegang tot een markt van ongeveer 500 miljoen consumenten kwijt en je moet maar hopen dat je op delen op de voorwaarden van de EU weer toe kan treden. Dat is vrij funest voor het bedrijfsleven.
Kom, handel met de EU is ook prima mogelijk zonder onderdeel te zijn van de EU.
pi_140351127
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dikke onzin allemaal, meestal propaganda van types die hun nutteloze baantjes in gevaar zien komen.
pi_140351157
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Ik zeg: VK treedt uit en blaast daarmee de hele EU op. Als er één schaap over de dam is...

In Nederland zal de roep om een referendum ook alleen maar toenemen. Men zal dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat de uitslag al vaststaat. Maar ooit zal het zover komen dat men de Europese belangen zal moeten opofferen voor de nationale belangen.
Onze nationale belangen komen voor een groot deel overeen met die van de EU. We exporteren veel en zijn sterk in logistiek. Dan wil je niet de vrije toegang tot een markt van 500 miljoen consumenten kwijt raken en dan maar hopen en bidden dat je op delen tegen redelijke voorwaarden weer toe mag treden tot verdragen.
pi_140351212
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, handel met de EU is ook prima mogelijk zonder onderdeel te zijn van de EU.
Het kan maar het wordt moeilijker en bedrijven hebben dan een concurrentienadeel ten opzichte van bedrijven in landen die wel onderdeel uit maken van de EU.

Je kan er voor kiezen als Nederland of VK zijnde maar het kost je welvaart. En voor serieuze politici is dat niet zo aantrekkelijk.
pi_140351220
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dikke onzin allemaal, meestal propaganda van types die hun nutteloze baantjes in gevaar zien komen.
Goed doordacht argument.
pi_140351300
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:41 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ben benieuwd wat Farage in de toekomst gaat doen. Alleen als UKIP in het VK ook échte macht gaat krijgen kan het gaan schuiven.
Verder moet je Frankrijk ook niet uitvlakken. Als je de as Parijs-Berlijn breekt, breekt de EU. Als FN het werkelijk goed gaat doen dan kunnen de presidentsverkiezingen érg spannend gaan worden.
Voor de EUverkiezingen in 2019 hebben we al Franse en aantal VK verkiezingen gehad. God weet wat voor uitslagen daar uit gaan voortkomen.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:04:07 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140351373
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het kan maar het wordt moeilijker en bedrijven hebben dan een concurrentienadeel ten opzichte van bedrijven in landen die wel onderdeel uit maken van de EU.
VK is een enorm productief land van 50 miljoen inwoners. De EU heeft net zoveel belang bij handel met het VK als andersom, dus ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:59 schreef 99.999 het volgende:

Je kan er voor kiezen als Nederland of VK zijnde maar het kost je welvaart. En voor serieuze politici is dat niet zo aantrekkelijk.
Nogmaals: bron? waar baseer je dit nu eigenlijk op?
pi_140351396
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Farage in de toekomst gaat doen. Alleen als UKIP in het VK ook échte macht gaat krijgen kan het gaan schuiven.
Verder moet je Frankrijk ook niet uitvlakken. Als je de as Parijs-Berlijn breekt, breekt de EU. Als FN het werkelijk goed gaat doen dan kunnen de presidentsverkiezingen érg spannend gaan worden.
Voor de EUverkiezingen in 2019 hebben we al Franse en aantal VK verkiezingen gehad. God weet wat voor uitslagen daar uit gaan voortkomen.
Zowel Frankrijk als het VK hebben een kiesstelsel waardoor extreme partijen uiteindelijk niet zoveel voor elkaar krijgen. En in Frankrijk is de afkeer van het FN groter dan die van de middenpartijen. Dus mocht Le Pen de tweede ronde halen dan is dat net als bij pa Le Pen een verloren zaak.
pi_140351423
quote:

[..]

Ik gok dat het VK inzet om macht terughalen uit Brussel én op lagere betalingen aan de EU.
Als het VK minder gaat betalen dan moet dat gat worden opgevuld door andere betalers... die natuurlijk staan te springen om met nog meer geld te gaan strooien not.
pi_140351447
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Van Frankrijk verwacht ik nog niet zoveel. D.w.z. niet meer dan van Nederland en we zien hoe dat heeft uitgepakt. Als puntje bij paaltje komt blijven al die kritische Fransen lekker thuis.

Nee, ik denk echt dat het van UKIP moet komen.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:06:30 #175
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140351450
quote:

[..]

Wat is dit nou voor geblaat, de voorlopige uitslag van de verkiezingen donderdag gemist? Het pro-Europese D66 is de grootste geworden. Inderdaad, de meeste Nederlanders vinden Europa en de euro prima.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')