Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Voor de mensen die zitten te denken aan een GoPro, bespaar niet en haal de GoPro HERO3+. Het kwaliteitsverschil tussen de HERO2 en de HERO3+ is aanzienlijk.
Ik heb vanmorgen een rustig lesje gelopen: 5 x 2 minuten joggen afgewisseld met 1 minuut stevig wandelen. Ik vind het jammer dat deze en de komende les weer zo kort is, maar daar zal wel een goede reden voor zijn. Maar goed.... over 6 weken loop ik als het goed is weer een 10 km.
Op dinsdag 20 mei 2014 10:18 schreef Guard het volgende: Ik zou best een GoPro willen, maar voor die paar keer dat ik 'em ga gebruiken vind ik het toch teveel geld.
Inderdaad. Leuk speledingetje, maar dan toch best duur....
Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef te-brengla het volgende: Ik zie mezelf nog niet zo snel met zo'n bril oplopen, maar goed het duurde ook even voor ik het nut van een mobieltje inzag.
Op dinsdag 20 mei 2014 10:52 schreef Jero_nimo het volgende: GoPro's op een wegwedstrijd is wel ontzettend saai . Dan moet je wel gaan trailen! Alleen jammer dat het vaak toch zoveel wiebelt.
gyroscoop op de harzes
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op dinsdag 20 mei 2014 10:52 schreef Jero_nimo het volgende: GoPro's op een wegwedstrijd is wel ontzettend saai . Dan moet je wel gaan trailen! Alleen jammer dat het vaak toch zoveel wiebelt.
Lijkt me ook dat er dan weinig te zien is idd. Mijn zwager heeft afgelopen jaar Beltrum gelopen met mijn vriendin met zo'n ding op, best grappig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb hem laatst zelf ook eens een stukje geprobeerd maar ik vond hem best nog in de weg zitten. Ik geloof dat-ie hem inmiddels ook verkocht heeft, is toch wel een beetje een gadget.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Je kunt video's achteraf stabiliseren met daarvoor bedoelde software.
Ik gebruik m'n GoPro vooral met skien / boarden en als mini-camera om lekker makkelijk mee te nemen overal heen. Met hardlopen lijkt het mij best onhandig, al kan het op zich wel makkelijk als je hem op je lichaam draagt... Dus als iemand met een GoPro om wil rennen bij de Ekiden kan ik hem altijd meenemen incl. 'harnas'.
Ik weet het nu al: mij doe je met zo'n ding absoluut geen plezier.
Ik ben nu al zo'n neuroot dat ik van al mijn loopjes een gps wil hebben; de belangrijkste reden dat ik niet zonder mijn Garmin kan lopen, is dat de statistieken moeten kloppen.
Als ik zo'n GoPro heb, dan moet ik iedere training ook nog 's op film hebben...
Op dinsdag 20 mei 2014 10:18 schreef Guard het volgende: Ik zou best een GoPro willen, maar voor die paar keer dat ik 'em ga gebruiken vind ik het toch teveel geld.
ik kan hem als ik volgende week kom wel even meenemen.
Zelfs youtube biedt dat aan, kwam ik laatst achter toen ik een hardloop filmpje geupload had. Kreeg toen een melding dat de video shakey was en dat ze hem wel even zouden stabiliseren. Verschil was wel te zien.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef pijll het volgende: Ik weet het nu al: mij doe je met zo'n ding absoluut geen plezier.
Ik ben nu al zo'n neuroot dat ik van al mijn loopjes een gps wil hebben; de belangrijkste reden dat ik niet zonder mijn Garmin kan lopen, is dat de statistieken moeten kloppen.
Niet alleen gopro's
Wegwedstrijd van morgen maar niet rennen. Spiertechnisch en voor m'n gevoel energietechnisch wel gekund (op slakkentempo natuurlijk, niet voor een pb): wat voel ik me goed! maar blaren nog niet helemaal geheeld
Zelfs youtube biedt dat aan, kwam ik laatst achter toen ik een hardloop filmpje geupload had. Kreeg toen een melding dat de video shakey was en dat ze hem wel even zouden stabiliseren. Verschil was wel te zien.
Wegwedstrijd van morgen maar niet rennen. Spiertechnisch en voor m'n gevoel energietechnisch wel gekund: wat voel ik me goed! maar blaren nog niet helemaal geheeld
Los van de blaren wel een voorspoedig herstel dus!! Dan heb je je goed voorbereid voor die M dus!!
Op dinsdag 20 mei 2014 11:29 schreef hatsaflats het volgende: Zeg, maar heren, wanneer hebben jullie nu precies afgesproken? Jullie weten dat 1 juni alleen in Kijkduin en omgeving gelopen mag worden toch?
Wrom is dat dan?
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op dinsdag 20 mei 2014 11:29 schreef hatsaflats het volgende: Zeg, maar heren, wanneer hebben jullie nu precies afgesproken? Jullie weten dat 1 juni alleen in Kijkduin en omgeving gelopen mag worden toch?
stream en ik hebben allang de afspraak staan om "een keer" te gaan lopen in de LDD. En aangezien we allebei dan vrij hebben leek het me wel een goed idee om het met hemelvaart te doen. En omdat wij zo ontzettend sociaal en bovendien ook hardstikke leuk zijn geven we aan iedereen hier de kans om met ons mee te lopen
stream en ik hebben allang de afspraak staan om "een keer" te gaan lopen in de LDD. En aangezien we allebei dan vrij hebben leek het me wel een goed idee om het met hemelvaart te doen. En omdat wij zo ontzettend sociaal en bovendien ook hardstikke leuk zijn geven we aan iedereen hier de kans om met ons mee te lopen
Ik moet ook nog nieuwe schoenen. Maar aangezien ik mijn huidige schoenen nergens online te koop zie, zal ik dan naar de winkel moeten voor advies. Tijd is schaarser dan geld bij mij Maar zou toch wel chill zijn om het voor de HM te doen, ik ga altijd net weer wat harder op nieuwe schoenen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik moet ook nog nieuwe schoenen. Maar aangezien ik mijn huidige schoenen nergens online te koop zie, zal ik dan naar de winkel moeten voor advies. Tijd is schaarser dan geld bij mij Maar zou toch wel chill zijn om het voor de HM te doen, ik ga altijd net weer wat harder op nieuwe schoenen.
Ik zou t willen
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Wel apart om het een HM te noemen als het 14,5 km is. Maar in 1 uur 10.. dat is bizar. Zouden ze zich niet een rondje ver-teld hebben? Zo niet, dan mag hij wel meteen doorstromen naar de nationale selectie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Als 14,5 kilometer al een halve marathon is kan ik binnenkort die marathon ook wel lopen!
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Wel apart om het een HM te noemen als het 14,5 km is. Maar in 1 uur 10.. dat is bizar. Zouden ze zich niet een rondje ver-teld hebben? Zo niet, dan mag hij wel meteen doorstromen naar de nationale selectie.
Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef pijll het volgende: Ik weet het nu al: mij doe je met zo'n ding absoluut geen plezier.
Code geel voor het hele land, ivm mogelijke onweer/hagel/windstoten later in de middag. Iets om rekening mee te houden als je nog gaat lopen straks (zoals ik).
Code geel voor het hele land, ivm mogelijke onweer/hagel/windstoten later in de middag. Iets om rekening mee te houden als je nog gaat lopen straks (zoals ik).
Of als je vanuit je werk doorgaat om te coachen. Ik heb niet eens een jas mee :| Maar goed, als het echt onweer met bliksem is, is het ook vaarverbod.
Morgen ziet het er best goed uit voor de zomeravondcup. Telefoon geeft 36% kans op neerslag en 20/21 graden. Geen onweer, dat komt eerder in de middag. Heb er zin in!
Op dinsdag 20 mei 2014 08:27 schreef hatsaflats het volgende: Met "deze discussie" doelde ik trouwens op Swets die van elke broodkorrel aankomt, niet op afvallen of eten-invul-apps, voor het geval het lomp overkwam.
Nou, dat Garmin en Smashrun en Endomondo zo leuk bijhouden hoeveel je gelopen hebt. En als je dan een keer t ding niet bij je hebt, dat je dan het hele jaar moet onthouden, Garmin zegt 700km als jaartotaal, maar eigenlijk is het 710km, want...
Dat dus. Ik weet het, verder heeft natuurlijk niemand dat hier.
Nou, dat Garmin en Smashrun en Endomondo zo leuk bijhouden hoeveel je gelopen hebt. En als je dan een keer t ding niet bij je hebt, dat je dan het hele jaar moet onthouden, Garmin zegt 700km als jaartotaal, maar eigenlijk is het 710km, want...
Nee, het is zelfs zo dat ik soms mijn loopje uitstel om mijn Garmin op te laden... omdat ik dat weer eens vergeten was
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
soms denk ik dat ik een autist ben
Check.. Toen ik nog stappen deed tellen en hem halverwege pas aanzette omdat vergeten. Dan later datzelfde stuk nog eens lopen om te kijken hoeveel stappen het zijn en er bij optellen
Check.. Toen ik nog stappen deed tellen en hem halverwege pas aanzette omdat vergeten. Dan later datzelfde stuk nog eens lopen om te kijken hoeveel stappen het zijn en er bij optellen
Ja op zoiets werkt afstandmeten.nl natuurlijk niet.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op de middellange termijn is het nog een projectje voor me om alle wedstrijden die ik gelopen heb voordat ik een Garmin kreeg, nog een keer te lopen (in training), zodat ik er in ieder geval een gpx-je van heb.
Als ik een GoPro zou hebben, zou ik mezelf verplicht voelen om alle stukjes die ik tot nu toe gelopen heb, nog een keer te lopen, zodat ik alles op film heb. Soms is het beter als ik mezelf in bescherming neem.
(Ik weet dat ik geen autist ben, maar ik herken soms wel eens iets.)
Op dinsdag 20 mei 2014 13:21 schreef pijll het volgende: Op de middellange termijn is het nog een projectje voor me om alle wedstrijden die ik gelopen heb voordat ik een Garmin kreeg, nog een keer te lopen (in training), zodat ik er in ieder geval een gpx-je van heb.
Als ik een GoPro zou hebben, zou ik mezelf verplicht voelen om alle stukjes die ik tot nu toe gelopen heb, nog een keer te lopen, zodat ik alles op film heb. Soms is het beter als ik mezelf in bescherming neem.
Je eigen bewegende Google street maps.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
En ik ook. Ik ga pas beginnen met lopen tot ik weet dat runkeeper het doet. En omdat ik een totaal aantal km enzo wil zien is dat ook de reden dat ik niet naar een andere hardloopapp overstap.
Op dinsdag 20 mei 2014 13:21 schreef pijll het volgende: Op de middellange termijn is het nog een projectje voor me om alle wedstrijden die ik gelopen heb voordat ik een Garmin kreeg, nog een keer te lopen (in training), zodat ik er in ieder geval een gpx-je van heb.
zo lang gaan die accu's niet mee hoor en heb je ook aardig wat opslagruimte nodig. Dus ben je nog langer bezig met alles in etappes te doen.
Ik heb die jaartotalen gewoon gelaten voor wat ze zijn. Lekker rustig
Hoeveel wedstrijden? Moet ik even nakijken. En hoeveel km? Geen idee. Ik heb misschien 3000km gelopen met m'n horloge, maar vaak was dat hetzelfde rondje. Is misschien wel een keer iets om uit te zoeken...
Hoeveel wedstrijden? Moet ik even nakijken. En hoeveel km? Geen idee. Ik heb misschien 3000km gelopen met m'n horloge, maar vaak was dat hetzelfde rondje. Is misschien wel een keer iets om uit te zoeken...
[..]
Hoe doe je dat?
Cijfertjes bijhouden gaat bij mij vanzelf.
Dat cijfertjes bijhouden gaat hier ook vanzelf...
En vind het leuk om af en toe de totalen te zien op mn Garmin. Zo liep ik afgelopen week mijn 1500e km met dat horloge
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik vergat mijn stappentellertje vanmorgen bij het hardlopen. *jank* Maar gelukkig kan je handmatig activiteiten instellen en dan berekent hij zelf hoe veel stappen dat dan ongeveer geweest moeten zijn.
En ik ook. Ik ga pas beginnen met lopen tot ik weet dat runkeeper het doet. En omdat ik een totaal aantal km enzo wil zien is dat ook de reden dat ik niet naar een andere hardloopapp overstap.
Je kan al je data exporteren en weer importeren naar endomondo bijvoorbeeld. Heb ik ook gedaan.
Strikvraag...wat zie jij als je je ogen dicht doet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon, net zoals iedereen, denk ik. Wat vlekkerige patronen (na-beelden die zich op het netvlek hebben "ingebrand" op een rode (of als het heel licht is, een oranje) achtergrond.
Niet dat dit iets met hardlopen te maken heeft; dan heb ik mijn ogen meestal open
[..]
Hoe doe je dat?
Cijfertjes bijhouden gaat bij mij vanzelf.
Gewoon negeren. Ik doe het ook voor calorieen en uitgaven. Ook een weegschaal heb ik niet.
Ik vergat mijn stappentellertje vanmorgen bij het hardlopen. *jank* Maar gelukkig kan je handmatig activiteiten instellen en dan berekent hij zelf hoe veel stappen dat dan ongeveer geweest moeten zijn.
Gewoon, net zoals iedereen, denk ik. Wat vlekkerige patronen (na-beelden die zich op het netvlek hebben "ingebrand" op een rode (of als het heel licht is, een oranje) achtergrond.
Niet dat dit iets met hardlopen te maken heeft; dan heb ik mijn ogen meestal open
Ik vroeg het meer vanwege je cijfertjes tik.
Mijlpaal in zicht! Sinds ik m'n kilometers ben gaan bijhouden in ieder geval.
Endomondo loopt nog 123km achter, heb niet altijd m'n horloge mee gehad en niet altijd zin om handmatig die ongein in te vullen op verschillende websites. Heb inmiddels de motivatie weer een beetje teruggevonden na de marathon om weer te willen lopen, had er even gewoon geen trek in. Ga nu gewoon dagelijks lekker een klein rondje om het dorp door het bos met de hond, heerlijk en net genoeg om het gevoel te hebben dat je bezig bent en toch gewoon naar buiten kunnen zonder allerlei voorbereidingen en rotzooi die mee hoeft.
Endomondo loopt nog 123km achter, heb niet altijd m'n horloge mee gehad en niet altijd zin om handmatig die ongein in te vullen op verschillende websites. Heb inmiddels de motivatie weer een beetje teruggevonden na de marathon om weer te willen lopen, had er even gewoon geen trek in. Ga nu gewoon dagelijks lekker een klein rondje om het dorp door het bos met de hond, heerlijk en net genoeg om het gevoel te hebben dat je bezig bent en toch gewoon naar buiten kunnen zonder allerlei voorbereidingen en rotzooi die mee hoeft.
Mijn internetverbinding ligt er weer eens uit (toegegeven, het ging heel lang goed). Bijzonder irritant als je backup verbinding (usb gevalletje van Movistar) een snelheid haalt van maar liefst 14kb/sec. Ofwel, nog langzamer dan de vroegere inbelmodems
Mijn vaste internetverbinding is ook niet veel soeps overigens, met 1MB/sec. Mooi wonen heeft ook zo zijn nadelen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op dinsdag 20 mei 2014 14:08 schreef flipsen het volgende: Mijn internetverbinding ligt er weer eens uit (toegegeven, het ging heel lang goed). Bijzonder irritant als je backup verbinding (usb gevalletje van Movistar) een snelheid haalt van maar liefst 14kb/sec. Ofwel, nog langzamer dan de vroegere inbelmodems
Mijn vaste internetverbinding is ook niet veel soeps overigens, met 1MB/sec. Mooi wonen heeft ook zo zijn nadelen
Even wat modemkiller-sized pics plaatsen dan (hardloopgerelateerd uiteraard)
Je Garmin kan je direct importeren in Endomondo met "Endomondo Connect" ofzo, gaat heel simpel (tenminste, in Explorer. In Opera werkte het niet). Maar bij Garmin Connect kan je ook "exporteren" kiezen, dan save je je loopje als .gpx bijvoorbeeld en dan laad je dan weer in Endomondo. Iets omslachtiger, maar het kan
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ik ben er niet mee bekend maar heb wel eens gehoord dat je vanuit Nike+ niet direct GPX-jes kunt maken. Maar ik zag net wel dat ze wel samenwerken met Smashrun en die kan weer wel GPX-jes exporteren.
Daar moet je ook even zoeken naar de exporteer functie. Kiezen dat hij ze opslaat als GPX en dan kun je ze in Endomondo met add new workout weer toevoegen.
Het kan stuk voor stuk, maar er is ook ergens een scriptje dat in 1 keer al je activities eruit trekt als gpx files en die kan je dan weer uploaden in endomondo. Even kijken of ik het nog kan vinden.
Ik ben er niet mee bekend maar heb wel eens gehoord dat je vanuit Nike+ niet direct GPX-jes kunt maken. Maar ik zag net wel dat ze wel samenwerken met Smashrun en die kan weer wel GPX-jes exporteren.
Het kan stuk voor stuk, maar er is ook ergens een scriptje dat in 1 keer al je activities eruit trekt als gpx files en die kan je dan weer uploaden in endomondo. Even kijken of ik het nog kan vinden.
Volgens mij werken "ze" van Nike+ niet samen, met niemand niet. Alleen zitten bij Smashrun handige jongens (m/v) die de gpx-en van de website van Nike+ af kunnen plukken.
Verder weet ik van Nike+ niets meer dan wat ik in DCRainmaker's review kan lezen. (http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html) Niet voor mensen met dunne polsen. Ik vind 'm ook niet mooi. Maar de usb-verbinding ziet er geweldig uit
Volgens mij werken "ze" van Nike+ niet samen, met niemand niet. Alleen zitten bij Smashrun handige jongens (m/v) die de gpx-en van de website van Nike+ af kunnen plukken.
Verder weet ik van Nike+ niets meer dan wat ik in DCRainmaker's review kan lezen. (http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html) Niet voor mensen met dunne polsen. Ik vind 'm ook niet mooi. Maar de usb-verbinding ziet er geweldig uit
Ik vind t zo lastig om duidelijk te krijgen wat nu handig is.
Op dinsdag 20 mei 2014 14:58 schreef Quoi het volgende: Stomme Leiden website Staat er bij je uitslagen een linkje naar je video. Krijg je een video van een persoon met jouw startnummer in 2013!
Faalhazen
Ik zie dat linkje uberhaupt niet. Als je op je naam klikt zou de video moeten beginnen, maar er begint niets.
Als je nou gewoon op 1 juni naar Kijkduin komt, dan kan je vast van verschillende mensen uitleg krijgen over hun horloge...
Nou ja, ik begrijp dat dat onpraktisch is. Maar het is wel handig als je iemand kan vinden die wat kan laten zien. Dan krijg je vanzelf een idee wat voor jou belangrijk is.
Of gewoon wat langer doorrennen zonder GPS horloge dan. Die krengen zijn best duur. Ik deed mijn eerste hardloopwedstrijd in 2008, maar ga nu pas zo'n horloge aanschaffen.
Of gewoon wat langer doorrennen zonder GPS horloge dan. Die krengen zijn best duur. Ik deed mijn eerste hardloopwedstrijd in 2008, maar ga nu pas zo'n horloge aanschaffen.
Dat snap ik, maar ik krijg een deel gesponsord
Terug van de dokter: conclusie: geen rare dingen in het bloed. Dus niets ernstigs. Helaas is het advies om nog een tenminste een maand rustig aan te doen, niet gekker dan D1, en zeker geen wedstrijdinspanning. Mocht het dan niet beter worden, langs de KNO-arts.
Nike-plus vind ik drie keer niets. Ik heb meer (fb-)contacten die het gebruiken. Waardeloos. (inzichtelijkheid, settings)
Op dinsdag 20 mei 2014 15:16 schreef Corniel het volgende: Terug van de dokter: conclusie: geen rare dingen in het bloed. Dus niets ernstigs. Helaas is het advies om nog een tenminste een maand rustig aan te doen, niet gekker dan D1, en zeker geen wedstrijdinspanning. Mocht het dan niet beter worden, langs de KNO-arts.
Nike-plus vind ik drie keer niets. Ik heb meer (fb-)contacten die het gebruiken. Waardeloos. (inzichtelijkheid, settings)
Klinkt als een beetje tegen overtraindheid aan. Als dat het is, kijk dan ook uit met langzame duurtrainingen. Ik heb dat 4 jaar geleden gehad, en ging inderdaad 'alleen maar rustig trainen', maar het ging pas over toen ik echt 3 weken helemaal niets aan sport deed..
Ik vind de interval functies en trilfunctie van mijn 610 handig Die piepjes hoor ik niet altijd en bij evenementen hoor ik zoveel andere piepjes om mij heen dat ik in de war raak Dus dat heb ik maar uitgezet.
ik denk op dit moment: - gps - hartslag later wel handig - rondetijden - interval
Dat kan een lastige zijn. Op mijn horloge kan ik wel een interval programeren, maar niet meer dan 4 verschillende fasen. Wel kun je die eindeloos herhalen, maar minder geschikt als je een afwisselende intervallen wil lopen, zoals bij een climax loop of (omgekeerde) pyramide loop
Dat kan een lastige zijn. Op mijn horloge kan ik wel een interval programeren, maar niet meer dan 4 verschillende fasen. Wel kun je die eindeloos herhalen, maar minder geschikt als je een afwisselende intervallen wil lopen, zoals bij een climax loop of (omgekeerde) pyramide loop
nu doe ik die dingen door zelf steeds op mn horloge te kijken, dus dat kan natuurlijk ook
Als je nou gewoon op 1 juni naar Kijkduin komt, dan kan je vast van verschillende mensen uitleg krijgen over hun horloge...
Nou ja, ik begrijp dat dat onpraktisch is. Maar het is wel handig als je iemand kan vinden die wat kan laten zien. Dan krijg je vanzelf een idee wat voor jou belangrijk is.
nu doe ik die dingen door zelf steeds op mn horloge te kijken, dus dat kan natuurlijk ook
ja dat kan natuurlijk, maar dan loop je continue op je horloge te kijken, dat is irritant vinnik...
Mijn horloge doet overigens weer andere dingen waar ik wel blij van wordt. Zo berekent mijn horloge mijn running index (op basis van afstand en gem en max hartslag,vomax e.d.). Mijn running index van afgelopen zondag was 66, en dat is excellent Dat vind ik dan weer motiverend werken
Ik denk dat ik vandaag eens een Tommy-tje ga doen... Gewoon om te kijken waar ik sta en als het tegenvalt kan ik altijd zeggen dat het aan de warmste dag van het jaar tot nu toe ligt
Op dinsdag 20 mei 2014 15:16 schreef Corniel het volgende: Terug van de dokter: conclusie: geen rare dingen in het bloed. Dus niets ernstigs.
Dat lijkt me in ieder geval al een hele opluchting Dat je nog even rustig aan moet doen, tja... Da´s dan weer minder
Ik had na het douchen mijn trainingskleren al aangetrokken en zei tegen vrouwlief dat ik wel uit zou stappen bij de rotonde als we terugrijden van supermarkt/dierenarts/ziektekostenverzekering/kapper om dan verder naar huis te rennen. Tot ik bedacht dat ik gisteren die mijlpaal van 5km heb bereikt en vandaag dus helemaal niet ga lopen Wel prettig dat ik dus totaal geen last heb van benen, knieën, heupen of andere kwaaltjes. Morgen dan maar de 2x15´2´ en vandaag lekker niets.
Als het onweert ren ik nooit. Ongeacht andere omstandigheden. Volgens mij ook een van de weinige redenen dat verenigingen de training niet door laten gaan.
Op dinsdag 20 mei 2014 15:16 schreef Corniel het volgende: Terug van de dokter: conclusie: geen rare dingen in het bloed. Dus niets ernstigs. Helaas is het advies om nog een tenminste een maand rustig aan te doen, niet gekker dan D1, en zeker geen wedstrijdinspanning. Mocht het dan niet beter worden, langs de KNO-arts.
Mooi dat het niets ernstigs is. Maar kut dat je niet weet waar het door komt. Lijkt me ontzettend frustrerend... Nogmaals beterschap!
Op dinsdag 20 mei 2014 17:14 schreef Zwabberhark het volgende: Nanook, wil je mij toevoegen aan de Westland Marathon? Ik heb me ingeschreven voor de halve.
Op dinsdag 20 mei 2014 17:14 schreef Zwabberhark het volgende: Nanook, wil je mij toevoegen aan de Westland Marathon? Ik heb me ingeschreven voor de halve.
Done
Op dit moment haat ik de fysio een beetje. Ze vindt dat ik eerst maar eens moet opbouwen naar 5 km aan 1 stuk (op mijn mormale snelheid), wel gewoon in een week tijd dus eerst 3x10 min, dan 2x15 min em dan 1x30 min. En daarna weer opbouwen naar 10 en 15 enzo. Ze dacht wel dat ik de 15 km moet kunnen halen op 2 juli, maar ik heb er effe de pest in dat ik nog zo rustig aan moet doen. Grrrrrrr! Al heeft ze vast wel gelijk
Ja, daar hintte ik ook al een tijdje op. Ik heb tot vandaag gewacht met definitief inschrijven. 2 weken na de CPC begonnen met trainen voor deze HM in mijn geboorteplaats. Ik vrees dat de zo gewenste sub2 er niet in zit, maar ik doe het voor de medaille.
Ja, daar hintte ik ook al een tijdje op. Ik heb tot vandaag gewacht met definitief inschrijven. 2 weken na de CPC begonnen met trainen voor deze HM in mijn geboorteplaats. Ik vrees dat de zo gewenste sub2 er niet in zit, maar ik doe het voor de medaille.
[..]
Thanks!
[..]
Misschien kun jij hem tips geven hoe hij dat moet doen?
Je kunt bij mij en mijn schoonvader aansluiten. Alles sneller dan 2u08 is een PR
Ik ben even gaan Tommy Cooperen. Ondanks de weercode geel.... Ondanks de warmte.... Al dacht ik slechts een keer "goh het is warm", en dat was onder een viaduct waar het windstil was, en de zelfde lucht al de hele dag hing op te warmen (en het was op de terugweg bij het uitlopen dus had ik het sowieso wel warm)
En ik heb mezelf aangenaam verrast
Snelste km, mile en 3 km ooit, en de Cooper net geen 3 km (2,99 km, wat natuurlijk wel vervelend is). Ik ben happy , volgens de coopertabel heb ik met deze afstand nog een uitstekende conditie in de catergorie 20-29, dus ik heb vandaag even 9 jaar van mijn leeftijd afgelopen
Je kunt bij mij en mijn schoonvader aansluiten. Alles sneller dan 2u08 is een PR
Als het toch warmer wordt dan ik nu denk dan doe ik dat misschien wel. Maar als het bewolkt is en niet meer dan een graad of 22, dan ga ik voor die sub2.
Ik ben nu al benieuwd hoe de Golden Ten een paar dagen later zal gaan.
[..]
Thanks!
[..]
Misschien kun jij hem tips geven hoe hij dat moet doen?
Op dinsdag 20 mei 2014 17:41 schreef Murmeli het volgende: Op dit moment haat ik de fysio een beetje. Ze vindt dat ik eerst maar eens moet opbouwen naar 5 km aan 1 stuk (op mijn mormale snelheid), wel gewoon in een week tijd dus eerst 3x10 min, dan 2x15 min em dan 1x30 min. En daarna weer opbouwen naar 10 en 15 enzo. Ze dacht wel dat ik de 15 km moet kunnen halen op 2 juli, maar ik heb er effe de pest in dat ik nog zo rustig aan moet doen. Grrrrrrr! Al heeft ze vast wel gelijk
Op dinsdag 20 mei 2014 17:41 schreef Murmeli het volgende: Op dit moment haat ik de fysio een beetje. Ze vindt dat ik eerst maar eens moet opbouwen naar 5 km aan 1 stuk (op mijn mormale snelheid), wel gewoon in een week tijd dus eerst 3x10 min, dan 2x15 min em dan 1x30 min. En daarna weer opbouwen naar 10 en 15 enzo. Ze dacht wel dat ik de 15 km moet kunnen halen op 2 juli, maar ik heb er effe de pest in dat ik nog zo rustig aan moet doen. Grrrrrrr! Al heeft ze vast wel gelijk
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op dinsdag 20 mei 2014 18:43 schreef De_kluizenaar het volgende: He lekker, ik heb volgens de video van Leiden Marathon als J Berndsen de HM uitgelopen #Leidenfaal
Er staat toch geen bijna geen publiek, dus die naam was ook redelijk overbodig. Tot zaterdag
meer als aandenken eerste loopje. Ja 'k zie je zaterdag, waar je mij wel 2x zal inhalen, het is volgens de brief een pittig parcours. Dat plus warmte zal van mij geen snelheidsmonster maken
[ Bericht 11% gewijzigd door Fa-tum op 20-05-2014 19:18:36 ]
meer als aandenken eerste loopje. Ja 'k zie je zaterdag, waar je mij wel 2x zal inhalen, het is volgens de brief een pittig parcours. Dat plus warmte zal van mij geen snelheidsmonster maken
Parcours valt mee. Alleen het stukje naast het station was klote. Dan moet je namelijk de viaduct op. Dat had ik niet verwacht.
Yes, je loopt een klein stukje parallel naast het spoor. (tilburg ten miles hebben we het toch over?)
Nee... Het wordt door de Stichting Tilburg Ten Miles georganiseerd, maar is in het geheel op het terrein van La Trappe (vandaar de naam trappistenloop). Dus geen viaducten te bedwingen dit keer, dat is in september weer
Nou nou, wat een geweld! Het heeft geloof ik 1 keer gedonderd en 10 minuten een paar druppeltjes geregend. Net genoeg om het eten goed genoeg te laten zakken en de schoenen aan te trekken. Lekker even 35 minuutjes loslopen. Verrekte spierpijn van zondag!
same here......gisteravond in de stromende regen gelopen en nu spoeltvhet nog steeds
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Hier net wel even, daar bleef het ook bij. Zojuist even een kort rondje van 5km gedaan, die hou ik er de komende tijd in moet ik zeggen en kijken of ik er wat progressie op kan boeken.
Hier heeft het net even geregend en is het net weer begonnen met regenen. Maar ik had mezelf een rondje beloofd dus als de boel hier straks op bed ligt ga ik even naar buiten.
Op dinsdag 20 mei 2014 17:20 schreef Serinde het volgende: Nog steeds geen foto's van de Marikenloop, laden gewoon niet?! Als ik bij eentje op 'bekijk foto' klik, krijg ik dit als titel in mijn tabblad:
nou het waaide om een uur of 4 a5 hier redelijk. Op de fiets heb je hier merkbaar meer last van dan lopend. Even naar het gemeentehuis en terug op de fiets. De eerste 3 km gaat via mijn gebruikelijke doordeweekse route. Lopend loop ik altijd tegen de richting in. De eerste 2 km deed ik dit op de fiets ook steeds onbewust om vervolgens weer naar de juiste kant van de weg te sturen.
Volgens dat filmpje van de Leiden Marathon deed ik 38 seconden over de laatste 300 meter, nou, volgens mij deed ik al zo lang over 300 naar 200 meter, zo stuk zat ik.
Op dinsdag 20 mei 2014 20:32 schreef DeeBee het volgende: Volgens dat filmpje van de Leiden Marathon deed ik 38 seconden over de laatste 300 meter, nou, volgens mij deed ik al zo lang over 300 naar 200 meter, zo stuk zat ik.
Zoals altijd als hier een weeralarm wordt gegeven is het weer niet eens een storm in een glas water...
Wat een prutsers, die meteorologen! Niet dat het een weeralarm was, slechts code geel hè.
Zelf net terug van een kort loopje. 3x1000p800. Ik vond het qua warmte goed te doen, maar de temperatuur blijkt hier al gezakt te zijn naar 19 graden. Ik ben een avondloper. Zeker in de zomer.
Beetje kriskras door de wijk gelopen a la pijll om nieuwe straatjes mee te pakken.
Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Nanook24 het volgende: Hier heeft het net even geregend en is het net weer begonnen met regenen. Maar ik had mezelf een rondje beloofd dus als de boel hier straks op bed ligt ga ik even naar buiten.
Op dinsdag 20 mei 2014 21:13 schreef Zwabberhark het volgende: Ik had vanavond tijdens het lopen trouwens een werkelijk prachtig uitzicht op enorme cumulonimbi!
Jeetje, wat bleef m`n hartslag lekker laag vanavond! Het was erg benauwd, maar toch leek m`n hartslag niet gauw over de 150 heen te komen. Een gemiddelde van 146 komt niet bij mij niet vaak voor
Zoals altijd als hier een weeralarm wordt gegeven is het weer niet eens een storm in een glas water...
Jep.. mijn collega helemaal in paniek vanmiddag want we moesten nog fietsen naar huis, net rond 8 oid is er even een giga hoosbui + onweer geweest maar die duurde echt maar 5 minuten. Is het bij jullie anders?
Hardlopen gingen gister echt waardeloos, mijn benen waren zwaar en rennen ging moeizaam. Toch nog 4km kunnen aftikken alleen helaas wel met veel lopen. We doen van het weekend gewoon weer een poging.
Jep.. mijn collega helemaal in paniek vanmiddag want we moesten nog fietsen naar huis, net rond 8 oid is er even een giga hoosbui + onweer geweest maar die duurde echt maar 5 minuten. Is het bij jullie anders?
Hardlopen gingen gister echt waardeloos, mijn benen waren zwaar en rennen ging moeizaam. Toch nog 4km kunnen aftikken alleen helaas wel met veel lopen. We doen van het weekend gewoon weer een poging.
Hier nog niets gevallen en ook geen lichtshow
Op dinsdag 20 mei 2014 21:29 schreef Nanook24 het volgende: Ik heb even LANGZAAM een rondje uitgelopen na zondag. Het was qua weer vandaag een stuk beter te doen.
Ik net ook. (voor mijn doen) een slakkentempo, gewoon uitlopen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Heb ook eventjes MyFitnessPall gedownload. Hij geeft aan dat ik per dag 2190 calorieën nodig heb, maar denk dat ik er vaak (net als vandaag) wel wat boven zit.
Utrecht, maar mag ook verder weg Zit nu ook op hardloopkalender te kijken, gelijk ff opgeslagen, thanks Yuki!
Misschien de Marathon Amersfoort, 15 juni, is een leuk rondje van 5km, o.a. door de binnenstad. Middelgrote wedstrijd; je loopt daar niet alleen. Aanmelden nog t/m a.s. zondag. Ik loop daar, deo volente, de halve marathon.
Op dinsdag 20 mei 2014 21:42 schreef Voccar het volgende: Heb ook eventjes MyFitnessPall gedownload. Hij geeft aan dat ik per dag 2190 calorieën nodig heb, maar denk dat ik er vaak (net als vandaag) wel wat boven zit.
Netto 1600kcal. Dus wanneer ik 500kcal verbrand mag ik 2100kcal naar binnen werken.
1,82m trouwens.
Ah oké, gelukkig maar
Ik ben met behulp van mfp al onbesnut veel afgevallen afgelopen jaar. Je dieet het natuurlijk zelf, maar het is en goede eye opener Ik zit nu wel even in een dip, dus moet de teugels weer even aantrekken. Vooral nu ik even niet mag lopen... Vandaag naar de carpoolplaats gefietst bijvoorbeeld, anders heb ik veel te weinig beweging. En morgen avond even met de mtb het bos in.
Probleem wat ik op het moment heb met eten is dat ik onverzadigbaar lijk.. Heb continue honger in de middag.. Terwijl ik wel gewoon een tussendoortje eet (fruit of rauwkost). Misschien toch eens de stap naar de diëtist maken..
Ik ben met behulp van mfp al onbesnut veel afgevallen afgelopen jaar. Je dieet het natuurlijk zelf, maar het is en goede eye opener Ik zit nu wel even in een dip, dus moet de teugels weer even aantrekken. Vooral nu ik even niet mag lopen... Vandaag naar de carpoolplaats gefietst bijvoorbeeld, anders heb ik veel te weinig beweging. En morgen avond even met de mtb het bos in.
Dat probleem had ik ook. Vorig jaar lekker afgevallen, maar in december-maart ben ik gewoon 10kg aangekomen (dipje en niet gesport)... Sinds maart alweer ruim 7kg eraf. Nog 13kg te gaan.
quote:
Probleem wat ik op het moment heb met eten is dat ik onverzadigbaar lijk.. Heb continue honger in de middag.. Terwijl ik wel gewoon een tussendoortje eet (fruit of rauwkost). Misschien toch eens de stap naar de diëtist maken..
Zijn de voedingsstoffen wel in balans (voldoende eiwitten? teveel suikers?)?
Ik doe niet aan calorieën Ik heb trouwens wel het idee dat ik sinds ik meer ben gaan lopen de hele tijd last heb van een opgeblazen gevoel/ winderigheid. Ben ik daar de enige in, en is daar nog wat aan te doen?
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Misschien de Marathon Amersfoort, 15 juni, is een leuk rondje van 5km, o.a. door de binnenstad. Middelgrote wedstrijd; je loopt daar niet alleen. Aanmelden nog t/m a.s. zondag. Ik loop daar, deo volente, de halve marathon.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 22:01 schreef _MvN_ het volgende: Amersfoort is maar een klein uurtje treinen. Misschien de overweging waard om de HM daar te lopen. Nachtje over slapen.
Die foto zag ik. Maar wist niet dattie een hele marathon had gelopen
Die meiden hadden het er al over zondagmiddag en toen dacht ik nog die zal wel met zijn baasje mee gelopen hebben. Maar dat het beest met baas een M gelopen had zag ik ook pas op de foto's.
Op dinsdag 20 mei 2014 20:48 schreef mcwops het volgende: strava global heatmap weet niet of ie al is voorbij is gekomen vind m mooi ! staat jouw 'rondje' erop?
Ik zie wel wat routes van mezelf terug. Ik zit er aan te denken om een betaalde account te nemen bij Strava, dan kan je je eigen heatmap zien Of weet iemand een andere app waar je gratis je eigen heatmap kan maken?
Dat probleem had ik ook. Vorig jaar lekker afgevallen, maar in december-maart ben ik gewoon 10kg aangekomen (dipje en niet gesport)... Sinds maart alweer ruim 7kg eraf. Nog 13kg te gaan.
[..]
Knap
quote:
Zijn de voedingsstoffen wel in balans (voldoende eiwitten? teveel suikers?)?
Waarschijnlijk niet.. Geen idee wat de balans zou moeten zijn, vandaar misschien toch eens een afspraak maken
[ afbeelding ] [ afbeelding ] Deze hond was vorig jaar 4 minuten sneller dan ik Bij de start waren zijn pootjes nog 10 centimeter langer.
Het baasje van de hond die ik net postte is lid van de loopgroep die de Hoorn marathon organiseert dus het verbaast me niet dat hij daar makkelijk een startnummer voor gekregen heeft.
helemaal lekker in het weekend als je weet dat je de volgende morgen er niet vroeg uit hoef!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Eindsprint heeft m'n finishfoto's geen goed gedaan Er is bijna geen foto te vinden waar ik geheel en herkenbaar op sta... En zo wel, dan heb ik een derpface van hier tot ginder
Dat wilde ik ook doen, maar ik had vanochtend zo'n last van mijn schouder (op mijn buik gelegen en een verkeeree beweging gemaakt). Dan maar vanavond lopen.
Leuk, maar er staat wel wat onzin in. Het uitlopen van de marathon heeft juist nu veel meer heroïek en is minder op de eindtijd gericht, puur doordat het algemene niveau een stuk omlaag is gegaan. Zat je in de jaren 80 bij de laatste helft als je rond de drie uur liep, nu loop je meestal bij de beste vijf procent.
Leuk, maar er staat wel wat onzin in. Het uitlopen van de marathon heeft juist nu veel meer heroïek en is minder op de eindtijd gericht, puur doordat het algemene niveau een stuk omlaag is gegaan. Zat je in de jaren 80 bij de laatste helft als je rond de drie uur liep, nu loop je meestal bij de beste vijf procent.
Ik kan me juist niet aan de indruk onttrekken dat het uitlopen van een marathon 'gewoner' is geworden. Puur omdat meer mensen lopen en dus ook meer mensen een marathon uitlopen.
Dat je in de jaren 80 bij de laatste helft zat heeft puur te maken met dat er toen wellicht een stuk minder recreatieve lopers waren en er toen vooral leden van atletiekverenigingen mee deden.
ach een heel erg generaliserend stuk. Op mij zelf toepassend ik heb geen faceboek en ik deel niks op endomundo. Mijn longen uit mijn lijf lopen doe ik nauwelijks hooguit bij een evenement dat ik tot de max (en er voorbij) ga. In mijn directe omgeving loopt er bijna niemand en voor de meeste is 10 km al ver. Rondom mij mensen die zich opblazen vind ik mooi, dan heb niet alleen ik het zwaar. Daarom ook mooi om te zien hoe klote voor mijn gevoel de tweede 21 km ging ik toch 40+ heb ingehaald.
We zitten hier nu eenmaal met een topic met fanatiekelingen wat absoluut geen doorsnee is van de gewone buitenwereld. Alleen al omdat de meeste gewone mensen niet op een zolderkamer wonen en fors kleiner geschapen zijn.
Op dinsdag 20 mei 2014 21:42 schreef Voccar het volgende: Heb ook eventjes MyFitnessPall gedownload. Hij geeft aan dat ik per dag 2190 calorieën nodig heb, maar denk dat ik er vaak (net als vandaag) wel wat boven zit.
Ik mag er 1300
Ik krijg mijn Leiden filmpje niet geladen. Vanmiddag maar nog een keer proberen dan
Dat hardlopen steeds populairder wordt bij een breed publiek en men niet zo snel onder de indruk raakt van afstanden merk ik wel hoor. Direct naar de tijden vragen en heel suggestief vast de open vraag stellen of je last had onderweg als ze de tijd horen en vreemd kijken als je zegt dat je 'gewoon lekker gelopen' hebt.
Doet me allemaal vrij weinig, loop voor mezelf, m'n conditie en om op gewicht te blijven en zo af en toe plan ik eens een wedstrijdje maar ik geniet net zo goed van een PR als van een rustig rondje hobbelen door een mooi landschap. Van verschillende mensen in mijn omgeving heb ik vooral het idee dat ze het doen om lekker te kunnen opscheppen op Facebook hoe geweldig ze wel niet bezig zijn en het meer doen om het gezien worden dan voor het hardlopen zelf.
Op woensdag 21 mei 2014 09:36 schreef Lastpost het volgende: Van verschillende mensen in mijn omgeving heb ik vooral het idee dat ze het doen om lekker te kunnen opscheppen op Facebook hoe geweldig ze wel niet bezig zijn en het meer doen om het gezien worden dan voor het hardlopen zelf.
Mijn stelling is altijd dat als je een theorie over anderen kunt bedenken, je zelf blijkbaar stiekem ook op die manier denkt. Anders kun je het niet bedenken. Bijvoorbeeld: mijn collega is weer eens "ziek".
Ach ja. hoe dan ook. Ik ben drie kwartier wezen lopen en zag nog meer van die fanatiekelingen vanmorgen. Het weer was nog steeds behoorlijk pittig op het eind. Wilde rond 6.10 lopen, maar dat lukte maar niet, ik kwam niet in mijn ritme.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 21 mei 2014 09:46 schreef sanger het volgende: Hoe doen de meesten het met drinken? Nemen jullie iets mee of drinken jullie vooraf en achteraf?
Op woensdag 21 mei 2014 09:46 schreef sanger het volgende: Hoe doen de meesten het met drinken? Nemen jullie iets mee of drinken jullie vooraf en achteraf?
Bij kortere rondjes voor- en achteraf. Vanaf anderhalf uur neem ik mee in een bottle belt.
Dat ligt er maar net aan hoe lang je gaat, wat voor weer het is etc etc. En wat neem je dan mee? Water, sportdrank, koude thee, slappe cola? Bovendien is ieder mens verschillend wanneer het aankomt op vochthuishouding, dus de een moet juist veel drinken en de ander niet zoveel. Uiteindelijk zal dus je voor jezelf moeten uitvinden wat voor jouw nodig is. Tip: Je kunt beter wat bij je hebben en het niet nodig hebben, dan niets hebben wanneer je het nodig hebt.
Mijn stelling is altijd dat als je een theorie over anderen kunt bedenken, je zelf blijkbaar stiekem ook op die manier denkt. Anders kun je het niet bedenken. Bijvoorbeeld: mijn collega is weer eens "ziek".
Leuke stelling, maar om iets te kunnen bedenken hoef je nog niet dezelfde opvatting/instelling te hebben natuurlijk.
Als ik m'n pa bij een verjaardag weer hoor opscheppen over hoe makkelijk ie het had bij de marathon en dat de eindtijd lag aan het feit dat ie een ander ondersteunde van de loopgroep terwijl ie 2 dagen vrij heeft moeten nemen en ik z'n medaille maar ben gaan graveren omdat ie amper meer kon lopen en datzelfde op Facebook voorbij komt denk ik echt, waarom moet je je in godsnaam beter voordoen joh. Je hoeft je toch niet te schamen dat je kapot gaat tijdens het sporten en aan je max. zat en niet de tijd wist te halen die je vooraf graag wilde. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 09:43 schreef mosselmossel het volgende: Ach ja. hoe dan ook. Ik ben drie kwartier wezen lopen en zag nog meer van die fanatiekelingen vanmorgen. Het weer was nog steeds behoorlijk pittig op het eind. Wilde rond 6.10 lopen, maar dat lukte maar niet, ik kwam niet in mijn ritme.
SPOILER
Toch maar mooi weer geflikt toch.
quote:
Afhankelijk van afstand, omstandigheden, wedstrijd of niet etc. Bij kortere stukken en 'normale' temperaturen gewoon vooraf iets drinken en bij thuiskomst. Bij langere (>10) neem ik een bidon mee, soms een gelletje, wat winegums etc.
Op woensdag 21 mei 2014 09:51 schreef Lastpost het volgende: Als ik m'n pa bij een verjaardag weer hoor opscheppen over hoe makkelijk ie het had bij de marathon en dat de eindtijd lag aan het feit dat ie een ander ondersteunde van de loopgroep terwijl ie 2 dagen vrij heeft moeten nemen en ik z'n medaille maar ben gaan graveren omdat ie amper meer kon lopen en datzelfde op Facebook voorbij komt denk ik echt, waarom moet je je in godsnaam beter voordoen joh. Je hoeft je toch niet te schamen dat je kapot gaat tijdens het sporten en aan je max. zat en niet de tijd wist te halen die je vooraf graag wilde. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
En nee, dat ligt denk ik niet aan jou. Ik heb hetzelfde. Toch mooi dat je kan vertellen dat je alles hebt gegeven en helemaal kapot ging
Op woensdag 21 mei 2014 09:59 schreef Zwabberhark het volgende: De ultieme vorm van vrijheid is dat het je geen fuck kan schelen wat anderen van je denken.
Ik heb altijd een klein groepje vertrouwelingen aan wie ik vertel dat het in werkelijkheid niet helemaal vanzelf ging. De rest krijgt alleen de snelle tijd en de medailles te zien. Die zet ik dan op Facebook, omdat ik weet dat mensen daar depressief van worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 21-05-2014 10:23:07 (hihi) ]
Op woensdag 21 mei 2014 10:17 schreef Devv het volgende: Ik heb altijd een klein groepje vertrouwelingen aan wie ik vertel dat het in werkelijkheid niet helemaal vanzelf ging. De rest krijgt alleen de snelle tijd en de medailles te zien. Die zet ik dan op Facebook, omdat ik weet dat mensen daar depressief van worden.
Daar is FB voor, een lekker puh naar iedereen: kijk mij eens een goed leven hebben. Daarom post ik ook alleen jaloers maken foto's van tropische stranden en vette optredens waar ik geweest ben.
In werkelijkheid zit ik de rest van de tijd natuurlijk eenzaam op mijn zolderkamertje *kras*
Op woensdag 21 mei 2014 09:51 schreef Lastpost het volgende: Als ik m'n pa bij een verjaardag weer hoor opscheppen over hoe makkelijk ie het had bij de marathon en dat de eindtijd lag aan het feit dat ie een ander ondersteunde van de loopgroep terwijl ie 2 dagen vrij heeft moeten nemen en ik z'n medaille maar ben gaan graveren omdat ie amper meer kon lopen en datzelfde op Facebook voorbij komt denk ik echt, waarom moet je je in godsnaam beter voordoen joh.
Dat klinkt mij dan weer niet ongeloofwaardig in de oren.
Hoe ik me voel tijdens een wedstrijd heeft geen enkele relatie met hoe ik er achteraf aan toe ben, lijkt wel.
Dat klinkt mij dan weer niet ongeloofwaardig in de oren.
Hoe ik me voel tijdens een wedstrijd heeft geen enkele relatie met hoe ik er achteraf aan toe ben, lijkt wel.
Dat heb ik ook weleens hoor, maar ik heb dusdanig veel trainingskilometers met 'm gemaakt om wel door te hebben wanneer ie echt naar de klote is gegaan en wanneer ie 'op gemak' heeft kunnen lopen.
Ik zie niet zoveel verschillen tussen FB/internet en het echte leven. Je kunt sociale interactie namelijk vrij kort samenvatten: als je nergens om gevraagd hebt krijg je een stortvloed aan willekeurige meningen te horen, als je wel om een mening over iets vraagt, dan krijg je als antwoord dat je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Vroeger sloeg ik loopjes niet eens op in runkeeper als ze slecht gingen
Daar ben ik inmiddels gelukkig overheen.
Al ben ik eerlijk genoeg om toe te geven dat ik een streber ben en dat ik het best wel tof vind als iemand /mensen trots op mij zijn dat ik een doel heb gehaald
Op woensdag 21 mei 2014 10:46 schreef Zwabberhark het volgende: Ik zie niet zoveel verschillen tussen FB/internet en het echte leven. Je kunt sociale interactie namelijk vrij kort samenvatten: als je nergens om gevraagd hebt krijg je een stortvloed aan willekeurige meningen te horen, als je wel om een mening over iets vraagt, dan krijg je als antwoord dat je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Daar is FB voor, een lekker puh naar iedereen: kijk mij eens een goed leven hebben. Daarom post ik ook alleen jaloers maken foto's van tropische stranden en vette optredens waar ik geweest ben.
Dat en bierfoto's natuurlijk
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Hi, ik kom hier ook maar eens meekletsen na al een maandje redelijk wat gelurkt te hebben. Loop sinds 2007 af en aan, met een pauze wegens zwangerschap en verder redelijk wat kleine pauzes wegens longellende (astma en hooikoorts). Heb al eens een 10EM gelopen (was op dat moment eigenlijk te ver en het was windkracht 7, dus geen beste tijd) en een halve (samen gelopen met een vriendin die tijdens de voorbereiding wat brak en op de dag zelf eigenlijk nog geen 5 km voluit had gekund, dus tijd 3 uur en een paar seconden). Nadat ik de afgelopen winter wel weer lekker liep en er wat regelmaat in kreeg, heb ik me ingeschreven voor een halve in oktober. Nu dus aan het opbouwen en dan hopelijk minstens een half uur onder dat "PR" door.
En nee, dat ligt denk ik niet aan jou. Ik heb hetzelfde. Toch mooi dat je kan vertellen dat je alles hebt gegeven en helemaal kapot ging
Dat idd, ik hing voor dood over t hek bij te komen omdat ik zo aan t trillen was zondag. En dan hebben we t over een kleine 3,3 km. Maar hey, ik heb t gedaan en daar ben ik trots op. Die bankzitters moeten het eerst nog maar eens doen.