Ja, wie een topic sluit opent een nieuwe.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:45 schreef BartNH het volgende:
Geen idee eigenlijk of het openen van een nieuwe # aan iemand voorbehouden is. Nah jah het staat er nu.
Bij mij ook.quote:
Zullen we 'm maar niet sticky doen?quote:
De meesten die ik bekeken heb zijn P2P, dus daar beperk ik me toe:quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:00 schreef crowd_funder het volgende:
Interessante titel. Ik zelf heb alleen projecten lopen bij GVE, zoals de meesten hier denk ik.
Ik heb al wel een aantal reacties gelezen over andere platforms, maar het meeste is toch GVE.
Er zouden toch wel andere platforms moeten zijn(of komen) die ook goed gaan lopen toch?
Welke positieve ervaringen zijn er op andere platforms? Iemand goede suggesties?
Er is er ook nog 1 in Engeland waar ik laatst tegenaan liep. Ik weet niet meer hoe deze heette, maar er moest minimaal 10.000 engelse ponden ingelegd worden. Dat is teveel voor mij voor 1 project. Het is een site waar je mensen een soort hypotheek geeft. Ik weet er verder niet veel over.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:32 schreef mesaana het volgende:
[..]
De meesten die ik bekeken heb zijn P2P, dus daar beperk ik me toe:
Ik doe bondora (voorheen isepankur)
Veel meer risico. Je leent bijna alleen aan particulieren in de armere landen van europa en tegen een hele hoge rente. Dit is een internationale site.
Kapitaal op maat
Ik heb nu een aantal projecten bij kapitaalopmaat. Dit vind ik wel prima, ze reageren goed op vragen, er wordt maandelijks terugbetaald en je hoeft pas bij 75% te betalen. Zoals GvE het doet (100%) vind ik fijner, maar dit is wel prima. De voorwaarden bij KoM zijn wel iets anders dan GvE (hoofdelijke aansprakelijkheid bijv, dit is er niet altijd). Maar het lijkt er wel erg op. Ze zijn pas nieuw, dat kan misschien een risico met zich meebrengen.
Deze ken ik verder nog (een beetje):
Fundyd
meteen geld overmaken, en bij bijna geen projecten maandelijkse terugbetaling, dus dat was 'm niet voor mij, 1 project geprobeerd en het duurde heel erg lang. Uiteindelijk is het project niet rond gekomen.
maar dan dus wel ruim twee maanden je geld kwijt zijn..
Fundme
niet echt uitgeprobeerd, en dit ziet er niet uit als een blijvertje, tis een beetje vaag. De projecten komen daar ook niet vol.
Massafinanciering.nl
Zie fundme, maar de laatste keer dat ik keek maar met 3 projecten, allemaal van dezelfde lener.. dus nee, niet voor mij.
MyC4
meer een goed doel, bedrijven in Afrika, weinig rendement, internationaal. (MyC4 achtige platformen zijn er wel meer.)
Ik kies voor meer platformen vanwege de spreiding. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er Boober achtige zaken gaan gebeuren met GvE vind ik het wel prettig als ik mijn geld bij meerdere platformen heb lopen.
Heb ik dat gedaan?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zullen we 'm maar niet sticky doen?
Ik hoop het!quote:Op zondag 8 juni 2014 00:52 schreef mrbombastic het volgende:
Die DBS2 op KapitaalOpMaat is gisteren trouwens best hard gegaan. Hij stond op 80K en is gisteren naar 90K gegaan. Nog een kleine 10K benodigd. Zou dus best wel eens gehaald kunnen worden.
Ben ik de enige die continue DSB2 leest?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:52 schreef mrbombastic het volgende:
Die DBS2 op KapitaalOpMaat is gisteren trouwens best hard gegaan. Hij stond op 80K en is gisteren naar 90K gegaan. Nog een kleine 10K benodigd. Zou dus best wel eens gehaald kunnen worden.
Bij gve loopt het wel storm opzich maar de rest loopt idd niet echt.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:29 schreef RicDan het volgende:
Leuk dat crowdfunding, heel veel initiatieven maar het loopt niet storm.
Vandaag zag ik bijvoorbeeld deze;
https://collincrowdfund.nl/
Zag hem langskomen, notificatie doet het goedquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:37 schreef Mynheer007 het volgende:
Er staat weer een nieuw 5s project online met een looptijd van 24 maanden. Met een nieuw op te starten energieleverancier denken ze in 24 maanden ¤250,000 af te kunnen lossen, wat volgens mij niet echt haalbaar is. Ik ga dus niet investeren.
Oh. Maar heb al ruim 2 maanden geen mail gehad.quote:
Heb je je spamfilter al gecontroleerd?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:12 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Oh. Maar heb al ruim 2 maanden geen mail gehad.
Die waaraan verbonden zijn?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef MeneerWijsneus het volgende:
Wat zijn de kosten die eraan verbonden zijn??
Ligt aan het platform.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef MeneerWijsneus het volgende:
Wat zijn de kosten die eraan verbonden zijn??
Hij heeft de afgelopen 2 jaar zo'n 63k afgelost. Hij is nu herfinanciering nodig voor zo'n 150k (incl. alle kosten is dat zo'n 190k bij een looptijd van 5 jaar). Dan zou je zeggen dat hij met zo'n 31-32k per jaar aan aflossing, net iets te kort komt. Maar misschien ben ik dan ook wel te kort door de bocht en vergeet ik dan van alles.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:16 schreef AQuila360 het volgende:
Twijfel nog over dat Domino's project. Dat soort zaken loopt altijd wel toch? En hij heeft er als ik het verhaal mag geloven ook verstand van.
Hij heeft al die jaar natuurlijk ook gewoon rente moeten betalen naast die aflossing. Stel dat hij een rente van 9% betaalde over 200.000 dan is dat 18.000 per jaar. Aangezien hij ook nog ongeveer 30k aflosde per jaar moet hij ongeveer 48k overhouden per jaar en dat is meer dan voldoende om GvE terug te betalen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:55 schreef RicDan het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen 2 jaar zo'n 63k afgelost. Hij is nu herfinanciering nodig voor zo'n 150k (incl. alle kosten is dat zo'n 190k bij een looptijd van 5 jaar). Dan zou je zeggen dat hij met zo'n 31-32k per jaar aan aflossing, net iets te kort komt. Maar misschien ben ik dan ook wel te kort door de bocht en vergeet ik dan van alles.
Afgezien daar van vind ik het best een leuk project, met een nette 8% rente.
bedoel je? ik heb daar ook maar voor ingeschreven, maar dan vooral omdat die 48 maanden is. Het klinkt eigenlijk meer als een dozenschuivertje eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:56 schreef Strooper het volgende:
Staat weer een leuk 2BB projectje op. Snel bij zijn, want zit al voor de helft vol!
Is het in wezen ook maar die branche gaat echt hard de laatste paar jaar.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
bedoel je? ik heb daar ook maar voor ingeschreven, maar dan vooral omdat die 48 maanden is. Het klinkt eigenlijk meer als een dozenschuivertje eigenlijk.
Leuk gevonden, ga 'm eens bekijkenquote:Op zondag 8 juni 2014 16:29 schreef RicDan het volgende:
Leuk dat crowdfunding, heel veel initiatieven maar het loopt niet storm.
Vandaag zag ik bijvoorbeeld deze;
https://collincrowdfund.nl/
collincrowdfund : Minimaal 500 euro. Tja, zou kunnen, maar dan spreid ik weer niet genoeg naar mijn zin..quote:
Is er iets mis om geld gewoon in je zak te houden? Geduld is vaak een schone zaak.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:00 schreef Paardestaartje het volgende:
Ik vind 24 maanden voor 8 procent ook wel mooi, maar inderdaad, wat is de meerwaarde van dit nieuwe bedrijf op de energiemarkt en waar baseren ze hun omzetverwachtingen op. Wel balen want ik zit te springen om in een leuk project te investeren. Ik heb hier ook mijn twijfels bij en laat 'm toch maar passeren.
Maar bij zo'n 24 maands project kan je ook een wat lagere bedrag doen. Doe bijvoorbeeld 200 euro en neem de gok?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:00 schreef Paardestaartje het volgende:
Ik vind 24 maanden voor 8 procent ook wel mooi, maar inderdaad, wat is de meerwaarde van dit nieuwe bedrijf op de energiemarkt en waar baseren ze hun omzetverwachtingen op. Wel balen want ik zit te springen om in een leuk project te investeren. Ik heb hier ook mijn twijfels bij en laat 'm toch maar passeren.
Ik zat een beetje te twijfelen, ik heb rapport bewindvoering gedaan, 48 mnd, 8%. Sprak mij wel aan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:07 schreef athlonkmf het volgende:
Die 2 nieuwe projecten vind ik dan weer interessant. Fietsschoentjes en Kindershirtjes dus wel snel even wat geļnvesteerd. Blijkbaar vonden anderen het ook wel interessant.
Lijkt mij dat er een addertje zit. De voorwaarden zijn dat als je bij booking.com ingeschreven wilt staan, dat jouw aanbiedingen gelijk moeten zijn met hetgeen wat op booking.com. Ik weet niet of hoteliers dus ergens anders iets goedkopers mogen aanbieden...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:21 schreef Mynheer007 het volgende:
Er staat wel weer interessant project online op symbid.nl: https://symbid.nl/ideas/5854-bidroom
Deze site wil een alternatief gaan vormen voor booking.com.
Het werkt als volgt;
De klant geeft aan dat hij naar een 3-sterren hotel op zoek is in het centrum van Amsterdam op een bepaalde datum. Vervolgens kunnen alle hotels, die aangesloten zijn bij bidroom.com, die aan deze criteria voldoen een kamer aanbieden voor een bepaalde prijs. Een klant krijgt dus meerdere aanbiedingen en kan zelf de beste kiezen. Door deze concurrentie zal de prijs voor de klant uiteindelijk lager zijn. De hotelier kan ook meer geld ophalen en hoeft geen commissie van 30% af te staan, wat heel normaal is bij een reservering via booking.com. De omzet wordt behaald door premium diensten aan te bieden aan hoteliers en via de verkoop van reisverzekering etc.
Ik vindt het wel een aardig idee met een kans van slagen. Als hotelier zou ik er gek van worden als ik 30% van mijn omzet af zou moeten staan aan een site als booking.com
Ik zal het even navragen maar ik denk dat het wel mag. Er zijn namelijk al meer dan 1700 hotels die kamers verhuurd hebben via bidroom.com, of die moeten allemaal de regels hebben overtreden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef athlonkmf het volgende:
Lijkt mij dat er een addertje zit. De voorwaarden zijn dat als je bij booking.com ingeschreven wilt staan, dat jouw aanbiedingen gelijk moeten zijn met hetgeen wat op booking.com. Ik weet niet of hoteliers dus ergens anders iets goedkopers mogen aanbieden...
Dat hoeft niet. Of bieden die hotels hun kamers allemaal aan onder de prijzen die ze op booking.com hanteren?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik zal het even navragen maar ik denk dat het wel mag. Er zijn namelijk al meer dan 1700 hotels die kamers verhuurd hebben via bidroom.com, of die moeten allemaal de regels hebben overtreden.
De oprichters hebben allen jarenlange ervaring in toerisme en zijn bekend met de wijze van zoeken / boeken van klanten. In de nieuwe release zal het ook mogelijk zijn om in meerdere categorieėn een aanvraag te doen (bijv. biedingen vanuit 3 en 4 sterren hotels). Daarnaast zal een aantal andere functionaliteiten worden toegevoegd zoals, zoeken op locatie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Of bieden die hotels hun kamers allemaal aan onder de prijzen die ze op booking.com hanteren?
Ik voel er weinig voor om te investeren in wéér een hotelboekingssite. Die zijn er al tientallen. Als je je daar tussen wilt vechten moet je heel erg veel aan marketing gaan doen - kijk maar eens wat Trivago allemaal doet om bekend te worden. Die 1.700 hotels klinkt misschien indrukwekkend, maar is feitelijk bijzonder weinig. Je kunt maar in 60 steden boeken - gemiddeld nog geen 30 hotels per stad.
Bovendien is het een suf concept. Je moet van tevoren aangeven hoeveel sterren je wilt en wat voor soort kamer je wilt. Boeit het iemand werkelijk of-ie in een 3 of 4 sterren hotel zit? Nee, je kijkt naar de locatie, naar de foto's van het hotel, naar de prijzen, etc. Je wilt lekker door het aanbod kunnen browsen en dat kan hier niet, tenzij je al meteen je gegevens opgeeft.
Daarbij is het ook veel meer werk voor het hotel, lijkt me. Iedere keer een offerte toesturen aan een specifieke klant. Bij booking.com geef je je prijs aan en krijg je automatisch de boekingen binnen, daar hoef je verder niet zoveel aan te doen.
mwah, interessant. Nou veel succes dan maar. Het is jammer dat je via symbid crowdfunding doet. Omdat symbid zo onduidelijk is wat betreft rendement en zo begin ik er niet aan. Als je een project op geldvoorelkaar was begonnen, dan deed ik wel mee.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef michaelros het volgende:
Het klopt dat Booking.com een laagste prijs garantie afdwingt op openbare website's (zoals eigen hotelpagina's en andere website's). Omdat het bod vanuit het hotel alleen zichtbaar is voor de klant mag het hotel wel een lagere prijs aanbiedingen dan op booking.com. Ze overtreden dus niet te regels!
De reacties vanuit de hotels zijn dan ook erg positief!
Indien er andere vragen zijn dan hoor ik het graag,
Michael Ros
Oprichter Bidroom
Ja, daar dat vraag ik mij ook af. Via GvE zou ik vermoedelijk instappen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
mwah, interessant. Nou veel succes dan maar. Het is jammer dat je via symbid crowdfunding doet. Omdat symbid zo onduidelijk is wat betreft rendement en zo begin ik er niet aan. Als je een project op geldvoorelkaar was begonnen, dan deed ik wel mee.
Wat waren je beweegredenen om bij symbid aan te kloppen?
GvE doet crowdfunding op basis van een bepaald vast rendement / lening en bij Symbid is dat op basis van aandelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, daar dat vraag ik mij ook af. Via GvE zou ik vermoedelijk instappen.
Alleen kan met aandelen het ook zo zijn dat de terugverdiensten sterk tegenvallen, zeker de eerste paar jaren. Als we voor aandelen zullen gaan, dan zullen we dit op een andere manier gaan regelen en niet via crowdfunding.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:07 schreef michaelros het volgende:
[..]
GvE doet crowdfunding op basis van een bepaald vast rendement / lening en bij Symbid is dat op basis van aandelen.
Wij hebben gekozen voor Symbid wij de sterke voorkeur hadden om aandelen in ruil voor een investering te geven. De reden hiervan is dat wanneer iemand mede-eigenaar is hij / zij zich meer betrokken voelt bij het bedrijf en dit veel meer deelt met andere. Daarnaast is het (vaste) rendement bij GvE beperkt voor de investeerders en is de potentie van Bidroom enorm en kan een investering zich wellicht meerdere / tientallen keren terugverdienen.
Het risico bij aandelen is inderdaad groter maar de potentie is ook veel groter. Wij streven naar een veel hoger rendement dan 8%. De reden van crowdfunding is ook dat wij het voor zowel kleine als grote investeerders mogelijk willen maken om deel te worden van Bidroom. Wij hebben meerdere investeringsvoorstellen gekregen van grote investeerders die zelfs (veel) hoger waren dan het gevraagde bedrag, hier hebben wij bewust niet voor gekozen. Dit kan interessant in een later stadium maar nu nog niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:21 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen kan met aandelen het ook zo zijn dat de terugverdiensten sterk tegenvallen, zeker de eerste paar jaren. Als we voor aandelen zullen gaan, dan zullen we dit op een andere manier gaan regelen en niet via crowdfunding.
Wat mij bij symbid ook onduidelijk is, is hoe je van je aandelen kan afkomen. Als ik via binck of zo belegd, dan kan ik de aandelen makkelijk verkopen. (Eerlijk gezegd heb ik ook helemaal niet meer onderzocht, omdat die constructie van symbid mij zo oninteressant lijkt, heb ik ook geen interesse om me daar in te verdiepen)
Het is een bewuste keuze van jullie. Prima in dat geval.
Het risico daarentegen is dat de crowdfunding niet doorgaat.
wat let je om het project te verdelen? zowel gve, symbid en daarnaast investeerders?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:40 schreef michaelros het volgende:
[..]
Het risico bij aandelen is inderdaad groter maar de potentie is ook veel groter. Wij streven naar een veel hoger rendement dan 8%. De reden van crowdfunding is ook dat wij het voor zowel kleine als grote investeerders mogelijk willen maken om deel te worden van Bidroom. Wij hebben meerdere investeringsvoorstellen gekregen van grote investeerders die zelfs (veel) hoger waren dan het gevraagde bedrag, hier hebben wij bewust niet voor gekozen. Dit kan interessant in een later stadium maar nu nog niet.
Ik dacht dat dit het geval was bij prosper.com of de lendingclub.com. Als er een defaultrate van bijvoorbeeld 5% is dan betekend dat je ongeveer 5% minder rente krijgt dan in eerste instantie, en dan kan je het net zo goed op de bank zetten. Ik vind dat iedereen gewoon zelf goed de risico's moet afwegen en op basis daarvan een beslissing moet maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
platform dat een potje had voor tegenvallers? Welke was dat ook alweer?
Zoiets zou ook wel iets zijn voor de rest? Dat je naast bijvoorbeeld die 0,9% kosten ook nog een X percentage inlegt voor dat potje? Dan heb je iets minder rendement maar wel een soort van extra garan
Ik vind het symbid.nl systeem wel wat hebben. Het duurt wat langer voordat je rendement hebt en je loopt ook meer risico op default, maar er zijn ook al projecten waarbij de waarde van de aandelen in 2 jaar tijd met factor 10 in waarde zijn gestegen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
mwah, interessant. Nou veel succes dan maar. Het is jammer dat je via symbid crowdfunding doet. Omdat symbid zo onduidelijk is wat betreft rendement en zo begin ik er niet aan. Als je een project op geldvoorelkaar was begonnen, dan deed ik wel mee.
Wat waren je beweegredenen om bij symbid aan te kloppen?
Eens! Het symbid systeem spreekt me ook wel aan. Alleen die projecten lijken nooit vol te lopen of duren een eeuwigheid en dat maakt het lastig.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:59 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik vind het symbid.nl systeem wel wat hebben. Het duurt wat langer voordat je rendement hebt en je loopt ook meer risico op default, maar er zijn ook al projecten waarbij de waarde van de aandelen in 2 jaar tijd met factor 10 in waarde zijn gestegen.
Het symbid.nl systeem biedt veel voordelen voor een start-up vergeleken met het GvE systeem. Bij GvE moet er gelijk afgelost worden en is er minder geld beschikbaar voor de groei van een bedrijf. Als je een patatzaak begint dan maakt dat niet uit, maar bij een start-up als bidroom.com is het essentieel dat je in de eerste jaren genoeg beschikking hebt over resources.
Bij een investering in een bedrijf als bidroom.com dan weet je dat er echt een nieuw en innovatief concept op de markt komt en daar wil ik graag een steentje aan bijdragen en op den duur financieel beter van worden. Ik ben dus van plan om in bidroom te gaan investeren maar ik wacht nog even totdat het project op 60% staat, want anders staat mijn geld zolang stil, en daar houdt ik niet van.
Niet dat ik weet, maar then again die 2 omgevallen projecten was je opzich ook niet zo maar achter. Dus misschien al wel maar weten we het niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:23 schreef leolinedance het volgende:
Zo daar ben ik weer. Een tijdje niet met crowdfunding bezig geweest, andere prioriteiten. Maar het wordt weer tijd om te gaan kijken naar investeringsmogelijkheden.
Zijn er de laatste tijd nog projecten van GvE omgevallen? Na dat restaurant en nog een andere (kom er even niet op).
Ik heb ondertussen ¤ 1.400,- terug dus ik vind dat ik zo langzaam aan wel weer wat mag investeren. Nu nog wachten op leuke projecten.
Dit had ik zelf nog niet gezien! Opzich wel weer handiger je hebt nu een duidelijk overzicht per project.quote:Mijn Geldvoorelkaar is aangepast!
Vanaf heden kunt u gebruik maken van een extra functie in mijn geldvoorelkaar. Bij elk project is in het betaalschema te zien welk gedeelte van uw terugbetaling aflossing is en welk gedeelte rente.
Verder ziet u in het projectstatistiek meer uitgebreide informatie over uw investering. Wij hopen hiermee de transparantie verder te vergroten.
Mocht u hierover vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen!
Dank je. Ik ga het weer in de gaten houden. Als er niks interessants voorbij komt investeer ik wel in microkredieten.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar then again die 2 omgevallen projecten was je opzich ook niet zo maar achter. Dus misschien al wel maar weten we het niet.
Leuke projecten zijn er wel een stuk minder dan pakweg een jaar terug de rente's zijn ook wat lager geworden en het zijn bijna allemaal 60 maands projecten. Toen had je vanalles wat, een jaar of iets met 10% rente dat is wel jammer nu maar wel begrijpelijk.
Dat had ik gezien bij Zopa... ze geven aan dat ze een deel van de fee die je sowieso betaalt gebruiken als buffer. Geen idee though wat de kosten daar zijn, maar dat zou bij GvE bijv. betekenen dat ze een deel van die 0.9% gebruiken als reservering voor uitbetaling bij defaults.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
Iemand had het pas over een platform dat een potje had voor tegenvallers? Welke was dat ook alweer?
Zoiets zou ook wel iets zijn voor de rest? Dat je naast bijvoorbeeld die 0,9% kosten ook nog een X percentage inlegt voor dat potje? Dan heb je iets minder rendement maar wel een soort van extra garantie. En dat er dan bij projecten die mislopen een deel vergoed zou kunnen worden.
Zo'n systeem zie ik wel zitten ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:55 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat had ik gezien bij Zopa... ze geven aan dat ze een deel van de fee die je sowieso betaalt gebruiken als buffer. Geen idee though wat de kosten daar zijn, maar dat zou bij GvE bijv. betekenen dat ze een deel van die 0.9% gebruiken als reservering voor uitbetaling bij defaults.
http://www.zopa.com/lending/peer-to-peer-experts#reducing-risk
Interessant vanwege het relatief lagere risico, maar ga je die dingen verkopen?quote:Deze opstart krijgt niet de gebruikelijke 5s-classificatie maar risicoklasse 4 omdat de financieringslast ruim binnen het netto besteedbaar inkomen van de heer Van Neer en dat van zijn partner past. Van Neer houdt immers zijn loondienstfunctie aan.
He verdorie net te laat, ik vind het project niets maar dankzij de zekerheidstelling had ik er wel een klein bedragje in willen stoppen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:12 schreef AQuila360 het volgende:
Iemand al naar deze gekeken?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6253
[..]
Interessant vanwege het relatief lagere risico, maar ga je die dingen verkopen?
Precies wat ik dacht!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:46 schreef RicDan het volgende:
[..]
He verdorie net te laat, ik vind het project niets maar dankzij de zekerheidstelling had ik er wel een klein bedragje in willen stoppen.
Ik heb in 70 GvE-projecten geld zitten en tot nu toe is er nog maar 1 op de fles gegaan. Deze lener heeft uiteindelijk alsnog wel terug kunnen betalen dus mijn default bij GvE is nog 0%. Aangezien er veel members actief zijn op GvE, zal er bij bijna elk project wel een member van fok zitten. Als het goed is horen we het dan snel genoeg wanneer er een project failliet is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar then again die 2 omgevallen projecten was je opzich ook niet zo maar achter. Dus misschien al wel maar weten we het niet.
Leuke projecten zijn er wel een stuk minder dan pakweg een jaar terug de rente's zijn ook wat lager geworden en het zijn bijna allemaal 60 maands projecten. Toen had je vanalles wat, een jaar of iets met 10% rente dat is wel jammer nu maar wel begrijpelijk.
70 projectenquote:Op zondag 22 juni 2014 15:00 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik heb in 70 GvE-projecten geld zitten en tot nu toe is er nog maar 1 op de fles gegaan. Deze lener heeft uiteindelijk alsnog wel terug kunnen betalen dus mijn default bij GvE is nog 0%. Aangezien er veel members actief zijn op GvE, zal er bij bijna elk project wel een member van fok zitten. Als het goed is horen we het dan snel genoeg wanneer er een project failliet is.
Het aanbod van de projecten valt mij de laatste tijd ook tegen. Als ik een bedrijf zou hebben dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een bancaire lening want GvE is echt duur. Wanneer je als bedrijf 100k wil lenen met een looptijd van 6 jaar en een rente van 8%, kom je op een effectieve rente van 10,4% uit (je betaald in dit geval al een successfee van ¤5000,-). Volgens mij kan het bij de bank veel goedkoper. Daarom zullen voornamelijk projecten gepubliceerd worden die niet bij een bank een krediet kunnen krijgen.
Dat zie je ook terug in de cijfers over de maandelijks opgehaalde funding. Eind vorig jaar zaten ze gemiddeld boven de 2 miljoen funding per maand maar de laatste maanden wordt de miljoen per maand volgens mij nog geen eens gehaald. Of dit nu direct door concurrentie van banken komt (deze kunnen in iig gratis geld lenen bij de ECB en ze moeten geld betalen over gestald geld) of door concurrentie met andere crodfundingplatforms is mij niet duidelijk.
Aangezien de economie aantrekt, en ook bij alle andere crowdfundingplatformen een duidelijke stijging is te zien, vindt ik het heel opmerkelijk dat er een afname/stagnatie is te zien bij GvE.
Ik investeer vaak maar ¤100,- per project om genoeg spreiding te houden. Daarnaast lopen er al een aantal projecten al 2 jaar wat betekent dat ik al gedeelte van de investering weer terug heb,quote:Op zondag 22 juni 2014 15:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
70 projecten![]()
Ik ga er nu ook weer wat meer bij doen met kleinere bedragen dan eerst. Hoe vernam dat er problemen waren bij dat ene project?
Bij geldvoorelkaar? Of wilde je aandelen gaan verkopen via symbid? Of zit je ergens anders over na te denken?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:51 schreef Queller het volgende:
Ik ben zelf bezig een crowdfundingproject op te zetten, dus ik lees even mee!
We bereiden een campagne voor die mn gericht is op pre-orders. Deze gaat lopen op Oneplanetcrowd. Ik zoek hier geen deelnemers, maar ben benieuwd hoe jullie tegenover crowdfunding staan, waar jullie naar kijken en over praten.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:17 schreef Mynheer007 het volgende:
Bij geldvoorelkaar? Of wilde je aandelen gaan verkopen via symbid? Of zit je ergens anders over na te denken?
Oke, ik heb nog niet geinvesteerd via oneplanetcrowd omdat ik graag geld terug krijg voor mijn investering en niet direct zit te wachten op allerlei dinerbonnen etc.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:50 schreef Queller het volgende:
[..]
We bereiden een campagne voor die mn gericht is op pre-orders. Deze gaat lopen op Oneplanetcrowd. Ik zoek hier geen deelnemers, maar ben benieuwd hoe jullie tegenover crowdfunding staan, waar jullie naar kijken en over praten.
Snap ik!quote:Op maandag 23 juni 2014 00:34 schreef Mynheer007 het volgende:
Oke, ik heb nog niet geinvesteerd via oneplanetcrowd omdat ik graag geld terug krijg voor mijn investering en niet direct zit te wachten op allerlei dinerbonnen etc.
Maar er zullen allicht mensen zijn die wel bereid zijn te investeren via dit systeem.
Het systeem van die pre-orders (net als kickstarter) bevalt me helemaal niet daar doe ik ook nooit wat mee. Maar ik snap wel dat het voor jullie de mooiste oplossing is.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:50 schreef Queller het volgende:
[..]
We bereiden een campagne voor die mn gericht is op pre-orders. Deze gaat lopen op Oneplanetcrowd. Ik zoek hier geen deelnemers, maar ben benieuwd hoe jullie tegenover crowdfunding staan, waar jullie naar kijken en over praten.
Als je geen belang hebt bij het betreffende product, dan snap ik het wel. Ons product is voor de doelgroep wel erg aantrekkelijk (hoe eerder hoe beter, want het betreft een hulpmiddel dat het leven weer een stuk makkelijker maakt) en de eerste productieronde is beperkt (als in: een paar honderd stuks). Dus dan liggen pre-orders weer wat meer voor de hand.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:04 schreef AQuila360 het volgende:
Het systeem van die pre-orders (net als kickstarter) bevalt me helemaal niet daar doe ik ook nooit wat mee. Maar ik snap wel dat het voor jullie de mooiste oplossing is.
Je kunt GVE ook peer-to-peer lending noemen als je wilt.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:36 schreef nikao het volgende:
Beetje verwarrend imho dat dit ook crowdfunding genoemd wordt. Toch van een hele andere orde dan iets als GvEkopen vs investeren...
Dat vond ik ook, maar het schijnt echt te kloppen.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:36 schreef nikao het volgende:
Beetje verwarrend imho dat dit ook crowdfunding genoemd wordt. Toch van een hele andere orde dan iets als GvEkopen vs investeren...
Misschien is het in dit geval anders ja, maar ook al zou ik een belang hebben bij dat product dan nog vind ik het niets. De lasten liggen bij de mensen die geld inleggen (ze betalen nu al en daarbij moet je maar afwachten wat het eindresultaat wordt) en diegene van het project komen goedkoop aan geld en weinig risico en gaan met de lusten lopen als het een succes wordt.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je geen belang hebt bij het betreffende product, dan snap ik het wel. Ons product is voor de doelgroep wel erg aantrekkelijk (hoe eerder hoe beter, want het betreft een hulpmiddel dat het leven weer een stuk makkelijker maakt) en de eerste productieronde is beperkt (als in: een paar honderd stuks). Dus dan liggen pre-orders weer wat meer voor de hand.
Je stelt het nu wel erg negatief, maar als je alle eventuele nadelen op een hoop gooit, dan heb je gelijkquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:23 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien is het in dit geval anders ja, maar ook al zou ik een belang hebben bij dat product dan nog vind ik het niets. De lasten liggen bij de mensen die geld inleggen (ze betalen nu al en daarbij moet je maar afwachten wat het eindresultaat wordt) en diegene van het project komen goedkoop aan geld en weinig risico en gaan met de lusten lopen als het een succes wordt.
Je moet die campagne inderdaad doen omdat je het leuk vindt en vaak kan je het ook als een reclame-middel inzetten. Het verbaast me altijd hoeveel procent er afgedragen moet worden aan het platform, meestal wel meer dan 5% van het opgehaalde bedrag; dat zou toch veel goedkoper moeten kunnen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:50 schreef Queller het volgende:
In ons geval is al bekend wat het eindresultaat wordt, want de eerste 10 stuks zijn al klaar. Veel mensen hebben 'm ook al gezien en aangegeven er graag één te willen. Niet alle lasten liggen bij de mensen die er één willen; de hele ontwikkelfase (bijna 3 jaar) met alle prototypes, de patenten en de tooling zijn al voldaan. Reken maar dat dat gekost heeft. Niet alleen financieel. Dus met je stelling dat wij alleen met de lusten gaan lopen als het een succes wordt, doe je ons te kort (is niet erg hoor, zo bedoel ik het niet).
Daarnaast: crowdfunding met pre-orders is volgens mij niet zo heel veel anders dan p-to-p-loans; ook dan moet je maar afwachten of het iets gaat worden en ligt het risico voor een groot deel bij de mensen die geld uitlenen.
Tot slot het goedkope aan geld komen: heb je enig idee wat een werk en kosten er zit in een goede crowdfundingcampagne en wat je moet afdragen aan het platform? Ik durf wel te stellen dat naar de bank gaan en een lening afsluiten een stuk goedkoper is. Alleen dan mis je wel een groot deel van de fun die je in een crowdfundingcampagne kunt vinden.
De exposure is natuurlijk een deel van de opbrengst. In elk geval: dat hoop je. Het werkt twee kanten op: je moet tóch aan je exposure werken, in een crowdfundingcampagne pak je die mooi mee (want daar is werken aan exposure zo ongeveer een van de noodzakelijke voorwaarden tot succes).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:36 schreef Mynheer007 het volgende:
Je moet die campagne inderdaad doen omdat je het leuk vindt en vaak kan je het ook als een reclame-middel inzetten.
Misschien wel, maar aan de andere kant: als je ziet wat je ervoor terugkrijgt, is het weer niet zo gek. Als je dat allemaal zelf moet gaan regelen, laten maken, uitvogelen, ben je wellicht het dubbele kwijt.quote:Het verbaast me altijd hoeveel procent er afgedragen moet worden aan het platform, meestal wel meer dan 5% van het opgehaalde bedrag; dat zou toch veel goedkoper moeten kunnen.
Psies!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:18 schreef AQuila360 het volgende:
Crowdfunding is wat mij betreft gewoon precies wat de naam zegt ''iets funden met een crowd'' of dat nu op pre-order basis is of met aandelen of een lening of wat dan ook.
Dus ipv 1 partij die een groot bedrag inlegt, een groep die allemaal een klein bedrag inleggen.
Maar dit topic is in mijn ogen voor kapitaalbehoud of om een rendement te halen. Dat elk platform een ander middel is staat los van het feit dat financiering door pre-orders of kickstarter niet echt hier thuis hoort.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:18 schreef AQuila360 het volgende:
Crowdfunding is wat mij betreft gewoon precies wat de naam zegt ''iets funden met een crowd'' of dat nu op pre-order basis is of met aandelen of een lening of wat dan ook.
Dus ipv 1 partij die een groot bedrag inlegt, een groep die allemaal een klein bedrag inleggen.
Nee klopt dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
Maar dit topic is in mijn ogen voor kapitaalbehoud of om een rendement te halen. Dat elk platform een ander middel is staat los van het feit dat financiering door pre-orders of kickstarter niet echt hier thuis hoort.
De TT is op dit moment nota bene "Crowdfunding #12 - Verder kijken dan GVE"quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
Maar dit topic is in mijn ogen voor kapitaalbehoud of om een rendement te halen. Dat elk platform een ander middel is staat los van het feit dat financiering door pre-orders of kickstarter niet echt hier thuis hoort.
De inslag hier is wel altijd rendement geweest, daarom ook in WGR. Je hebt al veel kickstarter topics in andere subfora zoals bijvoorbeeld in GAM. Dus Kickstarter projecten enzulks horen hier niet echt thuis.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
De TT is op dit moment nota bene "Crowdfunding #12 - Verder kijken dan GVE"Het blijft een crowdfunding topic, kickstarter is ook crowdfunding. Dat het de laatste tijd alleen maar over rendement halen ging wil niet opeens zeggen dat dat het enige onderwerp is.
Oneens, Kickstarter hoort hier wel degelijk thuis. Omdat jij geen interesse hebt in Kickstarter betekent het niet dat het hier niet thuishoort. Het is tenslotte het crowdfunding-topic. Anders moet de TT verandert worden in "crowdfunding met rendement".quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De inslag hier is wel altijd rendement geweest, daarom ook in WGR. Je hebt al veel kickstarter topics in andere subfora zoals bijvoorbeeld in GAM. Dus Kickstarter projecten enzulks horen hier niet echt thuis.
Niet mee eens, het topic staat in WGR.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
De TT is op dit moment nota bene "Crowdfunding #12 - Verder kijken dan GVE"Het blijft een crowdfunding topic, kickstarter is ook crowdfunding. Dat het de laatste tijd alleen maar over rendement halen ging wil niet opeens zeggen dat dat het enige onderwerp is.
En dus?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:20 schreef Kirov het volgende:
[..]
Niet mee eens, het topic staat in WGR.
Wat heeft geld weggeven en consumeren met geldzaken te maken?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:23 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En dus?
WGR = Werk, Geldzaken & Recht. Volgens valt Kickstarter daar net zo goed onder, het is immers crowdfunding
De vraag stellen is 'm beantwoorden...quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:24 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wat heeft geld weggeven en consumeren met geldzaken te maken?
Zal ik hier een topic maken over welke fiets ik ga kopen? Moet je zien hoe snel hij weg is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:27 schreef k_man het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden...
Alstublieft, een topic in WGR over geld weggeven: WGR / Hoeveel heb jij overgemaakt op Giro 555quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zal ik hier een topic maken over welke fiets ik ga kopen? Moet je zien hoe snel hij weg is.
Zozo, bijna 8 jaar geleden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:26 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Alstublieft, een topic in WGR over geld weggeven: WGR / Hoeveel heb jij overgemaakt op Giro 555
Speciaal voor jou nog eentje: veel recenter en hier gaat het zelfs specifiek over crowdfunding (waarbij er zeker geen sprake is van rendement) en die is door een mod juist naar WGR gekickt: WGR / Crowdfunding en wereldreis.quote:
Het maakt me opzich niet uit maar er zijn al veel Kickstarter topic, en er was nog geen topic gericht op rendement maken er mee. Voor Kickstarter projecten zijn er betere topics waar je terecht kan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Oneens, Kickstarter hoort hier wel degelijk thuis. Omdat jij geen interesse hebt in Kickstarter betekent het niet dat het hier niet thuishoort. Het is tenslotte het crowdfunding-topic. Anders moet de TT verandert worden in "crowdfunding met rendement".
En in GAM heb je ook een op games gerichte kickstarter.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:48 schreef µ het volgende:
GC / Kickstarter NL #1 - Vanaf 29 april NL projecten!
Is het héél wat anders? Je investeert met een groep mensen in een product/dienst/bedrijf en krijgt er iets voor terug. Bij Kickstarter krijg je het uiteindelijke product als "rendement", bij GVE krijg je geld als rendement.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kickstarter is toch heel wat anders en daar zijn al veel topics over, dit is toch puur gericht op winst lijkt me!
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Is het héél wat anders? Je investeert met een groep mensen in een product/dienst/bedrijf en krijgt er iets voor terug. Bij Kickstarter krijg je het uiteindelijke product als "rendement", bij GVE krijg je geld als rendement.
Het is beide crowdfunding en bij beide krijg je iets terug voor je investering. Het past gewoon in dit topic. Aan jou verder de keuze om er wel of niet op te reageren als er iets voorbij komt wat van kickstarter komt
Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet interessant om elk Kickstarter project hier te bespreken, maar dat geldt net zo goed voor GvE projecten (en dat gebeurt ook niet). Juist voor iemand als Queller moet het wel mogelijk zijn om hier iets te kunnen vertellen over zijn eigen project, zelfs als daar geen financieel rendement maar een product tegenover staat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.
Volgens mij heeft ook niemand het ooit over zo'n kickstater project gehad hier dus ik denk dat de meeste wel weten dat dit topic niet de beste plaats daarvoor is. Maar zoals Queller die zelfs iets heeft lopen is wel leuk om dat hier te vermelden.
Dat hoop ik ook niet. Maar het is zoals Rockfire hierboven zegt, van GVE komt ook niet elk project voorbij. Er moet in ieder geval wel ruimte voor zijn om het te kunnen bespreken indien het interessant isquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.
Volgens mij heeft ook niemand het ooit over zo'n kickstater project gehad hier dus ik denk dat de meeste wel weten dat dit topic niet de beste plaats daarvoor is. Maar zoals Queller die zelfs iets heeft lopen is wel leuk om dat hier te vermelden.
Mee eens!quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:39 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet interessant om elk Kickstarter project hier te bespreken, maar dat geldt net zo goed voor GvE projecten (en dat gebeurt ook niet). Juist voor iemand als Queller moet het wel mogelijk zijn om hier iets te kunnen vertellen over zijn eigen project, zelfs als daar geen financieel rendement maar een product tegenover staat.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:16 schreef AQuila360 het volgende:
Twijfel nog over dat Domino's project. Dat soort zaken loopt altijd wel toch? En hij heeft er als ik het verhaal mag geloven ook verstand van.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:55 schreef RicDan het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen 2 jaar zo'n 63k afgelost. Hij is nu herfinanciering nodig voor zo'n 150k (incl. alle kosten is dat zo'n 190k bij een looptijd van 5 jaar). Dan zou je zeggen dat hij met zo'n 31-32k per jaar aan aflossing, net iets te kort komt. Maar misschien ben ik dan ook wel te kort door de bocht en vergeet ik dan van alles.
Afgezien daar van vind ik het best een leuk project, met een nette 8% rente.
Ja, dat zou mooi zijn als hij naar 9% gaat. Dan doe ik het ook. Overigens is hij al van 7% naar 8% gegaan. Bij de start van het project was hij namelijk 7%. We wachten af, nog 35 dagen te gaan en hij zit op 64%, dus project zou het kunnen halen als hij naar 9% gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:47 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Hij heeft al die jaar natuurlijk ook gewoon rente moeten betalen naast die aflossing. Stel dat hij een rente van 9% betaalde over 200.000 dan is dat 18.000 per jaar. Aangezien hij ook nog ongeveer 30k aflosde per jaar moet hij ongeveer 48k overhouden per jaar en dat is meer dan voldoende om GvE terug te betalen.
Ik heb deze week ook maar besloten om hierin te investeren. Ik hoop er eigenlijk op dat wanneer de deadline inzicht komt de rente nog ff verhoogd wordt en het investeringsbedrag voof het verkrijgen van de incentive omlaag gaat.
Ik ga vrijdag even in dat Bidroom duiken, staat ook op Symbid.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef BartNH het volgende:
Zojuist eens een investering gedaan via Symbid. Wat opvalt is dat een investering van 100 euro gelijk 4,64 euro aan extra kosten oplevert. Dat maakt het al veel lastiger om rendement te gaan halen als je fatsoenlijk wilt spreiden over projecten.
Het eerste project waarmee ik miljonair ga worden is:
http://www.symbid.nl/ideas/5400-stad-nl-online-winkelstad
Hoewel ze het anders noemen is het een portal plus infrastructuur voor kleinere webshops. In ieder geval hebben ze een stevige URL in handen en voor mijn gevoel is er ook wel markt voor zo'n platform. Uiteraard is het een starter en dan ook nog op een niet gebaand pad. Dus behoorlijk risico dat de centjes echt weg raken maar ook weer kans dat het serieus rendement gaat opleveren. In ieder geval meer kans dan de staatsloterij :-)
Queller je bent super welkom!quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Ik vind dat je helemaal niks hebt verstoord, ik vind het juist leuk als je ons op de hoogte zou houden van jouw kant van het crowdfundenquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Niet iedereen heeft hier dezelfde mening over wat in dit forum wel of niet besproken mag worden. Ik zou het erg leuk vinden als je hier bleef hangen. Ik durf andere vormen van crowdfunding nog niet aan. Maar meer informatie van de andere kant zou me over de streep kunnen trekken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Ben er weg van
Mijn eerste crowdfunding project was ook een kickstarter-achtig ding en heb er niet bepaald positieve eindresultaten mee gekregen. Daarom ben ik nu heel kritisch op het uitkiezen van dat soort projecten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Ben er weg van
Ik snap helemaal wat je bedoelt en dat is ook de reden dat ik er zelf niet zo makkelijk in zou stappen. Het product moet wel echt goed zijn of een heel goed doel dienen voor anderen. Ik denk dat wij beide hebben. Niet in de laatste plaats omdat het al wordt geproduceerd en er een lange ontwikkeling aan vooraf is gegaan. Ik hoop dat we de meeste kinderziektes er inmiddels wel uit hebben. Wat scheelt is dat ons product mechanisch is en de gebruikte technieken alles behalve revolutionair. Om de kwaliteit te garanderen wordt het bijvoorbeeld nog TUV-gekeurd voor we het loslaten in de vrije natuur.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiėle investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.
Ik vind dat je dan ook enkel in zo'n project moet investeren als je er echt in gelooft en eigenlijk weet dat je het geld weg gooit.
Ook ik lees vol belangstelling je bijdragen. Erg nieuwsgierig zelfs. De topictitel is dan ook een poging om juist meer diversiteit te zien dan alleen GvE. Echter ga ik niet iets posten als ik nix wezenlijks te melden heb.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb.
Dank je wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef BartNH het volgende:
Ook ik lees vol belangstelling je bijdragen. Erg nieuwsgierig zelfs. De topictitel is dan ook een poging om juist meer diversiteit te zien dan alleen GvE. Echter ga ik niet iets posten als ik nix wezenlijks te melden heb.
Ik zal er nog een verhaaltje aan toevoegenquote:Begrijp ook dat dit topic zo algemeen is dat er verschillende verhaallijnen door elkaar heen gaan lopen en dat moet imho ook kunnen.
Wow, mijn vertrouwen heb je met dit verhaal 100% verdient. Bewondering voor je flexibiliteit en realiteitszin.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:08 schreef Queller het volgende:
Ik zal er nog een verhaaltje aan toevoegen
We worden vrij intensief begeleid door iemand die er echt verstand van heeft. Het tempo is moordend en de workload (lees: het huiswerk) is om bijna depressief van te worden. Verstand op 0 en blik op oneindig en doorwerken.
Het is grappig om te merken dat we na een bijeenkomst in staat zijn de hele boel over de schutting te gooien, maar dat we steeds een dag of 2 later het licht zien en weer orde weten te scheppen. We worden gedwongen te focussen en zeer gedisciplineerd en gestructureerd te werken. En verrek: het werkt.
In de paar weken dat we nu met een team bezig zijn, heeft het bedrijf handen en voeten gekregen en hebben we onze visie en strategie dieper uitgewerkt dan in de hele 3 jaar hiervoor. Terwijl we een paar weken geleden toch écht dachten dat we het allemaal redelijk helder hadden.
We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:22 schreef BartNH het volgende:
Wow, mijn vertrouwen heb je met dit verhaal 100% verdient. Bewondering voor je flexibiliteit en realiteitszin.
Precies ook 1 van mijn bezwaren, ik wel best risico lopen maar daar moet dan ook iets tegen over staan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiėle investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.
Maar heb je geen linkje of iets meer info over je project?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:49 schreef Queller het volgende:
[..]
We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investerenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:03 schreef AQuila360 het volgende:
Net geld overgemaakt naar een GVE project ging lekker snel tussen vol en overmaken. Het andere project wat nog daarvoor was heb ik nog niets van gehoord. Verschilt dus erg per project.
Carlsey Cars, project opzich sprak me niet eens zo heel erg aan, maar de financieringslast zou ruim binnen het netto besteedbaar inkomen liggen waardoor het risico weer iets minder werd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investeren
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geļnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerondquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het contrabassen verhaal klinkt heel aannemelijk en zou ik normaal wel gedaan hebben, echter voor 4% doe ik het niet. Dan kies ik wel voor 2,6% voor 5 jaar vast bij een bank. Het extra rendement van 1,4% staat wat mij betreft niet in verhouding tot het extra risico.
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:06 schreef k_man het volgende:
De contrabassen is wel een sympathiek project, maar inderdaad... 4% is wel heel weinig.
1e keer heb ik ook gedaan, 2de keer weet niet kan opzich interessant zijn maar doe het denk ik niet vanwege de spreiding idd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geļnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Ook ik twijfel over deze. Zit ook in de 1e ronde. Met de aankomende betaling is deze wel voor de helft terugbetaald. Ik zou dan denk ik wel maximaal dat bedrag investeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geļnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Dat zonnepanelenproject is wel verschrikkelijk slecht gepresenteerd zeg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
Ja, dat was te verwachten dat hij wel snel vol zou komen, gaat ook om een relatief klein bedrag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:03 schreef RicDan het volgende:
[..]
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.
Dan zal je toch beter moeten lezen:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
En:quote:Armon Trading Holding B.V., het bedrijf van Martin Groenewoud, heeft inmiddels al ¤225.000,- aan eigen middelen ingebracht en via deze crowdfunding is vorig jaar ¤125.000,- opgehaald.
quote:De heer L.M. Groenewoud tekent hoofdelijk voor dit project namens zijn personal holding Armon Trading Holding BV. Deze BV heeft per saldo een belang van 37,5% in UNI-sell BV. De risicoklasse 3 is vastgesteld aan de hand van de vrij beschikbare afloscapaciteit in Armon Trading Holding BV aan de hand van het accountantsrapport 2013 en het bijgeleverde cashflowoverzicht. De risicoklasse blijft dus gelijk aan het lopende crowdfundingsproject 4564 waarvan nog 10 termijnen zijn te gaan.
quote:Domino's Pizza in Weert betaalt voor vijf jaar 8% rente. 'Minder dan bij de bank', zegt franchisenemer Gökhan Yildiz, die zelf op zijn zestiende als pizzakoerier begon en het vak als geen ander kent. Van het gevraagde bedrag is 52% - ¤157.000 voor de overname van de inventaris - al binnen. 'Ik geloof in de kracht van crowdfunding. Dit gaat zeker lukken. De inschrijving loopt nog een maand', vertelt Yildiz.
Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
Als gokje eigenlijk idd met een klein bedrag.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:09 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?
Ik heb net even zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat mij bijna niet voorstellen, ik zal het wel verkeerd lezen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
Ik heb verschillende investeringen via symbid gedaan maar dan niet meer dan ¤100,- per project. Ik wil gewoon ondernemers de mogelijkheid bieden om innovatieve bedrijven te starten. Bij GvE zitten vooral traditionele mkb bedrijven die op de lange termijn niet voor heel veel innovatie zullen zorgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:42 schreef Horsemen het volgende:
zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geļnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.
En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geļnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
Ik heb een soort "aandeel" via symbid. Hier komt niets uit voorlopig aangezien het niet goed gaat met het bedrijf, maar ik heb al wel wat van deze symbid aandelen verkocht zien worden via Symbid zelf (voor minder dan de oorspronkelijke waarde). Dus zo kan het ook.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geļnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
Dit dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 07:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.
Zoals ik al zei: te vaag om mee in zee te gaan.
Iets met "beleg geen geld dat je niet kan missen"?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef BartNH het volgende:
door die 100 euro moet ik deze maand misschien wel een hapje minder eten, alleen maar goed voor de lijn.
Zelfs met geld dat je kan missen betekent niet dat je dat maar in een groot gat moet gooien. Anders kan je net zo goed 25 euro in een envelop doen en opsturen naar een startende ondernemer.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Iets met "beleg geen geld dat je niet kan missen"?
Mijn boodschap heb je volkomen begrepen maar de ondertoon niet helemaal vrees ik. Ik laat de kaas niet van mn al dan niet droge boterham eten hoor.quote:
Dank je wel voor het delen van je ervaring. Voor mij een bevestiging van waar ik al bang voor was.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ben zo dom geweest om 100 euro in een project te stoppen. Dat koste me gelijk al 4,64 aan kosten en om geld terug te halen ook nog eens 20 euro per overschrijving. Die 20% moet je dus al 25% van maken. Het bedoelde bedrijf moet toch al heel erg booming worden wil het interessant worden.
Het oorspronkelijke plan om in een stuk of tien bedrijven te investeren in de hoop dat er één super rendabel wordt ga ik dus opgeven. Deze 100 is leergeld en ik zie wel of ik er ooit iets van terug krijg.
Een platform wat dergelijk kosten in rekening brengt heeft imho ook niet veel vertrouwen in de eigen projecten en dus ook niet in zichzelf.
Klaar, door die 100 euro moet ik deze maand misschien wel een hapje minder eten, alleen maar goed voor de lijn.
Het klinkt wel leuk dat je invloed op de bedrijfsvoering kan hebben maar dan moet het bedrijf in kwestie al een substantieel deel aan aandelen uitzetten en dat is vaak niet het geval. Bovendien ben je dan met die honderd euro nog niet echt een factor.Laat staan dat je nog naar een vergadering moet reizen....quote:Op maandag 30 juni 2014 10:29 schreef Mynheer007 het volgende:
Een investering in een bedrijf via Symbid moet je zien als een lange termijn investering. Samen met alle andere Symbid investeerders, die in hetzelfde bedrijf investeren, wordt er een coöperatie opgericht die de aandelen beheerd. Symbid-investeerders kunnen via deze coöperatie invloed uitoefenen op de koers van het bedrijf. Na verloop van tijd, als alles volgens plan gaat, kunnen investeerders dividend verwachten waarmee dus een rendement behaald wordt op de investering. Het is ook mogelijk dat het bedrijf de aandelen wil terug kopen wat ook een manier is om rendement te krijgen op de investering. Een derde mogelijkheid is dat de leden van de coöperatie onderling aandelen verkopen.
dat mag.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:22 schreef DappereDodo77 het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik geloof niet dat ze bij Symbid (of welke crowdfunder dan ook) zitten te wachten op investeerders van 100 euro. Neem eens 1000 euro en dan valt die 20 euro afroomkosten wel mee.
Bedenk dat elke investeerder weer administratiekosten met zich meebrengt. Kennelijk hebben ze dat bij gve goed geautomatiseerd, anders zouden ze zwaar verlies leiden met al die kleine investeringen.
Lees de topics maar terug, is al tig keer over gesproken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:46 schreef opabrutus het volgende:
Gebruiken jullie een aparte rekening voor het doen van de investeringen? Als in; een 2e betaalrekening openen, zodat je het pinnen bij de appie en de investeringen van een andere rekening doet. Dit zou voornamelijk mijn persoonlijke voorkeur zijn om het overzichtelijk te houden.
Of je geeft hem een antwoord op de vraag. Het is wisselend, maar de Meesten storten maandelijks een bedrag op een separate (spaar)rekening om vanuit daar weer nieuwe investeringen te kunnen doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lees de topics maar terug, is al tig keer over gesproken.
Separate betaalrekening is in ieder geval niet handig, want dan betaal je weer bankkosten en dan gaat je rendement omlaagquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:12 schreef opabrutus het volgende:
Heb deze helamaal gelezen en nog een pagina'tje of 15 in #11, maar ik dacht misschien kan iemand het zo beantwoorden.
Ja, beetje vreemd is het wel. En dan ook nog eens een termijn van 60 maanden. Doe het dan in 12-24 maanden als je toch denkt het volgende winter terug te kunnen betalen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef athlonkmf het volgende:
hmm... twijfel een beetje over het nieuwe project. "Geld om voorraad zout af te betalen"
Hierbij wordt uitgegaan dat dit voorraad weer verkocht wordt dit jaar, maar wat als voorraad toch niet gebruikt wordt? Is er een houdbaarheidsdatum op zout?
Lijkt me een "help factuur betalen, anders aan we failliet"-project.
Wij leren (maar dat is niet zo heel spannend, want je kan het ook overal lezen): als je niet zeker weet dat je de eerste 30% bij aanvang al gevuld hebt (met toezeggingen vanuit je eigen brede netwerk), begin er dan niet aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef AQuila360 het volgende:
Het grootste probleem blijft toch meteen overmaken daardoor wacht iedereen af lijkt me. Het staanu op 11% dus ik kan ook beter wachten maar dan komt het nooit vol.
Ja, goed opletten of het een lening, een obligatie of aandelen betreft. Bij de obligatie krijg je de inleg aan het einde van de looptijd terug, bij een lening maandelijks, per kwartaal of jaarlijks en bij aandelen pas als je de boel verkoopt maar dat is heel erg moeilijk tenzij de onderneming een NV betreft.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje domme vraagmaar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt?
Ben net wakkerdus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje domme vraagmaar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt?
Ben net wakkerdus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
Geen hypotheek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)
Als je zoveel op je spaarrekening heb, zal je toch effe andere opties moeten bekijken. Kijk op brandnewday voor ETF-fondsen. lekker makkelijk en stabiel.
En overweeg eens wat extra af te lossen op je hypotheek.
Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen hypotheek.
Dus in dat opzicht is er niets af te lossen.
Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisjequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.
Kun je het beste toch wel iets gaan kopen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisje
Ligt ook aan de opzet van het project en het platform denk ik. Als je bij Symbid een heel nieuw concept op aandelenbasis gaat doen dan wil iedereen wel precies weten hoe en wat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:51 schreef Queller het volgende:
Wij hebben er weer twee dagen bootcamp en een week buffelen opzitten. Als ik zie wat wij allemaal voor werk moeten verzetten voor we er zelfs maar aan mogen dénken om van start te gaan, vraag ik me af hoe mensen van andere projecten dat doen.
Een opdracht voor de afgelopen weken was om zoveel mogelijk projecten van anderen te bestuderen. Als ze gelukt waren: wat deden ze goed. Als ze mislukt waren: wat ging er fout. Ik pretendeer op geen enkele wijze een kenner te zijn (want een succesvolle crowdfundingcampagne opzetten lijkt me nu nog zo ongeveer mission impossible), maar ik heb het idee dat veel mensen / bedrijven er in elk geval een stuk minder voorbereid aan beginnen.
Het is precies andersom, in de eerste betalingen zit veel rente en weinig aflossing in de laatste betalingen weinig rente en veel aflossing.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)
Dat is leuk bij een echte lening die je 100% zeker terug krijgt en als je kijkt naar het begrip annuitaire lening heb je gelijk. Mocht je project halverwege failliet gaan moet je maar afwachten of je je geld terug krijgt. Dus ik ben het zeker wel eens met de opmerking dat de de laatste paar terugbetalingen pas effectief je rente-betalingen zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:17 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het is precies andersom, in de eerste betalingen zit veel rente en weinig aflossing in de laatste betalingen weinig rente en veel aflossing.
Ik heb geen aparte rekening, hoeveel ik in totaal heb geinvesteerd hou ik liever voor mezelf :-)quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:46 schreef opabrutus het volgende:
Hallo luitjes,
Sinds enige tijd ben ik mezelf wat aan het oriėnteren op een goede beleggings-optie, met niet al teveel romslomp. Eind vorig jaar heb ik mezelf enige tijd bezig gehouden met Plus-500, misschien wel bekend bij sommigen, alleen het nadeel hiervan vond ik het relatief onzekere aspect, en ook dat ik elke dag 3 keer keek hoe het ervoor stond.
Geldvoorelkaar kwam ik vorig jaar ook al eens tegen, en het concept spreekt me zeer aan, maar ik heb nog enkele praktische vragen:
Gebruiken jullie een aparte rekening voor het doen van de investeringen? Als in; een 2e betaalrekening openen, zodat je het pinnen bij de appie en de investeringen van een andere rekening doet. Dit zou voornamelijk mijn persoonlijke voorkeur zijn om het overzichtelijk te houden.
En wat ik me verder nog afvroeg, hoeveel hebben jullie in totaal geļnvesteerd bij GVE ?
100-1000
1000-5000
5000-15000
15000-40000
Alvast bedankt allemaal, ben benieuwd!
Dit zag ik net op de site van GvE. http://www.geldvoorelkaar(...)lkaarnl-bij-bkr.aspxquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij GvE zijn ze overigens ook aan het onderzoeken of ze de BKR registratie kunnen gaan controleren. Maar dat kan (terecht!!) natuurlijk niet zo maar. Ook zijn er natuurlijk kosten aan verbonden. Iedere extra controle is er natuurlijk weer een en weer mooi meegenomen. We wachten af…….
Je zult, ook voor je eigen veiligheid, met een bedrag van 5 nullen meer moeten spreiden want “particuliere kredietgevers kunnen maximaal ¤ 40.000,- op enig moment aan uitstaand vermogen hebben ondergebracht via Geldvoorelkaar”.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je contact opneemt met GvE kan dat wel verruimd worden. Maar goed ze zullen je ongetwijfeld vooraf wel even uitleggen dat je moet spreiden omdat er risico's aan crowdfunding zitten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:44 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Je zult, ook voor je eigen veiligheid, met een bedrag van 5 nullen meer moeten spreiden want “particuliere kredietgevers kunnen maximaal ¤ 40.000,- op enig moment aan uitstaand vermogen hebben ondergebracht via Geldvoorelkaar”.
Jawel maar GVE zal dat niet snel gebeuren, die andere ben ik niet zo zeker van.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:07 schreef Crazy Harry het volgende:
En die spreiding van risico komt ook neer op spreiding over meerdere platformen.
Ieder platform kan failliet gaan en dan is het nog maar de vraag hoe en of je geld terugkomt.
financiering is 1/3e van de jaaromzet... lijkt me tamelijk fors?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vind het wel raar dat die domino's pizza zo moeizaam gaat. Klasse 4 bb met 8% zal je verwachten dat ie heel snel vol gaat.
Sowieso zijn banken niet zo happig op dit moment, en hogere rente als via crowdfundingquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:08 schreef nikao het volgende:
[..]
financiering is 1/3e van de jaaromzet... lijkt me tamelijk fors?
Verder vraag ik me bij al dit soort projecten af waarom ze het niet via de bank voor elkaar krijgen.....
Het algemene geluid is juist dat banken weer wat scheutiger zijn... en meer dan 8%? Als dat zo is dan denkt de bank risico te lopen, dat moet normaal gesproken wel goedkoper kunnen lijkt me.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso zijn banken niet zo happig op dit moment, en hogere rente als via crowdfunding
Wel een heel groot bedrag en dan gaan mensen toch ff afwachten nog, denk dat die nu snel gaat vollopen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vind het wel raar dat die domino's pizza zo moeizaam gaat. Klasse 4 bb met 8% zal je verwachten dat ie heel snel vol gaat.
Op de gve site zelf kun je het ook wel goed bijhouden. Maar een aantal maakt gebruik van excel dus die zullen wel iets hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:56 schreef robster1979 het volgende:
Hallo allemaal. Heeft iemand een linkje naar een handige excel waarin de investeringen bijgehouden kunnen worden. Dat kan ik natuurlijk ook zelf bouwen, maar er zijn er vast al een hoop die dit gedaan hebben en beter kunnen dan ik.
Ik ben drie weken geleden begonnen met GVE en heb er nu drie lopen.
Dank en succes met de investeringen allemaal!
Ooh, volgens mij nog een beta versiequote:Op maandag 7 juli 2014 08:50 schreef mesaana het volgende:
Dat is handig! er is een "mijn betaalschema"!
Wel heel handig, zo kun je ook zien of er een incassoprocedure is opgestart en weet je iets beter hoe alles loopt. Alhoewel je anders ook wel een mailtje zou krijgen lijkt me.quote:
Ik zie alleen groene? Zou zo ook niet echt weten wat het zou kunnen betekenen?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:15 schreef athlonkmf het volgende:
Oh. Heeft mijn klacht toch wat opgeleverd
Ik vraag me wel af wat die oranje en groene bolletjes betekenen.
Wel een verbetering!quote:Op maandag 7 juli 2014 08:50 schreef mesaana het volgende:
Dat is handig! er is een "mijn betaalschema"!
Rechtsonder zit een balkje waarmee je naar rechts kunt scrollen.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:11 schreef mesaana het volgende:
hmm, niemand heeft het probleem dat je niet kunt scrollen naar rechts (dus maar een beperkt aantal kollommen ziet) en dat de PDF een beroerde opmaak heeft? En dat het erg traag is?
Downloaden als xlsquote:Op maandag 7 juli 2014 15:38 schreef Horsemen het volgende:
Wel jammer dat als je wil printen het niet mogelijk is om alles op 1 blad te kunnen printen.
Opslaan als XLS en zelf passend maken.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Rechtsonder zit een balkje waarmee je naar rechts kunt scrollen.
Wel jammer dat als je wil printen het niet mogelijk is om alles op 1 blad te kunnen printen. Dit komt blijkbaar door de vele kolommen. Iemand nog een idee hoe je dit kunt aanpassen, of nog beter hoe GvE dit kan aanpassen?
Bij mij is hij ook iets trager maar niet storend.
Nope, geen balkje bij mij (chrome en safari).quote:Op maandag 7 juli 2014 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Rechtsonder zit een balkje waarmee je naar rechts kunt scrollen.
Wel jammer dat als je wil printen het niet mogelijk is om alles op 1 blad te kunnen printen. Dit komt blijkbaar door de vele kolommen. Iemand nog een idee hoe je dit kunt aanpassen, of nog beter hoe GvE dit kan aanpassen?
Bij mij is hij ook iets trager maar niet storend.
Ik heb Firefox, misschien is dat het......quote:Op maandag 7 juli 2014 16:04 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nope, geen balkje bij mij (chrome en safari).
Vooral als je het met een smartphone doet is het een drama om het juiste bedrag er in te zetten.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:31 schreef leolinedance het volgende:
Moeten jullie het bedrag bij GvE projecten ook altijd achterstevoren invullen?
Echt mega snel vol! Die rating is zo belangrijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:42 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7299
nieuwe.
Gewoon iemand die 15k erin knalt... Pff.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Echt mega snel vol! Die rating is zo belangrijk.
Ja!quote:Op maandag 7 juli 2014 16:31 schreef leolinedance het volgende:
Moeten jullie het bedrag bij GvE projecten ook altijd achterstevoren invullen?
Dat snap ik echt niet, misschien een bekende die zeker weet dat het goed zit anders ben je gek want dat kun je 100x beter spreiden over 15 of 30 projecten.quote:
Mij ook wel. Omdat ik ook vroeg ingestapt ben heb ik een half jaar geleden besloten om er tijdelijk mee te stoppen om het even aan te zien. Nu heb ik er wel vertrouwen in dus doe er zo af te toe een project bij. Maar niet zo hard meer als in het begin (¤ 7500,- in < 6 maanden)quote:Op maandag 7 juli 2014 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben wel blij met GVE, ben best lang geleden begonnen toen het nog redelijk klein was en dan heb je naast het eventueel risico dat een project mis gaat ook nog wat vrees dat er iets met GVE kan gebeuren (al zouden die betalingen dan wel door moeten lopen maar toch)
Maar ze blijven de site verbeteren en er komen vrijwel dagelijks nieuwe (gevarieerde) projecten op te staan en die lopen ook allemaal goed vol. Dus dat bevalt me wel.
Dacht ik ook al. Je kan wel laatste betaling bekijken, en zien wanneer dit afgelopen maand was. Geeft wel een redelijke indicatie wanneer het deze maand ongeveer gaat komen.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:18 schreef athlonkmf het volgende:
Het is wel weer opvallend dat 'mijn betaalschema' niet laat zien wanneer je een betaling kan verwachten :p
Mja, inderdaad. Dat staat wel bij de betaalschema's van de afzonderlijke projecten, dus waarom dan ook niet in het totaaloverzicht?quote:Op maandag 7 juli 2014 22:18 schreef athlonkmf het volgende:
Het is wel weer opvallend dat 'mijn betaalschema' niet laat zien wanneer je een betaling kan verwachten :p
Bizar snel! Ik heb het zitten lezen; zag er op zich ook gewoon goed uit!quote:Op maandag 7 juli 2014 20:08 schreef AQuila360 het volgende:
Echt mega snel vol! Die rating is zo belangrijk.
Ik vond de rente wat tegenvallen. Zal mijn gemiddelde omlaag brengenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Bizar snel! Ik heb het zitten lezen; zag er op zich ook gewoon goed uit!
Of gewoon in je projectenoverzicht een regel per project met laatste betaaldatum, dan heb je ook overzichtquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Mja, inderdaad. Dat staat wel bij de betaalschema's van de afzonderlijke projecten, dus waarom dan ook niet in het totaaloverzicht?
Bron: http://nos.nl/artikel/672072-kabinet-schiet-mkb-te-hulp.htmlquote:Kabinet schiet mkb te hulp
Het kabinet wil het voor het midden- en kleinbedrijf makkelijker maken om aan financiering te komen. Tot 2019 gaat de overheid daarom 155 miljoen euro uitgeven aan diverse regelingen voor het mkb. De maatregelen moeten leiden tot circa 2,5 miljard euro aan financieringsruimte voor het midden- en kleinbedrijf.
Het gaat vooral om garantstellingen. De overheid hoopt daarbij dat private financiers zoals beleggers, bedrijven en banken makkelijker geld uitlenen.
Volgens minister Kamp van Economische Zaken zien ondernemers in de aantrekkende economie steeds meer kansen om te groeien. "Helaas hebben ondernemers dikwijls een zwakke financiėle positie, is het risico voor de banken toegenomen en zijn er onvoldoende alternatieven voor financiering via de bank."
"Vaart maken"
De Nederlandse Vereniging van Banken is blij met de maatregelen. "Zo kunnen bedrijven sterker worden en dan kunnen ze vervolgens ook makkelijker in aanmerking komen voor financiering door een bank", zegt woordvoerder Bart van Leeuwen van de NVB.
MKB Nederland hoopt vooral dat er vaart wordt gemaakt. Voorzitter Michael van Straalen: "Mooi dat er weer een plan ligt. Maar het moet geen anderhalf jaar duren voordat er wat gebeurt."
ja ik. Om dezelfde reden als hierboven.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:12 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7013
Iemand van hier die er zo snel bij is?
Deze voldoet volkomen aan mn onderschrift. eigenlijk heb ik een investeringsstop maar hier maak ik een uitzondering voor. Loopt ook byzonder snel vol verwacht ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:12 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7013
Iemand van hier die er zo snel bij is?
Ja. Hij spreidt wel wat, maar lijkt toch de max van 40k ongeveer aan te houden voor zijn volledige investeringen. Het lijkt dus niet een bedrijf te zijn die veel meer zou mogen investeren. Check z'n investeringenquote:
Zie OP laatste regelquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:23 schreef nostra het volgende:
Er was hier toch iemand die een mailinglist bij hield met nieuwe projecten van GVE?
Kan ik me daar nog voor aanmelden?
Mee eens, overigens heb je ook een app (CRWD) , deze is niet ideaal, want hij crasht erg vaak, maar je krijg wel een push berichtje als er een nieuw project is op een van je favoriete sites.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zie OP laatste regel
Die mailingslijst is echt ideaal, de echt goede projecten (hoge rente en rating) zijn vaak al binnen een paar uur vol en als ik die mails niet had gekregen had ik al veel goede projecten misgelopen
Thanks, helemaal overheen gelezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zie OP laatste regel
Die mailingslijst is echt ideaal, de echt goede projecten (hoge rente en rating) zijn vaak al binnen een paar uur vol en als ik die mails niet had gekregen had ik al veel goede projecten misgelopen
Onderste regel van de startpostquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:23 schreef nostra het volgende:
Er was hier toch iemand die een mailinglist bij hield met nieuwe projecten van GVE?
Kan ik me daar nog voor aanmelden?
Ben ook ingestapt; voelt toch wel goed als het geld zo'n nuttige besteding krijgt. Hij loopt inderdaad ook mooi snel vol, dus dat is toch voor veel mensen wel een belangrijk investeringsaspectquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:51 schreef BartNH het volgende:
[..]
Deze voldoet volkomen aan mn onderschrift. eigenlijk heb ik een investeringsstop maar hier maak ik een uitzondering voor. Loopt ook byzonder snel vol verwacht ik.
Toch totaal niet slim.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:57 schreef Scooper het volgende:
[..]
Ja. Hij spreidt wel wat, maar lijkt toch de max van 40k ongeveer aan te houden voor zijn volledige investeringen. Het lijkt dus niet een bedrijf te zijn die veel meer zou mogen investeren. Check z'n investeringen
GvE is inderdaad goed voor snel geld incasseren, zoals er al gezegd werd. Heb inmiddels mooi betaalschema opgebouwdquote:Op maandag 30 juni 2014 10:29 schreef Mynheer007 het volgende:
Een investering in een bedrijf via Symbid moet je zien als een lange termijn investering. Samen met alle andere Symbid investeerders, die in hetzelfde bedrijf investeren, wordt er een coöperatie opgericht die de aandelen beheerd. Symbid-investeerders kunnen via deze coöperatie invloed uitoefenen op de koers van het bedrijf. Na verloop van tijd, als alles volgens plan gaat, kunnen investeerders dividend verwachten waarmee dus een rendement behaald wordt op de investering. Het is ook mogelijk dat het bedrijf de aandelen wil terug kopen wat ook een manier is om rendement te krijgen op de investering. Een derde mogelijkheid is dat de leden van de coöperatie onderling aandelen verkopen.
Het grote voordeel van symbid, tov GvE, is dat het vaak innovatievere ideeėn zijn en dat spreekt mij meer aan. Ik investeer liever in een bedrijf dat de wereld wil veroveren dan in een kapsalon. Het nadeel van symbid is dat er relatief veel kosten gemaakt moeten worden voor dat je eenmaal je aandelen hebt. Daarnaast is het risicovoller, zowel positief(waardestijging van 900% in 2 jaar tijd is al voorgekomen) als negatief(faillissement).
Dan nog even over geldvoorelkaar; ik kwam van het weekend een artikel in de quote tegen over crowdfunding. In het artikel meldt een van de mensen van geldvoorelkaar dat er bij 3-5% van de projecten betalingsproblemen zijn. Aangezien er volgens mij in het totaal iets van 700 projecten lopen, betekend dat er 21 tot 35 projecten met betalingsproblemen zijn. Hier op het forum zijn wel een aantal projecten langs gekomen waar problemen mee waren, maar niet in deze orde van grootheid.
Als deze cijfers van geldvoorelkaar kloppen, dan moeten er hier op het forum toch veel meer members zijn die projecten met betalingsproblemen hebben? Of zouden ze bij de berekening van het percentage alleen volledig afgeronde projecten meenemen?
ik merk ook dat de investeringsbedragen hoger zijn dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef AmicusS het volgende:
[..]
Ben ook ingestapt; voelt toch wel goed als het geld zo'n nuttige besteding krijgt. Hij loopt inderdaad ook mooi snel vol, dus dat is toch voor veel mensen wel een belangrijk investeringsaspect.
Je geeft het zelf al aan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef CaLeX het volgende:
Hoezo zou je hier in willen investeren?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6676
Tenzij je van plan bent een afzuigkap van 3000 euro te kopen, kan ik het niet helemaal snappen. Al is de 48mnd en catagorie wel een plus.
Voor zover ik begrijp ben je dan toch evengoed je kosten kwijt. Dat was bij mij al bijna vijf euro om 100 euro te investeren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:51 schreef Koeliejolie het volgende:
Gedachte is natuurlijk dat je het geld vanuit je account weer in een ander project stopt waarbij je dan niks meer hoeft te betalen. Als een project het niet haalt krijg je dus het geld terug in je account en kun je opnieuw investeren.
Dat kan je van de staatsloterij ook wel beweren.quote:
En hij zit alweer vol. Toch netjesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ik merk ook dat de investeringsbedragen hoger zijn dan gemiddeld.
quote:Verkorten doorlooptijden van projecten
Wij proberen de doorlooptijd van een project zoveel mogelijk terug te dringen zodat alle partijen daar optimaal van kunnen profiteren. Het probleem is vaak dat wij afhankelijk zijn van de laatste betaler in een project. Dit kan soms ten kosten gaan van de overige investeerders en van de kredietnemer. Uiteraard willen wij dit probleem voorkomen en hiervoor hebben wij uw hulp nodig!
Om bovenstaande reden willen wij u verzoeken, als u dit niet al doet natuurlijk, om de investeringen over te maken bij het eerste investeringsverzoek.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Het team van Geldvoorelkaar.nl
Na de mailnotificatie heb ik binnen tien minuten geļnvesteerd, ik zag hem hard gaan en zag er interessant uit!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:47 schreef athlonkmf het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7421
recordsnelheid volgelopen zeg...
Zag dat idd al een weekje.quote:
quote:Vakantieperiode
1-7-2014 16:21:56
vakantie
De vakantieperiode breekt weer aan! Gaat u op vakantie en bent u in die periode niet in de gelegenheid om uw investering over te maken? Neem dan een aantal dagen voor vertrek contact met ons op. Wij maken graag een alternatieve afspraak met u hierover.
Wij zijn op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur bereikbaar via 085-2733465. Daarnaast zijn we altijd bereikbaar via info@geldvoorelkaar.nl.
Wij wensen u alvast een fijne vakantie.
Met vriendelijke groet,
Het team van Geldvoorelkaar.nl
Wel goed dat ze er werk van maken want het duurt soms wel erg lang.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zag dat idd al een weekje.
ze houden de topics in de gaten ja.
[..]
mwah. mogen ze wel wat actiever tonen. Ik zag het maar net toevallig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel goed dat ze er werk van maken want het duurt soms wel erg lang.
Dat berichtje? Ja dat wel ja ik zag hem ook pas net toen ik hem plaatste maar dat die doorlooptijden sneller worden is goed natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
mwah. mogen ze wel wat actiever tonen. Ik zag het maar net toevallig.
Ik zou er nog steeds geen enkele moeite mee hebben om per project een éénmalige (niet storneerbare) machtiging af te geven. Wat mij betreft is het op bevestigen klikken in het mailtje het moment dat je er aan vast zit. Maar goed, dat zullen ze zelf ook wel bedacht hebben dus zal het wel niet mogen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zag dat idd al een weekje.
ze houden de topics in de gaten ja.
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:48 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als je contact opneemt met GvE kan dat wel verruimd worden. Maar goed ze zullen je ongetwijfeld vooraf wel even uitleggen dat je moet spreiden omdat er risico's aan crowdfunding zitten.
40K is ook wel erg veel om er in te hebben plus je dat ook elke maand een fors bedrag krijgt waardoor je toch wel kunt blijven investeren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.
Ik heb het even nagevraagd en de reactie komt hier op neer: GvE staat onder toezicht en hebben een vergunning van de AFM. Het maximum bedrag voor particuliere is opgelegd door de AFM en hier mogen zij dus zelf geen verandering in aanbrengen.
Indien u een partner heeft, zou u (in samenspraak met uw partner) de investeringen kunnen doen.
Het is hierbij wel van belang dat een ander uniek bankrekeningnummer wordt gebruikt.
De verhalen van projecten waar mensen 50k in inlegden en mensen die totaal 500k aan uitstaand vermogen hadden waren dan zeer waarschijnlijk zakelijke investeerders. Of ze moeten in het begin soepeler zijn geweest met de regels, maar daar kan ik verder ook niet in kijken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.
Ik heb het even nagevraagd en de reactie komt hier op neer: GvE staat onder toezicht en hebben een vergunning van de AFM. Het maximum bedrag voor particuliere is opgelegd door de AFM en hier mogen zij dus zelf geen verandering in aanbrengen.
Indien u een partner heeft, zou u (in samenspraak met uw partner) de investeringen kunnen doen.
Het is hierbij wel van belang dat een ander uniek bankrekeningnummer wordt gebruikt.
Ja, ik denk zakelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:07 schreef RicDan het volgende:
[..]
De verhalen van projecten waar mensen 50k in inlegden en mensen die totaal 500k aan uitstaand vermogen hadden waren dan zeer waarschijnlijk zakelijke investeerders. Of ze moeten in het begin soepeler zijn geweest met de regels, maar daar kan ik verder ook niet in kijken.
Ik wil dat ook, maar ik krijg de bevestigingsmail niet. Normaal gesproken heb je die direct.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:47 schreef leolinedance het volgende:
Weer een nieuwe, en een fraaie wat mij betreft. Ik heb er een klein bedragje in gedaan.
Voordeel van een looptijden van 60 maanden is dat je er relatief minder fee over betaaltquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Allemaal die lange looptijd vna 5 jaar
Hier hetzelfde, wel eens eerder gehad met projecten die heel snel gaan. Waarschijnlijk pending omdat er nog veel andere (eerdere) bevestigingsmails in de lucht hangen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wil dat ook, maar ik krijg de bevestigingsmail niet. Normaal gesproken heb je die direct.
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Allemaal die lange looptijd vna 5 jaar
Nadeel is dat je maar peanuts per maand terugkrijgt, langer risico loopt en uiteraard langer op je geld moet wachten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Goesten het volgende:
[..]
Voordeel van een looptijden van 60 maanden is dat je er relatief minder fee over betaalt
Elke nadeel heeft zijn voordeel (en omgedraaid natuurlijk) :-)quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nadeel is dat je maar peanuts per maand terugkrijgt, langer risico loopt en uiteraard langer op je geld moet wachten.
Vind de nadelen groter dan de voordeel van 2 kwartjes fee
Ja, dat heb ik ook regelmatig. Dan denk ik, dat bedrag zou dan dus na 2 of 3 jaar terug kunnen. Die laat ik dan lekker aan mij voorbij gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:07 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb ook lievere kortere projecten. Van veel van de lange projecten heb ik vaak zoiets van "moet je zo'n bedrag nou voor zo lang uitsmeren?:"
Dat laatste van MonkeyTown. Is bedoeld om bankgarantie te krijgen. Als je dat eenmaal heb kan je toch weer terugstorten?
Zoals ik al eerder uitgelegd heb is het risico helemaal niet groter.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nadeel is dat je maar peanuts per maand terugkrijgt, langer risico loopt en uiteraard langer op je geld moet wachten.
Vind de nadelen groter dan de voordeel van 2 kwartjes fee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |