Niet iedereen heeft hier dezelfde mening over wat in dit forum wel of niet besproken mag worden. Ik zou het erg leuk vinden als je hier bleef hangen. Ik durf andere vormen van crowdfunding nog niet aan. Maar meer informatie van de andere kant zou me over de streep kunnen trekken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Mijn eerste crowdfunding project was ook een kickstarter-achtig ding en heb er niet bepaald positieve eindresultaten mee gekregen. Daarom ben ik nu heel kritisch op het uitkiezen van dat soort projecten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Ik snap helemaal wat je bedoelt en dat is ook de reden dat ik er zelf niet zo makkelijk in zou stappen. Het product moet wel echt goed zijn of een heel goed doel dienen voor anderen. Ik denk dat wij beide hebben. Niet in de laatste plaats omdat het al wordt geproduceerd en er een lange ontwikkeling aan vooraf is gegaan. Ik hoop dat we de meeste kinderziektes er inmiddels wel uit hebben. Wat scheelt is dat ons product mechanisch is en de gebruikte technieken alles behalve revolutionair. Om de kwaliteit te garanderen wordt het bijvoorbeeld nog TUV-gekeurd voor we het loslaten in de vrije natuur.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiële investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.
Ik vind dat je dan ook enkel in zo'n project moet investeren als je er echt in gelooft en eigenlijk weet dat je het geld weg gooit.
Ook ik lees vol belangstelling je bijdragen. Erg nieuwsgierig zelfs. De topictitel is dan ook een poging om juist meer diversiteit te zien dan alleen GvE. Echter ga ik niet iets posten als ik nix wezenlijks te melden heb.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb.
Dank je wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef BartNH het volgende:
Ook ik lees vol belangstelling je bijdragen. Erg nieuwsgierig zelfs. De topictitel is dan ook een poging om juist meer diversiteit te zien dan alleen GvE. Echter ga ik niet iets posten als ik nix wezenlijks te melden heb.
Ik zal er nog een verhaaltje aan toevoegenquote:Begrijp ook dat dit topic zo algemeen is dat er verschillende verhaallijnen door elkaar heen gaan lopen en dat moet imho ook kunnen.
Wow, mijn vertrouwen heb je met dit verhaal 100% verdient. Bewondering voor je flexibiliteit en realiteitszin.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:08 schreef Queller het volgende:
Ik zal er nog een verhaaltje aan toevoegen
We worden vrij intensief begeleid door iemand die er echt verstand van heeft. Het tempo is moordend en de workload (lees: het huiswerk) is om bijna depressief van te worden. Verstand op 0 en blik op oneindig en doorwerken.
Het is grappig om te merken dat we na een bijeenkomst in staat zijn de hele boel over de schutting te gooien, maar dat we steeds een dag of 2 later het licht zien en weer orde weten te scheppen. We worden gedwongen te focussen en zeer gedisciplineerd en gestructureerd te werken. En verrek: het werkt.
In de paar weken dat we nu met een team bezig zijn, heeft het bedrijf handen en voeten gekregen en hebben we onze visie en strategie dieper uitgewerkt dan in de hele 3 jaar hiervoor. Terwijl we een paar weken geleden toch écht dachten dat we het allemaal redelijk helder hadden.
We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:22 schreef BartNH het volgende:
Wow, mijn vertrouwen heb je met dit verhaal 100% verdient. Bewondering voor je flexibiliteit en realiteitszin.
Precies ook 1 van mijn bezwaren, ik wel best risico lopen maar daar moet dan ook iets tegen over staan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiële investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.
Maar heb je geen linkje of iets meer info over je project?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:49 schreef Queller het volgende:
[..]
We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investerenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:03 schreef AQuila360 het volgende:
Net geld overgemaakt naar een GVE project ging lekker snel tussen vol en overmaken. Het andere project wat nog daarvoor was heb ik nog niets van gehoord. Verschilt dus erg per project.
Carlsey Cars, project opzich sprak me niet eens zo heel erg aan, maar de financieringslast zou ruim binnen het netto besteedbaar inkomen liggen waardoor het risico weer iets minder werd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investeren
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geïnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerondquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het contrabassen verhaal klinkt heel aannemelijk en zou ik normaal wel gedaan hebben, echter voor 4% doe ik het niet. Dan kies ik wel voor 2,6% voor 5 jaar vast bij een bank. Het extra rendement van 1,4% staat wat mij betreft niet in verhouding tot het extra risico.
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:06 schreef k_man het volgende:
De contrabassen is wel een sympathiek project, maar inderdaad... 4% is wel heel weinig.
1e keer heb ik ook gedaan, 2de keer weet niet kan opzich interessant zijn maar doe het denk ik niet vanwege de spreiding idd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geïnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Ook ik twijfel over deze. Zit ook in de 1e ronde. Met de aankomende betaling is deze wel voor de helft terugbetaald. Ik zou dan denk ik wel maximaal dat bedrag investeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geïnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Dat zonnepanelenproject is wel verschrikkelijk slecht gepresenteerd zeg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |