De inslag hier is wel altijd rendement geweest, daarom ook in WGR. Je hebt al veel kickstarter topics in andere subfora zoals bijvoorbeeld in GAM. Dus Kickstarter projecten enzulks horen hier niet echt thuis.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
De TT is op dit moment nota bene "Crowdfunding #12 - Verder kijken dan GVE"Het blijft een crowdfunding topic, kickstarter is ook crowdfunding. Dat het de laatste tijd alleen maar over rendement halen ging wil niet opeens zeggen dat dat het enige onderwerp is.
Oneens, Kickstarter hoort hier wel degelijk thuis. Omdat jij geen interesse hebt in Kickstarter betekent het niet dat het hier niet thuishoort. Het is tenslotte het crowdfunding-topic. Anders moet de TT verandert worden in "crowdfunding met rendement".quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De inslag hier is wel altijd rendement geweest, daarom ook in WGR. Je hebt al veel kickstarter topics in andere subfora zoals bijvoorbeeld in GAM. Dus Kickstarter projecten enzulks horen hier niet echt thuis.
Niet mee eens, het topic staat in WGR.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
De TT is op dit moment nota bene "Crowdfunding #12 - Verder kijken dan GVE"Het blijft een crowdfunding topic, kickstarter is ook crowdfunding. Dat het de laatste tijd alleen maar over rendement halen ging wil niet opeens zeggen dat dat het enige onderwerp is.
En dus?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:20 schreef Kirov het volgende:
[..]
Niet mee eens, het topic staat in WGR.
Wat heeft geld weggeven en consumeren met geldzaken te maken?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:23 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En dus?
WGR = Werk, Geldzaken & Recht. Volgens valt Kickstarter daar net zo goed onder, het is immers crowdfunding
De vraag stellen is 'm beantwoorden...quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:24 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wat heeft geld weggeven en consumeren met geldzaken te maken?
Zal ik hier een topic maken over welke fiets ik ga kopen? Moet je zien hoe snel hij weg is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:27 schreef k_man het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden...
Alstublieft, een topic in WGR over geld weggeven: WGR / Hoeveel heb jij overgemaakt op Giro 555quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zal ik hier een topic maken over welke fiets ik ga kopen? Moet je zien hoe snel hij weg is.
Zozo, bijna 8 jaar geleden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:26 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Alstublieft, een topic in WGR over geld weggeven: WGR / Hoeveel heb jij overgemaakt op Giro 555
Speciaal voor jou nog eentje: veel recenter en hier gaat het zelfs specifiek over crowdfunding (waarbij er zeker geen sprake is van rendement) en die is door een mod juist naar WGR gekickt: WGR / Crowdfunding en wereldreis.quote:
Het maakt me opzich niet uit maar er zijn al veel Kickstarter topic, en er was nog geen topic gericht op rendement maken er mee. Voor Kickstarter projecten zijn er betere topics waar je terecht kan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Oneens, Kickstarter hoort hier wel degelijk thuis. Omdat jij geen interesse hebt in Kickstarter betekent het niet dat het hier niet thuishoort. Het is tenslotte het crowdfunding-topic. Anders moet de TT verandert worden in "crowdfunding met rendement".
En in GAM heb je ook een op games gerichte kickstarter.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:48 schreef µ het volgende:
GC / Kickstarter NL #1 - Vanaf 29 april NL projecten!
Is het héél wat anders? Je investeert met een groep mensen in een product/dienst/bedrijf en krijgt er iets voor terug. Bij Kickstarter krijg je het uiteindelijke product als "rendement", bij GVE krijg je geld als rendement.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kickstarter is toch heel wat anders en daar zijn al veel topics over, dit is toch puur gericht op winst lijkt me!
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Is het héél wat anders? Je investeert met een groep mensen in een product/dienst/bedrijf en krijgt er iets voor terug. Bij Kickstarter krijg je het uiteindelijke product als "rendement", bij GVE krijg je geld als rendement.
Het is beide crowdfunding en bij beide krijg je iets terug voor je investering. Het past gewoon in dit topic. Aan jou verder de keuze om er wel of niet op te reageren als er iets voorbij komt wat van kickstarter komt
Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet interessant om elk Kickstarter project hier te bespreken, maar dat geldt net zo goed voor GvE projecten (en dat gebeurt ook niet). Juist voor iemand als Queller moet het wel mogelijk zijn om hier iets te kunnen vertellen over zijn eigen project, zelfs als daar geen financieel rendement maar een product tegenover staat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.
Volgens mij heeft ook niemand het ooit over zo'n kickstater project gehad hier dus ik denk dat de meeste wel weten dat dit topic niet de beste plaats daarvoor is. Maar zoals Queller die zelfs iets heeft lopen is wel leuk om dat hier te vermelden.
Dat hoop ik ook niet. Maar het is zoals Rockfire hierboven zegt, van GVE komt ook niet elk project voorbij. Er moet in ieder geval wel ruimte voor zijn om het te kunnen bespreken indien het interessant isquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat niet elke nieuwe crappy point & click of 2d platform game van Kickstarter hier langs komt.
Volgens mij heeft ook niemand het ooit over zo'n kickstater project gehad hier dus ik denk dat de meeste wel weten dat dit topic niet de beste plaats daarvoor is. Maar zoals Queller die zelfs iets heeft lopen is wel leuk om dat hier te vermelden.
Mee eens!quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:39 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet interessant om elk Kickstarter project hier te bespreken, maar dat geldt net zo goed voor GvE projecten (en dat gebeurt ook niet). Juist voor iemand als Queller moet het wel mogelijk zijn om hier iets te kunnen vertellen over zijn eigen project, zelfs als daar geen financieel rendement maar een product tegenover staat.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:16 schreef AQuila360 het volgende:
Twijfel nog over dat Domino's project. Dat soort zaken loopt altijd wel toch? En hij heeft er als ik het verhaal mag geloven ook verstand van.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:55 schreef RicDan het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen 2 jaar zo'n 63k afgelost. Hij is nu herfinanciering nodig voor zo'n 150k (incl. alle kosten is dat zo'n 190k bij een looptijd van 5 jaar). Dan zou je zeggen dat hij met zo'n 31-32k per jaar aan aflossing, net iets te kort komt. Maar misschien ben ik dan ook wel te kort door de bocht en vergeet ik dan van alles.
Afgezien daar van vind ik het best een leuk project, met een nette 8% rente.
Ja, dat zou mooi zijn als hij naar 9% gaat. Dan doe ik het ook. Overigens is hij al van 7% naar 8% gegaan. Bij de start van het project was hij namelijk 7%. We wachten af, nog 35 dagen te gaan en hij zit op 64%, dus project zou het kunnen halen als hij naar 9% gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:47 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Hij heeft al die jaar natuurlijk ook gewoon rente moeten betalen naast die aflossing. Stel dat hij een rente van 9% betaalde over 200.000 dan is dat 18.000 per jaar. Aangezien hij ook nog ongeveer 30k aflosde per jaar moet hij ongeveer 48k overhouden per jaar en dat is meer dan voldoende om GvE terug te betalen.
Ik heb deze week ook maar besloten om hierin te investeren. Ik hoop er eigenlijk op dat wanneer de deadline inzicht komt de rente nog ff verhoogd wordt en het investeringsbedrag voof het verkrijgen van de incentive omlaag gaat.
Ik ga vrijdag even in dat Bidroom duiken, staat ook op Symbid.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef BartNH het volgende:
Zojuist eens een investering gedaan via Symbid. Wat opvalt is dat een investering van 100 euro gelijk 4,64 euro aan extra kosten oplevert. Dat maakt het al veel lastiger om rendement te gaan halen als je fatsoenlijk wilt spreiden over projecten.
Het eerste project waarmee ik miljonair ga worden is:
http://www.symbid.nl/ideas/5400-stad-nl-online-winkelstad
Hoewel ze het anders noemen is het een portal plus infrastructuur voor kleinere webshops. In ieder geval hebben ze een stevige URL in handen en voor mijn gevoel is er ook wel markt voor zo'n platform. Uiteraard is het een starter en dan ook nog op een niet gebaand pad. Dus behoorlijk risico dat de centjes echt weg raken maar ook weer kans dat het serieus rendement gaat opleveren. In ieder geval meer kans dan de staatsloterij :-)
Queller je bent super welkom!quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Ik vind dat je helemaal niks hebt verstoord, ik vind het juist leuk als je ons op de hoogte zou houden van jouw kant van het crowdfundenquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Queller het volgende:
Sorry dat ik jullie samenzijn verstoord heb. Als je denkt dat crowdfunding uitsluitend p-to-p-loans behelst, dan heb je crowdfunding niet begrepen. Niet erg; ik vond het ook allemaal lastig te snappen omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Ben er weg van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |