abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:00:47 #133
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141588396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiële investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.

Precies ook 1 van mijn bezwaren, ik wel best risico lopen maar daar moet dan ook iets tegen over staan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:01:34 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141588445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:49 schreef Queller het volgende:

[..]

We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).
Maar heb je geen linkje of iets meer info over je project?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:03:52 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141610048
Net geld overgemaakt naar een GVE project ging lekker snel tussen vol en overmaken. Het andere project wat nog daarvoor was heb ik nog niets van gehoord. Verschilt dus erg per project.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:28:59 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_141610771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:03 schreef AQuila360 het volgende:
Net geld overgemaakt naar een GVE project ging lekker snel tussen vol en overmaken. Het andere project wat nog daarvoor was heb ik nog niets van gehoord. Verschilt dus erg per project.
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investeren :)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:06:03 #137
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141613579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investeren :)
Carlsey Cars, project opzich sprak me niet eens zo heel erg aan, maar de financieringslast zou ruim binnen het netto besteedbaar inkomen liggen waardoor het risico weer iets minder werd.

En wil misschien ook nog wat in dat Domino's project.

[ Bericht 4% gewijzigd door AQuila360 op 27-06-2014 13:15:23 ]
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:06:33 #138
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141613597
Maar zat ook te denken van volgens mij kun je net zo goed gewoon random 5 projecten kiezen en daar geld in stoppen ipv gericht gaan zoeken.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:10:54 #139
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141613709
http://www.geenstijl.nl/m(...)krijgt_enorm_ka.html

Kruit Funding

Eerst dacht ik dat hij het gewoon niet kon uitspreken maar het is wel leuk bedacht _O-
pi_141621432
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
pi_141622060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Het contrabassen verhaal klinkt heel aannemelijk en zou ik normaal wel gedaan hebben, echter voor 4% doe ik het niet. Dan kies ik wel voor 2,6% voor 5 jaar vast bij een bank. Het extra rendement van 1,4% staat wat mij betreft niet in verhouding tot het extra risico.
pi_141622688
De contrabassen is wel een sympathiek project, maar inderdaad... 4% is wel heel weinig. -O-
pi_141623694
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Het contrabassen verhaal klinkt heel aannemelijk en zou ik normaal wel gedaan hebben, echter voor 4% doe ik het niet. Dan kies ik wel voor 2,6% voor 5 jaar vast bij een bank. Het extra rendement van 1,4% staat wat mij betreft niet in verhouding tot het extra risico.
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geīnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond :)

Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
pi_141626280
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:06 schreef k_man het volgende:
De contrabassen is wel een sympathiek project, maar inderdaad... 4% is wel heel weinig. -O-
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.
pi_141627972
Mooi zo. Het is hem van harte gegund. :)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:56:55 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141628115
Mailtje gehad van Symbid om aantal projecten onder de aandacht te brengen en daar stond ook Bidroom in en een linkje naar een interessant artikel er over.

http://www.theguardian.co(...)s-compete-for-guests
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:02:16 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141628340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geīnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond :)

1e keer heb ik ook gedaan, 2de keer weet niet kan opzich interessant zijn maar doe het denk ik niet vanwege de spreiding idd.

Wel een goed teken voor het verloop van het 1e project. Dat loopt dus goed door.
pi_141629916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ook ik twijfel over deze. Zit ook in de 1e ronde. Met de aankomende betaling is deze wel voor de helft terugbetaald. Ik zou dan denk ik wel maximaal dat bedrag investeren.

Ik kan alleen zo snel uit de tekst niet achterhalen of deze aanvullende panelen van 260wp aanvullend op of in plaats van de huidige panelen zijn. Gezien de marge zou aanvullend denk ik beter zijn.

Overigens ook "apart" dat inkoopprijs en netto omzet bij deze panelen exact gelijk zijn als bij het vorige project.
pi_141630905
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
pi_141631219
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
Dat zonnepanelenproject is wel verschrikkelijk slecht gepresenteerd zeg. :')

Geen enkel antwoord is een antwoord op de vraag.

Ook extreem slecht van GVE dat ze zoiets er door laten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_141632096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:03 schreef RicDan het volgende:

[..]

De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.
Ja, dat was te verwachten dat hij wel snel vol zou komen, gaat ook om een relatief klein bedrag.
Ja, die man heeft zeker groot gelijk. In zijn plaats had ik het ook zo gedaan. Voor mij als investeerder doe ik het niet voor 4%. Gelukkig voor hem genoeg andere wel en van harte gegund.
pi_141632114
[quote]1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[/quote

Dit project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6704

In Noot van Geldvoorelkaar.nl. staat o.a.: De risicoklasse blijft dus gelijk aan het lopende crowdfundingsproject 4564 waarvan nog 10 termijnen zijn te gaan.

Ik vraag me trouwens wel af wat de recente, zelf aangevraagde faillissement van een deelneming van Armon Trading Holding BV voor de risico's van dit project kan betekenen. Volgens geldvoorelkaar.nl is dit zeer beperkt.
pi_141632454
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dan zal je toch beter moeten lezen:
quote:
Armon Trading Holding B.V., het bedrijf van Martin Groenewoud, heeft inmiddels al ¤225.000,- aan eigen middelen ingebracht en via deze crowdfunding is vorig jaar ¤125.000,- opgehaald.
En:

quote:
De heer L.M. Groenewoud tekent hoofdelijk voor dit project namens zijn personal holding Armon Trading Holding BV. Deze BV heeft per saldo een belang van 37,5% in UNI-sell BV. De risicoklasse 3 is vastgesteld aan de hand van de vrij beschikbare afloscapaciteit in Armon Trading Holding BV aan de hand van het accountantsrapport 2013 en het bijgeleverde cashflowoverzicht. De risicoklasse blijft dus gelijk aan het lopende crowdfundingsproject 4564 waarvan nog 10 termijnen zijn te gaan.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:46:45 #154
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141639582
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:56:27 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141639735
http://www.geldvoorelkaar(...)blad-21-06-2014.aspx

Artikel in het FD over GeldvoorElkaar, wel intressant want is dus blijkbaar toch wel goedkoper dan bij een bank.

quote:
Domino's Pizza in Weert betaalt voor vijf jaar 8% rente. 'Minder dan bij de bank', zegt franchisenemer Gökhan Yildiz, die zelf op zijn zestiende als pizzakoerier begon en het vak als geen ander kent. Van het gevraagde bedrag is 52% - ¤157.000 voor de overname van de inventaris - al binnen. 'Ik geloof in de kracht van crowdfunding. Dit gaat zeker lukken. De inschrijving loopt nog een maand', vertelt Yildiz.
pi_141651070
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:09:00 #157
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141660506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:09 schreef RicDan het volgende:

[..]

Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?
Als gokje eigenlijk idd met een klein bedrag.
pi_141664312
quote:
Ik heb net even zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat mij bijna niet voorstellen, ik zal het wel verkeerd lezen.
pi_141664369
quote:
Ik heb verschillende investeringen via symbid gedaan maar dan niet meer dan ¤100,- per project. Ik wil gewoon ondernemers de mogelijkheid bieden om innovatieve bedrijven te starten. Bij GvE zitten vooral traditionele mkb bedrijven die op de lange termijn niet voor heel veel innovatie zullen zorgen.

Ik vraag me btw af wie er allemaal in het project van meester Affineurs(http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6214) heeft geinvesteerd; ik vraag me echt af of dat bedrijf het gaat redden maar er is toch al 140k opgehaald!
pi_141664472
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:42 schreef Horsemen het volgende:
zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat
Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:47:14 #161
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141664491
Het grootste probleem blijft toch meteen overmaken daardoor wacht iedereen af lijkt me. Het staanu op 11% dus ik kan ook beter wachten maar dan komt het nooit vol.
pi_141673223
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geīnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
pi_141673423
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geīnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.

Zoals ik al zei: te vaag om mee in zee te gaan.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:00:29 #164
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_141680770
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb een soort "aandeel" via symbid. Hier komt niets uit voorlopig aangezien het niet goed gaat met het bedrijf, maar ik heb al wel wat van deze symbid aandelen verkocht zien worden via Symbid zelf (voor minder dan de oorspronkelijke waarde). Dus zo kan het ook.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:28:05 #165
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_141681678
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 07:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.

Zoals ik al zei: te vaag om mee in zee te gaan.
Dit dus.
Ik ben zo dom geweest om 100 euro in een project te stoppen. Dat koste me gelijk al 4,64 aan kosten en om geld terug te halen ook nog eens 20 euro per overschrijving. Die 20% moet je dus al 25% van maken. Het bedoelde bedrijf moet toch al heel erg booming worden wil het interessant worden.

Het oorspronkelijke plan om in een stuk of tien bedrijven te investeren in de hoop dat er één super rendabel wordt ga ik dus opgeven. Deze 100 is leergeld en ik zie wel of ik er ooit iets van terug krijg.

Een platform wat dergelijk kosten in rekening brengt heeft imho ook niet veel vertrouwen in de eigen projecten en dus ook niet in zichzelf.

Klaar, door die 100 euro moet ik deze maand misschien wel een hapje minder eten, alleen maar goed voor de lijn. :+
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')