Precies ook 1 van mijn bezwaren, ik wel best risico lopen maar daar moet dan ook iets tegen over staan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat ik van kickstarter-achtige projecten heb ervaren is dat de risico veel te veel aan de "investeerderskant" ligt. Natuurlijk is de kans dat het project helemaal niet goed afgerond wordt, dan ben je al je geld kwijt. Maar zelfs als het afgerond wordt, wat bij mijn investering was gebeurt, dan krijg je als initiële investeerder een kwalitatief slechte eerste batch met alle kinderziektes.
Maar heb je geen linkje of iets meer info over je project?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:49 schreef Queller het volgende:
[..]
We zijn er nog lang niet. Maar dat hoeft ook niet: we gaan live in september (tenzij er nog iets geks tussenkomt).
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investerenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:03 schreef AQuila360 het volgende:
Net geld overgemaakt naar een GVE project ging lekker snel tussen vol en overmaken. Het andere project wat nog daarvoor was heb ik nog niets van gehoord. Verschilt dus erg per project.
Carlsey Cars, project opzich sprak me niet eens zo heel erg aan, maar de financieringslast zou ruim binnen het netto besteedbaar inkomen liggen waardoor het risico weer iets minder werd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk project heb je gedaan? Ik wil ook weer wat investeren
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geīnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerondquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vraagje, wat is de looptijd van dit eerste project? In de omschrijving staat dat er toen ook 125.000 euro is opgehaald. Ook staat er in de omschrijving dat “Nagenoeg alle aangeschafte panelen zijn inmiddels aan klanten verkocht”. Ik denk dan, als ze verkocht zijn dan moet die 125.000 euro inclusief winst dus weer beschikbaar zijn voor aankoop van nieuwe voorraden?? Natuurlijk snap ik dat er inmiddels ook een gedeelte van deze lening afgelost is maar er is mag ik aannemen toch ook winst over gemaakt. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het contrabassen verhaal klinkt heel aannemelijk en zou ik normaal wel gedaan hebben, echter voor 4% doe ik het niet. Dan kies ik wel voor 2,6% voor 5 jaar vast bij een bank. Het extra rendement van 1,4% staat wat mij betreft niet in verhouding tot het extra risico.
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:06 schreef k_man het volgende:
De contrabassen is wel een sympathiek project, maar inderdaad... 4% is wel heel weinig.
1e keer heb ik ook gedaan, 2de keer weet niet kan opzich interessant zijn maar doe het denk ik niet vanwege de spreiding idd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geīnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Ook ik twijfel over deze. Zit ook in de 1e ronde. Met de aankomende betaling is deze wel voor de helft terugbetaald. Ik zou dan denk ik wel maximaal dat bedrag investeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:40 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Het eerste project is 18 maanden. Hierin heb ik ook geīnvesteerd. Ik twijfel nog of ik ook voor een 2e ronde meedoe, ook i.v.m. spreiding. Van de andere kant, als ik wel zou investeren verleng als 't ware de investering in hetzelfde bedrijf. Het eerste project van hen is nog 10 maand en dan wordt dat mijn eerste project wat helemaal is afgerond
Zijn er hier mensen die voor de 2e keer voor dit bedrijf hebben ingeschreven?
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer 2 interessante! Even nadenken of ik die contrabassen iets vind, die ander laat ik schieten omdat ik al in hun eerste project zit. Betalen netjes op tijd, maar investeer juist in diverse projecten ivm risicospreiding.
Dat zonnepanelenproject is wel verschrikkelijk slecht gepresenteerd zeg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
Ja, dat was te verwachten dat hij wel snel vol zou komen, gaat ook om een relatief klein bedrag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:03 schreef RicDan het volgende:
[..]
De beste man heeft groot gelijk gekregen, project is volgeschreven.
Dan zal je toch beter moeten lezen:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke andere? Die met de zonnepanelen? Daar lees ik niks over een eerdere project?
En:quote:Armon Trading Holding B.V., het bedrijf van Martin Groenewoud, heeft inmiddels al ¤225.000,- aan eigen middelen ingebracht en via deze crowdfunding is vorig jaar ¤125.000,- opgehaald.
quote:De heer L.M. Groenewoud tekent hoofdelijk voor dit project namens zijn personal holding Armon Trading Holding BV. Deze BV heeft per saldo een belang van 37,5% in UNI-sell BV. De risicoklasse 3 is vastgesteld aan de hand van de vrij beschikbare afloscapaciteit in Armon Trading Holding BV aan de hand van het accountantsrapport 2013 en het bijgeleverde cashflowoverzicht. De risicoklasse blijft dus gelijk aan het lopende crowdfundingsproject 4564 waarvan nog 10 termijnen zijn te gaan.
quote:Domino's Pizza in Weert betaalt voor vijf jaar 8% rente. 'Minder dan bij de bank', zegt franchisenemer Gökhan Yildiz, die zelf op zijn zestiende als pizzakoerier begon en het vak als geen ander kent. Van het gevraagde bedrag is 52% - ¤157.000 voor de overname van de inventaris - al binnen. 'Ik geloof in de kracht van crowdfunding. Dit gaat zeker lukken. De inschrijving loopt nog een maand', vertelt Yildiz.
Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
Als gokje eigenlijk idd met een klein bedrag.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:09 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als gokje? Want aan die ondernemingswaardering kan ik echt heel erg weinig waarde hechten. Denk jij dat het bedrijf zo'n 7.5 miljoen waard zal zijn over 3-4 jaar om er een gezonde investering van te maken?
Ik heb net even zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat mij bijna niet voorstellen, ik zal het wel verkeerd lezen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Wie had hier ook alweer geinvesteerd via Symbid? Ben van plan om wat geld te investren in Bidroom. Alleen bij Symbid moet je meteen betalen toch? En ook de kosten meteen betalen. Maar als het nu niet rond komt krijg je dan alles terug of ben je de kosten sowieso kwijt?
Ik heb verschillende investeringen via symbid gedaan maar dan niet meer dan ¤100,- per project. Ik wil gewoon ondernemers de mogelijkheid bieden om innovatieve bedrijven te starten. Bij GvE zitten vooral traditionele mkb bedrijven die op de lange termijn niet voor heel veel innovatie zullen zorgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef AQuila360 het volgende:
Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:42 schreef Horsemen het volgende:
zitten lezen. Het lijkt er op dat je de kosten kwijt ben, ook brengen ze nog 20 euro in rekening om je geld terug te storten, of ik begrijp het helemaal verkeerd. Met een kleine inleg zou je dan bijna niets terug krijgen. Ik kan dat
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geīnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat iets van 6% van het investeringsbedrag naar Symbid. Als een project niet rond komt krijg je het weer terug in je account en er komen altijd wel weer nieuwe interessante projecten langs dus ik denk niet dat het nodig is om je geld terug te laten storten.
En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geīnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
Ik heb een soort "aandeel" via symbid. Hier komt niets uit voorlopig aangezien het niet goed gaat met het bedrijf, maar ik heb al wel wat van deze symbid aandelen verkocht zien worden via Symbid zelf (voor minder dan de oorspronkelijke waarde). Dus zo kan het ook.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op geld in mijn account. Als het niet geīnvesteerd is wil ik het gewoon terug hebben op mijn eigen rekening. Ook kan ik niets vinden hoe je na een aantal jaren van je investeringen af kunt en dan bedoel ik natuurlijk die bedrijven die niet beursgenoteerd zijn geworden, veruit de meeste dus.
Dit dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 07:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En ook niks hoe je je rendement krijgt. Alleen een hoop kosten. Om geld terug te storten moet je ook nog eens ¤20 betalen. Mag je op een investering van ¤100 dus minimaal 20% rendement krijgen om überhaupt quitte te spelen.
Zoals ik al zei: te vaag om mee in zee te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |